…Syner av sexuell betydelse och har det någon betydelse? Att prata om den här typen av drömmar fortsätter och fortsätter, och innebörden av en sexuell dröm varierar enligt min mening enligt dess åsikt . Det finns många ungdomar som ser sådana sexuella drömmar, och dessa har en mening som nästan överensstämmer mellan dem och de viktigaste betydelserna de har är : [ tömma sin sexenergi, missförstå sina föräldrar ] , och det finns många bröder och systrar ser också detta typ och dessa överensstämmer nästan också i betydelsen och betydelsen De har : [ fiendskap, stridigheter eller extrem nytta ] och det finns de som ser sexuella drömmar om en av hans föräldrar, och dessa har också många betydelser, och det viktigaste av dem är [ föräldrarnas stora rättfärdighet, Umrah eller Hajj, pengar som kommer från dem ….

Sömn är emot perception, och vision är perception, så hur möter den sömn? Imam Al-Asfari sa : Om sömnen generaliseras, finns det ingen medvetenhet, sömn eller syn, och om presentationen av sömn görs av någon själ, så uppfattas drömmen eller visionen av andra . Därför uppstår drömmen eller visionen när lätt sova . Detta överensstämmer med modern medicin som delar sömn i grader och i de första graderna uppstår drömmar, drömmar, avkoppling och lagring av information vid övergången från kort minne till långt minne, och om en person vaknar i den är han aktiv . Se / Ali Kamal [93 97 d / Anwar soldat [306 343]. Det sägs också i svaret på den föregående frågan : Precis som förståelsen är ojämn och har sina egna människor, skäl, hämningar och hämningar, så också uppfattning och sömn, var och en av dem har olika människor. Många och få, styrka och svaghet . Närvaron av en grupp för en av dem betyder inte att alla andra människor är frånvarande från människan. En del av detta folk kan träffas med det andra. Det rapporterades att när änglarna kom till profeten [ må Gud välsigna honom och ge honom frid ] sa några av dem att han somnade, och andra sa att ögat sover och hjärtat är vaken ….

…Vad är grunden för det i hjärtat av innebörden i uttrycket , såsom gråt uttrycka glädje , och död i livet? Vilket är vanligt bland uttryck för uttrycksmetoder ; Expression i hjärtat av mening , som gråt korsa över med glädje , och död uttrycker liv , och detta ser jag dess användning när det är en dålig mening , det visar optimism och vad jag har hittat från bevis som stöder detta tillvägagångssätt är vad som kom i ordet från den Högste : ( Om Gud visar dem lite i din dröm, och om han visar dem mycket, skulle du misslyckas och du skulle vara fristående i saken Men Gud välsignar dig, han är medveten om samma bröst (43), och som han visar dem när du träffades lite i dina ögon och minskar dig i deras ögon, så att Gud bestämmer en sak som var i kraft, och för Gud kommer saker att återvända (44) ( Al-Anfal : 43, 44). Mujahid sa : Gud visade dem livet i lite sömn . Han berättade för profeten frid vare med honom följeslagare som fästs dem . Sayyid Qutb sa : synen är uppriktig i verklig betydelse , en liten profet följde dem och de är många siffror , men få deras musik , en liten vikt i kampen … etc. . Eftersom p arties ansikte motsvarar ansikte upprepad synprofetisk uppriktigt i den makroskopiska bilden av de två sidorna , så att de troende ser de otroende ett fåtal , och ser de otroende de trogna få , så att båda lag Aggrey att gå till strid . anledningen till att de otroende ser de trogna få ; som Razi sa : förbereder inte troende Ka redo , och Ajtraoa troende Beroende på mig sa jag till dem , då förvånade och förvirrade folkmassan dem . . . Tills han sa : Det finns en opposition när det gäller att minimera de två partier som kallas meditation . Om de icke-troende i själva verket var många , och de troende var få , och profetens syn, må Guds böner och fred vara över honom, hade några i synen , kom han till stor visdom , det vill säga att Gud vågar de troende mot de icke-troende på slagfältet , och det var det som hjälpte de troende att uppnå seger , och Gud vet bäst . Och det finns en bild nära detta , så släktingar ibland agerar på varandras vägnar i en dröm , så vi kan se farbror , och meningen är en annan farbror , och vi kan se en av bröderna , och innebörden spenderas på en annan bror och så vidare ….

…När det gäller tvätten, den som ser att han tvättar de döda, en man med korrupt religion omvänder sig på sina händer, och den som ser att han har tvättats, då står han upp en gång och kommer ur bekymmer, och den som ser en död person och folk ber honom att tvätta sig och de tycker inte att det tyder på att den döda begår synder och människor pekar på det goda men det påverkar honom inte. Och den som ser att en död tvättar något som inte är tillåtet att tvätta, då är han en korrupt man som predikar om något som inte har någon mening eller nytta….

…Och den som ser att han äter kokt eller grillat kött, han kommer att få försörjning med trötthet och kanske han kommer att lida av att äta den grillade rädslan och det sägs att grillning är deras sorg och pengar är förbjudna. Hans tjänare är smittkoppor, och om han stekar en kalv, om han är en av den som söker pojken, kommer han att ge honom goda nyheter, annars är han rädd för sina fiender. Kött kommer till huset eftersom det är en sjukdom som drabbar det, då flyr det. Och den som ser att han äter dött kött och lämnar gott i sina händer, då kommer han förbjudet och lämnar sin familj och den som ser att han äter köttet från en kamel eller en kamel, då blir han sjuk och den som ser att han äter köttet av en ram som han äter av en gammal man och den som ser att han äter getkött, det blir lite sjuk, sedan återfås det. Och den som ser att han äter fårkött, då blir han lite bra. Och den som ser att han äter av getkött, han får lite gott av en pojke, och den som ser att han äter kycklingkött, då slår han pengar från fångenskap och förbjuden, och den som ser att han äter köttet från en fågel, då det Han äter en stor mans pengar, och den som ser att han äter något av vattendjuren, han kommer att träffas av en mäktig man. Det ses hos människor lika mycket som det djuret i vattendjur, och den som ser att han äter huvudet av något från djuret, påverkar det vad han inte hoppats på, och hans liv är förlängt. Och den som ser att han äter från magen, det är en inre pengar som drabbar honom och den som ser att han äter från sitt eget huvud, han äter från sin huvudstad. Han äter från sitt eget öga, för han äter från pengarnas öga, och den som ser att han äter från sin lever eller sitt hjärta, då är det begravda pengar, han äter av dem. Och den som ser att han äter mänskligt kött, han kommer att bakbita honom och den som ser att han äter spetälsk kött eller en spetälsk, då kommer han att slå sultanen med pengar och kläder, och om han ser att han äter korsfäst kött, då äter han förbjudna pengar från en dominerad person, och den som ser att han äter köttet av sig själv, då träffar han en stor myndighet. Och den som ser att han äter dött kött eller blod och fläsk, sedan slår han olagliga pengar och begår synd, och den som ser att han äter lejonkött eller hund och liknande av lejon, då kommer tolkningen av det i dess dörr, om Gud vill. komma…

…Och några av uttryckarna sa att en vision om diken är att barnen ska disciplinera och att de vuxna tar ut pengar ….

