…Att tala Om en person talar i en dröm om vad som ska döljas, indikerar detta slöseri med pengar eller dumpning av visdom till någon annan än dess folk . Om han talar i en dröm om Guds allsmäktiges välsignelser över honom, är det ett bevis på att han tackar Gud den Allsmäktige och firar hans beröm för det han har gett honom ….
Drömmer om Animal tala
(30 betydelser av drömmar om Animal tala )…Om han ser att han talar med varje tunga, äger han en hel del av världen och är kär, för den Allsmäktige sa en berättelse på Josefs myndighet : ~ Jag är minnesvärd och kunnig .~ Det betyder varje tunga ….
…Och den som ser en forskare nära honom, eller sitter eller talar till honom med ord som hjälper honom att lyssna, det kommer att vara bra och till nytta ….
…Om du ser en person prata från magen i en dröm betyder det att du kommer att drabbas av skador på grund av bedrägeri och bedrägeri . Om du tror att du pratar från magen kommer du inte att kunna vara ärlig mot de människor du litar på . Om en tjej drömmer om att hon hör röster som talar från magen, blir hon offer för fusk och bedrägeri i den verksamhet och de projekt som hon gör ….
…Och med avseende på skägget : Den som ser att det har vuxit för länge, hans visioner indikerar skuld och nöd . Om det fortsätter tills det faller till marken indikerar det döden, för Gud den Allsmäktige säger : ~Ur det skapade vi dig, och i det kommer vi att återvända dig .~ Om det varade tills det fastnade i magen slog han pengar och ansiktet som han skulle trötta så mycket som det var på magen . Om han såg att hennes längd var bra, skulle han ha tjänat pengar, värdighet och ett gott liv . Och det sades att om det förlängdes tills det kom till naveln, indikerade det att det inte var i lydnad mot Gud . Om han såg att sidorna var långa utan midjan, skulle han få pengar som andra skulle njuta av, och Ibn Sirin kom till en man och sa : Jag såg att mitt skägg nådde min navel och jag tittade på det . Han sa : Du är en muezzin som tittar på grannarnas roll . Skägget hyllas inte i tolkningen av pojken som inte är vuxen, och om han ser att han tog ett annat skägg än honom i handen och drog i dem, ärver han sina pengar och äter dem . Förlusten av skägget om det inte ökar är bevis på lätthet och eliminering av skuld och vagina . Och om dess minskning är större indikerar det förnedring och pengar och prestige . Om han ser som om en kudde talar till sin fru, förväxlas hans sak av hans öde, och han skiljer mellan honom och sina nära och kära, för djävulen, Gud förbannade honom, talade till Eva i form av en kosmetik . Och svartheten i skäggets hår indikerar att han utmatades om det var mörkt, så om det var svartnat till grönt skulle han få mycket besittning och pengar, men han skulle vara en tyrann, för det är ett kännetecken för faraos skägg . Dess gulaktighet är ett tecken på fattigdom och knapphet, och den röda är ett tecken på fromhet . Och om han såg att han tog sitt skägg och hade håret spritt i handen . Han grep den och kastade inte till honom, för pengar går från hans hand och återvänder sedan till dem. Om han ser som om han kastade dem går det bort pengar från honom och de återlämnas inte till honom . Ökat mustaschhår är avskyvärt . Och dess ofullständighet är prisvärt, och tolkningen av att plocka skägget för den rike mannen är hans extravagans av hans pengar, och för de fattiga indikerar att två personer möter honom tillsammans och indikerar att han lånar av en person något och lånar ut det till en annan . Och rakning av skägg, ekonomi och prestige går . Om han ser som om han har klippt av sig skägget som är kvar från hans grepp, betalar han zakat på sina pengar . Och grå hår i skägget och värdighet och prestige . Och hemoglobin : Lester, om Hb Balhina, indikerade sitt engagemang för året . Om han såg som om han hade rakat huvudet utan skägget, skulle han hålla hemligheten för sin chef . Om han ser som om han drabbat alla, strävar han efter att dölja sin fattigdom och han söker ödet med folket . Och om poesi accepterade dess pigmentering, kommer den att återvända till sin riktning och inte stanna för mycket . Om han ser som om han dör av lera eller gips, ber han om butiker och hans sak är välkänd . En kvinnas skägg indikerar att hon aldrig