…Lampan indikerar en gravid kvinna i en dröm ett barn av en manlig forskare . Och patientens lampa är en hustru, och om lampan slocknar kommer patienten att dö . Den som fixar en lampa och tänder och har en sjuk person, då återgår han till hälsan . Den svaga lampan med svagt ljus indikerar en gravid kvinna för en slavflicka . Och det sades : Lampan indikerar uppkomsten av dolda saker . Och den som ser lampan i sitt hus lysa starkt och gott, det är godheten i husets värden, och om han ser det som svagt, är värdenas tillstånd svagt . Och den som ser att hans sadel är släckt, då är denna förvirring en fråga om husets värderingar och dess dåliga tillstånd, och det kan indikera hans död eller hans sons, hans föräldrars eller hans frus död . Om patienten ser att han stiger upp till himlen med en lampa och sedan återvänder till jorden, är det hans själ som stiger upp till den . Och den som såg att han tog en lampa, som fick en flagga och lyfte upp den . Om han ser att han släcker en lampa i munnen, upphäver han saken om en man som har rätt . Och den som tror att han går på dagen med en lampa, då blir han väldigt religiös och rakt fram . Om han ser att han går med en lampa på natten, ber han . Den som har en släckt lampa, ett ljus eller en eld i sin hand och är härskare, då tas han bort, och om han är en köpman, förlorar han, och om han är god är hans pengar borta . Al-Sarraj, om bränslet inte tänds, indikerar dysterhet . Se även lampan, se lampan ….

…Al-Deek : I tolkningens ursprung är en utländskt ägd slav, eller en ättling till en Mamluk . Detsamma gäller kycklingar, för de är som fångar med Adams son, och de flyger inte, och husets huvud är en av Mamelukes, precis som hönsen är husets huvud från tjänarna och slavarna kvinnor : hanen indikerar också en man med hög livskraft och en röst som muezzinen och sultanen som är under andras styre, för han är med sin stora Och hans krona, skägg och fjädrar är inhemska och flyger inte ty han är besatt, eftersom Noah, fred vare med honom, gick in i kuk och trappor in i skeppet, och när vattnet rann ut och tillståndet inte kom från Gud den Allsmäktige, att ta ut de som var med honom i skeppet, han bad Noa tillåta honom att gå ut för att ge honom nyheten om vattnet, och han gjorde Hanen var ett gisslan med honom, och det sägs att hanen var i honom, så han gick ut och förrädisk och återvände inte , så hanen blev besatt, och han var en pilot, och han blev en hemmafång och trappan var tusentals och blev vilda . Det är en fågel som är större än en kyckling, röda ögon . Och det sades att hanen är en man med krigarehud med dålig moral, han talar bra ord utan nytta, och i alla fall är han antingen ägd eller är en ättling till kungen . Det sägs att den som slaktade en tupp indikerade att han inte svarade på muezzinen, och några av dem sa : Han som såg att han hade vänt en tupp dog överhängande . Och de unga tupparna är mamlukar, eller pojkar, mumlukarnas barn . På samma sätt är kvinnliga slaktkycklingar grannskapspojkar, slavar eller jungfrur . Och gruppen fåglar är fångenskap och slavfonder. Umar ibn al-Khattab, må Gud vara nöjd med honom, sa : Jag såg som om en tupp häckade mig ett eller två klick, eller så sa han tre, och hennes berättelser var på Asma bint Amees och hon sa : En icke-arabisk man kommer att döda dig . En man kom till Abu Awn al-Darrab och sa : Jag såg som om en stor tupp skrek åt den här dörren till ditt hus . Så Abu Aoun kom till Ibn Sirin och berättade för honom den visionen. Ibn Sirin sa till honom : Om du tror på din syn kommer du att dö efter trettiofyra dagar, och han hade blandningar och ånger över drycken, sade han , så han höjde allt detta och han ångrade sig till den Allsmäktige Gud från och med dagen visionen, och han dog plötsligt som han sa Ibn Sirin . Det sades till Ibn Sirin : Hur extraherade du det? Han sa från beräkningen av kamelen, eftersom signifikanten är fyra, Ya är tio och kaf är tjugo ….

…Khallal : Det är inte önskvärt i tolkningen, eftersom den innehåller defektens ordalydelse, och det sägs att det inte gillades eftersom det renar tändernas smuts, och det är i tolkningen av husets folk, som om det lindrar husets invånare . Om hans hår är åtskilda från honom, separeras hans pengar och han drabbas av förödmjukelse, och om ett plagg går sönder med honom, krossas vad som är mellan honom och hans familj och hans fru ….

…Och Jabir al-Maghribi sa: ~Han anger husets ägare om det är av trä. Om det är av järn eller har styrka, anger det husets ägare och hans önskan .~…

…Tröskel är i en dröm en mans kvinna . Och den som ser att han uppgraderar tröskeln till sitt hem, då kommer hans tillstånd att gå, så om han drar trösklarna från dörren till sitt hus, kommer han att skilja sig från sin fru . Och det sades : Tröskeln är staten eller husets värden. Den som ser det dras upp från sin dörr isoleras om han är en guvernör och om han ser det ryckt upp och frånvarande från sina ögon, då kommer husets ägare att dö. Tillskriv det kvinnan ….

…När det gäller kistor och kärl, den som ser att han har köpt en kista, gett den till honom eller skickat ner till honom från himlen, han kommer att välsignas med besittning, kunskap, dröm, näring och lugn. Kistan kan vara mannens fru eller hans butik. Om han ser att en olycka har inträffat i dem, eller den som ser en gulla, ett plagg, en säck eller liknande Av kärlen är det en behållare för vad som finns i den av något, och kanske var det mänskliga hjärtat en kärl för vad som finns i det av gott eller ont, och den som ser att hans väska har rippat genom botten och gått från den, då är påsen hans kropp och pengarna är hans själ, då är han oundvikligen förlorad och den som ser att han bär en tom påse har slut på sin ålder, och den som ser att han har köpt en defekt eller en mugg eller liknande, då gifter han sig med en kvinna, och den som ser att han bär något från ett trasigt glas, då har han pengar, och den som ser att han har en mugg vatten i handen och faller ur handen och bryter och vattnet förblir i hans hand, då föds hans hustru en pojke och hennes son förblir och den som ser krukor i sitt hus Örter eller kokkärl eller krukor eller kokkärl och människor känner till dem. Om det finns en sjuk person som dog och om patienten äter av dem är detta ett bevis på hans död. Krukorna kan vara ett tecken på husets värde och hennes mans antal, och den som ser att han torkar av lampan eller fixar sitt glödtråd, det är en god nyhet för honom om hans syns säkerhet, hans hälsa sökare, och den som ser i Canon, makt eller Masrjiah, god eller dålig korruption. Värdet av detta ligger i husets värden, och den som ser något från kannor, ritualer, omständigheter och redskap, för de är alla kvinnor och tjänare, vad han såg i dem av godhet eller fördärv, så tolkas detta i tjänarna och slavarna och yxan är en tjänare och smörjelsen är en tjänare….

