…Om han ser att ett av hans ben är avskuret, är hälften av hans pengar borta eller hans styrka är borta, hans fyndighet är svag och han kan inte röra sig ….

…Och den som ser som om han har slagit en skål med guld, en kanna eller en mugg och har ett knapphål, då är han en tjänare som köper den, eller att en kvinna gifter sig med henne eller en piga med dålig moral . Några av dem sa : Den som ser som om han använder redskap av guld och silver begår synder, och vad han ser om det för de döda, sunnierna, är goda nyheter, för Gud den Allsmäktige säger : ” De är omgivna av tallrikar av guld och koppar . ”…

…Ägaren av fruktträdgården har en kvinnas värderingar . Och vedhuggaren skvallrar . Och ägaren av Nakhas slavar för kyckling och fåglar . Frukten tillskrivs frukten som sålde den . Den som säljer egendom är bra för honom och det finns inget gott i den för den som köpte den, och den som säljer en slavflicka, det finns inget gott i den och det är bra för den som köpte den . Vad som är bra för säljaren är dåligt för den som köps ….

…Och några av uttryckarna sa att en vision om diken är att barnen ska disciplinera och att de vuxna tar ut pengar ….

…Och den som ser att en av hans tjänare rånade och hugg av tungan, då anger han olyckan på grund av en kär man ….

…När det gäller tvätten, den som ser att han tvättar de döda, en man med korrupt religion omvänder sig på sina händer, och den som ser att han har tvättats, då står han upp en gång och kommer ur bekymmer, och den som ser en död person och folk ber honom att tvätta sig och de tycker inte att det tyder på att den döda begår synder och människor pekar på det goda men det påverkar honom inte. Och den som ser att en död tvättar något som inte är tillåtet att tvätta, då är han en korrupt man som predikar om något som inte har någon mening eller nytta….

…Imam Ja`far al-Sadiq, må Gud vara nöjd med honom, sa : Pennans vision består av sju aspekter av visdom, befallning, kunskap, stolthet och vårdnad ….

…Och den som tror att han tar bort sin slöja eller någon tar bort den från den, han tolkas genom att separera sin fru, antingen genom skilsmässa eller död ….

…Och det sades att den som såg något av djuret äta från höet, den som tillskrev djuret åt honom äter av sina pengar och korsningen behöver korsa maten om det är till förmån, då är det inget fel med det och pengarna spenderas på den som har rätt till det, och om det inte är till någon nytta, så är det brist på pengar i den utsträckning som de ätts upp från dem ….

…Den som ser att något av hans kött har rivits, då kommer en olycka att hända dem som tillskrivs honom ….

…När det gäller lejon, den som ser att han flydde från ett lejon, då kommer han att fly från det han varnar och kommer att få konsekvensen av segern. Och den som ser att han slaktar ett lejon och inte inspekterar det, då är han säker från sin fiende, och den som ser att han har sett lejonet utan att blanda sig med honom, då blir han skrämd av en härskare och det kommer inte att skada honom . Kanske att se honom i en dröm. Likaså en predikan som indikerar döden och nära döden, och den som ser lejonet i sitt hus, han kommer att slå kraft, godhet och långt liv, och det kan vara en påminnelse om döden, och om det finns en patient i honom som dog, och den som ser att han kämpade med lejonet, då kämpar han mot en fiende, och om han ser att han har besegrat lejonet kommer han att besegra sin fiende och den som ser att han sover med lejonet eller Han blandar sig med honom, för en fiende kommer in i honom, och den som ser att han gifter sig med en lejoninna, så flyr han från många motgångar och upphöjer sitt befall och är rädd bland folket, och den som ser att han äter ett lejonkött är en stor myndighet, och den som ser att han har slagit ett lejonhår eller hud eller att han äter från dess medlemmar, då kommer han att slå pengar på en förtryckt fiende…

