Och den som ser sitt huvud som huvudet på en elefant, ett lejon, en tiger eller en varg, det har sagts att han tar skapandet av saker högre än sin förmåga och drar nytta av dem och uppnår ledarskapet och spiken på fiender

Och den som ser att han slår en katt tills han kliar den eller åt den, då tolkas han av skadan av en lång sjukdom och botas sedan av den, eller den som ser att han skrapade en katt och vaknar sedan och blir frisk, stärker tjuven ….

Och den som ser en högtid och inte är en högtid för sanningen, om han är en av heders- och hedersfolket, minskas hans ställning, och om han inte är av ära, kommer han att stå upp i sitt försörjning ….

…Vad är beslutet om att använda termen ”förkroppsligande av Gud” när man diskuterar frågan : Kan Gud ses i en dröm? När du diskuterar denna fråga hittar du några beskrivningar som inte är lämpliga för honom, den Allsmäktige, sade domaren : Forskarna har kommit överens om att det är tillåtet att se Gud den Allsmäktige i en dröm och dess giltighet. Och andra sådana uttryck från de uppdaterade uttrycken som inte kom från Guds ord eller hans budbärares ord, och därför förnekas de inte och bekräftas först efter utarbetandet, och om deras betydelse är korrekt, är det bevisat, annars det nekas . Därför är det inte tillåtet att säga : Hans tillstånd är en av kroppens egenskaper, och det är inte tillåtet för honom att förkroppsliga honom. Eftersom detta är ett av de uppdaterade uttrycken ….

Och Daniel sa: ~Den som ser en dröm och glömmer den är en av de fyra sakerna: frekventa synder, olika gärningar, svaga avsikter och förändrade stämningar .~…

Och den som ser att han skriver med en penna medan han är min mamma, det finns inget gott i det, och det kan tyda på hans överhängande död ….

Och det sägs att den som såg att han förde något till en marknad och ville sälja det men inte sålde det, då skulle det ske under förödmjukelse och det sa att det är bra om det inte finns något i det som förnekar något gillar det när du är vaken ….

…Sällan såg några rättfärdiga människor Kamalis huvudkontor klädd i en sunnitisk klänning, och den tiden var inte hans jobb, då författaren såg att han hade på sig en klänning, så han gick in i Kamalis huvudkontor från Medina Street och searen informerade honom om det. Efter en kort period gick domarna i al-Sham al-Mahrousa bort och hans författare tog över det hedervärda sultanatet Karak al-Mahrous ….

…Abu Sa’id, predikanten, sade att Al-Sawsan indikerar två sätt för rättfärdighetens folk, ett gott beröm och för korruptionsfolket, en börda för den uppenbara betydelsen av hans namn, eftersom den första delen är dålig, och de sjöng i betydelsen : Susanna gav jag till mig och vad … Jag brukade ge mig en bra, varav den första är dålig och för att inte nämna … det som återstår av namnet är dålig ålder….

Och den som tror att han tar bort sin slöja eller någon tar bort den från den, han tolkas genom att separera sin fru, antingen genom skilsmässa eller död ….

Och den som ser ett tempel och vad han förnekar har hänt i det medan han är vaken, då är det inte Mahmud, och det sägs att templets syn är en grupp, han blir memorerad ….

Och den som ser att han befinner sig i en bergsgrotta eller tänker komma in i den, då är det en tillflykt och en tillflykt för den Allsmäktige som säger: ~ Så gå till grottan, din Herre kommer att sprida ut din nåd för dig och förbereda dig från ditt kommando ett ackompanjemang . ~…

Och den som ser att han hittar en halv limpa på en okänd plats och vill äta den, och vad som uppskattas, det indikerar att hans liv kommer att vara nära förestående ….

Och den som berättar om något i en dröm, om informanten är en av sanningens folk, så är det han sa som han sa . Om det är ett erkännande av honom själv, berättar det om vad som avslöjas för honom, och det är detsamma som hans ordspråk . Den som talar i en icke-bransch och svarar på andra, saken är upp till honom själv . Om det är från hans kunskap och bransch, är det upp till frågeställaren . Och den som har bytt namn, attribut eller kropp, han kommer att få gott och ont från det han överförs till och förändras i det ….

Och den som ser att Koranen togs från honom, hans kunskap tas från honom och hans arbete i denna värld kommer att avskäras ….

