…Om en kvinna ser att en död man har gift sig med henne och för henne in i sitt hem eller med sig, är det en minskning av hennes pengar, en förändring i hennes situation och en åtskillnad mellan hennes angelägenheter . Om den avlidne kom in i de dödas hus, är det okänt, för det dör . Om huset är känt för de döda beskrivs det som en minskning av pengarna ….

…Och den som ser en död bär något tungt, det vill säga genom att bära det, då kommer han att vinna synder och tunga klackar, och det finns inget gott i honom som ser att den döda red sin häst eller klädde sig med sitt svärd eller klädde på sig och allt detta kan vara förlust, illusion eller förtryck ….

…Och den som ser att en familjemedlem är död, han motsäger honom, då ska hans ägare lämna sin sällskap ….

…Om han såg det som om han gick in i det från vilken dörr han ville, är de nöjda med honom, och om det är som om han gick in i det, uppnådde hon lycka och trygghet i dirhamerna, för Gud den Allsmäktige sa : ” in dem i fred och säkerhet . ”…

…Och varje vision där det finns eld, det indikerar förekomsten av en snabb fitnah, för Gud den Allsmäktige säger : ~ Smaka på din egen charm som du brukade ha bråttom med .~ Om han ser som om han drar sitt svärd och r in i elden, talar han omoraliskt och ont ….

Och den som ser att han har landat med sina knän på en station, då får han vila, och om han ser att knäet är borta medan han är kvar, tolkas det på tre sätt som en predikan, längtan och gråt ….

Om han ser det som om han har tt in i helvetet, begår han omoral och stora synder som kräver straff, och det sägs att han arresteras bland människor

Om han såg som om han kom ut ur den utan en obehaglig skada, skulle han falla i dysterhet i denna värld ….

Och den som ser att han har sålt mark eller tagit till en annan, om han är sjuk, kommer han att dö, och om han är rik, då är han fattig ….

…Den som ser att han r på händerna eller magen, eller handen och benet eller något annat än tungan, då är allt detta rättfärdighet eller omoral och den som medlemmen tillskrivs ska vägledas av det i det, och den som ser att han är bunden av en religion i en dröm medan han erkänner den och inte vet det i det vakna livet, då är detta konsekvenserna av de synder som omringade honom och handlingarna av syndiga handlingar som mötte honom straff i den här världen, eller lidandet eller några av de här katastroferna i denna värld ….

…Och den som ser att han befinner sig i ett hus medan han är förhindrad att ut, då finns det en god och en prisvärd konsekvens ….

Nedstigning är i en dröm från topp till botten paradoxen för en person på grund av sin position, fru, religion eller tro . Och den som ser att han har kommit ned från en mycket hög plats, det blir svårt för honom som är hans sökande, se också fallet ….

…Och den som ser det som om han r till jihad, han kommer att vinna seger, favör , god beröm och höjd, för Gud den Allsmäktige säger : ~Och Gud har gett Mujahideen en stor belöning över dem som står .~…

…Och Jaber al-Maghribi sa att inträde i grottan innebär att komma in i fängelse, och kanske betyder det att in i en svår fråga ….

…Och den som ser att han har stigit ner från en stege eller trappor i termer av meningen, så om han har myndighet, kommer han att ner från sin position, och om han hade en häst som steg ner från henne och gick till fots, och om han hade en sjuk kvinna, dog hon ….

Och den som ser att han har klättrat en gammal stege kommer att belönas med något bättre än handel, och om han tävlar med någon, då är han jordbrukare och segrar med sin motståndare ….

Om han såg att han kom ut ur graven efter att han begravdes, uppmanas han att omvända sig ….

Ja ‘sade att visionen om al-Tal berodde på fyra aspekter: höjd, pengar, styrka och svek ….

…Om han ser som om han drar ett svärd och r in i det, befaller han svärdet och förbjuder det onda och får nåd, beröm och belöningar ….

Och den som ser att han avviker från vägen medan han gråter, han tolkas av vårdslöshet i religionen, men man hoppas på förlåtelse, och kanske synen på vägen indikerar asketism i denna värld ….

…Guld Om du håller guld i din dröm kommer du att bli ovanligt framgångsrik i alla dina projekt . Om en kvinna drömde att hon fick vor av guld, oavsett om det var kontanter eller guldsmycken, kommer hon att gifta sig med en rik men girig man . Om du hittar guld betyder det att dina sublima förmågor lätt kommer att placera dig i spetsen för loppet för ära och rikedom . Om du tappar guld kommer du att förlora den största möjligheten i ditt liv på grund av försummelse . Om du drömde om att hitta ett guldlopp betyder det att du får ett obehagligt privilegium . Om du drömmer om att du funderar på att driva en guldgruva, kommer du att försöka utnyttja andras rättigheter, och det är absolut nödvändigt att du aktar dig för familjeskandaler ….

