…Och den som ser att en kråka är på en gren av ett träd, det indikerar att han är främmande eller separerad från sina kamrater .)…

…Och den som ser att en familjemedlem är död, han motsäger honom, då ska hans ägare lämna sin sällskap ….

…Om en kvinna ser att en död man har gift sig med henne och för henne in i sitt hem eller med sig, är det en minskning av hennes pengar, en förändring i hennes situation och en åtskillnad mellan hennes angelägenheter . Om den avlidne kom in i de dödas hus, är det okänt, för det dör . Om huset är känt för de döda beskrivs det som en minskning av pengarna ….

…Och det sades att den som ser en död person som bär goda kläder är ett tecken på att Gud är nöjd med honom, och om han ser honom annars finns det inget gott i det ….

…Och den som ser en död bär något tungt, det vill säga genom att bära det, då kommer han att vinna synder och tunga klackar, och det finns inget gott i honom som ser att den döda red sin häst eller klädde sig med sitt svärd eller klädde på sig och allt detta kan vara förlust, illusion eller förtryck ….

…Al-Kirmani sa, ~Den som ser att han har en död på ryggen, han kommer att ta hand om de dödas barn .~…

…Och den som ser att han reser med en död person, han är förvirrad över det ….

…Och den som ser att en död går in i hans täcke med honom, då blir han sjuk eller slår honom, och sedan kommer han att räddas från det ….

Och den som ser att han hörde en kråkor en gång, det är prisvärt, och den som ser att han hörde det två gånger, hör det tre gånger, det indikerar goda nyheter, och om han hör det fyra gånger, indikerar det sorg och sorg, och om han hör det mer än så, tyder det på gott ….

Och den som ser en korp över sin fru eller stiger upp med henne på sin säng, han ska tolka en omoralisk man som blandar sig med sin fru ….

Och den som såg en korp i sitt hus, hans visioner angav attacken från en person från sultanen Badrah och sveket av en man med honom i sin fru, och korpens ord svåra sorg följt av glädje, och hans ord sa att vara en dålig pojke och hans kött drabbades av pengar på tjuvarnas sida ….

Och den som ser att han jagar en korp, då gör han något för att han ska få ett byte från honom och det är falskt ….

Och den som ser en korp vid magikens tid, hukar på ett träd, det indikerar olycka och nådens bortgång ….

…For the Hooded Crow : En arrogant och arrogant man i sin gång, och han är en metamorfos, eller han är en lögnare, lustig man . Och det sades att den som fångar en korp, får förbjudna pengar i utbrott med arrogans, och den som fångar en korp eller vinner det, det är falskt bedrägeri . Om han ser att han har en korp med jakt, jagar han förgäves . Och som talade till en kråka, han var bedrövad över det och gick sedan bort från honom . Och den som äter galakött slog han pengar från tjuvar . Om han såg en korp vid kungens dörr, skulle han skörda ett brott som han ångrade eller dödade sin bror, då omvände han sig, för Gud den Allsmäktige sa : ” Gud skickade en korp för att söka jorden. ” Och den som skrapades av korparna med sina klor, han omkom med en stark förkylning eller en hård granne led mot honom, och han led smärta och smärta . Och det sades att korpen är en guide till långt liv . Prins Nasr bin Ahmed såg honom som om han satt på sin säng, och en kråka kom och klickade på hans huva med näbben, och den föll från hans huvud, så han steg av sin säng och lyfte upp huvarna och lade den på huvudet , så han berättade om sin vision om Nisaburis liv och sa : En man från ditt hushåll kommer ut för att tävla med dig i ditt ägo, då återgår saken till dig. . Så det föreslogs för honom att Abu Ishaq al-Samani lämnade och förvirrade saken, sedan återvände han till honom . Några av dem såg som om en kråka var på Kaaba, så han berättade om sin vision för Ibn Sirin och sa : En omoralisk man kommer att gifta sig med en hedervärd kvinna, och pilgrimer kommer att gifta sig med dottern till Abdullah bin Jaafar bin Abi Talib . Att se en kråka på en oförberedd plats, och om han såg en korp i sitt hus, indikerar det en man som förrådde honom i sin fru, och indikerar också attacken från en person från sultanen i hans hus ….