föder, och det sägs att det indikerar hennes sjukdom. Det sägs att det tolkades som ökningen av hennes mans pengar och hennes son och hennes sons ära, och det sägs att om hon var gift angav hon sin mans bakslag . Om hon ser att hon är gravid kommer hon att föda en son och hans affärer är uppfyllda . Och det sades att den som har långt skägg och mycket hår kommer att ha ett långt liv och mer pengar . Och det sades att något som inträffar före sin tid indikerar ondska, till exempel när manliga pojkar ser skägg eller vitt i känslan, och kvinnliga unga pojkar har ett bröllop eller en son . På samma sätt är allt som ligger utanför hans tid förutom att tala, för att tala är en bra vägledning, för människan är till sin natur ett talande djur . Om en ung man som ännu inte har nått drömmen ser att han har skägg, dör han och når inte drömmen, och det beror på att tiden har föregått när han borde ha haft skägg . Om pojken inte är långt ifrån skäggväxtens tid, är det ett bevis på att han är ensam och gör sin egen sak . Och det berättades att en man kom till Ibn Sirin och sa : Jag såg som om mitt skägg blev längre och Sabalai inte växte länge, så han sa : Du slog pengar som andra kan gratulera till . Och kroken är hjälpen för mannen som stoltserar med den och lever med den bland folket, så vad han såg i det hände så han tolkade det som du nämnde . Och den som ser hälften av sitt skägg rakad, då saknas han och han går mot det, så om han rakade det en okänd ung man, gick han mot en fiende han kände, eller hans namn eller hans motsvarighet . Om en shejk rakar den, går han med sin uppskattade gräns, och om den är okänd, går han i sin riktning av händerna på en förtryckande exploaterande chef, som inte har någon grund och om han ser att den är avskuren. då skulle han klippas av sina pengar och gå från sin sida lika mycket som han klippte från sitt skägg . Om han ser att de har flugit, går han till sin familj, och hans förmåga kommer från hans pengar . Rakning är lättare än att plocka, och plockning kan vara bra för vissa av hans affärer om ansiktet inte är misstänksamt, men den godheten är svår för honom ….
…Al-Kirmani sa, ~När det gäller att beta skägget, det indikerar renheten och acceptansen. När det gäller att beta tänderna med vinäger, finns det inget gott i det för motivet och föremålet eftersom det liknar att svepa och tala inför tänderna och vad de uttrycker . ~…
…Abu Saeed, predikanten, sa hoopoe tolkad av en man som såg i sin kunskap tala om sin religion ….
…Och den som ser att det är återlöst och blod kommer ut ur det, då kommer det ur synden, och den som ser att det har blivit trakasserat och svartnat blod kom ut ur det, och han hade hälsa i sin kropp, då är hans religion giltig, och blodlusten till höger är en ökning av pengar och vänster är en ökning av vänner. Och det kommer inget blod ut ur det, för det hindrar en fråga och en del av dem sa att om han såg att han hade blod och blod kom ut ur honom, blev han tillsagd att tala om sanning som skulle gynna honom, och om blodet kommer ut länge tills allt dräneras från det, då är dess deadline…
…Tala Om du drömmer om att höra en grammofon förutsäger detta ankomsten av en ny och glad kamrat som villigt lovar sig att förbättra din situation . Om grammofonen går sönder kommer en olycksbådande olycka att frustrera den glädje du förväntade dig och besegra dem ….
…I en dröm är allt ont eller uppror, och den som ser en grupp människor tala med eld, de slåss, men han tar det från sitt namn, färg och syra . Kanske visade hans vision kärlek och passion . Överflödet av bitter apelsin i huset indikerar att det tog eld . Och naranj anger för ungkarlar den vackra jungfrufrun med pengar och bagage ….
…Skrapa är i en dröm skada pengar . Den som ser en person skrapa honom, han kommer att skada honom med sina pengar, eller några av sina släktingar, och om det finns en tumör, pus, blod, pus eller en tidsperiod i repan, säger skrapan i repad ordet, och efter det får de repade pengar om det finns en tumör, pus eller pus . Och den som ser att hans mantel är repad, han kommer att dö snabbt . Och att skrapa är en indikation på den dåliga egenskapen som en person besitter som eländighet, omoral eller otro . Och att skrapa är utmaningen att tala ….
