…Men om hon gift kvinna är en man inte hennes man i en dröm : den kommer in i dem eller gynnar folket i hennes hem eller hennes man från en partner eller delad född eller assisterad tillverkare att tjäna honom och hans verk ….
Drömmer om En dröm om puberteten
(101 betydelser av drömmar om En dröm om puberteten )…Och den som ser att en eld, en skorpion, en orm eller en sten som faller ner från himlen indikerar att Guds plåga har fallit ner på den platsen ….
…Vad tycker du om att sprida de hycklande nyheterna om maktens natt i en dröm? Det är vanligt bland människor på sådana dagar varje år om att bestämma Laylat al-Qadr, och att det är natten till sådant och sådant, och förra året ryktes det för mig att jag ställde Power of Night som natten på tjugo -fem, och för ansvarsfrihet vill jag klargöra följande : Fråga / Finns det intresse Bestäm maktens natt? Vad avgör vad vissa gör för att informera eller begränsa dem – baserat på visioner – och under förevändning att uppmana dem att göra det, eller att sträva efter dem? Jag svarar på denna fråga genom följande punkter : 1 / Uttrycket av visioner är baserat på gissningar och är inte baserat på skärning. Jag varnar också för att införa visioner för aspekten av tillbedjan, för religion har slutförts . 2 / Vi erkänner att den troendes vision är sann, och att den är en del av profetdommens delar, och vi stöder också att predika det goda med bevis : Profetens ord [ Det finns inget kvar av profetdomen utom evangelisterna . De sa : Vilka är de goda nyheterna? Han sa att den rättfärdiga visionen ses av den troende eller ses av honom ], men den troendes vision kan också vara falsk, och det finns ingen hänvisning för honom till ofelbarhet idag som kan bestämmas av detta eller det . 3 / Att denna umma gav bättre ord och bättre gärningar än den förra, och de levde hela månaden, och detta umma kommer inte att vara lämpligt förutom vad som är rättfärdigt i början av det . 4 / Budbäraren, må Guds böner och fred vara över honom, informerade inte följeslagarna om en viss natt utan berättade snarare att det var de senaste tio dagarna, eller de sju senaste dagarna, och detta sa han efter att han fick veta att några av hans följeslagare, må Gud vara nöjd med dem, såg Maktens natt i en dröm, så han sa som i haditen att han berättade. Al-Bukhari i hans Sahih : [ Jag ser dina visioner maskopi – det vill säga, de kom överens om – under de senaste sju dagarna, så den som undersöker dem bör undersöka dem under de senaste sju dagarna . ” Denna fråga var en av de viktiga sakerna som följeslagarna arbetade med, må Gud vara nöjd med dem, tills det rapporterades att de brukade utföra I’tikaaf i mitten av tio dagar och letade efter det, och detta är innan profeten specificerade det under de senaste tio dagarna . 5 / Jag ser att profeten är över honom mycket av natten och gick ut för att berätta för kamraterna, därefter Onisseha och berättade att han såg i en dröm att han kastade sig i vatten och lera, kom ett moln Vmatart tills Sal tak av moskén – var palmblad – bön och höll, sa berättaren : Jag såg Budbäraren, må Gud välsigna honom och ge honom frid, falla ned i vatten och lera, tills jag såg ett spår av lera på hans panna, och detta är en bekräftelse på hans syn, må Gud välsigna honom och ge honom frid, så han lämnade morgonbönen med sitt ansikte fyllt med lera och vatten . 6 / Det kom i Sahih att, må Guds böner och fred vara över honom, sade han : [ Jag gick ut för att berätta om öde natten och kikade – det vill säga grälade och argumenterade – så och så, och det höjdes, och förhoppningsvis skulle det vara bra för dig …….] Hadith . Al-Subki al-Kabeer drog slutsatsen från denna berättelse, som anges i Fath al-Bari 4/286: Det är önskvärt att dölja maktens natt för dem som såg den . Detta beror på att Gud förordnade sin profet att han inte informerade honom om det . Och allt gott ligger i det som är avsett för honom, så det är önskvärt att följa honom i det . 7 / Betydelsen av hans ordspråk, må Guds böner och fred vara över honom : [ Må det vara bra för dig ]: Om maktens natt utses en viss natt, kommer den att vara begränsad till den, då tillbedjan missad i en annan , och detta hände och händer från många människor, så att det finns några som står upp för natten som ryktas vara Laylat al-Qadr och lämnar resten , och detta är ett stort misstag – som vi förklarade tidigare -. 8 / Det är bättre för muslimer att inte överföra sådana nyheter om att bestämma Laylat al-Qadr, eller att publicera några av uttalandena från dem som uttrycker det, som natten till sådant och sådant i månaden, när det är bevisat från de korrekta berättelserna, att att dölja det var för visdom och det är bra för ummah, och bra att följa det som kom från budbäraren, må Gud välsigna honom och ge honom frid . 9 / krävs av muslimer i allmänhet flit och tillbedjan och arbete i hela denna månad, den sista av det och i synnerhet tio , var profeten fred över honom som anges i en intervju med Aisha : Om tio gick in och spände förklädet, och lev för natten och väckte sin familj ] , och i denna hänvisning till att man uppmanade att förbättra slutsatsen förseglar Gud oss väl. Amen, o världens herre … och Gud vet bäst ….