I visionen om profeterna och budbärarna i allmänhet och Muhammeds vision i synnerhet hörde jag Abu Bakr Ahmed bin Al-Husayn bin Mahran Al-Maqri, han sa : Jag köpte en piga som jag tycker är turkisk, och hon gjorde inte känner min tunga, och jag känner inte hennes tunga, och mina följeslagare hade en granne som översätter från henne, sa han, så en dag sov hon, så jag insåg medan hon grät. Hon gråter och säger : O min herre, lär mig öppningen av boken, så jag sa till mig själv, jag tittar på hennes ondska, du känner min tunga och pratar inte med mig, så mina vänner samlades och sa till henne : Du kände inte hans tunga och tiden , hur pratar du med honom? Och pigan sade : Jag såg i min dröm en arg man och många människor var bakom honom medan han gick, så jag sa vem är det här? De sa Mose, fred vare med honom . Sedan såg jag en man som var bättre än han och med människor medan han gick, så jag sa vem är det här? Så de sa Muhammad, fred och välsignelser över honom, så jag sa att jag skulle gå med detta, så han kom till en stor dörr, som är himmelens port, så det knackade och det öppnade för honom och för vem han gick in, och jag och två kvinnor stannade, så vi kollade på dörren och den öppnade sig, och det sades att den som är bra att läsa bokens öppning får tillstånd, så de läser och ger dem tillstånd, och förblir jag . Så han lärde mig att öppna boken, sa han, och jag lärde den med stor svårighet, och när jag bevarade den, föll den död . Professor Abu Saad, må Gud vara barmhärtig över honom, sa : Profeternas syn, må Guds böner vara över dem, är en av två saker, antingen som goda nyheter eller varning . Sedan finns det två strejker : en av dem är att han ser en profet i sitt tillstånd och utseende, för det är ett bevis på synlighetens personlighet, hans stolthet, hans fullkomliga ställning och hans seger över dem som är mot honom, och den andra ser honom förändra situationen med ett rynkande ansikte. en profet, indikerade att förråda sekretariatet och förbundet att säga upp versen : ( emot saker Nqdahm deras förbund och misstro i verser Allah och döda profeterna orättmätigt ). Detta är på det hela taget och när det gäller detaljerna : Om han såg Adam, fred vare med honom, i sitt utseende, skulle han ha uppnått ett stort mandat om han var värd det . Eftersom Gud den Allsmäktige säger : ( Jag är en kalif på jorden ) , och om han ser att han talade till honom, kommer han att få en anteckning av den Allsmäktige som säger : ( Och Adam kände alla namnen )….

…Vad är sanningen om sömn? Al-Khattabi sa i Gharib al-Hadith : Det är en tung trans som attackerar hjärtat och avskärmer det från kunskap om yttre frågor . Det sades en konstig definition, som är : Det är blodflödet till levern och dess möte i den är ingenting annat än . Det har bevisats på profetens auktoritet ( må Guds böner och fred vara över honom och hans familj ) att han sa : Sömn är dödsbror, och paradisets människor sover inte . Det bekräftades av al-Albani i al-Sahih [1087] och för närvarande finns [ flera teorier ] som försökte förklara sömn, inklusive : Vaskulär teori : sömn förklaras av bristen på blod i hjärnan . Kemisk teori : Den säger att sömn är resultatet av effekten av kemiska reaktioner och metabolism, så giftiga ämnen bildas i blodet som överflödar, passerar till hjärnan och ökar sömnen . Pavlovs teori : om orsak och upphetsning . Ray Medes teori : Han är professor i humaniora vid University of London, och han förklarade vanligtvis sömn och säger att en person är van att sova och därför sover, och därför om han blir van vid att lämna sömn lite efter lite gjorde han sov inte alls och förblev vaken . Denna störning eller förvirring i fråga om sömn är hos den som inte tror på det osynliga. När det gäller muslimen och den troende tror han på vad han kom från Gud och hans budbärare, för han vet att detta är de sanningsenliga nyheterna för att säkerställa kunskap, sanningsenlighet och fullständighet i uttalandet, som den Allsmäktige sa [ gör han inte vet vem som är skapad och han är den snälla och experten ] ,,,,, Så han tror på en beskriven tro på vad som är vackrare och mer detaljerat i det som har detaljerats, och överlämnar kunskap till sin värld, och om han eller inte inser metoden, och om han känner till visdom i saken eller inte, och han lyder Gud och hans visdom, lag och lag, hans tillstånd är vad änglarna sa : [ Ära vare dig, vi har ingen kunskap förutom vad du lärde oss att du är den kända, den kloka ]. Var medveten om att sömn till en början är en förvirrande sak i dess attack mot människan och hans kontroll över honom och avbryter denna persons förhållande till omvärlden, utan människans minsta vilja, och vissa väntar i timmar och kommer inte till honom, och kan kom till honom vid en tidpunkt då han inte vill ha honom, och vissa flyr från sängen och från sömnen av rädsla för vad han brukade vara drabbar honom och kommer från mardrömmar eller Jathoom ….

…Definitionen av visioner och drömmar i termer av visionens språk är en mångfald av visioner och kan yttras utan att surra på faktisk vikt . Det är på språket det som ses i sömnen, härledt från verbet såg . Det är ursprungligen en källa som vänster . När jag gjorde ett namn när sovaren föreställde sig, gjordes namnen och synen med en distraktion för att uppfatta tiden med synen . Och till dem vars visioner finns i överflöd : ( se ). Drömmen om att annexera ha och lugnande lam . Det är tillåtet att gå med dem, så det sägs : Dröm . En dröm härrör från en dröm, och dess betydelse är en vision i hans sömn . Sa : drömmen om något som han såg i sömnen och drömmen om en dröm och dess betydelse bakifrån i hans vision sägs drömma Balhi vad som helst i hans drömförbannelse någon åsikt om hans vision och kombinera : drömmar frågar här hur många gånger fått ordet drömmar i Koranen fått detta ord i Koranen två gånger : 1 – versen ( de sa drömmar och vad vi tolkar drömmar Avalim ) [ Yusuf : 44] 2 – versen ( men de drömmer men förfalskade det är en poet Vlaotna-versen skickade forntida som ) [ profeter : 5] den första versen om Josef med kung . Och den andra i berättelsen om de arabiska polyteisterna som hånar Muhammad, må Gud välsigna honom och ge honom frid (1), må Gud välsigna honom och ge honom fred . Och också fråga ordet fick en vision i Koranen? Mottagna det ord uppenbarelse i Koranen ) fyra gånger är följande : A – vers : O offentliga Vänligen meddela mig i min syn, om ni syn passera över [ Yusuf : 43] 2 – vers : Och Vi gjorde vision som Orinacc bara en frestelse för människor och trädet som förbannas i Koranen och bara ökar dem Nkhuvhm vilken stor tyranni [ Isra : 60] 7 – vers : Uppenbarelseboken har också ratificerat. Sannerligen, vi ersätter välgörare ( Saaffaat : 105 ). 4 – säger den Allsmäktige : Guds uppriktighet , hans budbärare, visionen om rätten ( öppen : 27 ). (1) Den första versen om kung med Joseph och andra versen som utses av den vision av profeten visa henne frid vare med honom natten till familjen till heliga hus där . Han ville slakta, och den fjärde handlade om att se budbäraren när han trodde att han skulle komma in i Makkah och utföra Umrah . ___________________________________ (1 ) Se : Ordens överensstämmelse Koranen • Mohamed Fouad Abdul Baki . Revival of Arab Heritage House – Beirut – Libanon – No History Article ( Daghth ) s. 421 * Citat från Dr Fahd Al-Osaimi ….

