…Vad tycker du om att sprida de hycklande nyheterna om maktens natt i en dröm? Det är vanligt bland människor på sådana dagar varje år om att bestämma Laylat al-Qadr, och att det är natten till sådant och sådant, och förra året ryktes det för mig att jag ställde Power of Night som natten på tjugo -fem, och för ansvarsfrihet vill jag klargöra följande : Fråga / Finns det intresse Bestäm maktens natt? Vad avgör vad vissa gör för att informera eller begränsa dem – baserat på visioner – och under förevändning att uppmana dem att göra det, eller att sträva efter dem? Jag svarar på denna fråga genom följande punkter : 1 / Uttrycket av visioner är baserat på gissningar och är inte baserat på skärning. Jag varnar också för att införa visioner för aspekten av tillbedjan, för religion har slutförts . 2 / Vi erkänner att den troendes vision är sann, och att den är en del av profetdommens delar, och vi stöder också att predika det goda med bevis : Profetens ord [ Det finns inget kvar av profetdomen utom evangelisterna . De sa : Vilka är de goda nyheterna? Han sa att den rättfärdiga visionen ses av den troende eller ses av honom ], men den troendes vision kan också vara falsk, och det finns ingen hänvisning för honom till ofelbarhet idag som kan bestämmas av detta eller det . 3 / Att denna umma gav bättre ord och bättre gärningar än den förra, och de levde hela månaden, och detta umma kommer inte att vara lämpligt förutom vad som är rättfärdigt i början av det . 4 / Budbäraren, må Guds böner och fred vara över honom, informerade inte följeslagarna om en viss natt utan berättade snarare att det var de senaste tio dagarna, eller de sju senaste dagarna, och detta sa han efter att han fick veta att några av hans följeslagare, må Gud vara nöjd med dem, såg Maktens natt i en dröm, så han sa som i haditen att han berättade. Al-Bukhari i hans Sahih : [ Jag ser dina visioner maskopi – det vill säga, de kom överens om – under de senaste sju dagarna, så den som undersöker dem bör undersöka dem under de senaste sju dagarna . ” Denna fråga var en av de viktiga sakerna som följeslagarna arbetade med, må Gud vara nöjd med dem, tills det rapporterades att de brukade utföra I’tikaaf i mitten av tio dagar och letade efter det, och detta är innan profeten specificerade det under de senaste tio dagarna . 5 / Jag ser att profeten är över honom mycket av natten och gick ut för att berätta för kamraterna, därefter Onisseha och berättade att han såg i en dröm att han kastade sig i vatten och lera, kom ett moln Vmatart tills Sal tak av moskén – var palmblad – bön och höll, sa berättaren : Jag såg Budbäraren, må Gud välsigna honom och ge honom frid, falla ned i vatten och lera, tills jag såg ett spår av lera på hans panna, och detta är en bekräftelse på hans syn, må Gud välsigna honom och ge honom frid, så han lämnade morgonbönen med sitt ansikte fyllt med lera och vatten . 6 / Det kom i Sahih att, må Guds böner och fred vara över honom, sade han : [ Jag gick ut för att berätta om öde natten och kikade – det vill säga grälade och argumenterade – så och så, och det höjdes, och förhoppningsvis skulle det vara bra för dig …….] Hadith . Al-Subki al-Kabeer drog slutsatsen från denna berättelse, som anges i Fath al-Bari 4/286: Det är önskvärt att dölja maktens natt för dem som såg den . Detta beror på att Gud förordnade sin profet att han inte informerade honom om det . Och allt gott ligger i det som är avsett för honom, så det är önskvärt att följa honom i det . 7 / Betydelsen av hans ordspråk, må Guds böner och fred vara över honom : [ Må det vara bra för dig ]: Om maktens natt utses en viss natt, kommer den att vara begränsad till den, då tillbedjan missad i en annan , och detta hände och händer från många människor, så att det finns några som står upp för natten som ryktas vara Laylat al-Qadr och lämnar resten , och detta är ett stort misstag – som vi förklarade tidigare -. 8 / Det är bättre för muslimer att inte överföra sådana nyheter om att bestämma Laylat al-Qadr, eller att publicera några av uttalandena från dem som uttrycker det, som natten till sådant och sådant i månaden, när det är bevisat från de korrekta berättelserna, att att dölja det var för visdom och det är bra för ummah, och bra att följa det som kom från budbäraren, må Gud välsigna honom och ge honom frid . 9 / krävs av muslimer i allmänhet flit och tillbedjan och arbete i hela denna månad, den sista av det och i synnerhet tio , var profeten fred över honom som anges i en intervju med Aisha : Om tio gick in och spände förklädet, och lev för natten och väckte sin familj ] , och i denna hänvisning till att man uppmanade att förbättra slutsatsen förseglar Gud oss väl. Amen, o världens herre … och Gud vet bäst ….
