…Gräver gravar : Skräparen frågar efter en dold efterlyst man, för araberna kallar honom gömma sig, antingen i gott eller ont, så om uppgrävd är en vetenskapsman, uppgrävs han enligt sin lära och återupplivandet av vad han har lärt sig om hans kunskap, liksom graven till Guds budbärare, må Gud välsigna honom och ge honom frid, såvida han inte leder honom till en föråldrad hög och han bryter sönderrivna eller brutna ben, då kommer han ut i sin kunskap till kätteri och olycka , och om han hittar honom vid liv, drar han ut en bra sak från sin grav och når sitt mål att återuppliva sin Sunnah och hans lagar enligt hans öde och liknande . Om utgrävningen av en icke-troendes grav eller en kätteri eller någon av dhimmahs folk begärde läran om folket med vildledande eller behandlade förbjudna pengar med bedrägeri och bedrägeri, och om uppgrävningen leder till det i en stinkande lik, slam , eller en hel del ursäkter, som är starkare i bevisen och indikerar att det krävs korruption . När det gäller den som ser en död person som har levt, lever hans Sunnah för gott eller ont för den som söker, särskilt om han kommer från sitt hushåll eller ser honom i sitt hem, eller för alla människor om han är en härskare eller en lärd . När det gäller att äta den avlidne från ett sjukhus är detta ett bevis på hans förstörelse, annars går pengar till hennes familj . När det gäller den som kallade honom död, om han var sjuk, följde han honom, och om han var jurist, uppmanade han honom och påminde honom om vad som är nödvändigt för att han ska återvända från vad han är i och fixa det han är, och när det gäller den som slog honom död eller mötte honom med rynkande och hotande och lämnar freden, så borde han akta sig och fixa vad han lämnade över honom från viljan om det är för honom eller i sig själv och hans synder mellan honom och Gud den Allsmäktige . Och om han tog emot honom med människor, tacksägelse, hälsningar och omfamning, skulle han ha ordnat honom mot den första, och omnämnandet av de dödas dörr har nämnts ovan vad som är rik på det . När det gäller lammet ovanför kistan : det stöder vad döden indikerade i visionen, och det kan följa ett tillstånd där det erövrar halsen . När det gäller begravningen undersöks den enligt döden, och det kan vara bra för den som har skadat sin skuld, och det kan indikera resenärens långa vistelse, äktenskapet och bruden och inträdet i huset i det hela taget med bruden från att tvätta, ha på sig vit och rörande parfym, då besöker hans bröder honom under sin vecka . Och kanske indikerade han fängelse för dem som förväntade sig det, och om han utvidgade sin sömn och en brudssömn, så är det som bevisas det bästa av hans ätande, goda konsekvenser och överflöd i hans värld, och om hans tillstånd annars försämrades och hans liv var oroande . Ibn Sirin brukade säga : ~ Jag gillar att ta från de döda och jag hatar att ge det .~ Och han sa : Om de döda tas från dig, dör något . Och den som dör och inte ser de dödas kropp där, då är det rivningen av hans hus eller något av det, och om grannskapet ser att han gräver en grav för sig själv, bygger han ett hus i det landet eller det lokalitet och bor i den, och den som är begravd i en grav medan han lever fängslas och dras åt för det, och om han ser en död person som omfamnar och blandar med honom, är det ett långt liv för de levande, och om han såg de döda sovande, det var hans vila ….

…Och den som ser att de döda har stigit upp från sina gravar och återvänt till sin roll, då ska den som sitter i fängelset låta växterna släppas, eller så kommer Gud att återuppliva växterna efter sin död på den platsen ….

…När det gäller grav och begravning, den som ser att han grävde för sig själv eller för andra en grav eller en grop, sedan bygger han ett hus i det landet eller bor i det, och den som ser att han begraver en grav, hans liv kommer att förlängas och hans hälsan kommer att bestå, och den som ser att han begravdes i en grav utan att dö, då kommer han att fängslas och kan bli bedrövad i sina angelägenheter. Han såg att han begravdes i en grav i form av de döda utan att fylla, så han gifter sig med en kvinna, och den som ser att han strövar omkring i gravarna och flyttar från dem medan de är öppna, sedan går han in i folks hem innovation eller fängelsets hus, och den som ser att han är en muslimsk man i en grop, han kastar honom i fördärvet. Och den som ser att han gräver en grav på ett tak, han kommer att leva ett långt liv, och den som ser att gravarna är gröna, då är dess folk barmhärtiga och den som ser att gravarna regnar, det är en nåd från Gud den Allsmäktige på dem. Och den som ser att han är begravd levande, då segrar han över sin fiende, och den som ser att en grupp begravde någon, de är fanatiska över hans förstörelse och från Han såg att han begravde sin fiende, så han skulle vinna den…

En annan kom till honom och han sa, O Abu Bakr bin Sirin, att en man såg som om han hade skurit ett ägg från dess huvuden och tog det vita och lämnade det gula. Ibn Sirin sa, säg till mannen, men det slutar. Han sa att jag berättade om dig. Han sa nej. Sedan kom han tillbaka till honom igen och igen berättar han det för honom och svarar honom som hans första svar då sa han till honom. Om du såg honom, så svär vid honom. Om han såg henne svor han en ed och sa: Om du är ärlig är du en skräpare som tar de dödas mantlar och lämnar deras kroppar, så han sa: Gud, jag kommer aldrig tillbaka….

