…Och den som ser att han gräver marken som en fängelsehåla eller en källare, då får han pengar med bedrägeri och lur ….

…När det gäller att gräva en grop och en brunn, om ingen ville komma in i dem, gifte han sig med en kvinna ….

…Och den som ser att han befinner sig på en silo eller en plats som inte passar för perserna att klättra över den, då kommer han att slå en hatad sultan eller omöjlig i religionen, eller så begår han en synd som är lika stor som platsens fulhet ….

Och den som ser sitt huvud som huvudet på en elefant, ett lejon, en tiger eller en varg, det har sagts att han tar skapandet av saker högre än sin förmåga och drar nytta av dem och uppnår ledarskapet och spiken på fiender

…Och den som ser att han har urinerat i en moské eller på en predikstol, en son kommer till honom och blir folkets ledare ….

…Och den som ser en grupp människor samlas för en fest, och om festen är känd, då är det bra, ära och prakt, och om det är okänt, så är det en hatad sak som inträffar, och det sägs att visionen om festen medför tio aspekter : Profetens födelse, må Guds böner och fred vara över honom, hans vision, äktenskap, postpartum, omskärelse, sjukdoms hälsa, frånvarande ankomst, tröst för de döda, uppfyllande av ett löfte och gästfrihet en grupp ….

…Och den som ser en högtid och inte är en högtid för sanningen, om han är en av heders- och hedersfolket, minskas hans ställning, och om han inte är av ära, kommer han att stå upp i sitt försörjning ….

…Det är i en dröm betecknar ett löfte, och ett löfte indikerar fasta . Och den som ser en fasta bryter fastan, då blir han sjuk, eller så baksätter han en muslim, och om han inte fastar genom glömska, kommer han att få ett bra försörjning, och den som ser att han fastar kommer att få ära och ånger, eller sona för en ed eller Hajj, eller om han ser att han fastar under Ramadan och var analfabeter, memorerade Koranen. Gud den Allsmäktige är bekymrad över honom, och om han var sjuk skulle Gud den Allsmäktige läka honom, och om han var i en villfarelse, skulle han vägledas, och om han var i skuld, tillbringade han sin skuld . Och den som ser att han medvetet bryter fastan under Ramadan, då dödar han medvetet en man och saknar en av islams lagar . Och den som ser att det bryter fastan i Ramadan månad, han kan resa i lydnad mot den Allsmäktige Gud . Fasta kan indikera patientens död, glädje och nöje eller hängivenhet mot den Allsmäktige Gud . Om den fastande personen i en dröm är sjuk, indikerar det att han har återhämtat sig, och om han bryter fastan, är det ett bevis på förekomsten av förbjudna saker . Att fasta Ramadan i en dröm är ett bevis på säkerhet från rädsla eller att betala av skulden och ångra människor . Att fasta de sex dagarna av Shawwal är ett bevis på att lappa upp bönen, betala zakat eller ångra vad han saknade . Fastande måndagar och torsdagar är ett bevis på släkt och släkt med dem . Att fasta de vita dagarna i en dröm är en indikation på religionens uppdelning eller Koranens lärdom . Att fasta den tionde Muharramen i en dröm är bevis på asketism, fromhet och pilgrimsfärd . Fasta på Arafahs dag är ett bevis på att man accepterar allmosor . Att fasta de tio dagarna av Dhu al-Hijjah i en dröm indikerar att han kommer att välsigna slutet på sitt liv med en bra avslutning eller uppfyllandet av ett utlovat löfte . Att fasta Ashuras dag i en dröm är ett bevis på att han gör goda gärningar och vittnen om frestelse och säkerhet från dem, på vittnen till årstiderna och högtiderna, och om hans fru är gravid, kommer hon till ett gott barn och har tillåten rikedom . Att fasta Rajabs månad i en dröm är ett bevis på högt rankad zoetjänst . Fasta Shaban i en dröm indikerar att stigbygeln får en begäran om vinst i butiken . Att fasta på dagen för tvivel i en dröm är ett bevis på att man begår synder och synder . Att fasta rättsväsendet i en dröm är ett bevis på att släppa fången, syndarens ånger och att betala skulder . Att fasta ett löfte i en dröm är ett bevis på att uppfylla behov, glädje och lycka . Att fasta för evigt i en dröm indikerar att det har antagit en svår Sunnah, och det kan ha varit mycket tystnad . Och om han fastar en dag och bryter en dag i en dröm, kanske en kombination av en slavkvinna och en fri kvinna, eller en dhimmi och en muslimsk kvinna . Att göra det som förstör fastan i en dröm indikerar att man bryter förbundet, gynnar världens kärlek över det som är hädanefter och faller in i det som kräver bot från en ed och andra . Och att bryta fastan efter fastan är ett bevis på att patienten återhämtar sig . Den som såg att han fastade för evigt och var bland rättfärdighetens och godhetens folk indikerade att han skulle undvika synder . Den som ser att han kompenserar för Ramadan blir sjuk, och den som frivilligt fastar blir inte sjuk det året . Och den som såg att han fastade för någon annan än Gud, men för hyckleri och rykte, han kommer inte att hitta vad han ber om ….