Drömmer om Dröm om gekko i en dröm
(118 betydelser av drömmar om Dröm om gekko i en dröm )…Är vad vi ser i en dröm om visioner , drömmar , eller Alodgat , vara i färg , eller svartvitt? Om någon av er överväger denna fråga, och söker efter ett svar på det, då han kan börja söka efter ett svar på det genom : försöka hämta vad han tidigare såg i sömnen …. och vissa kan lyckas minnas . Andra kan misslyckas . Men kommer säkert att säga att vi inte vet om det vi ser i färg eller svartvitt . Jag säger här min egen uppfattning genom forskning och fråga, att det mesta av det vi ser är i svartvitt, och det finns få visioner i färg, och vid den tiden har färgen som kom i drömmen sin starka betydelse och det finns många exempel som kom till mig, antingen under presentationen av drömprogrammet eller under mitt uttryck i På måndagar eller fredagar, där det finns en hänvisning till färger i visioner, men vad som finns i Koranen eller Sunnah bygger på det, och det finns bevis för att det finns färger i en dröm, vad Al-Tirmidhi berättade i Uppenbarelseboken, kapitel om vad som kom i profetens syn, fred och välsignelser över honom, i balans och Vattumannen, på myndighet av Aisha, som sa : Guds budbärare, må Gud välsigna honom och ge honom frid, frågades om ett papper och Khadija sa till honom : Han trodde på dig och att han dog innan du dök upp, så Budbäraren av Gud, må Guds böner och fred vara över honom, sa : ( Jag visade honom i en dröm med vita kläder på sig, även om han var från folket i Hellfire. Han skulle ha klätt sig annorlunda .) Närvaron av färger indikeras också av Abdullah bin Salams hadith, som Al-Bukhari berättade i sin Sahih, och till och med titeln honom genom att säga : Dörren till det gröna i drömmen och den gröna trädgården. och haditen presenterades i den och i den : Abdullah bin Salam gick förbi en cirkel där Saad bin Malik och Ibn Omar, och de sa : det här är en man från paradisets folk , sa jag : ingen berättare sa, de sa så och så, sa han : Halleluja ! De borde inte ha sagt vad de inte kände till, men jag såg som om en pelare placerades i en grön äng och en länd uppfördes i den och i dess huvud fanns en länd och längst ner på den en rättvisare, och han var tjänaren eller tjänaren, och det fick han veta, så jag separerade tills jag tog pilen . Hon berättade det för Guds budbärare, och han, må Guds böner och fred vara över honom, sa: [ Abdullah ska dö medan han tar den mest pålitliga pilen ]. Detta bevis bevisar vad du nämnde, och Gud vet bäst ….