Och den som såg att han klättrade på en klippa för att bryta den, han försöker en svår sak, och hans mängd av det är lika mycket som det ….

…Det sägs att den som såg att han tog av sig sina kläder och avslöjade sin kropp, då verkar det för honom som en fiende av intriger och inte öppet fiendskap, men visar tillgivenhet genom att säga att han är upphöjd, o Adams söner, inte förtrolla du versen ….

…Generositet och druvor : Generositet är ett tecken på kvinnor eftersom det är som trädgården för att dricka och bära det och njuta av smaken, särskilt eftersom kroppens narkotiska socker kommer från det, och det är som domningar i samlag med saften i det, och det är ett tecken på äktenskap eftersom det är som spermierna . Och kanske indikerade den generösa mannen den välgörande hästen på grund av överflödet av fördelar med druvor, eftersom han är som härskaren, världen och hästen med pengar, så den som äger en vingård som vi beskriver den kommer att gifta sig med en kvinna om han är celibat, eller om han kan en generös man, då tittar han på hans konsekvenser och vad som kommer att hända honom under generositetens tid i valdeltagandet och ledningen. Detta var under tiden och kvinnan var sjuk och försvann från sin sjukdom, och om hon var gravid kom hon till en slavflicka, och om han hoppades på en befrielse, anslutning eller pengar från en härskare eller i händerna av en härskare eller en härskare eller en kvinna som en mor, syster och hustru, som är förbjudet och han inte kan, även om hennes äktenskapskontrakt inte var Han måste nå sin fru till honom, och om han är rik, då han är fattig, och om han är efterfrågad och hyckleri på sin marknad och sin bransch, är han ursäktad och stillastående, och om det är på tiden och sommaren, är saken emot honom, och allt detta är giltigt . Svarta druvor på sin tid är sjukdom och rädsla, och de kan vara piskor för dem som äger dem enligt antalet kärlek, och det drar inte nytta av dess svarta färg med skada på dess substans . Vita druvor på hans tid är världens juice och godhet, och vid andra tillfällen kommer han att få pengar före den tid han hoppades på . Och den som ser att han pressar en vingård, ta saften och lämna kvar det som är kvar, det vill säga att kungen ska ta kungen av juice med våld . Likaså sockerrörsjuice och andra saker, för saft och dess fördelar råder över vad som är annat än vad som är med det från det som inte berörs av elden, förutom vad som är differentierat i dess väsen . Det sägs att den som plockade upp en massa druvor fick en summa pengar från sin fru, och man sa att pengarna var 1 000 dirham . Och det sades att svarta druvor är pengar som inte finns kvar, och om de ser dem hänga från sin vinstock, är det väldigt kallt och rädd . Några av kommentatorerna sa : Svarta druvor ogillar inte, för Gud den Allsmäktige säger : ~ Socker och god mat .~ Sakarja, fred vare med honom, brukade hitta honom med Maria, eftersom han inte hatade och de flesta uttryckare hatade honom . Det sades att han var bredvid Noas son när hans far kallade efter honom, och han var vit i färg, så när färgen förändrades förändrades druvorna runt honom, och ursprunget till det svarta är det . Och vad som var frukt är inte avskuret i alla delar, och det har ingen tid och inget ämne som förstör det, det är bra som dadlar och russin, och allt som hittades vid den tiden och utfördes vid andras tid, det är bra under sin tid förutom vad det har ett hatat namn eller en ful nyhet, och på annat sätt än dess tid så hatas det så småningom . Oavsett vad som har sitt ursprung som indikerar styggelsen är hans önskan och nöd, och vid andra tillfällen blev han misshandlad eller sjuk, som de två . Eftersom Adam, fred vare med honom, var rädd för sina löv och skyllde honom vid sitt träd, och han var orolig och ångrad, så detta var nödvändigt hela tiden, och hans träd och papper krävdes också . Vad som helst som var gult i färg var en sjukdom, såsom kvitten, hagtorn och vattenmelon, med sin skada utanför hans liv, och annat än gula bekymmer och sorger . Om det var surt, slogs det med piskorna för att äta det, speciellt om det var ett nummer, för piskens frukt i slutet . Och träden, som är fruktens rot, är en torr pinne . Och vad hade ett namn i dess härledning av nytta, bär dess tolkning till dess formulering om det var starkare än dess betydelse, som att grön kvitten vid andra tillfällen är trött, och gult är en sjukdom . Och gröna persikor : smärtan av dem eller en bror och gul sjukdom . Och jujuben : på sin tid utses han av företaget eller avdelningen, och det gröna på den andra än sin tid är olycka och olyckor som drabbar honom, och hans torrhet har alltid en blå blomma, och hans träd är en man med fullständigt sinne och gott ansikte, och det sades en hedervärd man som är en man med nöje, stolthet och sultanat ….