…Hur gör jag för att bli av med problemet med väntade onda omkring mig , om jag ser en hjärtskärande dröm i dem? Detta är ett exempel på många frågor , jag har alltid sett , och jag döljer dig inte att jag var en av dem som levde med detta problem , eftersom jag ser vad som kommer att hända med vissa omkring mig , och sedan lever jag i ångest och väntar vad kan hända, och detta problem finns också för vissa människor, i ett tillstånd av vakenhet !! Ur min synvinkel kan deras känsla av något innan det inträffar vara av typen inspiration ; Det är att man pratar om något och Gud återupplivar sanningen på sin tunga . Koranen godkändes på sex platser . Omar bin Al-Khattab var inspirerande. Sanningen utförs på hans tunga och Koranen gick med på sex ställen. Det kom i Sahih Muslim genom Abdullah bin Omar, må Gud vara nöjd med honom. Han sa, Umar sa : [ Min Herre gick med på tre : Ibrahims helgedom, slöjan och Asara Badr ]. När också profetens kvinnor protesterade mot honom i svartsjuka, sa han : Må hans Herre, om han skilde sig från dig, byta ut honom mot bättre män från dig, och versen avslöjades därmed . I en autentisk hadith enligt Muslim, gick han med förbudet mot att be för hycklarna [ se Sharh Al-Nawawi på Sahih Muslim 15/167] Och han också kommit överens med avseende på förbudet mot alkohol. Al-Nawawi sa : Det här är sex, och det finns inget i formuleringen från den tidigare haditen om Umar som förnekar ökande godkännande, och Gud vet bäst. Jag återvänder till föregående ämne och jag säger : Det kan bero på en annan anledning, som är den känsliga känslan av att känna för andra och leva med deras problem, som händer med vissa mödrar eller fäder med sina barn, till exempel, så fadern eller modern kan känna lidandet för ett av barnen när han befinner sig i främmande eller i nöd . Han kan till exempel säga : Jag känner att mitt bröst är sammandraget av så och så, och denna fråga kan hända andra som kännetecknas av dessa egenskaper, från vissa grupper, såsom vissa säkerhetsmän, läkare, lärare eller manliga och kvinnliga sjuksköterskor och andra som har en känsla av vem han är ansvarig för det . Detta problem kan drivas på två sätt : 1 / Om denna intuition kom genom en dröm, drev han den med de angivna försiktighetsåtgärderna mot den hatade visionen, och det driver den här saken som han fruktar kommer att ske, om Gud vill . Och den som har drabbats av denna egenskap måste insistera på Gud att be för att avvärja denna fråga för hans räkning, och han kommer inte att se något av detta, om Gud vill . 2 / Och om denna intuition kom genom inspiration, drev han det genom bön att Gud skulle ta bort denna egenskap från honom, och Gud kunde svara på tjänarens fråga, särskilt till dem som insisterar på bön, och Gud vet bäst ….
…Och den som ser att han är förlovad och var en prins, forskare eller arbetsgivare och fullbordade sin predikan, då bevisade han sitt ledarskap och sin position och uppfyllde sina behov, och om han inte förlovade sig, skulle den fråga som han bad om vara svår för honom och han kan sägas upp från sitt jobb och sin position ….
…Den som faller i en blodkälla : eller en ärr eller blodkruka, efter att blodet är högt över honom . Det kan inte skjutas bort, för han är i blod som drabbas av honom . Likaså varje erövrande blod som han ser på en plats av vatten, i en skål, i en skål, i ett handfat eller andra spår av rinnande och stillastående vatten, efter det är det ofta, såvida han inte ser att blodet är svagt, han drack eller fläckade med det, då är det förbjudna pengar som drabbar honom och om det ofta var blod förbannat med det . Och den som ser blod sprutat på honom, han kommer att ta emot det från den som blodet ströts på, som en gnista från eld, så det är dåliga ord som drabbar den som gör det ….
