…Ser himlens folk eller helvete människor visioner eller drömmer? Den här frågan är en av de frågor som jag har slutat mycket med, och efter en lång undersökning av egenskaperna hos paradisets och helvetets folk säger jag : Paradiset är bostad för välsignelse, och vilken vänlighet, Gud Den Allsmäktige säger i den gudomliga haditen som Bukhari berättade i Paradisets bok och beskrivningen av dess salighet genom Abu Hurairah, må Gud vara nöjd med honom : [ Jag har för mina rättfärdiga tjänare förberett vad inget öga såg, inget öra hörde och inget risk för mänskligt hjärta ]. Enligt vad hon kallade att säga frid vare med honom om dem, som anges i Bukhari också, i samma position den förra : […….. Urinera inte, eller gör avföring, inte Imitkhton, inte Atvlon, Omchathm guld, mysk nominerad och Mjamram Aloe Och deras män al-hoor al-ayn, deras moral på skapandet av en man, i bilden av sin fader Adam, sextio alnar på himlen ]. Denna salighet är evig, och elden är också bostad för evig elände. Al-Sahih har också bevisat vad Al-Bukhari berättade genom Abu Saeed, som sa : Guds budbärare, må Guds böner och fred vara över honom, sade : […. O paradisens folk ! Odödlighet, det finns ingen död, o helvete ! Odödlighet är inte död ]. Att sova är ett av kännetecknen för brist i paradisets folk, och det kom i hadith genom Abu Huraira med en kedja av överföring : [ Sova är dödsbror , och paradisets folk sover inte. ] Denna hadith korrigerades av Al-Al-Albani, må Gud förbarma sig över honom, i Al-Silsilah Al-Sahihah, J / 1 s. : 74 H : 1087 Det strider också mot helveteens eviga plågor, eftersom de önskar att Gud skulle befria dem från sin plåga, men de har bara sorg, som den Allsmäktige sa om dem. [Och varna dem på hjärtklappningsdagen, eftersom saken har gått medan de är försumliga och de inte tror ] Maryam : 39….

…Och den som ser marknaden är full av människor och är bra för vad han ber om, då spenderar han sina varor och ökar sina vinster ….

…Och den som ser en kvinna instruera människor och förbjuda dem i Gud, då är han god i religionen, speciellt om saken är för sökanden ….

…Och den som ser några av de rättfärdiga från de döda blir levande i sitt land, för den staden kommer att få sitt folk fertilitet, lättnad och rättvisa från sina vårdnadshavare, och statusen för deras chef, Al-Hasan Al-Basri, må Gud vara barmhärtig på honom, passar som om han bär ull, och i mitten av det är en kedja och hans ben är bundna, och den har en pall honung, som står på en dumpa. Hans hand var en tanbir som slog honom, medan han var baserad på Kaaba, så jag berättade hans visioner om Ibn Sirin, och han sa : När det gäller hans ullsköld, steg han upp honom, och vad hans kappa gäller, hans styrka ligger i Guds religion och vad gäller hans älskling , hans kärlek till Koranen och dess tolkning av människor, och vad gäller hans återhållsamhet i hans fromhet. Hans fötter, och när det gäller att slå en tanaburah, sprida sin visdom bland folket, när det gäller hans förlitande på Kaaba, vänder han sig till Gud, må han förhärligas och upphöjas ….

…Och den som ser att han säljer människor från vad som är kläder, då leder han dem till rätt sak så länge han inte tar priset. Om han tar dirham, är det lämpligare än dinarer och dinarer, med tanke på att de är en skuld ….

