…Fadl Abdullah bin Salam . På myndighet av Qais ibn Abbad sade han : Jag var i Medina med människor inklusive några av profetens följeslagare, må Guds böner och fred vara över honom, och en man kom i hans ansikte med ett spår av vördnad. En del av folket sa : Det här är en man från folket i paradiset. Det här är en man från paradisets folk. Han bad två rak’aher där det är tillåtet. Sedan gick han ut och följde honom. När jag blev bekväm, sa jag till honom : När du kom in tidigare sa en man sådant och han sa : Ära vare Gud, vad ska man säga till det han inte vet, och jag kommer att prata med dig Varför såg det en vision under Guds budbärares tid, må Gud välsigna honom och ge honom frid, så hon sa till honom att du såg mig på en äng – han nämnde dess kapacitet, gräs och grönhet – och i mitten en järnpelare under den i marken och ovanför den på himlen, över den en slinga, och det blev sagt till mig : Jag sa till honom : Jag kan inte. Så Moncef kom till mig. Ibn Aoun sa, och den rättvisa tjänaren sa : Med mina kläder bakom mig beskrev han att han lyfte den bakom sig med sin hand, så jag var åtskild tills jag var högst upp på pelaren, så jag tog handtaget , och det fick jag veta. : Ostmk vaknade och hon måste i mina händer Vqsstha på profeten frid vare med honom, sade han : ( dagis kolumnen i islam och att islam kolonn och att handtag den mest trovärdiga och du är på Islam tills du dör ) sa den man Abdullah bin Salam . Och i en berättelse : Jag var i en cirkel där Saad bin Malik och Ibn Umar gick förbi, och Abdullah Ibn Salam gick förbi och de sa: Det här är en man från folket i paradiset, så jag stod upp och sa till honom : De sa så och så och han sa : Ära till Gud de borde inte ha sagt: Jag har ingen kunskap om det, men jag såg som om en pelare placerades i en grön dagis var installerad i den, med ett knapphål på huvudet, och i botten av det var rättvist – och mässan var Wasif – och det blev sagt till mig : Jag förstörde det, och jag förstörde det tills jag tog handtaget, så jag berättade det för Guds budbärare, må Gud välsigna honom och ge honom frid, och Guds budbärare, må Guds böner och fred vara över honom, sa : ( Abdullah dör medan han tog den mest pålitliga pilen ) På myndighet av Kharsha ibn al-Hur sa han : Jag var sitter i en cirkel i Madinah-moskén. Han sa : Och det finns en Sheikh med god anseende , Abdullah bin Salam. Han sa : Han gjorde ett bra samtal med dem. Han sade : När han kom upp, folket sade : Han som är glada att titta på en man från folket i Paradiset låta honom titta på detta sade han. : Så jag sa : Gud, jag kommer att följa honom, så jag vet var hans hus ligger . Han sa : Jag följde honom, och han gick tills han nästan lämnade Medina och gick sedan in i hans hus. Han sa : Så jag bad honom om tillstånd, så han gav mig tillstånd, så han sa : Vad behöver du, min brors son? Han sa : Jag sa till honom : Jag hörde folk berätta vad du : är glad att se en man från paradisets folk , låt honom se till denna Vojbna att vara med dig sa : Gud känner paradisets folk och jag säg dig mm sa att jag medan jag sover om du kom till mig sa en man till mig : tog sedan Med min hand gick jag iväg med honom. Han sa: Så jag var på en häst i min norr. Han sa : Jag tog för att ta det. Han sa till mig : Ta inte det, för det är vägen för Nordens ägare. Han sa : Om en häst är en väg till höger, sa han till mig : Ta hit och ta med mig ett berg och han sa till mig : Gå upp Han sa : Så jag gick om jag ville gå upp, jag föll på Estée sa : så jag gjorde det upprepade gånger sa : sedan zappa mig så han förde mig Amoad sitt huvud i himlen och under marken i ovanstående avsnitt, sa han till mig : stig upp ovanför sa detta : Jag sa : hur man går upp detta huvud i himlen, sa : han tog min hand Vzgel mig sa : Om jag är släkt med loop sa : slog sedan kolumnen stolthet sa : förblev relaterad till avsnittet tills det blev sagt : två dödsfall Profeten fred vare med honom Allah vara över sagt : ( De sätt som jag såg till vänster är vägar som norrägare sa : De sätt på vilka jag såg din högra hand, de är vägarna för högerhänta, och när det gäller berget är det martyrernas hem , och du kommer inte att uppnå det. Han håller fortfarande fast vid det medan du dör ). Hans ordspråk : Om en häst är en metod, sa Al-Nawawi : Hästen är en mångfald av allé . Och tillvägagångssättet är den raka vägen och vägen till metoden mellan tydlig och att säga : Zajal mig betyder att kasta mig ….