Och den som ser att han gräver graven till en man som känner till sitt hus, hans namn och smeknamn, han tar en väg, särskilt om han når det ….

Och den som såg att han grävde upp graven för Guds budbärare, må Guds böner och fred vara över honom, han skulle förnya vad han studerade av sina ädla sunnahs och få gott för människor på hans händer, och om han nådde det hedervärda liket då han är inte Mahmud, och om han bryter några av sina organ begår han en kätteri och vildledande ….

…När det gäller de välkända gravarna indikerar de sanningen och han är omedveten om den ….

De många gravarna på okänd plats indikerar hans hyckleriska män

…Och den som ser att Gud den Allsmäktige är i gravar anger barmhärtighet nedåt på dessa gravar ….

…I en dröm är han ett fängelse, och fängelset är en grav, så den som ser att han bor i en grav medan han lever, han är fängslad . Den som bygger en grav i sömnen kommer att bygga ett hus . Den som gräver en grav och var celibat kommer att gifta sig . Och vem ser att han står på en grav, begår han en synd av den Allsmäktige säger : ( Do not be för en av dem som någonsin har dött och inte stå på hans grav ). Den som gräver en grav i ett land där det inte finns någon vägg, då är det bostad för den Hädanefter, och om han går in i den, har hans tid kommit . Kända gravar är en sanningssak och okända gravar är hyckleriska människor, för Gud den Allsmäktige säger : ( Och du hör inte dem i gravarna ). Och den som gräver en grav på ett tak, hans liv kommer att förlängas . Och den som besöker gravarna, han besöker fångarna . Regnet på gravarna är en barmhärtighet från Gud den Allsmäktige . Och gravarna indikerar resor, män och fängelser . Och den som såg att han stängde en grav, hans liv kommer att förlängas och hans hälsa varar . Och den som ser att han begravdes i en grav utan att dö, han kommer att bli plågad eller bedrövad i sina affärer . Och den som ser att han grävde upp en död persons grav, då söker han sin väg, och om den döda var vetenskapsmännen, så kommer denna kunskap att drabbas av honom, och om han är rik kommer han att bli rik. Om han kommer in i sin grav och han ser honom levande, är de pengarna förbjudna, och om han hittas död kommer inte kravet att tillgodoses . Och den som ser att han grävde upp Guds budbärares grav, han förnyar vad han har studerat från sin Sunnah, såvida han inte bryter benen, då går han ut till kätteri och illusion . Och den som grävde upp en troendes grav, en kätter eller något av folket i dhimmah, läran om vilseledande folk sökte eller behandlade förbjudna pengar med bedrägeri och bedrägeri, och om uppgrävningen ledde till ett stinkande lik, det var bevis för att nå den erforderliga korruptionen ….

…Om äggen finns på en plats eller i en skål, indikerar det kvinnor eller grannskap . Den som ser att hans kycklingar lägger sig, han får en son . Om han ser att han åt råa ägg äter han förbjudna pengar eller otukt, eller de drabbar honom . Om han ser ägg i handen blir hans fru som de döda . Om han ser att hans fru har ägglossat, kommer hon att föda en icke-troende son, och om han ser att han inkuberade en vit kyckling, så står kycklingarna från honom, då lever en död sak för honom, det kan vara svårt för honom, och en troende son kommer att födas för honom . Han kan ha fler barn än antalet kycklingar . Om äggen slår ett slag och hans fru är gravid vill han gifta sig med sin granne, men det kan han inte . Om han ser att han har mycket vitt, har han pengar och tillhörigheter som han fruktar kommer att förstöra . Och papegojaägg en from hembiträde . Och den som ser att han har kokt ägg i handen, då är en fråga som har varit lång och svår för honom lämplig för honom, och han kommer att få pengar genom att fixa det, och en död sak kommer att leva för honom, och om han konsumerar en kvinnas pengar eller är extravagant med dem, om han äter dem, kommer han att gifta sig med en rik kvinna . Och kranägg är fattiga barn . Och den som ser att han gav honom ett ägg, han har en ära son, och om ägget går sönder, kommer hans barn att dö . Och den som ser att han äter äggskal, då är han en man som gräver gravar och rånar de döda . Och ägg är mycket för ensamstående, gifta och gifta barn . Unga flickor är vita och vuxna är pojkar . Och ägg betecknar guld och silver, för dess vithet är silver och dess äggula är guld . Och ägg betecknar barn, män och slavar och kan indikera gravar . Kanske indikerade äggen ett möte med familj, släktingar och nära och kära . Kanske visade det på insamling och sparande av dirham och dinar . Och den som ser ägg brännas på en plats som gödsel bränns, det indikerar fångenskapen hos kvinnorna på den platsen ….

