Ett rep är i en dröm ett rep och ett förbund . Och repet från himlen är Koranen . Repet är hedervärd eller bedrägligt, och det kan indikera magi . Och repet är religionen, så den som ser att han har klamrat sig fast vid ett rep så är han bunden av repet från Gud den Allsmäktige, och om repet är av fiber är han en grov man, och om repet är av läder då han är en man med blod, och om repet är av ull så är han ägaren till islamens religion, och om han ser att han har vridit ett rep så reser han om han vrider det och lägger det i halsen en av folket, då indikerar det mannen, och om han lurade honom mot sig själv, tog han över mandatet från resor, och om repet var från hår eller från ull, så är det mandatet för en religion eller handel, och om han ser att han plockade sitt skägg och vridde ett rep, han tar muta från falskt vittnesbörd . Och det sades : Han som såg repet reste länge . Repet är en av anledningarna . Om repet är hans hals, hans axel, hans rygg eller i mitten, är det ett förbund som äger rum i hans hals och ett förbund, antingen genom äktenskap, ett dokument, ett löfte, en skuld, ett företag eller ett förtroende . Och den som vrider ett rep eller slingrar en pinne eller något annat, han kommer att resa . Och kramper och slut saker kan tyda äktenskap . Och den som ser ett rep en pinne är bevis en korrupt trolldomshandling och liknande ….

…Ibn Sirin sa: Den som såg att taket, taket eller väggen föll från huset eller att det brändes, då inträffar en olycka i hans hus ….

…Och den som ber med ett folk på ett tak, då ber han till folket, då kommer han att ha ett gott rykte när det gäller fard eller välgörenhet ….

…Spear Att se spjut i en dröm betecknar krig, stridigheter och tvister, och betecknar stickande symtom och olaglig vinst . Och searens seger över sina motståndare . Och spjutet motsvarar kungen i statens kapacitet . Och spjut betecknar reformatorn för hycklarna och varpens folk . Och spjutarna inser de stora uppgifterna och de stora byten . Och spjutet i en dröm är en pinne från lutan, en kanal från en kanyl och en rad av fel . Och spjutet är en kvinna eller en pojke eller ett intyg om sanning eller resa . Den som ser att han har ett spjut i handen, han kommer att föda en ung pojke . Om spjutet var i Sinan, skulle hans son vara vårdnadshavare för folket . Spjutbrott är ett fel hos pojken . Och varje fraktur är inte tillräckligt bra för det . Och den som ser ett spjut i sin hand medan han rider, han är en kraft av höjd och härlighet . Om spjutet tillskrevs sultanen och sedan bröts, inträffar en olycka inom hans myndighet . Och om det tillskrivs en bror, är det en olycka i honom, det vill säga om den bryter och kastar den och inte kan repareras . Och förlusten av tanden är hans brors eller sons död, och Mazraq också . Och spjutet är en bror eller ägare som försvarar sin ägare . Och den som ser ett spjut i sin hand medan han driver det genom marknaden, han kommer att få en manlig son, och om han lägger den bakom sin dörr eller täcker den för hand, föder hans hustru en piga . Och spjutet utan järn är en dotter till den gravida kvinnan, och den flickan hade döttrar efter antalet knutar spjutet om seraren räknade henne . Och den som ser en sultan ger honom ett spjut, han antar ett mandat . Och om spjutet var en flagga hade staten ett rykte . Och den som ser en person sticka honom med ett spjut, han skadar honom med tungan och sticker hans ära . Och om en kung ser att hans spjut har gått för långt, förmörkar han sin hjord . Och den som såg att han blev knivhöjd med ett spjut och blod strömmade från honom, han kommer att belönas för vad han slog från anfallaren . Och det sades : Hans kropp är frisk och hans pengar är riklig . Om han var frånvarande skulle han återvända säkert till sin familj . Och den som tror att han är sårad av ett spjut och såren blir allvarligare, då slår den sårade från den sårade förbjudna pengar, så om spjutet skärs med ett kött eller ett organ, och detta blir i händerna förövaren, sedan slår han från den skadade personen något som är klanderligt i skuld . Och den som ser att han har kämpat mot fienderna med sitt spjut, han kommer att få olagliga pengar ….

…Och den som ser att han har klättrat upp på ett berg och sett ett hål i det och gått in i det, då kommer han att se kungens hemlighet och hans täckta angelägenheter, och om något kommer ut ur honom, kommer han att ha ett förhållande och en gåva ….

…Och den som ser att hans hus är isolerat och att det inte finns något hus runt honom, då är han inte berömvärd ….

…Och den som ser att han rider på ett sto och sedan går av det, han ångrar något, och det sades att den vilda hästens vision tolkas av en galen man och haronen tolkas i tre svårighetsaspekter i frågor och en motsägelse till hans följeslagare och en trött kvinna som inte håller med och skadar ett brott i goda frågor och man sa att ridning leder till förvärv av pengar och avstigning mot det ….

