…Och den som ser att ett vattenhjul gick ut genom husen och husen, då är det ett bra liv om vattnet är sött, och om det är salt, är det skadligt eller dåligt och det sprids, och det sägs att vattenhjulet är en kvinna, så vad som ses i det av Zayn eller Shein är i kvinnan ….

…Och den som ser att han sitter i en båt medan båten färdas på havet och han är rädd för honom, han indikerar att han är nära kungen lika mycket som båten, och om han ser att han är emot det då hans uttryck är emot honom ….

Och det sägs att den som såg att han kastade damm från honom, han skulle spendera sina pengar ….

…Och den som ser en tacka som går ut ur hennes hus, eller försvinner, blir stulen eller dör, den ska tolkas för sin hustru efter vad han såg ….

…Och den som ser att en kvinna kommer ut ur mjölken från hennes bröst och tar slut, då indikerar det godhet och ökad nåd ….

…Och den som ser att en son eller en dotter kom ut ur magen, då kommer detta från honom och hans hushåll kommer att segra ….

…Och den som ser att han följer en död person och står bakom honom när han går ut och går in, sedan imiterar han i sina handlingar de döda som han såg, och han betraktar den avlidnes godhet eller korruption ….

…Och den som avger en vind : hon har en röst i en folkmassa eller som inte utför tvättning, han glider med ett ord, och den som spottar ett tal, och den som sticker ut kommer att befrukta ett barn ….

Och den som ser att han kallar kallet till bön medan han sover, då underskattar han sin fru och sina anhöriga, och den som ser att han ringer till bön vid dörren till sitt hem, det indikerar att hans tid är nära förestående ….

Den som ser att han gräver ett hål för att möta någon eller en brunn, då bedrar han och vänder sig mot honom när han går bland folket från ordspråket: Som grävde för sin troende bror en källa som Gud har kastat i den ….

Och den som ser att alla hans tänder har fallit och gått, han ska på fem sätt tolka sina släktingars död, hans livslängd, hans pengars bortgång och ett dåligt liv, och han kan dö. Pengar i ränta, tjugoåtta år av livet har gått och ett liv på trettiotvå år och en böter på trettio dirham till trettio tusen beroende på plats och pengar som spenderas på bekostnad och gynnar andra ….

…Och det sades att den som såg att han kom ut ur inkräktarna följer sedan det godas och rättfärdighetens väg ….

…Den som såg att han gick ut med folket till en säsong av säsonger, då är det utgången för dem som är i nöd, även om de är i krig och ångest, Gud avslöjade det om dem, och det sägs att det finns frälsning från fångenskap eller fängelse, eller det sägs att det finns glädje och glädje, och det kan indikera säsongens tröst och säkerhet. Och rening, fest, erövringen, den berömda materien och resan ….

Ibn Sirin sa: Den som såg att han hade försvunnit på en plats som krävde hans plats, då var han befriad från nöd och nöd ….

…Och den som såg att hans minne blev en lättnad, han var arbetsoförmögen efter styrka . Om han ser sin fru som en man som en man, om hon har en son eller i livmodern, når han och råder över sin familj . Och om hon inte har ett barn eller ett barn i livmodern, kommer hon aldrig att föda ett barn . Och om jag föddes dog pojken innan han blev puberteten . Kanske avviker tolkningen från den till dess värden eller dess ägare . Så han har ett omnämnande i folket och en ära lika mycket som dhikr ….

…Syltet är i en dröm mannens älskare, och den bästa efterrätten serveras . Den som ser att han presenteras för honom som en feg, då kommer han att se från sin älskade en stor kärlek, och om han presenterar honom för vad han hatar, såsom bulgar, avföring och gurkor, då kommer han att se från sin älskade fiendskap, och han kommer att känna hat . Stoppet i visionen uttrycks som tusen dirham eller hundra dirham ….

