…Den gula : Den Allsmäktige sa ( Han sa att han är en gul ko, så ljus i färg som glädjer tittarna ) Surat Al-Baqarah 69 – betyder skönhet ( det kastar gnistor som palatset * som om det var gula bärare ) Surat Al -Korrespondens 33 – betyder plåga ( och sedan är det glädjande och sedan blir det gulnat och sedan bryts det ) Surat Al-Hadid 20 Det betyder välstånd…

…Ibn Sirin sa att visionerna om tawasheh av alla kön var ett tecken på godhet och rättfärdighet, och det sägs att tawasheya uttrycktes av änglar eller av gott ….

…Och den som ser att han har slutfört sin bön och sedan söker förlåtelse från Gud den Allsmäktige och vänder honom mot qiblahs riktning, då kommer hans bön att besvaras, och om hans ansikte inte vänder mot qiblah, då begår han en synd, då han omvänder sig från det ….

…Kan en icke-muslim? Som en jude eller kristen, för att uttrycka visionen eller förklara den, eller är denna kunskap specifik för muslimer bara …. ? Vårt svar på den här frågan är att vi måste veta något viktigt, det vill säga att budbäraren, må Guds böner och fred vara över honom, när han sa i al-Sahih : { Det finns inget kvar av profetdomen förutom heralderna . De sa: Vad är Guds budbärare? Han sa att den rättfärdiga visionen ses av en muslim eller ses för honom . } , Visionens ursprung läggs, och det är främst religiöst; För den som sa dessa ord har bevisat att han korsar visionen med hjälp av den ädla Koranen, och Koranen är Guds mirakulösa ord varje gång och varje plats, och därför är det ofta i vissa visioner något av saker som är frånvarande, som om vi söker Koranens hjälp med att dechiffrera dem, ser vi sanningen och verifierar dem . Det bevisades också att han korsar visionen genom den andra uppenbarelsen. Det är den renade Sunnah, som har blivit en referens för dem som uttrycker vad den innehåller av de profetiska ordspråken, och dess ägare beskrev det genom att Gud sa : [ Det är inget annat än en uppenbarelse som avslöjas . Hans kunskap är mycket stark ]. Och den som i sitt uttryck hänvisar till en av dessa två källor, då utmärker han sig i alla färdigheter, men det finns ett uttryck som använder andra saker eller med hjälp av andra saker, såsom användning av fysiognomi, eller att känna situationen för searen eller söka hjälp från kunskap om samhällets förhållanden, och detta kan göras av en icke-muslim, men jag vill inte kalla det ett uttryck för en vision, utan snarare en analys av samhället eller personligheten, eller en studie av det, och detta beror på att uttrycket är en fatwa och dess namn har en koranisk eller religiös förutsättning, och icke-muslimer är fria från det, precis som det inte är tillåtet för icke-muslimer att våga göra det, även om bara namnet . Det är också nödvändigt att känna till de viktigaste uttrycksverktygen, nämligen Koranen och Sunnah i första hand. Dessa kanske inte är tillgängliga för icke-muslimer, och icke-muslimer kommer inte att hänvisa till dem . Vissa referenser har nämnt och bevisat förekomsten av vissa icke-muslimska uttryck och delat in dem i uppdelningar, inklusive : 1 / Uttrycken är filosofer, såsom : Platon och Ptolemaios . 2 / Uttryck av läkare, såsom : Galen och Hippokrates . 3 / De som uttrycker från judarna, såsom : Hayy bin Akhtab och Kaab bin al-Ashraf . 4 / Uttrycken är kristna, såsom : Hunayn ibn Ishaq och Abu Mukhaled . 5 / De som passerar Magierna, såsom : Khusra, Anu Shar, Wan, Kashmur och Hormuz . 6 / Korsningen är bland de arabiska polyteisterna, såsom : Abu Jahl, Abu Talib och Abdullah bin Abi . 7 / Korsningen är bland prästerna, såsom : Sateh, Abu Zara och Awsajah . 8 / De som uttrycker är bland trollkarlar, såsom : Abdullah bin Hilal och Qurt bin Zaid al-Abli . Men de som följer dessa uttryck märker deras beroende av saker som inte har något att göra med Koranen eller Sunnah i uttryck, utan snarare ser du att de beror på förmögenhet, jinn eller alla slags magier och andra metoder för försöker veta det osynliga förbjudet . Bryr människor med tidigare tristess om drömmar? Ja, bevis på detta kom. Och därifrån : Det kom i 1 Moseboken : Kapitel 8: 40 , s. : 66 följande : Joseph sade till fängelse ägare : [ är inte Gud uttryck ifrån mig? ]. I Josefs uttryck till kungen sa han : [ De två drömmarna är en . Och det upprepades för att saken bestämdes av Gud, och Gud skyndade sig att göra det. ] Första Moseboken : Kapitel 32: 41 , s : 69. Det finns många andra berättelser, men dessa är exempel, och Gud vet bäst ….

