…Den som använder en mobiltelefon i en dröm : han genomför en turné, antingen extern, så det är en resa eller intern, så det är ett besök hos vänner eller släktingar ….

…På samma sätt, om han ser att han äter huvudet på en ko, oxe eller människa eller något annat, förutom vad som skiljer sig från varandra . Det mänskliga huvudet är bättre i världens bredd ….

…Bölja tjuren, falla i oenighet ….

…Det är i en dröm människans rykte och hans minne . Och den som ser att han höjer sin röst, då har han myndighet över ett folk på ett anstötligt sätt, och om han ser att han hör en persons röst, kommer han att uppnå myndighet . Om en persons röst hörs från vissa djur, indikerar det många fördelar, särskilt om talet handlar om något han älskar, eller om det som sägs är sant . Om han höjer sin röst över en vetenskapsmans begå en synd . Och den svaga rösten, ära och rädsla . En mjuk röst ödmjukt . Och lojalitet och polisen, om deras röst är dold eller svag, är de isolerade . Dirhamernas ljud är en prövning bland dem som slår dem bland kungarna. Att höra dem är uppfyllandet av ett löfte, att höra dinars glada nyheter, att höra pengarna dåliga nyheter, och det sades : Ljuden från dirham och dinar indikerar goda ord . Och ljudet av djur är bekymmer och rädslor . Ljudet av ett får i en dröm är rättfärdighet från en generös man . Och Stenbockens och ramens röst är nöje, fertilitet och bra . Möjligheten att ta emot en gåva från en hedersman eller en modig soldat . Och sprutande åsnebön för förtryckarna . Och en muls röst talar och går in i misstankar . Och dialogen mellan kalv, tjur och nötkreatur, en förekomst av uppror . Och att önska kamel är trötthet och stora resor är som Hajj och jihad . Och lejonets brus är förlorat, och hotar, prestige och rädsla för en orättvis härskare . Och hundens skällande är ånger, olydnad och strävan efter förtryck och ord som inte betyder . Och cheetahens röst, Dalal och Batr . Och Hadeel Al-Hamam är Noah eller Nikah, eller en kvinna, en ärlig och förklädd muslimsk läsare . Och krokens ljud är användbara ord, eller att lyssna på Koranen eller en predikan från en predikant . Och grodan kvittrade glädjen eller rösterna från vakterna eller ingick i en forskares arbete, och man sa : Det är ful . Och ormen väsar: slåss, försöka, varna och hota och förkastligt från en fiende . Meow Pussycat liv och skvaller, förtal och Lamaze . Och musen Naeem är ett möte och förtrogenhet med försörjningen och skada från en omoralisk niqab-man eller stöld . Och Gham Al-Dabi är nostalgisk för hemlandet . Ett vargs skrik är en varning om stöld . Rävens rop är en varning att fly och röra sig och att skämma en lögnare . Och Awaah Ibn Awi viktiga saker i gott och ont . Och grisens röst vann över rika och dåraktiga fiender . Korsarna hatade ljudet av vatten, påfåglar och kycklingar och sa : Det är dem och sorg . Och ljudet av kråka avsked och dödsannons . Och alla fula ljud de hör är en vred sak, och en bra röst är en glädje och glädje . Se även telefon ….

Och om flickan såg det skulle påverka hennes mamma ….

…Den som ser att han är i ett rum eller rum, han är säker från vad han fruktar och varnar, för Gud den Allsmäktige säger: ~Och de är säkra i rummen .~…

…Och den som ser att han har lagt en varm bit i munnen, det tyder på att han hamnar i en olycka av någons ord ….

…Och om han stönade av smärtan i huvudet, tyder det på att han var arrogant i den här världen och han var skyldig för det, och kanske var belöningen från vårdslöshet i sina föräldrars rättigheter ….

…Och den som såg att fartyget stod med honom i det stillastående vattnet, de var styva och längre bort ….

…Och den som ser att han har fallit på en eldfest, kungen ska ta alla sina pengar ….