…Han är i en dröm huvudet på ett folk och värderingar av ett hus, land eller by . Och en tjur är ett år vid makten . Men det är för sultanen, köpmannen och arbetaren, en sunni-handel . Och den som ser att han har många tjurar, då antar han staten om han är kvalificerad för det . Om han såg att han red en tjur därifrån, kommer han att få gott och bördigt . Och den som såg att han åt tjurens huvud skulle uppnå mandat och myndighet, såvida inte tjuren var röd . Och om searen var en köpman som skulle slå handel och partners skulle vara under hans kontroll . Om det är vulgärt, förstå dess handlingar . Och oxen är en arbetare, så den som ser att han åkte på en tjur övervann en arbetare, och om oxen bär en last, så kommer arbetaren att ta ut pengar till honom i enlighet med lastens storlek . Om tjuren var röd dog hans sons sjukdom eller hans familj . Tjuren är kung eller fiende . Om en tjur slaktas för mat är köttet tillåtet . Det kändes som att han hade köpt Thura det lockande vänner och övervakning av folket ord från Hassan, sade Ibn Sirin den Allsmäktige Guds nåd : tjurar Ajam, och ökade till fjorton i ko det är ett krig, vad var inte så han är en fejd, och tjurens stora man, för honom lika mycket och oövervinnlighet och kött. Och den som såg en vit tjur som skulle vinna gott, om han tappade den med sitt horn indikerade Guds allsmäktiges vrede och den som åt köttet av en tjur i sömnen skulle vara oumbärlig, och vem som åkte på den med en hiss, om oxens knä i en dröm eller dess spjut dog under sitt år, och vem som helst som bitit den drabbades av en sjukdom eller den som slog honom Gud ger Gud den Allsmäktige bra barn . Och den som oxen faller på, han kommer att resa långt borta . Och den som ser tjuren i bur eller sjuk och är i nöd, han borde bli av med den . Och den som ser oxen som om den plöjer för honom, om han odlades eller uttråkades av sin odling och ökade dess fertilitet, och om han var en köpman, led han en förlust och hans handel försämrades, och om han var jurist eller en lärare mer bra . Och den som ser det som om tjuren har slagit den, då är den på väg att förgås eller dö av den sjukdom som den är i . Och tjuren indikerar svårighetsgrad, hot och utvisning av någon som har en högre rang än en persons om den som drömmer är fattig och slav . Och den som såg en flock kor, han skulle drabbas allvarligt i sina affärer, och om oxen red på hans höjder och blev nämnd . Om tjuren talade till honom eller tjuren talade, blev han främmande mellan honom och en annan man . Och den som ser det som om en stor tjur kom ut ur en liten hål, då ville tjuren återvända till den hålan och blev uttråkad av den, för det är det stora ordet som kommer ut ur mannens mun att han vill vända tillbaka , men han kan inte . Och den som ser att han är en passagerare på en svart tjur, och oxen biter och hotar honom och vill ha det hatade, då går han i havet och det slås av en allvarlig lidande, och han blir stark med sitt skepp tills det nästan sjunker och sedan flyr från det . Och den som ser tjurar som går in i en stad, det är fiender och förtryckare, och tjuvar kommer in i den . Och den som ser en tjur attrahera den och ta bort den från sin plats, om han är en wali, han tas bort . Och det sades : Tjuren betecknar en man som är i mörkret, för han dödas eller slaktas, för rebellen och gärningsmannen förgås . Och den som ser att han red en tjur, han kommer att drabbas av en handling av sin auktoritet, och han kommer att få gott i det . Och den som ser att han har ridit en svart tjur, han kommer att vinna pengar, och om han ser att han tog med dem in i sitt hus och litar på det, kommer han att vinna det året . Om tjuren har många horn, så är de år enligt få och folkmassa . Och den hornlösa oxen är en föraktlig man, en fattig spaniel, som ett får, och i styrka som en isolerad arbetare och en dålig chef . Kanske indikerade oxen äktenskap för att det plöjde för mycket, och kanske indikerade det rebellen eftersom den rör om jorden och vänder toppen uppåt . Och kanske uppmanade han slaven, ägaren och broren att hjälpa honom att ploga och tjäna öknens folk . Den som äger en tjur i en dröm, och om det är en kvinna, förnedras hennes man för henne, och om hon är utan make, är hon gift, och om hon har sin fru dotter och om någon som har auktoritet ser att han kommer att segra över honom . Den som slaktar en tjur, om han är en sultan, dödar en arbetare, och om han är en vanligt folk, då är han en person som segrar av dem som fruktar honom . Och den som rider på en röd eller gul oxe utan ridmaskin, han blir sjuk . Och kanske hänvisade tjuren till den vackra unga mannen eftersom det är ett av hans namn, och hans vision indikerar utbrott av uppror eller hjälper till att övervinna svåra frågor, särskilt för ägarna av plöjning och jordbruk . Kanske visade hans vision tråkighet och förvåning . Och den svarta tjuren är glädje och nöje . Och den svarta tjuren kommer att föryngra och läka patienten ….

…Sa’y mellan Al-Safa och Al-Marwah : Det är arbetet genom att gå eller stå . Och Gud den Allsmäktige sa : ” Sedan vände han sig och sprang och ropade .” Snarare skickade han en folkmassa i städerna och lämnade inte sin plats, kanske var det en sökning mellan två fästningar och två hål, eller mellan två rader eller två forskare, eller två rättfärdiga män, eller två fruar eller döttrar, eller mellan två marknader genom att ringa och mäta, eller mellan två branscher med ränta och vinst ….