…Vad är förhållandet mellan en troende eller en muslim , med en bra vision? Synerna är vad vi har kvar av profetdomen , och kanske budbärarens hadith, må Guds böner och fred vara över honom : ” Det finns inget kvar av profetskapet utom evangelisterna. ” De sa : Vad är det? Han sa : ~Den rättfärdiga visionen ses av en muslim eller en berättelse .~ Jag säger att det kanske hjälper i den här aspekten, eftersom det bekräftar den troende vid tidpunkten för främmande och är en hjälpar för honom och ger honom hopp om ära och bemyndigande. Därför tolkade vissa forskare Allsmäktighetens ord : Guds väktare är inte rädda för dem. De sörjer inte heller för dem som trodde och fruktade de goda nyheterna för dem i detta liv och i det följande ……. etc. Versen är att de goda nyheterna är den goda syn som den troende ser i sin sömn, och det är en bekräftelse och ett meddelande från Gud, inte som mänskliga budskap, för det är utan mellanhand, och detta är ett av tecknen Godhet för människan, det vill säga en som ser en vision och är anmärkningsvärd för hans uppmärksamhet , eller korrigerar sina misstag, och Gud vet bäst…
…Och den som på sin hals ser en Koran, ett rep eller en tråd, det indikerar dygd och uppfyllandet av förbundet, sanningen, kunskapen och Koranen ….
…Det är i en dröm betecknar ett löfte, och ett löfte indikerar fasta . Och den som ser en fasta bryter fastan, då blir han sjuk, eller så baksätter han en muslim, och om han inte fastar genom glömska, kommer han att få ett bra försörjning, och den som ser att han fastar kommer att få ära och ånger, eller sona för en ed eller Hajj, eller om han ser att han fastar under Ramadan och var analfabeter, memorerade Koranen. Gud den Allsmäktige är bekymrad över honom, och om han var sjuk skulle Gud den Allsmäktige läka honom, och om han var i en villfarelse, skulle han vägledas, och om han var i skuld, tillbringade han sin skuld . Och den som ser att han medvetet bryter fastan under Ramadan, då dödar han medvetet en man och saknar en av islams lagar . Och den som ser att det bryter fastan i Ramadan månad, han kan resa i lydnad mot den Allsmäktige Gud . Fasta kan indikera patientens död, glädje och nöje eller hängivenhet mot den Allsmäktige Gud . Om den fastande personen i en dröm är sjuk, indikerar det att han har återhämtat sig, och om han bryter fastan, är det ett bevis på förekomsten av förbjudna saker . Att fasta Ramadan i en dröm är ett bevis på säkerhet från rädsla eller att betala av skulden och ångra människor . Att fasta de sex dagarna av Shawwal är ett bevis på att lappa upp bönen, betala zakat eller ångra vad han saknade . Fastande måndagar och torsdagar är ett bevis på släkt och släkt med dem . Att fasta de vita dagarna i en dröm är en indikation på religionens uppdelning eller Koranens lärdom . Att fasta den tionde Muharramen i en dröm är bevis på asketism, fromhet och pilgrimsfärd . Fasta på Arafahs dag är ett bevis på att man accepterar allmosor . Att fasta de tio dagarna av Dhu al-Hijjah i en dröm indikerar att han kommer att välsigna slutet på sitt liv med en bra avslutning eller uppfyllandet av ett utlovat löfte . Att fasta Ashuras dag i en dröm är ett bevis på att han gör goda gärningar och vittnen om frestelse och säkerhet från dem, på vittnen till årstiderna och högtiderna, och om hans fru är gravid, kommer hon till ett gott barn och har tillåten rikedom . Att fasta Rajabs månad i en dröm är ett bevis på högt rankad zoetjänst . Fasta Shaban i en dröm indikerar att stigbygeln får en begäran om vinst i butiken . Att fasta på dagen för tvivel i en dröm är ett bevis på att man begår synder och synder . Att fasta rättsväsendet i en dröm är ett bevis på att släppa fången, syndarens ånger och att betala skulder . Att fasta ett löfte i en dröm är ett bevis på att uppfylla behov, glädje och lycka . Att fasta för evigt i en dröm indikerar att det har antagit en svår Sunnah, och det kan ha varit mycket tystnad . Och om han fastar en dag och bryter en dag i en dröm, kanske en kombination av en slavkvinna och en fri kvinna, eller en dhimmi och en muslimsk kvinna . Att göra det som förstör fastan i en dröm indikerar att man bryter förbundet, gynnar världens kärlek över det som är hädanefter och faller in i det som kräver bot från en ed och andra . Och att bryta fastan efter fastan är ett bevis på att patienten återhämtar sig . Den som såg att han fastade för evigt och var bland rättfärdighetens och godhetens folk indikerade att han skulle undvika synder . Den som ser att han kompenserar för Ramadan blir sjuk, och den som frivilligt fastar blir inte sjuk det året . Och den som såg att han fastade för någon annan än Gud, men för hyckleri och rykte, han kommer inte att hitta vad han ber om ….