…Det är i en dröm på olika ansikten, eftersom vitt bröd indikerar bra försörjning och välbefinnande . Och svartbröd indikerar nöd i att leva, och det sades : Varje limpa indikerar ett pengaravtal, som antingen är tusen, hundra eller tio beroende på searens status och vad som är lämpligt för honom . Och bittert bröd är ett bittert bröd . Sött bröd är dyrare om det är som honung eller socker . Och den som äter bröd med avföring, han äter honung med sitt vax . Det finaste brödet är den mogna ugnen . Det är vägledande för islam, för det är religionens pelare, själens styrka och själens liv, och det kan hänvisa till livet och pengarna som är själens styrka . Brödet kan indikera skam och frågan, och kanske barnbarnsmor som Saladin är med och kvinnans bevarande, och brödet som renas från det indikerar rent levande, ren kunskap och den vackra vita kvinnan . Den som ser att han skiljer bröd mellan människor eller de svaga och han är en kunskapsstudent, då kommer han att få kunskap vad han behöver, och om han är en predikant är det hans predikande och bud, såvida inte de människor som tog hans välgörenhet från honom är över honom, och kärlek är folkets smuts . Och den som ser en död person ger honom bröd, för det är pengar eller försörjning som kommer till honom från någon annans hand . Och den som ser bröd på molnen, på taken eller på toppen av palmerna, han kokar, och så är all försäljning och mat . Om det ses som om det trampas på marken, är det ett stort välstånd som leder till eländighet . Den som ser en död tar ett bröd åt sig, eller om han ser honom falla ner från det i en eld eller i det fria eller i tjära, och han är ledig, då är han en kätteri som han kallas till, och en frestelse som människor hamnar i, så limpen är hans skuld, och om han hade en sjuk kvinna, dog hon, och om hon var svag i skuld är hon fördärvad . Och den som ser att han bakar bröd så försöker han begära pension för att begära permanent förmån. Om bröd snabbt når en stat och får pengar i handen . Och ditt ordspråk är en fruktbarhet, välsignelse och försörjning, och andra har sökt det . Och om han såg många bröd utan att äta dem, skulle han hitta våra bröder . Om han har en kornbröd, så är det en motvillig försörjning, och om han ser en knaprig limpa, tappar han sitt försörjning, och om han får en bit bröd och han äter det, indikerar detta att hans liv är ute och hans liv har gått ut. Om han tar en bit, är en man girig . Och Largif för ensam fru . En ren, mogen limpa av sultanen är hans rättvisa och rättvisa, och tillverkaren har råd för att göra den . Majsbröd och kikärter är täta och dyra . Och om han såg bröd på soporna är det billigt . Och en bred limpa är ett brett bröd och ett långt liv . Och bröd indikerar sorglös borta . Och kornbröd för dem som inte har för vana att äta det är smalt och dyrt, eftersom det äts till höga priser . Och hett bröd är hyckleri och försörjning i sin misstanke, eftersom elden förblir i den . Och den som ser ett bröd hänga i hans panna, det är hans fattigdom och hans behov . Och brödet som är täckt med kläder är mycket pengar, vilket inte gynnar ägaren och inte betalar zakat för det . Bagelbröd är smalt i pensionen eftersom det bara bakas av de behövande . Och den som ser som om han äter bröd utan att äta, han kommer att bli ensam och dö ensam . Och bröd som inte tillagas indikerar hög feber . Och det pratsamma brödet för de fattiga är sjuka och saknade det de hoppades på : Det sades : Det indikerar pojken . Att äta fluffigt bröd är en försörjning och man sa : Delikatessen med bröd är kortlivad eller liten vinst . Och den som ser att han har två marker i handen, han äter av detta och av detta, då går han med de två systrarna . Och limpen vann mycket . Kakor och skorpor är hälsosamma för kroppen . Ruttna bröd är billigare, och om det har vingar, kokar det . Och brustet bröd, fertilitet, bredd och en behaglig vinst . Och limpa till sin fru eller son eller om en helhet eller dirham . Och den torra delen av brödet indikerar behovet av fostret . Kakan är en resa, och dess inträde till en som inte kan äta den är ett tecken på oro, bitter och nöd . Och ömheten är en resa, och det kan tyda på att det är svårt, och mjukheten i det är ära och allt är ont . Och ruttet bröd är korruption i religionen, ett frånfall från islam och en korruption av hustrus tillstånd . De olika fragmenten indikerar vinster från välgörenhet eller hyckleri . Och brödmassan är användbar kunskap och uppriktighet i tal och handling . Skalningarna är hyckleri, smicker och hyckleri ….

