…Och om han ser att hans hand faller under vad han vill genom att arbeta med den och förtryck eller vissna, så får inte tolkningen i samma hand och förmåga vad han vill, och han svikas av dem som söker hans hjälp . Och om han ser i sin hand dygden av styrka och avslappning i förtryck, så ligger hans tolkning i hans hand och hans förmåga att göra vad han vill, och hjälp från dem som söker hjälp från honom, och det finns en annan aspekt i den , att dess längd, korthet, styrka och svaghet är en produkt av dess ägare, till vilken handen blir, och en hand av goda händer Enligt hans uppfattning använde de, som Abu Bakr och Saeed bin Al-Musayyib sade, fras ~vision~ med namn och deras betydelser, och förlitade sig på den visionen . Om han ser att hans hand har försvagats, öppnats, torkat ut eller dess vind stinkat : uteslutande andra av bytet, så är detta en korruption av dess ägares arbete, för vad det har blivit, eller lämnade han sitt slutförande hos , eller en svaghet i hans makt över honom . Om han ser att hans hand har vänt profetens hand bland profeterna eller några av de rättfärdiga, så se hur den profeten eller den rättfärdiga var som den som ledde Gud på deras händer från vilseledande eller som räddade honom från fördärvet, och hur hans öde var bland hans folk, vad han led av dem av skada och hur det var Konsekvensen av deras befallning och befallning, så leder Gud också ett folk genom visionärens hand, och det är handen som har beskrivits, och genom vilken Gud befriar ett folk från vägledning till vägledning, och vilken skada som helst orsakas av det, liknande det som profeten mötte i Gud, så hans tillstånd och hans gärningar är i dess konsekvens, liksom hantverk som profeten, och detta är en hedervärd vision som bara människor med dygd och som möttes knappast kan se . Och den som ser en sådan vision i synnerhet utan folket av dygd, fromhet och förmåga, och vad det än beskrivs är omöjligt för den att accepteras och förkastas ….

…Och den som såg en väg på den, han skulle träffas av huset till slutet av sitt liv . Vem som helst blomman dyker upp, han fick tjänsten och det gjorde Jupiter också . Och den som rider en planet, han kommer att ha auktoritet, jurisdiktion, nytta och styre . Några av dem sa : Den som ser att planeterna har gått från himlen, hans pengar är borta, om han är rik och om han är fattig, kommer han att dö . Ty den som ser små stjärnor i sin hand, han kommer att uppnå man eller dominans bland människor . Och den som ser en planet på sin säng, då blir han nämnd, då överträffar han sina kamrater, eller han tjänar en hedervärd man . Och den som såg stjärnorna samlas och tändes, han indikerar att han kommer att vinna gott när det gäller resor . Om han reser återvänder han till sin familj med nöje . Några av dem sa : Den som ser planeterna under ett tak, då är det ett dåligt bevis, och det indikerar förstörelsen av husets ägare, och det indikerar dödsfallet för husägaren . Och den som ser att han äter stjärnorna, han äter människor och tar deras pengar . Och den som sväljer det utan att äta, det ädla folket kommer att störa hans affärer och hans hemlighet, och kanske förolämpa följeslagarna, må Gud vara nöjd med dem . Och den som absorberar planeterna, han kommer att lära av lärda . När det gäller fembilen, Saturnus : ägaren av kungens plågor . Köparen : ägaren av fastighetens pengar . Och Mars : kungens krigsägare . Venus : Kungens kvinna . Och Merkurius : kungens skrivare och Suhail : en tollenare, och så var en freak . Al-Shari : Tillbed utan Gud, må han förhärligas och upphöjas, och dess tolkning är falsk . Banat Coffin : En hedervärd forskare, för hon är en av stjärnorna som han leder i mörkret på land och hav . Och den som ser stjärnorna spridda från himlen, det är kungarnas död eller ett krig där en grupp soldater förgås . Och den som ser att arken roterar med den eller rör sig, då reser han och flyttar hemifrån till hus och hans tillstånd förändras . Och den som vänder en stjärna från stjärnorna som han styrs av, då behöver människor honom i sina angelägenheter, hans ledning och hans åsikt ….

…Och Ibn Sirin sa: Den som såg att han sprider en ny bred matta och vet att det är hans egendom, då indikerar det långt liv med nåd och en lycklig försörjning ….