…Al-Assad : Sultan Qahir är mäktig på grund av storheten i hans fara, allvaret i hans tapperhet, skräck i hans skapelse och hans ilska . Det betecknar krigaren, den plyndrande tjuven, den förrädiska arbetaren, tillståndets ägare och fienden som ropar . Kanske indikerar det död och nöd, för den som tittar på den blir gul, blir förvirrad och svag . Och myndigheten hos den förskingrade mannen indikerar förtryck av människor och fienden och härskaren . Den som ser ett lejon komma in i sitt hem, om han är sjuk i det, han kommer att förgås, annars kommer det att orsakas av en myndighetskraft . Om han lömskat berövade honom och plundrade sina pengar, slog eller dödade honom, om han hade väckt sin själ i en dröm, klippt av huvudet eller skild honom . När det gäller lejonet som kommer in i staden är det en pest, nöd, makt, mäktig eller fiende som kommer in på dem enligt bevisen att han har i att vakna och sova, såvida han inte går in i moskén och reser sig över predikstolen. är en makt som försöker mot folket och orsakar dem lidande och rädsla . Och den som rider lejonet rider en stor sak och allvarligt bedrägeri, antingen som en tvist om härskaren och en våg över honom och hans alienation, eller om han rider på havet utan uttryck, eller så kommer han att hända i något som han inte kan gå vidare eller fördröjning, så han anger konsekvensen av sitt kommando genom att öka sömnen och bevisen . Den som bestrider ett lejon kämpar mot en fiende, myndighet eller den som lejonet tillskrivs . Och den som har ett knä medan han är förödmjukad eller lydig, han kommer att kunna övervinna en förtryckande och mäktig kraft . Och den som tar emot Al-Assad eller ser honom med honom och inte blandar med honom, en slags myndighet kommer att slå honom och det kommer inte att skada honom . Den som flyr från ett lejon och lejonet söker inte honom, flyr från något han varnar för . Och den som äter ett lejonkött, han kommer att få pengar från en sultan och spika sin fiende, och likaså om han drack en lejoninna mjölk . Om han äter en lejoninna kött, kommer han att slå en stor härskare och kung . Och lejonets hud var en fiendes pengar, och lejonets huvud skars av för att få en kung och en makt . Och den som sponsrar lejon är sanna, mäktiga kungar . Och den som träffas av ett lejon, feber tar honom, för lejonet är feberigt . Och den som blandar sig med lejonet och inte motsäger honom, han är säker från sin fiendes ondska, fiendskap stiger upp från dem och vänskap är bevisat . Och den som knäfaller och är rädd för honom, han kommer att drabbas av obehag . En lejonvalp är en pojke . Och det sägs att den som såg som om han hade dödat ett lejon skulle ha undgått alla sorger . Den som vänder ett lejon blir orättvis enligt sitt tillstånd . Och lejoninnan sägs vara dotter till en kung . Och han berättade : En man kom till Muhammad bin Sirin och sa : Jag såg som om en lejonvalp var i mina händer och jag kramade honom . När Ibn Sirin såg hans dåliga tillstånd och inte såg honom som en värdig person, sa han : Vad är ditt arbete och prinsarnas angelägenheter? När han såg hans tillstånd sa han : Kanske ammar din fru sonen till en fursteman . Så sade mannen, av Gud . Och Ibn Sirin kom till en man och sa : Jag såg som om jag tog en lejonvalp och förde den in i mitt hus, så han sa att några kungar matchade . Yazid bin Al-Muhallab såg att han var på ett lejon i en bår de dagar då han avgick från Yazid bin Abdul-Malik, så visionen berättades för en uttrycksfull gammal kvinna, och han sa : Han rider en stor sak och är omgiven av den ….

…Och den som ser att han rider på ett sto och sedan går av det, han ångrar något, och det sades att den vilda hästens vision tolkas av en galen man och haronen tolkas i tre svårighetsaspekter i frågor och en motsägelse till hans följeslagare och en trött kvinna som inte håller med och skadar ett brott i goda frågor och man sa att ridning leder till förvärv av pengar och avstigning mot det ….

…Och den som ser att han har hukat ett lejon, det indikerar hans frälsning från många prövningar, höjden av en kruka, eliminering av hans behov och hans seger över fienderna ….

…Och den som såg att lejon och vargar stod stadigt på fötterna och slet sönder dem, det tyder på att de unga männen hänvisade till sin fru ….

…Och den som såg att han gick in i en trädgård och såg ett lejon i den, det tyder på att härskaren på den platsen har segrat över sina fiender ….

…Och den som ser att han är rädd för ett lejon och inte ser det, då är han säker från sin fiende ….

…Och den som ser att han möter ett lejon, men vad han når och inte slår honom, det indikerar rädsla för auktoriteten och att det inte är skadligt för honom ….

…Och den som ser ett lejon som söker honom medan han flyr, då finns det rädsla för sultanen. Om han inte fångar honom, kommer han att fly, och om han fångar honom och fångar honom, är han emot det och kan indikera patienten ….