…Visioner i termer av definitionen av termen ** Först : definitionen av visioner när muslimska forskare : Muslimska forskare redogör för i definitionen av visionen om en speciell legitimitet för de texter som Vq Guet mellan vision och annat än människan ser i sin dröm och E i dessa texter, som började forskare i sina definitioner genom vilken modern Abu Qatada överenskomna : ( sanna drömmar om Gud och drömmen om djävulen ) (1) och läran om året i denna vision : en uppsättning av övertygelser och INSÄTT Kattgud överlämnade i slavens hjärta av en kung eller en demon . Antingen genom deras namn någon sanning . Antingen avser vi det, eller så är det fel . Ibn al- Arabi sa : Detta är liknande i fallet med vakenhet innehöll tankar om det mänskliga hjärtat och trodde det E ) T om formatet . Dvs på ett system . Annars kan det komma i ett icke-samlat extrakt . Och definierat framåt, sa hon al-maziri : lärorna om sunnierna i sanningen i Uppenbarelseboken . Att Gud den Allsmäktige skapar övertygelser i hjärtat hos den sovande personen precis som han skapar dem i hjärtat av den uppvaknade, och han, ära åt honom, gör vad han vill för att inte hindra honom från att sova eller vakna, så om han skapade dessa övertygelser är det som om han gjorde dem till en vetenskap om andra saker Han skapade dem i det andra fallet, eller om han skapade dem . Och jag visste att de är : övertygelser som Gud skapar i sovarens hjärta – precis som han skapar dem i hjärtat av de uppvaknade, så om han skapar dem är det som om han gjorde dem till en flagga på andra saker, då han skapar dem i det andra fallet, och dessa övertygelser faller ibland i kungens närvaro, då faller det som är lätt efter . Och ibland är djävulen i närvaro av faller bortom vad som gör ont . (2) Faktum är att meditatorn i tariffmeddelandet att de i stor utsträckning liknar den observerade signalen för att skilja mellan de två typerna av vad människan ser i sina drömmar . Som jag kommer att prata om i nästa stycke . Anne Alhadit märkte också Acar genom att säga : ( sanna drömmar om Gud , och drömmen om djävulen ) att Gud skapar vision och övertygelser som gör dem nöjet att notera att utan närvaro av djävulen . Och han skapar vad som är kunskap om vad som skadar Satans närvaro, så han tilldelar Satan en belöning för sin närvaro hos henne, även om han inte har någon verklig handling . Detta är innebörden av att säga ( frid vare med honom ) (( Guds uppenbarelse och den drömmen av djävulen )) är inte på djävulen att göra något . Vissa forskare : att djävulen har gjort och effekterna av direkta bevis på hadeeth Jaber kan Allah vara nöjd med honom sa : En man kom till profeten, fred vare med honom, sa : (( Jag såg som om min hals slog, han sade : ( en av dig Btalb den djävulen inte hända? ) berättad av muslim och Imam Ahmed, och denna term Imam Ahmad . i det ord när Imam muslim : han sade: O Allahs Gud : jag såg i en dröm som om mitt huvud slog Vtdhrj Vachtddt på dess inverkan . Guds budbärare böjande : ( inte talande människor Btalb djävulen att gå och somna ) Jabir sa : Jag hörde profeten fred vara över honom efter en predikan sa han : Hala gör en av du Btalb djävulen i sömnen . (3) Imam Muhammad Safaareeni Guds barmhärtighet sa : att vara Btalb djävulen som han ser i sina drömmar vad som bedrövar honom . det kommer in i oro och ilska och förvirrar honom i hans syn . han manipulerade 0 sa till varje åtgärd som inte fungerar är det användbart : men du är en spelare . sa han i en intervju, istinja sa, pe ace be over him ( att Satan spelar platserna i Adams söner ) (4) dvs den besöker platser, istinja och övervakar sår och korruption? eftersom det förlorar öde där Allah avslöjar var han befallde awra Bstrha och att avstå från exponering för tittarnas ögon och Mohab vinden och Rchata-urinen . allt detta spelade Satan och denna åsikt är korrekt, så drömmen från Satan blir verklighet . Han är den som skildrar honom som en verklighet, inte som en belöning . Detta är från hans permanenta och förklarade fientlighet mot människor . Djävulens handling om Napata faktum . Ingen metafor . Sayyid Qutb, må Allah vara nådig med honom, sade han : framför allt . Vi bestämmer oss för att känna till dess natur eller inte veta det har ingenting att göra med att bevisa dess existens och sanningen hos en del av den . . . Tills han sa . . . Vi uppfattar karaktären av dessa visioner på detta sätt att tids- och rymdbarriärerna hindrar denna mänskliga varelse från att se vad vi kallar det förflutna och framtiden . Eller den dolda presenten . Och att det vi kallar det förflutna eller framtiden döljs av tidsfaktorn . Den avlägsna nutiden döljer också platsfaktorn . Och att känslan av vad som finns i en person, vi inte känner till dess natur, väcks eller stärks, så den övervinner tidsbarriären och ser vad som ligger bakom den i en tvetydig form . Inte en vetenskap utan ett spår . Etc. hans ord . Sedan sa han : Och jag kan ljuga allt innan jag ljuger, en olycka som inträffade mig medan jag var i Amerika och min familj i Kairo . Och jag såg när sovaren såg en systerson för mig som en ung man med blod i ögat som hindrade henne från att se . Så jag skrev till min familj och frågade om hans eget öga . Svaret kom till mig att hans öga hade inre blödningar och att han behandlades . Det noteras att den inre blödningen inte ses från utsidan . Det var en provvy av de som med normal blick sågs med blotta ögat, men var dolda för synen av inre blödningar i botten. Endera synen har avslöjat att Mahjoub-blod inuti (5) ** För det andra : definitionen av visioner när forskare inte – Muslimer : För forskare, icke- muslimer, har de Det finns många klandervärda berättelser om detta ämne, och anledningen till detta är att de försökte hitta fakta som inte är medvetna om sinnet som de vädjar till i detta och många andra aspekter . De tror inte eller tror inte på uppenbarelse eller hörsel, och därför stördes deras ord . Den som tillhör medicin tillskriver all vision till de fyra blandningarna, som är slem, galla, blod och svart, till exempel : De säger att den som är överväldigad av sputum ser att han simmar i vatten på grund av vattnets lämplighet för slemens natur, och den som blir övervunnen av gult ser flammorna, och detta bevisas inte av det eller görs det vanligtvis. Och vad de sa är en typ av syn och visionen är inte begränsad till den , för vi vet att en del av den är från själen , en del från Satan och en del från den Barmhärtigaste . Och filosofer hävdar att bilderna av vad som händer i jorden är världens främsta Kalnicoh vad gränsar några av dem Antakec i hjärtat av sovande , och detta Platons teori som kallas teorin om de ideal som de flesta anser korrupta än sin föregångare , för Alantqash om föremålens egenskaper och vad som händer i världens övre symtom , och symtom Diskutera inte det . Vissa icke- muslimska forskare måste försöka avslöja drömmarnas mysterium och få tillgång till att bedöma den mänskliga psyken, motiv och tendenser och trender och till och med hållna . Han har publicerat en värld av Sigmund Freud som heter författare ( analys av drömmar ) i 1899 AD , och ser att när ( ego ) i händelse av vaksamhet är den som kontrollerar styrkan i rörelsen, störde denna funktion under sömnen , och försvinner sedan en stor censur som införts av den del ( är ) eller undermedvetna sa : Tillbakadragandet av psykologiska försändelser som funktionen av kontroll eller försvagning det tillåter viss frihet verkar nu . Avsedd drömstatus • Oskadlig . Det har använts ‘ Freud ‘ -analys av drömmar som ett sätt att nå djupet hos det omedvetna och Akoshvh för sina hemligheter . Freuds Anne är drömmar som en ~ Royal Road ~ ( till det undermedvetna som innehåller kontraktet och motiv och förtryckta önskningar . Och omtänksam forskare ~ Karen Horney ~ analys av drömmar . De ser att drömmar ökar insikten om situationen och avslöjar några trender. av patienten mot världen . det är tros ~ Aaark från ~ att drömmar spegla rimliga element och element orimligt personliga vid samma tidpunkt . (6) det är märkbart från denna korta presentation till deras synpunkt view dessa inkluderar : _ fokus på att användningen av drömmar som ett sätt att komma in i patientens värld och ta reda på orsaken till hans sjukdom , eller tillstånd . . de bara fokusera på de så – kallade Bodgat drömmar , som tycker om mannen innan sömnen och sedan se efter hans sömn , eller fokusera på något som inte har något att göra med drömmar , men är vad de gör med patienter på psykiatriska kliniker efter att ha slappnat av på kliniken och lämnar samtal om sig själv och för sitt arbete och hans fru och de ar ound honom , och läkaren att övervaka detta tal , och in genom denna personliga patienten , och detta är något helt annat än de visioner som man ser i en dröm av kungen av synen . Sayyid Qutb säger : säger en skola psyko om natur visionen : it Foto Dreams andas in uppdämda önskemål i avsaknad av medvetenhet, och detta utgör en del av drömmar . Men inte alla representerade . Och Freud själv . På all sin ovetenskapliga kontroll över sin teori bestämmer han att det finns profetiska drömmar . (7) säger Mohammed Ali Qutb-anhängare av Sayyid Qutb : Jag har antagit ~ Ofroed ~ i mer analyser och slutsatser om Alrai och sedan satt igenom vilka regler och grundvalar som han byggde sina teorier inom psykologi på , men • tyvärr – det var på väg in i symbolerna och betydelseriktningen fysiskt, eller det är ett dekadent djur, så personen gör inte rättvisa åt sin mänsklighet , och visionen – utan tvekan – är partiell i människans dagliga liv , men den ligger i ett ramverk av ockult från en värld av uppenbarelsen, liv samexistens och sensorisk praxis , en vision som inte är en vision utan en insikt , och en rörelse som inte är med lemmar och organ, men bara i den känslomässiga mening . (8) Kanske det bästa av oss att förklara orsaken till denna brist hos psykologerna när det gäller att förstå visionerna och ge den rätten till Imam al- Qurtubi sa : orsaka förvirring olaglig motvilja mot det som kom profeter från den raka vägen och tillräckligt med kommentarer i svar (9). ________________________________________ (1 ) Godkänd , Al- Bukhari berättade som Fath al- Bari (369 \ 12 ) framåt Ibn Hajar . Riyadh publicerade ett modernt muslimskt bibliotek som i kärnkraftsförklaringen (17 \ 15 ) publicerade den egyptiska tryckpressen och Stationers (2 ) Mohammed Safaareeni . Förklaring till trillingar Musnad Ahmad (1 /169 ) för att uppnå Zuhair Shawish i : Office of Islam 1392 e . (3 ) Berättat mm som i den nukleära förklaring (15 /27 ) i boka av uppenbarelsen – op. Cit. ) Och berättas av Ahmad i resten av palm Almktherin 0 i palm Jaber bin Abdullah kan Allah vara nöjd med honom publicerade Cordoba Foundation i Egypten . (4 ) Berättat av Abu Dawood i boken av renhet . Bab-ockultation av den öppna publikationen av Dar trodde att Muhammad Muhyiddin Abdul Hamid hade uppnått . Och priser i boken Renhet och Sunnahs dörr Alarataad av urin och avföring . Tankeförlag . Uppnå Mohamed Fouad Abdul Baki och Ahmed i resten av handflatan Almktherin i handflatan Jaber bin Abdullah – op – och se Imams Safaareenis ord för att förklara trioner Imam Ahmad • op • (170 \ 1 (5) Sayyid Qutb – i skuggor av Koranen – publicerade Dar Sunrise i 1402 e (4/1972) (6 ) expansions se : Dr . Hamed Zahran . psykisk hälsa och psykoterapi . (7) Sayyid Qutb op (4/1972) (8) Mohammad Ali Qutb – Hieran guide i tolkning av drömmar – Publicerad av Koranbiblioteket – Kairo, s. 5 (9) Ibn Hajar – Fath Al-Bari – tidigare referens ) (12/353) * Citat från Dr Fahd Al-Usaimi ….