…Grav Om du ser gravar i en dröm förutsäger detta sorg, misslyckande och förlust på jobbet . Om gravarna har ett hjärta, förutsäger detta terminal sjukdom och död . Om du ser din grav i en dröm förutsäger detta att du kommer att bli sjuk och leva i en atmosfär av sorg och oro . Om vittnet skrivet på graven läser förutsäger detta att du kommer att tilldelas arbete som du inte gillar . Om du drömmer om att se en nyligen utgrävd grav måste du lida av andras misstag . Om du besöker en nyligen utgrävd grav är du omgiven av faror av allvarlig natur . En dröm om en grav är en olycksbådande dröm, som kommer att följas av otur i arbetsrutinerna, och den hotar också med sjukdom . Om du drömmer om att gå över gravar förutsäger detta en tidig död eller ett eländigt äktenskap . Om du tittar i en tom grav indikerar detta besvikelse och förlust av vänner. Om du ser en person i en grav med smuts som täcker hans kropp förutom huvudet, kommer en sorglig situation att drabba den personen och du önskar att du förlorade ägodelar . Om du ser din grav i en dröm förutsäger detta att fienderna kommer att arbeta outtröttligt för att få dig att plåga en katastrof, och de kommer att lyckas om du inte är vaksam . Om du drömmer om att du gräver en grav, betyder det att du är orolig för ett löfte. Om fienderna försöker fånga dig, men du har grävt graven, kommer du att övervinna hinder . Om solen skiner kommer det goda till dig från yttre förvirring . Om du återvänder till ett lik för att begrava det och se att det har försvunnit kommer problem till dig från okända destinationer . Om en kvinna drömmer om att natten har överraskat henne medan hon är på en kyrkogård och att hon inte har hittat någon plats att sova förutom en öppen grav, förutsäger detta att hon kommer att möta sorg och besvikelse på grund av döden eller falska vänner . Du kan förlora kärleken och upptäcka att många saker försöker göra dig ont . Om du ser en karg kyrkogård annan än toppen av gravarna betyder det mycket sorg och förtvivlan ett tag, men om du bär dina bördor med tålamod kommer du att hitta större fördelar och glädje som väntar på dig . Om du ser din kropp i en grav visar detta en desperat och fläckig mumling ….

…Kyrkogård Om du drömmer om att du befinner dig på en vacker och välskött kyrkogård, kommer du att få oväntade nyheter om läkning av en person som du sörjde, med tanke på att han är död, och du kommer att hitta din lämpliga lagliga rätt i länder som ockuperas och usurpers. . Om du ser en övergiven kyrkogård och en björnbärsplanta har vuxit på den, kommer du att leva för att bevittna alla dina vänner som har lämnat dig, och du kommer att lämnas i främmande förvar . Om unga män drömmer om att vandra bland de tysta dödas vägar förutsäger detta att de kommer att möta sympati och ett intimt svar från vänner . Men de kommer att behöva möta sorger eftersom vänner inte kan undvika dem . Om en brud drömmer om att korsa en kyrkogård på väg till bröllopsceremonin kommer hon att berövas sin man på grund av våldsamma händelser som äger rum under resorna . Om en mor drömde att hon bar mogna blommor till en kyrkogård, tyder detta på en förväntan om fortsatt hälsa i sin familj . Om en ung änka drömmer att hon besöker en kyrkogård betyder det att hon kommer att kasta sorgkläderna åt sidan för att gifta sig . Om hon känner sig ledsen och hopplös kommer hon att stöta på nya bekymmer och ånger . Om de äldre drömmer om en kyrkogård, tyder detta på att de snart kommer att göra andra resor till där de kommer att få fullständig vila . Om du ser små barn samla blommor och jaga fjärilar mellan gravarna indikerar detta framgångsrika förändringar och du kommer inte att gråta över någon av dina kompisers gravar . De glada maskeradfesterna kommer att vara friska ….

