Och den som ser att han beskär sina naglar genom den vanliga beskärningen, då är det avlägsnandet av oro och nöd, och om det överstiger det vanliga, är det svaghet och brist på förmåga, och den som ser att han slår sina naglar på sin tänder, då begår han en obehaglig fråga
Drömmer om Att se en ram i en dröm
(175 betydelser av drömmar om Att se en ram i en dröm )…Den som ser att hans hår är långt och han önskar det, då blir han rik och fullgör sin skuld, och om hans längd är olycklig bland folket, så är det en skuld som han rider och de sa att några av dem sa att den som såg hans hår förlängdes för mycket, då är det de och sorgen, och om kvinnan ser att det är en prydnad och en ökning av härlighet och det sägs att se längden på håret för de som var fattiga Det är inget fel med det, och den som ser att hans hår är bristfälligt, det är en brist de är och den som ser att han rakade huvudet medan han är van vid det och älskar det, då är han rik och om han är en som höjer håret och inte rakar det, då han är inte Mahmud och den som ser att han rakade huvudet medan han är under Hajj eller de heliga månaderna, då är han god i sin religion och försoning på grund av sina synder och borttagandet av hans bekymmer och nöd, och det var sa att om han såg det med en position, så är det inte Mahmood, och om t han kvinnan såg det, det indikerar hennes mans eller en av hennes mahrams död eller brott mot hennes slöja, och om hon såg att håret var klippt av eller en del av det, tyder det på en gräl med sin man och det var sa att en katastrof inträffade och att se ögonbrynen om en lång tid indikerar att pengar och utsmyckning och det sägs lång livslängd och den som ser att hans mustasch är rakad eller tunnad, då är det bra för mustaschen, och minskningen av mustaschen är ogillade, och ökningen av den kan vara en indikation på en berusande dryck, ett förbud mot zakat och en förnekelse av en insättning, och de är och den som ser att hans huvud inte har hår medan han är skallig eller att han dansade och hår har vuxit i hans huvud indikerar att bra…
När det gäller naveln är det behandlingen av en person och hans nöje och hans hustru, och den som ser i det pryder eller skämmer något, då hans tolkning i det
…När det gäller tänderna i tolkningen är husets folk och släktskap, som för de högre, männen och de nedre, kvinnorna, huggen är befälhavaren för hans hushålls folk eller den som passar honom, och den högra övre fang sägs vara en pojke som tar sin fars plats och den vänstra är under honom. Han såg något av skönhet och skönhet eller emot dem, så han ser att i den som tillskrev tanden till honom, och den som såg att han växte upp med en sida som liknade honom, då drar han nytta av dem som tillskrivs honom från den nämnda eller den som tar sin plats, och den som ser hans tänder, då är han en defekt i sitt hushåll och kanske indikerar det en ökning Al-Hassan och dina tänder vidrör är bevis på ett argument mellan folket i hans hushåll, och tändernas avvikelse indikerar att han spenderade pengar på att förneka bekymmerna och vithetens tänder, deras längd och perfektion, en ökning av hans ansikts styrka, och den som ser att han växer en tand medan han har ont är en skam eller lidande och den som ser att någon drar tänderna visar att han skär hans livmoder eller att han spenderar sina pengar på att hata honom, och den som ser att hans tand faller på marken och möter honom indikerar att ett barn är fött för honom. Om han inte hittade honom indikerar det att en av hans släktingar dör, och om han ser att hans tänder har minskat är detta inte Mahmoud. Några av dem sa att tändernas småhet tyder på goda och deras gammalhet visar på goda nyheter. En länkfel Det är i vaksamhet, det är i tre aspekter: de är, sorg, konkurs, släktskapsdöd eller energisvaghet, och den som ser att alla hans tänder har fallit och gått, då är han på fem sätt döden av alla hans släktingar och längden på hans liv och hans pengar och hans försörjning och hans religion och han kan dö och om de faller i hans knä eller i hans hand, eller i vad som händer att bevaras Tio sätt att få pengar, ha mycket av avkomma, träffa sina släktingar på en plats, riva hans hus, betala skulder, gå pengar i ränta, passera tjugoåtta år av livet och ha bott i en period av trettiotvå år och en böter på trettio dirham till trettio tusen beroende på platsen och pengarna som går på bekostnad och vem som tror att han rengör tänderna under tidsperioden, detta är inte Mahmoud. Och den som ser att det inte finns några tänder i hans mun och sedan nya har grodd, då förändras saker på tre sätt och ett långt liv och hans ledning i s i sig själv och några av dem sa att den som såg att det inte finns något annat än en tand i munnen, då indikerar det ett år, och om han ser mer än det som är mindre än tio, då ett uttryck för det är ett år. En tand på en plats där det inte är nödvändigt att odla den, det indikerar något som inte är prisvärt, och den som tror att han sväljde tänderna eller några av dem, han äter det som inte är tillåtet för honom med pengar…