…Fördel: Om en person vill se en ärlig vision som visar vad som finns i hans samvete sover han på tvättning på sin högra sida, kommer ihåg Gud och åberopar denna bön som berättas på myndighet av Jaafar al-Sadiq, och detta är : Gud, Jag överlämnade min själ till dig och riktade mitt ansikte till dig och överlämnade mitt befallning åt dig, och jag tyckte till dig med lust och rädsla till dig, inte en tillflykt. Det finns ingen flykt från dig förutom dig. Jag har trott på din bok som jag avslöjade och din profet som du sände. Välsignad vare vår Herre och upphöjd är du rik och vi fattiga söker din förlåtelse och omvänder dig, Herre, jag flyr från dig till dig, o Gud, visa mig en sann vision som inte är falsk, bra, trevlig, olycklig, fördelaktigt, inte skadligt . Och om han vaknar, kommer han ihåg Gud den Allsmäktige och berättar om en syn på en viss passage, och vad han än går, han är beroende av honom ….

Att se Kaaba i en dröm är ett gott budskap om hans fötter, eller en varning om ondskan som han kan ha stött på ….

…Och den som berättar om något i en dröm, om informanten är en av sanningens folk, så är det han sa som han sa . Om det är ett erkännande av honom själv, berättar det om vad som avslöjas för honom, och det är detsamma som hans ordspråk . Den som talar i en icke-bransch och svarar på andra, saken är upp till honom själv . Om det är från hans kunskap och bransch, är det upp till frågeställaren . Och den som har bytt namn, attribut eller kropp, han kommer att få gott och ont från det han överförs till och förändras i det ….

…Sällsynt berättade att några av de rättfärdiges visioner i en dröm efter hans död, searen hur han sa till honom och hittade Herren Voncd : ( Hacbona Vdqqgua … växte sedan Voatqgua ) ( så Boushima-kungar … Palmmalak bifogar ) ( båda dog en muslim … inte brinner med eld )…

…Och den som ser att hans byxor är trasiga eller kidnappade, han indikerar att hans liv är nära förestående och att hans liv är över ….

Att se byxor i en dröm indikerar att du kommer att frestas att göra något oärligt och oärligt . Om du bär byxorna upp och ner kommer du att upptäcka att magi stramar åt dig och tar tag i dig ….

Byxor är en främmande kvinna i en dröm, så den som har nya byxor kommer att gifta sig med en utländsk kvinna . Och det sades : De nya byxorna är kysk att bära . Och den som bär byxor utan skjorta, han fruktar fattigdom, eller så reser han till icke-araberna eftersom han är den som bär dem . Och det sades : Byxor i en dröm är bra för ägaren om han bär den . Och det sades : byxorna är en genomsnittlig kvinna eller en främmande slavflicka, och om han köper dem från någon annan än deras ägare, kommer han att gifta sig med en kvinna utan vårdnadshavare . Och den som såg att han fick byxor, hans styrka kommer att tas bort från honom . Det sades : Byxor i en dröm uppnår mandatet ….

…Och att plocka upp gula rosor från sin trädgård är ett bevis på en rak kvinna ….

…När det gäller det gula vattenmelonfrön är det nära meningen, och det kan ha varit pengar och kan tolkas som en dotter .)…

…När det gäller gult utsätter det honom för några sjukdomar. Al-Kirmani sa en vision att rida på den gula hästen om det var ett rum som skulle leda till hans möte med en kvinna med sorg och smärta ….

…Och den som ser att han bär gröna kläder, det indikerar religion och tillbedjan. Och den som ser att han bär röda kläder, han kommer att dödas och en tvist lika mycket som den röda och hennes berömmelse, eller han kommer att ha ett förmyndarskap om han ber om det eller prydnad och glädje med en prostituerad i religion, och om kvinnan ser att hon hade på sig en röd klänning, då har han godhet. Han bär svarta kläder, så han lider av bekymmer och sorger såvida han inte är en som bär det medan han är vaken och vet det, och om han ser att han bär blå kläder är hans religion inte bra, och den som ser att han bär gula kläder, då blir han sjuk och den som ser att han bär ett plagg som är förbjudet för honom eller att han hatar honom, vilket indikerar att kvinnor inte gillar. Förbjuden, och den som ser att han bär ullkläder, eftersom ull är det bästa av kläderna, då slår han mycket pengar som är tillåtna, asketiska och rättfärdiga i sin religion, och den som ser att han bär ett bomullskläder eller hår eller hår , då är han i tolkning utan ull och den som tror att han bär kvinnokläder och om han har en gravid kvinna, kommer hon med en kvinna och om inte har han en gravid kvinna som har rädsla och skada sig själv och sina pengar. Om han ser att han har ändrat sig från det tillståndet kommer han att räddas. Om en kvinna ser att hon bär herrkläder, är det bra för henne och myndighet för sin man…

…Abu Sa’id, predikanten, sade: ”Den som tror att han söker förlåtelse från Gud, välsignar honom med pengar och ett barn, för Gud den Allsmäktige sade, ” Jag sa, ” Be om förlåtelse från din Herre ” vers ….