Ibn Sirin sa att mandlar indikerar välsignelse, näring, stridigheter och svårigheter, och det kan ha varit ett tecken på kunskap om det var ett hjärta ….

Ibn Sirin sa att muren tolkades som en man i denna värld ….

Ibn Sirin sa att parfymvisionen, om dess doft luktar från världen, tolkas den genom att öka kunskapen och vinna på den, och om den är rik blir den rikare och människor drar nytta av den ….

…När det gäller lapis lazuli sa Ibn Sirin att det tolkas med sorg och sorg, och att äta det indikerar sjukdom och uppkomsten av en lesion i dess organ ….

…Och det tolkas på sätt och Ibn Sirin sa : Den som ser att han gick in i det, han kommer att ha företräde framför ett folk, framträda med kunskap, och han kommer att lyckas och vara säker från fiendernas ondska ….

…Och Ibn Sirin sa att det är saheeh från dem eftersom den icke troende och dhimmi är giltiga från dem, så det är bättre för dem att vara korrekta ….

…När det gäller elefanten tolkas den på sin höjd . Ibn Sirin sa: Den som ser att han är en passagerare i en villa på natten, han kommer att gifta sig med en kvinna, och om han åker under dagen kommer han att vägra det eller sälja sin piga ….

Ibn Sirin sa att lejonets vision tolkas av en stark och mycket mäktig fiende, och den som ser att han kämpar mot lejonet, det indikerar ett gräl med en fiende som har herravälde över honom och som är segerrik eftersom de är två typer ….

En annan kvinna kom till honom medan han matade och sa: O Abu Bakr, jag såg en syn, och han sa till henne, klippa eller lämna tills jag äter, och hon sa att jag lämnar dig att äta. Då sa han Qusay Ali. Hon sa att jag såg månen komma in i ljuskronan, så en uppringare ringde mig bakom mig, så jag krympte hans hand från hans mat och sa ve dig, hur såg du? Hans färg och han stod upp med magen tagen, och hans syster Malik sa, och han sa: Den här kvinnan hävdade att jag var död i sju dagar, så han begravdes den sjunde, må Gud förbarma sig över honom…

…Att falla Om det att falla i en dröm är från topp till botten, så indikerar det övergången från förhållanden från gott till ont, eller från en fru till en annan, eller från utförande till utförande, eller från land till land, eller från läran till läran . Om den som kom ner i en dröm var god mat eller goda människor, tyder det på gott skick . Och om han i en dröm sjönk ner till en ruin eller ett trasigt djur, tyder det på en dålig konsekvens, och kanske indikerar det brist och eländighet med vad han har av pengar, sade den Allsmäktige : ( Och vad är nödvändigt för hans pengar om de försämras ). Och den som faller från baksidan av ett hus och bryter handen eller benet, han kommer att drabbas av en olycka med sig själv, sina pengar eller sin vän, eller så kommer han att drabbas av hat från sultanen ….

…Om en av stjärnorna är större än den andra . När det gäller stjärnornas fall till jorden eller i havet, eller deras brinnande eld eller fåglarnas fångst, är detta en indikation på död som inträffar bland människor, eller dödades beroende på antalet människor och få, och detta kan hända i ett kön utan kön, om de fallna kön är kända från planeterna och från stjärnorna i hans knä, eller om han vaktade det på himlen eller vred det i luften , om han var värd sultanen skulle han få det, och han var en härskare över folket, en domare eller en mufti . Och om det var lägre än så skulle han kanske överväga astrologi . När det gäller att falla på honom eller på hans huvud, om han var sjuk dog han . Och om han ljög för astrologers skulder, eller om han var slav på kontor, föll hans stjärnor och han blev ombedd för vad han var skyldig . På samma sätt, om han såg sin kropp skulle han återvända till stjärnor . Eller hans huvud, och om stjärnorna var astrologer för honom över folket, nådde de honom och samlades åt honom, och om han också plockade dem från marken eller från himlen, skulle de närma sig dem från honom . Och om stjärnan faller på den som är frånvarande kommer han att ge honom det, och om han faller på en gravid kvinna, kommer hon att föda en pojke som heter hedersfull, såvida det inte kommer från tillfälliga stjärnor som döttrar till en kistan, poeterna och blomman, så att mästaren är en slav enligt nämnandet av stjärnan, dess skönhet och essens . Det kan indikera den gravida kvinnans död, om det bekräftas av ett vittne med honom som vittnar om döden . När det gäller att se planeterna under dagen är detta bevis på skandaler och förtal, allvarliga olyckor, olyckor och olyckor . Och i enlighet med visionens omfattning, dess allmänna och specificitet och överflödet av stjärnor och deras blekning, nämnde Al-Nabigha Al- Dhubiani en krigsdag : Dess stjärnor och solen stiger … inte heller ljuset är ljust inte heller är mörkret mörker. Al Sarr . Om det inte har ljus är det en olycka som förenar de ädlaste bland folket . Om han ser att han följer stjärnorna, är han i religionen Guds budbärare, fred vare med honom och hans följeslagare och sanningen . Om han ser att han stjäl en stjärna från himlen, stjäl han något farligt från kungen och söker en hedervärd man . Och den som ser att han har blivit en stjärna, han kommer att drabbas av ära och prestige . Och den som såg att han hade tagit en planet, han skulle få en stor ära son . Om han såg att han räckte ut handen mot himlen och tog stjärnorna, skulle han uppnå auktoritet och ära ….

