Rakning Om du drömmer om att du tänker raka betyder det att du planerar att utveckla och utvidga ditt företag, men du saknar den energi och aktivitet som krävs för att lyckas ….

Och den som såg att hans huvud var för hans räkning och han gjorde det, han skulle ha pengar till skuldens omfattning och bli förlåtad om han var sjuk ….

Raka skägget Om du drömmer om att ditt skägg är rakat betyder det att du låter hycklare och charlataner bedra dig . Om du rakar ditt skägg själv betyder det att du kommer att driva ditt eget företag och ta hänsyn till dina familjebehov, men auktoriteten och hårdheten i din frus tunga drar dig till gräl . Om ditt ansikte ser rakat ut, kommer du att vara lugn och dina vänner hittar inget kryphål i ditt beteende . Om du har ett långt skägg kommer du att möta problem på hushållsnivå . Om rakhyveln blinkar och skär ditt ansikte kommer det att ge dina vänner en chans att kritisera ditt privatliv . Om du har ett grått skägg betyder det att du kommer att vara okänslig för dem som hävdar sina rättigheter . Men om en kvinna ser män raka skägget förutsäger detta att hon kommer att skada sitt rykte genom att hänge sig åt sensuell njutning . Om en kvinna drömmer om att hon rakar sitt skägg, betyder det att hennes beteende kommer att vara otämlat och att män kommer att fly från henne med avsky ….

Om du drömmer om att du räknar dina barn och de ser vackra glada ut, betyder det att du inte kommer att hitta några problem med att kontrollera dem, och de kommer att uppnå hederspositioner . Om du drömmer om att räkna pengar har du alltid turen att kunna betala av ditt konto, men om du räknar någon annans pengar kommer du att möta någon förlust av något slag . Och det kommer att vara fallet när andra saker räknas . Om statistiken är för dig är det okej . Om det är för andra kommer otur att följa med dig ….

Och den som tror att hans mustasch är rakad eller svept, han kommer att lida gott, och om han är i skuld kommer Gud att spendera sin skuld, och bristen på mustasch i alla avseenden är prisvärt, och ökningen av den är ogillad. Zakat och förnekande av en deposition och illusion och nöd ….

Al-Bazzaz : En man som förbättrar och guidar människor till vägledning i fråga om pension och avkastning såvida han inte tar ett pris för hans räkning. Om han tar ett dirhampris för hans räkning, anger han att han gör välgörenhetshyckleri . Och om han tog priset av det i dinarer, var det angivet, sa han, och det sa, och en böter ….

…Och med avseende på skägget : Den som ser att det har vuxit för länge, hans visioner indikerar skuld och nöd . Om det fortsätter tills det faller till marken indikerar det döden, för Gud den Allsmäktige säger : ~Ur det skapade vi dig, och i det kommer vi att återvända dig .~ Om det varade tills det fastnade i magen slog han pengar och ansiktet som han skulle trötta så mycket som det var på magen . Om han såg att hennes längd var bra, skulle han ha tjänat pengar, värdighet och ett gott liv . Och det sades att om det förlängdes tills det kom till naveln, indikerade det att det inte var i lydnad mot Gud . Om han såg att sidorna var långa utan midjan, skulle han få pengar som andra skulle njuta av, och Ibn Sirin kom till en man och sa : Jag såg att mitt skägg nådde min navel och jag tittade på det . Han sa : Du är en muezzin som tittar på grannarnas roll . Skägget hyllas inte i tolkningen av pojken som inte är vuxen, och om han ser att han tog ett annat skägg än honom i handen och drog i dem, ärver han sina pengar och äter dem . Förlusten av skägget om det inte ökar är bevis på lätthet och eliminering av skuld och vagina . Och om dess minskning är större indikerar det förnedring och pengar och prestige . Om han ser som om en kudde talar till sin fru, förväxlas hans sak av hans öde, och han skiljer mellan honom och sina nära och kära, för djävulen, Gud förbannade honom, talade till Eva i form av en kosmetik . Och svartheten i skäggets hår indikerar att han utmatades om det var mörkt, så om det var svartnat till grönt skulle han få mycket besittning och pengar, men han skulle vara en tyrann, för det är ett kännetecken för faraos skägg . Dess gulaktighet är ett tecken på fattigdom och knapphet, och den röda är ett tecken på fromhet . Och om han såg att han tog sitt skägg och hade håret spritt i handen . Han grep den och kastade inte till honom, för pengar går från hans hand och återvänder sedan till dem. Om han ser som om han kastade dem går det bort pengar från honom och de återlämnas inte till honom . Ökat mustaschhår är avskyvärt . Och dess ofullständighet är prisvärt, och tolkningen av att plocka skägget för den rike mannen är hans extravagans av hans pengar, och för de fattiga indikerar att två personer möter honom tillsammans och indikerar att han lånar av en person något och lånar ut det till en annan . Och rakning av skägg, ekonomi och prestige går . Om han ser som om han har klippt av sig skägget som är kvar från hans grepp, betalar han zakat på sina pengar . Och grå hår i skägget och värdighet och prestige . Och hemoglobin : Lester, om Hb Balhina, indikerade sitt engagemang för året . Om han såg som om han hade rakat huvudet utan skägget, skulle han hålla hemligheten för sin chef . Om han ser som om han drabbat alla, strävar han efter att dölja sin fattigdom och han söker ödet med folket . Och om poesi accepterade dess pigmentering, kommer den att återvända till sin riktning och inte stanna för mycket . Om han ser som om han dör av lera eller gips, ber han om butiker och hans sak är välkänd . En kvinnas skägg indikerar att hon aldrig föder, och det sägs att det indikerar hennes sjukdom. Det sägs att det tolkades som ökningen av hennes mans pengar och hennes son och hennes sons ära, och det sägs att om hon var gift angav hon sin mans bakslag . Om hon ser att hon är gravid kommer hon att föda en son och hans affärer är uppfyllda . Och det sades att den som har långt skägg och mycket hår kommer att ha ett långt liv och mer pengar . Och det sades att något som inträffar före sin tid indikerar ondska, till exempel när manliga pojkar ser skägg eller vitt i känslan, och kvinnliga unga pojkar har ett bröllop eller en son . På samma sätt är allt som ligger utanför hans tid förutom att tala, för att tala är en bra vägledning, för människan är till sin natur ett talande djur . Om en ung man som ännu inte har nått drömmen ser att han har skägg, dör han och når inte drömmen, och det beror på att tiden har föregått när han borde ha haft skägg . Om pojken inte är långt ifrån skäggväxtens tid, är det ett bevis på att han är ensam och gör sin egen sak . Och det berättades att en man kom till Ibn Sirin och sa : Jag såg som om mitt skägg blev längre och Sabalai inte växte länge, så han sa : Du slog pengar som andra kan gratulera till . Och kroken är hjälpen för mannen som stoltserar med den och lever med den bland folket, så vad han såg i det hände så han tolkade det som du nämnde . Och den som ser hälften av sitt skägg rakad, då saknas han och han går mot det, så om han rakade det en okänd ung man, gick han mot en fiende han kände, eller hans namn eller hans motsvarighet . Om en shejk rakar den, går han med sin uppskattade gräns, och om den är okänd, går han i sin riktning av händerna på en förtryckande exploaterande chef, som inte har någon grund och om han ser att den är avskuren. då skulle han klippas av sina pengar och gå från sin sida lika mycket som han klippte från sitt skägg . Om han ser att de har flugit, går han till sin familj, och hans förmåga kommer från hans pengar . Rakning är lättare än att plocka, och plockning kan vara bra för vissa av hans affärer om ansiktet inte är misstänksamt, men den godheten är svår för honom ….