…Myror : mycket, så de rekryterade och att se dem på sängen är barn, och att se myror indikerar samma visionär, och det sägs att de är släkt med honom, och det sägs att myrarnas utgång från deras hål är en dysterhet och det är ett mandat att se myror på patienten sin död, och att känna myrornas ord, för berättelsen om Salomo, fred vare med honom. Och den som ser myror komma in i sitt hem med mat . Det bästa av hans hem finns i överflöd . Och den som ser myror komma ut med mat från sitt hem är fattig, och myrorna som kommer ut från näsan eller örat eller andra organ indikerar att döden för synen som en martyr, om han ser sig glädja sig över dess utgång, och om dess utgång är dålig, då han är rädd för det, och myror är en svag och noggrann person, och många av dem rekryteras eller Offspring, ägare, eller livs längd . Och den som ser myror komma in i en by eller ett land, en soldat kommer in i det landet, och om de lämnar det, bär de det, och om han ser att myrorna flyr från ett land eller ett hus, så bär tjuvarna något från det plats och det finns en byggnad, eftersom myrorna och arkitekturen inte möts . Och det stora antalet myror i ett land utan att skada någon, indikerar överflödet av folket i landet ….

…Moskéer : Moskén betecknar det Hädanefter eftersom det eftersträvas i det, precis som soptippar indikerar världen, och det indikerar Kaaba eftersom det är Guds hus, och det indikerar platserna som kombinerar vind, nytta, belöning och hjälp , såsom linjalens hus, minnescirkeln, säsongen, ribaten, krigsfältet och marknaden eftersom det är marknaden för det här i tiden . Sedan anger varje moské sitt sätt i sin storlek, berömmelse och essens . Den som bygger en moské i en dröm, och om han är värd för rättsväsendet, kommer han att få den, och likaså om den är ett ämne för fatwaen och han kan ange i världen ett användbart klassificeringsarbete och i tidningarna till en Koran skriver han, och i ungkarlerna om äktenskap och äktenskap, och för studenterna av pengar och världen på en byggnad som han bygger på vilken avkastningen och fördelarna som varar. Såsom badrummet, hotellet, affären, ugnen, fartyget och liknande, på grund av den nuvarande belöningen i moskén med överflödet av vinster i den i församlingsbönen, och människor kommer till den från alla håll, och ange det utan tillstånd . Och den som i sitt uppvaknande påverkade världen och dess pengar eller påverkade dess efterliv på dess brådskande tid, de vinnande ordspråken återvände till vinsterna och fördelarna i denna värld för honom, eller till det efterföljande och belöningen i framtiden som är hans krav i hans uppvaknande . När det gäller den som rivar en moské, går han emot den som byggde den, och han kan dra slutsatsen om vulgären i sin situation av den som bygger den på sin plats eller får den att hända på sin plats efter att ha rivit den, så om han bygger en butik som han gynnar världen över i det följande, och om han bygger ett bad är hans skuld fördärvad på grund av en kvinna, och om han gräver ett hål i stället, syndar han den som är ett tvångsbedrägeri eller för för en grupp som skilde honom från kunskap, godhet och handlingar eller för en härskare som avskedade honom, eller en rättfärdig man som dödade honom, eller en plats där han hade semester eller ett kontraktsäktenskap, han korrumperade och ogiltigförklarade honom . Och om han ser sig avklädd i en moské, kommer han att tas bort från vad som är lämpligt för honom från moskéns tecken, och om det är under Hajjs dagar, kommer han att utföra Hajj, om Gud vill, särskilt om han ropar till bön, och om han är skyldig går han ut ur det han befinner sig i till omvändelse och lydnad, och om han ber i det på grundval av omvändelse och lydnad. En annan situation än riktningen av bönens riktning inför stormen, för han ägnar sig åt att söka världen på en marknad med marknader och en säsong med årstider, där han berövas vad han hoppats på och i det förlorar han allt som han köpte och sålde på grund av korruption av hans bön och förlust av sitt arbete . Detta kan indikera korruption av vad som ingår i hans försummelse av det förbjudna och räntebär om det möts av det . När det gäller den heliga moskén indikerar det pilgrimsfärden till dem som förnekar det eller ger tillstånd, även om det inte är i Hajjs dagar med dess väsen i det och dess bevis, för Kaaba att pilgrimsfärden är i den . Det kan beteckna sultanens förbjudna hus som vill ha det från vars inkomster han är säker, världens hus, moskén i Medina och den stora marknaden för stora och förbjudna affärer, såsom växlingsmarknaden och guldsmederna på grund av det stora antalet förfrågningar som krävs i det och vad som träder in i dess folk av förbjudet, brist och synd, liksom allt förbjudet av det som är mänskligt i det. Förmyndaren krävs för att undvika att göra förbjudna saker, från överträdelse av djur, och orsaka skada ….