…Solens kamp går ut mot kungen, och minskningen av solens strålar kommer att försämra kungens prestige . Om han ser solen delas i två halvor, återstår hälften av den och den andra är borta, då kommer den ut till kungen utanför, och om den återstående halvan följer den gyllene halvan och går med och återvänder till en frisk sol, då utanför tar hela landet, och om den pågående halvan återvänder till den återstående halvan och solen återvänder som det brukade vara hans kung återvände till honom och han vann utsidan . Om var och en av de två halvorna blir solen på egen hand, så äger utsidan det som är med kungen från kungen och blir hans motsvarighet och tar hälften av sitt rike . Om han ser solen falla är det en katastrof för jordens värden eller för föräldrarna . Om han såg som om solen hade stigit upp i ett hus och tänt upp hela huset, skulle husets folk ha ära, värdighet och näring . Och den som såg att han hade svalt solen, han skulle leva i ett tungt liv . Om han såg det skulle kungen dö . Och den som drabbas av solljus, Gud kommer att ge honom stor skatt och pengar . Och den som ser solen sjunka ner på sin säng, han blir sjuk och inflammerad i kroppen . Om han ser som om han gör gott mot honom, indikerar han fertilitet och lämnat och indikerar hos många människor hälsan . Och den som solen tar något från honom eller ger honom något, det är inte Mahmoud . En av indikationerna på goda gärningar är att en person ser solen i sin normala form och vana, och en ökning eller minskning av den kan vara skadlig . Och den som hittar värmen från solen och tar sin tillflykt i skuggan, han kommer att räddas från sorg . Och den som finner kyla i skuggan och sitter i solen, hans fattigdom är borta, för kylan är fattigdom . Och den som kan se solen när den är svart och rörig, kungen är skyldig honom i alla frågor . Och det berättades att domaren av Homs såg som om solen och månen dödades, och planeterna separerade, så den delades med solen och den delades med månen . Han berättade om sina visioner om Omar bin Al-Khattab, må Gud vara nöjd med honom . Han sa till honom : Vilken var du med? Han sa : Med månen . Umar läste : ” Så vi raderade nattens vers och fick oss att se dagens vers .” Och han avledde honom från Homs arbete, så han bestämde att han åkte med Muawiya till två rader, och han dödades . Och den som ser solen, månen och stjärnorna samlas på ett ställe och deras kung, och de har ljus och strålar, då är ordet acceptabelt för kungen, ministern och presidenterna . Om det inte är lätt, finns det inget gott i det för visionären . Om han ser solen och månen se ner på honom är hans föräldrar nöjda med honom . Om de inte har en stråle är de arg på honom . Om han ser en sol och en måne till höger och vänster, framför sig eller bakom honom, kommer han att drabbas av rädsla eller olycka och nederlag, och han tvingas fly med den, för Gud den Allsmäktige säger : ”Och det solen och månen har samlats, och personen ska säga det som är dagen för flykt .” Och solens, månens och stjärnans svarta och deras rotation förändrar välsignelserna i denna värld . Och en solförmörkelse hände med kungen . Och den som ser moln som täcker solen tills dess ljus är borta, kungen blir sjuk . Om han ser att det inte rör sig i molnen eller kommer ut ur det, kommer kungen att dö, och solen kan ha varit en vetenskapsman som vet hur molnen evakuerades, då kommer sorg att evakuera från honom . Moon : Ursprungligen ministern för den största kungen, eller en sultan utan den största kungen, och stjärnorna runt honom är soldater . Och hans hem och bostäder eller hans hustrur och tjänarinnor . Och kanske indikerar han forskaren och juristen och alla bevis som han leder, för han guidas i mörkret och lyser i allmänheten . Det indikerar pojken, mannen och herren och hustrun och sonen för hans skönhet och ljus, liknar honom med kvinnors och mäns skönhet, så det sägs som om fullmånen var som om det var en månmån . Då tolkas och praktiseras hans olyckor som liknar det som tidigare nämnts i solen, och det kan tyda på en ökning eller minskning, eftersom det ökar och minskar, såsom pengar, verk och kroppar, tillsammans med föregående uttalande om trafik, t.ex. som en patient som ser i början av månaden har fallit ner på honom eller tagit honom till honom, då kommer han att vakna upp från sitt problem. Han sparas från sin sjukdom . Och om det är en månad kort, så är dess ålder borta och dess deadline närmar sig det belopp som återstår i månaden, det kan vara dagar, och det kan vara en samling, månader eller år, med bevis som läggs till i en dröm eller i det vakna livet . Om han går ner i början av månaden, eller om han verkar frånvarande från sin plats, har han lämnat sin plats och har kommit från sin resa . Och om det var i slutet av månaden, efter att ha rest och lämnat sitt hemland . Och den som ser honom med honom eller i knäet eller i handen, han ska gifta sig med en man enligt hans ljus och ljus, oavsett om han är man eller kvinna . Aisha, må Gud vara nöjd med henne, såg tre månar som föll i hennes rum. Hon berättade sin vision för sin far, må Gud vara nöjd med honom och sa till henne : Om din syn är sann, är tre begravda i ditt rum, de är de bästa av jordens folk ….