…Och den som ser Josef, fred vare med honom, han kommer att drabbas av orättvisa, fängelse och främmande från sina släktingar, och han kastas i skam, då kommer han till en kung och fienderna underkastar sig honom . Det har sagts i uttrycket att brodern är en fiende, och detta är ett bevis på överflödet av välgörenhet för dess ägare, för den Allsmäktige sa : ~Och ge oss allmosor .~ Det berättades att vissa människor såg som om Yusef, fred vare med honom, hade gett honom en av sina slavar, och han märkte att han hade blivit uttrycksfull . Det berättades att Ibrahim bin Abdullah al-Karmani såg som om Yusef, fred vare med honom, talade med honom, så han berättade för honom att lära mig vad Gud hade lärt dig, så han draperade sin egen skjorta, så han vaknade och han var en av uttryckerna . På myndighet av Ibn Sirin sa hon : Jag såg i en dröm som om jag hade gått in i moskén, så jag var med tre shejkar, och en ung man hade ett bra ansikte bredvid dem, så jag sa till den unge mannen : Vem är du, må Gud förbarma dig över dig? Han sa : Jag är Youssef. Jag sa : Är det här sheikhdoms? Han sa : Mina fäder Abraham, Isak och Jakob, så jag sa att han lärde mig vad Gud hade lärt dig. Han sa att han öppnade munnen och sa : Se vad du ser, så jag sa att jag ser din tunga, sedan öppnade han munnen och sa : Se vad du ser, så jag sa till dina kinder, då öppnade han munnen och sa : Se vad du ser, jag sa att jag ser ditt hjärta. Då sa han: ~Var inte rädd~, och vad hon sa till mig blev en vision, förutom som om jag tittade på det i min hand ….