…Vad sägs om att se Budbäraren, må Gud välsigna honom och ge honom frid, är det möjligt? Vad betyder det? Är det alltid sann vision, vare sig budbäraren, må Gud välsigna honom och ge honom frid, var en vision som beskrivs i profetens biografi, eller var han annorlunda? Att säga eller beskriva; Till exempel om en ung man ses eller med ett vitt skägg eller bär kläder som han inte är van vid att ha på sig, eller om han ses beställa några saker som strider mot den renade sharia, såsom vördnad av gravar, avskiljning av livmodern, eller dödande, … och annat än vad jag har bevisat från berättelserna och berättelserna om dem som såg honom … ? Till att börja med säger jag att budbärarens vision, må Guds böner och fred vara över honom, är möjlig, och det är ett av de mest framträdande exemplen på den rättfärdiga visionen. De två shejkarna kom ut från hadithen i Abu Hurairah, må Gud vara nöjd med honom, som sa : Guds budbärare, må Guds böner och fred vara över honom, sa : [ Den som ser mig i en dröm har sett mig, Djävulen imiterar mig inte. . ] Och i en berättelse om honom : [ Den som ser mig i en dröm kommer att se mig medan jag är vaken, eller som om han såg mig medan jag var vaken, Satan kommer inte att imitera mig . ] I romanen : [ Den som ser mig såg rätt ]. Men bör detta vara en syn enligt ett år och biografi av beskrivningar, så Imam Muhammad Ibn Sirin sade efter prat innan [ från höger sett mig har sett ] , : om han såg i sin image . Och denna imam brukade säga till honom att han såg profeten, må Guds böner och fred vara över honom, som sa : Beskriv mig vad du såg. Om han beskrev ett attribut som han visste inte, sade han : Du såg honom inte . Sa Ibn Hajar och hans överföringskedja är korrekt . Därför, den som ser Budbäraren i strid med sin beskrivning, är visionen inte en syn på dess ansikte eller en sann vision, utan snarare en vision som behöver tolkas. Denna tolkning är relaterad till betraktaren . Därför sa några forskare : Den som ser honom i sitt utseende och tillstånd är ett bevis på det som ser ser och fulländningen av hans auktoritet och triumferar över dem som är emot honom, och den som ser honom i ett föränderligt tillstånd, rynkar pannan eller har ett skenben eller en brist i en del av hans kropp, är ett bevis på searens dåliga tillstånd . Men det råder ingen tvekan om att den som ser budbäraren, må Guds böner och fred vara över honom, oavsett vilken kvalitet det är, han ska vara glad, och han borde veta att antingen betydelsen är bra att anges, eller att ondska är förbjudet, och detta bestämde Imam Ibn Hajar, må Gud vara nådig över honom….

…Abu Ya’qub Ishaq bin Badran al-Faqih berättade för oss i Mecka, han sa att Ibrahim bin Muhammad berättade för oss, han sa: Abu Bakr bin Abi al-Dunya berättade för oss, han sa : Muhammad sa att Malik bin Dhigham sa till mig, han sa: Jag hörde Bakr bin Muadh nämna om Anbasah al-Khawas, att en man från första bröstkorgen kom in i gravarna. Han gick förbi en skalle som framgår av några av gravarna, och han blev väldigt ledsen och begravde den, sedan svängde han höger och vänster , och han såg ingen och såg bara en grav . Han sa, och han pratade med sig själv och sa : Om han avslöjade några av dem för mig, skulle jag fråga honom vad jag ser . Han sa, sedan kom han i sömnen, och det sas till honom : Låt dig inte luras av konstruktionen av gravar ovanför dem, för folket har haft kinderna slitna i smutsen, och bland dem som är glada väntar belöningen av Gud, och bland dem som är ledsna, kommer han att bli botad för sitt straff, så se upp för att försumma det du har sett . Sedan arbetade mannen flitigt tills han dog ….

…Tältet indikerar i en dröm en resa, grav, fru eller hem . Och de många tälten är moln . Och den som såg att ett tält slogs på honom, om han var en sultan, skulle han ha lagt till Sultan, och om han var en soldat som tog över mandatet, och om han var en köpman som reste och fick gott och ära och en vacker slavflicka . Om han ser ett vitt tält bredvid sitt tält, är han en man som förbjuder det goda, förbjuder det onda och omvänder sig från en stor synd . Och den som såg månen i sitt tält, han skulle älska sin granne från sultanens hus . Tältet i en dröm tillhör den som kom in i det eller slogs för honom, och om det är inkompetent för kungen, hedras han av sultanen . Och tältet och kupolen utan tältet . De vita tälten är martyrernas gravar, liksom tältets gröna . Och den som går ut ur ett paradoxalt utgångstält, han tas bort från sin myndighet och isoleras från sina medhjälpare . Och den som ser att hans tält är hopfällda, det är hans liv och hans auktoritet . Och kupolen är en kvinna . Se även Al-Fustat ….

…Föredragna sunnier och gruppen 75 – för resten av Ibn al – Walid sa : berättade för mig Abu Ghias sa : Medan jag tvättar det nomadiska ödet, sa : Vtafrqgua mig jag stannade ensam, jag sa : Ve de förnekare Bokdar Gud, sa : Vantvd föll till och med från rodret, han sa : När han begravde honom vid Bab Al-Sharqi såg jag i sömnen den natten som om jag lämnade moskén, om en begravning på marknaden bar av en etiopisk med fötterna i händerna, så jag sa : Vad är det här? De sa : Så och så. Jag sa : Ära vare Gud, begravde du honom inte på Bab Al-Sharqi? Han sa : Du begravde honom på en annan plats, så jag sa : Gud , jag kommer att följa honom så att jag kan se vad han gör med det. Så när de kom ut med honom från judarnas port, skötte de honom mot de kristnas gravar, så de begravde honom i den, så hans ben visade sig för mig om det är svartare än natten ….