…Oxen : Ursprungligen en fungerande tjur med styrka, kraft, makt, pengar och vapen för sina horn, såvida han inte har något horn, för han är en föraktlig, fattig, förödmjukad man, berövad nåd och makt, som en isolerad arbetare och de fattiga president . Kanske var tjuren en pojke, för han var en av jordens arbetare . Och kanske visade mänens äktenskap för att han plöjde mycket . Och kanske angav han mannen som dök upp och plogmannen, och kanske indikerade han rebellen för att han lyfter marken och vänder toppen uppåt . Och kanske indikerad av hjälp, slav, bror och vän, hans hjälp till plogmannen och hans tjänst för folket i öknen . Den som äger en tjur i en dröm, om hon är kvinna, förnedrar hennes man henne, och om hon är utan make och hon gifter sig, eller om hon har två döttrar, deras fru . Och den som ser det, den som har auktoritet kommer att segra över honom och härska över honom som han hoppas, och om hans knä är starkare, kommer det att bli starkare . Och den som slaktar en tjur, om han var en sultan, han dödade en av sina arbetare, eller den som gjorde uppror mot honom . Och om han var från vissa människor, underkastade han en person, erövrade någon som fruktade honom och dödade en person med ett vittnesbörd som han bevittnade . Om han slaktade honom från ryggen eller utan slakt, förtrycker han en man och angriper honom eller förråder honom i sig själv eller sina pengar eller gifter sig med honom bakom sig, såvida han inte avsåg att slakta honom för att äta sitt kött eller ta hans fett eller att bränna huden . Om han var en sultan som hjälpte andra och beordrade att hans pengar skulle plundras, och om han var en köpman som öppnade sin butik för försäljning eller fick ränta, om han var tjock vann han och om han var mager förlorade han den . Och den som rider en laddad oxe, det kommer att vara bra för honom, så länge oxen inte är röd, och om den är röd, sägs det att hans son är sjuk . Omvandlingen av tjuren som varg betecknar en rättvis arbetare som blir orättvis . En enda tjur är för guvernören, för ett år och för en köpman för ett år . Och den som ägde många oxar leddes av några arbetare och chefer . Och den som äter tjurens huvud får ledarskap, pengar och nöje, om inte rött . Om han ser det som om han har köpt en tjur, hanterar han dygderna och brödraskapet med goda ord . Och den som ser en vit tjur kommer att ha det bra . Om han stötte honom med sitt horn, skulle den allsmäktige vrede honom, och det sägs att han stötte honom, välsignade Gud honom med goda barn . Om han såg som om tjuren föll för honom, reste han långt, och tjurens ord eller ord ägde rum mellan honom och en rivaliserande man . Och det sägs att den som faller på en oxe, han kommer att dö . På samma sätt skulle den som var slaktad av en tjur och som blev biten av en tjur vara sjuk . Och det berättades att en man kom till Ibn Sirin och sa : Jag såg som om en stor tjur kom ut ur ett litet hål, och vi förundrade oss över det, och sedan ville oxen återvända till den hålan, och den kunde inte och tryckte för det . Han sa : Det är det stora ord som kommer ut ur mannens mun. Han vill returnera den, men han kan inte . Det berättades på Ibn Sirins auktoritet att han sa att tjurar är stående, och vad som överstiger fjorton tjurar är krig, och vad som saknas är ett argument . När det gäller den som tappade en tjur, tog han bort den från sin besittning, och om han var en wali, skulle han avlägsnas från sin jurisdiktion, och om han annars var, tog en arbetare bort honom från sin plats . Och tjurens hud är en välsignelse från vilken tjuren tillskrivs ….

…Att ta av sig sandalen är en tjänare eller en kvinna . Och den önskvärda sulan om en väg och färd ligger på den, och om tränset är avskuret, stannar det från en resa, och om fällorna eller tyglarna är avskurna eller sulan går sönder, presenteras en fråga för honom som hindrade honom från att resa på grund av hans ogillande med det, och hans vilja att resa enligt färgen på hans sula. Och om det var rött, var det ett nöje, och om det var grönt var det för religion, och om det var gult var det en illusion . Eftersom han såg att han ägde en sko och att en kvinnas kung inte gick i den . Bär dem knutna till en kvinna . Om hon var okänd, var hon jungfru, och om hon var klädd, hade hon inte på sig, och kvinnan tillskrivs sulans färg, och om han såg att han gick i sandaler, så var det en av dem togs bort från benet och han lämnade en bror eller partner . Att bära sandaler när man går i dem är en resa i land. Om han bär dem och inte går i dem, är hon en kvinna han gifter sig med . Om han såg att han vandrade på sin ort hade han samlag med sin fru . Den håriga innersulan är pengar, och stranden är en kvinna . Och deltagarens enda är en dotter, och om han ser det som om han hade på sig nya, håriga, välklädda sandaler, associerade hon inte med henne eller hade en jungfru . Om han ser som om hennes häl har skurits av, är hon en otrolig kvinna . Han sägs gifta sig med en kvinna utan två vittnen . Om hon inte hade tyglarna, gifte han sig med en kvinna utan vårdnadshavare . Om han ser som om hans sula är vikad och den nedre plattan är delad och inte faller, föder hans fru en flicka . Om plattan fästs på plattan kommer flickans liv att förlängas med sin mamma, och om hon faller kommer hon att dö . Och den som ser som om han har lappat sin sula, då ersätter han defekten i fråga om sin fru och förbättrar samlag med henne . Om någon annan lappar det, tyder det på korruption i sin fru, så om han skjuter sin sula mot skon för att fixa den, så hjälper han sin fru att begå en omoralisk handling . Om han ser som om han går med sulan, skiljer han sig från sin fru eller lämnar sin partner . Det sägs att denna vision indikerar att han har samlag med en av sina fruar utan den andra, eller att han reser ofullständigt . Om han såg som om hans sula gick vilse eller föll i vattnet, skulle hans fru övervaka fördärvet och sedan befria . Om han ser en man som stal sin sandal och klädd i den, lurar en man sin fru och känner honom och accepterar det . Och sulan av silver är fri och vacker, och av kulor är en svag kvinna, och av eld är en svidande kvinna, och av trä är en förrädisk hycklerisk kvinna, och den svarta sulan är en rik kvinna med livlighet och sulorna på färg är en förvirrad kvinna . Och från kohud är det från perserna, och från hästskinnet är det från araberna, och från lejonläder är det från sultanernas mörker . Och linsulan är en dold kvinna som läser Guds bok, flytande . Och det sägs att det är säkert att ta av sandalerna och få förmyndarskap, för Gud den Allsmäktige säger : ~ Ta av dig dina sandaler .~ En man frågade Ibn Sirin och han sa : Jag såg att mina skor hade gått vilse och jag hittade dem efter svårigheter . Han sa : Du söker pengar och hittar dem sedan efter svårigheter . Det sägs att gå i sulan är en resa i lydnad mot den Allsmäktige Gud, och Ibn Sirin frågades om en man som såg sandaler på fötterna och sa : Du reser till arabernas land . Och det sades att sulan indikerar broren . Och det berättades att en man kom till Ibn Sirin och sa : Jag såg som om jag gick i mina skor och tränset till en av dem var avskuret, så jag lämnade det och gick på egen hand . Han sa till honom : Har du en frånvarande bror? Han sa : Ja . Han sa : Ni gick ut till marken tillsammans, så ni lämnade honom där och återvände? Han sa : Ja . Sedan återvände Ibn Sirin och sa : Jag ser inte din bror men han har lämnat vår religion . Ford sörjer snart ….

…Trumpet : Den som ser det som om han blåser i trumpet, då bedrar han vad som är bra . Och om han hör någon annan slå honom, kallas han till krig eller gräl . Och trummisen Sultan med ett hål ….

