…Och den som ser att han ber ‘Asr, det indikerar att han har klarat saken där han befinner sig eller frågade det mesta, och det finns lite kvar av det ….

Om han ser som om han ber två rak’ahs för Zuhr, Asr eller Atma, kommer han att resa . Om hon ser en kvinna som hon, menstruerar hon från sin tid ….

…Och den som ser att han ber på marknaden, det finns inget gott i det, och det sägs att den som såg att han leder ett folk på en plats som kräver det, då ser den gamla på den platsen med gott och han får framsteg över andra och ordspråket hörs ….

…Och den som ser att han ber utan tvättning, då blir han sjuk ….

…Och den som ser att han ber Gud den Allsmäktige i sin bön, då kommer han att välsigna en son med den Allsmäktige som säger: ~ När hans Herre gjorde en dold kallelse .~…

…Och den som ser att han ber sittande eller liggande, då indikerar det hans oförmåga att göra saker, och det kan indikera sjukdom i kroppen eller ålderdomen ….

…Och den som ser att han ber sitta utan ursäkt, då är hans arbete bristfälligt ….

…Den som ser att han dödar sig själv kommer att göra det bra och omvända sig uppriktigt, för Gud den Allsmäktige säger : ” Omvänd er till era rättfärdiga och döda er själva . ” Versen . Och den som ser att han dödas, han kommer att förlänga sitt liv . Och den som ser det som om han har dödat en person utan att bli slaktad, de dödade kommer att välsignas med gott . Grundprincipen är att det är orättvist att slakta när det inte är tillåtet att slakta . Om han ser att han har slaktat en slakt, fördöma sedan slaktaren att begå slakt i sin religion eller begå en olydnad mot honom . När det gäller den som dödar eller namnger en mördare och känner till sin mördare, kommer han att få bra, sjunga, pengar och makt . Detta kan påverkas av mördaren eller hans partner, för Gud den Allsmäktige säger : ~ Och den som dödar en förövare har gjort oss till en härskare för sin härskare .~ Även om det inte är känt mördare, är det en man som Cavour är Hamlet på förmågan, antingen Kafr El – Din eller Kafr nåd, versen : ~ mannen dödade Okfarh ~ och såg att hans hals skärs inte vet om slakt, det är mannen som har uppfunnit en kätteri eller imiterade hans falska vittnesbörd och regeringen och spendera . När det gäller den som slaktar sin far, mor eller son, måste han förhindra honom och överträda honom . Den som slaktar en kvinna måste byta ut henne . På samma sätt, om ett kvinnligt djur slaktas, och han har samlag med en kvinna eller förstört en förstfött, och den som slaktar ett manligt djur bakom det, slaktar han, och om han ser att han slaktade ett barn och grillade ett barn och inte lagade mat , då är orättvisan mot hans far och mor . Om pojken är föremål för ett mörker, blir han orätt i sin rätt, och det kallas fult, precis som elden kom från hans kött och det var inte kokt, och om det var vad som sägs om det, skulle grillen göras . Om pojken inte befinner sig i det som sägs om det och blir orättfärdigt av det, så är det för hans föräldrar, för de är förtryckta och de kastar lögn och folk finns i överflöd i dem, och allt detta är ogiltigt så länge som eld lagar inte mat . Om han ser pojken slaktas med grillar, är det då pojken når mäns nivå . Om hans familj åt av hans kött, skulle han få dem av hans godhet och fördel . Om han ser att en sultan slaktar en man och sätter honom på visionens person utan hals, förtrycker sultanen en person och ber honom om vad han inte kan göra, och denna bärare kräver det kravet och frågar honom om sina pengar som är tunga med slaktens vikt, om han känner honom, då är han själv, och om han inte känner honom och han var en gammal man, tar han honom med en vän och han krävs att betala böter baserat på hans vikt och lätthet . Och om han var en ung man tog han en fiende och var kär . Om huvudet för den slaktade är med honom, får han kallelsen till bön, och han får inte böter, och böterna ligger på ägaren, men det kommer att ge honom en illusorisk börda . Om kungen ser att hans herre dödade honom, kommer han att frigöra honom . Och en man kom till Ibn Sirin och sa : Jag såg en kvinna dödad mitt i sitt hus, störd på sin säng . Ibn Sirin sa till honom : Den här kvinnan borde ha äktenskap på sin säng den natten . Mannen var en bror och hennes man var frånvarande, så mannen steg upp från Ibn Sirin medan han var arg på sin syster med en dold ondska, så han kom till sitt hus och hittade sin systers slavflicka och hon gav honom en gåva och sa : Min herre kom igår från resan . Så glädde mannen sig och tog bort sin ilska . Och en kvinna Ibn Sirin kom och sa : Jag såg som om jag dödade min man med ett folk . Han sa till henne : Du bar din man i synd, så frukta Gud, må han förhärligas och upphöjas . Hon trodde . Och en annan kom till honom och sa : Jag såg som om jag hade dödat en pojke och väckt honom till liv . Han sa att du skulle göra fel på den här pojken genom att kalla honom till något förbjudet och att han skulle lyda dig ….