…Vad är ditt budskap till dem som är intresserade av att se den döda , och till dem som skräms av att se den här typen , eller att överdriva frågan anmärkningsvärt? 1 – Du är nu från de levande och du är arbetsplatsen. Idag är arbete, ingen beräkning, imorgon är beräkning och inget arbete, så vad ska du göra idag? Vad ska du göra imorgon ? 2- Du bör visa rättfärdighet och vänlighet mot föräldrarna i deras liv . Och vänta inte tills om de dör, eller om en av dem dör – efter Omar Mubarak, om Gud vill – börjar du ångra och hoppas att du kommer att se dem i visioner och utföra deras instruktioner, som kan vara rördrömmar och långtänkande och ånger över deras död . 3- Om du har två föräldrar eller en av dem, och de är väldigt gamla, sitt med dem och glöm deras ensamhet och kom ihåg Budbärarens ord, må Gud välsigna honom och ge honom frid : ” Trots en näsa trots en näsa trots en näsa trots en näsa – han sa det tre gånger – de sa vem, o Guds budbärare? Han kommer in i himlen . Meningen är att han är rättfärdig med dem, och i romanen ~ Om storheten ~, som betyder när de skämtar och försvagar sin rörelse och behöver styrkan hos en son eller dotter . 4- Har du skrivit ditt testamente? Läsaren kan vara ung i åldern och säga vad som är orsaken? Jag säger : Döden känner inte ung eller gammal, och vår ädla budbärare, som den kom från Ibn Umar – må Gud vara nöjd med honom – sa : ” Vad är rätten för en muslim som har något att rekommendera att spendera två nätter utan hans testament skrivs med honom ” Det råder ingen tvekan om att den avlidnes testament måste genomföras såvida inte han befallde en Muharram till exempel eller ett brott i livmodern , precis som att skriva ett testament förhindrar oenighet också mellan arvingarna, och Gud vet bäst ….

…Om saker förvandlas från sina vanliga normer, till exempel kyrkan som har förvandlats till en moské eller det torra trädet som har blivit fruktbart, indikerar detta en förändring av positionshärskarna eller de olika förhållandena i världen från ondska till goda , och från gott till ont, liksom övergången av byte från deras juveler och människor från deras former, så den som ser honom är berömd, och var inte så, för det är godhet i hans religion, vördnad för honom och en ökning till hans ära . Och den som ser att han är en pojke, det finns inget gott i honom i alla fall, då strävar han efter och agerar i okunnighet . Om en kvinna ser att hon är gammal eller halv, och hon inte är så, är det bra för henne i hennes religion och denna värld . Och den som ser en äldre person i en dröm har blivit en ung man, och om han är fattig blir han oumbärlig, och om han är en av dem som har ordnat sitt liv, kommer han tillbaka till honom och om han är sjuk, hans sjukdom är botad . Och den som ser att det har blivit en vacker mjuk gren, den kommer att dö snabbt . Och den som ser att han är förlängd i en dröm, hans liv kommer att förlängas och han kommer att få pengar och barn, och den som ser att han förkortar sitt hus eller sin boskap eller någon av de fördelar han har, kan frukta döden för honom . Och den som ser en minskning av en del av sin skapelse, det är en minskning av hans världsliga liv . Och den som ser att han är i form av en kvinna och hennes utsmyckning, han kommer att drabbas av förödmjukelse och lidande inom sig själv, såvida han inte ser att han har återvänt till sin stat . Och det sades : Om han är i en gräl, låt honom förena sig med sin motståndare, för argumentet är emot honom, för hans favör segrar av hans behov . Om kvinnan såg att hon hade blivit en man och hon hade en frånvarande son, kontaktade hon honom, och om hon var gravid skulle hon ta med en pojke, och om hon inte var gravid skulle hon aldrig föda ett barn, och om hon födde ett barn dog pojken innan han nådde sin ålder, och kanske den tolkning som ägnas åt hennes värderingar eller ägare, och han hade ett omnämnande i People, och ära lika mycket som det manliga benet . Och den som vänder sin kropp i en dröm till ett djurs kropp, och om han är sju, kommer han att dominera över honom utan honom med sina pengar eller sin auktoritet och allvaret i hans sorg eller hans list och bedrägeri . Om det är ett djur som kan ätas, indikerar det dess godhet eller förödmjukelse . Och den som ser sig själv som en fjäder eller en vinge, det är ledarskap och godhet som drabbar honom . Om han ser att han flyger med sin vinge, reser han i myndighet så långt han är marken . Och den som ser att hans kropp är gjord av lera, han kommer inte att stanna kvar . Och den som ser att han har blivit av järn, hans liv kommer att bli långt . Och den som ser att han har blivit en bro eller en bro över vilken människor korsar, då blir han en sultan, eller ägaren till auktoriteten, eller motsvarigheten till sultanen, eller en forskare bland de forskare, med vilka människor kan nå deras affärer . Och den som ser att han har vänt en pinne, det finns inget gott i den, för han är korrupt i sin religion och i sin värld, förutom att han är trött i denna värld . Om han ser att det har blivit en mace, så är det så, förutom att han inte får från honom vad han ber om integriteten i sitt kommando eller hans begäran . Om han ser ett sjukt barn som har blivit en fågel är det ett bevis hans död . Och den som ser att han är deformerad eller liknas vid en apa, det är försvinnandet av den allsmäktige Guds nåd . Och den som ser att han har förvandlats till en kamel eller ett djur eller en sjunde och liknande, det finns inget gott i honom i religionen, särskilt i alla fall . Om han ser att han har förvandlats till en fågel, kommer han att bli en bil jorden som färdas, och hans liv i den här världen kommer att likna det hos den fågeln . Den som ser att han har blivit ett monster, han lämnar det muslimska samfundet och isolerar dem . Och den som ser att han har förvandlats till hjort, han kommer att ha glädje att leva med kvinnor . Och den som ser att han har förvandlats till en gris, hans försörjning är bördig och förödmjukad i sig själv . Och den som ser att han är en spindel, då blir han en ångerfull dyrkare av många synder ….