…När det gäller de två männen, de är föräldrarna, hans graviditet eller vad en person står på i sin försörjningsplats, vad han än ser i det från Zein eller Shein, deras tolkning ligger i dem. Om han ser att hans ena ben är skuret eller trasigt, indikerar han att hälften av hans pengar har gått eller att en av hans föräldrar har gått, och om han ser att olyckan i hans ben Det indikerar hans resor eller avgången av hans pengar eller hans död, och den som ser fötterna av järn eller koppar, det indikerar en ökning av hans liv och pengar, och den som ser att hans fötter är förvirrade, det indikerar hans korta liv och minskningen av sina pengar och den som ser att hans ben har förvandlats till en man, något av djuren är ett tecken på styrka…
När det gäller att ändra namnet, den som ser att han kallades med ett annat namn och namnet är utan hans namn, då kommer han att visa honom en obscen brist eller sjukdom, och om han kallas med ett namn som är bättre än sitt namn, då kommer han vinna ära, ära och prestige
…Och den som ser Bilala, han föreslår det goda, och han kommer att nämnas på varelsernas huvuden och på det hela taget, visionen om profetens följeslagare är god och till nytta i denna värld och i det följande ….
…Och levern : platsen för ilska och barmhärtighet, och det sägs att levern indikerar barn och liv, och leverens utgång från buken, utseendet på begravda pengar . Om han ser att han äter en persons lever eller slog den, slår han begravda pengar och äter dem . Om många lever är kokta, grillade och råa, så är de skatter som öppnas för honom och drabbar dem . Och nötkreaturslever och människor lika . Och att äta levern hos en känd person förbrukar sina pengar. Om han tittar på levern och ser hans ansikte i det som med en spegel, dör han ….
…Och den som ser Ali ibn Abi Talib, må Gud ha hedrat hans ansikte, då kommer han att vara hög i position, sublim på plats, vältalig, modig och stark i hjärtat, tillgiven och verifierad, och det sades vem som såg honom medan han var frånskild skulle få kunskap och mod och den som såg honom levande på en plats där folket på den platsen skulle få kunskap, rättvisa och rättvisa och lindra orättvisa och fördomar från dem ….
…Och den som ser att han bygger ett badhus, sedan bygger han med en kvinna, och den som ser att han kom in i badrummet, han kommer att drabbas av oro, sorg eller ilska, lika mycket som badets hetta, och hans straff är bra så länge han inte tvättar med varmt vatten. Om han badar efter det, kan oro och sorg bli starkare. Badrummet eller något annat med kallt vatten, eftersom det lämnade honom från all oro, ångest och sjukdom, och den som såg att hans kläder var stulna i badrummet, han stred mot en man med sultanen…
…Och den som ser att han har fallit på en eldfest, kungen ska ta alla sina pengar ….
…Och den som såg att fartyget stod med honom i det stillastående vattnet, de var styva och längre bort ….
…Den som ser att han är i ett rum eller rum, han är säker från vad han fruktar och varnar, för Gud den Allsmäktige säger: ~Och de är säkra i rummen .~…
…Och den som ser att han har lagt en varm bit i munnen, det tyder på att han hamnar i en olycka av någons ord ….
…Och han såg en man som om han sparkade kungen med foten, så han slog när han gick en dinar med kungens bild på . Det berättades att en man kom till Ibn Sirin och sa : Jag såg som om det fanns mycket hår på mina ben, och han sa : Dean rider på honom och dör i fängelset . Han sa till dig att jag såg henne . Så han tog tillbaka Ibn Sirin, sedan dog han i fängelse på grund av fyrtio tusen dirham, och han spenderade det för hans räkning efter sin död, och han såg en man som om han var handikappad, och han korsade det för honom och sa : Du bli en äktenskapsbryter . Sedan togs han med en kvinna . Och Ibn Sirin kom till en man och sa : Jag såg som om mitt finger var på ett kol, och om jag lade det på det som en brandsläckare, och om jag lyfte det från det, återvände det som det var, och han sa : Detta är en person med passion, och han sa : Han är inte ett fan av passion, men han talar i ödet . Han sa : Vad är allvarligare än ödet? . En kvinna såg som om hennes mans tumme hade skurits av, så hon berättade sin syn för Ibn Sirin, och han sa : Du ber ett folk att du har avskärat ….