Tolkning av himlen, luft, natt och dag, vindar, regn, strömmar, förmörkelse, jordbävningar, blixtar, åska, regnbågar, lera, sol, måne, planeter, moln, hagel, snö och frost, himlen indikerar sig själv, så vad som än kom ner från det kom dess motsvarighet från Gud, det finns ingen orsak i det, såsom att eld faller från det. I rollen drabbas människor av sjukdom, smärta, koppor och död . Och om en eld föll från den på marknaderna, är det förhärligat och upphöjt som säljs med det från försäljningen . Och om det föll på tunnland, knappa och växtplatser, skulle du skada människor, och växten brände och slog den med hagel eller gräshoppa, och om bevis på fertilitet, försörjning och pengar härstammar från den, såsom honung, olja, fikon och korn, då skulle människor regna fördelaktiga regn, det som kom ner från himlen skulle vara till nytta för det, och kanske indikerade himlen att styrkan hos sultanen och honom själv, på grund av deras överlägsenhet över skapelsen och deras oförmåga att nå den , med sin vision och sin volatilitet i dess kraft, och deras svaghet att komma ut under den . Vad som sågs från det och i det eller ned i det och på det, tecken på gott och ont, och kanske indikerade det hans palats, hans besittnings hus, hans hovmän och hans pengars hus, så den som går upp till det genom fred eller förnuft, kommer att nå höjden med kungen . Och det har han, och om han steg upp till det utan anledning eller fred, skulle han ha upplevt stor rädsla för sultanen, och han gick in i mycket överflöd i sitt möte eller i vad han hoppades på honom eller från honom . Om hans samvete avlyssnade spionerade han på sultanen eller smög in i sitt pengarhus och sitt palats för att stjäla det . Och om han nådde himlen, nådde han målet för saken, och om han återvände till jorden, skulle han räddas från det han gick in i, och om han föll från sin plats blev han skadad i sitt tillstånd, enligt omfattningen av hans befallning i hans fall, och vad hans organ bröts för honom, och om den som nådde himlen var sjuk medan han var vaken, då återvände han inte till jorden, försvann från hans sak, och hans själ steg också upp till himlen . Och om han återvänder till jorden, har skadan nått hans mål och hans folk förtvivlar honom och då kommer de att räddas, om Gud vill, såvida det inte är medan han sjunker ner i en brunn eller Hafir och sedan inte kom ut ur den , för det är hans grav där han återvänder efter sin återkomst, och detta är en god nyhet om islam för döden, för de otrogna öppnar inte himmelens portar för dem, och deras själar stiger inte upp till den . När det gäller att se dörrarna kan det tyda på att om du ökar räntorna, om människor befinner sig i några av dess bevis, eller i visionen finns det flugor, bin, fåglar eller liknande och liknande, och om folket är i torrhet, regn och regn sa Gud den Allsmäktige : ” Så vi öppnade himmelens portar med hällande vatten. ~ i synnerhet vars värdshus visar medkänsla, bördig, som damm och sand utan damm och skada . Men om människor kastade pilar från dem, om de var i något bevis på pesten, öppnades dess dörrar för dem . Och om pilarna skadar alla som har blivit slagna och blöder, då är det en konfiskering av auktoritet över varje människa med sin pil, och om deras avsikt är mot öronen och ögonen, så är det en prövning av deras pilar, i som skulden för alla vars hörsel eller syn kommer att försvinna i den . Och om de skadas, samlar de dem och plockar upp dem, sedan byter från Gud, såsom gräshoppor och fågelsorter som sparvar, sticklingar och manna, förstör och pilar på grund av auktoriteten i jihad och liknande, eller försörjning och gåvor för vilka han öppnar sina pengahus och lådor, och när det gäller himmelens närhet tyder det på närhet till Gud, och det är för folket i lydnad och goda gärningar . Kanske indikerar detta distre ssed person som är i nöd, den som ringer, som accepterar hans bön och besvaras, för när man gör en bön med ögat mot himmelens riktning, och kanske detta indikerar närhet och närhet till imamen, världen, fadern, fadern make och herre, och alla som är över dig av en examen, är krediten baserad på bestämningen av varje person i hans vaksamhet och efterfrågan och mer hans sömn, och vad som föll i hans samvete . När det gäller himmelens fall på jorden om han reser kan det också bero på drömmarens auktoritet och huvudet ovanför honom, vare sig en far, make eller herre och liknande, och det kan indikera dess falla på det torra landet, eller folket trampade det med benen efter dess fall medan de var Hamid, och de tog upp. Några av dem är ett tecken på försörjning, fertilitet och pengar, för de är fördelaktiga regn med stor betydelse, och araber kall regn en himmel, för den kommer ner från den ….

…Vad är din position på dem som frågar dig om innebörden av vissa symboler i drömmar eller drömmar, som om någon frågar om innebörden av : brand , till exempel , eller jinn , eller frukt , eller ormar och så vidare? Har dessa saker en specifik betydelse? Detta händer från uppringare mycket . Mitt svar är att denna fråga inte är giltig, och jag är inte med någon som tolkar drömmar på detta sätt. Eftersom visioner ( block ) inte kan delas eller separeras mellan deras symboler, och visionen kan ha en dålig symbol, men det kan vara av god betydelse med tanke på faktorn för den tid då visionen sågs. Till exempel som eld ser det behagligt på vintern och skadas på sommaren . Betydelsen av en dålig symbol kan också distraheras på grund av andra symboler som har en bra mening i visionen . Således ser du att frågan på detta sätt är fel, och en enda symbol kan ha många konnotationer som skiljer sig från en person till en annan beroende på kön, yrke, civilstånd eller bostadsort; bor han till exempel i haven eller öknen, eller i städer eller byar … … och så vidare ….