…Den som ser att något av hans kött har rivits, då kommer en olycka att hända dem som tillskrivs honom ….

…Vad är anledningen till att vissa uttryckare föredrar att höra visionen från dess ägare? Svaret på denna fråga är helt enkelt att visionen är en grupp symboler och att sökaren kan skilja sig från berättandet från bäraren, visionens huvuddrag kan vara obetydligt ur bärarens synvinkel, och därför är det bättre för mig att berätta det från dess ägare….

Och den som ser att han har fallit på en eldfest, kungen ska ta alla sina pengar ….

…Den som ser att han befinner sig mitt i någon mitt i det, så är det enligt dem som uttrycker det som dödande och dess beslut ….

…Al-Salmi sa: Den som såg att något av hans tänder föll i hans knä, eller att det var i hans plagg, eller att det föll i hans hand, då tolkas det på två sidor, antingen sätta en gravid kvinna eller använda pengar , och den som ser att hans tänder har en defekt som han förnekar i vaksamhet, det tolkas i tre aspekter: de är sorg, konkurs och släktets eller svaghetens död Hum ….

Och måttet tolkas av en man och en rättvis man om han inte släcks ….

…Åsnan : personen finner det som han ser det tjockt eller avmagrat, och om åsnan är stor så lyfte den upp den, och om den är välpromenad är det världens fördel, och om den är vacker är det skönhet för dess ägare, och om den är vit, är det dess ägares religion och dess glans, och om den är liten är den dess ägares fattigdom . Och fett är ägarens egendom, och om det är svart, är det dess cypress och suveränitet, och det är kung, ära, prestige och makt . Och grönt är hängivet och religion . Ibn Sirin föredrog åsna framför andra djur och valde lejon bland dem . Och åsnasadeln föddes i härligheten . Och längden på hans skuld, hans stats överlevnad i hans hinder . Och en åsnas död indikerar dess ägares död . Och åsnan grävde grunden för sina pengar, och det sägs att den som dör sin åsna, hans pengar kommer att vara borta, annars är hans koppling avbruten eller hans ryttare faller eller han lämnade, eller hans tjänare som tjänade honom dog, eller hans far eller farfar som tjänade honom dog, annars dog hans herre som var under honom, sålde honom eller reste omkring . Om det var en kvinna, skildes hennes man från henne, dog för hennes räkning eller reste från hennes plats . När det gäller åsnan som inte känner sin Herre, om den inte längre är på huvudet, är den en okunnig man eller en otrogen, för hans röst, för Gud den Allsmäktige säger : ~Han förnekar ljudet .~ Och det indikerar också juden, för den Allsmäktige sa : ~ Som en åsna bär böcker .~ Om han boblade över moskén eller på minareten, kallade han en vantro till sin vantro och innoverade till sin kätteri . Och om kallelsen till bön för islam, omfamnade en icke-troende islam och efterlyste sanningen, och det fanns ett tecken och en lektion i den . Och den som ser att han har åsnor, då kommer han att följa med ett okunnigt folk, för den Allsmäktige säger : ~Som om de var rodnade .~ Och den som rider en åsna eller går med den, går med god överenskommelse, hans farfar håller med om, han är bra . Och den som äter åsinkött, han får pengar och mormor . Om han ser att hans åsna inte går förutom genom att bli misshandlad, då berövas han och får inte matas förutom av bön . Och om hans åsna vördas in i hans hus, så är han hans farfar, och han kommer att vända sig till honom med godhet över kärnan i vad den bär . Och den som ser sin åsna förvandlas till en mula, då ska hans näring vara av myndighet . Om han fyller sju år är hans farfar och hans försörjning från en orättvis härskare. Om han blir en ram, är hans farfar från ära eller diskriminering . Och den som ser att han bar sin åsna, det är en kraft som den Allsmäktige skänker sin farfar så att han kan förundras över honom . Och den som hör djurens hovar falla under rundan utan att se dem, det är regn och en ström . Åsnan för resenären är bättre med långsamhet, och hans resevillkor kommer att vara lika mycket som hans åsna . Och från att samla åsnagödsel kommer hans pengar att öka . Den som brottade en åsna, några av dess släktingar dog . Den som gifter sig med en stark åsna mot sin farfar . Och den som ser som om en åsna har sex med honom, han har förvärvat rikedom och skönhet som inte kan beskrivas på grund av dess överflöd . Den lydiga åsnan väcker upp sin ägare för gott, pengar och rörelse . Och den som äger en åsna eller har bundit den och för den in i sitt hus, Gud kommer att leda till allt gott och överlämna det till dem som är, och om det är vördad, är det bättre . Och den som slaktar sin åsna är fattig, och om åsnan är för någon annan, så avskärs han från den, den avskärs mellan den och dess ägare, dess namn eller dess motsvarighet . Och den som köper en åsna och betalar en dirham för det, han får bättre ord . Om han ser att han har en ögon med ögonbindel, har han pengar som han inte vet var det är . Och ingenting hatas av åsnan förutom dess röst, och den kommer från människans farfar och hans tur ….