…En kråka är i en dröm en stor, stor, tålmodig man eller en beundrare av sig själv snål . Och den som blev korp fick förbjudna pengar . Och den dömda kråken . Och den som ser en korp prata med honom, han kommer att få ett omoraliskt barn, och Ibn Sirin, må Gud den Allsmäktige vara nådig med honom, sa : Snarare, han utgjuter en allvarlig olycka och släpper honom sedan . Och kråken indikerar separationen mellan nära och kära och främlingar . Och den som såg att han åt kråkakött tog pengar från tjuvarna . Och den som ser en korp som kliar den, han kommer att förgås i extrem kyla och kommer att drabbas av smärta . Han som gav en korp var glad . Och Hooded Crow betecknar kråkaens livslängd . Och den som ser en korp falla på Kaaba, det är en omoralisk man som gifter sig med en hedervärd kvinna . Och den som ser att en korp föddes för honom, då är han hans ögon . Och den som såg kråkor i sitt hus skulle vinna pengar och kärlek till slutet av sitt liv . Och kråken är en förrädisk krigare och kanske ett tecken på iver i pensionen . Och kanske antydde han dolda dolda saker på jorden och begravde de döda, sade den Allsmäktige : ( Så Gud skickade en korp som söker jorden för att visa honom hur man döljer sin brors lidande ) , och kanske indikerade korpen alienation och pessimism med nyheter, oro och förolämpningar . Och planterande kråka betecknar mannen blandad med gott och ont . Och kråken är en lögnare, ödmjuk person . Och den som ser en korp i sitt hus, det finns en omoralisk person på den platsen . Och den som ser en kamouflerad kråka ser något som han förundrar sig över i sitt vakna liv . Och den som ser en korp på en plats, en främling dör . Se också skatten ….

…Crow Om du drömde om att se en kråka betyder det elände och sorg . Om du hör en kråka skälla kommer du att falla under andras inflytande för att slösa bort rikedom . För en ung man är detta ett tecken på underkastelse för förförelse av en listig kvinna ….

…Den okända fågeln är en indikation på dödsängeln, om den plockar upp en sten, ett blad, en mask eller liknande och flyger med den till himlen från ett hus där en sjuk person och liknande dog . Han kan hänvisa till resenären som såg honom falla på honom, och han kan hänvisa till arbetet för den som såg honom på huvudet, på axeln, i knäet eller på halsen, för den Allsmäktige säger : ” Och alla personen har bundit sin fågel i halsen ”, vilket betyder sitt arbete, och om det är vitt är det rent, och om det är färgat mörker är det arbete olika icke- nät, bara för att ha en gravid kvinna, fågeln var en manlig pojke det, även om kvinnan är en tjej, har historien levt och stannat hos honom, och han flög var lite att stanna . När det gäller kycklingen som inte matar sig själv, gyter den på den som bär den, hittar den eller tar den, såvida den inte har ett lamm, så det är ett barn, och så är varje djur av djuret . När det gäller den största fågeln och dess sjunde . Det är ett tecken på kungar, presidenter, folk av rikedom, forskare, människor med rikedom och rikedom, och när det gäller ådrarätare som kråka, örn, honungsdagg och murmeldjur, då är de omoraliska, tjuvar eller onda ägare, och vad gäller vattenfåglarna, de övervakas, de har uppnått ledarskapet på två sätt och de handlade mellan två makter : vattenets auktoritet och luftens kraft, och kanske indikerade det att män reser på land och hav . Och om de lät de stönade och grät, och vad fåglarna sjunger eller sörjde, sångade de och noa, man eller kvinna . När det gäller de minsta fåglarna, som sparvar, ryper och nattergalar, är de unga pojkar : och gruppen fåglar är den som äger det eller har pengar, dinarer och auktoritet på det, särskilt om han bryr sig om det, matar eller tilldelar den ….