…Uttryck och uttryck tillämpar ordet ( uttryck ) särskilt på tolkningen av visionen . Uttrycket är : övergången från synbar syn till dess inre . Detta är Raghebs åsikt . Det sades : det övervägande av saken är anses vara några av det även blir en viss förståelse för detta är berättad av al – Azhari . Ursprunget till uttrycket härrör från : lektioner , som övergår från händelse till händelse , och team av lingvister mellan vatten och förbi vatten, de sa : vattnet överstiger ett bad eller ett fartyg eller annan så kallad : transitering . De sa : tänk på att lektionen är fallet som når ut från betraktaren för att veta vad som inte är scenerna . Det stod : korsade alla mildringar tolkade visionen . Och : korsas genom att betona överdriften i den . I den download ~ Om ni passerar över till visionen om ~ (1) som du ber till en slut och du kommer att minnas hennes pengar . Korsningen : namnet på en skådespelare från och med lagen , sa : genom visionen och korsade alla tolkade ord . Abu Bakr var må Allah vara nöjd med honom av de mest framträdande följeslagarna kända tolkningar av visioner och uttryck, och hur är hans lärare Allahs budbärare, läraren för nationen alla , har beskrivits som en av följeslagarna, som i den ~ erövring ~ (2): ~ En av de uttryckliga folkets syn efter budbärare Allah över honom ~ . Det är också ökänt för deras ord, visioner av Imam Abu Bakr Muhammad bin Sirin Ansari Basri lojalitet, född 33 av den avlidne år 110 av och tillskrivit honom en bok ( uttryck för syn ), tryckt och nämnt av Ibn al – Nadim i indexet , som är boken som rullar mellan hans folk på uppdrag av : ( lagprat i tolkningen av drömmar ), och se flaggknappens totala (25 \ 7 ) hitta adekvat översättning enligt en mäktig Zrcelli och slutade där andelen icke – giltigheten av böcker Ibn Sirin . En annan värld är : Abdul Ghani bin Ismail Nabulsi, en av sufierna , och har många publikationer inklusive : ( parfymande varelser i en dröm ) innehåller saker och uppfattningar och namnen på kvinnor och kvinnor kanske inte bara förekommer sällan som det kan vara omöjligt att se en del av efterlivet och detta och att det var sufierna. Det är sant att det sägs att det har uppfyllts och ökat på detta område , och många författare har berömt hans arbete, såsom professor Muhammad Qutb , då Jag säger : I den här delen kommer jag att prata om uttrycksmetoderna och de nödvändiga saker som måste tillhandahållas vid korsningen , och innan detta påpekar jag att det finns många moderna och gamla uttryck , jag letar inte efter detta i deras namn, men jag kommer att prata om det tillvägagångssätt som många av dem följer genom min uppföljning av detta ämne . . Jag säger : Mabro visioner nyligen uppdelad i tre sektioner : 1 – Avsnitt I : Ägarna av detta avsnitt återspeglar inte bara en liten skygga från uttrycket och stänger dörren lära uttryck , och att han fick höra en fråga om uttrycket och kvalitet svarade : den insikten ras med en och hindrar inlärning , och destination denna fråga vi har hört från någon gammal Mchaikhana värderade Gud har förbarmande med dem som dog , och välsigna oss i nuvarande ålder . B – Avsnitt II : The Hola Till skillnad från den första sektionen , expanderar uttrycket , och retorik frågan om visioner i varje rådet , Palmchaffhh, transport, och även genom att skriva till ägaren eller någon annan , och en del av Hola fynd berättar utmanade genom tolkning och hur tolkningen av den vision som är ansvarig för dem . C – Avsnitt III : sektion mellan Hola och Hola korsar men endast Palmchaffhh , och kräver att ägaren av visionen är flytande och förhindrar överföringen bara smalt , och Hola , så mycket obehindrat uttryck : och berätta om hur tolkningen ibland . Kanske den överseende i uttrycket av visioner , och öppna dörren vid varje styrelse och en föreläsning något olycka i dessa dagar , och här är jag inte mot uttryck för visioner som vetenskap , men mot förmånlig behandling i uttrycket av visioner , och öppna den dörren alls styrelsen och föreläsnings något olycka i dessa dagar och här är jag inte mot uttrycks Visions som en vetenskap, men mot överseende i uttryck, inte utreda, inte ber om tillståndet i den visionära och frågar om vision, dess ordalydelse och dess tid. Det här är saker som krävs för korsningen för att möjliggöra ett optimalt uttryck , och därför hittar du bland uttrycken som tolererar hörselvisioner som säger att graden av korrekthet i hans uttryck genom att läsa det inte överstiger femtio cent !! Jag säger inte att endast Almtsahlain är skyldig , utan att det första avsnittet liksom ägarna har fel – enligt min ödmjuka åsikt – Termen visioner inte bara urskiljning , utan urskiljning och lär sig och öva färdigheten att vinna och utveckla och behärska , de skiljer sig från en person till en annan ; Ja, det är urskiljning när Josefs son, Jakob, dem fred och välsignelser från den Allsmäktige sa ~ Ijetbik som din Herre och lär dig tolkningen av samtal och nåd för dig och hela Jakob, som fullbordats av föräldern av Abraham och Isak att din Herre vet, klok ~( Yusuf : 6 ). Ibn Abbas sade i sin tolkning ( och lär dig tolkningen av samtal ) någon av uttryck för synen , och lär dig så väl som att veta vad folk tolkar honom tala (3)). Ja , det är urskiljning när Jakob , och när Abraham och Daniel och Muhammad över dem som profeter och fred , liksom kamrater när Abu Bakr, må Allah vara nöjda med honom och Omar ibn al – Khattab och Othman bin Affan och Ali ibn Abi Talib och Abdullah bin Abbas och Abdullah ibn Amr ibn al – Aas och Anas bin Malik Salman al-Farsi, Huzaifa bin al-Yaman, Aisha al-Siddiq, må Gud vara nöjd med dem alla , och andra . Men när andra inte gör det . . . , Är inte allt det en firaasa , men den innehåller firaasa , inspiration , och avdrag från Koranen, Sunnah, språk , ordspråk , och andra saker som är kända för alla som är intresserade på detta område . Kom till höger enades om att prata om Abu Hurayrah, må Allah vara nöjd med honom sade : Jag hörde Allahs budbärare vara över honom säga : ~ inte bara profetia kvar av missionärerna ~ , de sa : Vilka missionärer? Han sa : ”Den rättfärdiga synen ” (4) och detta är Bukharis formulering . Det datum Imam Ahmad frid vare med honom, sade han : ~ drömmar ses av muslimska eller se honom ~ (5). Betydelse : att uppenbarelsen avbruten av hans död fred vara med honom och förblir vad det lär honom vad som bara kommer att vara den vision som den troende ser , liksom inspiration, nyheterna eftersom det kommer att lokaliseras inte profeter berättade också för profeten fred vara över honom i den ålder som ordspråket har varit i FN före dig Mahdthon – någon visionär och det sägs : har rätt och Bukhari sa : att vara rätt på deras tungor . Det var inte i min nation, inklusive en av Omar bin al- Khattab var ~ överens om (6). Han berättade för många av de heliga om Omowo frånvarande , fick också höra denna inspiration , vi kan fråga, vilken inspiration och varför säga idag ? Jag säger : Imam Ibn Hajar sa i Al-Fath : Hemligheten var i inspirationscykeln på hans tid, må Gud välsigna honom och ge honom frid och dess överflöd efter honom , övervägande av uppenbarelse för honom, må Guds böner och fred vare med honom, som var vaken och ville visa mirakel från honom , så det var lämpligt att ingenting hände honom under hans tid , och när uppenbarelsen avbröts av hans död föll inspirationen för vilken Gud har utpekat för säkerhet från förvirring i det .. och att förneka att detta hände trots dess överflöd och hans berömmelse är arrogans hos dem som förnekar det . Ibn Hajar redogjorde i al-Fath för skillnaden mellan inspiration och vision och nämnde att inspiration är : vad som rör hjärtat till en vetenskap att han är frestad att agera utan slutsats. Abizaid Dabbousi av imamer i kranen , sade att allmänheten att det är inte tillåtet att agera först när det har alla argument i dörren är tillåtet , och sade ord förra Shinar . han var Profeten fred vare med honom ibland skära vision följeslagare Viabbarha en det antingen på hans ord , Och detta är från frågan om utbildning från honom, må Gud välsigna honom och ge honom fred, och vad som berättas om detta är vad som rapporterades av Ibn Sh Wahab sa : såg profetens fred vara över honom en vision Vqsa till Abu Bakr sa : ~ O Abu Bakr , jag såg som om jag föregick dig och jag Vsbaktk grad Bmrqotin och en halv ~ och hemostats : klass . Abu Bakr sa : O Allahs budbärare , Allah Iqdk till hans barmhärtighet och förlåtelse, och jag lever efter dig två och ett halvt år . Denna hadith nämndes av al-Suyuti i de viktigaste egenskaperna och tillskrivs den till Ibn Saad, men den är mursal (7). Det här är en firaasa från Abu Bakr . Ibn al- Qayyim sa sin bok ( landningsbanor ) (8): ~ Fysiognomin var och kommer att förbli hemstatus :~ Akta dig för tillbedjan och du är vi ~(9), och det bara för att det är Guds ljus som slänger