…Spear Att se spjut i en dröm betecknar krig, stridigheter och tvister, och betecknar stickande symtom och olaglig vinst . Och searens seger över sina motståndare . Och spjutet motsvarar kungen i statens kapacitet . Och spjut betecknar reformatorn för hycklarna och varpens folk . Och spjutarna inser de stora uppgifterna och de stora byten . Och spjutet i en dröm är en pinne från lutan, en kanal från en kanyl och en rad av fel . Och spjutet är en kvinna eller en pojke eller ett intyg om sanning eller resa . Den som ser att han har ett spjut i handen, han kommer att föda en ung pojke . Om spjutet var i Sinan, skulle hans son vara vårdnadshavare för folket . Spjutbrott är ett fel hos pojken . Och varje fraktur är inte tillräckligt bra för det . Och den som ser ett spjut i sin hand medan han rider, han är en kraft av höjd och härlighet . Om spjutet tillskrevs sultanen och sedan bröts, inträffar en olycka inom hans myndighet . Och om det tillskrivs en bror, är det en olycka i honom, det vill säga om den bryter och kastar den och inte kan repareras . Och förlusten av tanden är hans brors eller sons död, och Mazraq också . Och spjutet är en bror eller ägare som försvarar sin ägare . Och den som ser ett spjut i sin hand medan han driver det genom marknaden, han kommer att få en manlig son, och om han lägger den bakom sin dörr eller täcker den för hand, föder hans hustru en piga . Och spjutet utan järn är en dotter till den gravida kvinnan, och den flickan hade döttrar efter antalet knutar på spjutet om seraren räknade henne . Och den som ser en sultan ger honom ett spjut, han antar ett mandat . Och om spjutet var en flagga hade staten ett rykte . Och den som ser en person sticka honom med ett spjut, han skadar honom med tungan och sticker hans ära . Och om en kung ser att hans spjut har gått för långt, förmörkar han sin hjord . Och den som såg att han blev knivhöjd med ett spjut och blod strömmade från honom, han kommer att belönas för vad han slog från anfallaren . Och det sades : Hans kropp är frisk och hans pengar är riklig . Om han var frånvarande skulle han återvända säkert till sin familj . Och den som tror att han är sårad av ett spjut och såren blir allvarligare, då slår den sårade från den sårade förbjudna pengar, så om spjutet skärs med ett kött eller ett organ, och detta blir i händerna på förövaren, sedan slår han från den skadade personen något som är klanderligt i skuld . Och den som ser att han har kämpat mot fienderna med sitt spjut, han kommer att få olagliga pengar ….
Drömmer om Brors hustru samlag
(72 betydelser av drömmar om Brors hustru samlag )…Sole : de är grymma, som för tofflor, den som bär dem reser eller reser, någon som delar sin vision med honom eller reser med pengar, och det om han går i dem i en dröm . Men om han bär det och han har hoppats på att resa, kan det vara slutfört och det kanske inte slutföras om han inte går i det, och om han slutar bära det eller tar av det, bor han från sin resa och resonerar genom honom . Och om hon är en häftklammer av vatten, då är hon en fru eller en slavflicka som drar nytta av hennes eller hennes samlag . När det gäller Taifs tofflor eller vad handlare säljer på marknaderna är det en indikation på pengar, förvärv och pension . Det kan tyda på att frun också om han gick med henne under rollen, köpte henne eller fick honom . Om den är ny, är den tidig, fri eller aktuell, och om den är gammal är den sliten, då dämpas den . Om sanden skärs av störs hans försörjning, eller hans bransch är stillastående eller hindras utan hinder, även om hans fru blev arg på honom och hennes svek visade sig för honom . Och om hennes fotleder skurits av och hon var sjuk och försvunnen eller olydig, blev hon frånskild, såvida han inte i en dröm behandlades för att fixa det, eller om han lovade att göra det, eller om han avgjorde det i sig själv, då är hon urladdad efter klimakteriet, och han granskar henne efter skilsmässa . Om han ser att han hade slitna sandaler och gick i dem på den avsedda vägen, reser han . Om han bär sandaler och inte går i dem, drabbar han en kvinna eller en piga . På samma sätt, om han såg att han gav en sko i handen och tog den eller ägde den eller förvarade den i ett hus eller en behållare, äger han en kvinna av vad hon beskrev . Om sulan inte bärs, påverkar den en kvinna eller en jungfru, en jungfru, och likaså om hon är klädd och inte sliten . Om sulan var av kohud, var kvinnan av främmande ursprung . Och om det var från hästskinn, var det från araberna eller från de lojala araberna . Likaså om det var från kamelskinn . Om han såg att han gick i två sandaler drogs den ena av hans ben och han gick med den andra, så är detta avskedet från en bror som har en syster eller en partner på baksidan av en resa, för när han gick i det blev han i tolkningen av resan, när en av dem tog av sig sin bror på baksidan av en resa . Och om han inte var en bror eller en kamrat, och han såg sin sula förlorad eller fallit ner i en brunn eller någon övermäktade honom, så var hans fall i hans fru . Om sulan blir ogiltig efter det, blir hans fru sjuk och blir frisk, eller kvinnan har övergivit honom eller gått i pension, eller vad som utsätts för kvinnor från samma, återvänder sedan till sitt första tillstånd . Om han såg att sulan var stulen från honom och någon annan bar den, svarade hon på den eller visste inte den, då är det inte bra för dess ägare, för han mördade sin fru eller slavflicka som hade på sig den . Om han ser att sulan har tagits eller bränts tills han inte har något eller något liknande kvar, är det hans fru eller hans hembiträde . Om han ser att han har lappat sin sula hanterar han sin frus situation eller har samlag med henne . Om någon annan lappar det finns det inget gott i de nakna kvinnorna . Om det är en toffel som tillskrivs resor, är den resan inte fullbordad . Om han ser en sula utan skos läder, är något som liknar det föraktligt, eller tillskrivs tolkningen till något annat än sulan med en familj, så tillskrivs kvinnan som bär den till essensen av det enda, oavsett om det är godhet eller korruption . Och om det är från sulorna som tillskrivs en resa, tillskriver jag den resan till kärnan i den sko, oavsett om den är bra eller dålig, som beskrivs . Och om han såg hennes fällor, som han håller förslitna eller avbrutna svaga . Ägarens tillstånd när han reser där, eller i en kvinna som trampar på det är lika mycket som fällornas essens, dess skönhet, dess styrka och dess utseende ….