…Det tolkas på många sätt, och uttryckarna har skillnad, och de har räknat upp det, och var och en av dem talade något och vi kommer ihåg vad de sa i originalet, sedan förgrena vi orden i var och en av avföring är förbjudet pengar och uppehälle från orättvisa och glädje, skära en väg, omoral, ilska mot sin fru, synd, sjukdom, omvändelse, förödmjukelse, avslöja en dold sak, svek, böter, skada, elände och anklagelse och produkten av fruktträdgård, välgörenhet, illusion, nöd, förlust, förmån, skilsmässa och så vidare ….

…Och den som ser att han har samlat avföring, om han är ägare till en trädgård, kommer han att gynna och producera sin fruktträdgård, och om han har en roll att samla in dess exploatering . Och om han var ägare av myndigheten att samla in pengar från en samling eller något liknande . Och om han var fattig, samlade han in pengar från välgörenhet ….

…Pärlor Om pärlorna är spända, så är det i en dröm Koranen och kunskapen, eller ett barn . Så den som ser att han genomborrar en pärla, då tolkar han Koranen . Och den som ser att han slukade pärlor eller sålde dem, han glömmer Koranen . Och pärla flagga . Och den som ser att han säljer pärlor, han kommer att ha mycket kunskap och växa upp bland människor . Den som lägger in pärlor i munnen är av god religion . Om han ser att han sprider pärlor från munnen, och folk tar dem, är han en domare som uppmanar människor, och folk drar nytta av honom . Och den som ser att han har lånat en pärla, då är han född och blir inte kvar . Många pärlor har tjänat och ärver mycket, och världen har en flagga, guvernören har ett mandat och köpmannen har handel . Pärlan är perfektion och skönhet i allt . Och den som ser att han tuggade en pärla, då ryggar han folk med hyckleri, så om han kräks, tuggar och sväljer den, så är han intressant för människor och bakser dem . Om pärlorna skalades och kastades av dem, skulle han gräva gravarna . Om han öppnar ett skåp och tar ut pärlor och juveler från det, frågar han en forskare om en fråga . Och den som såg pärlorna kände nöje . Pärlor är pengar och bra ord . Ett pärlhalsband är ett äktenskapsavtal eller ett halsband med pengar eller ett sigill från Koranen. Och den som ser att han kastar pärlor i badrummet, han reciterar Koranen på gatan . Och det sades : Den som ser att han sväljer pärlor, då är han visdom och kunskap bevarar dem . Och den som ser att han kastar en pärla i en soptunna eller en plats där det är tydligt att han kommer att sätta flaggan på någon annan än sin familj . En stor pärla är bättre än en liten . Kanske indikerar ett stort antal de långa suraherna i Koranen . Den icke-genomborrade pärlan betecknar den förstfödda slavflickan och den genomborrade pärlan indikerar ett brådskande försörjning som inte tröttnar . Kanske visade hans vision att tårarna flödade från ögat, för de liknade tårar med pärlor . Se även skalet ….

