…Om han ser en domare, sitt honom bredvid honom eller på en hög plats, då är det ära, ära och ära, och kanske visade domarens vision ett argument och konflikt ….

…Arch Nut :, kasta honom i naturen bytet Halal pengar, och i landet ligger och förtal och frånvaro, och syftar det dörren till Sultan _mez . Kastduvan kastar en kvinna, och den som ser att han kastar nötbågen med adel, då talar han ord som inte är sin plats, och om hans kast slår honom framför honom, och om han gjorde ett misstag, hans tal skulle vara en katastrof för honom . Och det berättades att en man kom till Ibn Sirin och sa : Jag såg att jag skjöt med en jailbreak-båge och jag fick fel och blev träffad . Han sa : Frukta Gud, för ni bakbitar människor ….

Och den som ser att han och kalifen ligger i en säng, då ska han dela sina affärer med honom eller ge honom en plats att regera i, och det sägs att han antingen gifter sig med en kvinna från kalifens hus eller ger honom en slav -flicka ….

…När det gäller brännaren tolkas den av tjänaren och tjänaren från vilken han får medlidande med dess ägare och folk berömmer dem, så vad han än ser i den från Zayn eller Shin kommer han att återvända till dem, och om det är av metall , de är relaterade till just den metallen ….

…Det är sällsynt att en man kom till Ibn Sirin och sa: Jag såg en man svälja pärlor som var små och tog ut dem större än han svalde. Ibn Sirin sa: Det här är en man som hör Hadith och talar till den mer än han hörde ….

Och den som ser att han har lagt en krona på en kungens huvud, han kommer att få gott och ära av honom ….

…Al-Kirmani sa: ”Den som ser att han tar sig vad han bär vintern och det var sommar som betyder att han inte uppnår vad han vill, och om han ser emot honom, då indikerar han att han vill hända ….

…Såg Om du använde en handsåg i en dröm förutsäger detta ett lyckligt och energiskt familjeliv, och det förutsäger också vitalitet när du utför ditt arbete . Om du ser en mekanisk såg i en dröm förutsäger detta att du kommer att övervaka ett stort företag och du kommer att skörda stora vinster det . Denna dröm förutsäger kvinnan att hon kommer att få respekt för andra som kommer till henne och be om hennes råd och råd . Om du ser en trasig eller rostad såg förutsäger detta misslyckande och smärtsamma olyckor . Om du tappar en såg förutser detta att du kommer att vara involverad i ett projekt som kommer att sluta i katastrof . Om du hör ljudet av en såg förutsäger detta välsignelse och välstånd i affärer . Om du hittar en rostig såg förutsäger detta att du kan återfå din förlorade rikedom . Om du drömde om en bågfil ryggen kommer du att ha enorma men lönsamma ansvarsområden ….

…Den som såg att han hade sig en ny, korrekt och bred skjorta, som skulle tolkas med bra och ankomsten av det avsedda och syftet med det som nämndes, och om han såg något annat, så är hans uttryck mot honom, och kanske de smutsiga trasorna kommer att separera ägaren och föröka sig hans bekymmer och separera sin fru ….

Och den som ser någon av profeterna ett annat sätt än en bra bild är nära det ….

Och den som tycker att en man ska gifta sig med en man som känner honom, då kommer den mannen som är hustrunens man att få rikedom från sin fru ….

Och den som ser att han kastar en pil av misstag, han skickar avsikt i dold list och kastar den upp och ner och kanske skickar den i avsikt att bli spion ….

…Ismail bin Al-Ash’ath sa, ~Den som såg att han hade vänt sina händer på en av de rättfärdiges hals, då indikerar det vägledning från Gud den Allsmäktige, och det kan vara omvändelse .~…

Och den som ser att han kallar till bön sina grannar, han tänker dåligt folket i sina grannar ….