…Det är i en dröm människans rykte och hans minne . Och den som ser att han höjer sin röst, då har han myndighet över ett folk på ett anstötligt sätt, och om han ser att han hör en persons röst, kommer han att uppnå myndighet . Om en persons röst hörs från vissa djur, indikerar det många fördelar, särskilt om talet handlar om något han älskar, eller om det som sägs är sant . Om han höjer sin röst över en vetenskapsmans begå en synd . Och den svaga rösten, ära och rädsla . En mjuk röst ödmjukt . Och lojalitet och polisen, om deras röst är dold eller svag, är de isolerade . Dirhamernas ljud är en prövning bland dem som slår dem bland kungarna. Att höra dem är uppfyllandet av ett löfte, att höra dinars glada nyheter, att höra pengarna dåliga nyheter, och det sades : Ljuden från dirham och dinar indikerar goda ord . Och ljudet av djur är bekymmer och rädslor . Ljudet av ett får i en dröm är rättfärdighet från en generös man . Och Stenbockens och ramens röst är nöje, fertilitet och bra . Möjligheten att ta emot en gåva från en hedersman eller en modig soldat . Och sprutande åsnebön för förtryckarna . Och en muls röst talar och går in i misstankar . Och dialogen mellan kalv, tjur och nötkreatur, en förekomst av uppror . Och att önska kamel är trötthet och stora resor är som Hajj och jihad . Och lejonets brus är förlorat, och hotar, prestige och rädsla för en orättvis härskare . Och hundens skällande är ånger, olydnad och strävan efter förtryck och ord som inte betyder . Och cheetahens röst, Dalal och Batr . Och Hadeel Al-Hamam är Noah eller Nikah, eller en kvinna, en ärlig och förklädd muslimsk läsare . Och krokens ljud är användbara ord, eller att lyssna på Koranen eller en predikan från en predikant . Och grodan kvittrade glädjen eller rösterna från vakterna eller ingick i en forskares arbete, och man sa : Det är ful . Och ormen väsar: slåss, försöka, varna och hota och förkastligt från en fiende . Meow Pussycat liv och skvaller, förtal och Lamaze . Och musen Naeem är ett möte och förtrogenhet med försörjningen och skada från en omoralisk niqab-man eller stöld . Och Gham Al-Dabi är nostalgisk för hemlandet . Ett vargs skrik är en varning om stöld . Rävens rop är en varning att fly och röra sig och att skämma en lögnare . Och Awaah Ibn Awi viktiga saker i gott och ont . Och grisens röst vann över rika och dåraktiga fiender . Korsarna hatade ljudet av vatten, påfåglar och kycklingar och sa : Det är dem och sorg . Och ljudet av kråka avsked och dödsannons . Och alla fula ljud de hör är en vred sak, och en bra röst är en glädje och glädje . Se även telefon ….