…Och den som ser att någon drar honom med sin mustasch, det finns inget gott i honom, och några av uttryckarna sa att det att tala om mustaschen, vare sig i förtal eller tacksägelse, är på den ovanför läppen, inte på hans sida, och vad gäller hans längd på båda sidor till höger för folket på ställningen för taggfolket och prestige och vad gäller andras rätt, så är det inte Mahmoud ….
…Olycka Att stoppa skada från vägen i en dröm indikerar svartsjuka i religion, eller vaksamhet för män och barn, eller reservationer i att tala, eller förlåtelse för synder och synder . Kanske indikerar detta positionen, kommandot, förbudet, anförtroendet och isoleringen, för att sätta en person på vägen för taggar eller stenar, eller vad som helst som skadar människor från den, indikerar obscens i tal, eller skada tungan och handen och kan senare bli en bandit . Om han var härskare indikerar detta hans orättvisa och orättvisa, och folket tilldelar honom vad de inte kan tolerera av en olycka som inträffar eller en ställföreträdare som sätter upp honom för att ta över folkets klagomål ….
…Fågel Det är lämpligt att drömma om att se vackra fjäderfåglar . Om en kvinna drömmer av detta slag förutsäger detta att en lycklig och rik partner är nära henne . Om fåglarna var smälta fjädrar och inte högt, tyder detta på att människor av rika kommer att behandla de vandrande och fallna omänskliga behandlingen som inte har något spår av barmhärtighet . Om du ser en sårad fågel förutsäger detta en djup sorg som orsakas av en avkomma . Om du ser fåglar flyga symboliserar detta drömmarens framgång . Och hela den motbjudande miljön kommer att försvinna innan det synliga godet fladdrar . Att jaga fåglar i en dröm är inte alls dåligt. När det gäller att höra dem tala är detta ett erkännande av att man inte kan utföra uppgifter som kräver stor medvetenhet . När det gäller att döda henne med ett gevär betyder det en katastrof orsakad av brist på grödor ….
…Slå pinnen : Så att tala är en lögn, och det är också att höra det . Och den som såg att han slog lutan i sitt hus drabbades av en olycka, och det sägs att lutans slående var hans huvud och innan han drabbades av en sorg . Om han såg som om han slog sin sen skulle han lämna sina bekymmer . Det sades att hans fattigdom indikerar en hedervärd kung som stör hans besittning och stolthet . Närhelst han kommer ihåg sin kung, vänds hans tarmar, och det dunkla är en predikan, och den omoraliska personen förstör honom med något som faller i tarmen . Det är en förtryckande orättvisa, en förseelse mot ett folk som skär deras tarmar . Och den som ser att han träffar imamens dörr från kabaretterna något från flöjt och dans som lutan, tanbooren och cymbalen, han kommer att uppnå mandatet och auktoriteten om han är kvalificerad för det, annars kommer han att initiera ord ….
…Och den som ser att han avger en avföring, då är han på två sätt en rädsla för auktoritet och en böter, och resenären kommer att stänga av vägen, och den som ser att han har skapat en händelse på en plats, han spenderar sina pengar i hans önskan, och om platsen är okänd, spenderar han förbjudna pengar, och om han i sina kläder gör att han begår omoral eller på sin säng en allvarlig sjukdom eller kanske en skillnad Hans fru eller på en plats och täcker det med smuts, då han begrava pengar, och den som ser att han äter en pall, sedan träffar han förbjudna pengar och kan tala obscena ord som han ångrar och allt som kommer ut ur magen på människor, djur och arv, då är det pengar. Ett djur gör avföring, och om det är en av dem som är att föredra, så har det barn födda av hästar, så vad som var feminint indikerade flickan och vad som var manligt indikerade pojken och den som såg att han satt på gödseln slog sedan pengar från hans släktskap, och det kan vara i termer av arv…
…När det gäller tungan är det översättningen av personen och den som framför sitt argument . Den som ser sin tunga spricker och inte kan tala, då talar han ord som han kommer att drabbas av, och därifrån kommer han att skadas av det han såg om skadan . Det indikerar också att han ljuger, och att om han var en handlare förlorade han sin verksamhet, och om han var guvernör, avlägsnades han från sin jurisdiktion . Och den som ser att tungans spets har skurits av, han kan inte argumentera i argumentet . Och om han var bland vittnena, trodde man inte hans vittnesbörd eller antogs hans vittnesbörd . Några av dem sa att den som såg tungan skuren av, han var söt . Och den som ser som om hans fru skär av tungan, han kommer att vara vänlig mot henne . Och den som ser som om en kvinna är avskuren av tungan, indikerar hennes kyskhet och hennes döljande . Om han såg som om han klippte tungan på en fattig person, då ger han något till dårarna, och från att riva tungan till hans gom förnekar han en skuld eller förtroende han hade…
