…Al-Kirmani sa: ~Den som ser en uppringare ropa till människor på ett allmänt sätt om en uppenbar sak och hans ord är i överensstämmelse med visdom, och den som ringer är en gammal man eller från de döda eller har ett namn som indikerar godhet eller hans namn från de rättfärdiga, eller om han befinner sig i en moské eller på en plats att besöka och liknande, då kommer allt vad han sa att vara baserat på sanningen. Den som ringer har ingen av dessa beskrivningar, så visionären accepterar inte och några av dem sa vem som helst som hörde ett samtal och kände den som ropade, och i synen fanns det bevis på gott eller ont, och om den som ringer var en som accepterar hans ord medan han är vaken, så är det som han sa, och om hans talesätt är inte acceptabelt vaksamhet är inte ett uttryck i ordspråket, och den som ringer efter något som säljs visar det lögnerna och demoniseringen att säga att några av de sökande ville straffa djävulen Vliezb och betydelsen auktionär återvänder till en uppsättning Bellman ….

…Har siffror någon betydelse? Frågan om semantik med siffror stoppade mig ofta , och jag blev ofta frågad om det , prisad vare Gud och med framgång, och jag tog en hel del att dechiffrera det, men det är nödvändigt att veta här att visionen eller drömmen för mig är ett block och inte ett enda ord , så det togs från visionen med symbolen för numret , till exempel , och det kan vara I visionen finns det starkare symboler, så ta dem, men det råder ingen tvekan om att dessa symboler är sammanflätade och betydelsen av vissa förstärker andras betydelse. Exempel på konnotationer av vissa siffror är : Samtida termer – siffror…

…Längd, lång eller längd : En av de viktigaste betydelserna som vi kommer ut ur denna form är rikedom och höjd, och det kan ges i betydelsen arrogans eller lång tid och förbli och överflöd av välgörenhet . Dessa betydelser kom i följande texter sa den Allsmäktige : ( Gå inte på jorden, glatt, att du inte kommer att kränka Jorden kommer inte att nå bergen i längd. ~ Surat Al-Israa 37 Den Allsmäktige sa :~ Och från natten jag falla ner till honom och prisa honom på natten under lång tid. ” Surat Al-Man 26 och den Allsmäktige sa (… din hjälp, gör längden på dem …) Surat al-Tawbah 86 och Budbäraren, fred och välsignelser över honom, säger om muezzinerna De högsta människorna på uppståndelsedagen, och det rapporteras att han beskrev en av sina döttrar så länge som en hand, som är en metafor för välgörenhet ….

…Och essensen tolkas av en man med religion, kunskap, askese och dyrkan ….

…När det gäller klimparna tolkas deras vision med omsorg till slutet av det som efterfrågas och förvärv av rikligt med pengar, överflöd, glädje, livlighet och glädje ….

…Och om han stönade av smärtan i huvudet, tyder det på att han var arrogant i den här världen och han var skyldig för det, och kanske var belöningen från vårdslöshet i sina föräldrars rättigheter ….

…Den som ser att han är i ett rum eller rum, han är säker från vad han fruktar och varnar, för Gud den Allsmäktige säger: ~Och de är säkra i rummen .~…

…Och han såg en man som om han sparkade kungen med foten, så han slog när han gick en dinar med kungens bild på . Det berättades att en man kom till Ibn Sirin och sa : Jag såg som om det fanns mycket hår på mina ben, och han sa : Dean rider på honom och dör i fängelset . Han sa till dig att jag såg henne . Så han tog tillbaka Ibn Sirin, sedan dog han i fängelse på grund av fyrtio tusen dirham, och han spenderade det för hans räkning efter sin död, och han såg en man som om han var handikappad, och han korsade det för honom och sa : Du bli en äktenskapsbryter . Sedan togs han med en kvinna . Och Ibn Sirin kom till en man och sa : Jag såg som om mitt finger var på ett kol, och om jag lade det på det som en brandsläckare, och om jag lyfte det från det, återvände det som det var, och han sa : Detta är en person med passion, och han sa : Han är inte ett fan av passion, men han talar i ödet . Han sa : Vad är allvarligare än ödet? . En kvinna såg som om hennes mans tumme hade skurits av, så hon berättade sin syn för Ibn Sirin, och han sa : Du ber ett folk att du har avskärat ….