…Menstruation i en dröm för en gravid pojke är en pojke, för Gud den Allsmäktige sa : ~ Hon skrattade, så vi predikade för henne om Isak .~ Om en man ser att han menstruerar och han har samlag med pengar, är hans samlag tillåtet . Om han ser att han gifter sig med sin fru medan hon är ovillig att göra det, kanske hans världsliga liv bevisas mot honom, och om han ser henne får hon sin tid, kommer hans gärning att brytas . När det gäller kyssen av lust, den går under äktenskapets gång, och utan lust accepterar gärningsmannen föremålet och tänker på det genom sin ankomst, eller med en fråga och ett behov, som han kommer att få om han kan det eller ler mot honom och skjuter inte honom från det eller förnekar att han gjorde det mot honom ….
…Och den som ser att hans fru menstruerar, hans affärer är stängda för honom . Om det dyker upp kommer det att öppnas för honom . Samlag vid det blir lätt . Om han ser att han är den menstruerande kvinnan är han förbjuden . Och den som ser att hans fru menstruerar, hans affärer är stängda för honom . Om det dyker upp kommer det att öppnas för honom . Samlag vid det blir lätt . Om han ser att han är den menstruerande kvinnan är han förbjuden . Och om han ser att han är junub blir han förvirrad . Om han badade och tog på sig sin klänning skulle han lämna den, och det skulle kvinnan också göra ….
…Och den som ser att han slaktar en kvinna, han måste ha samlag med henne, och om han slaktar en kvinna från ett djur, har han också samlag med en kvinna ….
…Samlag med mjölk översätter till en man samlag pengar är fördelaktigt ….
…Och den som ser att han har samlag med en kristen kvinna, då kommer han att slå sultanen med pengar som han är född i, och det sägs att äktenskapets vision indikerar glädje i ögat och uppnåelse av glädje, och kanske samlag av incest indikerar det förbjudna barnet, och kanske indikerar mannens äktenskap med sin mor hans död i staden där han föddes även om han var frånvarande från henne. Gå framåt från versen, och det sägs att endast den som bryter sin livmoder eller underskrider sina rättigheter inte ser det, och han kan återvända efter det ….
…Urinering är i en dröm, att spendera sina pengar på något som inte är tillåtet för honom, eller ha samlag med något som inte är lämpligt för honom . Och diures i en dröm är bevis på att generera försörjning . Och att hålla urinen och dess hårdhet kan tyda på att han är brådskande i frågor och brist på rättighet, och att injektorn inte nöjer sig med ett beslut förrän han betalar vad han har fryst från det . Och att urinera i en dröm är förbjudna pengar . Och den som ser som om han befinner sig på en okänd plats kommer att gifta sig med en kvinna på den platsen . Och det sades : Den som ser det som om han urinerar, han spenderar ett underhåll som går tillbaka till honom . Och den som ser sig vara utsliten i en brunn, han kommer att spendera av de pengar som är tillåtna intäkter . Och den som ser att han har slitit ut en vara, han kommer att förlora den varan . Pal i en nisch föder en vetenskapsson . Och den som ser som om han har slitit ut Koranen, ett av hans barn kommer att memorera den heliga Koranen . Och den som ser sig själv som om han häller en del och begränsar vissa, om han är rik, kommer en del av hans pengar att vara borta, och om han är upprörd, kommer en del av hans nöd att vara borta . Om han ser det som om en annan person urinerar med honom, blandas deras urin och de faller i en fortsättning och affinitet . Om han ser att han är en injektor blir han arg på sin fru . Om urinen är stark på honom, och han inte kan hitta en plats för det, vill han begrava pengar och inte hitta en begravningsplats . Om han ser att han har urinerat i stället för urin, kommer han att släppas om han är fattig, och om han är rik förlorar han sina pengar . Om han såg att människor torkade urinen, skulle en pojke födas för honom och folket skulle följa honom . Om han ser en person som är känd för att vara dålig om honom, förnedrar han honom genom att spendera sina pengar på honom . Om en man ser att han urinerar mjölk förlorar han sin instinkt. Om en känd person dricker den, spenderar han på honom lagliga pengar i sin värld . Och den som ser att han urinerar blod, han kommer till en frånskild kvinna eller en kvinna med mahram, och det vet han inte . Om han ser att han urinerar Zaafarana får han en sjuk son . Om han ser att han inte har någon juice, så spenderar han sina pengar . Om han ser som om han inte har smuts eller lera, är han en man som inte förbättrar tvättningen . Ty elden föddes för honom som myndighetens son . Den bleka bagatellen begick en anständighet med sin familj . Om kräkningar kommer ut istället för urin, indikerar det ett förbjudet barn . Och om en fågel kommer ut kommer ett barn att födas som passar essensen av den fågeln i godhet och korruption . Och den som vandrar stående spenderar sedan sina pengar av okunnighet . Den som bär sin skjorta kommer att få en son, och om han inte har någon hustru kommer han att gifta sig . Om han ser att han urinerar i näsan kommer han förbjuden . Och den som ser att han urinerar på en av marknadsplatserna, han kommer att betraktas som en redogörelse för marknaden . Såg fadern till Ardashir, Sasans son, var en herde som en vän och upphöjde honom ånga farbror av hela himlen, han frågade Babak korsningen, han sa : Oabbarha tillskrev du inte ens en son Fet dig, Vuadh