…Han såg en av sultanens följeslagare att han skulle ta bort sin skjorta tills han avlägsnades, så att han skulle avfärda honom . Othman bin Affan, må Gud vara nöjd med honom, sa att Guds budbärare, må Guds böner och fred vara över honom, lovade att Gud den Allsmäktige kommer att bära en skjorta åt dig, och om de vill att du ska ta av dig, gör inte ta av den. Om han ser att han är isolerad, besegras han i sitt kommando . Om sultanen såg att han lossades eller lurades, eller att hans predikstol var trasig, eller föll från den, eller om huvudet rakades eller svärdet avlägsnades, eller hans hus där han bodde kollapsade, eller om ett nät byggdes upp för honom där han föll, eller om en tjur sköt honom eller att han trampade på ett djur, då är allt detta de och isolerar . Om han ser att han sitter på marken eller att han har en kupol, är han orubblig i sin auktoritet . Och om hans mantel anslöt sig till ett annat plagg ökade han sin auktoritet, särskilt om det var en turban ….

…Om han ser att han slaktade en kyckling eller en tupp : från ryggen, gifter han sig med en besittning i sin anus . Om han slaktar en tjur från ryggen, söker han en arbetare bakom den, liksom kamelen på denna plats var från kamelens gudfar eller dess två systrar, så enligt dess väsen är det ingen faktor . På samma sätt, vad som tillskrivs en man eller en kvinna, kommer det till det slaktade från mannens baksida och fördöms av gärningen . På samma sätt, om han bär väst eller täcke upp och ner, eller om han sover på sängen upp och ner, eller lägger en inverterad matta för honom att sova på, eller rider sin åsna upp och ner, är det en klandervärd fråga som kommer till honom utan hans kända ansikte . Och varje upp och ner från det som var, är det upp och ner antingen från gott till ont eller från ont till gott, förutom pälsen, så att bära pälsen upp och ner visar sin rikedom utöver det, som om han tänkt det täcka det var vackrare . Om de levande ser att han lånade de döda ett plagg som han bär på, tar han bort det från honom och den döda tar på sig det, då blir han sjuk av en mindre sjukdom och botas . Om han ser att han har gett de döda ett plagg, eller att han övervinner honom, och de döda bär det och lämnar det och lämnar de levendes ägo, så är det de levendes död . Om plagget inte kommer ut från grannskapets egendom, men det är halvnaken eller i en depå, eller bevarar, gör, tvättar, viks, sprids och liknande, är det sjukdom, oro eller sorg, och den är inte skadad i den ….

En varg är i en dröm en orättvis fiende, en svår tjuv, en lögnare . Den som ser en varg i sitt hus, tjuven kommer in i sitt hus . Och den som ser en varg i sömnen, han kommer att anklaga en man medan han är oskyldig för anklagelsen . Om han ser att en varg har förvandlats till en tjur, blir en tjuvpojke en generös mässa . Och det sades : Den som ser en varg i sömnen, han hör bra ord från sin chef, annars blir han träffad med gott, och om han fångar honom blir han nöjd . Vargen betecknar årets dagar och vargar följer varandra enligt samma regler för ekvatorn . Och den som ser en varg blir manisk som ett lamm, det är en tjuv som omvänder sig . Och den som såg att han hade blivit en varg i sömnen, han skulle få glädje och glädje . Vargen är en orättvis sultan, en svag tjuv eller en lögnaktig man . Och den som ser att han botar en varg, han behandlar en man . Att se vargen indikerar lögn, bedrägeri, fientlighet mot familjen och bedrägeri mot dem . Om han i en dröm ser en hund och en varg träffas och håller med, indikerar detta hyckleri, bedrag och bedrägeri ….

…Och den som ser att hans fru kallar en man, om hon är gravid, tar hon med sig en pojke, och om hon inte är gravid, så är det en fördel och godhet ….