…Och den som såg att fartyget stod med honom i det stillastående vattnet, de var styva och längre bort ….

…Abu Sa’id, predikanten, sade att Al-Sawsan indikerar två sätt för rättfärdighetens folk, ett gott beröm och för korruptionsfolket, en börda för den uppenbara betydelsen av hans namn, eftersom den första delen är dålig, och de sjöng i betydelsen : Susanna gav jag till mig och vad … Jag brukade ge mig en bra, varav den första är dålig och för att inte nämna … det som återstår av namnet är dålig ålder….

…Brud Om bruden är dekorerad i en dröm, är det en bördig värld . Och den som ser att han är en brud och inte ser sin fru, inte känner henne, heter till honom eller tillskrivs honom, då dör han eller dödar en person . Och om han såg att han hade gift sig, skulle han uppnå myndighet i kvinnans mått, hennes dygd, betydelsen av hennes namn och hennes skönhet ….

…Namn Om en persons namn ändras i en dröm till en annan, uttrycks det i omen, då är han nöjd med lycka . Frid vare med dig . Och om han förvandlas till en person med funktionsnedsättning, som blindhet och halthet, lider han av det . Och den som ser att han kallas utan sitt namn, om han kallas ett fult namn, då kommer han att visa honom en obscen brist eller en dödlig sjukdom . Och om han kallades med namnet Hassan, skulle han vinna ära, ära och värdighet som krävs av betydelsen av det namnet ….

…Den är baserad på sanningens metodik, rättfärdighetsmetoder, en rättvis härskare, en guide till det goda och en berömvärd ordning, och diskussionen om vad en person ser i allt detta har presenterats i alla olika saker i kapitel tjugo. -tree, eftersom det är föremålet för detta som nämns för att det utfärdas i det av en persons handling i hans uppvaknande, och jag har varnat för det och nämnt betydelsenatt det inte blir Landet är fritt från att nämna vägen ….

…När det gäller att skylla, den som ser att han skyller på någon annan för något, då gör han något sådant, då förtjänar han att skylla på det som sagts i betydelsen : Hur många människor får skulden när han får skulden ….

…Vad tror vi muslimer på sömnens verklighet? Sömn är ett tecken på Guds förverkligande förmåga för mirakelfunktion och uppståndelse för de döda, och Gud fick honom att vila för kroppen och anden tillsammans, som han säger : [ och barmhärtighet gör dig dag och natt att vila i den, och du kan sök från mängden av betydelsen ] berättelser 73. Den Allsmäktige säger [ Gud som fick natten att finna vila på dagen – seende ] Ghafir 61 säger den Allsmäktige [ som är en Gud kommer till dig på natten, du bor i den .. ] berättelser 72 och säg tacksam, inklusive skapande av verser inklusive natten [ oöverensstämmelse Alabbah gör nattboende, sol och månen åska ] nötkreatur 96 , sade han den Allsmäktige [ och Halna Nomkm vila och gjorde oss nattkläder och gjorde dagen till pension ] nyheter 9 11 Om Gud gjorde på natten versen indikerar hans förmåga och sedan dyrka och monoteism till honom, och göra på natten lugn, lugn och säkerhet, och framsteg och sade : [ som Agshekm sömnig från honom ] Anfal 11…