…Att äta den infertila fågeln : att navigera bakbita och blekna, och att se vin i stugan är en skatteslag . Och om kärlek är i vatten och det är i ett hus, så är hon en rik och fylld kvinna . Och om kärleken till vatten är att vattna, då är han en man med stora pengar och en stor kostnad för Guds skull . Kärlek, om det finns vinäger i det, så är det en from man, och om det finns skum i den är den full av pengar, och om den finns i den är den en sjuk man . En man kom till Ibn Sirin och sa : Jag såg som om cachet i mitt hus hade gått sönder . Han sa : Om du tror att du kommer att skilja från din fru . Det var så . Al-Raouq : En ärlig man som talar sanningen . Flaskan är en tjänare som är ovillig att överföra pengar, och ewer är en tjänare, baserat på vad Gud den Allsmäktige säger : ~En man som är odödliggjort av koppar och kannor kommer att cirkulera på dem .~ Den som ser det som om han dricker från en kanna, han kommer att få ett barn från sin ummah, och kannorna serverar staturen på borden . Och det berättades att en man kom till Ibn Sirin och sa : Jag såg som om jag drack av en vårta som hade två hål, varav en var söt och den andra salt . Han sa : frukta Gud, för du skiljer dig från din fru syster ….

Om den skakade är en fiende, erövrar subjektet de dödas häl . Om han ser att han gifter sig med de dödas helighet, åtföljs den som lider av de drabbade av välgörenhet eller bön, eller så når han sina klackar från det, och det sägs att han har företräde framför något förbjudet . Om han ser att han är gift med en död person, kommer han att ha nytta av sitt arbete eller sina pengar ….

…Badrummet : anger kvinnan att upplösa mizarah med honom, och personen tas med honom när hans svett kommer ut, eftersom hans spermier faller i livmodern, och det är som en vulva . Och kanske antydde han rollen för helvetets folk och ondskans folk, strid och tal, såsom äktenskapsbrytares och fängelsers roll, och rollen för härskare och samlare för hans eld och förtryck eller hans familj och klamret goda portar till den och det överflöd av vatten som flyter i den . Och kanske indikeras av havet och sjukdomen och till helvetet . Den som ser sig själv i ett badrum eller någon annan ser honom i det, och om han ser honom död, då är han i elden och det intima, för helvetet är uppfattande och har olika portar, och i det det intima och det rodnande, och om en patient ser det, kommer jag att titta på hans tillstånd, och om han ser att han är utanför värmehuset till renhetens hus, och hans sjukdom är Vakna fri, stod jag upp . Så den som tvättar och kom ur det, han kom ut intakt . Om hans sjukdom var förkyld, ökade den och fruktade för honom . Om han tvättar och bär vita kläder, i motsats till sin vana, och åker en båt som inte är lämplig för honom, så är det att tvätta honom, hölja honom och hans kista . Och om det var på vintern skrämde krampen honom . Om han ser att han är inne i värmehuset, är han emot det som tidigare nämnts i utgången, då kommer övervägande att tas och mitthuset kommer att vara för de sjuka som satt i det, vilket indikerar att han förmedlar i sin sjukdom tills han går in eller lämnar, då är det antingen bakslag eller återhämtning . Och om han inte var sjuk, och han hade ett gräl eller behov i en härskare, en härskare eller en härskares hus, en dom för honom och honom baseras på omfattningen av värmen eller kyla han fick i badrummet, eller hal eller spray . Om inget av det, och mannen var celibat, gifte sig eller deltog i en fest eller begravning, och det var buller eller buller, bekymmer och sorg i det, som det i badrummet, annars skulle han ha en anledning för honom från världens pengar med en härskare på grund av flödet av vatten och svett, vilket är pengar . Svett kan indikera oro, trötthet och sjukdom, särskilt i grumlighet och temperatur i badrummet . Om han avlägsnades från sina kläder, är det med sin fru och för hennes skull och för hennes familj och för hennes familj, vad badet kräver kommer att utföras på honom . Om han är i sina kläder, är frågan ur en främmande synvinkel eller några förbjudna frågor som mor, dotter och syster så att hans villkor också beaktas, och hans led och bostäder överförs och vad han träffas eller möts av hans förfogande i badrummet, och hans överföring i det från plats till plats . Och om han ser att han gick in i den genom en kanal eller en liten energi i sin dörr, eller om det fanns ett lejon, lejoninna, odjur, kråkor eller liv i det, då är han en kvinna som går in i henne i en dekoration, och han möter folket av ondska och omoral bland folket . Några av dem sa : Badrummet är ett skadligt hus, och den som går in i det blir sårad av kvinnorna . Duvor härstammar från deras intima namn, för de är skinka, och duvor är en svåger eller släkting . Om varmt vatten användes i det skulle kvinnorna bli nödställda och om det blev överväldigat och kom in i badrummet, kom det ut ur molnet . Om han sitter i badrummet, då bryter han kvinnan och meddelar sitt kommando, för badrummet är platsen där ‘awrah exponeras . Om han bygger ett bad kommer han att begå oanständighet och avsky honom med det . Om badrummet är varmt och mjukt, är hans familj, svärson och släktingar till hans kvinnor överens, hjälper honom och tycker om honom . Om det är kallt blandar det sig inte med det och drar inte nytta av dem . Och om han var väldigt het, skulle de vara tuffa, och han såg dem inte nöjda med deras svårighetsgrad . Och det sades att han såg att han var i det heta huset . För en man förråder honom med sin fru, och han strävar efter att stoppa honom, så han förbereder sig inte för honom . Om handfatet är fullt och vatten rinner från det heta huset till mitthuset, kommer det att göra honom arg på sin fru, och om badrummet tillskrivs världens vrede, och om det är kallt, då personen som har visionen är dålig och med lite inkomst, och hans hand når inte vad han vill . Och om han är varm, mjuk och sympatisk, så är hans affärer av kärlek, och han kommer att vara en älskare av en stat, som ser i honom en lättnad och glädje . Och om det är väldigt varmt, kommer det att vara bördigt och det kommer inte att få ett mått, och det kommer inte att berömas av folket . Och det sades att den som såg att han gick in i ett badrum är bevis på en kylande feber . Om han ser att han drack varmt vatten från det heta huset, eller hällde det eller badade med det på annat sätt än att tvätta, är det oro, ångest, sjukdom och rädsla, lika mycket som varmt vatten, och om han drack det från mitthuset, då är det en fast feber . Om en drink från ett kallt hus, då är han en målare, och om han ser att han tvättar sig i varmt vatten och vill resa, ska han inte resa . Om han anställs av en person som söker hans fördel, har han ingen lättnad, för Gud den Allsmäktige säger : ~ Och om de söker hjälp, kommer de att behandlas med vatten som en tid .~ Om badet, tvättningen och nouran kombineras, ta badet och badet och lämna badet, för det är starkare i tolkningen . Om han ser en okänd duva i hans ställe, så finns det en kvinna som folk kommer att titta på . Och några av dem sa : Den som såg det som om han byggde ett badrum, han lindrade sig själv . Och han berättade att en man såg som om han hade glidit i badrummet, så han klippte den vid en korsning och han sa : Du är så dålig . Han visade honom att han hade halkat i badrummet och att hans ben var bruten ….