…Är vad vi ser i en dröm om visioner , drömmar , eller Alodgat , vara i färg , eller svartvitt? Om någon av er överväger denna fråga, och söker efter ett svar på det, då han kan börja söka efter ett svar på det genom : försöka hämta vad han tidigare såg i sömnen …. och vissa kan lyckas minnas . Andra kan misslyckas . Men kommer säkert att säga att vi inte vet om det vi ser i färg eller svartvitt . Jag säger här min egen uppfattning genom forskning och fråga, att det mesta av det vi ser är i svartvitt, och det finns få visioner i färg, och vid den tiden har färgen som kom i drömmen sin starka betydelse och det finns många exempel som kom till mig, antingen under presentationen av drömprogrammet eller under mitt uttryck i På måndagar eller fredagar, där det finns en hänvisning till färger i visioner, men vad som finns i Koranen eller Sunnah bygger på det, och det finns bevis för att det finns färger i en dröm, vad Al-Tirmidhi berättade i Uppenbarelseboken, kapitel om vad som kom i profetens syn, fred och välsignelser över honom, i balans och Vattumannen, på myndighet av Aisha, som sa : Guds budbärare, må Gud välsigna honom och ge honom frid, frågades om ett papper och Khadija sa till honom : Han trodde på dig och att han dog innan du dök upp, så Budbäraren av Gud, må Guds böner och fred vara över honom, sa : ( Jag visade honom i en dröm med vita kläder på sig, även om han var från folket i Hellfire. Han skulle ha klätt sig annorlunda .) Närvaron av färger indikeras också av Abdullah bin Salams hadith, som Al-Bukhari berättade i sin Sahih, och till och med titeln honom genom att säga : Dörren till det gröna i drömmen och den gröna trädgården. och haditen presenterades i den och i den : Abdullah bin Salam gick förbi en cirkel där Saad bin Malik och Ibn Omar, och de sa : det här är en man från paradisets folk , sa jag : ingen berättare sa, de sa så och så, sa han : Halleluja ! De borde inte ha sagt vad de inte kände till, men jag såg som om en pelare placerades i en grön äng och en länd uppfördes i den och i dess huvud fanns en länd och längst ner på den en rättvisare, och han var tjänaren eller tjänaren, och det fick han veta, så jag separerade tills jag tog pilen . Hon berättade det för Guds budbärare, och han, må Guds böner och fred vara över honom, sa: [ Abdullah ska dö medan han tar den mest pålitliga pilen ]. Detta bevis bevisar vad du nämnde, och Gud vet bäst ….
…Vad är beslutet om att tilldela djävulen en dröm? Vad är beslutet om tillskrivning till honom endast som en metafor? Det rapporterades, när det kom till oss, att Guds budbärare, må Guds böner och fred vara över honom, sade : ((Den sanna visionen är från Gud och drömmen är från djävulen )) . Många pålitliga forskare har hittat någon som drömmen tillskrivs som metafor för exemplet med Mazzari i Sharh Sahih Muslim och Ibn Hajar i Fath al-Bari medan de talade om den rättfärdiga visionen : ( Det är med avseende på vad Djävulen inte har någon inträde i, och vad gäller vad som har en inkomst, tillskrivs det honom som en metaforisk procentsats ). Jag sa : Men den rätta uppfattningen är att handlingarna tillskrivs deras ämne. Eftersom han är den som initierade det och gjorde det, och det tillskrevs den allsmäktige Gud för att han är den som har bestämt och skapat det, som den allsmäktige sa : { Vad som har hänt dig från godhet är från Gud } det vill säga en handling och en början . Och den Allsmäktige sa : ( Alla är med Gud ), vilket betyder deras skapande och uppskattning . Och utifrån detta Djävulens handlingar, såsom waswasah, vilseledande, frestelse och att göra ett kontrakt på gruppen människor, som alla tillskrivs djävulen. Det är direkt henne så mycket kvitto i Koranen den Allsmäktige sade : { Satan Sol dem dikterade till dem } , och den Allsmäktige sa : { Satan lovar dig fattigdom och beordrar dig att begå omoralisk } sa också { och Kasemhma Jag är också för dem som Nashan } och Allsmäktige sade { jag är en granne som du } samt indikerar så säger fred vare över honom (( håll djävulen huvudet på rim av dig ….)) muslim kärn förklaring (6/65) och säger fred vare med honom : (( djävulen är Adams blodström )) gick med på det . Detta och hans liknelse är ett faktum som hon tillskrev Satan på ett riktigt sätt eftersom han är den direkta aktören av det, även om alla av dem är enligt uppskattningen av Gud den Allsmäktige och hans skapelse och kommer allsmäktig . Om han, må Gud välsigna honom och ge honom frid, sa : (( Drömmen är från Satan )) , måste det sägas i ansiktet, och drömmen är av det slag som han förför och skrämmer Adams barn . Al-Qadi och andra sa : ( Han är i ansiktet och att Gud den Allsmäktige har gjort för honom styrkan och förmågan att springa genom insidan av människan, hans blodströmmar )….