…Al-Mu`allif : Ezz, för det är bara för den som har utseendet och djuren, och det sägs att han är mannens fru . Och den som ser att det finns en krubba i hans hus, på vilken två tankar bekänns, det tyder på förvirring hos en kvinna med två män, antingen hans fru eller ett annat hushåll . När det gäller hålan : i marken eller väggen är det munnen . Den som ser ett hål från vilket ett djur kom ut, det är en mun från vilken ord kommer ut som det djuret och dess tolkning . Och det berättades att en man kom till Ibn Sirin och sa : Jag såg ett smalt hål från vilket en stor tjur kom ut, och han sa : Hallen är den mun från vilken det stora ordet kommer ut och han kan inte gå tillbaka till det . Och det berättades att en man kom till Ibn Sirin och sa : Jag såg som om Yazid bin Al-Muhallab hade en makt mellan mitt hem och hans hem . Och hon sa till dig, mamma? Han sa ja . Han sa : Var det en nation? Han sa, jag vet inte, så mannen kom till sin mor och frågade henne och hon sa att det är sant, jag var slav till Yazid bin Al-Muhallab, då blev jag din far ….

…Al-Salmi sa att vad han ser hos kor och svarta tjurar, och den som ser en tjur som går in i hans hus och litar på det, han har pengar från kungen eller den som tar sin plats ….

En vild ko är en vild tjur . Och det i en dröm betecknar en man som är ledare för stor tillbedjan, en reträtt och kätteri . Och den som får sitt huvud förvandlat till Mahas huvud kommer att få presidentskap, förstöra och förmyndar över främlingar ….

…Buffalo : är som en tjur som inte fungerar, och det är en man som har immunitet mot hornets plats . Kvinnliga bufflar är som kor, liksom deras mjölk, kött, skinn och organ . Han är en modig man som inte fruktar någon. Han uthärdar skador på människor utanför hans makt . Om en kvinna ser att hon har ett horn som ett buffelhorn, får hon förmyndarskap, eller en kung gifter sig med henne om hon är värd det . Kanske tolkades det för dess värden ….

Ismail bin Al-Ash’ath sa: ~Den som såg att han grälade med en tjur, det indikerar hans rivalitet med en man med stort öde, och vem av dem som rådde var bättre .~…

…Och den som såg att han slaktade en icke-fungerande tjur, det indikerar att en anständig man dog där ….

…Och den som ser en tjur förvandlas som en varg, det indikerar en rättvis arbetare som kommer att bli orättvis, och det sägs att tjuren tolkas i fem aspekter: en kung, ett huvud, husets värden, vårdnad och resor ….

…Jaber al-Maghribi sa: ”Den som såg att en fungerande tjur hade slaktats och hans kött delats, det indikerar att arbetaren dödades och hans pengar delades, och om oxen inte var arbetare, så indikerar det att en hedervärd dödades mannen på den platsen och fördelningen av sina pengar ….

…Och den som ser att han har ett svärd från en tjur eller kulor, då indikerar han att det finns en fördel från en kvinna med stort öde. )…

En kastrerad tjur innebär att trevliga vänner kommer att omge dig om du är i fara från fiender . Du lovas god hälsa ….

En sällsynt man kom till Ibn Sirin och sa att jag såg en stor tjur som kom ut ur en liten sten, så jag skakade på den, då ville han återvända i den där hallen och han blev pressad, så Ibn Sirin sa: Det är det stora ordet kommer ut ur mannens mun, då ångrar han det, och han vill returnera det men han kan inte ….

…Den som ser att han rider på en tjur medan han är hans egendom, då indikerar detta att ett arbete har utförts av sultanen och att en välsignelse har erhållits på grund av det, speciellt om det är svart och om det är gult, då är det indikerar sjukdom ….

…Och den som såg en tjur som tappade den med sitt horn och tog den ut ur sitt hem, då indikerar det att han avskedats från sitt arbete och förekomsten av skada lika mycket som smärtan som inträffade honom från tjurens rumpa, och om han gjorde inte ta bort det från sitt hem, då indikerar det att hans tillhörigheter skadades, och att han är i ett tillstånd som inte är isolerat ….

…Och den som såg att han slaktade något av en ko eller en tjur i ett annat altare än ett altare, han angriper en man och förtrycker honom i sig själv och sina pengar ….