…Hans ord är landet för gott, han vann gott i denna värld och religion, och från sitt ord landet med ord som innehåller en tillrättavisning, låt honom frukta Gud den Allsmäktige, för pengar är förbjudet . Om han ser ett land vikat över folket, så är det döden, eller en kamp med människors död lika mycket som det har kastats över, eller så lider de nöd, torka eller nöd . På marken, eller om han skjuter ut handen från smutsen, blir han fattig, och om han var sjuk dog han och blev smuts . Och den som ser att han är frånvarande på jorden och inte ser ett hål där, då är det en resa i jakten på världen, han kommer att dö på den resan . Och den som ser att jorden är vikad för honom, han kommer att dö snabbt . Och den som såg att han flyttade från land till land för att gå och återvända, han gick runt sin hustru eller sin piga . Och den som ser jorden slukade upp den och lossade den, och om han är ond, så är det ett straff för honom . Och den som ser att jorden har svalt upp den utan sönderdelning, han kommer att resa långt borta . Och den som ser att jorden skakade och träffar den i en piska, då är det en olycka som påverkar landet från dess myndighet, eller att det är kallt, värme, torka eller stor rädsla . Och den som ser att jorden har splittrats och en kryp har kommit ur den och människor pratar, då kommer han att se något som han förundrar sig över, och kanske indikerar detta att hans liv är nära, och kanske var det en stor allmän vers som verkar för människor som ska övervägas . Och jorden indikerar världen efter omfattningen av dess bredd, dess storhet, dess smalhet och dess småhet . Det välkända landet anger staden där det ligger, dess folk och dess invånare . Och om han ser som om jorden har splittrats, kommer en ung man ut ur den, en fientlighet uppträdde bland dess folk, och om en gammal man kom ut, skulle de vara lyckliga och uppnå fertilitet, och om den splittrades och ingenting kom ur det, och ingenting kom in i det, inträffade en ond olycka på marken, och om sju kom ut ur den indikerade det utseendet på en orättvis härskare. Det lever och det är en konstant plåga i det området. Om jorden delar sig med vegetation, kommer dess folk att bli fertil. Om han ser att han gräver jorden och äter av den, kommer han att vinna pengar genom bedrägeri och gräva är bedrägligt . Och den som viker landet med sina egna händer, han ska bli kung . Det sades : kollapsen till arv av skadan . Ett smalt land, smalt boende . Och från sitt ord, landet med det goda, uppnådde han gott i världen och religionen, och från sitt ord landet med ord som innehåller en tillrättavisning, låt honom frukta Gud den Allsmäktige, för pengar är förbjudet . Om han ser ett land vikat över folket, så är det döden, eller en kamp med människors död lika mycket som det har kastats över, eller så lider de nöd, torka eller nöd ….

…Och några av uttryckarna sa: Jag hatar nedgången när jag försökte den upprepade gånger, men jag tyckte inte att den var prisvärt, och kanske var den svag och en nedgång från styrka, och när det gäller vila, indikerar den vårdslöshet i frågor, och det kan ange ledarskap eftersom det är deras affär, och hal det inte finns något bra i det vare sig det inträffar eller inte ….

…En grop Om du drömde om att titta i en grop, kommer du att begå dumheter på arbetsnivå och andra kommer att främja dig på grund av ditt stora klagomål . Om du hamnar i drömgropen betyder det djup oro och sorg . Om du vaknar känner du att du kommer att falla i en grop, då betyder det att du har undkommit den oro och bekymmer som skulle ha omringat dig . Om du drömde om en grop betyder det att du inte kommer att behöva, men livet kommer att bli en svår kamp för dig. Om du gräver ett hål och hittar något radioaktivt material betyder det ett positivt skifte i tur . Men om du gräver och hittar ett stort område med falsk dimma, kommer du att bli störd av en verklig känsla av dåliga nyheter . Om vattnet fyllde hålet du grävde, betyder det att saker inte kommer att underkasta sig din vilja trots de många ansträngningar du har gjort ….

…Jurr betecknar i en dröm anhängare av innovationer och följning av effekterna av ledarna för innovation och vanföreställningar . Hålan är munnen, så den som ser en hål från vilken ett djur kom ut är en mun från vilken ord kommer ut som det djuret ….

…Och den som ser att han grävde en mark och drog ut dess mark, och om han är sjuk eller har en sjuk person, så är det hans grav, och om han reser är hans grävd en resa och smuts i det är hans förtjänst och pengar , och den som ser att han gräver ett hål eller en brunn eller en kanal tror jag att han grävde vatten ur det och om det är för sig själv är det ett privat försörjning. För allmänheten, och om han trodde att han grävde in i den, lurade han honom, och om han såg att han kom in i den, återgick bedrägeriet till honom utan den som ville ha det med honom och som såg att han bar ut vattnet medan han grävde, då är det ett levande kontrakt, och den som såg att han var i en grop, han skilde sig från sin fru eller på en grop och gick inte ner i den, han var mellan dem Konflikter och den som ser det han kom ut från en grop eller liknande, och om han är sjuk eller fängslad, är han borta från vad han befinner sig i, och den som ser att han kom in i en grotta eller ut ur en mur, då är han säker från vad han fruktar och kommer att få hans begäran…

…Och den som ser att dammet på hans tak är guld, då kommer han att sakna sina pengar och bli utsatt för sin nåd ….