detta, sa han : född till dig Ghulam har utsikter var bra . Och den som ser att han har tappat sitt liv i ett folks hem, samhällets grannskap eller en folkmoské, land eller by, kastar sedan sin sperma i ett äktenskap med dem . Och den som ser att han urinerar i en kolv eller ett handfat eller en burk, en brunn eller en förstörd, då ska han gifta sig med en kvinna . Det känns som i åtanke havet att komma ut pengar till sultanen i tio eller zakat och annat . Och den som såg att han trodde att hans barn skulle spridas . Och den som ser att en penis kommer ut ur könsorganen, då föds ett barn för honom som deltar i all kunskap, eftersom pennan bevarar all kunskap . Och om han ser att ett piller har kommit ut ur hans kropp, föds en pojke åt honom och han kommer att få en fiende . Och den som ser att han har urinerat mycket, i motsats till vana, eller förorenat det, eller att det luktar illa, eller att han har urinerat medan människor tittar på honom, det är ett bevis på ondskan eller manifestationen av det onda som avslöjas . Och att dricka urin indikerar misstankar om vinster eller förbjudna pengar ….
…Skabb Den som ser att han har skabb i sig medan han kliar sig på det, och det finns inget vatten eller pus i det, då är han i nöd och utmattning från sina släktingar . Om skabbet är på hans kropp, är skadan i hans bröder och hans försörjning . Och om det är i hans högra hand, är det i de levande . Om det hamnar i hans vänstra hand, är det från hans partner eller bror . Om det faller på hans kind kommer det från hans klan . Om det bor i hans livmoder, är det från hans pengar och barn . Om det finns vatten i sårskorpan, slår det pengar med smärta och arbete, och om det repas och skadas är det pengar med får, och om det har pus eller pus, slår det lika mycket som de växande pengarna . Och det sades : Scabies och klåda är bekymmer och myndigheten för ett folk som har förolämpat honom kommer att skada honom . Och den som ser honom som skabb, då anger han vänster och rikedom till höger för de fattiga, och hos de rika indikerar han ordförandeskapet . Det är bättre för en person att se att det är han som drabbats av skabb, spetälska, pustulation eller smittkoppor, och om han ser det hos andra, tyder det på sorg och brist hos den som har synen, och om han ser det i sin ägo, då är han inte lämplig för sin tjänst, och om han är hans son så lyder han inte sin son i samlag, även om det är hans hustru, detta tyder på att allt hon gör är ful . Om han såg skabb i nacken, är han i skuld…
…Generositet och druvor : Generositet är ett tecken på kvinnor eftersom det är som trädgården för att dricka och bära det och njuta av smaken, särskilt eftersom kroppens narkotiska socker kommer från det, och det är som domningar i samlag med saften i det, och det är ett tecken på äktenskap eftersom det är som spermierna . Och kanske indikerade den generösa mannen den välgörande hästen på grund av överflödet av fördelar med druvor, eftersom han är som härskaren, världen och hästen med pengar, så den som äger en vingård som vi beskriver den kommer att gifta sig med en kvinna om han är celibat, eller om han kan en generös man, då tittar han på hans konsekvenser och vad som kommer att hända honom under generositetens tid i valdeltagandet och ledningen. Detta var under tiden och kvinnan var sjuk och försvann från sin sjukdom, och om hon var gravid kom hon till en slavflicka, och om han hoppades på en befrielse, anslutning eller pengar från en härskare eller i händerna av en härskare eller en härskare eller en kvinna som en mor, syster och hustru, som är förbjudet och han inte kan, även om hennes äktenskapskontrakt inte var Han måste nå sin fru till honom, och om han är rik, då han är fattig, och om han är efterfrågad och hyckleri på sin marknad och sin bransch, är han ursäktad och stillastående, och om det är på tiden och sommaren, är saken emot honom, och allt detta är giltigt . Svarta druvor på sin tid är sjukdom och rädsla, och de kan vara piskor för dem som äger dem enligt antalet kärlek, och det drar inte nytta av dess svarta färg med skada på dess substans . Vita druvor på hans tid är världens juice och godhet, och vid andra tillfällen kommer han att få pengar före den tid han hoppades på . Och den som ser att han pressar en vingård, ta saften och lämna kvar det som är kvar, det vill säga att kungen ska ta kungen av juice med våld . Likaså sockerrörsjuice och andra saker, för saft och dess fördelar råder över vad som är annat än vad som är med det från det som inte berörs av elden, förutom vad som är differentierat i dess väsen . Det sägs att den som plockade upp en massa druvor fick en summa pengar från sin fru, och man sa att pengarna var 1 000 dirham . Och det sades att svarta druvor är pengar som inte finns kvar, och om de ser dem hänga från sin vinstock, är det väldigt kallt och rädd . Några av kommentatorerna sa : Svarta druvor ogillar inte, för Gud den Allsmäktige säger : ~ Socker och god mat .