…Hur gör jag för att bli av med problemet med väntade onda omkring mig , om jag ser en hjärtskärande dröm i dem? Detta är ett exempel på många frågor , jag har alltid sett , och jag döljer dig inte att jag var en av dem som levde med detta problem , eftersom jag ser vad som kommer att hända med vissa omkring mig , och sedan lever jag i ångest och väntar vad kan hända, och detta problem finns också för vissa människor, i ett tillstånd av vakenhet !! Ur min synvinkel kan deras känsla av något innan det inträffar vara av typen inspiration ; Det är att man pratar om något och Gud återupplivar sanningen på sin tunga . Koranen godkändes på sex platser . Omar bin Al-Khattab var inspirerande. Sanningen utförs på hans tunga och Koranen gick med på sex ställen. Det kom i Sahih Muslim genom Abdullah bin Omar, må Gud vara nöjd med honom. Han sa, Umar sa : [ Min Herre gick med på tre : Ibrahims helgedom, slöjan och Asara Badr ]. När också profetens kvinnor protesterade mot honom i svartsjuka, sa han : Må hans Herre, om han skilde sig från dig, byta ut honom mot bättre män från dig, och versen avslöjades därmed . I en autentisk hadith enligt Muslim, gick han med förbudet mot att be för hycklarna [ se Sharh Al-Nawawi på Sahih Muslim 15/167] Och han också kommit överens med avseende på förbudet mot alkohol. Al-Nawawi sa : Det här är sex, och det finns inget i formuleringen från den tidigare haditen om Umar som förnekar ökande godkännande, och Gud vet bäst. Jag återvänder till föregående ämne och jag säger : Det kan bero på en annan anledning, som är den känsliga känslan av att känna för andra och leva med deras problem, som händer med vissa mödrar eller fäder med sina barn, till exempel, så fadern eller modern kan känna lidandet för ett av barnen när han befinner sig i främmande eller i nöd . Han kan till exempel säga : Jag känner att mitt bröst är sammandraget av så och så, och denna fråga kan hända andra som kännetecknas av dessa egenskaper, från vissa grupper, såsom vissa säkerhetsmän, läkare, lärare eller manliga och kvinnliga sjuksköterskor och andra som har en känsla av vem han är ansvarig för det . Detta problem kan drivas på två sätt : 1 / Om denna intuition kom genom en dröm, drev han den med de angivna försiktighetsåtgärderna mot den hatade visionen, och det driver den här saken som han fruktar kommer att ske, om Gud vill . Och den som har drabbats av denna egenskap måste insistera på Gud att be för att avvärja denna fråga för hans räkning, och han kommer inte att se något av detta, om Gud vill . 2 / Och om denna intuition kom genom inspiration, drev han det genom bön att Gud skulle ta bort denna egenskap från honom, och Gud kunde svara på tjänarens fråga, särskilt till dem som insisterar på bön, och Gud vet bäst ….
…Den som använder en mobiltelefon i en dröm : han genomför en turné, antingen extern, så det är en resa eller intern, så det är ett besök hos vänner eller släktingar ….
…Ibland ser jag en bra vision i en dröm och jag är nöjd med den , men jag har inga bevis för det medan jag är vaken. Så vad indikerar det? Forskarna nämnde att om det som en person ibland ser inte hittar det medan han är vaken och inte hittar något som tyder på det, så ingår det i rördrömavsnittet, och detta beror mest på sinnets handling innan sova med det, om en person sover kan han se något som indikerar det, och detta varken skadar eller gagnar (3)….
…Och den som ser att en eld, en skorpion, en orm eller en sten som faller ner från himlen indikerar att Guds plåga har fallit ner på den platsen ….
