…Al-Kirmani sa: ~Den som såg att han simmade i en flod eller ett rum i den, då är dess tolkning som tolkningen av havet, men kungens plats kommer att vara den som är utan honom .~…

…Al-Salmi sa: Den som såg att något av hans tänder föll i hans knä, eller att det var i hans plagg, eller att det föll i hans hand, då tolkas det på två sidor, antingen sätta en gravid kvinna eller använda pengar , och den som ser att hans tänder har en defekt som han förnekar i vaksamhet, det tolkas i tre aspekter: de är sorg, konkurs och släktets eller svaghetens död Hum ….

…Och den som ser att han befinner sig i ett fartyg i regnvatten eller en damm, då strömmar världen över honom och ökar i sin religion mycket bra, och han belönas fortfarande för sig själv och sina pengar ….

…Och den som ser att han har fastat i två månader i följd för att förlora, då kommer han att omvända sig från sin synd ….

…Och den som ser att han befinner sig i Makkah medan han är engagerad i askese, rättfärdighet och tillbedjan, han kommer att vinna gott och nytta i sin religion och värld, och den som ser att han är engagerad i ondska och korruption, då är han emot det ….

…Och den som ser Tawasiah går in i honom medan han är i god form, då kommer han på två sätt att tolka uppnåendet av försörjning och säkerhet, och om han är i en ful form eller har vad han förnekar, kan det vara en rättegång mot en härskare , och om han ser honom kalla honom till en specifik fråga, då hans tolkning om betydelsen av den saken ….

…Och den som ser en grupp människor samlas för en fest, och om festen är känd, då är det bra, ära och prakt, och om det är okänt, så är det en hatad sak som inträffar, och det sägs att visionen om festen medför tio aspekter : Profetens födelse, må Guds böner och fred vara över honom, hans vision, äktenskap, postpartum, omskärelse, sjukdoms hälsa, frånvarande ankomst, tröst för de döda, uppfyllande av ett löfte och gästfrihet en grupp ….

…Och den som ser att han slår en katt tills han kliar den eller åt den, då tolkas han av skadan av en lång sjukdom och botas sedan av den, eller den som ser att han skrapade en katt och vaknar sedan och blir frisk, stärker tjuven ….

Och den som ser sitt huvud som huvudet på en elefant, ett lejon, en tiger eller en varg, det har sagts att han tar skapandet av saker högre än sin förmåga och drar nytta av dem och uppnår ledarskapet och spiken på fiender

…Och den som ser att han har odlat en tand på en plats där den inte bör odlas, då indikerar det att något har hänt som inte är Mahmoud, och om han ser att han sväljde tänderna eller några av dem, äter han det som är inte tillåtet för honom av pengar, vare sig det är för honom eller för någon annan ….

…Den som såg att han drack en drink från ett kärl eller annat, och det var klart och fuktigt, då är det ett långt liv, näring och nytta, och om det är varmt, är det sjukdom och sjukdom, och om det är nöd , då är det nöd och nöd, och att tala om vatten presenterades i hans kapitel i kapitlet om havet ….

…Och den som ser att en kung eller en matriark har levt och antagit makt som han var, då indikerar detta arv från någon från hans klan, hans namn eller hans motsvarighet, och kanske har livet för den som är utsedd över dem förbättrats ….

…Och Khaled Al-Isfahani sa: ~Den som såg att en fågel sjönk ner från himlen och tog upp en sten och kastade den på sin mantel eller sväljde den, då skulle han räkna kunskap, och det kan vara en fördel .~…

…Abu Saeed, predikanten, sa: ~Den som tror att han läser en av profetens tidningar är bättre .~…

…Och den som ser att det flyter från en flytande typ av vattenhjul, då är det bra, nytta, nöje och svårigheter nära det som bevisas av separationen av floder. Mer i det är en typ som hatar dess smak eller liknande ….

…Och den som ser att han gräver marken som en fängelsehåla eller en källare, då får han pengar med bedrägeri och lur ….

…Och den som såg att han tog en väg och såg en kvinna och vände sig bort från vägen, då skulle världen bli hans bedrag ….

…Och den som ser att havet blir en brist och blir en klyfta, då försvagas Satan och går bort från det landet och drabbar människor med gott ….

…Och den som ser en omoralisk kvinna eller en äktenskapsbryter, om han tillhör rättfärdighetens och religionens folk, då är han god och extra och välsignad, och om han tillhör korruptionsfolket, då är han en brist på skuld och begår incest och förekomsten av ondska och skada ….