…Och Al-Salmi sa, ~Den som såg att han installerade ett lejon för att spendera det var han ville, det skulle på två ansikten tolka skadan av stor ära och erövringen av en enorm fiende .~…

…Och den som såg ett lejon som kom bakifrån hans rygg och sedan dök upp framför hans ansikte, det tyder på att det var skada och tillrättavisade sultanen efter att han frågade honom .)…

…Och den som ser att han flydde från ett lejon, han kommer att räddas från det han fruktar och varnar, och han kommer att vinna sitt behov ….

Och den som ser sitt huvud som huvudet på en elefant, ett lejon, en tiger eller en varg, det har sagts att han tar skapandet av saker högre än sin förmåga och drar nytta av dem och uppnår ledarskapet och spiken på fiender

…Och den som ser att han rider på ett lejon medan han fruktar det, han kommer att drabbas av olycka ….

…Den som ser en av kaliferna med ett rent ansiktsslöja talar mjukt med honom, då kommer världens goda och det följande att hända honom, och om han ser honom befalla en handling i sitt utdrag, kommer han att slå ära, en hög minne och en snabb godhet i sin värld och i det följande ….

…Det tolkas i nio aspekter som döljande, nytta, pengar, kläder, värdighet, prestige, religion, godhet och ett bra kommando ….

…Tolkning av himlen, luft, natt och dag, vindar, regn, strömmar, förmörkelse, jordbävningar, blixtar, åska, regnbågar, lera, sol, måne, planeter, moln, hagel, snö och frost, himlen indikerar sig själv, så vad som än kom ner från det kom dess motsvarighet från Gud, det finns ingen orsak i det, såsom att eld faller från det. I rollen drabbas människor av sjukdom, smärta, koppor och död . Och om en eld föll från den på marknaderna, är det förhärligat och upphöjt som säljs med det från försäljningen . Och om det föll på tunnland, knappa och växtplatser, skulle du skada människor, och växten brände och slog den med hagel eller gräshoppa, och om bevis på fertilitet, försörjning och pengar härstammar från den, såsom honung, olja, fikon och korn, då skulle människor regna fördelaktiga regn, det som kom ner från himlen skulle vara till nytta för det, och kanske indikerade himlen att styrkan hos sultanen och honom själv, på grund av deras överlägsenhet över skapelsen och deras oförmåga att nå den , med sin vision och sin volatilitet i dess kraft, och deras svaghet att komma ut under den . Vad som sågs från det och i det eller ned i det och på det, tecken på gott och ont, och kanske indikerade det hans palats, hans besittnings hus, hans hovmän och hans pengars hus, så den som går upp till det genom fred eller förnuft, kommer att nå höjden med kungen . Och det har han, och om han steg upp till det utan anledning eller fred, skulle han ha upplevt stor rädsla för sultanen, och han gick in i mycket överflöd i sitt möte eller i vad han hoppades på honom eller från honom . Om hans samvete avlyssnade spionerade han på sultanen eller smög in i sitt pengarhus och sitt palats för att stjäla det . Och om han nådde himlen, nådde han målet för saken, och om han återvände till jorden, skulle han räddas från det han gick in i, och om han föll från sin plats blev han skadad i sitt tillstånd, enligt omfattningen av hans befallning i hans fall, och vad hans organ bröts för honom, och om den som nådde himlen var sjuk medan han var vaken, då återvände han inte till jorden, försvann från hans sak, och hans själ steg också upp till himlen . Och om han återvänder till jorden, har skadan nått hans mål och hans folk förtvivlar honom och då kommer de att räddas, om Gud vill, såvida det inte är medan han sjunker ner i en brunn eller Hafir och sedan inte kom ut ur den , för det är hans grav där han återvänder efter sin återkomst, och detta är en god nyhet om islam för döden, för de otrogna öppnar inte himmelens portar för dem, och deras själar stiger inte upp till den . När det gäller att se dörrarna kan det tyda på att om du ökar räntorna, om människor befinner sig i några av dess bevis, eller i visionen finns det flugor, bin, fåglar eller liknande och liknande, och om folket är i torrhet, regn och regn sa Gud den Allsmäktige : ” Så vi öppnade himmelens portar med hällande vatten. ~ i synnerhet vars värdshus visar medkänsla, bördig, som damm och sand utan damm och skada . Men om människor kastade pilar från dem, om de var i något bevis på pesten, öppnades dess dörrar för dem . Och om pilarna skadar alla som har blivit slagna och blöder, då är det en konfiskering av auktoritet över varje människa med sin pil, och om deras avsikt är mot öronen och ögonen, så är det en prövning av deras pilar, i som skulden för alla vars hörsel eller syn kommer att försvinna i den . Och om de skadas, samlar de dem och plockar upp dem, sedan byter från Gud, såsom gräshoppor och fågelsorter som sparvar, sticklingar och manna, förstör och pilar på grund av auktoriteten i jihad och liknande, eller försörjning och gåvor för vilka han öppnar sina pengahus och lådor, och när det gäller himmelens närhet tyder det på närhet till Gud, och det är för folket i lydnad och goda gärningar . Kanske indikerar detta distre ssed person som är i nöd, den som ringer, som accepterar hans bön och besvaras, för när man gör en bön med ögat mot himmelens riktning, och kanske detta indikerar närhet och närhet till imamen, världen, fadern, fadern make och herre, och alla som är över dig av en examen, är krediten baserad på bestämningen av varje person i hans vaksamhet och efterfrågan och mer hans sömn, och vad som föll i hans samvete . När det gäller himmelens fall på jorden om han reser kan det också bero på drömmarens auktoritet och huvudet ovanför honom, vare sig en far, make eller herre och liknande, och det kan indikera dess falla på det torra landet, eller folket trampade det med benen efter dess fall medan de var Hamid, och de tog upp. Några av dem är ett tecken på försörjning, fertilitet och pengar, för de är fördelaktiga regn med stor betydelse, och araber kall regn en himmel, för den kommer ner från den ….