…Kepsen : en avlägsen resa eller gifta sig med en kvinna eller köpa en piga, placera henne på huvudet, slå en linjal och en linjal och få gott från en president eller kraften från sin överordnade och ta bort det är en paradox för hans chef, och om han ser det trasigt eller smutsigt, så tränger hans chef honom lika mycket . Om det tas bort från hans huvud av en okänd ung man eller en okänd myndighet, är det hans chefs död och separationen mellan dem genom död eller liv . Om han ser en bartala på huvudet bor han i sin chefs inneslutning . Om den är vit, kommer det att drabbas av en härskare om han bär den, och om inte, är det hans religion som han är känd för . Och den som ser en kung ger männens kalaner, då presiderar han presidenterna över folket och ger dem staterna . Att bära huven upp och ner ändrade huvudet från hans vana . Om han ser imams huva som en skada eller en glans, är det i Islam som Gud den Allsmäktige leder och med de muslimer som är kära för dem . Om det var kallt som de rättfärdiga brukade bära det, så är han som dem och följer deras spår på ytan . Och den som ser sig själv som en smutsig keps eller händelse, det är ett bevis på de synder han har begått . Om en kvinna ser en huva på huvudet, kommer hon att gifta sig om hon är någon . Och om hon var gravid födde hon en pojke . Och den som ser en motorhuv av en smurf, en ekorre eller en räv, om hans chef är en sultan, då är han orättvis och bedräglig, och om hans chef är jurist är han en illvillig religion, och om hans chef är en köpman då är han en skadlig butik, och om locket är av fårpäls, så är det giltigt . En man kom till korsningen och sa : Jag såg som om en fiende till mig var en faqih med svarta kläder och en svart huvtröja, medan han åkte på en svart åsna . Så han sa till honom : Hans svarta huva är hans antagande om dom och dom, och svarta kläder kommer att drabba honom, och den svarta åsnan är god och en stat med ett band som han får, och näsduken är en tjänare . Och vad han ser i honom är en ungdom, en nyhet, en skönhet eller en lugn, för hon är tjänaren ….

Bära vita kläder : Det gäller för en god religion och för dem som återvänder för att bära dem medan de är vaken . När det gäller proffs och hantverkare är det en semester för dem om de inte bär vita kläder när de arbetar ….

…Och den som ser en högtid och inte är en högtid för sanningen, om han är en av heders- och hedersfolket, minskas hans ställning, och om han inte är av ära, kommer han att stå upp i sitt försörjning ….

…Och den som ser att han befinner sig på en silo eller en plats som inte passar för perserna att klättra över den, då kommer han att slå en hatad sultan eller omöjlig i religionen, eller så begår han en synd som är lika stor som platsens fulhet ….

…Och den som ser att en kung eller en matriark har levt och antagit makt som han var, då indikerar detta arv från någon från hans klan, hans namn eller hans motsvarighet, och kanske har livet för den som är utsedd över dem förbättrats ….

…När det gäller brännaren tolkas den av tjänaren och tjänaren från vilken han får medlidande med dess ägare och folk berömmer dem, så vad han än ser i den från Zayn eller Shin kommer han att återvända till dem, och om det är av metall , de är relaterade till just den metallen ….

…Och den som ser att han slår en katt tills han kliar den eller åt den, då tolkas han av skadan av en lång sjukdom och botas sedan av den, eller den som ser att han skrapade en katt och vaknar sedan och blir frisk, stärker tjuven ….

…Och den som ser att han har odlat en tand på en plats där den inte bör odlas, då indikerar det att något har hänt som inte är Mahmoud, och om han ser att han sväljde tänderna eller några av dem, äter han det som är inte tillåtet för honom av pengar, vare sig det är för honom eller för någon annan ….

…Och den som ser att han bar en ring och dess kryddnejlika hade sitt ursprung, det ska tolkas genom förvärv av ett barn eller köp av en hembiträde, djur eller hus, och ringens lob har skiftat från sin position, det ska anförtros kungarna genom att övervaka isoleringen och andra enligt ändrade förhållanden ….

Och den som ser sitt huvud som huvudet på en elefant, ett lejon, en tiger eller en varg, det har sagts att han tar skapandet av saker högre än sin förmåga och drar nytta av dem och uppnår ledarskapet och spiken på fiender

…Och Khaled Al-Isfahani sa: ~Den som såg att en fågel sjönk ner från himlen och tog upp en sten och kastade den på sin mantel eller sväljde den, då skulle han räkna kunskap, och det kan vara en fördel .~…

…Och den som ser en grupp människor samlas för en fest, och om festen är känd, då är det bra, ära och prakt, och om det är okänt, så är det en hatad sak som inträffar, och det sägs att visionen om festen medför tio aspekter : Profetens födelse, må Guds böner och fred vara över honom, hans vision, äktenskap, postpartum, omskärelse, sjukdoms hälsa, frånvarande ankomst, tröst för de döda, uppfyllande av ett löfte och gästfrihet en grupp ….