…När det gäller Barathon tolkas det på ett sätt som Abu Saeed, predikanten, Barthon, sa att det tolkar människans allvar ….

…Några av uttryckarna sa att jag försökte visionen om begränsningen många gånger, och jag såg inget annat än bra av den, och ju tyngre begränsningen, desto större stabilitet och finare ….

…Och den som ser att han har fallit på en eldfest, kungen ska ta alla sina pengar ….

…Om han ser som om håret på vänster sida av huvudet har spridit sig, indikerar han att han drabbas av män och från sina släktingar ….

…Och den som ser att håret på huvudet har fallit av utan att göra, tyder detta på oro och nöd hos föräldrarna ….

…Är det skillnad mellan nattvisioner och dagvisioner? Den här frågan är bra på grund av det stora antalet som frågar om den, och överflödet av illusion och fel som härrör från bristen på kunskap i den, så du hör ofta här eller där en formel som upprepas. Jag såg efter Fajr-bönen, som om den här meningen ville att hon skulle höja synens nivå, precis som en bra hadith för andra är bra för sig själv. För andra stiger Sahih till sant för sin egen skull, och sanningen är att detta inte är sant, så dagens vision eller häxvisionen skiljer sig inte från andra, och det har bevisats att Budbäraren, må Guds böner och fred vare med honom, såg syner under dagen och såg syner på natten och berättade för dem och berättade om deras tolkning, och ofta utfärdades haditen, må Guds böner och fred över honom, genom att säga : (( medan jag var sov igår … eller så visade jag sådant ikväll …)) Detta förstås av honom på natten, och han sov ofta i sitt hus eller i en av följeslagarnas hus under dagen, då såg han en vision, som hans visioner när han sov i Ubadah bin Al-Samits hus med Umm Haram bint Melhan, när han såg henne med dem som invaderade på Guds väg och sa : Jag ber till Gud att göra mig till en av dem , och han sa : (( Du är bland de första )) och tiden för hans sömn var under dagen, och Bukhari hänvisade till honom i Sahi h : Dörren till dem som besökte ett folk och sa till dem . Det vill säga en av dem som sa att den sover på middagstid (Al- Mu`jam Al Muheet – s. 771) Ibn Aoun sa på Ibn Sirins auktoritet : En dags syn är som en nattvision . Ibn Hajar hade rätt i Al-Fath : Kapitel : Nattsynen, och han nämnde omedelbart efter det ett kapitel : dagsvisionen, så det finns ingen skillnad i termer av tid, dag eller natt, och det anses inte, och det sades : Det finns en skillnad mellan dem och att trolldomsvisionen är mer exakt och snabbare tolkning, särskilt när gryningen går sönder. Och det kom i Musnad genom Abu Sa’id al-Khudri med en kedja av överföring : ((De mest uppriktig syn sker genom sorgerna )) , och detta indikerar tolkningens hastighet och nedfallet , inte sanningen, och Gud vet bäst . Det rapporteras här att vissa bilförare, och på grund av deras trötthet, kan slappna av vid vissa trafikljus, och under denna korta tid kan de se den ärliga visionen….