…Och den som ser sin tunga länge när han tvister, han är segerrik. Och den som ser att hans tunga är bunden indikerar fattigdom och sjukdom, och det sägs seger och olycka, och den som med sin tunga ser något som skadar honom eller förnekar något som han medan han är vaken, det är inte prisvärt och vältalighet i tungan är inte visdom, logik och sötma i tal, och den som tycker att hans tunga är lång, han kan tala mycket och kanske förenkla en Skadlig och den som ser att han har bitit tungan, då ångrar han och den som ser att han tittar på tungan , sedan bevaras han från glidning, och den som ser att hans tunga är svart, då blir han en poet eller han ser att han är gul som indikerar sjukdom, och när det gäller bytet av tungan är det inte prisvärt, och den som ser att han är stum eller tung, då är det korruption i hans religion och från Han såg att tungan var avskuren, för han är bra i sin religion och kan vara lite pratad om han inte är i gräl och om han är i den , sedan har han avvikit från sin argum ent och det finns inget gott i honom, och om han är sjuk att dö eller med en tagg eller en position som indikerar hans författares eller hans översättares död och det sägs att han avlägsnades från sin myndighet och det sägs att detta och underkastelse och kanske tungan var minnet av människan, hans stolthet och uppriktighet…
…Skrapa : sticka och tala ….
…Och den som såg att hans läppar var sammanfogade och inte kunde öppna dem, indikerade komplexiteten och svårigheten i saker, särskilt om han ville tala och inte kunde, och katastrofen skulle bli större ….
…Och den som ser att han har ett tungt svärd i handen som han inte kan bära, det är ett tal som han inte har någon makt med, och om det finns en fördjupning i det, då är han oförmögen till vad han menar med att tala det han vill ha ….
…Och det berättades att en man kom till profeten, må Guds böner och fred vara över honom och sa : O Guds budbärare, jag såg mitt huvud avskuren, som om jag tittade på det med ett av mina ögon . Så han log, må Gud välsigna honom och ge honom frid och sade : Vilka av dem tittade du på : Så vad Gud ville att det skulle hålla? Sedan dog han, må Gud välsigna honom och ge honom frid . Och se till honom att följa Sunnah och imamens huvud . Ibn Maria såg sextio slavflickor komma in i hans hus, och i varje piges hand en skål, med huvudet på en tvättad och kammad man på den, som om han nästa reciterade : ” Och ingen människa kunde tala till honom förutom genom uppenbarelse eller bakom en slöja . ” Han berättade om sin vision och han fick veta att kalifen pilgrimsfärdade till dig och att du skulle få sextio tusen dinarer, och det var så ….
…Adam, fred vare med honom, som såg i en dröm och hade syndat, kommer att omvända sig från den . Kanske visade hans vision fadern eller sultanen . Och den som ser att han dödar Adam, fred vare med honom, han förråder sultanen, eller olydnad mot sina föräldrar eller sin lärare . Och den som ser Adam, fred vare med honom, på en specifik kropp, han kommer att få ett mandat om han är lämplig för det, och om han ser att han har talat om honom, kommer han att informeras . Och det sägs : Den som såg blod, fred vare med honom, lurades av några av hans fienders ord, då återvände Gud den Allsmäktige till honom efter en stund . Och den som blev Adam, fred vare med honom eller hans följeslagare, om han var kvalificerad för presidentskapet, skulle han få det, och om han var en lärde, gynnade människor hans kunskap . Eller han vann en flagga som ingen annan kunde matcha. Kanske visade Adam, fred vare med honom, pilgrimsfärden och närmandet av nära och kära, eller det stora antalet barn, eller intriger och knep och sambo någon som gör gifter eller lever av att framkalla demoner och tala på tungan . Kanske visade hans vision den grova klädseln eller gråt, eller den visionära irritationen när det gäller mat, eller avlägsna resor, eller kungarnas tjänare och utmattning . Och den som ser Adam, fred vare med honom, är i gott skick, det kommer att vara ett stort gott för honom ….