Hans visioner om lögnare Musaylimah och Al-Ansi på myndighet av Nafi` bin Jubair på myndighet av Ibn Abbas – må Gud vara nöjd med dem – han sa : Musaylimah lögnaren kom vid tiden för Guds budbärare, må Gud välsigna honom och ge honom frid, så han sa att om Muhammad gjorde saken till mig efter honom, följde jag honom och presenterade den för många av hans folks människor, då kom Guds budbärare till honom. Gud vare över honom och med honom Thabit Ibn Qais bin Shammas – och i Guds budbärares hand ett papper – tills han stod på Musaylimah bland sina följeslagare och sa : ( Om du frågade mig om detta stycke skulle jag inte ge det till dig så går du inte längre än Guds befallning i dig, och om jag lyckades störa dig, och jag ser dig där jag visade det vad jag såg och detta är bevisat svarar han dig för min räkning ) Sedan vände han sig bort från honom Ibn Abbas – må Gud vara nöjd med dem båda – och jag frågade om Guds budbärares ord, må Gud välsigna honom och ge honom frid, ( Du ser där du visade vad jag såg ) och Abu Hurairah berättade för mig att Guds budbärare, må Gud välsigna honom och ge honom frid, sa ( medan jag sov såg jag i min hand två armband av guld Vohemena skulle Voouhy för att i en dröm att Onfajhma Venfajthma Aftara Voolthma lögnare går ut efter mig, en blindhet och andra Musaylimah . berättad av Bukhari Obeid bin Abdullah bin tröskel, sa : Vi har hört att musaylimah-lögnaren gav staden gick ner i flickan Harith Dar var en flicka bin Harith under Kraiz – och hon är mor till Abdullah bin Aamer – så Guds budbärare kom till honom för att be Gud vara över honom och med honom Thabit bin Qais bin Shammas – som kallas predikanten för Guds budbärare, må Guds böner och fred vara över honom – och i Guds budbärares hand, må Gud välsigna honom och ge honom fred, en bar stod över honom och han pratade med honom. Musaylama sa till honom : Om du vill, låt oss vara mellan dig och saken, lägg sedan det åt oss efter dig, så sade profeten må Gud välsigna honom och ge honom frid ( om du frågade mig denna stav, vad jag gav du, och jag skulle se dig där jag visade det vad jag såg, och denna Thabit bin Qais kommer att svara dig för min räkning ) då vände sig profeten, må Guds böner och fred vara över honom. Ubayd Allah Abdullah sa : Jag frågade Abdullah bin Abbas om synen av Guds budbärare, fred och välsignelser över honom som han nämnde sa att Ibn Abbas – må Allah vara nöjd med dem – sa till mig att Allahs budbärare, fred vare med honom sade ) medan jag sover Oreet han satte i mina händer Swaran gick Vfezathma och Lthma gav mig tillåtelse Venfajthma Aftara Voolthma lögnare gå ut, sade anställda vid Gud : en – Ansi, som var dödade Fayrouz i Jemen och andra Musaylimah lögnaren ….

…När det gäller att raka mäns hår under Hajj och förkorta det, är det i tolkning säkerhet, erövring och fullgörande av en skuld och en kyckling, för Gud den Allsmäktige säger : ”Du ska gå in i den Heliga moskén, om Gud vill, i säkerhet och raka din huvud och faller kort, så blir du inte rädd . ” Och i icke-Hajj också, förutom att det i Hajj är starkare . Detta är om personen med visionen inte är president, och om han är en ledare och rakad av säsongen, visar hans visioner hans brist, isolering eller brott mot hans skydd, så denna vision är för de fattiga att spendera en skuld och för de rika att förlora pengar . Och om synen var en av rättfärdighetens folk, var hans grymhet svag, och om han inte såg att han inte rakade huvudet utan såg att han var rakad, segrade han över fienderna och fick styrka och stolthet . Några av dem sa : Rakningen är endast lämplig för tolkning för dem som är vana vid rakning, och den är inte lämplig för dem vars vana är att raka sig . Och det sades att rakning av en krigare kräver ett vittnesbörd i tolkningen ….