…När det gäller att gräva en grop och en brunn, om ingen ville komma in i dem, gifte han sig med en kvinna ….

…Och huvudets hår : pengar och livslängd, och tränset skiljer sig åt efter den som drömmer, och om en person av godhet ser det på huvudet, är det en ökning, skydd och prestige för honom . Och om en rik man ser det, är det hans pengar . En fattig man såg det, det är hans synder . Bra huvudhår är ära och ära, och om han ser håret krusigt och platt, är han hedrad och hedrad . Om han ser sitt lockiga hår vara en stam, blir han ödmjuk och blir utan vad det var . Och om en lång stam ser den utspridda, då är dess chefs pengar spridda, och om de är mjuka och mjuka, är det en ökning av en chefs pengar och det sägs den som såg att han hade långt hår och var nöjd med honom, då är han prisvärt, särskilt hos kvinnor, för de använder andras hår i prydnad . Ibn Sirin brukade hata hårets vithet för den unge mannen, och grått hår säger brist och oro om håret är långt . Om han ser det kommer en fattig person att möta sin fattigdom en skuld och kanske fängelse . Sågen : han plockar Shaibah är det strider mot sunniter och underskattar Balmchaakh såg den unge mannen de vita i hans hår i kommande av det är frånvarande det . Det sägs att grått hår inom hermeneutiken ökar värdigheten och religionen . Och det sades att det är ökningen av Umar, för Gud den Allsmäktige sa : ~ Då ska du bli gammal .~ Och det sades att den som ser huvudet grått, han är född för det, för Gud den Allsmäktige säger : ~Och huvudet antändte en ung man.~ Det berättades att Al-Hajjaj bin Yusuf såg att hans huvud och skägg blev vita, och Abd al-Malik bin Marwan mötte kval och ångest, och han förändrade sina angelägenheter . När det gäller kvinnan, om hon ser hela hans huvud gråna, indikerar hennes vision hennes mans omoral . Om hennes man är en bra man kontrasterar hon henne med en annan fru . Om inte, kommer han att drabbas av sorg eller sorg . När det gäller en mans varg är det Ibn Mubarak om han är gift, och om han är celibat, så är hon en vacker slavflicka som köper henne enligt antalet hon-män och på samma sätt för kvinnan, sonen till en chef, och indikerar fertiliteten hos Sunnah, och när det gäller svarthet i en kvinnas hår indikerar det två saker : en av dem är hennes mans kärlek till henne, och den andra är hans mans rakhet . Om en kvinna ser att hon har upptäckt håret är hennes man frånvarande från henne . Om hon såg att hon inte hade tagit bort huvudet, skulle hennes man inte återvända till henne . Om hon inte har en man, har hon aldrig varit gift, och om hon ser att hon känner sig tjock och människor ser det från henne, blir hon tydlig om något ….

…Dörrarna : Dörrarna som öppnas är försörjningsporten, och husets dörr är dess värden, så vad som hände i det är i husets värden . Om han ser en liten dörr mitt i sitt hus, ogillar det, för han går in i skamens folk och han kommer in i huset för att förråda sin fru . Betydelsen av husdörrarna faller på kvinnor, och om de är nya är de jungfrur, och om de är fria från förslutningar, är de jungfru . Och om han ser dörren till ett hus falla, rivna ut, brända eller trasiga, är det en olycka för husets värden . Om dörren till hans hus är stor eller vidgad och stark, så är det värdenas goda skick, och om han ser att han ber om dörren till sitt hus, så hittar han det inte, då är han förvirrad över en världslig fråga . Och den som ser att han gick in genom en grind, och om han är i en gräl, då är han segerrik, för Gud den Allsmäktige säger : ~ Gå in i dörren till dem, och om du går in i den, kommer du att segra .~ Om han ser dörrar som har öppnats från kända eller okända platser, öppnas världens dörrar för honom såvida han inte överskrider sitt öde, och om han går bortom det, stör han huset och förstör det . Om portarna är på vägen går det som kommer från den här världen ut till främlingar och vanliga människor . Och om det öppnades för ett hus i huset, gav det det till folket i hans hus . Om han ser att dörren till hans hus har utvidgats bortom antalet dörrar, är det ett folks inträde över honom utan tillstånd i en katastrof, och kanske var dörren till huset från dess plats bortgången av husägaren om hans skapelse och hans förändring av folket i hans hus . Om han ser att han gick ut från en smal grind till en bred, är han hans utgång från smal till bred och de som befinner sig i en vagina . Och om han ser att hans hus har två dörrar, så är hans fru korrupt, och om han ser två ringar i sin massa, är han skyldig sig själv, och om han ser att han drog av sin dörrring, då går han in till kätteri . Och blockeringen av dörren till huset är en stor olycka för husets invånare . Tröskeln : en kvinna : Det berättades att Ibrahim al-Khalil, må Guds böner och fred vara över honom, sa till sin son Ismaels kvinna : Berätta för honom att han inte är tröskeln till din dörr, och hon sa till honom att, så han skilde sig från henne, och det sägs att tröskeln är staten, och manteln är kvinnan, och pelaren är husets huvud och hennes värderingar, så han ryckte upp henne för husets värderingar efter ära och hennes frånvaro Från synen av värderingarnas död, precis som borttagandet av kvinnans synder skiljer sig . Det berättades att en kvinna kom till Ibn Sirin och sa : Jag såg i en dröm den övre överdelen på min dörr föll på den nedre, och jag såg de två dörrarna falla, och en föll utanför huset och den andra inuti huset . Han sa till henne : Har du en frånvarande man och son? Hon sa ja . Han sa: När det gäller de övre trösklarnas fall kommer din man att komma snabbt, och när det gäller fönsterluckan som faller utanför, gifter sig din son med en konstig kvinna . Snart tills hennes man och son presenterade en konstig sammankomst ….