…När det gäller tänderna : de är människorna i mannens hus, så de övre är männen i hushållet, och de nedre är kvinnorna, huggen är herre över hans hus, den högra är fadern, den vänstra är farbror, och om de inte är två bröder eller söner, om de inte är då två bröder, är den fjärde kusinen, flickorna, moderns och mostrarna. Och den som tar sin plats i rådet, farföräldrars molar, unga söner, moderns nedre högra vik och vänster moster, om inte det finns två systrar eller två döttrar eller deras ersättare, är den nedre kvadranten döttrar till farbröder och döttrar till mostrar, och de lägre huggtänderna är moderns och mostrarnas döttrar Och nedre molar, längst bort från mannens hushåll, är kvinnor och unga flickor . Förflyttningen av vissa tänder är bevis på en som tolkas i sjukdomen, och hans fall och förlust är bevis på hans död eller hans frånvaro från honom genom frånvaron av någon som inte återvänder till honom, och om han slog honom efter att ha förlorat det, då återvänder han, och hans erosion är ett bevis på en olycka som drabbar dem som tillhör honom . Tänderna pratar om ett argument mellan sin familj . Om han ser en sårskorpa i tänderna, är det en defekt i hans hushåll, han ska återvända till den . Stinkande tänder är fulhetens beröm för hushållet, och tändernas trötthet är svagheten hos folket i hans hushåll, och rening av tänderna från plack indikerar de ekonomiska kostnaderna i förnekandet av deras bekymmer . Och tändernas vithet, deras längd och deras skönhet, en ökning av styrka, pengar och prestige för hushållet . Om han ser som om han växte upp med sina veck som det, kommer hans hushåll att öka . Om han ser att växa upp med henne är skadligt för henne, kommer det extra i hushållet att vara en skam och en plåga för honom . Om han såg som om han hade dragit tänderna, visade hans visioner att han hade skurit livmodern, eller att han skulle spendera sina pengar på att missa honom . Om han ser som om han kastar tänderna med tungan, blir hans hushålls affärer bortskämda av ord som han talar . Om han ser som om hans tänder är av guld, och om han kommer från kunskapens och ordens folk, berömmas hans visioner, annars berömmas de inte, för de indikerar sjukdom eller eld i annat än kunskap och hans folk, och om han ser som om de är av silver, det indikerar en förlust av pengar . Om han ser det från glas eller trä indikerar det döden . Om han ser tändernas uttag faller de ut och de växer på ett annat ställe, vilket tyder på att hans angelägenheter och åtgärder har förändrats . Och det sägs att den som såg sina övre tänder föll i hans hand, då är det pengar som blir hans . Om han såg henne falla i knät, är han en son, för Gud den Allsmäktige säger : ~ Och han talar till människor i vaggan .~ Jag menar i sten . Om han såg henne falla till marken är det döden . Om han såg som om han fångade de fallna från fåren och inte begravde honom, gynnar han istället för någon som honom i medkänsla och råd, liksom tolkning i resten av medlemmarna om ett skadedjur drabbade det och inte begravde det . Om han ser som om tänder har vuxit i hans hjärta, så indikerar det hans död, och det sägs att tändernas fall indikerar ett hinder som hindrar vad han vill, och det sägs att det är beviset på att betala av skulder . Om han ser som om alla hans tänder har fallit ut, och han tar dem i ärmen eller sin sten, lever han ett långt liv tills tänderna faller ut och antalet hushåll ökar . Och om han ser som om alla hans tänder har skurits bort och försvunnit från hans syn, så kommer hans hus att dö inför honom, och det kan ha varit hans egen tids död . Av människor och hans kamrater i ålder . Och om han ser som om folk gnuggar honom med sina kindtänder eller biter honom, då kan han ödmjuka människor och inte bli förödmjukad, och det sa att han skulle göra munnen som huset, och tänderna är som invånarna, så vad som finns i dem på höger sida indikerar män, och vad som är från vänster indikerar kvinnor. Alla människor utom lite av dem . Och det sades att den som såg tänderna gå sönder, han skulle spendera sin skuld lite . Om hans tänder faller ut utan smärta, indikerar detta åtgärder som är ogiltiga . Om han ser att det faller utan smärta, indikerar det att något i hans hus har gått . Och om tänderna föll ut, hindrade de en person från att göra någonting som görs genom att tala och säga . Om det fortfarande är smärta eller blod eller kött som kommer ut, då upphävs eller förstör det önskade ämnet . När det gäller de friska, fria och resande, om alla tänder faller ut, indikerar detta en lång sjukdom och faller i tuberkulos utan att dö, och det är att en person inte kan få stark mat utan tänder, men han använder koppar och juicer, utan snarare dör inte för att de döda inte tappar tänderna, och det som han inte erbjuder de döda till de döda. Han är en frälsare för de sjuka. Av denna anledning blev han prisvärt i sjukdom . Och om alla tänder faller ut, indikerar det hastigheten på deras överlevnad från sjukdomen, och när det gäller de resande köpmännen, indikerar det att deras graviditet är lätt, särskilt om han ser att dessa tänder rör sig, och om han ser som om några av hans tänder har blivit långa och blivit mer benade, tyder detta på ett argument och en gräl i ett hus . Och om hans tänder var svarta, förfallna och krokiga, och han såg dem falla, skulle han räddas från allt motgång . Om han ser som om hans tänder faller ut medan han tar dem i handen eller med skägget och i knät, indikerar detta att hans barn är avskurna, så han är inte född för honom, och vad han föder är varken vänster eller upphöjd . Och han berättade att en man såg alla hans tänder falla ut, och han var så ledsen, och han berättade sin syn vid en korsning och han sa : Alla dina tänder kommer att dö före dig, och det var så . Och en annan såg som om han hade tagit tre tänder från munnen i handflatan, och han fäst fingertopparna på dem, så han berättade för honom att han hade hittat en dirham och en halv ….