…Flaggorna kläderna kommer att resa till Hajj . Och den som ser att han bär ett tunt plagg under sina kläder, då kommer han att ha pengar att spara, och hans säng kommer att vara bättre än hans öppenhet, och om han bär det över sina kläder, då blir han ogillad och han har gjort fel i sin religion, är offentlig i utbrott, och en fräck klänning är bättre än en tunn klänning . Om en kvinna ser att hon har tagit sig ett tunt plagg är det hennes ära, och om hon bär ett tjockt plagg är det hennes hårda arbete . Och kläderna vävda med guld och silver är bra i religionen och världen och uppnå döden . Och den som tror att han bär mjuka kläder av stort värde, detta är ett bra bevis för de rika och de fattiga . För slavarna indikerar det de sjuka . Att bära nya kläder för den rika personen kommer att förbättra hans försörjning, för de fattiga har rikedom, och gäldenären har rätt att spendera en skuld . Och den som tar ett bad och tar sig nya kläder, hans sorg är borta, och han kommer att ha det bra . Och den som gör tvättning och inte bär nya kläder, vad han får från Faraj uppfyller inte sina angelägenheter enligt vad han håller med om . Om de nya kläderna slits sönder och som de inte kan repareras i vakenhet, tyder de att inget barn föds till sin ägare, och om de kan repareras, är bäraren trolld . Och den som bär två kläder, slitna och avbrutna, det är hans död . Och den som ser att han har sig ett slitet plagg, han blir ledsen och sjuk . Och den som ser att hans plagg rivs av misstag, dess bredd ska rivas och slås av dem sidan av en ond man, och om det rivs i en längd, ska hans befallning frigöras från honom . Och om han ser att hans plagg är sönderrivet, kommer hans religion att rivas isär eller hans försörjning kommer att minska . Det fula lapptäcken av kläder indikerar förlust och arbetslöshet . Och den som ser våt i sina kläder, han stannar kvar en resa, och han är låst för något han har varit bekymrad över, och det görs inte för honom förrän plagget har torkat . Och den som ser det som om han tvättar sina kläder eller andras kläder, detta indikerar den börda och skada han utsattes för i sin pension, och indikerar utseendet dolda saker . Och den som ser att alla hans kläder har tagits bort från hans myndighet . Den som ser att han slösar bort kläder, detta är ett gott tecken, såvida inte den som drömmer är fattig, en slav, en fånge eller en gäldenär . Och den som ser att han bär kvinnokläder och har med sitt samvete att han efterliknar dem, han kommer att drabbas av allvarlig och fruktansvärd auktoritet . Och om han ser att han hade sig kvinnokläder och tror att han har en vagina, kommer hans tillstånd att förändras och svikas . Och den som ser att han har okända kläder sig, då vänder hans hjärta det som han ville . Och den som ser att han äter sitt plagg, han äter av sina pengar . Om han i en dröm ser en hund som bär ett ullplagg, indikerar det sultanens rättvisa och rättvisa . Om han ser ett lejon som bär ett plagg av bomull eller linne, är han en orättvis härskare som berövar människor sina pengar . Och de blå kläderna är ett moln och en illusion . Och den som såg att han hade sig ett linnekläder, han skulle få hedervärd levande och tillåtna pengar . Och ta bort smutsiga kläder i en dröm, ta bort bekymmer och bränna dem . Att äta nya kläder äter halalpengar och att äta smutsiga kläder äter förbjudna pengar . Och att köpa slitna kläder tycker inte om tolkningen, och slitage är fattigdom . Och gröna kläder är bra för att de är paradisens kläder . Om någon ser gröna kläder, indikerar detta religion, styrka och ökad tillbedjan hos de levande och de dödas goda tillstånd hos Gud den Allsmäktige . Att bära grönt för de levande indikerar en arvsskada och indikerar för den avlidne att han kom ut från denna värld som martyr . Och tolkningen av grönhet är islam, och om han tror att han uppnått det i sömnen, är han en from och religiös person . Kall indikerar det bästa i denna värld och i det följande . De bästa svarta plaggen är hädiska och tolkas starkare än ull . Och kyla randig i religion är bättre än i denna värld, och kyla än klöver är förbjudna pengar, och om det är av bomull är det världsliga religiösa pengar ….