…När det gäller fingrarna : en bror föddes, enligt vad som sägs att handen är en bror . Och flätas in den utan en stram hand . Och ägna sig åt hushållets arbete och brödernas söner med en fråga som de fruktade för sig själva, och de låtsades betala det och dess tillräcklighet . Och det sades att fingrarna på höger hand är de fem dagliga bönerna, tummen är Fajr-bönen, pekfingret är middagsbönen, långfingret är eftermiddagsbönen, ringfingret är solnedgångsbönen, den rosa är den mörka bönen, och dess korthet indikerar brister och lathet i den, och dess längd indikerar att han bevarar bönerna, och fallet för en av dem indikerar att han har övergivit den bönen . Och den som ser en av fingrarna i stället för den andra, han kommer att be den bönen vid den andra . Om han såg som om han biter på en människa indikerar han den bitna personens dåliga sätt och överdriften av bettet i hans disciplin . Om han ser mjölk komma ut ur tummen och blod från pekfingret medan han dricker av dem, bör han närma sig sin fru eller hennes systers mor . Fingersprickan indikerar fula ord mellan hans släktingar . Om imamen såg en ökning av fingrarna, var det en ökning av hans girighet, hans anständighet och hans brist på rättvisa . Och det berättades att Harun al-Rashid såg dödsängeln, fred vare med honom, hade representerat honom, så han sa till honom : O dödens kung, hur länge har jag kvar? Han pekade på honom med fem fingrar som sprids ut från hans handflata, så han såg med skräck, grät över sina syner, och han berättade dem i en storlek som beskrivs av uttrycket. Han sa : O befälhavare för de trogna , han berättade för dig att fem saker han visste med Gud, som denna vers sammanför : ” Gud har timens kunskap . ” Den versen . Aaron och Farah skrattade . Vänsterhandens fingrar är barn till en bror och syster, och naglarna är en människas förmåga i denna värld, och det vita av naglarna indikerar hastigheten i memorering och förståelse och att se naglarna i mängden saladin och världen . Och behandlingen av den är ett bevis på bedrägeri när man samlar världen, dess längd med sin godhet, pengar och kläder och förberedelser av ett fiendevapen, eller ett argument eller pengar för att undvika deras ondska . Och dess längd, så att den är rädd för att den går sönder, är ett bevis på att någon annan tar ansvar för att förstöra något i handen, för att han överanvändar sin förmåga . Han betalar zakat al-fitr, och om han ser det som om en gammal man har beställt sin penna, om han hittar den, beordrar han honom att göra sitt åtagande och upprätthålla hans ära . Att färga en mans fingrar med henna är bevis på mycket beväpning, och att dö en kvinnas fingrar med henna indikerar hennes mans vänlighet mot henne . Om han såg som om han hade fått henne att falla, accepterade hon inte pigmenteringen, då visade inte hennes man sin kärlek . Om mannen såg sin handflata blekna av ett monster, skulle han behöva arbeta i sin pension, och om hans högra hand var pigmenterad av ett monster, visade hans visioner att han dödade en man . Om han ser att hans händer är färgade med henna, visar han vad som ligger i hans eller det goda eller det onda, eller med sina pengar eller av sina inkomster eller sin bransch . Om han ser händerna graverade med henna, försöker han ett trick från huset, att spendera en del av husmöblerna på hans bekostnad på grund av hans brist på inkomst, och hans fiende förolämpar honom, och han får förödmjukelse . Om en kvinna ser hennes hand graverade bedrar hon hennes prydnad i en sak som är rätt . Om inskriptionen var lera indikerade den ett stort antal beröm . Om hon såg gravyren i händerna blandade, skulle hon ha skadat sina barn . Om hon ser att hennes hand är gjuten med guld eller graverad med det, betalar hon sina pengar till sin man eller ger henne glädje från honom, och om en man ser att han har impregnerats eller graverats med guld, lurar han en trick där hans pengar eller hans försörjning kommer att gå . Armhålan hår : längden på bevis för behovet av Neil, versen : ~ och Admm handen till vinge white av icke – fattiga ~ och visar att religion ägare och generositet . Om han ser mycket armhålahår är han en man som ber sin bödel att samla in pengar i kunskap, vårdnad, handel och så vidare, och han återvänder inte till kvinnan och religionen . Om det finns mycket mindre, indikerar det det stora antalet barn ….