…Blindhet är i en dröm en illusion i religion, och blindhet är också rik. Den som ser att han är blind är rik, och den som ser att han är blind, han glömmer Koranen . Om han ser att en person har förblindat honom, vilseleder han honom . Om en otrogen ser en person som är förblindad av honom, kommer han att ändra sin tro . Och den blinda mannen är en fattig man som gör saker som slår honom i hans religion . Och om en icke-troende ser att han är blind, kommer han att drabbas av sorg och skada, eller böter eller oro . Och om han ser att han är blind, inslagen i nya kläder, kommer han att dö . Och den som ser att han är blind, då kommer han att ha en strid eller ett argument, eller så får han dom och kunskap om berättelsen om Isak och Jakob, fred vare med dem båda . Och om en blind man ser att han vänder kyssen, har han fel . Och den som ser att hans ögon är blinda, slöjan mellan sig själv och Gud kommer att förstöras . Och den som är blind har sin syn i en dröm, han kommer att bli fattig efter sin rikedom eller bli rik efter sin fattigdom, eller så har han tappat de pengar eller son som han är mest värdefull för honom . Blindhet kan indikera dövhet, förakt för världen eller döljande av hemligheter . Blindhet mot främlingen är ett bevis på att han inte återvänder till sitt hemland . Blindhet för fången är en oenighet, och människor visar barmhärtighet mot blinda och tar hans hand vart han vill ….

…Röda kläder : det gillar inte män, förutom slöjan, slöjan och sängen, för det röda i dessa saker indikerar nöje, och det är giltigt för kvinnor i deras världar, och det sägs att det indikerar överflödet av pengar samtidigt som man förhindrar Guds rätt till det . Och kungen bar rött som bevis på att han var upptagen med nöjen och lek, och man sa att den sjuka indikerar döden . Och den som bär rött på Eids dag kommer inte att skada honom ….

En läpp i en dröm är en mans hjälp . Och det undre är bättre än det övre . Och läpparna tar plats för kvinnan, pojken och släktskapet . Och den som ser läppen avskurna, han är en gnäll . Och den som tar bort överläppen, hans nåd försvinner, och om underläppen tas bort kommer hans fru att dö eller skilja sig från henne . Och läpparna samlades av läpparna, vilket indikerar ett botemedel mot sjukdomar . Och kanske läpparna indikerade slöjan och pojkarna, vakterna, dörrarna och låsarna . Och kanske indikerade läpparna kunskap, vägledning, ätande, glädje, sorg och dolda hemligheter . Och kanske indikerade läpparnas försörjning av hornen, hornen, tillverkaren av flaskor och liknande för arbetarna . Läpparnas tunnhet och deras rodnad är ett bevis på vältalighet och vägledning, och deras hårdhet är ett tecken på slöhet, och kanske indikerar deras svarthet eller blåhet patientens död eftersom det är ett tecken på döden . Och kanske indikerade läpparna att de applicerades på ögonlocken eller flodens kanter och brunnen ….

…Khimar är i en dröm kvinnans man . Det är för en kvinna att täcka över henne och pryda henne . Om en kvinna ser att hon har en regnig mantel på huvudet, eller om hon har ett regnigt plagg på sig, vill hennes fiender flyga henne bort med fåfänga och fåfänga från maken . Om khimar är svart och sliten, är hennes man fattig och dum . Olyckan med khimar är kvinnans olycka i sin man, och om hon inte har en make är det skadligt för hennes pengar eller olycka i värderingarna hos sin bror eller farbror . Om en man ser att han har på sig en mask, så träffar han en tjänande nation . Om en kvinna ser att hon har lagt av sig slöjan från huvudet i en samling människor kommer hon att plågas av något som tar bort blygsamhet . Om hon ser att hennes slöja är borta lämnar hennes man henne, och om han återvänder till henne kommer hennes man tillbaka . Khimar är den mänskliga religionen ….

Slöjan är i en dröm som uttrycks av barnmorskan, och barnmorskan är att uttrycka najab, som berättar öppnandet av forten ….

…Mizar är i en dröm en fri kvinna . Om en kvinna ser att hon har en polerad röd mantel, anklagas hon för misstanke, och om hon går ut från sitt hem med slöjan, kommer denna misstanke att spridas från henne . Om hon ser sin man med rädsla, anklagas hon för misstänksamhet och förblir i henne . Och kvinnans tsar anger hennes äktenskap ….

…Dörrens knakande i en dröm är ett ont som uppstår från vakter, slöjan eller mellan makar . Kanske indikerade det skapandet av hemligheten . Och skrivarens penna som knakar på papper är en indikation för vetenskapsledare att höja sina betyg och ha ett gott rykte bland människor ….