…Som avslutning denna bok och som svar önskan hos många är detta exempel vad jag uttryckte från mina visioner : Många önskningar kom och bad mig nämna några av de visioner som jag uttryckte, och sedan uppfylldes de och jag skulle vilja här för att inte besvikna dem som håller dessa förfrågningar, men jag vill också förtydliga något som jag är angelägen om hemligheter. Därför kommer jag inte att nämna namnen visionärerna, inte heller kommer jag att nämna de visioner där det kan finnas mycket speciella saker, till exempel, och jag ber i förväg om ursäkt till alla som läser detta ämne och motsätter sig det bland visionärerna själva . 1 / En frågare sa att hennes moster ser att hon har gyllene armband sig och trakasserade henne, så jag sa till henne : Om du tror din syn kan det vara en enkel infektion i luftröret och det läker med Guds hjälp . Och hon sa, ära Gud, jag har verkligen en trakeit, må Gud belöna dig . 2 / En uppringare sa att jag ser en man som jag känner knackar dörren . Så jag sa: Vad heter han? Muhammad Al-Wahaibi sa, jag sa att, om Gud vill, han kommer att få en son, så han sa, jag har haft Guds nåd. Jag sa : Jag kallade honom Muhammad? Han sa ja, då tackar jag Gud . 3 / En av frågeställningarna sa till mig att jag ser att jag jagar getter eller ankor, så jag sa, om Gud vill, hon kommer att föreslå en bra tjej, och hennes far kommer att vara en muezzin. Han berättar för mig senare, när jag ville engagera mig, gick jag och hittade en man som ringde till bön i grannskapsmoskén där flickan bor, så han är dotternas far . 4 / En frågare sa till mig att jag såg att jag skulle betala en stol till kung Fahd – må Gud välsigna hans liv – så jag sa att du skulle vara anställd med ett jobb med sådan lön, säger hon, och från nästa dag anställdes hon för lite mindre, och hon trodde inte att hon skulle bli anställd . 5 / En läkare sa till mig : Min man ser att han aldrig kommer ut under sin bil . Jag sa, ska du resa? Hon sa ja . Så jag sa, prisad vare Gud, för säkerhet, men jag hoppas att jag kommer att kolla bilen underifrån, särskilt kolumnen som svänger under bilen, och jag visste inte namnet, och hon sa till mig senare, min man gick in i bil och hittade en defekt den plats som du angav oss . 6 / En kvinna sa, jag ser att jag klippte håret en ung dotter till mig, och hennes hår når hennes höft, så jag sa: Är du en av dem som omskär flickor? Hon sa, ~Ja, så jag sa, gör Sunnah i omskärelse, och minska inte den mer än den angivna gränsen .~ 7 / En far ringde Ali och sa att hans son ser att hans ryggmjölk skadar honom, så jag sa att din son lider av naturvetenskapslärarens grymhet, så kunde jag fråga honom, och han svarade ja, så jag sa : Beröm vara till Gud, se läraren, och det gjorde han . 8 / En man sa till mig : Jag ser att jag går upp på taket i huset, och jag ser en stege och jag går upp . Jag sa till honom att någon undersöker och frågar om dig, och kanske talade du till hans dotter, och när jag såg honom efter ett tag sa han till mig att det jag nämnde om honom har hänt . 9 / En kvinna sa att jag såg att jag ammade en pojke, och mängden mjölk kom kraftigt ut från mina bröst och träffade väggen . Så jag sa att jag tror att du har problem med hormonmjölken och att du kommer att bli frisk och bli gravid, om Gud vill . Hon sa är vad du säger, tack och lov . 10 / En man sa till mig att jag ser min syster och jag ser solen stiga upp från solnedgången . Jag sa, jag lovade henne och jag lämnade henne, så jag kommer att uppfylla det jag lovade henne . Han sa, jag lovade henne att utföra Umrah och jag kunde inte . 11 / En kvinna sa att jag ser att jag slaktar ett får . Så jag sa att det är ett löfte som du inte uppfyllde, så gör det . Och hon sa ja . 12 / En kvinna sa att jag ser att jag tittar Kaaba och den förstörs . Jag sa, ‘Du är i ett västligt land och du funderar alltid att lämna det, men det gör du inte . Hon sa är vad du säger av Gud . 13 / En man ringde och sa att jag ser att jag jagar en fri fågel och jag fick en kär kamel, och jag gick upp på ett berg och hittade människor som erbjöd sig att köpa fågeln, så jag sa att den inte var till salu, och han nämnde resten av visionen . Så jag sa att du driver och tränar jakt? Och du är bror till en av furstarna, och du har lämnat in ett landstöd och saken kommer att komma ut till dig, och då kommer vissa att erbjuda dig att köpa det, så tänk noga innan du säljer . Han sa, ”Jag älskar att jaga, och jag går ut till honom och jag följer tiden för fåglarnas vandring. Jag lämnade in en av prinsarna en begäran om ett landstöd och gick inte ut förrän nu . ” Så jag sa, prisad vare Gud . 14 / En av uppringarna såg en kvinna komma till henne och hon nämnde sitt namn . 15 / En man ringde till mig och sa att jag såg Gabriel, må Gud välsigna honom och ge honom frid, flyga . Så jag sa, ~Arbetar du i ett jobb relaterat till luftfart?~ Han sa, ~Ja, jag studerar flygning~, så jag sa att jag hade avslutat 600 flygtimmar och att du hade hälften kvar, så han nämnde ett nummer mycket snart, prisad Gud . 16 / Kontinuerlig: Hon sa att jag ser att jag tar ut två vita och svarta strängar ur min mun, så jag sa till henne : Ibland kommer du från Satan med en viss besatthet och tvivlar religion, så frukta Gud . Och hon sa, av Gud, att jag ibland observerar superlägerna förutom de obligatoriska bönerna, men ibland hoppas jag och lämnar allt tills bönen …. så be för henne att Gud bekräftar dem om religionen 17 / En man sa : Min avlidne far kom till mig och sa till mig : Förstör inte moskén, så jag sa : Ja, jag sa : Gör inte det här, det är inte tillåtet . 18 / En man sa till mig : Jag ser att jag omger och inte är fullständig . Jag sa : Du tänker multiplicera och gör det inte? Han sa : Ja . 19 / En frågare ringde och sa : Jag ser att jag rör mig och mitt sinne är inte med mig !! Jag sa : Du känner en man som tänker men manipulerar dig , så var uppmärksam , och hon sa : Det är vad du säger , och må Gud belöna dig väl , och här är fördelen med att varna för den dåliga innebörden i vissa visioner , och dess inverkan dess ägares liv . 20 / En man sa : Jag ser att jag äter ris och det finns de som stjäl !! Så jag sa till honom : Detta är ditt projekt, och du berättar tanken en oärlig man . Han sa : Ja , vad du sa hände . 21 / man kontakta programmet och berättade : Jag såg solen och månen i jorden, och det var innan fastemånaden Ramadan , i 1428 av , sa jag till honom : Det här är en skillnad mellan människor av visioner , och folket i kontot i fastställandet av posten i månaden , var vad jag fick en del av käbbel mellan de två parterna ! 22 / En man sa till mig : Jag såg att jag tog ett flygkropp ur munnen utan smärta , så jag sa : Det här är ett barn som irriterar dig , och han sa : Ja, det är . 23 / En kvinna sa : Jag ser en orm i en rosas mun , så jag sa : Din man lovar dig och lyckas , och du ber för honom? Hon sa : Ja , det är vad jag sa , så jag varnade henne och fruktade Gud ….