i hjärtat av sin tjänare skiljer han mellan rätt och fel och nuvarande arbetslös och uppriktig och falsk . den nuvarande arbetslös och säger : strömmen är prydd och analys, de arbetslösa mot honom , sade : kvinnor störde alla tomma ornament är arbetslösa , och menande att han skiljer mellan en sak och mot honom, och denna fysiognomi enligt troens kraft , det var starkare tro att det är en urskiljning . Ibn Masood kan Allah ha sagt om honom : Avars folk tre : Aziz Yousef, där han sade till sin hustru : ( han sade att han köpte från Egypten till sin fru Akrami rastplats kan vara Infna eller vår son ) ( Yusuf : 21 ). dotter Shoaib när hon sade : ~ Astijrh ~ ( berättelser : 36). Abu Bakr i Umar, må Allah vara nöjd när Astkhalafh . det var många kamrater, Gud välsigna dem Athlon dem , och vän må Allah vara nöjd med honom i spetsen för det är den största nationens urskiljning och efter Omar ibn al – Khattab må Allah vara nöjd med honom , det är vad han sade något : jag tror också, men han sade också , och tillräckligt i Frasth OK Te Rabbo i positioner kända – vilket inte är fråga om vårt samtal (10), och som sagt även : discernment följeslagare tror fysionomi , och ut av denna typ av fysiognomi av liv och ljus, vilken Ahbhma Gud för vilken han vill av sina slavar , och levande hjärta så och upplyst kan knappast Frasth fel , detta bekräftar versen : ~ Jag tror att det var död Vohieddinah och fick honom att Nora gick in människor som honom i mörkret är inte utanför dem så väl som Zain för de troende vad de gjorde ~( Anaam : 122 ). Om uttrycket av visioner Balfrash det finns en hel del när Förfäder betyder inte att det avstår när andra , men jag har den skillnaden i termer av få och bara många , kan det finnas i denna tid av Gud ger honom fysionomi , var Jah i tal : ~ Frukta den insikten av troende, är det ses av ljuset av Gud (11). Enligt med den gudomliga hadith berättas via Abu Hurayrah sade Abu Hurayrah sade : budbärare Allah frid vare med honom : att Gud sa : Det är ovanligt att jag och Leah var Aznth krig , och närmare min tjänare, något som jag gillar till än vad som antogs av honom , och fortfarande Abdi nalkas Balnoavl tills jag älskar honom , om jag älskade dig hörde att han hör , och hans syn med vilken han ser , hans hand med vilken han slår , och hans fot med vilken han går , och bad mig att Oattiynh , och medan min söker tillflykt till Oaivnh . Vad jag tvekade om något jag är en skådespelare tvekan om samma troende hat döden och jag hatar Madsth ~(12), och att vara den som gör honom dra nytta av det de hör från vetenskap, visdom och predika de goda upplevelserna som är användbara och gör att det också ser att Guds ljus är i himlen och jorden från tillstånden att stå, hans tro och hans tro . Han sa Mark Mnari i sin bok och kommenterade samtalet som föregick : ~ frukta den troendes insikt .~ fysiognomi : människans inferenskroppar och former , och färger och hans ord , om hans moral och dygder , och laster , Gud har Tepe om uppriktighet och säger : ~ om verserna i Mtosameen ~ ( sten : 75 ) och sa : ~ du vet Besimhm ( Baqarah : 277 ), som är härledningen till att säga stoet sju språk tacka , och uppmanade de sju som han byter avstånd att hålla , var fysiognomi förskingring av Arif överväga till exempel personen och identifiera fallet , som är av två typer : Den första : En typ som uppträder för en person från ett sinne att han inte känner till orsaken – och det är en slags inspiration, som kallas den uppdaterade ägaren, som i nyheterna : ” Om det finns en modernist i denna nation, då är det Omar. ”(13) Denna inspiration kan vara i ett tillstånd av att vakna eller drömma , det här är den första typen. Och sanningen är att den är : en tanke som attackerar hjärtat och studsar på det som ett hopp Lejonet är på sitt byte, och denna firaasa är enligt troens styrka . Seco nd : vara industriutbildad , det vill säga att veta vilka färger, former och mellan temperament och etik , naturliga handlingar , och visste att det var en ständig förståelse , stark på fysiognomi (14). . . Slutsatsen Jag kommer till det efter allt detta samtal . . . Det finns någon som korsar visionen med inspiration, det finns de som korsar den med inspiration, och det finns de som korsar den med industri och utbildning, men det måste påpekas här att det är bättre för en person att inte säga om sig själv att hans uttryck kommer under rubriken fysiognomi eller inspiration, för det här är själens rening, och Gud den Allsmäktige säger : ” Ren inte dig själv. du vet är skyddad ~( stjärna : 32 ). Termen visioner baseras inte bara på fysiognomi utan den är baserad och på den andra inspiration och uppfinningsrikedom i det vetenskapliga baserade uttrycket på kunskapen om Koranen och Sunna och kunskap av ursprunget till denna tolkningskonst i betydelsen eller härledningen av namnen och ett exempel på detta berättas i Saheeh Muslim från Anas ibn Malik Han sa : Guds budbärare, må Guds böner och fred vara över honom, sa: ” En natt såg jag de sovande som om jag befann mig i Uqba ibn Rafis garnison, och vi kom till Rutab från Rattab Ibn Tabab – en man från Medinas folk tillskrev honom den här typen av bra våt – Han sa, må Guds böner och fred vare med honom : Så jag vände storhet åt oss i denna värld och konsekvensen för oss i efterlivet, och att vår glada ~(15) , som är uppfylld och reglerade dess bestämmelser . Budbärarens fred är över honom det första hindret : en konsekvens, Rafie : anciennitet och glad : religionens stabilitet och slutförandet av dess bestämmelser . Något annat än hermeneutik Balostakkak : tolkning som drabbade den ordspråkiga och likheten : berättad av Bukhari i sin Saheeh från Abdullah ibn Umar att profeten, fred vare med honom, sa : ~ Jag såg som om rebellhuvudet, en svart kvinna kom ut ur den staden – tills Bmhaah sades : Mhaah av stor vikt, vilket är al – Juhfa – som är namnen på platser i staden – så jag sade att stadens pesten överfördes till det . ”(16) Muhallab sade : Detta vision av Institutionen för vision uttrycksfull. Det drabbades av idealen, och ansiktet på representationen som härrör från namnet på ( svart ), två ord : dåligt och sjukdomen om de installerades två ord med varandra till vänster ord till dig : svart, Valrcol helig fred vid hans utgång, inklusive en samling av hennes namn, och utbrottet av hennes poesi tolkade också, att det som väcker ondskan kommer ut ur staden . Hon noterade här att inte all svarthet rynkade pannan i en dröm som de visioner som jag sa till dig : du bör överväga flera saker, inklusive tid för Uppenbarelseboken, och staden var den tiden land infekterade, så beprövad Aisha, må Allah vara nöjd, sa : ~ Vi gjorde staden till en Oba land Gud ~ (17). Profeten kallade helig frid vare med honom för att förmedla Gud Abaha till den stiliga sade : ~ Åh kära för oss, staden och rör dig skyddad av den stiliga ~ (18), så att du kan se bakom synen och färgen på svart , därmed uttryckt hans härledda från suveränitet är inte från dåligt , och så vad som är viktigt här är mångfalden av uttryck och dess metoder , och mångfalden av budbärarens uttryck, må Guds böner och fred vara över honom, för visioner och budbäraren av Gud var med sina kamrater som skulle uttrycka visionen och berätta för dem orsaken till hans uttryck som föregående exempel . . . Ta också detta exempel : På Abu Musas auktoritet på profetens auktoritet, må Guds böner och fred vara över honom, sa han : Jag såg i en dröm att jag flyttade från Mecka till ett land med palmer, så han och jag gick till den punkten att det var Al-Yamamah eller Hajar. Så om Madina smackar, och jag såg i min syn att jag skakade ett svärd, så bröts hans bröst av. Han skadades av de troende på en söndag, sedan skakade en annan honom och han återvände det bästa som var. Så det är vad Gud tog med sig från erövringen och de troendes insamling, och jag såg också en ko i den, och Gud är god. Så om de är en grupp av troende på en söndag, och om godhet är vad Gud har fört med sig efter belöningen för ärlighet som Gud har kommit till oss efter dag Badr ~ . Detta är texten i en muslim (19) . Valmlahz här att profeten fred vare med honom berätta följeslagare den vision och han uttryckte det, och utbildningen av det , och som också berättas av Ahmad i sin Musnad återberättade från Anas att budbärare Allah frid vare med honom, sade han ~ jag såg när de sover se om jag Mirdif bagge var ZBH mitt svärd trasiga , har varit att placera jag döda ägare av bataljonen , och en man av folket i mitt hus dödar ~ (20),. döda budbärare Allah fred över honom Talha bin Abi Talha ägare fana otrogna , och dödade Hamza bin Abdul efterfrågan må Allah vara nöjd med honom Al-. Nawawi sade att förklara sann muslim kommentar till hadeeth av Ibn Abbas : att budbärare Allah fick mig att säga till sina kamrater : ” Den bland er ser en vision, l och berätta det för honom, ge