…Död Om du drömmer om att du ser någon av dina bekanta döda, varnar detta dig för kommande lidande eller sorg . Sådana drömmar följs alltid av besvikelser . Om du hör att en vän eller släkting har dött kommer du att få dåliga nyheter från honom . Drömmar om döden eller döden är vilseledande och till och med förvirrande den nybörjade tolken av drömmar när han försöker tolka dem . Den som tänker intensivt fyller i den aura som omger honom i tanke eller med självbilder som interagerar levande med de känslor de har skapat . Genom att tänka eller arbeta inom andra områden kan en person ersätta dessa bilder med andra bilder av annan form och natur . Han kan se dessa bilder dö eller dö, och genom deras död eller begravning kan han misstänka dem för bilder av vänner eller fiender . I det här fallet kan han se sig själv eller hans nära släkting dö när han sover när det i verkligheten är en varning för honom att en ond idé eller handling kommer att ersätta en bra idé eller handling . För att klargöra : Om han ser en god vän eller en av sina släktingar i dödsfallet, är detta en varning mot en omoralisk idé eller handling, men om han ser en fiende eller något hatigt i dödsögonblicket kan han komma över sina onda metoder och därmed ge sig själv eller sina vänner en anledning till glädje . Drömmar av denna typ indikerar ofta slutet eller uppkomsten av intensiv ångest eller nöd . Dessa drömmar återkommer också när en person besätts av illusoriska tillstånd av gott och ont . Och människan i det här fallet är inte densamma . Det är vad de dominerande influenser gör av det . Han kan varna för att närma sig vissa situationer eller befria honom från dessa situationer . I våra drömmar är du mer nära oss själva än i ett vaknande tillstånd . De glada eller glada händelserna i våra drömmar, vare sig de är synliga eller hörbara, är alla våra egna skapelser, eftersom de återspeglar våra själers och våra kroppars tillstånd på marken, och vi kan inte undvika dem om vi inte tar bort dem från vår existens genom användning av goda idéer och härliga gärningar, det vill säga genom energi Själen som lurar inom oss ….

…Kameln : en kvinna, ett år, ett träd, ett skepp, en palm eller en knut av världens knutar . Den som äger det eller rider på det kommer att gifta sig om han är ensam, eller om han reser om han reser, eller annars äger han ett hus eller mark eller en vinst eller en samling . Mjölkningen av det utnyttjade det som krävdes av det och gynnades av vad som bevisades av det, såvida det inte sugs in i det, då skulle det uppnå förödmjukelse . När det gäller nomader, kramar, kupol och muhafas : alla dessa är kvinnor, för de är förblindade och installerade, och den som ser en okänd kamel ge mjölk i moskén, rehabiliteringen eller planteringarna, det är ett bördigt år, såvida inte människor är under belägring, rädsla, uppror eller kätteri, sedan avlägsnas detta på grund av instinkt, eftersom kamelmjölk är vanlig och Sunnah . Den arabiska kamel som tillskrivs en kvinna är den ärade arabiska kvinnan . Det sades att kamelkött tillagades som en tillåten näring, och det sades att det var uppfyllandet av ett löfte till den Allsmäktige : ~ All mat var en lösning för Israels barn förutom vad han förbjöd Israel att vara .~ Det sägs att det är morotkött . Och kamelen för den som åker på den är en rättfärdig kvinna . Och kamelens rivning reser i rättfärdighet . Och den hjälplösa resan där han är rädd för att skära vägen . Och det sades att beröra fraktionen och varje litet barn var ledsen och upptagen . Det berättades på Ibn Sirins auktoritet att han frågades om en man som såg en kamel och sa : Hon kommer att gifta sig . En annan frågade honom om en man som han såg som om han körde en kamel och han sa : En kvinnas rang och lydnad ….