…Den som ser att hans ben är insvept i ett annat ben är ett tecken förintelse ….

…Den söker i tjänst för Sadat från de lärda och rättfärdiga . Kanske reste han till den destinationen och nådde sin destination . Om han såg att berget var ramt, skulle han dö eller isoleras, och searen kan ha fått vördnad och disciplin . Berg indikerar kungar, prinsar, rättfärdiga människor och forskare . Och kanske pekade berget ägaren av en religion och religion . Och den som gräver en brunn i ett berg eller flyttar stenar från den till en annan plats, han slåss mot en tuffhjärtad person, och han försöker något rätt, svårigheter och trötthet . Och om han ser bergen gå med honom, indikerar det ett krig där kungarna rör sig till varandra, eller att det kommer att bli en skillnad eller oro som kommer att äga rum mellan jordens forskare i en prövning och svårighet där allmänheten försvinner . Och den som i en dröm ser att han flydde från ett skepp till ett berg, då kommer han att bli fördärvad och förgås grund av berättelsen om Ibn Noah, fred vare med honom, eller att han faller i strid med gruppens åsikt, och är ensam med passion och kätteri. Och att upphöra med kätteri om han flydde från något liknande, eller om hans fall var från en moské eller dagis och liknande . Och om berget höjdes i luften varelsernas huvuden, är det en stor rädsla som kvarstår folket från ägarens sida, och Israels barn lyfte upp berget ovanför dem som ett paraply för att frukta Gud den Allsmäktige för dem och ett hot mot olydnad . Att gå ett berg kan indikera en pest, och när det gäller berget att återgå till aska eller damm finns det inget gott i det . Och den som ser att han står på ett berg, han förlitar sig en stor man, som kommer att få ära, godhet och rang sina händer, och den som ser att han är knuten till honom, han klamrar sig också en man . Och den som ser att han har rivet ett berg, en man kommer att förgås lika mycket som berget, och det sägs : hans liv kommer att förstöras . Och den som såg att han kastade sig från berget, han utförde sina ord i kraft som drabbade honom . Och den som ser att han går upp på ett berg med ett svärd i handen och bär ett klädesplagg där eller någon med myndighet med honom, han kommer att få myndighet eller vinna gott och ära . Och den som ser att han vill gå upp berget, så smickar han en tuffhjärtad man som är långsökt . Och den som ser att berget sjunker ner i landet, då kommer landets auktoritet att dö ….

…Och den som ser att han är i fängelse, vilket är ett kännetecken för ett hushåll som han inte känner, då gifter han sig med en kvinna och får pengar från henne och en son ….

…Och den som ser att han befinner sig på ett berg och har blivit ett snyggt resultat i det, då är ägaren till den platsen nådig mot sin hjord och får pengar och nåd för den sökande från hans sida ….