…Det är i en dröm som indikerar husets värden . Och öppna dörrar är försörjningens portar . Betydelsen av husdörrar faller på kvinnor, om dörrarna är nya är kvinnor jungfrur, och om dörrarna inte är stängda är kvinnor jungfruliga . Och den som såg att han stängde dörren till ett järnhus, han skulle gifta sig med en jungfru . Och den som ser att dörren till huset har förändrats från sitt tillstånd, då har han ändrat tillståndet hos husets ägare, och om han ser det falla eller räddas ut till utsidan, eller om han ser det brännas eller trasigt, då är det en katastrof som värdena i huset utsätts för . På samma sätt, om sovaren ser dörren stängd efter att den har dragits ut, är det för mannen att stanna, och om han ser att den är blockerad, är det en stor olycka för folket i huset . Och om han ser en liten dörr i mitten av sitt hus, då ogillar det, för det kommer in i skammen, eftersom det har förstorat dörren till hans hus och expanderat och starkt utan fulhet, då är det värdenas bästa . Och om han ser ett av lejonen hoppa vid dörren till sitt hus, följer det omoraliska folket hans fru . Om han ser att han letar efter dörren till sitt hus, hittar han honom inte, för hon är förvirrad över hans världsliga materia . Och om han såg att han kom in genom en dörr, var han i en gräl där han vann . Och om han ser portar öppnas, öppnas världens portar för honom . Och om han ser att dörren till hans hus har expanderat över antalet dörrar, så är det inträde för människor över honom utan tillstånd . Kanske var dörrens bortgång från dess läge husets ägare från hans moral och villkor och hans förändring av villkoren för hans hushåll till en motsägelse till vad de hade tidigare . Om han ser att han gick ut från en smal dörr till ett brett ställe, lämnar han från nöd till kapacitet och från ångest och rädsla till säkerhet . Och dörrringen är som ögonbrynet eller budbäraren, så den som ser att dess kärna har två ringar, han har en skuld för två personer, och om han ser att han klippte av sin dörrring, går han in i en innovation . Och den som ser elden brinna dörrarna, hans fru kommer snart att dö . Och stadens portar är vägledande för dess ägare som ansvarar för religionens fråga och världen i den . Dörren till huset är vägledande för dess byggare och den som ansvarar för sitt folks intressen . Och dörren till huset visar vem som bor i den . Och att komma in genom de okända dörrarna indikerar seger över fienderna, och kanske indikerar de okända dörrarna vetenskap, näring, vinster och resor . Att lämna dörrarna är en paradox för vad vi har nämnt. Om dörren är bra, indikerar den att den har delat med det goda, och om den förstörs eller är smal, indikerar den att den skiljer sig från det onda och avser att leverera för sig själv . Kanske indikerar dörren döden, och om han går ut ur dörren och hittar en vidsträcka, grönska eller en behaglig lukt, som indikerar det goda i det följande, och om han hittar mörker, lik eller eld, ska han straffas i slutet . Att öppna dörren i en dröm indikerar att det blir lättare och att stänga dörren nöd, nöd och störningar av skäl . Att öppna dörren i himlen indikerar svaret på bönen eller förbudet mot att begå vad som är förbjudet, eller längden på plåga, hämnd och motgång, och om regnet fängslas indikerar det dess nedstigning och återupplivandet av jorden efter dess död . Kapitlet om hemligheten som uppdaterats i huset indikerar det goda och dåliga som visionären antyder, eftersom han var dold och välbyggd, nådde han sitt mål genom att dölja det, och om han dyker upp för honom i huset, indikerar det att visa sitt hemligheter och avslöja hans villkor, och kanske mysteriets dörr indikerar ära, höjd, nation och ungdom . Kanske visade det på välgörenheten i hemligheten och god behandling mellan honom och hans Herre . Och den som ser en ny dörr till sitt hus eller ser en snickare som har installerat eller installerat det, det här är ett gott hälsobudskap . Och den som ser att han vill stänga en dörr men inte kan, det är något svårt för honom av sin fru . Och den som ser att han gick in i ett folk genom porten, han kommer att vinna seger över sina fiender och motbevisa sina motståndares argument . Och den som ser sin dörr rotad och har installerat någon annan, han säljer sitt hus, och den som går in i ett hus och stänger sin dörr är skyddad från synd, och dörren och de två ringarna är generösa och kräver en skuld ….