Garantin är i en dröm en indikation på engagemang för vad den garanterade indikerade för honom. Om innehållet är bra, såsom välgörenhet som han garanterar för andras räkning, eller avskaffandet av ett behov eller lättnad för någon som är orolig, anger han att han skyndar sig att göra gott och hjälpa honom . Och om innehållet i drömmen var vin eller förbjudna pengar, indikerar det böter och fattigdom, för borgensmannen är ansvarig, och säkerhet i drömmen är en böter i uppvaknandet . Och den som ser att han har garanterat något för en mans räkning, han lär sig av den mans etikett . Garantin kan vara ånger ….

…Gården : betecknar kvinnan, för hon plöjer, sår, bevattnas, bär, föder och suger fram till skörd . Och växten dispenseras med marken, så den kommer att ge den sin son eller sina pengar, och kanske indikerar den marknaden, och dess försörjning, vinster och fördelar är så rikliga i planteringsvinster, dess behov, vinst och förluster, och det indikerar krigsfältet och skörden av spiken som skördats av svärdet . Och kanske indikerades världen och dess gärningar av gruppen människor, deras unga och gamla, deras shejk och deras äldre, för att de var skapade från jorden, och de förbannade och växte som en planteringsväxt, som den Allsmäktige sa : ” Av Gud spirade du en växt från jorden . ” Spikarna i denna aspekt kan indikera världens år, månader och dagar, och Yusef al-Siddiq, fred vare med honom, tolkade dem i år, och de kan hänvisa till världens rikedom, butiker och deponier, för att samla en spik med mycket kärlek . Kanske indikerade bonden varje plats där han plogar för det följande, och arbetar för belöning och belöning, såsom moskéer, slipsar, rakning av minnet och allmosorna, för Gud den Allsmäktige säger : ” Den som vill ha det kommande, vi plogar mer för honom och den som plogar det från världen . ” Den som plöjer i denna värld en gård, han gifter sig med sin fru . Om det växer kommer hans fru att bära det . Om han var singel gifte han sig . Annars kommer hans marknad att röra sig och hans vinst kommer att öka, och kanske hans föregångare och hans lag . Annars bildades han i striderna, han samlade den om det var hans avsikt . Den som ser skördar skördas : Om det var i ett land där det fanns krig eller bödeln och striderna, försvann människor i det med svärdet, vilket är fallet med det som skördas i en dröm med en skärd . Och om det var i ett land där det inte finns något krig och det inte är känt i det, och skörden därifrån var i den stora moskén eller bland butikerna eller mellan rollens tak, så är det Guds svärd med pesten eller pesten . Och om det var på en av marknaderna, ökade fördelarna med dess folk, och lycka blev bland dem med vinsten . Och om det var i en moské eller en god moské, och folket var de som tog skörden själv utan att se en okänd skörd för dem, så är det löner och goda gärningar som uppnås av alla som skördade . När det gäller att se skörden på två tunnland plöjning, om det var efter att såningen var fullständig och kryddad, så är den giltig i den . Och om det var innan det slutfördes, är det en pandemi inom jordbruket eller hyckleri i livsmedel ….

Och den som ser att han har många ben, det sägs att den rika mannen har en sjukdom eftersom han behöver många ben för hans räkning, och det kan tyda på att synen har gått tills de behövde någon att leda dem . Och hon indikerade i al-Sharar att de skulle hålla sig slutna för att de skulle ha vårdnadshavare, så att de inte skulle gå ensamma ….

…Om han såg att han gick in i helvetet : då kom ut ur dem på hans tid, ägarna av detta patent syndar och syndar, och därför en förkunnare för att varna honom omvända på grund . Om han ser henne och ingen skada har drabbat honom från henne, är det från dysterhet och olycka i denna värld, som kommer att drabba honom enligt vad han får från henne eller ser honom . Om han ser att han fortfarande är i den, vet han inte när han gick in i den, som fortfarande begränsar honom, spridd, hans kommando är besviken och förödmjukad tills han kommer ut ur den . Om han såg att han åt av henne mat eller dryck, eller om han fick värme eller skada från hennes tank . Eftersom allt detta syndar från honom . Al-Qayrawani sa : När det gäller den som kommer in i helvetet, om han är en otrogen, sjuk, kommer han att dö, och om han är en troende troende, kommer han att vara sjuk och ta sin tillflykt, för feber är från Hellfire och fattigdom och fängelse . Och om han var vulgär kom han stor, eller inuti de otrogna och al-Fajra i sin tur, eller blandade dem i deras affärer och marknader . Han sa att han kommer in i paradiset för pilgrimen, kommer att slutföra sin Hajj och nå Kaaba, Guds hus, som leder till himlen . Om han var en otrogen eller en syndare såg han det hos någon annan, då blev han muslim av sin otrohet och ångrade sig . Om han var sjuk dog den troende av sin sjukdom, och den icke-troende vaknade av sin sjukdom, för paradiset är efterlivet för de troende, och världen är paradiset för de troende . Om han är celibat, kommer han att gifta sig med en kvinna, eftersom paradiset är bostad för äktenskap och äktenskap . Och om han är fattig blir han rik och han kan ärva en arv . Och dess inträde indikerar strävan efter församlingen eller kunskapens vistelse, rakning av män, jihad och band, och varje plats som leder till den ….