…Han är garantisten och garantisten, och hans vision kan indikera rädsla, och kanske höjden av ödet, presidentskapet, framsteg, föreskriver gott och förbjudande vice . Kanske angav hon ögonbrynet, fadern, mamman eller professorn. Om han i en dröm blev en imam och bad med människor väg till qiblah med fullständig renhet, varken mer eller mindre, i den, och om han var värd förmyndigheten, härskningen eller konfronterade det som är nyttigt för folket, att kommer att hända honom, och han kan ha gått in i sig själv i en garanti eller ett gruppsponsorskap Eller han deltog i ett folk som hoppade gott från dem, och om han hade bett med andra än qiblah, förrådde han sina kamrater och köpte sina kätterier , och han kan ha begått något förbjudet och folket ber honom om det med honom, och den som ser att han befaller ett folk i bön så följer han ett tillstånd där han justerar efter att hans kyss är rak, hans bön är fullbordad, eller han beställer människor eller förbjuder dem . Och den som ser att han leder okända människor en okänd plats och inte vet vad man ska läsa, då är han till ära för döden . Och om en kvinna ser att hon leder män bön, dör hon för att hon inte är lämplig för att leda bönerna, så det är bara när hon dör före dem när de ber om henne . samma sätt, om han ser en icke-mahram man som inte vet hur man ber eller läser, leder han ett folk, och den som ser att han ber i ett folk som står medan han sitter, då överträder han inte deras rättigheter, men de är brister i sina rättigheter, eller hans visioner tyder att han åtar sig ett sjukt folk, och om han ber med dem sittande medan de står och sitter så förkortar han inte i en fråga som han tar över, om han ber med ett folk som står och sittande följer han befallningen från de rika och de fattiga, och om han ber med dem som sitter medan de sitter, förbannas de av att drunkna eller stjäla kläder eller fattigdom . Om han ser att han ber med kvinnor, följer han befallningen från ett svagt folk. Om folkets mor är hans sida, eller om han ligger och bär vita kläder, och han förnekar sin ställning, och han reciterar inte i sin bön eller säger takbeer, kommer han att dö och folk ber över honom . Om guvernören ser sig själv leda folket är han isolerad och hans pengar är borta . Den som ber med män och kvinnor kommer att uppnå dom bland folket om han är värd detta, annars kommer han att kunna förmedla och förena människor . Och den som ser att han har fullbordat bönen med folket, hans mandat kommer att fullgöras, och om hans bön avbryts, avbryts hans vårdnad och hans beslut och ord genomförs inte, och om han ber ensam och folket ber individuellt, då är de ute . Och om han ber en överflödig bön, går han in i en garanti som inte skadar honom, och om folket har gjort honom till en imam, kommer han att ärva en arv . Om han tror att han leder människor, och inte läser bra, ber han om något och hittar det inte . Och den som ber med ett folk på ett tak, då kommer han att göra gott mot människor och ha ett rykte när det gäller hans lån eller välgörenhet ….

…Och den som såg att han ropade på ett tak, då blev han känd grund av en kvinna, och han straffades för det ….