…Är det tillåtet att se Gud i en dröm? Svaret på detta : att folk uttryck har kommit överens om att det är tillåtet att se Gud i en dröm och hälsa , förutom att se profeten frid vare med honom . Ibn Albaqlani sa : se Gud i en dröm tankar i hjärtat av en semantik bakom mig om saker än eller vara som någon annan bitter Iaat , och Gud vet (1). F : Vad är etiketten för god syn? Vad är hennes exempel? A : Forskarna nämnde etikett som de som såg en rättfärdig vision skulle göra, vilket är : 1 Att vara tacksam för det . 2 • Anne Astbhr ute . 3 • Anne talas men alla som älskar utan det hatade . Fred vare med honom, sade han : Om du såg en syn på kärlek för han är från Gud , Fleihmd av Gud och det händer . . ~(2) . Avsnitten i Uppenbarelseboken korrigerar inspiration som redan en Maagayh-Gud i tjänarens hjärta , ett ord säger till Herren, hans tjänare i en dröm, när han sa i tyst tillbedjan och andra, inklusive : sammanflödet av anda av de dödas sovande liv från hans familj och hans släktingar och hans följeslagare , och jag kommer att prata om det senare i större aktivering, om Gud vill . inklusive : uppstigning av hans själ till Gud och henne till honom . inklusive : inträde i anden av Paradise och Mhahadtha och andra (3). ___________________ (1) Ibn Hajar – op – (388 \ 12) (2) berättare Bukhari också i Open – op – (369 \ 12) (3) son till värden – ande – op – s. 63 ** citerar Dr Fahad Al – Osaimi…
…Han slaktades i en dröm för att han förolämpade följeslagarna 82 – Ibn al-Qayyim nämnde också på al-Qayrawanis auktoritet som han nämnde i ( Kitab al-Bustan ) på auktoritet från några av föregångarna, sa han : Jag hade en granne som förbannar Abu Bakr och Omar – må Gud vara nöjd med dem – när jag en dag mer än förolämpade dem, tog jag honom och åt mig, och jag gick till mitt hus medan jag var somnade jag och var ledsen, så jag sov och lämnade middagen, och jag såg Guds sändebud ( PBUH ) i en dröm, och jag sa : O Guds sändebud så och så förbannar dina kamrater, sade han : ( Vem är mina följeslagare ) ? Jag sa : Abu Bakr och Omar sa : ~ Ta den här kniven och slakt den med den .~ Så jag tog det och lade det och slaktade det, och jag såg som om min hand slog det från hans blod , så jag kastade tidvattnet och förde min hand till marken för att torka det, så jag märkte när jag hörde skrikande från hela hans hus så jag sa : Vad är det här skrikande : De sa : Så och så dog plötsligt när vi kom och tittade på honom, så slaktplatsen . 83 – Han sa : Muhammad bin Abdullah al-Muhabili sa : Jag såg i en dröm som om jag var i armen till sonen till så och så, och om profeten ( PBUH ) satt på en kulle med Abu Bakr och Umar stod framför honom, Umar sade till honom : O Guds budbärare, detta förolämpar mig och förolämpar Abu Bakr , och han sa : Kom förbi O Abu Hafs ), kom en man. Om han Omani var känd, sade Bsabhma Profeten till honom ( r )) Addjah ), sa Faddjah sedan ( Azbha ) Vzbha , sade : vad varnade mig, men Siaha sa jag : vad jag inte säger honom i hopp om att ångra sig när han uppvaktade sitt hus Jag hörde mycket gråt , så jag sa : Vad gråter det här? Så de sa : Omanen slaktades igår på sin säng . Han sa : Jag kom nära hans nacke, så från hans öra till hans öra en röd väg som fångat blod ….
…Han hittade sin fars pengar genom en dröm 79 – och ur den vision som inträffade vad Ibn al-Qayyim nämnde är att Umair bin Wahb – må Gud vara nöjd med honom – kom i sömnen och han fick höra : Kom till sådana-och- så och från huset, gräva sedan för att hitta din fars pengar och hans far hade begravt pengar och dog och rekommenderade inte. Då stod Amir upp från sin sömn och grävde dem, och du hittar din fars pengar , och hans far hade begravt pengar och dog och rekommenderade inte det, så Amir stod upp från sin sömn, och han föraktade honom som han befallde honom, så han slog tio tusen dirham och förnekade mycket, så han betalade sin skuld och förbättrade sitt tillstånd och tillståndet för sitt hushåll och det var efter hans säkerhet, och den yngsta av hans döttrar sa till honom : O vår Herres fader, den som älskade oss för sin religion är bättre än Hubl och tröst, och om det inte var att han skulle ha ärvt dessa pengar från dig , men tillbad honom i några dagar. Ibn al-Qayyim sa : Ali bin Abi Talib al-Qayrawani sa : Ali bin Abi Talib al-Qayrawani sa : Denna hadith av Amir och utvinning av pengar i en dröm är förvånande än vad vi hade och vi såg i vår tid i vår stad från min far Muhammad Abdullah al-Baganashi var en rättfärdig man, känd för att se de döda och fråga dem om frånvarande och förmedla detta till deras familj och deras släktingar tills han blev känd för det och en hel del av honom, så man skulle komma till honom och klaga på honom att Hamima dog utan testamente och har pengar för att inte vägleda honom till sin plats, så han förbereder honom för gott och kallar Gud på sin natt för att se de beskrivna döda. Och han frågar honom om saken Re med den ….