Brunnar : När det gäller husets brunn kan det indikera dess herre, för han är dess värden . Kanske hänvisar hon till sin fru, för han anger i henne en hink, och hans rep faller ner i henne för att extrahera vatten, och hon bär vatten i magen när hon är feminin . Och om dess tolkning är en man, är vattnet hans pengar och hans försörjning som hans familj tillhandahåller, och desto mer god är han som inte hälls ut i huset, och om det flödar över, är detta hans hemlighet och hans ord, och ju mindre hans vatten är, desto mindre är hans inkomst och svaghet i hans försörjning . Närhelst hans vatten är nära handen, indikerar detta hans godhet, generositet, närhet till vad han har och hans pengar för sina pengar, och om brunnen är en kvinna, är dess vatten också hennes pengar och hennes foster, så ju närmare det är vid handen, hennes födelse är nära, och om den flödar över jordens yta kommer den att föda honom eller välta honom, och kanske indikerar brunnen tjänaren, slaven och odjuret. Den som gynnar sin familj av att sälja vatten och dess orsaker, eller att resa och liknande, eftersom den okända brunnen kan indikera resor, eftersom skoporna går igenom det och kommer och reser och återvänder på samma sätt som kommande resenärer . Kanske det okända brunn som utövas på vägarna, som ligger i dalarna, indikerar marknaderna från vilka alla som får det får vad han är avsedd för . Och hans hink och bar honom fast vid den . Kanske indikerade det havet, och kanske indikerade det badrummet och moskén där tillbedjarnas smuts tvättades, och kanske indikerade det forskaren som hämtar kunskap från honom som avslöjar bekymmerna . Kanske angav hon den äktenskapsfulla kvinnan som gick förbi och ville ha henne . Kanske indikerade det fängelset och graven för vad som hände med Joseph i hålan . Den som ser som om han har fallit i en okänd brunn, om han är sjuk, han kommer att dö, och om hans skepp har brutit och blivit i vattnet, och om han färdade på land, klippte han av vägen och lurade honom och förrådde sig själv, och om han var en gräl, fängslades han, annars gick han in i ett tvångsbadrum eller gick in i ett hus . Och om han drar en hink från en okänd brunn, om han har ett lamm, predikade han för hans räkning av en pojke, för han sa förhärligad : ” Sedan gjorde han sin hink och sa Oh goda nyheter, det här är en pojke . ” Och om han hade varor på havet eller på land, fördes det till honom eller nådde honom . Och om han hade en sjuk person vaknade han och flydde och avslutade . Om han hade en fånge flydde han från fängelset . Och om han hade en resenär, kom han från sin resa . Om inte, och han var singel, gifte han sig . Annars vädjade han till en sultan eller linjal i sitt behov och uppfylldes för honom . Och allt detta om en hink verkade intakt och full . Och araberna säger : Vänligen vägled oss ​​med detta, det vill säga vi bad dig . Och om inget av detta krävde kunskap, och om han inte kastade det, skulle brunnen driva det, dra det och orsaka det, så det som är användbart från vattnet är lika användbart som det, och om han spiller det eller spiller det , det förstör det och spenderar det . Poeten sa : Han vill inte leva efter önsketänkande … Men jag slänger hinkar i hinkarna och fyller dem i fas och fas … Du tar med slam och lite vatten och några av dem sa : Om en man ser ja, då är hon en skrattande och positiv kvinna, och om hon ser en kvinna, då är han en man med goda sätt . Och den som ser att han har grävt en brunn med vatten i den, han gifter sig med en rik kvinna och bedrar henne, för att gräva är bedrägligt . Om det inte finns något vatten i det, har kvinnan inga pengar . Om han dricker ur vattnet, träffar han pengar från bedrägeri om det är han som gräver, annars är det genom den som gräver, eller hans gift eller hans klackar efter honom . Om han ser en gammal brunn på en ort, ett hus eller en by från vilken exportörerna eller de som anländer dras från repet och hinken, så finns det en kvinna eller en kvinnas fästman eller hennes värderingar som människor drar nytta av i deras försörjning, och genom att han har ett bra omnämnande av platsen för repet som kastas i vattnet, för Gud den Allsmäktige sa : ”Och håll fast vid Guds alla rep. ” Om han ser att vatten rinner över från den brunnen och går ut ur den, är de sorgliga och gråter på den platsen . Om det är fyllt med vatten och det inte häller ut, är det inget fel med att hitta det bra och dåligt . Om han ser att han gräver en brunn för att bevattna sin fruktträdgård, tar han medicin som han har samlag med sin familj med . Om han ser att hans brunn rinner över mer än den rinner ut tills vattnet kommer in i husen, kommer han att vara i trubbel om han snubblar på pengar . Sätten att göra det tills han lämnar huset, för han flyr från dem och går från sina pengar lika mycket som han kommer ut ur huset . Och den som ser att han har fallit i en brunn med kaotiskt vatten, han kommer att bete sig med en orättvis man med myndighet och drabbas av hans komplott och förtryck . Och om vattnet är klart, han förfogar över en rättfärdig man som är nöjd med honom . Om han ser att han faller eller skickas in en brunn, kommer han att resa . Brunnen, om en man ser den på en okänd plats och det finns färskt vatten i den, så är det människans värld och han är i den med en rikedom av självglädje som har ett långt liv lika mycket som vatten . Och om det inte finns något vatten i det har det gått ur liv . Och brunnens kollaps är kvinnans död. Om han ser att hans fötter hänger i brunnen, plottar han med alla sina pengar eller blir arg . Om han går in i en brunn och når hälften av den och ringer till den, är det en resa . Och om han nådde sin väg, fick han ledarskap och förmyndarskap, eller en vinst av handel och goda nyheter, om han hörde uppmaningen till bön i hälften av brunnen, skulle han vara isolerad om han var en wali, och han förlorade om han var en köpman, och några av dem sa : Den som ser en brunn i sitt hem och land, han kommer att få överflöd i sitt försörjning och lätta efter svårigheter och gynnas . Det sägs att den som slog en begravd brunn, han slog en pool av pengar ….