…Al-Mobtans vision om Makhzum bin Hani Al-Makhzoumi myndighet på myndighet av sin far – och hundra och femtio år har gått över honom – sa han : När den natt som Guds Budbärare, må Gud välsigna honom och ge honom frid, föddes, en fraktur iwan skakade och fjorton balkonger föll från den, och Persiens eld slocknade och släckte inte tusen år innan det , och sjön steg ner. Saveh , och åsikt Mobman Ebla har svårt att leda hästens gudfader avskärdes av Tigris och sprids i sitt land , när han blev fraktionerad förskräckt vilken åsikt Vsber skulle uppmuntra , och sedan uppfattning som inte döljer det för hans ministrar och Mrasbeth Han satte sin krona och satte sig på sängen och sätta dem till honom när de mötte honom berättade för dem om honom att skickade dem i det och uppmanade dem och när de är som att när en bok nämndes till honom i den döende ur elden , han ökade från hans nöd , och de frånfallna sade : Och jag reformerade kungen Gud , jag såg den här natten – och berättade för honom synen i kameler – då sa han : Vad är denna Yamauban och han visste för sig själv om det – då sa han : Olycka Det är från araberna , så han skrev på det : Han som bröt kungarnas kung till Nu’man ibn al-Mundhir , men efter att han riktade sig till en man som visste vad han ville fråga honom om , och han riktade till honom Abd al-Masih bin Amr bin Hayyan bin Baqila al-Ghassani. När han kom till honom sa han till honom : Vet du vad jag vill fråga dig om det? Han sa : Låt kungen säga till mig om jag känner till honom Annars sa jag till honom vem han känner . De berättar vad yttrandet , sade han : medveten om det gratis Jag bodde i utkanten av al – Sham sa till honom Facet , sa : döden fråga honom vad jag frågade honom och jag saknade hans svar , han red Abdul Kristus kamel till och med presenterade på Facet har övervakat döden och hälsat på honom och livet inte Ihr Facet Gowaya han skapade Abdul Kristus. Han säger en döv mamma som hör Jemens samlingar och nämnde sju verser av poesi . När Satih hörde hans hår, höjde han huvudet och sa : Kristi tjänare på en kamel som faller ner på taket och han har uppfyllt graven. Ashawah-dalen och Sawa-sjön flödade över, och Persiens eld slocknade, så Levanten är inte för Shama-ytan, från vilken det finns kungar och drottningar, beroende på antalet balkonger och allt som kommer. Sedan tillbringade Satih sin plats, så Abd al-Masih åkte på en resa och han sa – och han nämnde för honom sju verser av poesi. När Abd al-Masih kom till Kashri fick jag höra genom att säga att Suatih sa tills han hade fjorton kungar bland oss, vilket var saker och saker. Tio av dem styrde över fyra år, och resten till Othman bin Affans arv – må Gud vara nöjd med honom – och från den vision som ägde rum det som beställdes av Abdul-Muttalib bin Hashem, profetens farfar, kan Guds böner och fred vare med honom, som grävde Zamzam efter Anders sin plats och förlåtade dess effekt. Ibn Ishaq berättade för mig att Yazid bin Abi Habib al-Masri, på Murthad bin Abdullah al-Yazni, på myndighet av Abdullah bin Zaryer al-Ghafiqi, att han hörde talas om Ibn Abi Talib – må Gud vara nöjd med honom – hadith av Zamzam inträffar när han beordrade Abdul Muttalib att gräva det, så Abd al-Muttalib sa att jag sover i När stenen kom till mig sa han : Jag gräver bra. Han sa : Jag sa, vad bra? Han sa : Sedan gick han bort från mig. När jag nästa dag återvände till min säng och sov i den, kom han till mig och sa : Gräv en brunn . Han sa : Så jag sa : Det är inte rätt . Han sa : Sedan gick han . När morgondagen var dagen kom jag tillbaka till min säng och sov i den , så han kom till mig och sa : Gräva den galna , han sa : Så jag sa : Vad är den som är galen? Han sa : Sedan lämnade han mig . När jag nästa dag återvände till min säng och sov i den, kom han till mig och sa : Dig Zamzam , han sa : Jag sa : Vad är Zamzam? Han sa : Blöda aldrig eller sörja , de största pilgrimerna vattnas , och det är mellan kornet och blodet , vid den mäktiga kråka , vid myrbyn . Ibn Ishaq sa : När mellan honom som indikeras av platsen och visste att han hade ratificerat imorgon föddes Bmaolh och hans son Harith bin Abdul Muttalib inte den dagen föddes annat haf när han verkade för Abdul stor efterfrågan som fällde Quraish visste att när han insåg sin behövde och de till honom och de sa : O Abdul Muttalib det väl vår far Ismael, och att vi har rätt i det . Så vi var med dig i det . Han sa : Jag gör inte det här. Denna fråga tilldelades den utan dig och jag gav den bland dig . De sa till honom, så gör vi rättvisa åt honom , för jag lämnar dig inte förrän vi grälar med dig om det . Han sa : Så gör mellan mig och dig vem du vill, jag dömer dig för honom , de sa : Prästinna Bani Saad bin Hudhaim? Han sa : Ja , han sa : Och det var under övervakning av Levanten, så Abd al-Muttalib cyklade med en grupp av sin fars söner från Bani Abd Manaf och red från varje stam från Quraysh i Nafar. Han sa : Och landet är alltså en kontingent . Han sa : Så de gick ut även om det fanns några av dessa förskjutningar mellan Hijaz och Levanten. Muttalib och hans följeslagare var törsta tills de blev säkra på döden, så de sökte från Quraysh-stammarna med dem, och de vägrade och sa : Vi är i en metafor och vi fruktar för oss själva som vad som hände med dig . När Abdul Muttalib såg vad folket gjorde och vad han fruktade för sig själv och sina kamrater sa han : Vad ser du? De sa : Vi har inte sett annat än att följa din åsikt, så vi gick igenom vad du vill . Han sa : Jag ser att var och en av er gräver för sig själv när ni nu har mycket styrka. Närhelst en man dör, skjuter hans kamrater honom in i sin grop och visar honom tills den sista av er är en man, skandalen för en man , en fången i en by han red alla tillsammans . De sa : Ja, vad jag beställde . Så var och en av dem stod upp, grävde den och satt sedan och väntade på törstens död . Dessutom sa Abd al-Muttalib till sina kamrater : Av Gud, om vi kastar oss i våra händer, så är döden också. Vi slår inte på marken och söker inte själva på grund av maktlöshet. Förhoppningsvis kommer Gud att förse oss med vatten i vissa länder. utsändes av utbrottet av Takht Khvha utsågs sötvattenförstorare Abdul Muttalib och storleken på hans kamrater kom sedan ner och drack och drack sina kamrater och drog till och med fyllda Osagathm kallade sedan stammarna i Quraish sa : Kom till vattnet som Gud har gett oss för att dricka Vacherboa och Astqgua kom de Fsharbwa och Astqgua sa sedan : må Gud spenderade dig till oss, O Abdul Muttalib, av Gud, vi grälar aldrig med dig i Zamzam . Vattnet som får dig att dricka detta i denna vildmark, som du får dricka Zamzam hänvisar till vuxen Sagaatk , och han kom tillbaka och återvände med honom och nådde inte prästinnan och gick bort mellan honom och dem . Ibn Ishaq sa : Det här är den som nådde mig från Ali bin Abi Talibs hadith – må Gud vara nöjd med honom – i Zamzam . I det nya Bayhaqi-sammanhanget är det sammanhang i vilket det föregående och där han sa : haf till och med anförtrott vatten Fajrgaha i beslutet och sedan blöder Tbhrha inte ens och sedan byggde han en simning Vtefq han och hans son Bntzaaan. De fyller detta bassäng, detta resulterar i honom Haj Vixrh-folk separat från Quraish-natten Faisalha Abdul Muttalib när det blir , när han åt sin korruption som heter Abdul Muttalib Rabbo Vari i en dröm som sa till honom : Säg : O Allah, jag gör inte lösa det för badare men är Sharp-lösning Lobel , sedan Kvihm , så han Abdul Muttalib när Quraish var oense i moskén grät med honom att jag sedan spenderade förstörde inte hans bäcken av en av Quraishen Förutom att kasta en sjukdom i kroppen tills de lämnade hans bäcken och vattning ….