…Om han ser som om han blir tillsagd att in i paradiset, kommer han inte in i det, då visar hans visioner att religionen har övergivits, för Gud den Allsmäktige säger : ” Och de r inte in i regeringen förrän kamelen kommer in i skräddarens gift . ”…

om du gick i en grund ström av vatten, det betyder intensiv sorg över svårigheterna med arbete och försörjning, och missförstånd kommer att leda till kyla i relationer . Om du r på en glad plats kommer turen att vara på din sida och du kommer att ha prestige och rikedom . Om du r på natten betyder det äventyr och en strävan efter nöjdhet och fred . Om en kvinna ser att hon gick fort i sin dröm, betyder det att hon kommer att ärva en del egendom och ha en framstående person ….

Och den som såg att han passerade vägen är säker från olycka och motgång ….

…Är det att föredra att uttrycka visioner eller låta dem i uppfyllelse med tiden? För det första måste det vara känt här att det inte är sant att alla visioner uppfylls, även om visionären är en troende, kanske den troendes vision inte uppfylls direkt, den kan försenas och den kanske inte uppfylls alls. På samma sätt kan den troendes vision ljuga. På grund av haditen av Abu Hurairah, må Gud vara nöjd med honom, på profetens auktoritet , må Guds böner och fred vara över honom, sa han : [ När tiden närmar sig kommer muslimens vision knappt att ligga och muslimens vision är mer sanningsenlig för dig, och muslimens vision är en del av de fyrtiofem delar av profetskapet ] Enats om och formuleringen för en muslim . Och den som ser vad som behagar honom, det är bättre för honom att presentera det för den som korsar det för honom . När det gäller den som ser något som skrämmer honom eller bedrövar honom, ska han inte berätta det för någon, och han måste göra de nämnda försiktighetsåtgärderna . Vissa människor kanske säger varför vi inte tillåter att visioner eller drömmar tas om hand efter tid eller tid, vilket är en synvinkel som respekteras, och jag säger alltid : Min åsikt är fel som kan vara rätt, och åsikten från andra är korrekta och kan ha fel, men dessa människor bör inte skylla på dem som letar efter uttryck för sina visioner eller till och med sina drömmar. Det kan vara en god nyhet, eller en varning till dess ägare, och Imam Ahmad, må Gud vara barmhärtig över honom, sade : Synen glädjer den troende och bedrar honom inte . Och visionären kan dra nytta av det han ser i sömnen. Imam Al-Dhahabi sa i Al- Sirah [1/81] i visionen av Abd al-Rahman bin Auf, må Gud vara nöjd med honom, att han kommer in i paradiset de älskade, även om han är en av folket i paradiset , och en av de tio missionärerna, sa han : Dess överföringskedja är bra . Han och andra är en dröm, och drömmen har en tolkning, och Ibn Auf, må Gud vara nöjd med honom, gynnades av det han såg och vad han nått, tills han gav välgörenhet med stora pengar som släpptes åt honom – och beröm vara Gud – hans fötter, och han blev en av arvtagarna till paradiset och det finns ingen skada . Gud vet ,,…

Och den som såg att han blev tillsagd att komma in i himlen, han skulle få en arv ….

…Och den som ser att han drar svärdet och r in i himlen, han föreskriver det som är gott och förbjuder det onda ….

…Och den som ser att han gick in i en dagis som tillhör någon annan och sedan vill genom att in i honom för att en promenad, då indikerar han sitt rättfärdiga sittande och Hajj med dem, och när det gäller att bränna det, riva upp det eller ha på sig det är han tolkas som nämnts ovan när han nämner fruktträdgårdarna, och likaså om han ser i det av djuren eller mammutarna på jorden, och när det gäller trädgården där Guds budbärare, ber Gud vara över honom, har presenterat sitt uttryck i tionde kapitlet ….

Och den som tror att han vill klättra upp på ett berg, då klamrar han sig fast på en hårdhjärtad man som är långt ifrån förgäves eller vill ha något, för berget vid den tiden är här ett mål i sig själv som han når, och omfattningen av hans klättra på berget och så mycket som han är lätt eller svår för honom när han reser sig, det vill säga ….

Och några av dem sa att den som såg att han var förlorad ur vägen, då skulle han kanske närma sig, och om han såg att någon ledde honom till vägen, skulle han vägleda honom och sätta något förvirrat om honom, för vissa poeter säger : Den främling är som om han är i mörkret … om han inte leds av en ledare kommer han inte att konvertera…