Al-Madina-moskén : Så han indikerade för sitt folk, dess hövdingar ovanför det, dess gemensamma botten, dess herrar, minnesfolket och utförandet av nytta i auktoritet, kunskap, tillbedjan och asketism, och dess mihrab framför människor, och deras auktoritets eller predikstolens predikstol och hans mästare av kunskap, godhet, jihad och förmyndarskap i ribaten. Till honom och be i den, och när det gäller hans minaret, är han stadens domare eller dess forskare som han kallar folket till, och är nöjd med sina ord och kräver hans vägledning och följs av hans order och han svarar på hans kall och tror på hans bön, och när det gäller hans portar är arbetare, förvaltare och ägare av förhållanden, och alla som betalar för människors räkning, skyddar dem och skyddar dem . Oavsett vad som hände med något av dessa saker, eller såg det godhet eller korruption, återlämnas dess tolkning till dem som hänvisar till det privat eller i allmänhet ….

Staket : Fssor stad D till överlägsenhet och Oalleha, och det okända av det, Fidel om islam och vetenskap och Koranen och pengarna och säkerhet och fromhet och be, och allt som barrikaderade honom från andra fiender och alla vetenskapens murar, eller en fru eller en man eller en sköld eller en herre eller far eller mot dem . Den som ser stadsmuren i ruiner, dess härskare kommer att dö eller han avskedas från sitt arbete, och om han ser det gå som ett djur går, reser han i Sultanah till området där han gick i en dröm . När det gäller den som byggde en mur på sig själv, sitt hem eller sin stad, titta på hans situation, och om han var en härskare som skyddade från sin fiende och avvärjade de värsta av sina undersåtar, och om han var en lärde som klassificerade i sin kunskap vad han har ofelbarhet för andra, och om han var en eremitslav, bevarade han folket med sin bön och flydde från upproret av honom. Och om han är fattig, bör han inte få något att göra utan honom eller gifta sig med en fru. Om han var ensam skulle hon skydda honom och avvärja Djävulens frestelser för hans räkning . Och om han ser en okänd vägg och han har en fälla från den tills en tjuv eller ett lejon kom in i Medina, då försvagas islamfrågan eller kunskapen på den platsen, eller en fure från religionens pelare är en pelare . Om det var i det han såg som om det var hans eget, som om han var i honom ensam, kom det in i hans religion eller kunskap eller i sina pengar eller i hans rustning om det var i jihad eller i olydnad från en far, mor, man eller herre, då kommer han till honom från de synderna . Al-Qalaa : Slotten är från dem till Faraj, och slottet är en kung av kungar som når kungarna från gott till ont, så den som ser som om han gick in i slottet för näring och asketism i sin religion, och den som ser en slott från fjärran reser han från plats till plats och hans befallning är förhöjd . Och den som ser att han har byggt en fästning : Han kommer att skydda sin flykt från förbjudna saker, sin rikedom och sig själv från lidande och förödmjukelse . Om han ser att han har förstört sin fästning, sitt hus eller sitt palats, är det korruption av hans religion och hans världsliga liv eller hans fru . Och den som ser att han befinner sig i ett slott, en stad eller en fästning, han kommer att välsignas med godhet, minne och asketism i sin religion. Om han ser en person sitta i god ära förbereder han en bror, president eller förälder för att fly med honom . Och det sades : Fortet är en befäst man som ingen kan hantera . Den som ser det på avstånd, det är en höjd som han nämnde, som stärker sin vagina, och den som ser att den är fäst vid en fästning inifrån eller utanför den, så kommer hans tillstånd i hans religion att göra . Och det sades vem som såg att han befästes i Nasr Castle . När det gäller tecknet : den som ser att det är på ett torn eller i det, då kommer han att dö och det finns inget gott i det, för Gud den Allsmäktige säger : ” Var du än är, döden överträffar dig och om du befinner dig i byggda torn . ”…

Narcissus är en kvinna i en dröm, så den som ser en krans av narcissus på hans huvud gifter sig . Och narcissen som växer i fruktträdgårdarna föds kvar . Och om han såg det klippt av skulle pojken dö . Och det sades : Han som såg narcissen var nöjd . Och det sades : Narcissus är pengar, dess visselpipa är dinarer och dess vithet är dirham . Om kvinnan ser en krans av narcissus på hennes huvud, gifter hon sig för ett äktenskap som inte varar, och om hon har en man, skiljer han sig från henne, eller dör han för hennes räkning . Att se narciss indikerar lång livslängd och grått huvud ….

Det är i ett drömförråd . Den okända otrogen kvinnan är bättre än den kända . Äktenskapsbrott är stöld, för äktenskapsbrytaren gömmer sig som en tjuv . Och den som ser en äktenskapsbrytare som kommer för att åka för egen räkning, får förbjudna pengar, och den som ser att han begått äktenskapsbrott med en vacker ung kvinna, han lägger sina pengar på en säker plats . Och den som ser att han har begått äktenskapsbrott, och straffet fastställdes mot honom, och han var en mäktig myndighet, hans myndighet, även om han, seraren, var kvalificerad för mandatet, och han utvisades över honom och fick en framstående position . Och den som ser att han begick äktenskapsbrott med en kvinna som känner honom, han vill ta något av sina pengar . Och den som i en dröm reciterar den vers som säger : (Den otuktiga och äktenskapsbrytaren, piskar sedan var och en av dem hundra ögonfransar ). Det bokar ….