…Oxen : Ursprungligen en fungerande tjur med styrka, kraft, makt, pengar och vapen för sina horn, såvida han inte har något horn, för han är en föraktlig, fattig, förödmjukad man, berövad nåd och makt, som en isolerad arbetare och de fattiga president . Kanske var tjuren en pojke, för han var en av jordens arbetare . Och kanske visade mänens äktenskap för att han plöjde mycket . Och kanske angav han mannen som dök upp och plogmannen, och kanske indikerade han rebellen för att han lyfter marken och vänder toppen uppåt . Och kanske indikerad av hjälp, slav, bror och vän, hans hjälp till plogmannen och hans tjänst för folket i öknen . Den som äger en tjur i en dröm, om hon är kvinna, förnedrar hennes man henne, och om hon är utan make och hon gifter sig, eller om hon har två döttrar, deras fru . Och den som ser det, den som har auktoritet kommer att segra över honom och härska över honom som han hoppas, och om hans knä är starkare, kommer det att bli starkare . Och den som slaktar en tjur, om han var en sultan, han dödade en av sina arbetare, eller den som gjorde uppror mot honom . Och om han var från vissa människor, underkastade han en person, erövrade någon som fruktade honom och dödade en person med ett vittnesbörd som han bevittnade . Om han slaktade honom från ryggen eller utan slakt, förtrycker han en man och angriper honom eller förråder honom i sig själv eller sina pengar eller gifter sig med honom bakom sig, såvida han inte avsåg att slakta honom för att äta sitt kött eller ta hans fett eller att bränna huden . Om han var en sultan som hjälpte andra och beordrade att hans pengar skulle plundras, och om han var en köpman som öppnade sin butik för försäljning eller fick ränta, om han var tjock vann han och om han var mager förlorade han den . Och den som rider en laddad oxe, det kommer att vara bra för honom, så länge oxen inte är röd, och om den är röd, sägs det att hans son är sjuk . Omvandlingen av tjuren som varg betecknar en rättvis arbetare som blir orättvis . En enda tjur är för guvernören, för ett år och för en köpman för ett år . Och den som ägde många oxar leddes av några arbetare och chefer . Och den som äter tjurens huvud får ledarskap, pengar och nöje, om inte rött . Om han ser det som om han har köpt en tjur, hanterar han dygderna och brödraskapet med goda ord . Och den som ser en vit tjur kommer att ha det bra . Om han stötte honom med sitt horn, skulle den allsmäktige vrede honom, och det sägs att han stötte honom, välsignade Gud honom med goda barn . Om han såg som om tjuren föll för honom, reste han långt, och tjurens ord eller ord ägde rum mellan honom och en rivaliserande man . Och det sägs att den som faller på en oxe, han kommer att dö . På samma sätt skulle den som var slaktad av en tjur och som blev biten av en tjur vara sjuk . Och det berättades att en man kom till Ibn Sirin och sa : Jag såg som om en stor tjur kom ut ur ett litet hål, och vi förundrade oss över det, och sedan ville oxen återvända till den hålan, och den kunde inte och tryckte för det . Han sa : Det är det stora ord som kommer ut ur mannens mun. Han vill returnera den, men han kan inte . Det berättades på Ibn Sirins auktoritet att han sa att tjurar är stående, och vad som överstiger fjorton tjurar är krig, och vad som saknas är ett argument . När det gäller den som tappade en tjur, tog han bort den från sin besittning, och om han var en wali, skulle han avlägsnas från sin jurisdiktion, och om han annars var, tog en arbetare bort honom från sin plats . Och tjurens hud är en välsignelse från vilken tjuren tillskrivs ….

…Den som såg Abu Bakr Al-Siddiq, må Gud vara nöjd med honom, och han var glad och frånskild, då var han glad och nöjd enligt Ibn Sirins ord och det sägs att den som såg honom på ett välkänt ställe medan Han var på detta sätt bra för folket på den platsen, och om han såg honom medan han pannade pannan var han emot det. Första gången kommer han att vara en uppriktig, ärlig och mycket bra ….

…Fikon : mycket pengar och fertilitet för dem som slår honom eller tar hem honom . Det berättades på Ibn Sirins myndighet att han tittade på en fikon medan han var vaken och sa : Om det var i sömn . Och det sägs att den som ser fikon i sömnen, låt honom sy påsen, och det är pengar för den som slog den, och dess effekt kommer att synas mycket på honom ….