…Och Ismail bin Al-Ash’ath sa: ~Den som ser solen tala till honom, han kommer att uppnå ära och ära från sultanen .~…
…På myndighet av Abu Bakr bin Abdullah bin Abi Al-Jahm, på myndighet av sin far på myndighet av sin farfar, sa han : Jag hörde Abu Talib tala på myndighet av Abd al-Muttalib sa : Medan jag sov i stenen, jag såg en syn som slog mig, och jag var livrädd för den, så jag kom till Quraish-prästen i slutet av sticket och mitt uttag slog i axlarna, så när jag tittade på visste jag i mitt ansikte förändringen , och jag är på den tiden befälhavaren på min nation , och hon sade : Vår herre Mabal har kommit till oss med en förändring av färg. Har du sett något från tidens två händelser? Så jag sa : Ja , och ingen pratade med henne förrän han kysste hennes högra hand och sedan lade handen på hennes huvudmor och sedan nämnde hans behov, och jag gjorde det inte för att jag var en stor nationalist , så jag satt och sa : Jag såg ikväll medan jag sov i stenen som om ett träd hade vuxit upp, huvudet hade nått himlen och träffat dess ljusa grenar. Och Magrib och jag såg inget blommande ljus från det var sjuttio gånger större än ljuset från solen, och jag såg araber och icke-araber böja sig för den när den ökade varje timme i styrka , ljus och höjd , en timme gömd och en timme blommade, och jag såg ett band av Quraysh klamra fast vid dess grenar, och jag såg människor från Quraysh som vill klippa den. Ansiktet var bättre än honom, och vinden var inte bättre än han, så han bröt deras revben och drog ut deras ögon, så jag lyfte min hand för att ta en del av den, så den unge mannen stoppade mig, så jag sa : Vem är andelen? Han sa : Andelen är för dem som klamrade sig fast vid henne och föregick dig till henne , och jag märkte i panik och panik , och jag såg prästinnans ansikte hade förändrats, då sa hon : Om du tror på din vision kommer de att komma ut ur ditt hjärta, en man som äger öst och väst och är skyldig människor åt honom , då sa han till Abu Talib : Kanske blir du den nyfödda . Han sa : Så det var Abu Talib Denna hadith inträffar och profeten, må Guds böner och fred vara över honom , har gått ut och säger : ” Trädet var. ” Och Gud känner bäst till Abu al-Qasim al-Amin , så det sägs till honom : Tror du inte på det? Han säger : ( Förolämpning och skam )….
…Jaber al-Maghribi sa att om han såg att han slår en oförfalskad dirham, borde han tala bra, även om det inte är bra ….
…Den som såg att han drack en drink från ett kärl eller annat, och det var klart och fuktigt, då är det ett långt liv, näring och nytta, och om det är varmt, är det sjukdom och sjukdom, och om det är nöd , då är det nöd och nöd, och att tala om vatten presenterades i hans kapitel i kapitlet om havet ….