Narcissus : Den som ser en krans av narcissus på hans huvud gifter sig med en vacker kvinna eller köper en vacker slavflicka som inte kommer att hålla för honom . Och om en kvinna ser det på huvudet också . Om hon har en man, skiljer han sig från henne eller dör för hennes räkning . Och den som ser en narciss växa i en trädgård, den är född för att stanna kvar . Och om han ser det klippt av och ruttnat, kommer han inte att stanna kvar . Det berättades att en kvinna såg som om hennes man hade gett henne energin från Narcissus och gav sin fru myrtenergi, och hon berättade om sin vision vid en korsning, och han sa : Han kommer att skilja sig från dig och hålla fast vid din fru , för att essfördraget förblir från Narcissus era . Och en man såg fyra kvinnor, som om fyra energier av narcisser planterades på stranden av en flod, och som om han kastade tre energier från dem med tre stenar och han bombade dem, och han kastade den fjärde och den bröt inte, så han berättade om sin vision vid en korsning, och han sa : Du har fyra fruar, och du släpper tre av dem och du släpper inte den fjärde, så det var så . Det sägs att narcissens gulhet indikerar dinaren och dess vithet på dirhamerna som erhållits av visionären . Och han sjöng : När vi tittade bort från honom i mörkret … Han gav oss narcissen en utläggning, och han indikerade det för oss … att det krävde noll eller vithet, och poeten sa : Narcissen har inget förbund … men förbundet är mirten och några av dem sa : Narcissen är nöje ….

…Uttrycker visionen i en form , eller skiljer den sig beroende på tid, plats och kropp? Som bör förstås av korsningen och vara väl medveten ; Symbolerna kan variera beroende på tid och plats , så korsningen får passera en vision vid en specifik tidpunkt eller plats med ett uttryck , och samma vision kan uttryckas i ett annat uttryck , på grund av skillnaden i tid eller plats , och detta , förresten, händer mycket , och några av de få i varorna kanske beundrar det inom vetenskapen . Personen i visionen har också en roll i uttrycksskillnaden ; Väl eller sjuk efter rättvisans giltighet och så vidare frågor relaterade till Balraia , och kanske nämner här stödet för vad jag sa , berättelsen om parasiten när han gick med den muslimska armén för att bekämpa de frånfallna i duvan , och det var hans son Amr ibn parasit , sa parasiten må Allah vara nöjd med honom : han sa : gick ut till den som skickade Musaylimah med min son Amr, även om jag såg en syn på något sätt såg jag som om mitt huvud var rakad och en fågel kom ut ur min mun, som om en kvinna hade lagt mig i hennes vagina, som om min son frågade mig omgående, så han rörde sig mellan mig och honom, så jag pratade med henne, så de sa : Bra , så jag sa : Som jag har fäst och rakat mitt huvud för bit och fågeln Forouhi, kvinnor landar begravda där, det var förskräckt att döda en martyr, och min sons begäran på mig, vad jag bara ser Saadhir i den certifikatbegäran, och inte ser honom bifogas den resande detta, sade han : döda parasiten på dagen av Yamama och hans son w som sårad, sedan på Yarmouks dag dödades han som martyr under Omar bin Al-Khattabs regeringstid, må Gud vara nöjd med honom . Ibn al-Qayyim sa i ” Zad al- Ma’ad ” efter berättelsen ( 3/627 ): När det gäller uttrycket att raka huvudet med en position , beror det på att rakning av huvudet lägger håret på marken och det indikerar inte bara huvudets position, eftersom det indikerar frälsningen av oro, sjukdom eller nöd för dem som passar med det, och om ledarskapets fattigdom, nöd och bortgång konfronterade han dem som inte passade honom, men i parasitens dröm finns det ledtrådar som krävde att han lade huvudet, inklusive : att han var i jihad och kämpade mot fienden med en tagg och tapperhet . Inklusive : att han gick in i kvinnans mage, som han såg ett land som är som sin mor, och såg att han hade kommit in i en position som kom ut ur den, och detta återlämnas till jorden, som han säger : { som vi skapade och i vilka Naidkm inklusive Nkrjkm } Taha : 155 , den första kvinnan med marken som båda är samlingsplatsen, och den första inträdet i dess vagina är genom att återvända till den som den skapades ur den, och den första fågeln som kom ut ur den med sin ande, den är som fågeln fångad i kroppen, och om den kom ut ur den var den som fågeln som lämnade sin inneslutning och gick vart den ville. Det är därför profeten, må Guds böner och fred vara över honom, sa ” att den troendes själ är en fågel som hänger i paradisets träd. ” Upplagt av Ahmad, Al-Nasa’i och Malik . Och innebörden av kommentarer : det vill säga han äter och tar hand om . Så meditera över dessa ord från Ibn al-Qayyim och lär dig att uttrycka och mäta varje vision enligt dess ägare och den tid då den sågs, och hoppas att följeslagarna studerade varandra i vetenskapen om uttryck för visioner, att lära sig att detta är en vetenskap som kan läras och undervisas även om de som inte håller med denna åsikt är oense med oss, och Gud vet bäst ….

Rakning: Den som ser i sin dröm att hår eller en tråd kommer ut ur halsen, så han sträckte ut den och klippte den inte, och den kom inte ut helt, så hans liv förlängdes och hans gräl med sin chef . Och om han var en minister, ökade hans kunskap . Och halsen på Ibn Adam indikerar husets kanal och dess brunn ….