…Nålen : Det är ett tecken för kvinnan och kvinnan att punktera den, och att sätta in en tråd i den är ett bra budskap om samlag och att sätta in en annan tråd än det är en varning, för Gud den Allsmäktige säger : ” De kommer inte in Paradis tills kamelen kommer in i skräddarens gift . ” När det gäller om han syr människors kläder med det, så är han en man som rekommenderar dem eller söker rättfärdighet bland dem, för råd är tråden på arabernas språk, rätt nål och rådgivarens skräddare . Om han syr sina kläder blir han rik om han är fattig och han kommer att återförenas om han blir bortkastad och om han är fördärvad . Och om han definitivt lindrade det, omvänder han sig från bakbett eller ber om förlåtelse för en synd om hans ära är sund och perfekt. I annat fall ber han om ursäkt för falskheten och den som säljer omvändelse och inte upplöses från mörkerens ägare, och från det sägs att den som ångrar har brutit mot, och den som ångrar har fått benådning . Nålen är en man som är en författare eller en kvinna som är en författare, och om han ser som om han äter en nål leder han sin själ till något som skadar honom . Och om han ser att han har satt en nål i en person, blir han knivhuggad och någon som är starkare än honom faller in i honom . Det berättades att en man kom till Ibn Sirin och sa : Jag såg som om jag fick fem nålar utan brott . Genom sin vision sa några av Ibn Sirins kamrater : De fem nålarna där det inte finns några barn var genomborrade och den genomborrade nålen var ett ofullkomligt barn, och han fick barn enligt sitt uttryck . De flesta av uttrycken sa att nålen i tolkningen är anledningen till vad han kräver av rättvisan i sitt befall, dess insamling eller läkning, och likaså om det var två, tre eller fyra, och vad var det med en tråd, ratificeringen av dess läkning är närmare, och mängden av det är i den utsträckning som den skrevs med den . Och om det finns några nålar som han arbetar med och syr med, är det bättre än många som han inte arbetar med, och det snabbaste godkännandet, och om han ser att han slog en nål med en tråd eller att han sydd med den , då är han läkt och det som var av hans ordning separeras, och han är i form . Om han ser att hans nål, som han sys med, eller att det finns en tråd i den, är trasig eller genomborrad, är hans angelägenheter åtskilda . På samma sätt, om han ser att det togs från honom eller brändes, och om det går förlorat eller stulet, övervakar han spridningen av den saken och läker sedan 0 och tråden : Bevis, så den som ser att han tog en tråd, han är en man frågar bevis för något han håller på att säga : ” Tills den vita tråden blir klar för dig från tråden. Den svarta ~….

…Ett badrum är i en dröm en ärlig budbärare, en uppriktig vän och en avundsjuk älskare . Kanske indikerar det de skyddade fruarna som håller hemligheter . Duvor kan hänvisa till duvor, som är döden . Och det indikerar en kvinna med barn, eller en man med många barn, som är mottaglig för folket i hans hushåll . Och duvens syn indikerar ropet . Husduvan är en bra arabisk kvinna och hennes ägg är flickor eller grannar, hennes torn är en sammansättning av kvinnor och hennes kycklingar är söner . Duvens vrål klandrar en man för en kvinna, och det vita är en religion, det gröna är fromt, det svarta är en kudde och det vita är en blandning . Och om hans duva har vänt sig bort och inte återvänder till honom, kommer han att skilja sig från sin fru, annars dör hon . Och om han har flygande duvor, så har han kvinnor och tjänarinnor som han inte spenderar på, så om han rensar en vinge från sitt hem . Och duvan är en arabisk hembiträde, och på Ibn Sirins auktoritet, må Gud den Allsmäktige vara nådig med honom, att hon är en nyhet som kommer långt ifrån . Och duvan är en älskad kvinna som är fri eller slav . Och den som såg att han hade slaktat en duva skulle gifta sig med en jungfru . Och en duva är född från en piga . Och den som såg att han åt av hennes kött var en njutning . Och duvor med sina kycklingar fångenskap med sina barn . Och den som ser att han jagar duvor, han kommer att få pengar från ära män . Och det sades : Den som ser en duva, han ber inte Gud den Allsmäktige om något annat än han ger den . Om han ser att det finns en duva i hans hus och den sökande är ensamstående, kommer han att gifta sig med en vacker och vänlig kvinna . Och hemmafrun är överens med sin man . Om han ser att han är en duva och står på honom eller flyger med honom i flykt, kommer han att få glädje eller glädje, godhet och nåd . Och det sades : Den som ser att han har blivit en duva som äter sina fienders pengar, och duvan anger de brådskande nyheterna och boken, för den överför nyheterna i en bok, och det är goda nyheter för någon som är i nöd eller hans frånvarande om ett plan kommer till honom, såvida han inte är sjuk och faller på honom, för det är dödsduva, och inte särskilt om det var från duvan och ropade på hans huvud . Kanske var duvan ett frö . Och de bästa gröna duvorna . Den som ser en brist i Ain Hamama, det är en brist i sin frus religion och moral . Och den som ser att han kastar en duva, han förtalar en kvinna eller smsar henne med dåliga ord . Och den som ser att han har slagit från duvens ägg, det kommer att drabba kvinnor och barn med pengar . Och den som ser att han fångar en husduva, han kommer att fånga en kvinna som är förbjuden . Och den som ser att han matar en duva, han talar en kvinna och lär henne det . Och den som ser en duva eller en fågel på huvudet eller på axeln eller knytas till hans hals, detta indikerar hans handling mellan sig själv och sin Skapare . Om fågeln var svart och ful att se, indikerar detta att han accepterar sitt arbete och att hans religion är fördärvad . Om det var vitt i färg såg det bra ut, vilket tydde på hans goda arbete och hans rättfärdighet . Och den som ser att han har slagit från fjädrar av duvor eller deras kött, han kommer att lida mycket pengar och gott . Se även Lunar ….