…Och om han stönade av smärtan i huvudet, tyder det på att han var arrogant i den här världen och han var skyldig för det, och kanske var belöningen från vårdslöshet i sina föräldrars rättigheter ….
…En grill i en dröm är en god tid att leva, och om den är omogen är det dem . Det feta rostade lammet är mycket pengar, och om det är magert är det lite pengar och försörjningen är trött . Och den som äter ett lammstek, han äter av sitt barns förtjänst . Ko-rostningen är säker för den fruktade personen, och om han har en bärare får han en manlig son . Och rostkalven är bördig och livlig . Och en Stenbockgrill indikerar en manlig pojke som åt den . Och allt som utsätts för eld i vakenhet, i en dröm, har han syndat . En rostad kamel är en manlig pojke, och han är säker från rädsla, eller han är en artig pojke . Och den som såg att en rostad kamels arm talade till honom, han skulle räddas från fördärvet . Och grillat eller kokt fågelkött ger pengar utan förräderi eller förräderi . Den grillade sidan uttrycks av kvinnan eftersom Eva skapades från Adams sida, fred vare med dem båda . En mogen rostad arm är försörjningen för en kvinna som bedrar henne, och om den är omogen är den baksnabb . Och den som köper en bit grill, han hyr en anställd . Och det sades : att grilla är sorg eller pengar är förbjudet . Och den som såg att han rostade en sjuk ram, eller sultanen torterade honom eller fängslade honom, och den som rostade en tacka, hans fru eller mor blev sjuk, och den som strövade på allvar, hans son eller slav skulle ha koppor . Grillfesten kan indikera de goda nyheterna om att komma ur nöd och seger över fienderna om steken var en kalv, och om det var en kamel som indikerade härligheten och glädjen att läka sjuka, gifta sig med celibater och ankomsten av resenär . Och att grilla kan syfta på snitching, eller på plundring av nåd, fängelse och plundring av pengar ….
…Stenbocken : En yttre man med rykte, så den som ser som om han jagade en kvig eller en ram eller en get på ett berg, han skulle få sitt byte från en grym kung, för berget regerade i det med grymhet . Och monsterjakt . Och kastade en ram på berget, kastade en man som var ansluten till Sultan . Och slå honom med ett kast, ett skadligt inträde på honom ….
…Den som ser sig själv göra en sköld : Han bygger en befäst stad . Att bära en sköld indikerar också en bror Zuhair, eller Ibn Shafiq . Och hans kläder för handel är en dygd som kommer att förvärvas av honom från permanent handel, säkerhet och bevarande . Och skölden var pengar och en kung . Och det sades att det som täcktes av vapen, såsom skölden, ägget, käften, kistorna och benet, vilket indikerar klädesplaggen och käken är som en sköld, förutom att den är starkare, bevarad och starkare . Och det sades att det att bära det indikerar äktenskapet mellan en stark, kär kvinna och en vacker kvinna med pengar . När det gäller förlåtelse och ägg, den som ser förlåtelse eller ägg på huvudet, han är säker på att hans pengar förloras och han kommer att få ära och ära . Och det sades att om ägget är av högt värde, indikerar det en rik och vacker kvinna, och om det inte är högt, indikerar det en ful kvinna, och det sägs att den som såg ett järnägg, det nådde ett bra sätt . Allahs budbärare ska vara med honom : ~ Jag såg om jag var i en sköld sårbar, Vooltha stad . Och jag Mirdif ram, Voolth ram bataljon . Och om jag såg mitt svärd med Zulfikar inte, Voolth inte vara i dig . Och jag såg oxar slaktade, Voolth död av mina följeslagare . ~ Och underarmarna av järn är män från hans släktingar, så den som ses på honom med två hjälpare, han stärks av händerna på en man av sina släktingar . Det sägs att han följde med två stora starka män, och tolkningen kan ha fallit på hans son eller bror . Och den som ser på honom två järnben, de är födda och styrka på en resa ….
…Och den som ser att han har offrat en fet, ko eller en ram, då kommer han att frigöra halsen ….