Ljuset : Efter mörkret, för de som såg det för allmänheten, om de var i prövning eller förvirring, kommer de att vägledas, och upproret kommer att föda dem, och om de har en orättvisa som kommer att försvinna från dem, och om de är i puckelrygg, gläd dig för deras räkning, drick och gödsla . Det indikerar den icke-troende till islam, syndaren till omvändelse, den fattiga till de rika, celibaten över hustrun och den gravida kvinnan att föda en pojke, såvida han inte var begränsad till hennes tält eller lade honom i hennes klänning, eller lade honom i fickan, och han födde henne en vacker slöjd slavflicka . När det gäller natt och dag är de två makter som söker varandra . Och natten är en otro, och dagen är muslim, för den går i mörker, och Gud den Allsmäktige uttryckte i sin bok om misstro mot mörkret och om hans religion med ljus, och de kan indikera de två motståndarna och de två kohorterna , och kanske indikerar natten vila, och dagen indikerar trötthet och svindel . Kanske indikerade natten äktenskap, och dagen indikerade skilsmässa, och kanske indikerade natten depression och hantverkares och resenärers semester, och dagen indikerade hyckleri av marknader och priser, och kanske indikerade natten fängelse för att det förhindrar att agera med sitt mörker, och dagen indikerar lampan, frälsning och frälsning, och kanske indikerar natten havet, och dagen indikerar rättfärdighet ….

Och han såg en man som om han sparkade kungen med foten, så han slog när han gick en dinar med kungens bild på . Det berättades att en man kom till Ibn Sirin och sa : Jag såg som om det fanns mycket hår på mina ben, och han sa : Dean rider på honom och dör i fängelset . Han sa till dig att jag såg henne . Så han tog tillbaka Ibn Sirin, sedan dog han i fängelse på grund av fyrtio tusen dirham, och han spenderade det för hans räkning efter sin död, och han såg en man som om han var handikappad, och han korsade det för honom och sa : Du bli en äktenskapsbryter . Sedan togs han med en kvinna . Och Ibn Sirin kom till en man och sa : Jag såg som om mitt finger var på ett kol, och om jag lade det på det som en brandsläckare, och om jag lyfte det från det, återvände det som det var, och han sa : Detta är en person med passion, och han sa : Han är inte ett fan av passion, men han talar i ödet . Han sa : Vad är allvarligare än ödet? . En kvinna såg som om hennes mans tumme hade skurits av, så hon berättade sin syn för Ibn Sirin, och han sa : Du ber ett folk att du har avskärat ….

…Han sa att Jafar Sadiqs vision rakade huvudet ägnar sig åt fem aspekter av pilgrimsfärden och reser Azzedine och prestige av versen ~ Mahgayn dina huvuden och förlåt dig inte rädd ~ Men om folket i staten inte är Mahmoud, utan att vara hans vana att rakning av huvudet på fredagen upprepade gånger är det inte är dåligt och det sades hårlängd om överskridits ensam Svaghet för att försörja sin familj, och det sägs olycka, och det sades att det fanns många barn, rädsla och bekymmer ….

Surat Al-Shura indikerar kunskap, arbete och lång livslängd i godhet och välbefinnande, och han kommer att räddas på uppståndelsedagen från helvetets plåga, och Gud kommer att underlätta hans räkning, och om han är sjuk, kommer Gud att läka honom

…En garn är i en dröm en man som visar sin välsignelse för sina grannar och alla människor . Att se ett garn visar frun, hennes lock och rakning av sina pengar och apparater, eller hennes familj och barn, om det är koppar och om det är av lera, kan det tyda på den stackars kvinnan . Kanske visade snören slut på saker och dolda hemligheter . Och det kan tyda på en kvinna som är snabb att bli gravid och avbryta . Kanske indikerade det pigan och djuret eller resan ….

Al-Hassa : betecknar män och kvinnor, unga kvinnor och räknade vita dirhamar, för det är från jorden och på memorering och räkning, på grund av den kunskap eller poesi som studenten lidit, pilgrimsfärden och kastandet av stenar, grymheten och nöd och förolämpningar och förtal . Den som såg en fågel sjunka ner från himlen till jorden, tog sedan upp en sten och flög med den, och om den var i en moské, förgick en god man eller en av de rättfärdiga från den, och om visionären var sjuk, och han var bland de goda människorna eller någon som också bad i det, och ingen involverade honom i sjukdomen. De som också ber i det, då är personen med synen död, och om han plockade sten från en kyrka är hänsynen till patientens korruption som den vi presenterade, och om han hämtade den från ett hus eller från en okänd plats försvinner patienten från personen som hade synen från ett barn eller annat, som för den som plockade upp ett antal småsten och deras öde i sitt plagg eller svalde det i magen, och om han plockade upp den från en moské eller en lärares hus eller en manlig krets, han räknade från kunskap och Koranen, och han gynnades av minnet och uttalandet lika mycket som han tog upp från belägringen . Om det plockas upp från marknaderna eller från tunnland och trädrötter, är det nytta av världen, och i dirhams består det för honom av orsaken till frukt eller växter eller från handel och förmedling, eller från att be och ge välgörenhet till varje människa efter sin oro och vana i sin uppvaknande . Om hans fångst är från havet, då gåvor från sultanen om han tjänar honom, eller drar nytta av havet om han handlar med det, eller kunskap han förvärvar från en forskare om det är hans begäran, eller en gåva och en länk från en rika fru om hon har en son eller något liknande . Den som kastade den i havet, hans pengar gick in i den . Och om han kastar henne i en brunn tar han pengar för att gifta sig eller köpa en tjänare . Och om han kastade det i regn eller under matförhållanden eller i ett förrådshus vid havet köpte han med det han hade eller så mycket som han kastade det, en handel som bevisas av den plats där han kastade det som var med honom . De vanliga människor säger : So-and-så kastade vad han hade för dirham i vete, olja eller något annat . Om han kastade ett djur som ett lejon, en apa, en gräshoppa, en kråka och liknande . Det var under Hajjs dagar, och det inleddes av pilgrimsfärden och kastandet av stenar i framtiden för hans befallning, för ursprunget till stenkastningen är att Gabriel, fred vare med honom, befallde Adam, fred vara på honom, att kasta djävulen när den presenterades för honom, och det blev Sunnah för hans son . Om detta inte gjordes under Hajjs dagar var stenstenen hans bön mot en fiende eller en omoralisk person, eller att han förbannade och förolämpade honom eller vittnesbörd om att vittna mot honom . Och om han kastade dem mot dessa tävlingar, som duvor och muslimer bland folket, skulle mannen vara en backbiter och tala i rättfärdighet och kvinnorna skyddade ….