…Tolkning av himlen, luft, natt och dag, vindar, regn, strömmar, förmörkelse, jordbävningar, blixtar, åska, regnbågar, lera, sol, måne, planeter, moln, hagel, snö och frost, himlen indikerar sig själv, så vad som än kom ner från det kom dess motsvarighet från Gud, det finns ingen orsak i det, såsom att eld faller från det. I rollen drabbas människor av sjukdom, smärta, koppor och död . Och om en eld föll från den marknaderna, är det förhärligat och upphöjt som säljs med det från försäljningen . Och om det föll tunnland, knappa och växtplatser, skulle du skada människor, och växten brände och slog den med hagel eller gräshoppa, och om bevis fertilitet, försörjning och pengar härstammar från den, såsom honung, olja, fikon och korn, då skulle människor regna fördelaktiga regn, det som kom ner från himlen skulle vara till nytta för det, och kanske indikerade himlen att styrkan hos sultanen och honom själv, grund av deras överlägsenhet över skapelsen och deras oförmåga att nå den , med sin vision och sin volatilitet i dess kraft, och deras svaghet att komma ut under den . Vad som sågs från det och i det eller ned i det och det, tecken gott och ont, och kanske indikerade det hans palats, hans besittnings hus, hans hovmän och hans pengars hus, så den som går upp till det genom fred eller förnuft, kommer att nå höjden med kungen . Och det har han, och om han steg upp till det utan anledning eller fred, skulle han ha upplevt stor rädsla för sultanen, och han gick in i mycket överflöd i sitt möte eller i vad han hoppades honom eller från honom . Om hans samvete avlyssnade spionerade han sultanen eller smög in i sitt pengarhus och sitt palats för att stjäla det . Och om han nådde himlen, nådde han målet för saken, och om han återvände till jorden, skulle han räddas från det han gick in i, och om han föll från sin plats blev han skadad i sitt tillstånd, enligt omfattningen av hans befallning i hans fall, och vad hans organ bröts för honom, och om den som nådde himlen var sjuk medan han var vaken, då återvände han inte till jorden, försvann från hans sak, och hans själ steg också upp till himlen . Och om han återvänder till jorden, har skadan nått hans mål och hans folk förtvivlar honom och då kommer de att räddas, om Gud vill, såvida det inte är medan han sjunker ner i en brunn eller Hafir och sedan inte kom ut ur den , för det är hans grav där han återvänder efter sin återkomst, och detta är en god nyhet om islam för döden, för de otrogna öppnar inte himmelens portar för dem, och deras själar stiger inte upp till den . När det gäller att se dörrarna kan det tyda att om du ökar räntorna, om människor befinner sig i några av dess bevis, eller i visionen finns det flugor, bin, fåglar eller liknande och liknande, och om folket är i torrhet, regn och regn sa Gud den Allsmäktige : ” Så vi öppnade himmelens portar med hällande vatten. ~ i synnerhet vars värdshus visar medkänsla, bördig, som damm och sand utan damm och skada . Men om människor kastade pilar från dem, om de var i något bevis pesten, öppnades dess dörrar för dem . Och om pilarna skadar alla som har blivit slagna och blöder, då är det en konfiskering av auktoritet över varje människa med sin pil, och om deras avsikt är mot öronen och ögonen, så är det en prövning av deras pilar, i som skulden för alla vars hörsel eller syn kommer att försvinna i den . Och om de skadas, samlar de dem och plockar upp dem, sedan byter från Gud, såsom gräshoppor och fågelsorter som sparvar, sticklingar och manna, förstör och pilar grund av auktoriteten i jihad och liknande, eller försörjning och gåvor för vilka han öppnar sina pengahus och lådor, och när det gäller himmelens närhet tyder det närhet till Gud, och det är för folket i lydnad och goda gärningar . Kanske indikerar detta distre ssed person som är i nöd, den som ringer, som accepterar hans bön och besvaras, för när man gör en bön med ögat mot himmelens riktning, och kanske detta indikerar närhet och närhet till imamen, världen, fadern, fadern make och herre, och alla som är över dig av en examen, är krediten baserad bestämningen av varje person i hans vaksamhet och efterfrågan och mer hans sömn, och vad som föll i hans samvete . När det gäller himmelens fall på jorden om han reser kan det också bero drömmarens auktoritet och huvudet ovanför honom, vare sig en far, make eller herre och liknande, och det kan indikera dess falla det torra landet, eller folket trampade det med benen efter dess fall medan de var Hamid, och de tog upp. Några av dem är ett tecken försörjning, fertilitet och pengar, för de är fördelaktiga regn med stor betydelse, och araber kall regn en himmel, för den kommer ner från den ….

…Kallelsen till bön i en dröm betecknar pilgrimsfärden om kallelsen till bön sker under Hajj-månaderna, och det kan indikera skvaller på ett sätt som väcker rörelse, rörlighet och förberedelse för krig, och det kan indikera stöld eller gradens höjd, den hedervärda positionen, höjden och det hörda ordet och frun till singeln . Kanske angav han de rätta nyheterna . Och om kallet till andra böner än qiblah, eller kallelsen till bön på ett annat språk än arabiska, eller med det som var svart ansikte, kan han berätta för oss om lögn och skvaller . Kanske indikerade detta Ba’a och Kharijites i det landet . Muezzin är den som ringer till det goda, mäklaren eller äktenskapsentreprenören, kungens budbärare eller hans ögonbryn eller uppringaren i armén, och om kvinnan gav tillstånd i en dröm i moskéns minarett uppträdde en stor innovation i landet, och om de unga pojkarnas öron tog över kungen, särskilt om kallelsen till bön var vid fel tidpunkt . Och den som såg att han kallade en fyr och var kvalificerad för staten, han fick ett mandat så mycket som han nådde sin röst och hamnade hos honom, och om han inte var värd staten blev många av hans fiender president över dem, även om han var en handlare som tjänar pengar sin handel . Kallelsen till bön kan tyda bön, rättfärdighet, lydnad och att göra gott, eller säkerhet och befrielse från Satans planer . Och den som ser att han kallar kallet till bön i en brunn, och om han befinner sig i ett icke-troende land, kallar han människor till metoden för religion, och om han befinner sig i muslimska länder, då är han en spion, och han kan ha varit ägare till en kätteri som han kallar folk till . Och den som ser att han kallar samtalet och är muslim, då föreslår han det goda . Och den som ser att han ringer till samtalet och ingen svarar honom, han kommer från ett folk av förövare . Och den som såg att han ropade sin granns tak, han skulle förråda sin granne om sin fru . Och den som ser att han ropar Kaaba-taket, då är han kättare eller förolämpar profetens följeslagare, må Gud välsigna honom och ge honom frid . Och den som ser att han reciterar kallet till bön medan han ligger, så provocerar hans fru människor och irriterar människor med sin tunga, även om han var celibat, gifte han sig . Och den som såg att han ropade marknaden, han är en tjuvspion . Och den som såg att han ropade vid sultanens dörr, han skulle vittna om sanningen . Uppmaningen till bön i gränderna och marknaderna indikerar ett gott liv, och den som ser att han kallar till bönen i en husvagn, anklagas för att ha stulit . Kallelsen till bön kan också indikera att partnern avgår . Och den som såg att han ropade en plats där platsens ålder förstördes och det fanns många människor i den . Och den som såg att han ringde i badrummet, han skulle få feber . Kallelsen till bön eller att höja rösten till minne av den Allsmäktige Gud indikerar närhet till de äldste, särskilt om kallelsen till bön är med en vacker röst och människor lyssnar den . Men om kallelsen till bön ändrades, eller om han manipulerade den, eller om han ändrade minnet av Gud den Allsmäktige, eller om awrah blev utsatt, tyder detta en dålig vårdslöshet och nöd . Och den som ser att han kallar till ett folk som samlats, då kallar han människor till sanningen och de är orättvisa . Och kanske anger kallelsen till bön förståelse i religionen . Kallelsen till bön kan vara en bön för en order sultanens auktoritet . Och den som ser att han ringer till bön och inte kommer ihåg takbär och jubel, då kommer han att vara ledsen för sin fiende . Och den som ser att han ropar i himlen och folk har svarat honom, då kallar han människor till det goda och de svarar honom . Och den som ser att han har ringt en eller två gånger och stannar och ber enligt de obligatoriska bönerna, Gud den Allsmäktige kommer att försörja honom för Hajj och Umrah . Och den som ser att han kallar till bönen en kulle som har verkats av mandatet för en icke-arabisk man, och om han inte är kvalificerad för staten, kommer han att slå en lönsam handel eller ett stort hantverk. Han kallar män till försoning . Om tillståndet är över ett hus, kommer dess familj att dö . Och den som ser en pojke ropa, då är hans föräldrar oskyldiga för lögn och falskhet . Och den som såg att han ropade efter skoj och lek, Gud berövade honom hans sinne . Den som hör uppmaningen till bön marknaden indikerar en mans död från marknaden . Den som tjänar en dumpning kommer att bjuda in en dåraktig person att försonas, och en dår kan inte acceptera det från honom ….