…Spit indikerar styrkan hos en man i en dröm, så den som ser hans saliv har torkat upp, han kommer inte att kunna göra vad han vill från vad hans motsvarigheter gör och säga hans ord och ord . Och den som ser att han har avgivit skum och skum från munnen, då indikerar det falska ord som han säger eller en lögn som han gör . Och mannens pengar spottar efter hans förmåga, så den som ser att han spottar på en vägg spenderar sina pengar på jihad eller använder sina pengar i handeln, om han spottar på marken köper han en gård eller mark och om han spottar på ett träd bryter en ed eller bryter en ed . Om han spottar på en person, utlöser han . Ett hett spott är ett tecken på livslängd och ett kallt spott är ett tecken på döden . Och torr saliv i munnen är fattigdom, och sputum är fördelen med tal, kunskap eller pengar . Det kan tyda på hälsa eller sjukdom, och om en person ser sputum förändras indikerar han dåligt humör . Spotta i en dröm kan tyda på ett avbrott i komfort och nöje och förlust av barn . För många i en dröm är bevis på ångest och nöd . Och den som ser det som om han spottar, då ger han dåliga ord, och om det finns blod eller tjock slem i det, är hans tal inte tillåtet för honom . Och den som ser att han spottar i ansiktet på en person eller ett djur, han kommer att ge honom ord som inte är tillåtna för honom ….

…Pärlor : Pärlor regleras i tolkningen av Koranen och kunskapen, så den som ser som om han genomborrar en platt pärla, så tolkar han Koranen korrekt, och den som ser det som om han sålde eller svalde pärlor, han glömmer Koranen, och det sägs att den som ser det som om han säljer pärlor, då häller han en flagga och sprider den bland människor . Och att sätta in pärlor i munnen indikerar god religion. Om han ser som om han sprider pärlor från honom och människor tar dem medan han inte tar dem, är han en användbar predikant . Pärlan sägs vara en kvinna han gifter sig med eller en tjänare . Och det sägs att pärlor föddes, för Gud den Allsmäktige sa : ~ Två pojkar kommer att omringa dem när du ser dem, och du räknar dem som utspridda pärlor .~ Metaforen för pärlor indikerar ett barn som inte lever, och utvinning av pärlor från havets botten eller från floden är tillåtna pengar från vissa kungars sida . Många pärlor är också ett arv, och det är för statens guvernör, världen har en flagga och köpmannen har vinst . Pärlan är perfektion och skönhet i allt . Och den som ser som om han genomborrar en pärla med ett träd, han ska gifta sig med en kvinna som är förbjuden . Och den som sväljer pärlor, han döljer vittnesbörd med honom, och från att tugga pärlor ryggar han människor, och den som ser det som om han kräks, tuggar och sväljer det, han lider av människor och ryggar dem, och den som ser pärlor mycket av det som är mätt med hopp och bär med vördnad som om han extraherade dem från havet, då slår han tillåtna pengar från kungarnas skatter. Som om han räknade pärlor sa man att de skulle drabbas av svårigheter . Och den som ser det som om han öppnade dörren till en garderob med en nyckel och tog ut juveler från den, då frågar han en forskare om frågor eftersom världen är en skattkammare och dess nyckel är frågan, och kanske var denna vision en kvinna som skulle kunna erövra och föda Hassans barn . Och den som ser som om han kastade en pärla i en flod eller en källa, han kommer att göra en tjänst för folket . Den som ser det som om han skiljer mellan en pärla och dess skal och tar skalet och kastar det som ligger mitt i det, då är han en skräpare, och en stor pärla är bättre än en liten och kanske en stor en visar den långa väggen i Koranen . Och den okorrigerade pärlan indikerar pojken, och om den är skriven är den grannskapet, och kanske hans utspridda indikerar att det rekommenderas att tala, och sorterna av pärlor, essens och andra indikerar kärlek till önskningar hos kvinnor och pojkar . Och det berättades att en man kom till Ibn Sirin och sa : Jag såg två män sätta in pärlor i munnen . En av dem kommer ut mindre än vad han lade in, och den andra kommer ut större . Han sa : När det gäller vad jag såg komma ut litet såg du det för mig medan jag pratade om vad jag hörde, och när det gäller den jag såg det var stort, såg jag det för Hassan al-Basri och tillbedjan talar mer än vad de hörde . Och en kvinna kom till honom och sa : Jag såg två pärlor i mina stenar, varav den ena är större än den andra, så min syster frågade mig en av dem, och jag gav henne den yngre, så han sade till henne: Du är en kvinna som har lärt sig två sura, varav den ena är längre än den andra, så jag lärde din yngre syster . Hon sa : Jag lärde mig kon och Imran-familjen, det gjorde min syster Imran-familjen också . En man kom till honom och sa : Jag såg som om jag slukade pärlor och sedan kastade dem, så han sa: Du är en man när du memorerar Koranen och glömmer den, så frukta Gud . En annan kom till honom och sa : Jag såg som om jag genomborrade en pärla, så han sa : Är det din mamma? Han sa ja, hon var, och hon förvisades. Han sa : Du har en piga som köpte henne från fångenskap. Han sa ja. Han sa : Frukta Gud, för din mor är hon . Och en annan kom till honom och sa : Jag såg som om jag gick på pärlor, så han sa : Pärlor är Koranen och borde inte lägga Koranen under dina fötter . Och en annan kom till honom, han sa : Jag såg som om min mun är full av pärlor och jag upprätthåller det berättas inte, han sa : Du är en man som förbättrar Koranen och läser den, du, sa han : ratificerad . Och en annan kom till honom och sa : Jag såg som om det fanns en pärla i ett av mina öron som såg ut som en örhänge, så han sa Frukta Gud och sjung inte Koranen . Och en annan kom till honom och sa : Jag såg som om pärlorna var utspridda från min mun, så han fick folk att ta från det och jag tar inget från det. Han sa : Du är en berättare som säger vad du inte gör ….