…Abu al-Qasim Umar bin Muhammad al-Basri berättade för oss Btnis, han sa Ali bin al-Musafir berättade för oss, han berättade för oss Ahmed bin Abdulrahman bin Wahb, sa han, min farbror berättade för mig . Han sa att Abu Bishr berättade för mig på Ibn Shihabs myndighet. Han sa att Abu Salamah bin Abdul Rahman sa till mig att Abu Hurairah sa : Jag hörde Guds budbärare, må Gud välsigna honom och ge honom frid, säg : Den som ser mig i en dröm är som om han såg mig i det vakna livet, då Satan imiterar inte mig . Abu Salamah sa, sade Abu Qatada, Guds budbärare, må Gud välsigna honom och ge honom frid, sa : Den som har sett mig har sett sanningen . Abu Al-Hassan Abd Al-Wahhab bin Al-Hassan Al-Kalabi berättade för oss i Damaskus, han sa att Abu Ayyub Suleiman bin Muhammad Al-Khuzai sa till mig, med Muhammad bin Al-Musfah Al-Homsis myndighet, på myndighet av Yahya bin Saeed Al-Qattan, på myndighet av Saeed bin Muslim, på myndighet av Anas bin Malik . Att profeten, må Gud välsigna honom och ge honom frid, sa : Den som ser mig i en dröm kommer inte in i helvetet . Abu Bakr Muhammad bin Ahmed bin Muhammad al-Isfahani berättade för oss i Mecka, som Gud den Allsmäktige bevakade i Grand Mosque. Han sade: Abu al-Hasan Muhammad bin Sahl berättade, på uppdrag av Muhammad bin al-Musfy, på uppdrag av Bakr bin Saeed, på uppdrag av Saeed bin Qais, på uppdrag av sin far, sade han : The Guds sändebud, fred vare med honom , sade : På honom : Den som såg mig kommer inte in i helvetet i en dröm . Professor Abu Saad, må Gud vara nöjd med honom, sade : Gud har sänt Muhammad, må Guds böner och fred vara över honom, en nåd för världarna. Salig är den som såg honom i sitt liv och följer honom, och välsignad är den som ser honom i sömnen, för om han ser honom som en gäldenär, kommer Gud att spendera sin skuld, och om han ser honom sjuk, kommer Gud att läka honom . Och om han ser honom i behovet av att utföra pilgrimsfärden till huset, och om han ser honom i ett kargt land som har gödslat, eller på en plats där orättvisa har spridit sig i stället för orättvisa i rättvisa eller på en fruktansvärd plats för familjens säkerhet, detta är om han ser honom på sitt eget sätt . Och om han ser honom blek i färg, sliten eller saknar något av bytet, tyder det på religionens svaghet på den platsen och framväxten av kätteri, och på samma sätt om han ser en illa klädsel . Om han ser att han drack sitt blod för sin kärlek i hemlighet, dödas han i jihad, och om han ser att han drack öppet, indikerar detta hans hyckleri och kom in i hans familjs blod och hjälpte till att döda dem . Om han ser honom som om han är sjuk, förvärrar han sin sjukdom, då blir folket på den platsen reformerad efter korruption, och om han såg honom, fred vare med honom rida, skulle han besöka hans gravridning, och om han såg honom till fots, gick han för att besöka honom till fots, och om han såg honom stå upp, var hans kommando rakt fram, och om han såg honom ringa till bön på en plats där Omar förstörde platsen, och om han ser det som om han äter det, det är vad han beordrade honom att betala Zakat av sina pengar . Om han ser att profeten, må Guds böner och fred vara över honom, har dött, kommer en av hans ättlingar att dö, och om han ser sin begravning på en plats är det en stor olycka, och om han ser att han har utfört hans begravning till och med för en grav, då är han benägen till kätteri . Och om han såg att han hade besökt sin grav, skulle han slå en hel del pengar, och om han såg som om han var profetens son och inte från sina ättlingar, visar hans visioner att hans tro var rensad, och om han såg att han var fader till profeten, fred vare med honom, han indikerade svagheten i sin religion och svagheten i hans tro och säkerhet . Att se en ensam man, Guds budbärare, må Gud välsigna honom och ge honom frid, i en dröm gäller inte honom, utan genomsyrar snarare det muslimska samfundet . Det berättades att Umm al-Fadl sa till Guds budbärare, må Gud välsigna honom och ge honom frid : Jag såg i en dröm som om några av din kropp var avskurna och placerade i mitt knä , och han sa : Godhet Jag har sett att Fatima kommer att föda en pojke, om Gud vill, och han kommer att placeras i ditt knä . Hon födde Fatima Al-Hussein, fred vare med dem, och han sattes i hennes knä . Och det berättades att en kvinna sa : O Guds budbärare, jag såg i en dröm som om något av din kropp var i mitt hus. Han sa : Fatima föder en pojke och ammar honom, och hon födde Hussein och ammade honom . Om profeten, må Guds böner och fred vara över honom, såg att han hade gett honom något av det mest eftertraktade godset i denna värld, eller mat eller dryck, är det bra att han uppnår lika mycket som han gav honom, och om vad han gav honom var av dålig substans, såsom vattenmelon och andra, då skulle han räddas från en stor sak, förutom att den skulle vara sårad och trött . Om han ser att en av hans medlemmar, fred vare med honom, med