…Och den som ser det som om han går under dagen i en lampa, han kommer att vara väldigt religiös och rak, för Gud den Allsmäktige säger, och han kommer att göra för dig ett ljus som du kan gå med ….

…Är uttrycket för visioner baserat bitar eller antaganden? Uttrycket av visionerna är en hänvisning till gissningar , och gissningarna är felaktiga och drabbade , och en person avbryter inte uttrycket, utan snarare att vara den säkra sidan, och det beror Guds vilja . Därför är det bättre för korsningen att utfärda ett uttalande som säger : Om du tror att din vision är sådan och sådan , eller att avsluta hans ord med ordspråket : Av Gud (1) Därför kan Yusef, över honom, be och fred vare med honom, sade han till frågeställaren när han ville gå över till honom : ( Och han sa till den som trodde att han hade rymt från dem, kom ihåg mig med din Herre …) etc. Versen , en film som hävdar att han är en av dem som Gud har litat med drömmarnas uttryck , och det brukade uttrycka uppenbarelsen av Guds böner och vår profet Muhammad, hans härskare och kamrater och fred . Gud vet…

…Och om han ser änglar en plats hästar förgås en mäktig där, och om han ser fåglar flyga och inte känner till deras fel, så är de änglar, och att se dem i en dröm en plats är ett bevis hämnd mot förtryckare och de förtryckas seger ….

…Och den som ser ett mössa huvudet och vad han bär som det i vakenhet, om det är vitt, då indikerar det godheten i hans religion, och om den är grön, indikerar den godheten av lydnad, tillbedjan och goda gärningar, och om det är rött, indikerar det en minskning av religion och tillbedjan, och om det är gult, indikerar det sjukdom och svårigheter. Och om det är svart, gillar det inte om han inte har en vana att bära det ….

…Om han ser en domare, sitt honom bredvid honom eller en hög plats, då är det ära, ära och ära, och kanske visade domarens vision ett argument och konflikt ….

…Om han ser att ett av hans ben är avskuret, är hälften av hans pengar borta eller hans styrka är borta, hans fyndighet är svag och han kan inte röra sig ….

…Och den som ser som om han har slagit en skål med guld, en kanna eller en mugg och har ett knapphål, då är han en tjänare som köper den, eller att en kvinna gifter sig med henne eller en piga med dålig moral . Några av dem sa : Den som ser som om han använder redskap av guld och silver begår synder, och vad han ser om det för de döda, sunnierna, är goda nyheter, för Gud den Allsmäktige säger : ” De är omgivna av tallrikar av guld och koppar . ”…

…Jaber al-Maghribi sa att den som såg att han steg upp ytan vilken det anges indikerar ära och uppnådde en rankning och ära i denna ära ….

…Och den som ser att Bazia sitter hans tak, det indikerar hans ackompanjemang till en ny kung och att han får gott och nytta av honom, och om en kvinna ser att Bazia gömde sig i hennes svans, då föder hon en manlig pojke och om hans fot är en dunk, tolkas han som en tjej ….

…Och den som ser att dammet hans tak är guld, då kommer han att sakna sina pengar och bli utsatt för sin nåd ….

…Och den som såg att en oro trängde in dess yta, det indikerar hans gästfrihet för en man med stort öde ….