En hylla betecknar i en dröm hemligheten för hemligheter, slöjan av fel och den vördnadsfulla frun . Om han ser att han har en hylla toppad med några av skämtarna från verktygen, indikerar han att han har en smart pojke som är kunnig inom olika konst, eller en skyddad kvinna, som håller sin hemlighet, ärlig i sig själv och kanske hylla anger säkerhet eller en partner som arbetar för det som gynnar honom och ägaren av förmånen ….

…Om han såg månen borta, har saken som han sökte från gott eller ont gått och gått bort . Om han ser det, är saken i början . Och den som ser fullmånen skina på sin plats på himlen, kommer kungens minister att gynna folket på den platsen . Och den som ser på månen och ser ett exempel på sitt ansikte i den, han kommer att dö . Och den som såg det som om han höll fast vid månen, han skulle ta emot sultanen . Och den som ser som om månen är mörkare och sökanden är kung, hans hjord kommer att skada honom och förneka hans befallning . Och den som ser månen blir solen, för den som söker kommer att drabbas av gott, ära och pengar från sin mors eller sin hustrus sida . Den som ser månen håller med månen, och han anger resenärerna, navigatören och astrologen på grund av dess fukt och rörelse, och för att astrologen vet vad månen behöver . Det berättades att Ibn Abbas, må Gud vara nöjd med honom, såg i en dröm som om en måne hade stigit upp från jorden till himlen med två strängar, så han berättade det för Guds budbärare, må Gud välsigna honom och ge honom fred, och han sa : Det är din kusin, han betyder sig själv för honom det bästa av bön och de bästa hälsningarna . Och det berättades att en kvinna kom till Ibn Sirin medan han fick mat och sa : Jag såg som om månen hade kommit in i ljuskronorna, och en uppringare ropade på att komma Ibn Sirin, så berätta för honom din syn . Då grep han handen från maten och sa till henne : Ve dig, hur såg du? Sedan återvände hon till honom, och han vände färg, och han steg upp medan han tog magen, och hans syster sa Malik? Då sa han, jag hävdade att jag var död i sju dagar, så han dog den sjunde . Och en man såg som om han hade tittat på himlen och tittat på månen, men han såg den inte, och han såg på jorden och såg att månen hade bleknat . Han berättade om sin vision vid en korsning och sa : Om personen som hade denna vision var en man, hade han kemi och guld, så hans pengar skulle gå förlorade, och om han var fattig, skulle han falla i ruin . Och om en kvinna såg det skulle hennes man dödas . Och Ibn Sirin kom och sa : Jag såg som om månen var i vårt hus . Han sa : Sultanen kommer ner i ditt Egypten . Och månens ockultation i slöjan löper under solens gång . Halvmånad : betecknar också kungen, fången, ledaren, presentatören och det nyfödda som kommer ut från livmodern som börjar med skrikande och brådskande nyheter, nästa erövring från den sida från vilken den kom och rebellen och utsidan om det stiger utifrån hans plats, eller om det är mörker med honom, och det regnar med blod eller rännor som flyter utan regn . Och när de frånvarande kom och när muezzinen steg över minareten, har 262 av författarna minskat sina män, och om det är en brud så är stjärnorna hennes fruar . Den som ser två månar slåss på himlen med var och en av stjärnorna, det är en skillnad eller ett krig mellan två kungar eller två ministrar eller två stora män, och den frånvarande en av dem besegras, det framgår av hans sida i horisonten och hans plats på himlen, så det läggs till kungen av den kungen på jorden . Likaså om han ser två planeter slåss med stjärnor som följer var och en av dem . Om det inte finns några stjärnor med dem, och han ser det i sin karaktär eller i sitt hus, och han har två fruar eller partners, är skillnaden mellan dem med tunga eller hand . Och om en kvinna eller en slav ser det, eller om han ser dem slåss om hans huvud eller faller, kämpar mannen eller herren också över dem med sin bror eller med en hedervärd man av sitt slag . Detta kan tyda på att tjänaren har ett gräl som äger rum mellan hans säljare och hans köpare, och det kan på en kvinna indikera ett ont som pågår mellan hennes två söner eller mellan hennes två döttrar eller mellan hennes far och hennes man, eller mellan hennes man och hennes son…

…Och Ibn Sirin sa i betydelsen: Jag är förvånad över den som är på marken en tum, hur han inte lyfter en arm, speciellt om han är på något som är bra att sitta på som han medan han är vaken ….