det till honom . . . ~ Etc. (21), sade domaren :innebörden av termen gör de ofta också, som om han sa : skulle . I modern induktion medveten om vision, och frågan om tolkningen, de sade forskarna : en bärbar dator och ber att Gud välsigne honom och lära dem tolka dygd och inkluderar Enligt vad Gud allsmäktig wills att informera osynliga, och det kom i den autentiska hadith av Al- Bukhari. Han, må Guds böner och fred vara över honom, sa : Medan jag sov kom jag med en kopp mjölk och drack den så att jag kunde se vattnet . ”(22) Hadithen har redan nämnts och den var den första av Budbäraren, må Guds böner vara över honom. Han gav mjölken till kunskapen , och det är viktigt för oss här när vi pratar om lagligheten med att undervisa visionen och fråga om den vad som kom från berättelsen om Abu Bakr bin Salem att Guds böner och fred är över honom. Han sa till dem : ” Ge det. ” De sa , o Guds budbärare, detta är kunskapen som Gud gav dig , så han fyllde dig med nåd , så jag föredrog en rikedom och jag gav den Omar Han sa :“ Du var skadad. ” Här , må Guds böner och fred vara över honom, från följeslagarnas nyheter om att låna ut visioner till deras förhör av dem . Han, må Gud välsigna honom och ge honom frid, som Ibn Hajar säger i Al-Fath : Han var flytande i synens uttryck, och han hade en delaktighet i det bland dem eftersom mångfalden av detta ord inte ges till dem som tränade i det och litade på en kvinna . När han kommenterade haditen sa han : I hadithen, den lärda legitimiteten att ifrågasätta frågor och testa sina kamrater i deras tolkning . Han sade på en annan plats : den kraft av uttryck för synen , vad det innebär tillgång till några av de osedda och de hemligheter organismer (23). I korsningen också måste vara bekanta liknelser i Koranen och dess innebörd , och att överväga anmälan och ordspråk och härledning av språk och deras betydelse och vara en värld av vad som händer på tungor av människor , och det behöver korsning så väl som att lära sig mycket om tillståndet i siaren , finns det ingen brist att fråga honom om hans arbete eller hans jobb , ålder , social status och alla vad han anser vara nödvändiga är vad som framgår av kunskap om hans fråga eller dennes syn , och korsningen här är som en läkare. Om patienten håller tillbaka information om sin sjukdom kan han göra ett misstag i diagnosen och kan ordinera fel medicin för honom, och det är nödvändigt att inte skynda till frågeställaren och den ansvariga, och det rapporterades från Ibn Sirin, må Gud vara barmhärtig över honom, att han var. Om det finns en mekanism för en visionfråga där han stannade full av dagen, frågar han ägaren om sig själv, sin bransch och hans folk, och detta kan naturligtvis hända för den skickliga korsningen och det är inte synd för honom att släcka en sådan tid, och det råder ingen tvekan om att det mesta av det som berättades på Ibn Sirins myndighet inte behöver ta lång tid för att uttrycka det och överväga det. Men jag nämnde honom eftersom närvaron av detta från honom trots hans brist och hans skicklighet i uttryck är ett bevis på berättelsens betydelse, och berättelsen är användbar för att verifiera berättarens ord och lära känna hans tillstånd när det gäller rättfärdighet, sanning, rättvisa och visionstiden . . Och andra saker som kan behövas av korsningen, och inte borde vara uttråkade eller arga frågor som passerar – särskilt – när du inte vet något sätt som vätska faller så mycket i denna ålder som ett resultat av telefonsamtal från människor – man eller kvinna – inte känner dem korsningen, måste den ifrågasättas. Hans frågor om dem kan avvisas av några av frågarna och tolkas genom att störa hans integritet . Som liksom frågan om en viktig religion korsningen, och administratören måste ärlighet i svaret Vslah man eller onda, med en stark relation, sade konsten : att äta honung för en muslimsk tolkning sötma av Koranen och manliga i sin hjärtat, vilket är världens otrogna sötma och Gnimetha, Valray kontrasterande av religion, trosbekännelser och länder måste – när man överför syn – färdigheter överföras till korsningen, och att berätta för honom om dess ägare, man eller kvinna, hans sociala ålder . . . Etc., och allt vad han ser som korsningen är nödvändigt för att uttrycka den överförda visionen nämndes av Ibn Hajar intresse för profeten freds över honom : ~ Från visionen om Vliqsa Oabbarha honom ~ (24) vers sa : ~ Vliqsa ~ för att påminna sin historia och följer fraktionerna tills inget kvar av dem Klipp ut effekten om du följer den . Budbäraren, må Guds böner och fred vara över honom, frågade och frågade, och han är Guds budbärare . Det kom i hadithen : En man vid namn Muti’a ibn al-Aswad såg i sin dröm att han gav honom en påse med datum , så han nämnde att till profeten, må Guds böner och fred vara över honom, och han sa : ” Har någon av dina döttrar varit gravid? ” Sa han. : Ja, med en kvinna från min son . Laith . . Hon är mor till Abdullah. Han, må Guds böner och fred vara över honom , sa : ” Hon ska föda en pojke. ”Och hon födde en pojke , så Profeten, må Guds böner och fred vara över honom, kallade honom Abdullah och Hanakah med ett datum och kallade honom välsignelse . . Denna hadith nämndes av al-Haythami i Majma ‘al-Zawaid (25) och tillskrevs al- Tabarani, och den ingick inte i någon av de nio böckerna . 77 ________________________________ (1) Yusuf : 43 (2) Ibn Hajar . Op – (434 \ 12) (3) Elvir och Zabaditolkning av Ibn Abbas . Op. Cit. P. 193 (4 ) Berättat av Bukhari i boken av expressionsdörr missionärer , se öppningen (12 \ 375 ) – op – berättas av 0 Ahmad i Musnad Abu Hurayrah – en referens tidigare . (5 )) Berättat av muslimer i bönboksdörren är förbjudet att läsa Koranen i böjning och nedslagning som i kärnkraften ( 4/196 ) – op -. (6 ) Berättat av Bukhari i Book of Virtues of the Companions dörren till Umar ibn al- Khattabs dygder , som i öppningen (7/42 ) – op -, och muslim i boken om dygderna till Companions door av dygderna hos Umar ibn al – Khattab, som i kärnkraften ( 15/166 ) – tidigare referens -. (7 ) Jalaluddin Suyuti – Huvudegenskaper – ( 2/115 ). (8 ) banor mellan hem akta sig för dyrkan och Thine hjälp vi försöker Muhammad ibn Abi Bakr Ayoub Zorai – Arab Book House – Beirut , i två, i (1393 – 1973 ) för att uppnå : Mohammed al – Feki . ( S. 115 ). (9 ) ljus : 5 . (10 ) جاء في الحديث الصحيح الذي أخرجه مسلم من طريق ابن عمر عن عمر قال : قال : عمر : ( وافقت ربي في ثلاث : في مقام إبراهيم وفي الحجاب وفي اسارى بدر ) انظر : النووي شرح صحيح مسلم (167 \ 15 ), ولا شك في فضله رضي الله عنه كما قال حين احتج نساء النبي عليه في الغيرة : عسى ربه إذ طلقكن أن يبدله أزواجأ خيرا منكن فنزلت الاية بذلك , وجاء في الحديث الذي ذكره مسلم أيضأ موافقته في منع الصلاة على المنافقين ونزول الأية بذلك (167 \ 15 ) وجاءت أيضأ موافقته في تحريم الخمر , قال النووي : فهذه ست وليس في لفظ الحديث السابق ما ينفي زيادة الموافقة , والله أعلم . (11 ) رواه الترمذي في كتاب تفسير القران باب تفسير سورة الحجر . ورواه الطبراني والبخاري في التاريخ , وحكم عليه الألباني بالضعف . (12 ) أخرجه البخاري في كتاب الرقاق باب التواضع (11 /341 ) كما في الفتح – مرجع سابق -. (13 ) يشير إلى الحديث الذي سبق ذكره في فضل عمر وسبق تخريجه ص 58 (14. ) Mohammad Razi Almsthr Bouktaib analfabeter – fysionomi guide till kunskap om etik människor och deras natur som om de vore en öppen bok – prestationen av Mustafa Ashour – publicerade Koranbiblioteket 21-22. (15 ) Berättat av Muslim i hans Saheeh i boka av uppenbarelsen, som i den nukleära (15 / 31 ) – op -. (16 ) Berättad av Bukhari i boken uttryck om dörren såg det där ur Keh och levande här förra ämne (12 /425 ) och i dörren : svarta kvinnor (12 /426 ) – op -. (17 ) Berättad av Bukhari i boken av fördelarna med den stadsporten av hat mot profeten fred vare med honom att staden nakna erövring (99/4 ) – op – muslim i bok Hajj och dörren till staden gynnade moroten i en bostadsstad för att förklara kärnkraft ( 9/0 15 ) – op -. (18 ) Berättad av Bukhari i boken av dygder staden , den dörren till hat mot profeten fred vare med honom att staden avtäckt som i erövringen – den tidigare referens . ( 4/99 ), som förklarats i den kärnkraftssanna muslimen . Tidigare referens . I Hajjs bok och stadens dörr gynnade moroten i en bostadsstad (150 \ 9 ). (19 ) Godkänt och uttal från Muslim See : Fath Bari , en bok i dygderna av profetia tal om tecken (627 \ 6 ) – op -. Och för att förklara kärn muslim i boken av Uppenbarelse (31 \ 15 ) • op .. (20 ) Berättad av Ahmad i resten av palm Almktherin i handflatan Anas bin Malik . (21 ) Berättat av muslim i boka av uppenbarelsen, som i den nukleära (30 \ 15 ) – op -. (22 ) medan jag sov kom jag Bakdh mjölk och drack av den tills jag ser bevattning . . Erbjudanden urladdade s. 30 . (23 ) Ibn Hajar Fath al – op – (440 437 394 \ 12) 0 (24) tillhandahåller alumna, s. 65 . (25) Al -Haythami – föregående referens – (7/184) ** Citat från Dr Fahd Al-Osaimi