Om hon ser en kvinna som uppmanas att be om förlåtelse för din synd, anklagas hon för omoral ….

Om han ser som om han somnade inför imamen, är han säker från vad han själv har riskerat, för att sova med honom är lika med sig själv, och det är en risk ….

…När det gäller skrivande tolkas det av hur staten går och lindrar behovet, och den som tror att han skriver och effekten av sitt skrivande visas inte. Om han är arbetsgivare avskedas han, särskilt om skrivning har ett märke ….

…Och den som ser som om hans nakenhet är uppenbar och inte ser på det och inte skäms för det, och ingen har uppmärksammat det, då är han säker från en fråga där han är bekymrad över sjukdom, oro, rädsla, eller skuld . Och pålitlighet är ett bevis på att man får sperma, från en dinar till hundra tusen, beroende på människans omfattning…

…Och det sades att visionen om grön sådd på hans tid tolkades med näring och nåd på den platsen, och om det var i hans ägo, var välsignelsen för honom ….

Om han ser en sjuk person som om han kompenserar för honom, kommer han att bli frisk och bli botad genom sin frihet ….

…Och den som ser en död bär något tungt, det vill säga genom att bära det, då kommer han att vinna synder och tunga klackar, och det finns inget gott i honom som ser att den döda red sin häst eller klädde sig med sitt svärd eller klädde på sig och allt detta kan vara förlust, illusion eller förtryck ….

…Och den som ser att kriget bara är mellan hans hjord, då är han bra bland dem, och det sägs att militärens ankomst till en stad indikerar regn ….

…Den som använder en mobiltelefon i en dröm : han genomför en turné, antingen extern, så det är en resa eller intern, så det är ett besök hos vänner eller släktingar ….

…Den som återvänder i en dröm till ett tillstånd där han var vaken, det han brukade möta i det av gott eller ont återvänder till honom ….

…Och Daniel sa: ~Den som ser en dröm och glömmer den är en av de fyra sakerna: frekventa synder, olika gärningar, svaga avsikter och förändrade stämningar .~…

Byxor : En religiös kvinna eller en utländsk piga, och om han såg det som om han hade köpt byxor utan sin ägare, skulle han gifta sig med en kvinna utan vårdnadshavare . Och de nya byxorna är en jungfru kvinna, och tiggaren är ett bevis på ofelbarhet för synder . Och det sades att narhvalarna är ett bevis på godhet angående hans fru och hans familj . Och att ha på sig byxor utan skjorta är fattigdom, och han bär den upp och ner och begår en omoralisk handling från hans familj . Och hans urin är ett bevis på hans frus graviditet . Och hans avföring är ett bevis på hans ilska över sin frus graviditet . Och upplösningen av hans byxor, hans frus utseende för männen, och lämnade henne gömd och döljande för dem . Det sades att byxorna indikerar en resa till Ajam-folket, för det är deras kläder . Det sägs byxor Salah är familjen och utvidgar deras nöje ….

…När det gäller shortsen och halsduken slog en piga som han gillade, eller en religiös kvinna, den som såg att han slog en byxa också en slavflicka eller en kvinna och den som såg att det var en olycka i byxorna och slöja, tillskrev han den slavflickan och kvinnan. När det gäller resten av kläderna ovanför skjortan, tolk dem efter deras faror och färger. Eller en brokad, för det är en makt som drabbar honom, pengar och godhet enligt faran med klädseln och dess fynd, och om han såg att han tog några av dessa kläder från sig eller brändes, då försvinner den myndigheten från honom, och om han såg att han var stulen eller förlorad, övervakar han försvinnandet av det från honom, och det försvinnandet sker inte. En man till en härskare och den som ser att han har smuts eller smuts i sina kläder, då är det bekymmer och sorger eller synder och slöjor, och om han ser dem rena vita eller nya, tyder det på godheten i hans religion och hans goda och hans bekymmer går bort, och om han ser dem med ett trasigt utseende, kommer han att drabbas av dem och fattigdom lika mycket som det, och om han ser i ett plagg bär han en lapp, då är det hans följeslagares synder och korruption i sin religion, och den som ser att hans kläder plågas av honom medan han bär dem, och om han är på resa, ska han inte resa, och om det är i en fråga som inte görs för honom och vem som helst ser att han säljer sina kläddelar, då är det bra för honom och det finns inget gott för det för köparen

…Och den som tror att han förkortar sin bön, då är det en resa eftersom den Allsmäktige sa: ~ Och om du träffar marken, behöver du inte göra något fel med att förkorta din bön .~…