~ Sakarja, fred vare med honom, brukade hitta honom med Maria, eftersom han inte hatade och de flesta uttryckare hatade honom . Det sades att han var bredvid Noas son när hans far kallade efter honom, och han var vit i färg, så när färgen förändrades förändrades druvorna runt honom, och ursprunget till det svarta är det . Och vad som var frukt är inte avskuret i alla delar, och det har ingen tid och inget ämne som förstör det, det är bra som dadlar och russin, och allt som hittades vid den tiden och utfördes vid andras tid, det är bra under sin tid förutom vad det har ett hatat namn eller en ful nyhet, och på annat sätt än dess tid så hatas det så småningom . Oavsett vad som har sitt ursprung som indikerar styggelsen är hans önskan och nöd, och vid andra tillfällen blev han misshandlad eller sjuk, som de två . Eftersom Adam, fred vare med honom, var rädd för sina löv och skyllde honom vid sitt träd, och han var orolig och ångrad, så detta var nödvändigt hela tiden, och hans träd och papper krävdes också . Vad som helst som var gult i färg var en sjukdom, såsom kvitten, hagtorn och vattenmelon, med sin skada utanför hans liv, och annat än gula bekymmer och sorger . Om det var surt, slogs det med piskorna för att äta det, speciellt om det var ett nummer, för piskens frukt i slutet . Och träden, som är fruktens rot, är en torr pinne . Och vad hade ett namn i dess härledning av nytta, bär dess tolkning till dess formulering om det var starkare än dess betydelse, som att grön kvitten vid andra tillfällen är trött, och gult är en sjukdom . Och gröna persikor : smärtan av dem eller en bror och gul sjukdom . Och jujuben : på sin tid utses han av företaget eller avdelningen, och det gröna på den andra än sin tid är olycka och olyckor som drabbar honom, och hans torrhet har alltid en blå blomma, och hans träd är en man med fullständigt sinne och gott ansikte, och det sades en hedervärd man som är en man med nöje, stolthet och sultanat ….
…Och den som tror att ett manhål togs bort från honom, och om han hade en hustru, så är hon borta från honom på grund av död eller skilsmässa, och om han inte hade någon hustru, saknade han sin rätt, och det kan ha varit ett förtydligande eftersom manhålet ersattes av jackan, och det sägs att avlägsnandet av slöjan eller lämnandet av det indikerar att han var sjuk i huset, det är hans död. Och det sägs att kvinnan har en man, och mannen är en kvinna, och hans öde och ansikte, så vad han än ser i det, korsar Zayn eller Shin det ….
…Klä på manteln : för den som bär den, köper den eller syr den och dess mage, och om han är fattig blir han oumbärlig för att den driver på kyla som tyder på fattigdom, och om sultanen mötte honom skulle han ta emot den och han var bra och hade ett foder och inuti var pengarna på en kontinent, det vill säga bomullen i den, såsom skatt och pengar i penninghuset. . Och om han var singel gifte han sig, och hennes ansikte var detsamma, och hennes foder var hans hustru, och bomull var hennes medgift, och strängar var förbund och oklanderliga, och om han sydde henne och inte bar sin sons eller dotters make , eller ett äktenskapskontrakt med andra, eller en grupp makar separerade, särskilt om det var gammalt och vikat . Och allt detta var på vinterdagarna i Aban för att bära det . När det gäller att bära den på sommaren är det en moster från en hustru, religion, sjukdom, fängelse, nöd eller nöd för kvinnans skull . Om han var från krigsfolket skulle han bära sin nation och ta emot sin fiende i krigets pris ….
…En hjälm betecknar säkerhet i en dröm från fienden, pengar och hustru . Och ägghjälmen, som är ett tecken på att man förgrena sig i huvudet, eller säkerhet från rädsla eller från huvudvärk . Och den som ser förlåtelse på huvudet, han är säker från att förlora sina pengar . Om ett ägg är av värde indikerar det en vacker rik kvinna, och om det har värde, då indikerar det en ful kvinna . Och den som ser ett ägg på huvudet når ett stort medel . Och hjälmen betecknar en ledare som betalar skam för den som bär den, och den kommer från kungen och staten, och singeln har en hustru och stolthet och anseende för fienderna ….
…En kråka är i en dröm en stor, stor, tålmodig man eller en beundrare av sig själv snål . Och den som blev korp fick förbjudna pengar . Och den dömda kråken . Och den som ser en korp prata med honom, han kommer att få ett omoraliskt barn, och Ibn Sirin, må Gud den Allsmäktige vara nådig med honom, sa : Snarare, han utgjuter en allvarlig olycka och släpper honom sedan . Och kråken indikerar separationen mellan nära och kära och främlingar . Och den som såg att han åt kråkakött tog pengar från tjuvarna . Och den som ser en korp som kliar den, han kommer att förgås i extrem kyla och kommer att drabbas av smärta . Han som gav en korp var glad . Och Hooded Crow betecknar kråkaens livslängd . Och den som ser en korp falla på Kaaba, det är en omoralisk man som gifter sig med en hedervärd kvinna . Och den som ser att en korp föddes för honom, då är han hans ögon . Och den som såg kråkor i sitt hus skulle vinna pengar och kärlek till slutet av sitt liv . Och kråken är en förrädisk krigare och kanske ett tecken på iver i pensionen . Och kanske antydde han dolda dolda saker på jorden och begravde de döda, sade den Allsmäktige : ( Så Gud skickade en korp som söker jorden för att visa honom hur man döljer sin brors lidande ) , och kanske indikerade korpen alienation och pessimism med nyheter, oro och förolämpningar . Och planterande kråka betecknar mannen blandad med gott och ont . Och kråken är en lögnare, ödmjuk person . Och den som ser en korp i sitt hus, det finns en omoralisk person på den platsen . Och den som ser en kamouflerad kråka ser något som han förundrar sig över i sitt vakna liv . Och den som ser en korp på en plats, en främling dör . Se också skatten ….