…Byxor : En religiös kvinna eller en utländsk piga, och om han såg det som om han hade köpt byxor utan sin ägare, skulle han gifta sig med en kvinna utan vårdnadshavare . Och de nya byxorna är en jungfru kvinna, och tiggaren är ett bevis på ofelbarhet för synder . Och det sades att narhvalarna är ett bevis på godhet angående hans fru och hans familj . Och att ha på sig byxor utan skjorta är fattigdom, och han bär den upp och ner och begår en omoralisk handling från hans familj . Och hans urin är ett bevis på hans frus graviditet . Och hans avföring är ett bevis på hans ilska över sin frus graviditet . Och upplösningen av hans byxor, hans frus utseende för männen, och lämnade henne gömd och döljande för dem . Det sades att byxorna indikerar en resa till Ajam-folket, för det är deras kläder . Det sägs byxor Salah är familjen och utvidgar deras nöje ….

…Och den som ser ett hus med vatten, det indikerar en tomhet i en förbjuden sak, och när det gäller personens handlingar i det har det presenterats i kapitlen om urin och avföring i kapitel 21, och kökshus tolkas som att de vill vinna livets och tingenas styrka, och vad gäller lagen, det är på två sidor av husets huvud och en vördnadsvärd kvinna ….

…Och den som tror att ett djur gör avföring, och om det är något som är önskvärt, så har han barn födda av hästar, så vad som är kvinnligt indikerar flickan, och vad som är manligt indikerar pojken ….

…Ser himlens folk eller helvete människor visioner eller drömmer? Den här frågan är en av de frågor som jag har slutat mycket med, och efter en lång undersökning av egenskaperna hos paradisets och helvetets folk säger jag : Paradiset är bostad för välsignelse, och vilken vänlighet, Gud Den Allsmäktige säger i den gudomliga haditen som Bukhari berättade i Paradisets bok och beskrivningen av dess salighet genom Abu Hurairah, må Gud vara nöjd med honom : [ Jag har för mina rättfärdiga tjänare förberett vad inget öga såg, inget öra hörde och inget risk för mänskligt hjärta ]. Enligt vad hon kallade att säga frid vare med honom om dem, som anges i Bukhari också, i samma position den förra : […….. Urinera inte, eller gör avföring, inte Imitkhton, inte Atvlon, Omchathm guld, mysk nominerad och Mjamram Aloe Och deras män al-hoor al-ayn, deras moral på skapandet av en man, i bilden av sin fader Adam, sextio alnar på himlen ]. Denna salighet är evig, och elden är också bostad för evig elände. Al-Sahih har också bevisat vad Al-Bukhari berättade genom Abu Saeed, som sa : Guds budbärare, må Guds böner och fred vara över honom, sade : […. O paradisens folk ! Odödlighet, det finns ingen död, o helvete ! Odödlighet är inte död ]. Att sova är ett av kännetecknen för brist i paradisets folk, och det kom i hadith genom Abu Huraira med en kedja av överföring : [ Sova är dödsbror , och paradisets folk sover inte. ] Denna hadith korrigerades av Al-Al-Albani, må Gud förbarma sig över honom, i Al-Silsilah Al-Sahihah, J / 1 s. : 74 H : 1087 Det strider också mot helveteens eviga plågor, eftersom de önskar att Gud skulle befria dem från sin plåga, men de har bara sorg, som den Allsmäktige sa om dem. [Och varna dem på hjärtklappningsdagen, eftersom saken har gått medan de är försumliga och de inte tror ] Maryam : 39….

…Om han gör avföring under honom och de omkring honom inte känner det, insåg inte bristen på hans pengar och hans partner eller hans familj det ….