visionens författare, har uppnått den, är han en kätteri i sina rykten och har följt den utan resten av islams lagar och lämnat andra utan resten av muslimerna . Jag hörde Abu al – Hasan Ali bin al – Baghdadi, plats för Ali bin Abi Talib, må Allah vara nöjd med honom säger : son pappa sa en läkare de fattiga : det var mina döva tio år, och jag tog med staden och bestämde mig mellan den graven och predikstolen, såg jag profet Allah frid vare med honom i en dröm, sa jag : O budbärare Allah du sa: den som frågade mig medel, min förbön krävs för honom, sade han : Må Gud hela dig , vad jag sa, men jag sa : Den som bad om medel från Gud, min förbön krävs för honom, sade han, så han gick bort från mig med välsignelsen av sitt ord, må Gud välsigna dig . Abdullah bin Al-Galaa berättade om en situation som gick in i Guds Guds budbärares stad, må Gud välsigna honom och ge honom frid, och jag gick till Guds budbärares grav för honom, och jag hälsade honom och hans två följeslagare , må Gud vara nöjd med dem, då sa jag : O Guds budbärare, jag brydde mig inte och jag är din gäst, sedan gick jag ner och sov utan graven, då såg jag profeten, må Gud välsigna honom och ge honom frid, kom till mig, så jag stod upp och han gav mig en limpa, så jag åt lite av det och uppmärksammade och hade lite limpa i min hand . På Abu al-Wafa al-Qari al-Harawis auktoritet sa han: Jag såg den utvalda, må Guds böner och fred vara över honom, i en dröm i en flyktighet under åren sextiotrehundra, och jag använde att läsa med sultanen, och de hörde inte och talade, så jag gick hem i klagan, så jag sov och såg profeten, fred och välsignelser var över honom, som om han hade bytt färg, så han sa till mig att det var fred med honom : Har du läst Koranen i ord Gud Allsmäktig i händerna på människor som talar och höra inte läsa? Läs inte efter detta utom vad Gud vill . Jag lade märke till medan jag höll tungan i fyra månader, och om jag hade behov av att skriva det på lappen deltog ägarna till haditherna och åsiktsinnehavarna på mig, då utfärdade de en fatwa som jag talar i slutet av saken, för han sa : Utom vad Gud vill, vilket är ett undantag, så jag sov fyra månader senare på den plats där jag först sov. Jag såg profeten, må Guds böner och fred vara över honom, i en dröm som hejade hans ansikte, och han sa till mig : Har det bevisats? Jag sa : Ja, Guds budbärare . Han sa : Den som omvänder sig, Gud kommer att förlåta honom, sticka ut tungan . Han torkade min tunga med pekfingret och sa : Om du är i ett folks händer och du läser Guds bok, skär sedan av din läsning tills de hör Guds ord . Jag var uppmärksam och min tunga var öppen tack vare Gud . Det berättades att en man från Al-Manaseer blev sjuk, och han såg Guds budbärare, må Gud välsigna honom och ge honom fred, en natt som om han berättade för honom om du vill ha det bra med din sjukdom, ta då ingen och nej . När han vaknade skickade han till Sufyan Al-Thawri, må Gud vara nöjd med honom, med tio tusen dirham, och han beordrade honom att tilldela det till de fattiga och han frågade honom om synens uttryck, så han sa betydelsen av hans ord, varken olivträdet, för Gud den Allsmäktige beskrev det i sin bok och sa : varken östlig eller västerländsk . Och ägarens fördel är sällskapet till de fattiga med dig, sade han: Han behandlade honom med oliver, och Gud gav honom välbefinnande genom att använda välsignelsen från Guds budbärare, må Gud välsigna honom och ge honom frid och vörda hans visioner . Vi lärde oss att en man kom till Guds budbärare, må Guds böner och fred vara över honom, i en dröm. Han klagade på honom att hans tillstånd var tätt, så han bad honom gå till Ali bin Isa och säga till honom att han kommer att betala dig vad som är bra för dig, så han sade, o Guds budbärare, med vilket tecken? Han sa till honom med ett tecken att du såg mig på Batha, och jag var olydig från marken, så jag gick ner och kom till mig, så jag sa gå tillbaka till din plats . Han sa, och Ali bin Isa hade avskedats och ministeriet återvände till honom . När han märkte kom han till Ali bin Isa, som var en minister vid den tiden, och han nämnde sin historia. Han sa att det var rätt, och han betalade honom fyra hundra dinarer, sedan sa han att spendera din skuld och betala honom ytterligare fyra hundra dinarer, då sa han, gör det till ditt kapital, så om du spenderar det, gå tillbaka till mig . Och han nämnde en man som visste vad du ville från folket i Basra, och han brukade sälja talismanen. Han sa att han skickade en pråm från några av guvernörerna i Ahwaz, och jag var oense med honom om priset. Må Gud välsigna honom och ge honom frid i en dröm, så jag sa till honom, Guds budbärare, den så och så förbannade Abu Bakr och Omar, må Gud vara nöjd med dem, sade han, ”För honom till mig och jag kom med honom, sade han, ~lägg honom ner och lägg honom,~ så han sa, ~slakta det,~ så jag sa, Guds budbärare, slakta det? Då sa han: Slakta honom tills hon sa tre gånger, då rullade jag kniven över hans hals och slaktade honom, och när jag började säga, jag går till honom, uppmanar honom och berättar vad jag såg från Guds budbärare. må Gud välsigna honom och ge honom frid, så jag åkte och när jag kom till hans hem hörde jag vargen, och man sa att han dog . Och Ibn Sirin kom till en man som inte var anklagad för sin religion, orolig, och han sa att jag såg igår i sömn, som om jag hade lagt mina fötter på Guds budbärare, må Gud välsigna honom och ge honom fred . Han sa till honom: ~Satt du igår med dina spöken?