…Al-Hassa : betecknar män och kvinnor, unga kvinnor och räknade vita dirhamar, för det är från jorden och på memorering och räkning, på grund av den kunskap eller poesi som studenten lidit, pilgrimsfärden och kastandet av stenar, grymheten och nöd och förolämpningar och förtal . Den som såg en fågel sjunka ner från himlen till jorden, tog sedan upp en sten och flög med den, och om den var i en moské, förgick en god man eller en av de rättfärdiga från den, och om visionären var sjuk, och han var bland de goda människorna eller någon som också bad i det, och ingen involverade honom i sjukdomen. De som också ber i det, då är personen med synen död, och om han plockade sten från en kyrka är hänsynen till patientens korruption som den vi presenterade, och om han hämtade den från ett hus eller från en okänd plats försvinner patienten från personen som hade synen från ett barn eller annat, som för den som plockade upp ett antal småsten och deras öde i sitt plagg eller svalde det i magen, och om han plockade upp den från en moské eller en lärares hus eller en manlig krets, han räknade från kunskap och Koranen, och han gynnades av minnet och uttalandet lika mycket som han tog upp från belägringen . Om det plockas upp från marknaderna eller från tunnland och trädrötter, är det nytta av världen, och i dirhams består det för honom av orsaken till frukt eller växter eller från handel och förmedling, eller från att be och ge välgörenhet till varje människa efter sin oro och vana i sin uppvaknande . Om hans fångst är från havet, då gåvor från sultanen om han tjänar honom, eller drar nytta av havet om han handlar med det, eller kunskap han förvärvar från en forskare om det är hans begäran, eller en gåva och en länk från en rika fru om hon har en son eller något liknande . Den som kastade den i havet, hans pengar gick in i den . Och om han kastar henne i en brunn tar han pengar för att gifta sig eller köpa en tjänare . Och om han kastade det i regn eller under matförhållanden eller i ett förrådshus vid havet köpte han med det han hade eller så mycket som han kastade det, en handel som bevisas av den plats där han kastade det som var med honom . De vanliga människor säger : So-and-så kastade vad han hade för dirham i vete, olja eller något annat . Om han kastade ett djur som ett lejon, en apa, en gräshoppa, en kråka och liknande . Det var under Hajjs dagar, och det inleddes av pilgrimsfärden och kastandet av stenar i framtiden för hans befallning, för ursprunget till stenkastningen är att Gabriel, fred vare med honom, befallde Adam, fred vara på honom, att kasta djävulen när den presenterades för honom, och det blev Sunnah för hans son . Om detta inte gjordes under Hajjs dagar var stenstenen hans bön mot en fiende eller en omoralisk person, eller att han förbannade och förolämpade honom eller vittnesbörd om att vittna mot honom . Och om han kastade dem mot dessa tävlingar, som duvor och muslimer bland folket, skulle mannen vara en backbiter och tala i rättfärdighet och kvinnorna skyddade ….