…Korgar hans vision i en dröm indikerar en vävare, en skräddare, en hembyggare eller en ingenjör . Kanske visade hans vision grävare som gömmer de döda i sina gravar och döljer dem ….

…Vad sägs om att se de döda, har detta en praktisk förklaring och kan de levande andarna och de dödas själar sammanfalla? A : Forskarna har bevisat denna typ av vision, och några av dem betraktade det som en rättvis eller korrekt vision. Ibn al-Qayyim sa (Al- Ruwah _ s. 63) Den korrekta visionen har sektioner : En av dem är : en inspiration att Gud, ära åt honom, kastar i en tjänares hjärta och bland dem : mötet med den sovande själen med de dödas själar från sin familj Och hans släktingar, följeslagare och andra, inklusive : hans själs uppstigning till Gud, ära åt honom och hennes tal till honom, inklusive : hans själ går in i paradiset och bevittnar det , och så vidare. Mötet mellan levande och döda andar är en av de typer av sanna visioner som människor har av samma typ av sensuella . Bevis på denna vers : ( Gud dör själv när hennes död och som inte har varit i hennes dröm genom att undersöka det som tillbringades av döden och skickade den andra till obegränsad tid i det är tecken för dem som reflekterar ..) [ klick : 42] Detta är meningen med versen, att Gud avslutar tjänarnas liv genom att ta deras själar i slutet av sitt liv (och den som inte dog i sin sömn ) dvs sömntiden hindrar den från att fungera som om den vore en gripen sak, så den som dömdes till döden medan han sover tar den medan han sover, och han skickar den andra som inte dömdes till döden, så dess ägare lever till slutet av sitt liv . Ibn Abbas och andra kommentatorer sa : De levande och de dödas själar möts i en dröm, så de blir bekanta med vad Gud vill av dem. Om alla av dem vill återvända till kropparna grep Gud de dödas själar med honom och skickar själar till deras kroppar . ( Abu Bakr Al-Jazaery – s. 1124) Så verklig död kallas en stor död, och en sömndöd kallas en mindre död, och Guds budbärare, fred och välsignelser är över honom när han vaknade från sin sömn skulle säga : ( prisad vare Gud, som ibland efter att han dödade oss och för honom är en uppståndelse ) , så han kallade sömndöd . Och han bevittnade detta från Sunnah, jag menar, själ som håller vad de två shejkarna gjorde från bönens hadit innan de somnade. Han, må Guds böner och fred vara över honom, sa : (( om någon av er går till hans säng, låt honom skaka av sig sängen inuti slöjan, då vet han inte vad han lämnade honom, då säger han : I ditt namn, min Herre, jag placerade min sida och med dig höjer jag den om jag höll mig, så barmhärtig över henne, och om jag skickar henne, kommer jag att bevara den med det du bevarar dina rättfärdiga tjänare )). Och vittnet i att fånga själen i en dröm och skicka den, och för att något nämns, var han en av dem som var känd för lydnad, bön, fasta och välgörenhet, alltid klagande över sin brist på syn på sin avlidne far, med sin stort rykte för att se de döda och deras förhållanden, och många av hans närmaste frågades om sina döda, och han blev förvånad över att inte se honom till sin far, och en gång mötte jag honom med glädje, rapturous och glad, och säger vilka goda egenskaper du vill ha om hans tillstånd, och innan jag frågar honom om hans lycka, skyndade han mig som om han avslöjade min fråga genom att säga: Jag såg min far igår, jag såg min far igår, och han berättade för honom sina visioner, så Jag sa till honom : Bra, jag såg den onda kyvetten som Gud ville, tack och lov den här visionen är bättre för dig, och må Gud gynna din far Gud Verwah till din status, så Nhspk Gud Hsepk vi rekommenderar inte den ena Gud, (det överenskommes sunnierna om att de döda gynnas av att söka grann orhoods, Bdaaihm och Astgfaarham dem, välgörenhet, fasta och läsa Koranen och andra verk, detta kapitel talar för att förklara doktrinen Tahhaawi mark Ibn Abi Ezz Hanafi s. 115 och följande. ) Grät mycket Hamad Gud och ber om förlåtelse, har visat att de själar döda i varierande Mstqrha i näs största skillnaden, den mismatch : de liv de högsta Illiyun sprit Alonbea A, inklusive : sprit i grödor av gröna fåglar som vissa av martyrerna, och några av dem är fängslade vid himmelens port, och några av dem är låsta i sina gravar, och några av dem är huvudkontoret för himmelens port, och andra är låsta på jorden vars själ har inte stigit till den Högsta, och i Andens bok tog Ibn al-Qayyim hand om sådana undersökningar…

Om han ser att hans begravning fördes till välkända gravar, är det en rättighet som når hans herrar.

