…Marknaden : betecknar moskén, precis som moskén betecknar marknaden, eftersom de båda handlar med den och ger vinst . Och det kan indikera ett slagfält där ett folk vinner och ett folk tappar på det. Gud den Allsmäktige kallade jihad en handel i sitt ordspråk : ” Skal jag vägleda dig till en handel som kommer att rädda dig ”. Marknaderna strävar mot varandra med sig själva och sina pengar . Och det kan indikera en plats där det finns belöningar av belöning och vinst, såsom kunskapens hus, obligationer och Hajj-säsongen . Och från vad som säljs på marknaden slutsatser om bevis . Allt detta var inte marknaden var okänd, så köttmarknaden är som en krigsplats med blodutgjutet och järn . Och marknaden för väsen och fint linne är som något i halsen på dhikr och kunskapens roll . Och valutamarknaden, något som linjalens hus, på grund av variationer i tal, vikt och balans . Den som ser sig själv på en okänd marknad har missat en affär eller vinst i en vara, och om han var vaken i en jihad, missade han martyrskapet och var en avsiktlig vårdnadshavare, och om han var på Hajj, missade han eller förstörde det, och om han var en kunskapsstudent slutade han göra det eller missade ett möte och bad om något annat än Gud, och om det inte fanns något av det saknade han församlingsbönen i moskén . När det gäller den som stjäl på sin marknad i sin försäljning och köp, om han är en mujahid, är han en pilgrim, och om han är en pilgrim som är förbjuden att jaga, ha samlag eller njutning, och om han var en forskare som var orättfärdig i sin debatt eller förrådd i sina fatwas, annars såg han sin bön, eller hans imam föregick den med sin böjning eller utmattning, eller inte slutförd. Detta är i bönen själv, för det är det värsta stölden, som i rapportera . När det gäller den välkända marknaden : den som ser den är full av människor, eller ser en eld som har fallit i den, eller ett rent vattenhjul rinner mitt i den, eller höet är fylld i sina butiker eller en god vind blåser igenom det, dess försörjning skapas, och de är vana vid vinst, och hyckleri kommer till dem . Om marknadens människor ser sömniga, eller butikerna är stängda, eller spindeln har snurrat på dem eller på vad som säljs, så är det en depression, eller en helg har fallit för dess folk . Och om han ser en marknad som har flyttat, har invandrarstatusen flyttat sig till kärnan i vad den har flyttat till, till exempel linnemarknaden, där du ser butlerna i den, för han ökar vinsterna för tillverkarna , eftersom varorna separeras och lämnas . Och om ägarna av keramik och brist ser det kommer deras vinster att minska och deras inkomster blir svaga . Och om ägarna av krukor och kokkärl såg det, skulle en prövning komma ner på den, antingen från en eld, en flod eller en rivning eller liknande . Några av dem sa : minimimarknaden, breddningen av marknaden, världens bredd . Och det sades att marknaden indikerar oro och upplopp på grund av de människor som möter det . När det gäller den som lever från marknaden är det ett gott tecken om han ser det som en stor skapelse eller ett stort arbete, men om marknaden är lugn, så indikerar det marknadsförarnas arbetslöshet ….