…Vad är beslutet om att använda termen ”förkroppsligande av Gud” när man diskuterar frågan : Kan Gud ses i en dröm? När du diskuterar denna fråga hittar du några beskrivningar som inte är lämpliga för honom, den Allsmäktige, sade domaren : Forskarna har kommit överens om att det är tillåtet att se Gud den Allsmäktige i en dröm och dess giltighet. Och andra sådana uttryck från de uppdaterade uttrycken som inte kom från Guds ord eller hans budbärares ord, och därför förnekas de inte och bekräftas först efter utarbetandet, och om deras betydelse är korrekt, är det bevisat, annars det nekas . Därför är det inte tillåtet att säga : Hans tillstånd är en av kroppens egenskaper, och det är inte tillåtet för honom att förkroppsliga honom. Eftersom detta är ett av de uppdaterade uttrycken ….
…** Jag uppfyllde hans vilja i en dröm på Ataa al-Khorasani-myndighet som sa : Jag kom till Madinah och frågade om någon som berättade om hadith av Thabit bin Qais bin Shammas, och han vägledde mig till sin dotter, och Jag frågade henne och i det : När Abu Bakr, må Gud vara nöjd med honom, vädjades muslimerna till avfallets folk och al-Yamamah och lögnaren Muslima, Thabit Ibn Qais gick till den som gick när de träffade Musaylimah och Bani Hanifa besegrade muslimer tre gånger, sade fixat och Salem Mwale Abi Hudhayfah : vilken Hzka vi kämpade med Allahs budbärare, fred vare med honom Fjala för sig själva ett hål som snubblade där Vqatla till och med dödade, sa : Warri, en man från muslimen fixade bin Qais i sin dröm, sa han : Jag är det som dödade gårdagens uppfödare. Från muslimerna tog han en värdefull sköld från mig, och hans hus ligger i yttersta delen av militären, och hemma hamnar en häst i sin längd. av pengar också och så från Rqiqi gamla och du att göra den här drömmen Vtadhaah sa : kom Khalid bin Walid sitt regemente för att skydda Fujdha som nämnts och presenteras för Abu Bakr, må Allah vara nöjd med honom och sa till honom Implementerade Abu Bakr, må Allah vara nöjd med honom och hans vilja efter hans död, vi vet inte att någon grön upp hans vilja efter hans död en No Thabit bin Qais bin Shammas, må Gud vara nöjd med honom . I romanen, Anas må Allah vara nöjd med honom att bin Qais, må Allah fixa honom kom dagen för Al- Yamamah har mumifierat och publicerat Okfanah sa : Åh Gud, jag botade dig än honom dessa och ber om ursäkt än att göra de dödade var hans sköld Vsergt Farah, en man som ser sovande, sa han : DERI i Han uppskattade det under kanonen på ett sådant ställe och gav befalningar till honom, så de sökte skölden och de hittade dem och de levererade bud….