…Al-Fasad är i en dröm en man som lyder konversationen . Om han bryter en man genom utställning, blir han knivhuggen, och han är fiendskap, och om han bryter i längd, talar han skönheten och komponerar bland människor . Och Almusdod bevis på tröst och botemedel från sjukdomar . Och den som har gripits i en dröm om ett organ, han måste ses i det medan han är vaken . Och den som ser att en ung man vänder sin svett långt, då hör han en fiende tala eller sticka som påverkar honom . Och om han ser att han har tappat sin svett och hans svett är avskuren, kommer hans släkting att dö . Och om flebotomin är i hans högra hand, fördubblas hans pengar, och om de är i hans vänstra hand, är han segerrik över sin partner . Och om han ser att en person har avvisat honom, hör han ett ord från en vän, och om blod kommer ut ur hans svett, kommer han att belönas för det, och om inget blod kommer ut ur honom, så är det sa att det är rätt och den som begår synd kommer ut . Om en lärare bryter honom och blodet kommer ut ur honom i ett handfat eller i en tallrik, blir han sjuk . Om han bryter honom och inte ser blod, hör han ord från sin fru . Och om han föraktar blod som kommer ut ur honom, blir han sjuk och han kommer att drabbas av skada i sina pengar . Och om hans hustru födar en dotter om överarmen är längsgående och om överarmen är längsgående och om den är tvärgående, då ska det som är mellan henne och hennes släktingar avskäras av död eller liv . Och den som ser att han vill sörja, då vill han omvända sig från synd . Och om han tror att blod har besegrat honom, är han i infall och synden övervinner . Om blodet är svart, fortsätter han i en allvarlig synd och kommer att omvända sig från det . Och blodutsläpp är utflödet av pengar genom att skriva ett argument, och skalpellen är som pennan, och blodet är som bläcket, och jungfrun om hon föder, då gifter hon sig . En flebotomi för en pojke är omskuren . Och fången besökte Bishara, eftersom blod är fängslat i venerna . Och den gravida kvinnan besökte henne och hennes förlossning . Om flebotomin inte var i leveransmånaden avbryts den . Och den rike mannen betalade zakat på sina pengar . Och den okända kvinnans besök i världen kommer till dem som såg henne ….

…Glas är i en dröm som de är . Och hans tolkning att det är från kvinnans väsen . Och den som ser glaset när något är dolt för honom, det verkar för honom och det blir tydligt att glaset inte döljer någonting . När det gäller vad som är gjort av färgat glas är detta misstankar om pengar, män och barn, hyckleri och hyckleri , och vad som behandlas med dem är bevis för forskare och vise män . Den som köpte i en dröm eller grep en juvel med ett glas eller ett mynt med en tillfällighet indikerar sitt val av den här världen över det följande, eller olydnad mot lydnad, eller att han avfallar från sin religion ….

…Och den som ser att han bryter ved, han kommer att höja sig över människor som talar amuletter och bryter sina ord ….

…Och den som ser att det bryter ett garn, då bryter det tron ​​och förbunden för att den Allsmäktige säger, och var inte som den vars snurr bröts efter kraften i versen ancatha, och detta kan tolkas för kvinnan på en nuvarande födelse eller nyhetsskada ….

…Och den som ser att han bryter ett ben för en välkänd person, då är han en seger i sina pengar, och om han bryter ett okänt ben kommer han att spendera med sina pengar ….