…Han är i en dröm ett gott liv, så den som ser honom i sitt hem är lycka, rikedom, en samling, ett byte och äktenskap, för Gud den Allsmäktige säger : ( Han är den som skapade en människa från vatten och skapade honom en släktlinje och ett band ). Och den som ser att vattnet är klart och rikligt, priset blir billigt och rättvisan kommer att spridas . Och tugga vatten indikerar allvarliga svårigheter i att leva och dricka ur det fiendens säkerhet och ett bördigt år för hans dricker . Och om han drack mer vatten i sömnen än han brukade dricka i vakenhet, tyder det på livslängd . Och Ibn Sirin, må Gud den Allsmäktige vara barmhärtig över honom, sa : Vatten medan du sover är en prövning i religionen, för Gud den Allsmäktige säger : ( Vatten i mörkret, låt oss trassla in dem i det ). Och det är en olycka, därför att Gud den Allsmäktige säger : ( Ja, Gud plågar dig med en flod, och den som dricker av den är inte från mig, och den som inte matar honom är från mig, utom den som skurar ett rum med hans hand ). Och den som såg att han fick vatten i en mugg, det var ett barns bevis . Och den som ser att han dricker i en kopp klart vatten, han kommer att få gott från sin son och sin fru, och att glaset är kvinnans väsen och att vattnet är ett foster . Och den som såg att han drack varmt vatten skulle bli mycket ledsen . Och den som ser att han är i vatten, då är han lidande, lidande och nöd . Och den som ser att han har ett klart vattencache, då är han ärvda pengar . Och den som ser att han hämtar vatten, han söker ljuga bland människor . Stillastående vatten låser sig . Stinkande vatten är ett trött liv . Varmt vatten om det används på dagen är ett straff och straff, och om det används på natten är det en rädsla för jinn . Saltvatten är ett slit i livet . Chagrin vatten är förbjudna pengar . Svartvatten förstört . Gult vatten är en sjukdom . Och den som ser att han dricker havsvatten, de blir sjuka av kungen . Man sa : Vattenkaos är en orättvis sultan . Och den som badas i molnigt vatten och är i nöd, han kommer att bli av med det, även om det är det . Han är sjuk, botad av Gud den Allsmäktige, och om han är fängslad kommer han att överleva . Saltvattnet är grumligt . Han kände att han går över vattnet, att troens och säkerhetens kraft i Gud, och det sägs : han reser eller riskerar . Och den som faller på djupt vatten, då faller han in i en värld och finansieras av den, och att världen är ett djupt hav, och det sägs : han kommer att få nöje och nåd . Och den som ser att han ser på klart vatten och ser sitt ansikte fint i det, då är det bra för sin familj och sina grannar . Och den som såg att han hällde vatten i havet, han skulle spendera på en kvinna . Och det övervägande vattnet är plåga och uppror . Och den som ser att vattnet har ökat i en stad och överskridit gränsen, då kommer det att bli stor uppror och oenighet, och de ogudaktiga förgås . Och färskvatten är tillåten försörjning, gott hjärta, kunskap och liv för dem som är nära döden, för Gud den Allsmäktige säger : ( Vi har gjort allt levande från vatten ). Och kanske indikerade vattnet hustrun för singeln och mannen för ungkarlen, och kanske indikerade dricksvatten de fattiges dryck . Och den som blir salt sötvatten överger sin religion eller blir svår för sina angelägenheter . Om han bar vatten i en container, bar hans fru . Ökningen av vatten vid tidpunkten för bristen, eller bristen på det under tiden för ökningen, är bevis på orättvisa och prislapp . Och explosionen av vatten i stället för dem och sorg . Och grönt vatten är en lång sjukdom . Och från att dricka svart vatten försvann hans syn . Och den som ser att han har spillts med varmt vatten, han kommer att fängslas, vara sjuk eller allvarligt sjuk eller livrädd av jinnet . Och den som ser att hans kläder är våta med vatten, då bor han på en resa eller är fängslad för något som han är orolig för . Och den som ser att han bär vatten i en bunt eller ett plagg, eller att det inte är möjligt att bära vatten i det, då är han arrogant om sina pengar, sitt tillstånd eller sitt liv . Och den som ser att han fick vatten i en kopp och att han hade en gravid kvinna och koppen bröt, då skulle kvinnan dö, och om vattnet var borta och koppen inte bröt, skulle barnet dö och kvinna skulle levereras . Ablution med kallt vatten är ånger, ett botemedel mot sjukdom, en befrielse från fängelse och eliminering av skuld och säkerhet från rädsla . Och den som hämtar vatten från en brunn får pengar med trick och bedrägeri ….