…När det gäller hjärtat är det en persons sinne, hans intellekt, hans sinne och hans religion. Oavsett vad han ser i det från Zayn eller Shin, så sa hans tolkning i det och några av dem att om en person ser ett hjärta, så är det bra i sin religion och goda förnuft, och den som ser sitt hjärta kidnappas och går bort från det handlar om fyra aspekter av allvarlig rädsla, galenskap, korruption av religion och förekomst av katastrof. Svart och täckt med en slöja är han förlorad från sanningen och många synder…

…Helvetet : ett tecken på auktoritet för dess väsen och auktoritet över vad som ligger under det, med dess skada och nytta, och kanske indikerar det helvetet själv och Guds straff, och det kan indikera synder, synder och förbjudna och allt som leder till den och för den närmare den . Från att säga eller göra . Kanske indikerade det vägledning, islam, kunskap och Koranen, för med den styrs den i mörkret, tillsammans med Mose ord , fred vare med honom : ~ Eller hitta vägledning i eld, ~ och han hittade och hörde Guds Allsmäktiges ord med vägledning . Kanske indikerar det försörjning, förmåner och rikedom, för det innehåller godhet i pensionen för resenären och nuet, som Gud den Allsmäktige sa: ~ Vi har gjort det till en påminnelse och ett nöje för de troende .~ Det sägs till den som är fattig eller dör, hans eld slocknar . Eftersom araberna erbjöds som gåvor till Ibn al-Sabil och den avbrutna gästen, för att hon skulle kunna vägledas och skyddas för henne, så att de med hennes närvaro skulle uttrycka generositet och rikedom och hennes passivitet från elände och fattigdom . Kanske indikerade det jinnet för att de skapades från giftig eld . Och det kan indikera svärdet och upproret, om det har ljud, åska, tungor och rök . Kanske indikerade det myndighetens plåga, för det är Guds plåga och han är de två världarnas auktoritet . Kanske indikerade det obarnhet och gräshoppor . Och det kan indikera sjukdomar, smittkoppor och pest . Den som ser en eld falla från himlen i hus och butiker, och om den har tungor och rök, så är det uppror och svärd som bor där, särskilt om det är i de rika och de fattigas hem, och en älskare kastar det på folket, särskilt om det är i de rika hemmen i synnerhet, och om det är kol utan tungor. De är sjukdomar, smittkoppor eller epidemier, särskilt om de är allmänna när de blandar människor . Men om nedgången av elden sker i sanddynerna och feddans och odlingsplatser och växter, så är det en karga som bränner växter eller gräshoppor som bränner och fångar dem . När det gäller den som tänder en eld på en vandringsled eller att människor ska vägledas av den om han hittar den när han behöver den, så är det kunskap och vägledning som han uppnår, eller han sänder den och publicerar den om han är värt det, annars kommer han att få auktoritet, kamratskap och nytta, och folket gynnas med honom . Om elden ligger på en annan väg än vägen, eller om den bränner någon som passerar den eller gnistor den eller skadar honom med sin rök, eller om den bränner hans plagg eller hans kropp eller skadar hans syn, är det en kätteri att han gör eller övervakar, eller en orättvis myndighet som tar sin tillflykt till honom eller är orättvis mot honom beroende på omfattningen av hans tjänst för det eller hans flykt från dem . Men om det var en stor eld som inte liknade den här världens eld, tändes det för honom att kastas i den, då ville många av hans fiender plåga honom, så han skulle vinna seger över dem och vara överlägsen dem , och om de kastade honom i det, skulle han ha räddat Ibrahim, fred vare med honom . Och allt detta om de som begick det var hans fiender, eller föremålet i honom var en rättfärdig man . Men om han ser att hon hotar honom i synnerhet, eller de som tog över belysningen av det träffar honom, låt Gud frukta sin Herre och ta bort från vad han är från helvetets folk innan han kommer till henne, då han tillrättavisade henne för att han fruktade henne . När det