…Allt äktenskap : I en dröm, om en person har en våt dröm, är det obligatoriskt för honom att tvätta, då är det inte en vision…
…Vad är bättre att säga att jag har en vision eller en dröm? Bukhari-adressen är korrekt : dörren : Guds syn , och alltså alltså betydelse och nämns i hadithen : ~ Sanna drömmar om Gud och drömmen om djävulen ~ och tydligt detta att säga : det som läggs till Gud är inte sägs ha en dröm som läggs till djävulen sägs ha en vision, en olaglig handling bygger på optimism och inte alla kallas en vision, kom i en intervju senast ( Uppenbarelseboken tre ) nämnde sedan de moderna troende som kallas alla slag vision av namnet , och till förmån för optimism orden fred vara över honom ~ god syn på Gud ~ i romanen : ~ god vision ~ Så han kallade det Hassan…
…Vad är beslutet om att tilldela djävulen en dröm? Vad är beslutet om tillskrivning till honom endast som en metafor? Det rapporterades, när det kom till oss, att Guds budbärare, må Guds böner och fred vara över honom, sade : ((Den sanna visionen är från Gud och drömmen är från djävulen )) . Många pålitliga forskare har hittat någon som drömmen tillskrivs som metafor för exemplet med Mazzari i Sharh Sahih Muslim och Ibn Hajar i Fath al-Bari medan de talade om den rättfärdiga visionen : ( Det är med avseende på vad Djävulen inte har någon inträde i, och vad gäller vad som har en inkomst, tillskrivs det honom som en metaforisk procentsats ). Jag sa : Men den rätta uppfattningen är att handlingarna tillskrivs deras ämne. Eftersom han är den som initierade det och gjorde det, och det tillskrevs den allsmäktige Gud för att han är den som har bestämt och skapat det, som den allsmäktige sa : { Vad som har hänt dig från godhet är från Gud } det vill säga en handling och en början . Och den Allsmäktige sa : ( Alla är med Gud ), vilket betyder deras skapande och uppskattning . Och utifrån detta Djävulens handlingar, såsom waswasah, vilseledande, frestelse och att göra ett kontrakt på gruppen människor, som alla tillskrivs djävulen. Det är direkt henne så mycket kvitto i Koranen den Allsmäktige sade : { Satan Sol dem dikterade till dem } , och den Allsmäktige sa : { Satan lovar dig fattigdom och beordrar dig att begå omoralisk } sa också { och Kasemhma Jag är också för dem som Nashan } och Allsmäktige sade { jag är en granne som du } samt indikerar så säger fred vare över honom (( håll djävulen huvudet på rim av dig ….)) muslim kärn förklaring (6/65) och säger fred vare med honom : (( djävulen är Adams blodström )) gick med på det . Detta och hans liknelse är ett faktum som hon tillskrev Satan på ett riktigt sätt eftersom han är den direkta aktören av det, även om alla av dem är enligt uppskattningen av Gud den Allsmäktige och hans skapelse och kommer allsmäktig . Om han, må Gud välsigna honom och ge honom frid, sa : (( Drömmen är från Satan )) , måste det sägas i ansiktet, och drömmen är av det slag som han förför och skrämmer Adams barn . Al-Qadi och andra sa : ( Han är i ansiktet och att Gud den Allsmäktige har gjort för honom styrkan och förmågan att springa genom insidan av människan, hans blodströmmar )….
…När det gäller den som gifter sig med sin fru i en dröm, kommer han att vinna vad han försöker göra i frågor som rör sin bransch . Om han ser att han är junub, är hans angelägenheter blandade, och om han gör ghusl, kommer han ut ur allt som hände honom ….
…Professor Abu Saad, må Gud vara barmhärtig över honom, sa : Grundprincipen när det gäller visionen om bön i en dröm är att den är prisvärt i religionen och i världen och indikerar medvetenheten om mandatet och uppnåendet av en uppdrag eller fullgörande av en skuld eller fullgörande av förtroende eller upprättande av en obligatorisk skyldighet från den Allsmäktige Gud . Sedan är hon på tre strejker, hans skyldighet och Sunnah och frivillig. Den obligatoriska är vägledande för vad vi har sagt, och att dess ägare tillhandahåller pilgrimsfärd och medför omoral, eftersom Gud den Allsmäktige säger : ” Bön förbjuder omoral och ondska .” Sunnah anger dess ägares renhet och hans tålamod med avseende på olyckan och framträdandet av ett bra namn för honom, för den Allsmäktige sa : ~ Du har haft en bra jämvikt i Guds budbärare .~ Och medkänsla för skapandet av den Allsmäktige Gud och att han hedrar sina barn och de som är under hans hand och är vänlig mot dem, framför vad han måste och måste i mat och kläder, och han strävar efter att göra sina vänner, så att han testamenterade honom i ära . Och volontärarbete kräver perfektion av virilitet och avlägsnande av bekymmer ….