En man kom till Ibn Sirin, må Gud vara barmhärtig över honom och sa att jag såg som om en fågel hade fallit ner från himlen och den föll på jasminträdet, så den plockades upp och flög sedan till himlen och Ibn Sirins ansikte förändrades. Han sa att forskarna dog, så han dog det goda året, Muammar och andra….

…Det är i en dröm Hanafis vetenskap och religion . En dinar föddes av ett bra ansikte . Dinarer är skatt, visdom, mandat och vittnesbörd . Den som såg att han förlorade en dinar, hans son dog eller lämnade en obligatorisk bön . Dinarerna och dirhamerna är ringarna från Gud den Allsmäktige, djävulens pil och Adams barns nödvändighet . Och de många dinarer, om de faller till dig, är utfästelser och böner . Att separera dinarer för människor är lån som han lånar ut. Om han ser att han har en dinar i handen, anförtror han en person med något och han tar med det . Och målade dinarer är brist på skuld och lögner och bedrägerier . Dinarerna var utspridda över en man som hörde obehagliga och förfalskade ord . Och dinarer är ett tecken på tal . Och det kan tyda på bekymmer . De fem dinarerna är de fem dagliga bönerna, så den som slösar bort en dinar lämnar en bön . Och den som ser att han sväljer en dinar, han förråder sitt förtroende, och på Ibn Sirins auktoritet, må Gud den Allsmäktige förbarma sig över honom, att dinarer är skrivna i boken eftersom den är skriven på båda sidor . Dinarer är nära bra för folket av förakt . Kanske är dinaren värt . På folkets båda sidor, eller den vän vars vänskap med andra inte fortsätter . Och kanske hänvisa till den älskade, eller till stöd, hjälp och glada nyheter . Kanske indikerade dinarer kunskap och tro eller vägledning och service med sultanen . Det kända antalet dinarer indikerar kunskap och försörjning från handarbetet, speciellt om antalet är förbön . Och det sägs : Om en person betalar dinarerna till andra, eller om de går vilse, kommer de att försvinna och ångest . Och om han tog dinarer i en dröm, tog han tillit . Och den som ser att han har träffat välkända dinarer, han kommer att drabbas av ångest så mycket som det, och om de är okända och han inte vet deras antal, kommer hans oro att bli starkare och starkare . Och den som såg att en man gav honom dinarer, då blev han orätt, och om han hittade dem liggande på marken, tyder det på en hård kamp och en gräl mellan honom och en annan man, och den som såg att han fick en inristad dinar kom till honom något av vad han hatar från sin familj, eller den som bryr sig om honom. Från orättvisa . Och den som ser att han ville ge det och inte tog något från honom, låt honom vara uppmärksam på att bli orätt eller orätt ….