…Och den som ser att han bryter en sten, det bryter hjärtat av en hårdhjärtad hycklare, för Gud den Allsmäktige säger: ~ De är som stenar eller svårare .~…

…När det gäller flebotomi : Om någon ser en gammal man kastar han bort honom, han hör ett ord från en vän . Om det kommer ur blodsvett kommer det att belönas . Om inget blod kom ut ur det, sägs det att det är rätt och separatorn kommer ur synden . Om han stänger av honom paradoxalt, slutar han prata om honom, och om han stoppar honom långt, ökar han orden och fördubblar dem, och om han ser som om han är en ung man vänder han bort honom i längdriktningen, då hör från sin fiende ett kniv på honom och ökar sina pengar . Och den som ser det som om den unge mannen avvisar honom, då är det döden för några av hans släktingar . Om den unge mannen bryter honom länge och blod kommer ut ur honom, slår han honom från sultanen och tar lika mycket pengar från honom som blodet som kom ut ur honom . Om en lärare avvisar honom och mycket blod kommer ut ur honom i en skål eller tallrik, blir han sjuk och hans pengar går till barnen och läkarna, för plattan är läkaren . Om han bryter det och inte ser något blod eller en repa, hör han ord från sina släktingar som tillskrivs det organet, lika mycket som han led av smärta . Om han föraktar att blod kommer ut, blir han sjuk och skadar sina pengar, och om det är i hans samvete som flebotomin gynnar honom och blodet kommer ut ur dem i en känd och överenskommen mängd, då är hans religion giltig och hans kropp är också hälsosamt det året ….

…Det sägs att en man kom till Ibn Sirin : Så han sa, jag såg som om jag gick med två sandaler, så en av dem var avskuren, så jag lämnade den och gick till mitt tillstånd, och han sa att du är en frånvarande bror. Han sa ja. Han sa ja, du gick ut till ett land, så jag lämnade honom där och återvände. Han sa ja, så Ibn Sirin tog tillbaka och sa: Jag ser inte din bror, men han har lämnat världen och sörjt honom snart . )…

…Det berättades på Abu Khaldehs myndighet att han sa: Jag kom med Muhammad bin Sirin, och om en man kom sa han till honom att jag såg att jag drack ur ett rör och det var med två huvuden. Jag dricker från det ena söta vattnet och från det andra bittert saltvatten. Ibn Sirin sa till honom: Du har en kvinna och hon har en syster, så du använder den så ångra dig och återvänd till Gud den Allsmäktige ….

Glasögon : betecknar en sjukdom i ögat eller exponering av saker för betraktaren som han var okunnig om, eller en ökning av pengar eller skuld ….

…Al-Qandad är i en dröm, han levde med trötthet, illusion och nöd . Kanske indikerade det frälsning från fängelse, eller botemedel mot sjukdomar, eller en vagina efter nöd för en gravid kvinna, och kanske indikerade en början på att engagera sig i vetenskap, Koranen och industrin . Och kanske förstoppningen är pengarna ….

…Ibn Sirin sa: Om det vita glaset är tillverkat tolkas det enligt religionen och världen, särskilt om hans namn är skrivet på det, och om det är kung, ska det tolkas så snart det beror på det ….

…När det gäller glaset sa Daniel och tolkade kvinnan ….

…Och den som ser att han bryter ved, han är överlägsen hykleriska människor, och man sa att det att bryta trädet är en seger och en seger ….

…Och den som ser att han bryter fastan vid en annan tid än tiden, då ryggar han människor eller lögner och kanske indikerar sjukdom eller resor, för Gud den Allsmäktige säger: ” Den som bland er vittnar om månaden, låt honom fasta den och vem som helst är sjuk eller på resa ” vers ….

…Och den som ser att han bryter ett svärd, han ska överträffa en person ….

…Och den som ser att han bryter en mast, då kommer affärsmännen som äger varor att avbrytas och andra saker sägs om vad som kommer i hans kapitel och plats när han nämner båtar och deras maskiner i kapitel 39 ….

…När det gäller sjakalen tolkas det på ett sätt som Ibn Sirin sa, den som såg att han grälade med en sjakal, indikerar förekomsten av ett gräl mellan honom och hans släktingar ….

…Och det berättades att en man kom till Ibn Sirin och sa, ~Jag såg som om en gris var i min säng, och han sa: ‘Jag satte fotenen judisk kvinna .’…

…Och Ibn Sirin sa, om antalet dinarer är fem, betyder det att man gör något som är acceptabelt, och om han har en dinar, är en sökning varken stor eller liten, då tolkas den med ett litet hus med goda gärningar. Om han har hundra eller tusen dinarer tolkas det genom att få kunskap om testet, men om antalet är ett par är det inte individer ….

…Ibn Sirin sa att poesi inte berömmer för att vara falskt, och poesi till beröm av budbäraren och liknande ord och visdom, för det är prisvärt ….

…Ibn Sirin sa att schack är falskt och falskt tal ….