…Och den som ser att han är bunden av en av sina medlemmar till en annan person, han kommer att jämföra honom i sina handlingar, vare sig de är godartade eller förkastliga, och när det gäller att binda båtar, de kommer i hans klass och vad som länkar allt i hans klass och plats ….

…Och den som ser att han har urinerat i en moské eller på en predikstol, en son kommer till honom och blir folkets ledare ….

…Den som såg att han drack en drink från ett kärl eller annat, och det var klart och fuktigt, då är det ett långt liv, näring och nytta, och om det är varmt, är det sjukdom och sjukdom, och om det är nöd , då är det nöd och nöd, och att tala om vatten presenterades i hans kapitel i kapitlet om havet ….

…Och den som ser någon av profeterna på ett annat sätt än en bra bild är nära det ….

…Abu Saeed, predikanten, sa: ~Den som tror att han läser en av profetens tidningar är bättre .~…

…Och den som ser att han gräver marken som en fängelsehåla eller en källare, då får han pengar med bedrägeri och lur ….

…Al-Kirmani sade: ~Den som ser att han har byggt en mur eller byggt en mur med ruiner, han kommer att sträva efter att en mans angelägenheter har blivit fördärvade .~…

…Och den som ser att han tar med sig en död grop och hittar en eld i den, då indikerar den fulhetens farbror och hans varning, och kanske begick gropens ägare en kätteri och vilseledning, liksom om han såg något i det från skadedjuret ….

…Och den som ser att havet blir en brist och blir en klyfta, då försvagas Satan och går bort från det landet och drabbar människor med gott ….

…Och den som ser att det flyter från en flytande typ av vattenhjul, då är det bra, nytta, nöje och svårigheter nära det som bevisas av separationen av floder. Mer i det är en typ som hatar dess smak eller liknande ….

…Och den som ser att han hittar en halv limpa på en okänd plats och vill äta den, och vad som uppskattas, det indikerar att hans liv kommer att vara nära förestående ….

…Och den som såg att han tog en väg och såg en kvinna och vände sig bort från vägen, då skulle världen bli hans bedrag ….

…När det gäller att gräva en grop och en brunn, om ingen ville komma in i dem, gifte han sig med en kvinna ….

…Och den som ser en omoralisk kvinna eller en äktenskapsbryter, om han tillhör rättfärdighetens och religionens folk, då är han god och extra och välsignad, och om han tillhör korruptionsfolket, då är han en brist på skuld och begår incest och förekomsten av ondska och skada ….

…Det är sällsynt att en kvinna kom till profeten, fred vare med honom, och sa, o Guds budbärare, jag såg som om pelaren i mitt hus hade brutit och sa : Din man kommer från att resa . Eller som han sa, då gick kvinnan och kysste sin man, sedan såg hon det och hon kom till profeten, fred och välsignelser över honom, men hon hittade honom inte, så hon kom till Abu Bakr al-Siddiq , må Gud vara nöjd med honom och berättade för henne visionen, din man kommer att dö, och vad som menas med detta är att hennes första vision var hennes man ) frånvarande så han accepterade och andra gången hennes man var närvarande och kapitlen Olika ….

…Och den unge mannen : i tolkningen av fienden till mannen, om han är vit, då är han en dold fiende . Om det är svart, är det en rik fiende, och om den är blond, är den en gammal mans fiende . Om han var en Dilmun, då är han en trogen fiende . Om han var en Rustaq är han en oförskämd fiende . Om han är stark så är han intensiteten i hans fiendskap, och om han är okänd, och om han är känd, är han sin egen . Den som ser att en ung man följer honom, då är han en fiende att han kommer att vinna . Om han ser en äldste som övervakar honom, gör han det möjligt för honom att göra gott . Och om han är en ung man som övervakar honom, är han en fiende som kan han, för han är över honom . Och om han såg en gammal man som om han hade blivit en ung man, skilde han sig åt när han tolkade sin vision, och andra sa att han hade ett nytt nöje, och andra sa att han framträder i sin religion eller sin världsliga brist, och andra sa att han var döende, och vissa sa att hans visioner visade att han var snäll, för shejkens hjärta är ung av oro och hopp . Om han ser en okänd ung man och hatar honom, verkar han för honom ha en hatfull fiende för folket . Om han älskar honom framstår han för honom som en älskad fiende ….