…Namnbyte : Den som ser det som om han kallas utan sitt namn, om han heter ett fult namn, då visar han honom en obscen defekt eller en dödlig sjukdom . Om han kallas med namnet Hassan, såsom Muhammad, Ali, Hassan eller Saeed, kommer han att uppnå ära, ära och värdighet enligt betydelsen av det namnet ….

…Sällsynt, sa några av uttryckarna, jag var slöjan och såg på de hedervärdigheterna i helgedomen i Alexandria, så jag såg som om jag var på en kryddig strand på en klippstrand, så jag föll under den, så jag stod upp efter vi föll alla och ville gå upp från klippan. Mitt brevpapper är bara med en sadel av guld, en brokad och en brokad och fjädrar och ära, så jag klädde mig i ära och red den hästen, och om jag är mitt bland många människor ) går de medan jag är mitt i dem, så lite har gått, och det hände mellan mig och ställföreträdaren för det ädla sultanatet, två saker och han blev förvirrad och störd av att säga och han ville göra stora saker, Gud kunde inte göra det och jag såg att det var en skräck, och det var al-Zakibas uttryck och jag var på det. Efter detta fall en kort stund senare kom någon som berättade om ankomsten av den mannen som jag såg drog med min hand från klippan med ögonen med en hedervärd tradition att i stället delegera det ärade sultanatets åtal till ovannämnda gap. av vad som hände mellan mig och honom, så jag tycktes möta honom, och om jag är pers och jag använde det på det sätt som jag såg, så satte jag upp ära och böjde tack till Gud den Allsmäktige, och en lektion följde mig i hans uttryck, och jag red på hästen, och skapelsen följde som jag såg, så var beröm och tacksamhet till Gud, och jag nämnde det för att visa mig Guds välsignelse ….

…Och den som ser att han har fått en kopp och inget har kommit ut, då har han begravt pengar som han inte kan vägledas till, eller så har han betalat en deposition till någon som inte återlämnar dem till honom. Om blod kom ut ur honom är det giltigt det året, och om slöjan går sönder, då skiljer han sig från sin fru eller dör ….

…När det gäller kvinnans slöja, hennes man eller hennes värderingar som döljer henne, om han ser att hennes sjal är bredare, kläpp och bättre än den är i den, så är det bra för mannen, och om hon ser att hennes sjal. togs från henne och brändes eller borta från henne, sedan dör hennes man eller skiljer sig från henne. Om något av det bränns, kommer mannen att drabbas av skada och rädsla, och om hon ser att hon har tagit på sig slöjan från huvudet i en samling människor, så är det en fråga om blygsamhet som avviker från henne, och om hon såg att hon förföljde utan kläder på marknaderna, då är det hennes mans död, och om en kvinna såg att hon bar huvudet med en ovanlig slöja, turban eller något annat, gifte hon sig med en man, och om mannen såg att hans frus mask var på hans huvud, då skulle han bli exponerad i sin fråga…

Ibn Sirin sa : Den som ser Gud den Allsmäktige medan han pratar med honom indikerar att denna tjänare kommer att vara kär Gud, för Gud den Allsmäktige sa: ~Och vi närmade oss honom och räddade .~ Den som ser att Gud talade till honom bakom en slöja indikerar ökningen av hans rikedom, nåd, styrka i sin religion och trofasthet . Och den som ser att Gud inte talade till honom bakom en slöja indikerar att talet föll på honom för religionens skull, för Gud den Allsmäktige sa: ” Och ingen människa skulle ha talat till Gud förutom genom uppenbarelse eller bakom slöjan . ”…