…Den som ser att han gifter sig med en okänd man och det okända är ung, då erövrar gärningsmannen en fiende . På samma sätt, om den drabbade är känd, eller om det finns en tvist, gräl eller fiendskap mellan dem, så får förövaren föremålet . Och om lidandet är känt och det inte finns någon konflikt eller fiendskap mellan dem, drabbar syftet med gärningsmannen det goda, eller hans namn om det inte är värt det, eller dess motsvarighet eller någon av orsakerna till dessa . Om ämnet är en okänd shejk, så är shejken hans farfar och vad som helst som kommer till hans farfar, han förbättrar sitt tänkande och tolerans för det . På samma sätt, om han ser att han kysser en man eller har sex med honom eller blandar sig med honom efter det från deras önskan, så är det enligt vad som beskrivs i äktenskapet förutom att det är mindre än honom i styrka och mängd . Om han ser att han accepterar en annan man än lustens kyss, uppnår den som gör föremålet gott och accepterar det som hans acceptans . Mannen att han såg sig vara ett lamm : ökade Dniah . Och om han såg att han var född av en pojke skadades han allvarligt, och om en slavflicka föddes för honom, skulle han ha det bra, och det är också att köpa pojken och pigan ….

…När det gäller de två männen, de är föräldrarna, hans graviditet eller vad en person står på i sin försörjningsplats, vad han än ser i det från Zein eller Shein, deras tolkning ligger i dem. Om han ser att hans ena ben är skuret eller trasigt, indikerar han att hälften av hans pengar har gått eller att en av hans föräldrar har gått, och om han ser att olyckan i hans ben Det indikerar hans resor eller avgången av hans pengar eller hans död, och den som ser fötterna av järn eller koppar, det indikerar en ökning av hans liv och pengar, och den som ser att hans fötter är förvirrade, det indikerar hans korta liv och minskningen av sina pengar och den som ser att hans ben har förvandlats till en man, något av djuren är ett tecken på styrka…

…Och den som ser att han har gett de döda något och lämnat tillbaka det till honom, då blir det skadligt och bristfälligt ….

…Och den som ser att han undervisar de döda, han predikar och återlämnar människor som har kommit vilse från deras vilseledande ….

…Kremering av den döda kroppen Om du drömmer om kremerade lik betyder det att fiender kommer att minska ditt inflytande i näringslivet . Om du tror att ditt lik kremeras, förutsäger detta ett tydligt misslyckande i projekt, i händelse av att du mentalt angrep andras visdom utan att återvända till din personliga flit i att hantera dess angelägenheter ….

…Och den som ser att de döda har stigit upp från sina gravar och återvänt till sin roll, då ska den som sitter i fängelset låta växterna släppas, eller så kommer Gud att återuppliva växterna efter sin död på den platsen ….