gäller den som ser eld med honom i en ugn, ugn, kanon eller liknande på de ställen där han bränns, då är det rikedom och nytta som han uppnår, särskilt om hans försörjning är för eldens skull, speciellt om det också är på vintern . Och om han ser att hans eld slocknar eller släcks, eller förvandlas till aska, eller vatten eller regn slocknar den, kommer han att sakna och bli avstängd från sitt arbete och sin industri . Och om någon som inte lever vidare från det på sådana ställen för att passa in i mat, vill han ha pengar eller försörjning för att tjäna en härskare eller till hans auktoritet och hjälp, eller genom tvister, förvaltning, strid och förmedling, annars blir han attackeras av ord och onda och dåliga ord . När det gäller den som ser det, bränns det med mat, olja eller något från försäljningen, då överdriver han, och kanske kommer sultanen be om honom och folket tar med sig pengarna . När det gäller döden av att äta eld är det förbjudna pengar och en skadlig försörjning som han äter, och kanske är det från föräldralösa pengar på grund av vad som finns i Koranen. Om han såg eld tala i en burk eller en påse eller en skål med andra kärl som indikerar både män och kvinnor, kommer det som tillskrivs det fartyget att träffa jinn och dess ingångar, tills han talar på tungan . Några av dem sa : Eld är krig om det har en låga och ett ljud, och om platsen där du ser det inte är ett krigsland är det en pest, smärta, koppor eller död som inträffar där . Abu Amr Al-Nakha’i sa till Guds budbärare, må Guds böner och fred vara över honom : Jag såg en eld som kom ut från jorden och vände mellan mig och min son, och jag såg den säga : A siktflamma och en blind, mat mig att ni alla äter din familj och dina pengar, så han sa, fred vare med honom : det här är en rättegång som kommer att ske i slutet av tiden och dödar människor framför dem, sedan grälar de med rätter och grälar mellan hans fingrar, och gärningsmannen tycker att han är en filantrop, och de troendes blod är bättre för de troende än att dricka vatten . Och den som bränner en eld för att bränna den, han rasar en order för att fylla sin fattigdom, för kyla är fattigdom . Ibn Sirin frågades om en man som såg en lampa på tummen och sa : Detta är en blind man som leds av en del av hans son . Om jag rör upp det för att steka kött med det, upplyser jag något där människor bakbitar . Om jag träffade grillen skulle jag ha lite försörjning med sorg . Om han rörde upp den för att laga en kruka med mat i den, tog han upp något som skulle dra nytta av värdet av hans hem . Om det inte finns mat i potten, ska han attackera en man med ord och få honom att göra något obehagligt . Oavsett vad som träffar elden och brinner från kroppen eller kläderna är det skada och olyckor . Och den som tar eld kommer att slå förbjudna pengar från Sultan . Och den som drabbas av glöd av eld, människor kommer att bakbita honom ….

…I en dröm är det ett konstruerat tal, eftersom strängarna säger samma sak, och om visionären är religiös och hängiven, så är det ett gott beröm, och om han inte är en religiös person, då är det en dålig beröm för sig själv, och han är en lögnare . Att länka i en dröm är världsligt och ogiltigt . Och dess klick indikerar en kung eller hedervärd en som har stört hans besittning och stolthet . Närhelst han kommer ihåg sin kung blir han upprörd . Och den som ser att han spelar bandet i sitt hus, det är en katastrof, och han attackeras av en man som är chef för falskhetens ägare . Och den som ser att han träffar något vid imamens dörr från kabaréerna utan zigr, såsom oud, tanboor och cymbaler, han kommer att uppnå mandat och auktoritet om han är kvalificerad för det . Och den som såg att han blev träffad med ett band, han fick en slags sorg . Och länken indikerar människors önskningar och deras fåfänga . Om han tror att ett instrument eller en trumma är bunden, är det en katastrof som människorna på den platsen kommer att drabbas av ….