…När det gäller uppgrävningen, den som ser att han gräver upp graven för en av profeterna och rättfärdiga människorna, då är han flitig i genomförandet av sin metod, och den som ser att han gräver graven till Guds budbärare, må Guds böner och fred vare med honom, förnyar vad som har studerats av hans ädla Sunnah och får människorna bättre på hans händer, och om han når det hedervärda liket är det inte med Mahmoud. Hans medlemmar begår kätteri och vilseledande. Vi söker tillflykt hos Gud från det. Och den som ser att han gräver upp ett folks grav, han är flitig i vad han går igenom, och den som ser att han gräver upp sin kropp, då är han flitig att söka världen. Om han uppnår något, kommer han att segra med sitt behov, och om han inte får sin kredit, och den som ser att han gravar upp en grav, stiger upp från den. En levande människa är god och lycklig, särskilt om han är från folket av fromhet, då är han den bästa i världen och det följande. Och den som ser något av djuret grävas upp i sitt hus, då är han en fiende, låt honom se upp…

…Al-Nabbash hans vision i en dröm indikerar att han uppgrävde det som berättades i ord eller avslöjade hemligheter, klippte av vägen och förvärvade det förbjudna . Och graveraren indikerar insidan i saker, sökaren efter dolda saker och dolda frågor av vetenskap och skatter . Det kan tyda på att otrohet och kätteri är inblandade . Och den som ser att han gräver gravar och inte tar ut de döda, då kommer han att befrias från sin nöd, och goda nyheter kommer till honom . Och den som ser att han talar till de döda om sina behov, hans behov uppfylls för honom och hans förväntningar uppfylls ….

…I en dröm är det ett tecken på återlämnande av insättningar, eller frälsning av patienten från hans sjukdom, eller fången från hans fängelse, och kanske indikerar detta möte med frånvarande . Och döden i en dröm är en brist på religion, korruption i den och en höjd i världen om den åtföljs av gråt och skrik så länge den inte är begravd i smutsen, och om den är begravd hoppas den inte Salah . Och den som såg att han dog och att det inte fanns någon död kropp, detta indikerar rivningen av ett hus från sitt hem, och det sägs : Snarare som är blind i hans syn och länge i sitt liv . Och det sades : Döden är en resa eller fattigdom . Man sa : Döden är absolut äktenskap, för den döda behöver parfym och tvätt som en gift . Och den som ser att han dog och är gravid och inte begravd, han kommer att besegra sina fiender . Och den som ser att han levde efter sin död, han kommer att göras rik efter sin fattigdom eller ångra sin synd . Och den som är död sa till honom att han inte har dött, han befinner sig i martyrernas helgedom . Och den som ser den döda är sjuk, han är ansvarig för sin religion . Om folken i gravarna går ut och äter all folkets mat, så går priset på maten upp . Det som den döda berättar om sig själv eller någon annan i en dröm är sant och sanningsenligt . Och den som ser en död i god form medan han skrattar, så är det . Och den som ser att han ber för de döda, han predikar för en hjärtlös man . Och den som ser att han går på en döds spår, han ska följa hans väg . Och den som såg att imamen dog, skulle landet förstöras och tvärtom . Döden är ånger från en stor synd . Och den som ser att han dog naken, då blir han fattig, och om han är på en matta kommer världen att förenklas för honom . Och den som ser att hans son har dött, han kommer att räddas från sin fiende . Och den som såg att han hade dött och begravdes, då indikerade en slav att han hade befriats, och om han inte var gift, indikerade han att han hade gift sig, och om patienten såg att han hade gift, skulle han dö . Och döden är en bra guide för dem som är rädda eller ledsna, och brödernas död indikerar fiendernas död . Och den som ser att han är bland de dödas folk, han är bland folket av hyckleri . Och den som ser att han följer med en död person, han kommer att resa långt borta . Och den som ser att han är i badet, hans befallning kommer att upphöjas och han kommer att räddas från synder, bekymmer och skulder . Och den som ser en död människa att han lever, han kommer att leva för honom en död sak . Om han ser den döda vara upptagen eller trött, distraherar det honom med vad han befinner sig i, och om han är sjuk är han ansvarig för sin skuld . Och om han såg att hans ansikte var svart, dog han av misstro . Och den som ser att han har återupplivet de döda, en jude eller kristen eller en kätteri, hälsar dem på sina händer . Om han ser att han väcker de döda till liv leder han ett förlorat folk . Och den som ses levande ger de döda något som kan ätas eller drickas, så det är skada som drabbar honom i hans pengar . Om han ser den döda personen och ger honom mat, kommer han att få en hedervärd försörjning . Om han ser att den döda har tagit hans hand, kommer pengar att hamna i hans hopplösa sida . Att prata med de döda är ett långt liv, och att ta från de döda är en bestämmelse . Och den som ser att han talar till de döda, då kommer det att förnekas mellan honom och folket . Och den som ser att han accepterar en välkänd död, han drar nytta av den avlidne med kunskap eller pengar han lämnade . Och det sades : Den som ser att han tar emot en död person och synen är sjuk, då indikerar det hans död . Och den som ser att han gifter sig med en död kvinna och ser att hon lever, då kommer de levande att dö . Och den som ser att den döde ger honom sin slitna eller smutsiga skjorta, då blir han fattig . Och den som ser att de döda slås levande, de levande har fört korruption i sin religion . Och den som ser en död som slår honom, han blir bättre av att resa . Och den som ser en död som sover, hans sömn vilar i det härnämnda . Och om han ser en levande person sova med en död, kommer hans liv att bli långt . Och den som ser att han lever bland de döda, han reser långt bort och korrumperar sin religion, och om han ser att han är med de döda medan han lever, blandar han sig med människor i deras religion, korruption . Och den som ser den avlidne bland de otrogna som bär gamla kläder, då kommer han att vara i dåligt skick i det följande . Och den som ser en död människa och säger till honom att han aldrig dör, då är han i martyrens helgedom och han är välsignad i det Hädanefter . Och den som ser att hans mamma dör, då försvinner hans värld och förstör hans tillstånd . Och den som ser att hans bror har dött och är sjuk, han är hans död . Och den som ser att hans fru dör, hans bransch där hans försörjning blir utarmad . Och den som ser att han ber för de döda, han kommer att förbön för en korrupt man . Och den som ser att en död drunknar i ett hav, då drunknar han i synder . Och den som såg att de döda kom ut ur sina gravar, de i fängelset skulle släppas . Kanske indikerade döden plötsligt den rikedoms hastighet för de fattiga . Profeternas död, fred vare med dem, i en dröm är en svaghet i religionen, och deras liv är motsatta . Kanske vet vetenskapsmannens död framväxten av en kätteri i religionen, föräldrarnas död i brist, fruens död är en värld som lämnar och barnets död ett manligt avbrott . Och de dödas böner för de döda är ogiltiga handlingar . Att se de döda polyteisterna i en dröm är fiender ….