…Jaber al-Maghribi sa: ~Den som såg att en kråka pratar med honom, det indikerar att något gott kommer att hända från en främling, eller så hör han goda nyheter .~…

…Pebbles hennes vision i en dröm indikerar män och kvinnor, unga människor, dirhams, pilgrimsfärd och kasta stenar, hårdhet och nöd, förolämpningar och förtal . Så den som såg en fågel sjunka ner från himlen och tog upp en sten och flög med den, och det var i en moské från vilken en god man omkom, och om drömmaren var sjuk, och han var ett av folkets godhet eller en som ber i denna moské, då är ägaren till visionen död . Om han hämtade sten från en kyrka övervägdes patientens korruption . Och om han tog det från sitt hem eller från en okänd plats, skulle synen få en son . När det gäller den som plockade upp ett antal småsten, täckte han dem i sitt plagg eller svalde dem, och han plockade upp dem från en moské, en lärares hus eller någons minne av kunskap och Koranen, och han gynnades av påminnelse och förtydligande så mycket som småstenen plockades upp . Om det plockas upp från marknaden är det intresse i denna värld och dirhams för det består av handel eller välgörenhet . Och om det är bakom träden, då presenterar sultanen om han tjänar honom, eller drar nytta av havet om han handlar med det, eller kunskap han förvärvar från en värld om det är en gåva från en rik fru, om han har en son, och om han inte har en son, kommer han att få en son . När det gäller den som kastar stenar i havet kommer hans pengar att gå förlorade . Om han kastar det i en brunn, ger han pengar för äktenskap eller rikedom för en tjänare . Och om han kastade ett djur som ett lejon, en tiger, en apa, en gräshoppa, en kråka och liknande, och det var under Hajjs dagar, kastade han stenarna, och ursprunget till stenarna är att Gabriel, fred vare med honom, befallde Adam, fred vare med honom, att kasta djävulen på dem när han utsattes för honom, då blev det Sunnah, och om det inte var under Hajjs dagar, var det en sten hans bön mot en fiende eller omoralisk person, eller förolämpande, förolämpande eller vittnesbörd som han bevittnar mot honom . Och om han kastade det med andra än dessa tävlingar, som duvor och muslimer bland folket, skulle mannen förbanna bakåt och tala om de rättfärdiga bland folket och de befästa . Och småsten lärda människor . Och det sades : Omvändelse till olydnad och vägledning till de otrogna, och kanske småsten visade martyrskap, för han simmade i profetens palm, må Gud välsigna honom och ge honom frid . Pebbles kan indikera sjukdom, såsom sand . Och han kan ange för pensionärerna vad de äktenskapsbrott med eller söka vägledning eller vad som görs av det . Stenar är hårda ord, och mycket av det är ett bekymmer . Och den som ser att han har en sten som har sin citrus i örat och slänger den, han hör ett hårt ord och hans öra smickrar det ….

…När det gäller Alzag tolkas det som en kråka, men det sägs att det är en indisk slavflicka ….