En vattenbrunn i en dröm, en skrattande och upprätt kvinna . Om en kvinna ser en brunn är han en man med goda sätt . Och brunnen är pengar eller vetenskap, eller en stor man eller fängelse, eller begränsning eller bedrägeri . Och den som ser att han grävde en brunn och har vatten i den, han gifter sig med en rik kvinna och bedrar henne, för borrning är bedräglig, och om det inte finns vatten i den, har kvinnan inga pengar, och om han ser att han drack av hennes vatten, sedan slår han pengar från bedrägeri . Och om han ser en gammal brunn i en ort, ett hus eller en by som exportörerna och de ankomna drar från med repet och skopan, så finns det en kvinna eller en kvinnas fästman eller hennes värderingar, och människor drar nytta av honom i deras försörjning, och han har ett bra minne i det . Om han såg att vattnet flödade över från den brunnen, kom han ut ur det, och då var de ledsna och grät där . Och om han ser att han gräver en brunn för att vattna en fruktträdgård, tar han medicin som han har samlag med sin familj . Om han ser sin brunn flyta tills vattnet kommer in i husen, kommer det att bli en katastrof för honom om det slår pengar, och om han går ut ur huset, flyr han från dem och går från sina pengar lika mycket som han lämnade hus . Om han ser att han har fallit i en brunn med vatten, agerar han med en tyrannisk man som är orättvis, och han kommer att drabbas av hans komplott och fel, och hans angelägenheter kommer att bli svåra för honom . Om vattnet är klart, arbetar han för en rättfärdig man som är nöjd med honom . Om han sitter i en brunn behandlas han som en listig man och han räddas från sin tomt . Om han ser att han faller eller skickas in i en brunn, reser han . Och källan, om en man ser denen okänd plats och det finns färskt vatten i den, så är det människans värld, och i den kommer han att bli välsignad, levd, långlivad lika mycket som vatten och om det inte finns något vatten i det har hans liv gått tom . Brunnen kollapsar är kvinnans död . Om han ser att hans fötter dinglar i brunnen, planerar han med hela eller delar av sina pengar . Om han går ner i en brunn och når hälften av den, då kallar han den, då reser han . Om han hör kallet till bön mitt i brunnen, är han isolerad, även om han är en härskare, och han förlorar även om han är en köpman . Och det sades : Den som ser en brunn i sitt hem eller sitt land, han kommer att få överflöd i sitt försörjning, lätta efter svårigheter och nytta för det som det inte räknas med, för han har sett att han föll i en brunn som hans rang och framför honom faller . Kanske indikerar brunnen fadern och pojken, den artiga och graven, bedrägeriet och uppfyllandet av behoven, resan och efterfrågan, bristen och generositeten . Och varje brunn har en tolkning : husets brunn är vägledande för husets ägare eller hans butik, hans fru eller tjänare, eller hans pengar, död eller liv . Den trasiga brunnen kommer att störa resor och rörelse . Och källan på gatorna indikerar moskén eller badrummet, och kanske källan indikerar den otuktiga kvinnan som alla kommer till . Och den varma källan är ett tecken på dess vakt . Och brunnen på vägen är ett tecken på vulva efter nöd . Och vattenhjulets brunn är ett tecken på den värld där vissa människor är glada och andra är fattiga, och kanske indikerar det kunskapens hem och skolor för studenter . Och om en person såg Zamzams brunn i ett körfält eller ett välkänt land, skulle han föra en man till den platsen som skulle gynna folket med hans bön eller tjänst . Kanske indikerade detta folks seger över sina fiender och överflödet av deras välsignelse, och kanske föll det fördelaktiga regnet på dem när de behövde det . Om han såg att han stod på en brunn och hämtade från rent, gott vatten, om han var en lärde fick han lika mycket från honom som han drog, om han var fattig tjänade han pengar och om han var singel gifte han sig och om hans hustru är gravid, tar hon med sig ett barn, särskilt om han drar en hink, annars finns det en anledning för honom att avstå från Om människor och sörja till dem . Och om han sökte ett behov uppfyllde han sina behov, och om han hoppades att resa skulle han resa och han skulle ha fått stora fördelar i sin resa . Om han bad om en begäran som hände honom, och om han hoppades på ett hopp, insåg han det, och om brunnen var nära muta, var han en generös man, och om han ströts långt borta, var han en snål man, då indikerade vattnet i källan polyteism och vantro på Gud den Allsmäktige . Källan kan indikera tvivel om religion, eftersom det är motsatsen till Bir Rib . Och den som ser att han ser i en brunn, då tänker han och ser på en kvinna . Den som ser att hans brunn är vikad och att hans hustru är sjuk eller befinner sig i förlossningsperioden, hon ska räddas och befrias från sin sjukdom ….