…Moskén betecknar i en dröm för kungen på grund av att han gör saker av religion, och härskaren som skiljer mellan fallet och det förbjudna, och den marknad där människor tänker tjäna pengar, och varje person kommer ut ur den med en vinst baserad på hans öde och hans arbete . Och det indikerar alla de som måste följas av en far, en lärare, en artig och en forskare . Och indikerar rättvisa för dem som gick in i den i en dröm som begåtts . Och indikerar den Heliga Koranen för det stora antalet som den innehåller . Det indikerar kyrkogården, som är en plats för vördnad, tvätt, parfym, tystnad och på väg till riktning mot qiblah . Och det indikerar vad som används av fienderna som ett skydd för rädsla . Taket på moskén tillhör kungens egenskaper och de som känner till hans förhållanden . Och borgmästare, seniorstat och dess furstar . Och begränsar honom till bredden av rättvisa och forskare som är under hans lydnad . Och dess dörrar är täckta . Dess minaret är hans ställföreträdare eller ägare av hans nyheter . Och om han anger linjalen, så är hans tidspilar, hans lampor, tidens fördelar och hans rättspraxis, och hans begränsning till förenkling av hans beslut eller vad han kastar på dem från vetenskapen, och hans tak är hans böcker som täcker honom och hänvisar till dem, och hans minaret är den som samlar människor för vad han ger dem av förtjänsten och slavens predikstol och hans frus mihrab, eller vad som tyder på näring Det tillåtna, fyren är en minister och imamen, och kanske fyren indikerar dess muezzin, Koranen är dess reciter, predikstolen är dess predikan, dörren är vid porten och kuratorn är på sina lampor och borstar . När det gäller moskén som islamens kungar bär på sina resor och utför de festliga bönerna och andra saker, indikerar det etableringen av religionen, överhögheten för muslimernas ord, segern över deras fiender och dess beslut om tolkning är regeln om vad de uppför från de legitima korridorerna som uttrycker slottet . Och Madinahs moské indikerar sitt folk, dess chefer, dess chefer, dess nedre och dess herrar, minnesfolket, gudfadern för folks imam, deras auktoritetspulpit eller deras predikant, och hans lyktor är folket av kunskap, välvilja, jihad och vårdnad i ribat. Vägledning och att följa hans vägledning och utföra hans order, och tror på hans bön, och när det gäller dess dörrar är arbetare, sekreterare och polisägare ….

Och den som ser att han gräver marken som en fängelsehåla eller en källare, då får han pengar med bedrägeri och lur ….

Och den som ser att han har odlat en tand på en plats där den inte bör odlas, då indikerar det att något har hänt som inte är Mahmoud, och om han ser att han sväljde tänderna eller några av dem, äter han det som är inte tillåtet för honom av pengar, vare sig det är för honom eller för någon annan ….

Och den som såg att han hade tagit vatten från havet, skulle hindra det från att uttrycka det mot honom ….

Och den som såg att han tog en stolpe, han skulle gifta sig med en kvinna ….