…Och den som ser att han bär en skjorta utan kostym eller annat än du, så indikerar det att hans liv är nära, och om hans man är bakifrån, anklagas han för att tala falsk eftersom Gud den Allsmäktige sa , ~Och om hans skjorta producerades, då ljög du . ~…
…Helvetet : ett tecken på auktoritet för dess väsen och auktoritet över vad som ligger under det, med dess skada och nytta, och kanske indikerar det helvetet själv och Guds straff, och det kan indikera synder, synder och förbjudna och allt som leder till den och för den närmare den . Från att säga eller göra . Kanske indikerade det vägledning, islam, kunskap och Koranen, för med den styrs den i mörkret, tillsammans med Mose ord , fred vare med honom : ~ Eller hitta vägledning i eld, ~ och han hittade och hörde Guds Allsmäktiges ord med vägledning . Kanske indikerar det försörjning, förmåner och rikedom, för det innehåller godhet i pensionen för resenären och nuet, som Gud den Allsmäktige sa: ~ Vi har gjort det till en påminnelse och ett nöje för de troende .~ Det sägs till den som är fattig eller dör, hans eld slocknar . Eftersom araberna erbjöds som gåvor till Ibn al-Sabil och den avbrutna gästen, för att hon skulle kunna vägledas och skyddas för henne, så att de med hennes närvaro skulle uttrycka generositet och rikedom och hennes passivitet från elände och fattigdom . Kanske indikerade det jinnet för att de skapades från giftig eld . Och det kan indikera svärdet och upproret, om det har ljud, åska, tungor och rök . Kanske indikerade det myndighetens plåga, för det är Guds plåga och han är de två världarnas auktoritet . Kanske indikerade det obarnhet och gräshoppor . Och det kan indikera sjukdomar, smittkoppor och pest . Den som ser en eld falla från himlen i hus och butiker, och om den har tungor och rök, så är det uppror och svärd som bor där, särskilt om det är i de rika och de fattigas hem, och en älskare kastar det på folket, särskilt om det är i de rika hemmen i synnerhet, och om det är kol utan tungor. De är sjukdomar, smittkoppor eller epidemier, särskilt om de är allmänna när de blandar människor . Men om nedgången av elden sker i sanddynerna och feddans och odlingsplatser och växter, så är det en karga som bränner växter eller gräshoppor som bränner och fångar dem . När det gäller den som tänder en eld på en vandringsled eller att människor ska vägledas av den om han hittar den när han behöver den, så är det kunskap och vägledning som han uppnår, eller han sänder den och publicerar den om han är värt det, annars kommer han att få auktoritet, kamratskap och nytta, och folket gynnas med honom . Om elden ligger på en annan väg än vägen, eller om den bränner någon som passerar den eller gnistor den eller skadar honom med sin rök, eller om den bränner hans plagg eller hans kropp eller skadar hans syn, är det en kätteri att han gör eller övervakar, eller en orättvis myndighet som tar sin tillflykt till honom eller är orättvis mot honom beroende på omfattningen av hans tjänst för det eller hans flykt från dem . Men om det var en stor eld som inte liknade den här världens eld, tändes det för honom att kastas i den, då ville många av hans fiender plåga honom, så han skulle vinna seger över dem och vara överlägsen dem , och om de kastade honom i det, skulle han ha räddat Ibrahim, fred vare med honom . Och allt detta om de som begick det var hans fiender, eller föremålet i honom var en rättfärdig man . Men om han ser att hon hotar honom i synnerhet, eller de som tog över belysningen av det träffar honom, låt Gud frukta sin Herre och ta bort från vad han är från helvetets folk innan han kommer till henne, då han tillrättavisade henne för att han fruktade henne . När det gäller den som ser eld med honom i en ugn, ugn, kanon eller liknande på de ställen där han bränns, då är det rikedom och nytta som han uppnår, särskilt om hans försörjning är för eldens skull, speciellt om det också är på vintern . Och om han ser att hans eld slocknar eller släcks, eller förvandlas till aska, eller vatten eller regn slocknar den, kommer han att sakna och bli avstängd från sitt arbete och sin industri . Och om någon som inte lever vidare från det på sådana ställen för att passa in i mat, vill han ha pengar eller försörjning för att tjäna en härskare eller till hans auktoritet och hjälp, eller genom tvister, förvaltning, strid och förmedling, annars blir han attackeras av ord och onda och dåliga ord . När det gäller den som ser det, bränns det med mat, olja eller något från försäljningen, då överdriver han, och kanske kommer sultanen be om honom och folket tar med sig pengarna . När det gäller döden av att äta eld är det förbjudna pengar och en skadlig försörjning som han äter, och kanske är det från föräldralösa pengar på grund av vad som finns i Koranen. Om han såg eld tala i en burk