…Det berättades att en man kom till Ibn Sirin och sa : Jag såg en död svart man, en man tvättade honom över honom . Han sa: När det gäller hans död, hans misstro, hans svarthet är hans pengar, och när det gäller denna ställning tvättar honom, lurar han honom med sina pengar ….

…Al-Asfour : En enorm man med stor fara och pengar, ledig och människor som inte känner till hans rättigheter, skadliga för allmänheten, en skurk i hans angelägenheter, full i hans ledarskap, en man som var en bra man, och han sägs vara en vacker medkännande kvinna, och en man sägs ha kul och folk skrattade åt honom, och det sägs att han var en manlig pojke . Och från kungen av många fåglar finansierar han vårdnaden för ett folk som har faror, och det sägs att fågeln är goda ord, och ryperna är en liten pojke . Och det berättades att en man kom till Ibn Sirin och sa : Jag såg som om jag hade en pudel med mig medan jag jagade fåglar och knackade på deras vingar och kastade dem i den . Han sa : Du är en boklärare som spelar pojkar . Det var också berättas att en man kom till Ibn Sirin och sa : Hon såg ut som om jag hade döpt en fågel, och jag ville att slakta den, så hon talade till mig och sade : Do not slakta mig . Han sa till honom : Be Gud om förlåtelse, för du har tagit allmosa och det är inte tillåtet för dig att ta det . Han sa : Gud förbjuder att jag tar välgörenhet från någon . Han sa : Om du vill, sa jag hur många . Han sa hur mycket? Han sa : Sex dirhams . Han sa till honom : Du har rätt, och varifrån visste du? Han sa : Eftersom fågelns medlemmar är sex är varje medlem en dirham . Och det berättades att en man kom till Abu Bakr Al-Siddiq, må Gud vara nöjd med honom och sa : Jag såg som om det fanns många fåglar och fåglar i min ärm, så jag fick en att ta ut en efter en, och kväva den och kasta den . Han sa : Du är en förnuftig man, så frukta Gud och ångra honom ….

…Det sägs att den som såg en man som gav honom dinarer var en förseelse, och om han betalade det till någon, så är han orättvis, och om en man tar det när det är avskuret, är det en hård gräl och tvist mellan honom och en man ….

…Det är sällsynt att en man kom till Ibn Sirin och sa: Jag såg en man svälja pärlor som var små och tog ut dem större än han svalde. Ibn Sirin sa: Det här är en man som hör Hadith och talar till den mer än han hörde ….

…Kvinnor liknas vid män. Om en kvinna tycker att hon måste klä män, deras utseende eller deras båt, kommer hon att förbättra sitt tillstånd . Och om kläderna var hemska ändrade de sitt tillstånd med oro och rädsla . Om hon såg att hon hade blivit man var det bra för hennes man . Efterlikningen av judarna, kristna och andra är ett bevis på att de lutar till deras önskningar eller till deras religion, eller glädje i deras festivaler eller en begäran att gifta sig med dem ….

Och den som ser att han tar pengar från sitt hus och slänger dem utanför sitt hus, eller någon tar pengar från honom, indikerar han