…Fegheten : betecknar det Hädanefter eftersom det är dess passagerare och för det går den som nådde det till det, och det är inneslutningen för dem som nådde det, och det kan indikera bostad för träldom, asketism, tillbedjan, övergivande av världen, gråt och predikningar, för dess folk i deras avstånd från människor är en lektion för dem som besökte dem och en predikan för dem som såg dem och deras förhållanden och deras utmattade kroppar och deras uppdelningar avslöjades för honom Den krossade och den Profet, må Guds böner och fred vara över honom, kallade den när han gick in i den och hälsade dess invånare : bostaden för ett troende folk . Kanske indikerar det döden eftersom det är hans hem, och det kan hänvisa till de otrognas hus, innovationsfolket och dhimmis-samhället eftersom de i det är döda . Död i tolkning är korruption av religion, och det kan indikera rollen som underskattas av destruktiva gärningar och korruption, såsom äktenskapsbrotts roll och alkoholens roll där de berusade kastas bort som de döda och rollen som de oaktsamma som inte ber och inte kommer ihåg Gud den Allsmäktige och inte höjer dem till handlingar, och det kan tyda på fängelse eftersom de döda är fängslade i hans grav. Han gick in i en kyrkogård i en dröm och var sjuk när han var vaken, han blev för henne och dog av sin sjukdom, speciellt om det fanns ett hus eller ett hus i det, och om han inte var sjuk så titta och om han var i tiden för hans entré vördnad gråter i hans ögon eller följer Guds allsmäktige bok eller ber till qiblah, då är han ingången för folkets godhet, rakade minnet av dhikr, och han fick den rituella ritualen och gynnades av vad han såg eller hörde, och om det var när han kom in i det skrattande eller utsatt för ondskan eller att klaga på gravarna eller gå med de döda, kommer det in i folket av ondska, omoral och korruption av religion blandar dem på vad de är på , och om han går in i det med adhaanen, predikar han den som inte undervisar och föreslår det goda Han som inte utför gärningen, reser sig i sanning och vittnar sanning bland ett okunnigt, okunnigt eller icke-troende folk, och vad gäller de som såg de döda och steg upp från sina gravar eller återvände till sina hem okända okända, då kommer han att lämna fängelset eller överlämna folket i en stad till polyteister eller spira vad folket planterade av kärlek på jorden från det de var så eländiga för evigt a Att minska lika mycket som ökningen av visionen och de uppenbara bevisen och dominerande sakerna i uppvaknandet ….