Och Al-Salmi sa, ~Den som såg Zina eller Shin i fingrarna sin högra hand, uttrycker det sedan i fembönen, liksom om han såg i fingrarna sin vänstra hand, då hans tolkning av broderns barn . ~…

…När det gäller pilen och dess kastning tolkas den på ett sätt som Daniel sa att pilen tolkades med raka ord som når någon och det kan vara bakbettande, och det sägs att den som såg att någon kastade en pil, skytten skickar honom en budbärare med ord, speciellt om han kastar den med syfte, och om han kastar den utan syftet, skickar han till honom ett brev som motsvarar pilens punkt .)…

…Abu Saeed, predikanten, sa: ~Den som tror att han läser en av profetens tidningar är bättre .~…

…Al-Kirmani sade: ~Den som ser att han har byggt en mur eller byggt en mur med ruiner, han kommer att sträva efter att en mans angelägenheter har blivit fördärvade .~…

Och Ismail bin Al-Ash’ath sa att synen på de två männens fingrar indikerar utsmyckning och rakhet. Och den som ser i dem vad som är utsmyckat eller vanärat, hans tolkning av det, och om han i hans fingrar ser en förvrängning, oavsett om de är fästa vid hans händer eller fötter, är det en reflektion och det är inte Mahmouds ….

Och den som ser att han kastar sitt svärd och bryter det, det tolkas av döden av sin far eller hans farbror eller den som tar deras plats, och vad han än ser i det från Zayn eller Shin, han kommer också att tolkas i dem och visionen om att bryta svärdets glimt ska tolkas av moderns eller mosterns död, så vad som ses i Zains eller Shins svärdprofiler tolkas i dem ….

…Det berättades att en man kom till Ibn Sirin och sa : Jag såg en död svart man, en man tvättade honom över honom . Han sa: När det gäller hans död, hans misstro, hans svarthet är hans pengar, och när det gäller denna ställning tvättar honom, lurar han honom med sina pengar ….

Och den som ser att han kastar en person med en sten, han kastar den med ord, och mängden därav ska vara lika mycket som skadan ….

…Sa Al-Kirmani, och den som ser att han har en nöjesbåge medan han kastar den, sedan kastar han någon som kastar den, för ursprunget till det gillar inte religionen ….

Och måttet tolkas av en man och en rättvis man om han inte släcks ….

Och den som ser att han kastar en pil med sin båge, så om han är en positionshållare, han utför sina böcker och ord så mycket som han nådde ….

…När det gäller fingrarna, sa Ibn Sirin, de fem fingrarna höger hand indikerar fembönen, så tummen är morgonbönen, pekfingret, eftermiddags- och mellanbönen, eftermiddagsbönen och ringfingret, kvällsbönen, och fingrarna vänster hand tolkas av barnen till en bror ….

Och den som ser att han sitter i en båt medan båten färdas havet och han är rädd för honom, han indikerar att han är nära kungen lika mycket som båten, och om han ser att han är emot det då hans uttryck är emot honom ….

Och den som ser att något av det slog en plats och inte träffade det, då verkar det inte det, men det händer grund av det, och allt som en person kastar på honom av alla slag är tal, och vad som var rätt från det , talet hade en effekt, och om hans smärta var mer intensiv, och om det inte gjorde ont, så har talet ingen effekt och Gud vet vad som är rätt ….

…Abu Bakr Muhammad bin Abdullah bin Quraysh berättade för oss, han sa att Al-Hassan bin Sufyan berättade för oss, berättade Ishaq bin Ibrahim bin Mukhalled al-Hanzali, han sa att Wahb bin Jarir berättade för oss, han sa att min far berättade för oss, han sa att Muhammad bin Ishaq berättade för oss, han sa att Muhammad bin Ibrahim bin al-Harath al-Taymi berättade om Muhammad Bin Abdullah Bin Zaid Al-Ansari, sin faders myndighet, sa : Jag kom till profeten, må Guds böner och fred vara över och berättade för honom vad du såg från kallelsen till bön, och han sa att denna vision är sant, så stå upp och kasta den på Bilal, för han lät en röst från dig . Han sa att du gjorde det . Han sa: Umar Ibn al- Khattab, må Gud vara nöjd med honom, kom när han hörde Bilals uppmaning till bön som drog i sitt plagg och sa : O Guds budbärare, jag såg vad Abdullah bin Zaid såg . Han sa : Han sa : Prisad vare Gud, det är bevisat . Och Abu Bakr berättade för oss, sade han, berättade Al Hassan bin Sufyan för oss . myndighet av Ismail bin Ubaid al-Harrani myndighet av Muhammad bin Salamah, myndighet av Muhammad bin Ishaq, myndighet av Muhammad bin Ibrahim, med myndighet av Muhammad Abdullah bin Zaid al-Ansari, myndighet av hans far, som sa : Guds budbärare, må Guds böner och fred vara över honom, använde trumpeten och befallde klockan, så jag sov och jag såg en man på den. Två gröna kläder bär en klocka. Så, Abdullah, säljer du klockan, sa han, och vad ska du göra med den? Jag sa att vi skulle kalla honom för att be, sa han, skulle jag inte berätta vad som är bättre än det? Jag sa ja . Han sa: ~Du säger att Gud är stor.~ Sedan lärde han mig orden i kallelsen till bön, sedan gick Haniyeh och lärde mig orden från iqama . När jag vaknade kom jag till profeten, må Gud välsigna honom och ge honom frid och sa till honom . Så han, fred vare med honom, sa : Din bror såg en syn, så han gick ut med Balalt till moskén, och han kastade den till honom, så låt honom kalla det, för han kallade en röst från dig, så jag gick ute med honom, så jag började leverera det och ringde till Bilal, sedan Omar Ibn al-Khattab, må Gud vara nöjd med honom, hörde rösten, så han gick ut och Guds budbärare, må Gud välsigna honom och ge honom frid , sa : Åh Guds budbärare jag har sett en sådan såg . Professor Abu Saad, må Gud vara nöjd med honom, sa . Den som såg att han kallade till bönen en eller två gånger och utförde och utförde en obligatorisk bön, förutsatt Hajj och ‘Umrah, för att Gud den Allsmäktige sa : ~ Och få folket att ringa efter Hajj .~ Och för att Arafat kallas och hålls två gånger ….