~ Han sa ja, han sa, så han tog av dem , så han tog av dem och under ett av hans ben var det en dirham på honom, Muhammad, Guds budbärare, må Gud välsigna honom och ge honom frid ….
…Vad är beslutet om att ljuga om drömmar inom poesi och skådespel? Att ljuga är en av de största synderna , och det är : att rapportera om något annat än vad det är och återspegla sanning, vilket är : att matcha godhet till verklighet och sanning är en av de största goda egenskaperna , och det är en av hedrarna av moral som sharia kom att bekräfta och befalla . Det är en sublim skapelse som efterliknar de dygdiga människorna och undviker de förödmjukande , och därför var det en beskrivning som var inneboende i profeterna över dem och på vår profet, böner och fred , och mot det som var förknippat med hycklare och deras likhet , som ljuger, som vi sa , och sharia texter har kommit ihop med sanningens fiendskap och varnat för lögn , inklusive följande : Gud den Allsmäktige sa : ” O de som har trott, fruktar Gud och är med sanningen (119). På Ibn Masouds myndighet, må Gud vara nöjd med honom, på profetens auktoritet, må Guds böner och fred vara över honom, sade han : ” Sanning är rättfärdighet , och rättfärdighet leder till paradiset , och tjänaren bör söka sanning. tills han skriver Gud är en vän , och ligger är omoral , och omoral styrs till elden , och tjänaren är att undersöka en lögn för att skriva en lögn . ” Berättat av al-Bukhari (5743) och muslim (2607). Gatan var tillåten i frågor där lögn är tillåten, så Asma bint Yazid sa : Guds budbärare, må Guds böner och fred vara över honom och hans familj, sade: ” O folk, det är inte nödvändigt för er att fortsätta ljuga , som att gå och lägga sig i elden. Allt att ljuga om en son till Adam är förbjudet förutom tre egenskaper : en man som ljuger om sin fru för att behaga henne, en man som ligger i krig, för krig är ett bedrägeri, och en man som ligger mellan muslimerna för att passa mellan dem . ~ Berättat av al- Tirmidhi, nr (1939). Samtal : hasan Sheikh Al-Albani i ~ Sahih Al-Jami ~(7723). Och på uppdrag av Umm Kulthum bint Uqbah, att hon hörde Guds budbärare, må Guds böner och fred vare med honom och hans familj, säg : Han är inte en lögnare som försonas bland människor, så han utvecklar gott eller säger gott . Berättat av Al-Bukhari (2546) och muslim (2605). Att ljuga är inte tillåtet i allvar eller humor, men det är allt en klandervärd skapelse, och det finns ingen giltig lögn, som till exempel aprilgalen, förutom som vi sa, som utesluter eller krävde nödvändighet, som föreskrivs i hadith, och som att ljuga för rädda det ofelbara blodet från en mördare, eller för att stärka pengarna till en usurper. Och så vidare . Ibn Masoud, må Gud vara nöjd med honom, sade : ~Att ljuga är inte lämpligt i skämt eller på allvar .~ ( Berättad av Al-Bukhari i Al-Adab Al-Mufrads bok, nr 387) . Att ljuga är större om det leder till skada eller korruption, och vanligt lögn anses vara en stor synd . Att ligga i poesi, även om en del av kritiker förvirrar det, jag är inte med dem. Tidlösa dikter .. är odödlig för uppriktigheten av hennes känslor och uppriktigheten av hennes känslor, och uppriktigheten av dess uttryck, men jag kan inte hitta en motivering för dem som ligger i håret och faller inom en dröm att han såg en lögn . När det gäller representation har det förändrat sina många fel och ondska, så att heligheten ökar om den används till förlöjligande, eller det innebär nakenhet, blandning eller lögn, och detta brott av lögn bekräftas när du älskar en berättelse för en person som drömmer om att ljuga, och detta används bara för att öka den konstnärliga handlingen när den lyfts upp eller sa, som kritikerna hävdar . Sammanfattningsvis är det att ljuga i poesi eller skådespel varken tillåtet eller bra att göra från den troendes eller muslimens sida, och t hans poet och skådespelare måste söka efter tillåtna texter, och i detta är detta hans oskuld och hans skuld, från att sprida sig bland förbjudna människor , så det är en spoiler och ett rykte om korruption, och överväger min bror, till många poeter eller skådespelare, som gjorde en rättvis linje för sig själv, presenterade inte vad han kunde ångra imorgon och försökte imitera honom inom ditt område, det finns god och vacker poesi, och det finns en meningsfull och ärlig representation ….