När det gäller korsfästelsen var styrkan hos en person och kanske en pojke. Några av dem sa att den som såg att något kommer ut ur hans kropp, då ska han ge honom ett barn. När det gäller ryggen, en persons styrka, hans rygg och hans stöd, hans förlust, hans fattigdom, hans ålderdom och hans olycka. Den som ser att han bar en tung börda på ryggen, begår sedan synder, och den som ser en vara på ryggen, då han Skulden och bakkedjan är barn, och den som ser att han har en död på ryggen, då tar han vård av de dödas familj, och den som ser ryggen är hans fiende, han är säker för sin familj. När det gäller den gamla människans rygg, som hanterar världen för hans räkning, och den som ser sin fiendes rygg, han är säker från sina ättlingar. Han begick en tagg, och det sägs att en resa har inträffat och pengar erhålls, och den som ser ryggen eller ryggen är trasig, det är hans chefs död….

Fängelse : Det indikerar vad duvorna indikerar, och kanske indikerar det sjukdomen som hindrar dem från att agera och stå upp, och kanske indikerar det att sinnet reser, och kanske indikerar det graven, och det kan indikera helvetet, för det är fängelse för olydiga och otrogna, och för att fängelse är bostad för straff och plats för människor för brott och orättvisa . Den som ser sig själv i fängelset, se på hans tillstånd och fängelsetillståndet, och om han är sjuk och fängelset är okänt, så är det hans grav, där han kommer att fängslas fram till uppståndelsen, och om fängelset är känt, hans sjukdom varar och jag hoppas att han ska stiga upp till världen som är ett fängelse för någon som honom, när nyheterna visar att det är den troendes fängelse och de otrognas paradis, och om patienten var en kriminell , så fängelse är okänt, hans grav och kända är ett tecken på längden på hans vistelse i hans sjukdom, och hans liv hoppades inte om han inte ångrade sig eller hälsade på honom i sin sjukdom . Och om han ser en död i fängelset, om han är en icke-troende, är det ett bevis på helvetet, och om han är muslim, fängslas han från paradiset med synder och konsekvenser som kvarstår på honom. När det gäller det hälsosamma området ser han sig själv i fängelse, så titta också på vad han befinner sig i. Om han reser på ett land eller ett fartyg, slås han av ett sinne. Och hinder av regn, vind, fiende, krig eller en order från en härskare . Och om han inte skulle resa, skulle han komma in på en plats där han inte lyder Gud, såsom kyrkan, tankens och kätteriets hem, en äktenskapsbrytares hus eller slöjan, varje person enligt sitt öde . Och vad är i hans vakenhet som avslöjas när frågan, eller känd om honom genom berömmelse eller ökningen i sömnen från hans ord och handlingar i hans drömmar . Några av dem som såg att han valde för sig själv, för att en kvinna skulle frestas av honom för hans egen räkning, och Gud skulle distrahera honom från hennes plan och berätta för honom från honom, för den Allsmäktige sa : ” Fängelsets Herre är dyrare för mig än vad de kallar mig till . ” Det berättas att Sapur bin Ardashir under sin fars liv, såg ut som om han höll på att bygga fängelser, med grisar och apor från romarna, och ange dem i det, och han hade trettioen kronor på honom, så han frågade en som korsade honom och sa : Hon äger trettiotio år, och när det gäller att bygga fängelser, med deras antal bygger du städer och tar romarna och fångar dem . Det var så . Som efter sin fars död tog han romarnas kung och byggde staden Nishapur, staden Ahvaz och staden Sauran ….

Khan : mannens hotell, som anger vad hans hus indikerar när det gäller hans kropp, hans ära, hans namn, hans minne, hans bad, hans ugn och hans rättsväsende . När det gäller de okända indikerar det resor, för det är deras hem . Och kanske antydde han världens hus, för det är ett resehus från vilket vissa människor lämnar och andra härstammar . Och kanske antydde han samlingen för att den är hemma för någon som reser från sitt hem och går ut ur sitt hemland till ett annat land, medan han var borta, tills han lämnar den med sina kamrater och sina kamrater . Den som ser som om han har gått in i ett okänt hotell, kommer att dö om han var sjuk eller reste om det är korrekt eller flyttat från plats till plats . När det gäller den som gick ut från ett hotell till ett hotell och red ett djur när han gick, eller om han kom ut från mitten av det, såg jag på hans tillstånd, och om han var sjuk gick han ut på egen hand och om han var på en resa gick han vidare och reste för hans räkning, och likaså om han såg en följeslagare komma ner på ett okänt hotell som ryttare eller de kom ut ur det också, det är en epidemi av människor eller kamrater, som nämnts ovan . Eller han går ut med en skillnad mellan de två frågorna om sällskap och deras förhållanden i vakenhet, och på grund av dem, deras kända, deras okända, deras rättfärdighet och deras båtar ….