…Och den som ser att han läker sina ögon, han kommer att tolka fem aspekter av godhet i sin religion, en ökning av sina pengar, ett nåds öga, en brors ankomst från sina resor och närvaron av en son ….
…Al-Kirmani sa: ~Den som såg att han flätade ihop sina fingrar, det skulle vara svårt och fattigdom, och den som såg att han samlade fingrarna på en plats, då skulle han vara god, och kanske samlade han sin bön i ett palats, och kanske antydde han att hans brors barn förenades . ~…
…Den som ser att en härskare eller en härskare har avskaffat sin ed och är ute av den, då svär han vid Gud med honom med en falsk ed, och när det gäller vänster hand om en härskare eller någon annan skär den och bryter från den, då det är en brors eller systers död, eller en paus mellan honom och dem . Eller mellan honom och en sen broder som inte har någon nåd . Eller klipp av en partner eller en kvinna ….
…Maadid, om han ser honom i en dröm på sin överarm med sitt silver, då gifter han sig med sin son, sin brors dotter . Och om bönen är gjord av pärlor, kommer han att få efterföljande bekymmer från sina bröder . Och allt som en kvinna bär av smycken är hennes man ….
…Abu Ali al-Hasan bin al-Hasan bin Shizhim al-Balkhi berättade för oss : Han berättade för oss : Al-Hassan bin Muhammad berättade för oss : Ahmed bin Abi Saleh al-Karabisi berättade för oss : Jag hörde Ibrahim al-Dalal, min brors son, Makki bin Ibrahim och sa : Jag hörde Ibn Ayaynah säga : Jag såg Sufyan al-Thawri i sömn, så jag sa vad Gud gjorde dig? Han sa och nämnde något . Sa du att Gud räddade dig? Han sa min brist på kunskap om människor . Han sa, så jag sa till honom, rekommendera mig . Han sa : Jag minskar människors kunskap ….
…När det gäller spjutet : han är med vapnet, en sultan som utför sitt kommando . Och bara spjutet är en pojke eller en bror . Och att sticka med ett spjut är en defekt och en kil, och därför sades det till ett stek och ett väsande, och det sägs att spjutet är ett vittnesbörd om sanning . Man sa att det är en resa . Det sägs att han är en kvinna . Och den som ser ett spjut i handen medan en pojke föds för honom, om han har en tand i den, då är han en son, då är han folkets vårdnadshavare . Och den som ser ett spjut i sin hand medan han rider, då är han kraft i kraft och upphöjelse . Och hans brutalitet ligger i passagerarens hand, och de ligger i hans makt . Och att bryta ett spjut som tillskrivs en pojke eller bror kommer att ge efter för sonen och broren . Om frakturen är något som är avsett att repareras, botas det . Om frakturen inte är övertygande, är det döden för en av dessa . Och han bröt spjutet till guvernören om att han flyttades . Och förlusten av en tand är en pojkes eller en brors död . Och Al-Marzak anger vad som indikeras av spjutet . Det berättades att en man kom till Ibn Sirin och sa : Jag såg som om jag hade ett spjut i min hand medan jag gick i emirens händer . Han sa : Om du tror på din vision kommer du att bevittna vittnesmål i prinsens händer . Det berättades att Abu Mukhalled såg i en dröm som om han hade gett ett rött spjut, och han födde en pojke och kallade honom Yeni Red . Och han såg en man som om ett spjut hade fallit ner från himlen och sårat honom på hans ena ben, så han stod levande på den mannen . Och stickningen av spjutet är den klagandes ord i den knivhuggna ….
…Fadl Abdullah bin Salam . På myndighet av Qais ibn Abbad sade han : Jag var i Medina med människor inklusive några av profetens följeslagare, må Guds böner och fred vara över honom, och en man kom i hans ansikte med ett spår av vördnad. En del av folket sa : Det här är en man från folket i paradiset. Det här är en man från paradisets folk. Han bad två rak’aher där det är tillåtet. Sedan gick han ut och följde honom. När jag blev bekväm, sa jag till honom : När du kom in tidigare sa en man sådant och han sa : Ära vare Gud, vad ska man säga till det han inte vet, och jag kommer att prata med dig Varför såg det en vision under Guds budbärares tid, må Gud välsigna honom och ge honom frid, så hon sa till honom att du såg mig på en äng – han nämnde dess kapacitet, gräs och grönhet – och i mitten en järnpelare under den i marken och ovanför den på himlen, över den en slinga, och det blev sagt till mig : Jag sa till honom : Jag kan inte. Så Moncef kom till mig. Ibn Aoun sa, och den rättvisa tjänaren sa : Med mina kläder bakom mig beskrev han att han lyfte den bakom sig med sin hand, så jag var åtskild tills jag var högst upp på pelaren, så jag tog handtaget , och det fick jag veta. : Ostmk vaknade och hon måste i mina händer Vqsstha på profeten frid vare med honom, sade han : ( dagis kolumnen i islam och att islam kolonn och att handtag den mest trovärdiga och du är på Islam tills du dör ) sa den man Abdullah bin Salam . Och i en berättelse : Jag var i en cirkel där Saad bin Malik och Ibn Umar gick förbi, och Abdullah Ibn Salam gick förbi och de sa: Det här är en man från folket i paradiset, så jag stod upp och sa till honom : De sa så och så och han sa : Ära till Gud de borde inte ha sagt: Jag har ingen kunskap om det, men jag såg som om en pelare placerades i en grön dagis var installerad i den, med ett knapphål på huvudet, och i botten av det var rättvist – och mässan var Wasif – och det blev sagt till mig : Jag förstörde det, och jag förstörde det tills jag tog handtaget, så jag berättade det för Guds budbärare, må Gud välsigna honom och ge honom frid, och Guds budbärare, må Guds böner och fred vara över honom, sa : ( Abdullah dör medan han tog den mest pålitliga pilen ) På myndighet