…Några av uttryckarna sa: Jag hörde från Sheikh Muhammad al-Qarouni, en av shejkarna i uttrycket, att vissa kungar såg i sin sömn som om han hade ätit en sjöjungfru, så han berättade det för honom, så han sa till honom att du ska tro på något som kommer att avvärja ondska från dig. Kommando och magh uppenbar ….

…När det gäller hjärtat är det en persons sinne, hans intellekt, hans sinne och hans religion. Oavsett vad han ser i det från Zayn eller Shin, så sa hans tolkning i det och några av dem att om en person ser ett hjärta, så är det bra i sin religion och goda förnuft, och den som ser sitt hjärta kidnappas och går bort från det handlar om fyra aspekter av allvarlig rädsla, galenskap, korruption av religion och förekomst av katastrof. Svart och täckt med en slöja är han förlorad från sanningen och många synder…

…Och om han ser att hans hand faller under vad han vill genom att arbeta med den och förtryck eller vissna, så får inte tolkningen i samma hand och förmåga vad han vill, och han svikas av dem som söker hans hjälp . Och om han ser i sin hand dygden av styrka och avslappning i förtryck, så ligger hans tolkning i hans hand och hans förmåga att göra vad han vill, och hjälp från dem som söker hjälp från honom, och det finns en annan aspekt i den , att dess längd, korthet, styrka och svaghet är en produkt av dess ägare, till vilken handen blir, och en hand av goda händer Enligt hans uppfattning använde de, som Abu Bakr och Saeed bin Al-Musayyib sade, fras ~vision~ med namn och deras betydelser, och förlitade sig på den visionen . Om han ser att hans hand har försvagats, öppnats, torkat ut eller dess vind stinkat : uteslutande andra av bytet, så är detta en korruption av dess ägares arbete, för vad det har blivit, eller lämnade han sitt slutförande hos , eller en svaghet i hans makt över honom . Om han ser att hans hand har vänt profetens hand bland profeterna eller några av de rättfärdiga, så se hur den profeten eller den rättfärdiga var som den som ledde Gud på deras händer från vilseledande eller som räddade honom från fördärvet, och hur hans öde var bland hans folk, vad han led av dem av skada och hur det var Konsekvensen av deras befallning och befallning, så leder Gud också ett folk genom visionärens hand, och det är handen som har beskrivits, och genom vilken Gud befriar ett folk från vägledning till vägledning, och vilken skada som helst orsakas av det, liknande det som profeten mötte i Gud, så hans tillstånd och hans gärningar är i dess konsekvens, liksom hantverk som profeten, och detta är en hedervärd vision som bara människor med dygd och som möttes knappast kan se . Och den som ser en sådan vision i synnerhet utan folket av dygd, fromhet och förmåga, och vad det än beskrivs är omöjligt för den att accepteras och förkastas ….