…I paradiset, dess skattkammare, dess torg, dess palats, dess floder och dess frukter, berättade Al-Walid bin Ahmed predikanten, han sa Ibn Abi Hatim berättade för oss, han sa Muhammad bin Yahya al-Wasiti berättade för oss, han sa Muhammad bin al-Hussein al-Barjalani berättade för oss, han sa att Bishr bin Omar al-Zahrani Abu Muhammad berättade för oss, han sa att Hammad bin Zaid sa till oss, myndighet av Hisham Bin Hassan, myndighet av Hafsa bint Rashid, sade : Marwan al-Mahlami var vår granne, och han var ett flitigt monster, så han dog, så jag hittade honom som en väldigt stark man, så jag såg honom när han såg den sovande, så jag sa, Abu Abdullah, vad gjorde din Herre till dig? Han förde mig till himlen. Hon sa : Jag sa, vad då? Sa han och höjde sig sedan till högerhänder, hon sa : Jag sa, vad då? Han sa, då tog du upp det till de nära, jag sa: Vem har du sett från dina bröder? Han sa: Jag såg Al-Hassan, Ibn Sirin och Maimouna . Hammad sa, Hisham bin Hassan sa, Umm Abdullah talade till mig, och det var valet av kvinnorna i Basra. Hon sa att jag såg i sömnen som om jag gick in i ett bra hus, sedan gick jag in i en trädgård och jag såg av dess godhet vad Gud ville, så om jag är en man som lutar sig på en säng av guld och runt den och är i deras räcker Al-Akarib, sa hon, ~Jag är förvånad över vad jag ser så bra som han kom, och han fick veta detta?~ Han sa detta, Marwan Al-Mahlami kom och satte sig sin säng, sa hon, så jag vaknade från min sömn, så om Marwans begravning hade gått för mig den timmen . Abu Al-Hussein Abdel-Wahhab bin Jaafar Al-Midani berättade för oss i Damaskus, han sa Ali bin Ahmed Al-Bazar berättade för oss, han sa: Jag hörde Ibrahim bin Al-Sirri Al-Mughalis säga : Jag hörde min far säga : Jag var i min moské en dag ensam efter att vi bad eftermiddagen, och jag hade lagt en kotte med vatten för att kyla den till min frukost i nischen i moskén. Så mina ögon somnade, och jag såg som om en grupp poppel al-Ain hade kommit in i moskén och klappade i händerna, så jag sa till en av dem : Vem är du? Hon sa till Thabit al-Banani, så jag sa till den andra : Och du? Hon sa till Abd al-Rahman bin Zaid, och jag sa till den andra : Och du sa till tröskeln, och jag sa till den andra : Och du? Hon sa till Farqad, tills du stannade kvar, så jag sa : Vem är du för? Och hon sa till de som inte svalnar vattnet för att bryta fastan . Så jag sa till henne, om jag var ärlig, lämna konen, och konen vändes och föll från alkoven, och jag märkte från min dröm att bryta konen ….