…Och Jaafar Al-Sadiq sa, ~Den som ser någon som har dött medan han är i form av de döda, han kommer inte att nå det mål som han hoppats på från världsliga frågor .~…

…Och den som ser att han följer en död person och står bakom honom när han går ut och går in, sedan imiterar han i sina handlingar de döda som han såg, och han betraktar den avlidnes godhet eller korruption ….

…Och den som ser att de döda är fast beslutna att komma, då är han god och har ett långt liv ….

…Och den som ser att de döda har gett honom något och varit en smutsig klädsel, han begår omoral ….

…Och den som ser att de döda sjunger, det finns inget gott i honom ….

…Och den som ser att en grupp döda är på en plats där de äter något, den saken är kär ….

…Och den som ser att den döda känner honom, då kommer han att ha godhet i sin religion lika mycket som det ….

…Och den som från de döda ser vad han förundrar sig över, då händer något som folk förundras över ….

…När det gäller citroner sa Ibn Sirin: Den som såg citroner, oavsett om det var vid hans tid eller vid en annan tidpunkt, indikerar sjukdom på grund av dess gula färg, och om den är grön indikerar det sorg och om han inte äter det, det är lättare än vad som nämndes ….

…Al-Atraj betecknar den välsignade kvinnan med barn i en dröm . Kanske indikerade det den troende mannen eller recitatorn av den Heliga Koranen . Det indikerar också kunskap, arbete, vackert beröm eller förtrogenhet och kärlek . Och det sades : En av dem indikerar barnet, och många av det är bra, och en del av dem hatar det och sa : Det indikerar hyckleri och att dess utseende strider mot dess inre . Den gröna laurellen indikerar fertiliteten hos sunnah och hälsan hos serarens kropp om han plockade den och den gula laurelfrukten från sunnah med sjukdom . Och det sades : Al- Atarajah är en rik, hedervärd, främmande kvinna, och om han såg det som om han hade skurit henne i mitten, skulle han få en flicka och en son som skulle vara sjuk . Om en kvinna ser en krans på huvudet, kommer en man med god man och religion att gifta sig med henne, och om hon ser i hennes knä kommer hon att föda en välsignad son . Om han ser en man som om en kvinna gav honom parfym, kommer hon att föda en son . Och om en man kastar ett implantat till en annan man, betyder det en begäran om äktenskap . Om en person äter cannabis och det är sött, indikerar det en summa pengar, och om det är surt, betyder det en mindre sjukdom ….

…Domare, den som ser sig själv som väktare för rättsväsendet, då är han rättvis i det. Om visionären var en köpman, var han kränkande och om han var en vulgär, mer än måttet och vikten ….

Om hon ser en kvinna som uppmanas att be om förlåtelse för din synd, anklagas hon för omoral ….

…När det gäller utbudet är det efterfrågan på försörjning och uppnåendet av det som önskas. Och den som ser att bläcket har träffat hans plagg, då indikerar det att skada har inträffat honom. Men om han är en författare skadar det honom inte och man sa att bläckhusets vision om den är full av material tolkas av en kvinna som vet hur man kan dra nytta av det och om han ser att något är skrivet på honom från henne, då blir han bättre än sådan. Kvinnan ….

…Ibn Sirin sa att visionerna om tawasheh av alla kön var ett tecken på godhet och rättfärdighet, och det sägs att tawasheya uttrycktes av änglar eller av gott ….

…Och den som såg Omar, må Gud vara nöjd med honom, Ibn Sirin sa att han skulle ha gott uppförande, och man sa att han skulle vara långlivad och dygd att säga att sanningen var effektiv för gott, härjande falskhet och kanske välsignelse kringgåendet av det gamla huset ….

…När det gäller skrivande tolkas det av hur staten går och lindrar behovet, och den som tror att han skriver och effekten av sitt skrivande visas inte. Om han är arbetsgivare avskedas han, särskilt om skrivning har ett märke ….