…Professor Abu Saad, må Gud vara nådig med honom, sa : En persons hud och hud är hans skydd . Och mörkningen av hudfärgen i tolkningen kommer att betona att lämna religionen…

…Och essensen tolkas av en man med religion, kunskap, askese och dyrkan ….

…När det gäller rapphylsan tolkas den i ansiktet, och Al-Kirmani sa att Al-Hijjah är en vacker kvinna eller en vacker piga ….

…När det gäller klimparna tolkas deras vision med omsorg till slutet av det som efterfrågas och förvärv av rikligt med pengar, överflöd, glädje, livlighet och glädje ….

Imam Ja`far al-Sadiq, må Gud vara nöjd med honom, sa : Pennans vision består av sju aspekter av visdom, befallning, kunskap, stolthet och vårdnad ….

…Och den som ser att något av djuret gifter sig med honom, då indikerar det att hans röst är större än hans förmåga ….

…Och det sades att den som såg något av djuret äta från höet, den som tillskrev djuret åt honom äter av sina pengar och korsningen behöver korsa maten om det är till förmån, då är det inget fel med det och pengarna spenderas på den som har rätt till det, och om det inte är till någon nytta, så är det brist på pengar i den utsträckning som de ätts upp från dem ….

…Om han ser att ett av hans ben är avskuret, är hälften av hans pengar borta eller hans styrka är borta, hans fyndighet är svag och han kan inte röra sig ….

…Ägaren av fruktträdgården har en kvinnas värderingar . Och vedhuggaren skvallrar . Och ägaren av Nakhas slavar för kyckling och fåglar . Frukten tillskrivs frukten som sålde den . Den som säljer egendom är bra för honom och det finns inget gott i den för den som köpte den, och den som säljer en slavflicka, det finns inget gott i den och det är bra för den som köpte den . Vad som är bra för säljaren är dåligt för den som köps ….

…Den som ser att något av hans kött har rivits, då kommer en olycka att hända dem som tillskrivs honom ….

…Och den som ser att en av hans tjänare rånade och hugg av tungan, då anger han olyckan på grund av en kär man ….

Och den som tror att han tar bort sin slöja eller någon tar bort den från den, han tolkas genom att separera sin fru, antingen genom skilsmässa eller död ….

…Vad är ditt budskap till dem som är intresserade av att se den döda , och till dem som skräms av att se den här typen , eller att överdriva frågan anmärkningsvärt? 1 – Du är nu från de levande och du är på arbetsplatsen. Idag är arbete, ingen beräkning, imorgon är beräkning och inget arbete, så vad ska du göra idag? Vad ska du göra imorgon ? 2- Du bör visa rättfärdighet och vänlighet mot föräldrarna i deras liv . Och vänta inte tills om de dör, eller om en av dem dör – efter Omar Mubarak, om Gud vill – börjar du ångra och hoppas att du kommer att se dem i visioner och utföra deras instruktioner, som kan vara rördrömmar och långtänkande och ånger över deras död . 3- Om du har två föräldrar eller en av dem, och de är väldigt gamla, sitt med dem och glöm deras ensamhet och kom ihåg Budbärarens ord, må Gud välsigna honom och ge honom frid : ” Trots en näsa trots en näsa trots en näsa trots en näsa – han sa det tre gånger – de sa vem, o Guds budbärare? Han kommer in i himlen . Meningen är att han är rättfärdig med dem, och i romanen ~ Om storheten ~, som betyder när de skämtar och försvagar sin rörelse och behöver styrkan hos en son eller dotter . 4- Har du skrivit ditt testamente? Läsaren kan vara ung i åldern och säga vad som är orsaken? Jag säger : Döden känner inte ung eller gammal, och vår ädla budbärare, som den kom från Ibn Umar – må Gud vara nöjd med honom – sa : ” Vad är rätten för en muslim som har något att rekommendera att spendera två nätter utan hans testament skrivs med honom ” Det råder ingen tvekan om att den avlidnes testament måste genomföras såvida inte han befallde en Muharram till exempel eller ett brott i livmodern , precis som att skriva ett testament förhindrar oenighet också mellan arvingarna, och Gud vet bäst ….

…Och den som ser som om han har slagit en skål med guld, en kanna eller en mugg och har ett knapphål, då är han en tjänare som köper den, eller att en kvinna gifter sig med henne eller en piga med dålig moral . Några av dem sa : Den som ser som om han använder redskap av guld och silver begår synder, och vad han ser om det för de döda, sunnierna, är goda nyheter, för Gud den Allsmäktige säger : ” De är omgivna av tallrikar av guld och koppar . ”…

Och den som ser att han har fallit på en eldfest, kungen ska ta alla sina pengar ….