…Om en eld faller från himlen kommer människor att drabbas av sjukdomar, smittkoppor och dödsfall, eller höga priser, annars kommer växten att slå gräshoppor . Och himlen kan indikera sultanen eller hans palats . Den som stiger upp till den med stege eller rep, han kommer att få en hiss från kungen, och om han stiger upp utan en stege eller ett rep, kommer han att vara rädd för auktoriteten och inom honom är fåfänga . Och om han nådde himlen nådde han målet för saken, och om han var sjuk medan han var vaken och sedan inte återvände till jorden, skulle han försvinna från sin sjukdom . Närheten till himlen indikerar närhet till Gud den Allsmäktige, för folket med lydnad och rättfärdiga handlingar, och kanske indikerar detta närhet till imamen, sultanen, världen, fadern, mannen och herren . Kanske var fallet från himlen till jorden ett tecken på att sultanen förstördes om han var sjuk . Och himmelens fall kan indikera det torra landet . Och araberna kallar regnhimlen för att den kom från himlen . Och om himlen föll på en människa, och han var sjuk i att vakna liv, dog han, och den som steg upp till himlen och kom in i den skulle få martyrskap och vinna Guds ära . Den nedre himlen är platsen för månen, och månen är enligt ministerens tolkning . Om han såg att på den andra himlen uppnådde han uppförande, intelligens och ledarskap, och att den andra himlen var för kvicksilver . Och om han såg att han i den tredje himlen hade fått en välsignelse, min hembiträde, en söt glädje och att den tredje himlen var för Venus . Om han såg att han befann sig på den fjärde himlen uppnådde han en kung, auktoritet och prestige och att den fjärde himlen var solen . Och om han ser att han befinner sig på den femte himlen uppnådde han polismandatet eller en strid, och att den femte himlen är för Mars . Och om han ser att han befinner sig i den sjätte himlen, välsignas han med rättsvetenskap, dom, asketism och tillbedjan, och han är fast, och den sjätte himlen är för Jupiter . Och den som ser att han befinner sig i den sjunde himlen, han kommer att skaffa egendom och jordbrukare, och den sjunde himlen är Saturnus . Om han ser att han är över den sjunde himlen, kommer han att få en stor höjd, men han kommer att förgås . Om himlen är grön kommer grödorna att öka och om himlen är gul kommer sjukdomen att öka i den . Om får kommer ut från himlen är det ett byte, och om sju går ut, kommer de att bli förbannade av kraftens förtryck . Om himmelens portar öppnades skulle regnet öka . Om en person ser att han har stulit himlen och gömt den, kommer han att stjäla en Koran och betala den till sin fru . Om han ser att han vänder sig mot himlen och sedan kommer ner från den, lär han sig stjärnornas vetenskap och nämns . Och den som ser att han hängs upp av ett rep från himlen, så följer han myndighet i religionen, och om han ser att repet är avskuret kommer hans auktoritet att tas bort från honom . Och den som ser himlen, han adopteras i hans närvaro, sedan vittnade han om falskhet, för den Allsmäktige sa : (Du har inte bevittnat himlen och jorden ). Och den som ser att han har fallit från himlen till jorden, han begår en allvarlig synd . Och den som såg att himlen hade ett ljus som strömmade ut från den indikerade vägledningen från folket på den platsen, och om mörkret kom ut, indikerade det deras vilseledande . Och himlen är ett tecken på landet, fästningen, hemmet och hustrun, sonen och mamman, läraren och platser som är avsedda för nytta . Och himlen visar eden till den som ser det i en dröm, för Gud den Allsmäktige säger : (Och himlen är vävd ). Och den Allsmäktige sa : (Och himlen är med zodiaken ) , och hans ordspråk : ( Och himlen och Tariq ) , och kanske indikerade det en underbar byggnad, och kanske indikerade himlen havet med sitt sting, och på grund av skapelsen i den av den Allsmäktige Gud . I en dröm indikerar himlen allt som ligger ovanför huvudet, som en huva och ett tak, och vad fiender som sultanen är angelägna om . Kanske uppgången till himlen indikerade kontroverser och arga människor med avund och fiender . Kanske indikerade fängelset och uppstigningen till det är ett bevis på att höja mettlet ….

…Och om han ser att han befinner sig i ett nytt hus, tyder det på att han är bortkastad , och om det är av silver, kommer han att omvända sig från synder eftersom Gud den Allsmäktige säger: ” För den som förlåter den barmhärtiga för sitt hus är ett tak av silver , ” och om han är rik kommer hans rikedom att öka ….

…Och den som ser att en grupp är över sitt tak, så är det så, och taket har knäckt, en ogillad fråga har inträffat och att träffas av en sten eller pil eller liknande är ett inflytelserikt tal lika mycket som strejken, och takets godhet och dess utsmyckning, härlighet och ansikte mot dess ägare och takets fall, en stor olycka eftersom Gud den Allsmäktige sa: ” Taket var stolt över dem ovanför dem . ” Versen ….

…Abu Sa’id, predikanten, sa att taket, om det var av trä, indikerade en tunn man, och om han såg att han kom in på ett tak och himlen var gömd för honom, skulle tjuvar komma in och stjäla hans tillhörigheter, och om bagageutrymmet bröts från taket indikerar en hypokritisk mans död ….

…Gården : betecknar kvinnan, för hon plöjer, sår, bevattnas, bär, föder och suger fram till skörd . Och växten dispenseras med marken, så den kommer att ge den sin son eller sina pengar, och kanske indikerar den marknaden, och dess försörjning, vinster och fördelar är så rikliga i planteringsvinster, dess behov, vinst och förluster, och det indikerar krigsfältet och skörden av spiken som skördats av svärdet . Och kanske indikerades världen och dess gärningar av gruppen människor, deras unga och gamla, deras shejk och deras äldre, för att de var skapade från jorden, och de förbannade och växte som en planteringsväxt, som den Allsmäktige sa : ” Av Gud spirade du en växt från jorden . ” Spikarna i denna aspekt kan indikera världens år, månader och dagar, och Yusef al-Siddiq, fred vare med honom, tolkade dem i år, och de kan hänvisa till världens rikedom, butiker och deponier, för att samla en spik med mycket kärlek . Kanske indikerade bonden varje plats där han plogar för det följande, och arbetar för belöning och belöning, såsom moskéer, slipsar, rakning av minnet och allmosorna, för Gud den Allsmäktige säger : ” Den som vill ha det kommande, vi plogar mer för honom och den som plogar det från världen . ” Den som plöjer i denna värld en gård, han gifter sig med sin fru . Om det växer kommer hans fru att bära det . Om han var singel gifte han sig . Annars kommer hans marknad att röra sig och hans vinst kommer att öka, och kanske hans föregångare och hans lag . Annars bildades han i striderna, han samlade den om det var hans avsikt . Den som ser skördar skördas : Om det var i ett land där det fanns krig eller bödeln och striderna, försvann människor i det med svärdet, vilket är fallet med det som skördas i en dröm med en skärd . Och om det var i ett land där det inte finns något krig och det inte är känt i det, och skörden därifrån var i den stora moskén eller bland butikerna eller mellan rollens tak, så är det Guds svärd med pesten eller pesten . Och om det var på en av marknaderna, ökade fördelarna med dess folk, och lycka blev bland dem med vinsten . Och om det var i en moské eller en god moské, och folket var de som tog skörden själv utan att se en okänd skörd för dem, så är det löner och goda gärningar som uppnås av alla som skördade . När det gäller att se skörden på två tunnland plöjning, om det var efter att såningen var fullständig och kryddad, så är den giltig i den . Och om det var innan det slutfördes, är det en pandemi inom jordbruket eller hyckleri i livsmedel ….