…Den som ser att han gräver i ett land, låt honom titta på den dörren och hitta vad han såg eftersom vi nämnde landet och vad som är relaterat till det, och när det gäller fyllningen, det är på toppen, och omnämnandet av att fylla gravar och grävningar i dess kapitel och grindar har redan nämnts, och när det gäller fyllningen av vad som nämns här från de olika typerna, är det en återgång till något, och det sägs Grävning är en resa och återfyllningen är en bostad, och det finns inget gott i den som ser fyllningen om den är svag eller sjuk ….

…Professor Abu Saad, må Gud vara barmhärtig mot honom, sa : Grundprincipen när det gäller den döda personens vision, och Gud vet bäst, är att om du ser en död person i din dröm göra något bra, så uppmanar han dig att göra det, och om du ser honom göra en dålig sak, förbjuder han dig att göra något och säger att du ska lämna det . Och den som ser det som om han gravar upp en död persons grav, då letar han efter den döda människans liv i händelse av sitt liv i religionen och i världen, så att han kan följa sitt eget liv . Om han såg de döda leva i sin grav skulle han få laglig rättfärdighet, visdom och pengar . Och om han hittas död i sin grav, likvidera inte pengarna . Några av dem sa : Den som såg det som om han hade kommit till gravarna, grävde upp dem och hittade dem levande eller döda, det indikerar att katastrofal död har inträffat i det distriktet eller staden, och Gud vet bäst . Från detta kapitel uppstår många frågor i det trettio nionde och trettioåtta kapitlet, så den som älskar dem, låt honom söka dem där ….

…Al-Rawdah är någon som såg Riyadh al-Khidr i en dröm vars essens inte är känd, för det är islam och religion . Så är all grönhet på jorden . Det sägs att någon som såg en dagis plötsligt skadades . Och om han ser de döda i en god trädgård, då är han i himlen . Dagis indikerar världen och dess prydnad och frun som har många pengar . Och den okända trädgården kan indikera varje dygdens plats där Gud den Allsmäktige följs, såsom Profetens grav, fred vare med honom, minnesringarna, godhetens moskéer och de rättfärdigas gravar och dagis kan hänvisa till Koranen och boken om kunskap och visdom, och det kan indikera paradiset, så den som går ut ur det till ett träskigt land eller går från ett år till en kätteri eller till en syndshandling . Och den som ser sig själv på en äng medan han äter av den, och han är vid tiden för Hajj, eller i den ringer han till bön, då gör han Hajj, och om den icke-troende ser att han omfamnar islam, eller gärningsmannen ser honom omvända sig, annars är det en bra gärning att han gillar att delta i fredagsbönen eller begravningen ….

…Vasset är i en dröm som demoraliserar människor . Och den som ser att han har ett vass i handen medan han lutar sig på det, han har åtminstone kvar av sitt liv, och han är fattig och dör fattig, och vassen är en sparsam person som inte har någon religion eller lojalitet, och visionen om det persiska vasset indikerar analogi, prövningar och hyckleri i näringslivet och indikerar kanske avskyvärda pengar och deras insamling genom ondska och olycka . Om vassen blev stänger av silver, guld eller horn var det bevis på rättfärdiga handlingar som kräver paradis, lösningar på deras palats och sittande under deras kupoler med vad de får från rena män . Vasset är ett hyckleriskt folk, och om du hör en röst för det är det ett argument . Och sockerrör indikerar trött försörjning, och det kan indikera pöbeln, och det kan indikera ära i god släkt eller stor kunskap . Och röret, om det planterades på sin plats, kan indikera platsens ruin och avslöja dess folks tillstånd . Hans avskalade vision indikerar fångens frälsning, fångens käke från träldomen, de sjukas säkerhet och de dödas uppgrävning från deras gravar ….

…Rakhma är i en dröm en smutsig dåraktig person om den ses på natten . Men om det ses under dagen, indikerar det en sjukdom . Och den som ser att han har tagit barmhärtighet, han kommer att utsättas för krig, och mycket blod kommer att strömma i det, och kanske svår sjukdom . Och den som ser många stenar, han kommer in i en stad vars folk kommer att gå till ett militärläger . Om han ser en sjuk person i sitt hus kommer han att dö, eller så kommer han att vara nära döden på grund av sin sjukdom . Al-Rakhma för garvare och keramik är ett bevis på godhet och nytta, och för läkare och patienter är det ett tecken på ondska . Al-Rakhm betecknar fiender, lediga människor och människor som tvättar de döda eller går till gravar . Och Al-Rakhm betecknar tjuvar, band, ensamhet, förstörelse av mästaren och obscent tal ….

…Och den som ser att han togs ut ur en grav och sedan återvände till den igen, han kommer att se en fördel från en härskare och bra då kommer han att fängslas efter det om han tillskrivs en kung med ett jobb, och om det är inte det, då mäts det mot honom i enlighet med hans ställning, och när det gäller gravgrävare, han är en man med stor makt med majestät och som för gravar, de är kärlek Till okunnighet eller korruption i hans religion och illusionens illusion och ångrar från medföljande okunnighet, välsignar sedan omvändelse efter det ….