eller en påse eller en skål med andra kärl som indikerar både män och kvinnor, kommer det som tillskrivs det fartyget att träffa jinn och dess ingångar, tills han talar på tungan . Några av dem sa : Eld är krig om det har en låga och ett ljud, och om platsen där du ser det inte är ett krigsland är det en pest, smärta, koppor eller död som inträffar där . Abu Amr Al-Nakha’i sa till Guds budbärare, må Guds böner och fred vara över honom : Jag såg en eld som kom ut från jorden och vände mellan mig och min son, och jag såg den säga : A siktflamma och en blind, mat mig att ni alla äter din familj och dina pengar, så han sa, fred vare med honom : det här är en rättegång som kommer att ske i slutet av tiden och dödar människor framför dem, sedan grälar de med rätter och grälar mellan hans fingrar, och gärningsmannen tycker att han är en filantrop, och de troendes blod är bättre för de troende än att dricka vatten . Och den som bränner en eld för att bränna den, han rasar en order för att fylla sin fattigdom, för kyla är fattigdom . Ibn Sirin frågades om en man som såg en lampa på tummen och sa : Detta är en blind man som leds av en del av hans son . Om jag rör upp det för att steka kött med det, upplyser jag något där människor bakbitar . Om jag träffade grillen skulle jag ha lite försörjning med sorg . Om han rörde upp den för att laga en kruka med mat i den, tog han upp något som skulle dra nytta av värdet av hans hem . Om det inte finns mat i potten, ska han attackera en man med ord och få honom att göra något obehagligt . Oavsett vad som träffar elden och brinner från kroppen eller kläderna är det skada och olyckor . Och den som tar eld kommer att slå förbjudna pengar från Sultan . Och den som drabbas av glöd av eld, människor kommer att bakbita honom ….
…Al-Hassa : betecknar män och kvinnor, unga kvinnor och räknade vita dirhamar, för det är från jorden och på memorering och räkning, på grund av den kunskap eller poesi som studenten lidit, pilgrimsfärden och kastandet av stenar, grymheten och nöd och förolämpningar och förtal . Den som såg en fågel sjunka ner från himlen till jorden, tog sedan upp en sten och flög med den, och om den var i en moské, förgick en god man eller en av de rättfärdiga från den, och om visionären var sjuk, och han var bland de goda människorna eller någon som också bad i det, och ingen involverade honom i sjukdomen. De som också ber i det, då är personen med synen död, och om han plockade sten från en kyrka är hänsynen till patientens korruption som den vi presenterade, och om han hämtade den från ett hus eller från en okänd plats försvinner patienten från personen som hade synen från ett barn eller annat, som för den som plockade upp ett antal småsten och deras öde i sitt plagg eller svalde det i magen, och om han plockade upp den från en moské eller en lärares hus eller en manlig krets, han räknade från kunskap och Koranen, och han gynnades av minnet och uttalandet lika mycket som han tog upp från belägringen . Om det plockas upp från marknaderna eller från tunnland och trädrötter, är det nytta av världen, och i dirhams består det för honom av orsaken till frukt eller växter eller från handel och förmedling, eller från att be och ge välgörenhet till varje människa efter sin oro och vana i sin uppvaknande . Om hans fångst är från havet, då gåvor från sultanen om han tjänar honom, eller drar nytta av havet om han handlar med det, eller kunskap han förvärvar från en forskare om det är hans begäran, eller en gåva och en länk från en rika fru om hon har en son eller något liknande . Den som kastade den i havet, hans pengar gick in i den . Och om han kastar henne i en brunn tar han pengar för att gifta sig eller köpa en tjänare . Och om han kastade det i regn eller under matförhållanden eller i ett förrådshus vid havet köpte han med det han hade eller så mycket som han kastade det, en handel som bevisas av den plats där han kastade det som var med honom . De vanliga människor säger : So-and-så kastade vad han hade för dirham i vete, olja eller något annat . Om han kastade ett djur som ett lejon, en apa, en gräshoppa, en kråka och liknande . Det var under Hajjs dagar, och det inleddes av pilgrimsfärden och kastandet av stenar i framtiden för hans befallning, för ursprunget till stenkastningen är att Gabriel, fred vare med honom, befallde Adam, fred vara på honom, att kasta djävulen när den presenterades för honom, och det blev Sunnah för hans son . Om detta inte gjordes under Hajjs dagar var stenstenen hans bön mot en fiende eller en omoralisk person, eller att han förbannade och förolämpade honom eller vittnesbörd om att vittna mot honom . Och om han kastade dem mot dessa tävlingar, som duvor och muslimer bland folket, skulle mannen vara en backbiter och tala i rättfärdighet och kvinnorna skyddade ….