…Och den som berättar om något i en dröm, om informanten är en av sanningens folk, så är det han sa som han sa . Om det är ett erkännande av honom själv, berättar det om vad som avslöjas för honom, och det är detsamma som hans ordspråk . Den som talar i en icke-bransch och svarar på andra, saken är upp till honom själv . Om det är från hans kunskap och bransch, är det upp till frågeställaren . Och den som har bytt namn, attribut eller kropp, han kommer att få gott och ont från det han överförs till och förändras i det ….
…Att se Kaaba i en dröm är ett gott budskap om hans fötter, eller en varning om ondskan som han kan ha stött på ….
…Sällsynt berättade att några av de rättfärdiges visioner i en dröm efter hans död, searen hur han sa till honom och hittade Herren Voncd : ( Hacbona Vdqqgua … växte sedan Voatqgua ) ( så Boushima-kungar … Palmmalak bifogar ) ( båda dog en muslim … inte brinner med eld )…
…Den som återvänder i en dröm till ett tillstånd där han var vaken, det han brukade möta i det av gott eller ont återvänder till honom ….
…I visionen om profeterna och budbärarna i allmänhet och Muhammeds vision i synnerhet hörde jag Abu Bakr Ahmed bin Al-Husayn bin Mahran Al-Maqri, han sa : Jag köpte en piga som jag tycker är turkisk, och hon gjorde inte känner min tunga, och jag känner inte hennes tunga, och mina följeslagare hade en granne som översätter från henne, sa han, så en dag sov hon, så jag insåg medan hon grät. Hon gråter och säger : O min herre, lär mig öppningen av boken, så jag sa till mig själv, jag tittar på hennes ondska, du känner min tunga och pratar inte med mig, så mina vänner samlades och sa till henne : Du kände inte hans tunga och tiden , hur pratar du med honom? Och pigan sade : Jag såg i min dröm en arg man och många människor var bakom honom medan han gick, så jag sa vem är det här? De sa Mose, fred vare med honom . Sedan såg jag en man som var bättre än han och med människor medan han gick, så jag sa vem är det här? Så de sa Muhammad, fred och välsignelser över honom, så jag sa att jag skulle gå med detta, så han kom till en stor dörr, som är himmelens port, så det knackade och det öppnade för honom och för vem han gick in, och jag och två kvinnor stannade, så vi kollade på dörren och den öppnade sig, och det sades att den som är bra att läsa bokens öppning får tillstånd, så de läser och ger dem tillstånd, och förblir jag . Så han lärde mig att öppna boken, sa han, och jag lärde den med stor svårighet, och när jag bevarade den, föll den död . Professor Abu Saad, må Gud vara barmhärtig över honom, sa : Profeternas syn, må Guds böner vara över dem, är en av två saker, antingen som goda nyheter eller varning . Sedan finns det två strejker : en av dem är att han ser en profet i sitt tillstånd och utseende, för det är ett bevis på synlighetens personlighet, hans stolthet, hans fullkomliga ställning och hans seger över dem som är mot honom, och den andra ser honom förändra situationen med ett rynkande ansikte. en profet, indikerade att förråda sekretariatet och förbundet att säga upp versen : ( emot saker Nqdahm deras förbund och misstro i verser Allah och döda profeterna orättmätigt ). Detta är på det hela taget och när det gäller detaljerna : Om han såg Adam, fred vare med honom, i sitt utseende, skulle han ha uppnått ett stort mandat om han var värd det . Eftersom Gud den Allsmäktige säger : ( Jag är en kalif på jorden ) , och om han ser att han talade till honom, kommer han att få en anteckning av den Allsmäktige som säger : ( Och Adam kände alla namnen )….