av Kharsha ibn al-Hur sa han : Jag var sitter i en cirkel i Madinah-moskén. Han sa : Och det finns en Sheikh med god anseende , Abdullah bin Salam. Han sa : Han gjorde ett bra samtal med dem. Han sade : När han kom upp, folket sade : Han som är glada att titta på en man från folket i Paradiset låta honom titta på detta sade han. : Så jag sa : Gud, jag kommer att följa honom, så jag vet var hans hus ligger . Han sa : Jag följde honom, och han gick tills han nästan lämnade Medina och gick sedan in i hans hus. Han sa : Så jag bad honom om tillstånd, så han gav mig tillstånd, så han sa : Vad behöver du, min brors son? Han sa : Jag sa till honom : Jag hörde folk berätta vad du : är glad att se en man från paradisets folk , låt honom se till denna Vojbna att vara med dig sa : Gud känner paradisets folk och jag säg dig mm sa att jag medan jag sover om du kom till mig sa en man till mig : tog sedan Med min hand gick jag iväg med honom. Han sa: Så jag var på en häst i min norr. Han sa : Jag tog för att ta det. Han sa till mig : Ta inte det, för det är vägen för Nordens ägare. Han sa : Om en häst är en väg till höger, sa han till mig : Ta hit och ta med mig ett berg och han sa till mig : Gå upp Han sa : Så jag gick om jag ville gå upp, jag föll på Estée sa : så jag gjorde det upprepade gånger sa : sedan zappa mig så han förde mig Amoad sitt huvud i himlen och under marken i ovanstående avsnitt, sa han till mig : stig upp ovanför sa detta : Jag sa : hur man går upp detta huvud i himlen, sa : han tog min hand Vzgel mig sa : Om jag är släkt med loop sa : slog sedan kolumnen stolthet sa : förblev relaterad till avsnittet tills det blev sagt : två dödsfall Profeten fred vare med honom Allah vara över sagt : ( De sätt som jag såg till vänster är vägar som norrägare sa : De sätt på vilka jag såg din högra hand, de är vägarna för högerhänta, och när det gäller berget är det martyrernas hem , och du kommer inte att uppnå det. Han håller fortfarande fast vid det medan du dör ). Hans ordspråk : Om en häst är en metod, sa Al-Nawawi : Hästen är en mångfald av allé . Och tillvägagångssättet är den raka vägen och vägen till metoden mellan tydlig och att säga : Zajal mig betyder att kasta mig ….
…Al-Mu`did : Den som har ett silver band i handen kommer att gifta sig med sin son, sin brors dotter, och om stödet är gjord av pärlor, då han får successiva bekymmer från sina systrar genom en bror eller syster, och allt som en kvinnan bär smycken är hennes man eftersom Gud den Allsmäktige säger : ~De klär sig åt dig .~…
…Bror indikerar i en dröm eld för sina rödhåriga . Det kan tyda på en systers eller en brors sjukdom ….
…Smuts : betecknar människor, jorden och har konsistensen av skapelsens försörjning , och araberna säger : En människa kommer att dammas om han är rik . Och kanske indikeras av fattigdom, död och grav, för det är de dödas säng . Och araberna säger : En man är uppvuxen om han är fattig . Han säger : ~ eller behövande det dammiga ~ det gräver marken och bryter jorden, det var sjuk eller har en sjuk, att hans grav, även om han reste, grävde sin resa, och jord tjänade honom och hans pengar och intresse, för att slå i marken, versen : ~ och andra slår de på marken .~ Och om han är en kvinna som söker äktenskap, så är landet hans hustru, grävningen är avskogning, den manliga pickaxen och smutsen är kvinnans pengar eller hennes ursäkt . Och om han är en fiskare, är hans grävning hans svek för jakt, och hans jord är hans vinst och vad som gagnar honom, annars krävs hans grävning i hans strävan och vinst, bedrägeri eller trick . Den grundläggande principen för att gräva är det som grävs för en sjunde av skummet för att falla in i det, så bedräglig grävning krävs för det . När det gäller den som har smutsat sina händer från smuts eller hans plagg från damm eller med det på marken, om han är rik, förloras hans pengar och han behöver förödmjukelse och behov, och om han har en skuld eller har en insättning, återlämnar han det till sin familj och tar bort allt från sin hand och behöver efter honom, även om det är sjuk, minskade hans hand fördelarna med denna värld, avlägsnade sina pengar och kom i kontakt med smuts . Och att slå jorden med smuts, indikerar spekulation med vinst, och slå det med ett bälte eller pinne, indikerar en fin resa, och några av dem sa : att gå i smutsen, söka pengar, och om han samlar eller äter det, samlar han pengar och pengar kommer på hans händer, och om marken är för någon annan, är pengarna för någon annan. Om han bär något av smuts, kommer han att ha en fördel så mycket som han bar, och om han sopar sitt hus och samlar smuts från det, då fuskar han tills han tar pengar från sin fru, och om han samlar in det från sin shoppar, han ackumulerar pengar från sitt försörjningsområde . Och den som ser att smuts dräneras, det är pengar som drabbar honom, för smuts är ditt och pengar, och om han ser att han svepte damm på taket på sitt hus och tog ut det, så är det hans frus pengar , och om himlen regnar smuts, är det bra att det inte är ofta . Och den som kollapsar sitt hus och slår honom från dess smuts och damm, han slog pengar från sitt arv, och om han satte smuts på huvudet, skulle han slå pengar från vanärning och svaghet . Och den som ser som om en person rör om smuts i ögat, då spenderar hetiten pengar på hetiten för att bära något på honom eller få från honom det som är avsett . Om han ser som om himlen regnade mycket smuts, plågar han sig, och den som sveper sin butik och tar ut smutsen med en trasa, han vänder sig från plats till plats ….