…Guld är inte prisvärt i tolkningen av att det inte gillar sitt ord och dess gula färg, och dess tolkning av sorg och böter av pengar, och armbandet från det om han bär det är en arv i hans hand, så den som ser att han bär något av guld då gifter han sig med ett inkompetent folk, och den som slår en guldstång, hans pengar är borta eller de slås av dem lika mycket Han slog guld, eller Sultan var arg på honom och bötföll honom, och om han såg det guldet gick, argumenterade han i en hatfråga och det föll i folks tungor, och den som såg sitt hus med en madhhab eller av guld, branden inträffade . Och den som ser på honom ett halsband eller silver eller pärlor eller väktarens väsen och efterliknar ett förtroende, och den som ser två armband av guld eller silver på honom, något dåligt kommer att hända honom från vad hans händer har, och silver är bättre än guld, och det finns inget bättre i armbandet och den tråkiga, Guds budbärare, må Gud välsigna honom och ge honom frid, sade: ” Jag såg det var som om det fanns två guldarmband i mina händer, och jag blåste upp dem och de föll, så Mosaylimah, lögnaren och al-Ansi, Sanaas ägare , tog dem. Och den som tror att han har en ankel av guld eller silver, han kommer att uppleva rädsla eller inneslutning och återhållsamhet . Och det sägs att herrarmband är deras kedjor, och ingenting av smycken är lämpligt för män i en dröm förutom ett halsband, halsband, ring och örhänge . Alla smycken för kvinnor är prydnad, och kanske är tolkningen av armbandet och ankeln för mannen speciell . Om guld inte är juvelerat, är det böter, och om det är juvelerat, är det svagare i ondskan eftersom ett annat namn har angett det . Och det sades att kvinnors smycken betecknar kvinnor för sina barn, så guld är för sina män, silver för sina kvinnor, och hanen kan hänvisa till män och det kvinnliga för kvinnor . Och det berättades att en kvinna kom över och sa : Jag såg som om jag hade en skål med fint guld, och den bröt och rusade ner i marken, så jag bad om det, men jag hittade det inte, så han sa : Är du en sjuk slav eller en slav? Hon sa ja, han sa : Han dör . En person såg som om hans ögon var av guld, så han ville att hans ögon skulle försvinna ….

…Den som såg att han bar ett svärd, han skulle ta ett stort mandat, för halsen är platsen för förtroende, och järn är mycket fint . Om han ser att han har dragit svärdet och dragit det över marken, då försvagas han från sitt mandat . Om han ser att klanerna har avskärts är han separerad från sitt tillstånd, och klanerna har skönheten i hans stat . Om han såg att han gav sin fru ett blad, eller att hans fru gav honom ett blad, är han ett manligt barn . Om han såg att han gav sin fru ett svärd i manteln, skulle hon få en dotter . Och om hon ger honom ett svärd i manteln, kommer han att få en son, och han kommer att bli en flicka ….

…När det gäller harissa är det på ansiktet, och den som ser att det har kokats av fint fårkött, det kommer att få gott och nytta, och om det är med tjockt kött, är dess uttryck mot det och det sägs att det är förekomsten av ett barn ….

…Ibn Sirin sa att om det är med fint fårkött, rena nödvändigheter och smakar gott, då indikerar det godhet och nytta, och om det är annorlunda är dess uttryck mot honom ….

…Khazir-kläder : mycket pengar, och ull också . Det finns ingen typ av kläder som är finare än ull utom kyla än bomull, om det inte finns något silke i den, för de sammanför världens bästa, religion och det finaste bläcket . Och kyla av ebrism är förbjudna pengar och korruption i religion, och kläder av fint linne, siden, siden och brokad är sultan, men det gillar inte religionen, utom i krig, det är bra ….

…Jaber al-Maghribi sa, ~Om det är med fint kött och rena behov, så indikerar det att det är att leva och få nytta, nåd och komfort, och om det är med tjock köttklippa, tolkas det mot det . ~…