…Och den som ser att han slår en katt tills han kliar den eller åt den, då tolkas han av skadan av en lång sjukdom och botas sedan av den, eller den som ser att han skrapade en katt och vaknar sedan och blir frisk, stärker tjuven ….
…Och den som ser att han har urinerat i en moské eller på en predikstol, en son kommer till honom och blir folkets ledare ….
…Och den som ser en högtid och inte är en högtid för sanningen, om han är en av heders- och hedersfolket, minskas hans ställning, och om han inte är av ära, kommer han att stå upp i sitt försörjning ….
…Den som såg att han drack en drink från ett kärl eller annat, och det var klart och fuktigt, då är det ett långt liv, näring och nytta, och om det är varmt, är det sjukdom och sjukdom, och om det är nöd , då är det nöd och nöd, och att tala om vatten presenterades i hans kapitel i kapitlet om havet ….
…Och Khaled Al-Isfahani sa: ~Den som såg att en fågel sjönk ner från himlen och tog upp en sten och kastade den på sin mantel eller sväljde den, då skulle han räkna kunskap, och det kan vara en fördel .~…
Och den som ser sitt huvud som huvudet på en elefant, ett lejon, en tiger eller en varg, det har sagts att han tar skapandet av saker högre än sin förmåga och drar nytta av dem och uppnår ledarskapet och spiken på fiender
…När det gäller att gräva en grop och en brunn, om ingen ville komma in i dem, gifte han sig med en kvinna ….
…Och den som ser att han är bunden av en av sina medlemmar till en annan person, han kommer att jämföra honom i sina handlingar, vare sig de är godartade eller förkastliga, och när det gäller att binda båtar, de kommer i hans klass och vad som länkar allt i hans klass och plats ….
…Och den som ser en grupp människor samlas för en fest, och om festen är känd, då är det bra, ära och prakt, och om det är okänt, så är det en hatad sak som inträffar, och det sägs att visionen om festen medför tio aspekter : Profetens födelse, må Guds böner och fred vara över honom, hans vision, äktenskap, postpartum, omskärelse, sjukdoms hälsa, frånvarande ankomst, tröst för de döda, uppfyllande av ett löfte och gästfrihet en grupp ….
…Och den som ser att han har odlat en tand på en plats där den inte bör odlas, då indikerar det att något har hänt som inte är Mahmoud, och om han ser att han sväljde tänderna eller några av dem, äter han det som är inte tillåtet för honom av pengar, vare sig det är för honom eller för någon annan ….
…Och den som ser att han hittar en halv limpa på en okänd plats och vill äta den, och vad som uppskattas, det indikerar att hans liv kommer att vara nära förestående ….
…Och den som ser att det flyter från en flytande typ av vattenhjul, då är det bra, nytta, nöje och svårigheter nära det som bevisas av separationen av floder. Mer i det är en typ som hatar dess smak eller liknande ….
…Och den som ser att han befinner sig på en silo eller en plats som inte passar för perserna att klättra över den, då kommer han att slå en hatad sultan eller omöjlig i religionen, eller så begår han en synd som är lika stor som platsens fulhet ….
…Och den som ser att havet blir en brist och blir en klyfta, då försvagas Satan och går bort från det landet och drabbar människor med gott ….
…När det gäller brännaren tolkas den av tjänaren och tjänaren från vilken han får medlidande med dess ägare och folk berömmer dem, så vad han än ser i den från Zayn eller Shin kommer han att återvända till dem, och om det är av metall , de är relaterade till just den metallen ….
…Och den som ser att en kung eller en matriark har levt och antagit makt som han var, då indikerar detta arv från någon från hans klan, hans namn eller hans motsvarighet, och kanske har livet för den som är utsedd över dem förbättrats ….
…Och den som såg att han tog en väg och såg en kvinna och vände sig bort från vägen, då skulle världen bli hans bedrag ….