När det gäller naveln är det behandlingen av en person och hans nöje och hans hustru, och den som ser i det pryder eller skämmer något, då hans tolkning i det
…Ayoub, fred vare med honom, hans vision indikerar lidandet och förlusten av familj, pengar och makar . Kanske visade hans vision vilka pengar eller pojkar som kom ur hans hand . Kanske undertecknade searen en ed där han behövde en jurist . Och om seraren var sjuk, botades han av sin sjukdom, och hans sjukdom skulle avlägsnas från honom, och han kan ha nått det önskade svaret på en bön eller en behovsfråga . Och den som bär Jobs kläder, fred vare med honom, i en dröm kommer att drabbas av oro och nöd . Separationen av nära och kära och överflödet av sjukdom, då kommer allt detta att försvinna, och det prisas av de äldste . Och det sades : Hans visioner indikerar olycka och ensamhet och de goda nyheterna om ära och belöning . Och om en kvinna i sin dröm ser Ayoubs hustru, fred vare med honom, vilket indikerar att hennes pengar är plundrade och avslöjar hennes tillstånd, och att hennes straff kommer att sluta i god och säkerhet . Om en patient ser henne kommer han att dö, och Gud den Allsmäktige är barmhärtig, eller må Gud den Allsmäktige vara nådig över honom och avslöja sin skada, för dess namn är barmhärtighet ….
…Ögonbrynet är dekoration av ögat . Och ögonbrynet för en man är hans godhet, skönhet, kommando och respekt i sin religion, ärlighet och storlek, och tolkningen av ögonbrynen baseras på vad som ses av godhet eller korruption . Och om ögonbrynen är tjocka av hår, så är de två pelare, så att kvinnor svärter ögonbrynen för dekoration . Ögonbrynen är föräldrar, två söner, två partner, två fruar eller två vice ordförande, och om en person ser ögonbrynen sammanfogade, indikerar detta intimitet och kärlek och tvärtom . Deras svarta och överflödiga hår är ett bevis på det goda tillståndet hos dem som förkunnade det . Och deras nedstigning till ögat är bevis på förändringen i tillståndet hos dem som hänvisar till det, såsom en son, partner, hustru eller vän . Kanske indikerade detta livslängd så att han skulle se sig själv som sådan . Och ögonbryn indikerar en rang i religionen . Och kanske visade ögonbrynet bevarandet av vilket ögat indikerade, såsom guvernören, vårdnadshavaren och mannen . Det är en pilbåge som märks från vackra ögon ….
…När det gäller förövaren : En vän, partner eller anställd, och hans axel är en kvinna, och hans axlar är hans utsmyckning, skönhet och vårdslöshet, så vad han såg dem om ett tillstånd eller en händelse, han är med dessa . Och det sades att om väntetiden var tjock och god i kött, indikerade det manlighet och styrka i affärer och indikerade i fängslarna hur lång tid i fängelse, så att de kunde bära tyngden av sina kedjor . Om han ser något fel med honom, tyder det på brödernas sjukdom eller död, för de som är bundna är bröder . Och en man såg som om han ville se en av sina axlar och inte kunde göra det, så han föreslog att han var blind, det är en plikt, för han kunde inte se axeln på sidan av enögat . När det gäller den högra handen är det en anledning till mannens pension, pengar och välgörenhet, och längden på handen i tolkningen av guvernören är segrande, näringsidkaren har vinst och marknadsföraren är kunnig . Det sades att längden och styrkan på Imams händer indikerar styrkan hos hans assistenter och ökningen i hans liv, och hans syn på deras ben är en ökning av hans pengar . Om han såg som om de hade vänt marmor förlängde han glatt sitt liv . Det sägs att de två händerna är korrekta i tolkningen och att deras godhet indikerar bra mottagande och ger, och det sägs att den högra handen indikerar släktingar till män, och den vänstra handen förnedrar kvinnorna av dem, och om han ser som om han förlorade en av sina händer, detta indikerar förlusten av några av hans släktingar genom frånvaro eller död . Om han såg som om han hade lagt handen under armhålan och tagit ut den med ett ljus, skulle han få kunskap om han var från sin familj, eller en vinst om han var en köpman . Och om hon går ut och har eld . Eftersom han uppnår makt, stolthet och stolthet över sin sak, som han tar, och om han tar det och har vatten, är det pengar . När det gäller den extra handen : med de två händerna är det en ökning av tillståndet och makten och indikerar ett barn eller ankomsten av en frånvaro eller en bror som föds till honom . Om han ser att han är vänsterhänt är han svårare . Om han såg att han arbetade med sin vänstra hand på egen hand, fick han äntligen sitt behov . Förlängningen av händerna indikerar generositet, och om han ser som om han går på händerna, beror han på sin fråga på några av sina släktingar, och om han ser som om han ser med händerna som han gör med ögonen , då berör han mycket med dem som är förbjudna för honom . Och den som ser som om hans högra hand är hans ord bra, hans liv kommer att förbättras . Om han såg som om norr talade bra till honom, tackade han sina släktingar, och om de talade till honom eller en av dem med en tillrättavisning, tyder det på hans dåliga handling . Om han såg att hans högra hand var gjord av guld, dog hans partner eller hustru . Och den som önskar hans hand, hans myndighets hand kommer att förvandlas, för han kommer att få myndighet, och vad som hände på hans händer av den myndigheten, i termer av rättvisa eller orättvisa . Om han såg att han hade två vingar, föddes två söner för honom ….