…Vad är grunden för det i hjärtat av innebörden i uttrycket , såsom gråt uttrycka glädje , och död i livet? Vilket är vanligt bland uttryck för uttrycksmetoder ; Expression i hjärtat av mening , som gråt korsa över med glädje , och död uttrycker liv , och detta ser jag dess användning när det är en dålig mening , det visar optimism och vad jag har hittat från bevis som stöder detta tillvägagångssätt är vad som kom i ordet från den Högste : ( Om Gud visar dem lite i din dröm, och om han visar dem mycket, skulle du misslyckas och du skulle vara fristående i saken Men Gud välsignar dig, han är medveten om samma bröst (43), och som han visar dem när du träffades lite i dina ögon och minskar dig i deras ögon, så att Gud bestämmer en sak som var i kraft, och för Gud kommer saker att återvända (44) ( Al-Anfal : 43, 44). Mujahid sa : Gud visade dem livet i lite sömn . Han berättade för profeten frid vare med honom följeslagare som fästs dem . Sayyid Qutb sa : synen är uppriktig i verklig betydelse , en liten profet följde dem och de är många siffror , men få deras musik , en liten vikt i kampen … etc. . Eftersom p arties ansikte motsvarar ansikte upprepad synprofetisk uppriktigt i den makroskopiska bilden av de två sidorna , så att de troende ser de otroende ett fåtal , och ser de otroende de trogna få , så att båda lag Aggrey att gå till strid . anledningen till att de otroende ser de trogna få ; som Razi sa : förbereder inte troende Ka redo , och Ajtraoa troende Beroende på mig sa jag till dem , då förvånade och förvirrade folkmassan dem . . . Tills han sa : Det finns en opposition när det gäller att minimera de två partier som kallas meditation . Om de icke-troende i själva verket var många , och de troende var få , och profetens syn, må Guds böner och fred vara över honom, hade några i synen , kom han till stor visdom , det vill säga att Gud vågar de troende mot de icke-troende på slagfältet , och det var det som hjälpte de troende att uppnå seger , och Gud vet bäst . Och det finns en bild nära detta , så släktingar ibland agerar på varandras vägnar i en dröm , så vi kan se farbror , och meningen är en annan farbror , och vi kan se en av bröderna , och innebörden spenderas på en annan bror och så vidare ….
…Den som ser att han lägger en form i rädsla, han gifter sig med en kvinna ….
…Och den som ser att han befinner sig i en utökad öken och ett antal blommor, vindar och rosor har grodd i den medan han är i den, då kommer han att följa med en man med stort öde och förvärva av sin kunskap, förnuft och kunskap, och det kan vara ett tillvägagångssätt för en rättvis kung och att få gott och nytta om han är lämplig för det ….
…Och den som ser att han befinner sig i ett fartyg i regnvatten eller en damm, då strömmar världen över honom och ökar i sin religion mycket bra, och han belönas fortfarande för sig själv och sina pengar ….
…Och den som ser att han befinner sig i en bergsgrotta eller tänker komma in i den, då är det en tillflykt och en tillflykt för den Allsmäktige som säger: ~ Så gå till grottan, din Herre kommer att sprida ut din nåd för dig och förbereda dig från ditt kommando ett ackompanjemang . ~…
…Al-Kirmani sa: ~Den som såg att han simmade i en flod eller ett rum i den, då är dess tolkning som tolkningen av havet, men kungens plats kommer att vara den som är utan honom .~…
…Och den som ser en av de icke troendes döda och hans tillstånd är bra och hans utseende är vackert, hans visioner visar höjden på hans klackar och indikerade inte hans goda tillstånd hos Gud, den välsignade och upphöjda vara han, och han kan dö för monoteism och bara Gud den Allsmäktige har sett det ….
…Den som ser en härskare i ett hus eller går in i en moské, en stad eller en by, då är det ett bevis på att en olycka inträffar för folket på dessa platser, för Gud den Allsmäktige säger: ” Om kungarna går in i en by förstör de den . ”…
…Och den som ser att han är begravd i en grav i form av de döda utan att fylla, då ska han gifta sig med en kvinna ….