…Färgen appliceras på dess ansikten, och den som ser att han målar en vägg eller ett tak eller något av världsliga varor, då kommer han att bli självmodig av det och skaffa sig ett trick och vara korrupt i sin religion och ockupera människor med falskhet och överge religion och vägledning, speciellt om det är statyer av det Allsmäktige ordspråket. Vilka är dessa statyer som du ägnar åt .)…

…Och den som ser att han gräver smuts på ett tak, han kommer att leva ett långt liv, och de många gravarna på en okänd plats indikerar hycklare män, och när det gäller de kända gravarna tolkas de med rätt ordning ….

…Vad tycker du om att sprida de hycklande nyheterna om maktens natt i en dröm? Det är vanligt bland människor på sådana dagar varje år om att bestämma Laylat al-Qadr, och att det är natten till sådant och sådant, och förra året ryktes det för mig att jag ställde Power of Night som natten på tjugo -fem, och för ansvarsfrihet vill jag klargöra följande : Fråga / Finns det intresse Bestäm maktens natt? Vad avgör vad vissa gör för att informera eller begränsa dem – baserat på visioner – och under förevändning att uppmana dem att göra det, eller att sträva efter dem? Jag svarar på denna fråga genom följande punkter : 1 / Uttrycket av visioner är baserat på gissningar och är inte baserat på skärning. Jag varnar också för att införa visioner för aspekten av tillbedjan, för religion har slutförts . 2 / Vi erkänner att den troendes vision är sann, och att den är en del av profetdommens delar, och vi stöder också att predika det goda med bevis : Profetens ord [ Det finns inget kvar av profetdomen utom evangelisterna . De sa : Vilka är de goda nyheterna? Han sa att den rättfärdiga visionen ses av den troende eller ses av honom ], men den troendes vision kan också vara falsk, och det finns ingen hänvisning för honom till ofelbarhet idag som kan bestämmas av detta eller det . 3 / Att denna umma gav bättre ord och bättre gärningar än den förra, och de levde hela månaden, och detta umma kommer inte att vara lämpligt förutom vad som är rättfärdigt i början av det . 4 / Budbäraren, må Guds böner och fred vara över honom, informerade inte följeslagarna om en viss natt utan berättade snarare att det var de senaste tio dagarna, eller de sju senaste dagarna, och detta sa han efter att han fick veta att några av hans följeslagare, må Gud vara nöjd med dem, såg Maktens natt i en dröm, så han sa som i haditen att han berättade. Al-Bukhari i hans Sahih : [ Jag ser dina visioner maskopi – det vill säga, de kom överens om – under de senaste sju dagarna, så den som undersöker dem bör undersöka dem under de senaste sju dagarna . ” Denna fråga var en av de viktiga sakerna som följeslagarna arbetade med, må Gud vara nöjd med dem, tills det rapporterades att de brukade utföra I’tikaaf i mitten av tio dagar och letade efter det, och detta är innan profeten specificerade det under de senaste tio dagarna . 5 / Jag ser att profeten är över honom mycket av natten och gick ut för att berätta för kamraterna, därefter Onisseha och berättade att han såg i en dröm att han kastade sig i vatten och lera, kom ett moln Vmatart tills Sal tak av moskén – var palmblad – bön och höll, sa berättaren : Jag såg Budbäraren, må Gud välsigna honom och ge honom frid, falla ned i vatten och lera, tills jag såg ett spår av lera på hans panna, och detta är en bekräftelse på hans syn, må Gud välsigna honom och ge honom frid, så han lämnade morgonbönen med sitt ansikte fyllt med lera och vatten . 6 / Det kom i Sahih att, må Guds böner och fred vara över honom, sade han : [ Jag gick ut för att berätta om öde natten och kikade – det vill säga grälade och argumenterade – så och så, och det höjdes, och förhoppningsvis skulle det vara bra för dig …….] Hadith . Al-Subki al-Kabeer drog slutsatsen från denna berättelse, som anges i Fath al-Bari 4/286: Det är önskvärt att dölja maktens natt för dem som såg den . Detta beror på att Gud förordnade sin profet att han inte informerade honom om det . Och allt gott ligger i det som är avsett för honom, så det är önskvärt att följa honom i det . 7 / Betydelsen av hans ordspråk, må Guds böner och fred vara över honom : [ Må det vara bra för dig ]: Om maktens natt utses en viss natt, kommer den att vara begränsad till den, då tillbedjan missad i en annan , och detta hände och händer från många människor, så att det finns några som står upp för natten som ryktas vara Laylat al-Qadr och lämnar resten , och detta är ett stort misstag – som vi förklarade tidigare -. 8 / Det är bättre för muslimer att inte överföra sådana nyheter om att bestämma Laylat al-Qadr, eller att publicera några av uttalandena från dem som uttrycker det, som natten till sådant och sådant i månaden, när det är bevisat från de korrekta berättelserna, att att dölja det var för visdom och det är bra för ummah, och bra att följa det som kom från budbäraren, må Gud välsigna honom och ge honom frid . 9 / krävs av muslimer i allmänhet flit och tillbedjan och arbete i hela denna månad, den sista av det och i synnerhet tio , var profeten fred över honom som anges i en intervju med Aisha : Om tio gick in och spände förklädet, och lev för natten och väckte sin familj ] , och i denna hänvisning till att man uppmanade att förbättra slutsatsen förseglar Gud oss ​​väl. Amen, o världens herre … och Gud vet bäst ….