…Och den som såg att en fluga eller något liknande det kom ut från näsan indikerar att en nyfödd är född för honom, och om han ser att något av det kom in i näsan, är det inte med Mahmoud, och den som ser med näsan en täthet, hans angelägenheter är komplicerade och inte att det är Mahmoud, och den som ser att hans näsa har skurits, då är det en nedgång i status eller en brådskande död eller fallande Med sin skandal eller död av en son eller hustru, och den som såg att näsan hade blivit stor indikerar stor växt och ökad ära, och den som såg att han luktade god lukt. Om hans fru var gravid, skulle hon komma till ett barn som gick, och det kan vara en lättnad för dem som är i nöd, och om lukten är obehaglig, är hans uttryck mot det och den som ser att han inte har näsa, det indikerar att hans släktingar dör med glädje och glädje, och den som ser att hans ansiktsfärg är gulaktig, det tolkas i tre aspekter av sjukdom, isolering och rädsla, och den som ser honom svart, det indikerar att de är lidande och sorg, och det sägs att en dotter kommer att födas till honom, och den som ser hans ansikte är väl blekt, det är goda nyheter för hans tillstånd och hans religioners rättfärdighet . I hans ansikte ser han vad han hatar från honom, och om han rynkar pannan mot andra kommer något fel att hända från honom…
…Damm är i en dröm betecknar människor eftersom de skapades ur det . Och kanske angav han nötkreatur och djur eller världen och deras folk, eftersom damm kommer från jorden, och det innehåller konsistensen av skapelsens försörjning , och araberna säger : En man är dammad om han är rik . Kanske indikerar smuts fattigdom, döda eller grav. Så den som gräver en mark och drar ut dess smuts, om han är sjuk eller sjuk, så är det hans grav, och om han reser är hans damm hans förtjänst, pengar och ränta, och att slå på jorden är hans resa, och om han söker äktenskap, jorden är en hustru och grävningen är en upplösning, och pickaxen är en man, smuts är en kvinnas pengar . Och om han var fiskare, grävde han den för jakt, och hans mark är hans vinst och vad han gynnar, annars krävs hans grävning i hans strävan och han tjänar det bedrägeri eller trick . När det gäller den som kasta sin hand från smutsen eller kasta ett dammkläder, om han var rik, förlorades hans pengar och han drabbades av förödmjukelse och behov, och om han hade en skuld, eller om han hade en insättning , skulle han återlämna det till sin familj, och han tog bort allt från sin hand och behövde efter honom, och om han var sjuk, så kastade han sin hand från världens vinster och avskaffade sina pengar . Att slå handen med smuts är ett tecken på spekulation och vinst, och att slå på det med ett bälte eller en pinne indikerar en bra resa . Några av dem sa : Att gå genom smuts söker pengar, och om man samlar eller äter dem, samlar han in pengar, och pengarna flyter på hans händer, och om marken är för någon annan, är pengarna för någon annan, och om han bär något från smutsen, kommer han att gynna lika mycket som han bar . Om han sopar sitt hus och samlar smuts från det, luras han till att ta pengar från sin fru, och om han samlar in dem i sin butik, samlar han in pengar från sitt försörjande . Och den som ser som om han blåser damm, det är pengar som drabbar honom, och att smuts är pengar och deras dirham, och om han ser det som att sopa damm i ett hus och ta ut det, så är hans hustrus pengar borta . Om himlen regnar med damm är det bra om det inte är ofta . Och den som kollapsar sitt hus och drabbas av smuts och damm, då får han pengar från sitt arv . Om han lägger smuts på huvudet slog han en mängd försvagning och försvagning . Och den som ser det som om en person trycker smuts på huvudet och ögonen, den som skjuter smuts spenderar på den som uppmanas att bära en order på honom och få något som är avsett . Om han ser som om himlen regnade mycket damm, plågar han . Och den som sopar sin butik och tar ut smuts med tyg, han förvandlas från plats till plats . Mannen gick i smutsen och letade efter pengar . När stoftet på huvudet slår honom hänvisar de inte till den Allsmäktige Gud i det . Damm är människans ålder och liv . Och smuts indikerar försörjning, jordbruk, mättnad och hunger . Och den som såg att han satt på ren, god smuts, indikerar lycka och seger, och kanske till och med tvivel om religion . Och kanske angav han marken för mannen från vilken han skapades eller den jord han återvänder till . Och smuts med en kvinna i en dröm är ett tveksamt lamm . Kanske hänvisar smuts till vatten, eld eller vind eftersom det är ett av elementen . Och det indikerar den hårda resa där det finns behov av tvättning . Om någon går till damm, berömmer han folket med sin poesi och besviken hans avsikt . Kanske indikerar smuts den dåliga lycka . Kanske indikerar smuts skulden som vanärar gäldenären . Smuts indikerar hastigheten för att lindra behovet och uppfyllandet av löftet, eftersom det är dammat med det . Och den som har varor, Barthes, särskilt om han ser smuts med den eller på den, även om smutsen är omvänd ….