…Åsnan : personen finner det som han ser det tjockt eller avmagrat, och om åsnan är stor så lyfte den upp den, och om den är välpromenad är det världens fördel, och om den är vacker är det skönhet för dess ägare, och om den är vit, är det dess ägares religion och dess glans, och om den är liten är den dess ägares fattigdom . Och fett är ägarens egendom, och om det är svart, är det dess cypress och suveränitet, och det är kung, ära, prestige och makt . Och grönt är hängivet och religion . Ibn Sirin föredrog åsna framför andra djur och valde lejon bland dem . Och åsnasadeln föddes i härligheten . Och längden på hans skuld, hans stats överlevnad i hans hinder . Och en åsnas död indikerar dess ägares död . Och åsnan grävde grunden för sina pengar, och det sägs att den som dör sin åsna, hans pengar kommer att vara borta, annars är hans koppling avbruten eller hans ryttare faller eller han lämnade, eller hans tjänare som tjänade honom dog, eller hans far eller farfar som tjänade honom dog, annars dog hans herre som var under honom, sålde honom eller reste omkring . Om det var en kvinna, skildes hennes man från henne, dog för hennes räkning eller reste från hennes plats . När det gäller åsnan som inte känner sin Herre, om den inte längre är på huvudet, är den en okunnig man eller en otrogen, för hans röst, för Gud den Allsmäktige säger : ~Han förnekar ljudet .~ Och det indikerar också juden, för den Allsmäktige sa : ~ Som en åsna bär böcker .~ Om han boblade över moskén eller på minareten, kallade han en vantro till sin vantro och innoverade till sin kätteri . Och om kallelsen till bön för islam, omfamnade en icke-troende islam och efterlyste sanningen, och det fanns ett tecken och en lektion i den . Och den som ser att han har åsnor, då kommer han att följa med ett okunnigt folk, för den Allsmäktige säger : ~Som om de var rodnade .~ Och den som rider en åsna eller går med den, går med god överenskommelse, hans farfar håller med om, han är bra . Och den som äter åsinkött, han får pengar och mormor . Om han ser att hans åsna inte går förutom genom att bli misshandlad, då berövas han och får inte matas förutom av bön . Och om hans åsna vördas in i hans hus, så är han hans farfar, och han kommer att vända sig till honom med godhet över kärnan i vad den bär . Och den som ser sin åsna förvandlas till en mula, då ska hans näring vara av myndighet . Om han fyller sju år är hans farfar och hans försörjning från en orättvis härskare. Om han blir en ram, är hans farfar från ära eller diskriminering . Och den som ser att han bar sin åsna, det är en kraft som den Allsmäktige skänker sin farfar så att han kan förundras över honom . Och den som hör djurens hovar falla under rundan utan att se dem, det är regn och en ström . Åsnan för resenären är bättre med långsamhet, och hans resevillkor kommer att vara lika mycket som hans åsna . Och från att samla åsnagödsel kommer hans pengar att öka . Den som brottade en åsna, några av dess släktingar dog . Den som gifter sig med en stark åsna mot sin farfar . Och den som ser som om en åsna har sex med honom, han har förvärvat rikedom och skönhet som inte kan beskrivas på grund av dess överflöd . Den lydiga åsnan väcker upp sin ägare för gott, pengar och rörelse . Och den som äger en åsna eller har bundit den och för den in i sitt hus, Gud kommer att leda till allt gott och överlämna det till dem som är, och om det är vördad, är det bättre . Och den som slaktar sin åsna är fattig, och om åsnan är för någon annan, så avskärs han från den, den avskärs mellan den och dess ägare, dess namn eller dess motsvarighet . Och den som köper en åsna och betalar en dirham för det, han får bättre ord . Om han ser att han har en ögon med ögonbindel, har han pengar som han inte vet var det är . Och ingenting hatas av åsnan förutom dess röst, och den kommer från människans farfar och hans tur ….
…Och den som ser att han äter en ram, det tolkas genom förvärvet av pengar från Majestic Al-Qadr, och getens kött tolkas av en mindre sjukdom och botas efter det ….
…Huvudet såg huvudet på en ram : det låtsas vara rättvist…
…Och om han såg en tjur slaktad på en ort eller i ett hus, så delar de köttet, då är det en olycka för en enorm man som dör och delar upp sina pengar, liksom en kamel, en ram och en kalv, och om han slaktade något av det på ett annat sätt än detta och hans kött kom till hans förmåga eller mat, skulle han ha försörjning om han äter det och har pengar han äger ….
…Om han ser sitt huvud som en ram, kommer han att göra rättvisa ….