…Han är garantisten och garantisten, och hans vision kan indikera rädsla, och kanske höjden av ödet, presidentskapet, framsteg, föreskriver gott och förbjudande vice . Kanske angav hon ögonbrynet, fadern, mamman eller professorn. Om han i en dröm blev en imam och bad med människor på väg till qiblah med fullständig renhet, varken mer eller mindre, i den, och om han var värd förmyndigheten, härskningen eller konfronterade det som är nyttigt för folket, att kommer att hända honom, och han kan ha gått in i sig själv i en garanti eller ett gruppsponsorskap Eller han deltog i ett folk som hoppade på gott från dem, och om han hade bett med andra än qiblah, förrådde han sina kamrater och köpte sina kätterier , och han kan ha begått något förbjudet och folket ber honom om det med honom, och den som ser att han befaller ett folk i bön så följer han ett tillstånd där han justerar efter att hans kyss är rak, hans bön är fullbordad, eller han beställer människor eller förbjuder dem . Och den som ser att han leder okända människor på en okänd plats och inte vet vad man ska läsa, då är han till ära för döden . Och om en kvinna ser att hon leder män bön, dör hon för att hon inte är lämplig för att leda bönerna, så det är bara när hon dör före dem när de ber om henne . På samma sätt, om han ser en icke-mahram man som inte vet hur man ber eller läser, leder han ett folk, och den som ser att han ber i ett folk som står medan han sitter, då överträder han inte deras rättigheter, men de är brister i sina rättigheter, eller hans visioner tyder på att han åtar sig ett sjukt folk, och om han ber med dem sittande medan de står och sitter så förkortar han inte i en fråga som han tar över, om han ber med ett folk som står och sittande följer han befallningen från de rika och de fattiga, och om han ber med dem som sitter medan de sitter, förbannas de av att drunkna eller stjäla kläder eller fattigdom . Om han ser att han ber med kvinnor, följer han befallningen från ett svagt folk. Om folkets mor är på hans sida, eller om han ligger och bär vita kläder, och han förnekar sin ställning, och han reciterar inte i sin bön eller säger takbeer, kommer han att dö och folk ber över honom . Om guvernören ser sig själv leda folket är han isolerad och hans pengar är borta . Den som ber med män och kvinnor kommer att uppnå dom bland folket om han är värd detta, annars kommer han att kunna förmedla och förena människor . Och den som ser att han har fullbordat bönen med folket, hans mandat kommer att fullgöras, och om hans bön avbryts, avbryts hans vårdnad och hans beslut och ord genomförs inte, och om han ber ensam och folket ber individuellt, då är de ute . Och om han ber en överflödig bön, går han in i en garanti som inte skadar honom, och om folket har gjort honom till en imam, kommer han att ärva en arv . Om han tror att han leder människor, och inte läser bra, ber han om något och hittar det inte . Och den som ber med ett folk på ett tak, då kommer han att göra gott mot människor och ha ett rykte när det gäller hans lån eller välgörenhet ….

…Och om han ser att han skiljer det från folket, följer han något som får människor från honom som ett resultat ….

…Det känns som att sitta med människor runt elden Jamon skada det får en välsignelse och den Allsmäktiges välsignelse som att säga att Burke i elden och runt ….

…Om imamen såg att han gick, hälsade några vanliga människor honom och han gick i örat på honom. Han dog plötsligt, när han sa att Shaddad bin Aad, när han gick till paradiset som han hade tagit, mötte dödens kung honom i form av någon blygd, så han betrodde honom i örat och knäppte sin själ ….

…Och den som ser att han skriver till människor på deras papper, han kommer att inta en stor position ….

…Han såg huvudet på människor avskärda i en stad, grannskap, hus eller vid dörren till ett hus, så att folkets huvuden skulle komma till den platsen och samlas i den . Och det sades att den som såg att han åt sig själv fick pengar och stor auktoritet . Om han ser att han äter korsfäst kött, spetälsk kött eller spetälsk kött, slår han stora pengar och är förbjudet…

…Och den som ser att han uppmanar människor och är värd mandatet, då tar han över en fråga som styrs av den, och om det är en fråga, så genomförs den ….

…Om han ser att människor går ut till jihad kommer de att drabbas av seger, styrka och stolthet ….

…Och den som ser att han kommer ihåg människor och inte från sin familj, då är de bekymrade och han ber till Gud den Allsmäktige om lättnad, och han är den mest kunniga om rätten ….

…Och den som ser att han ber med överflödiga människor, han ingår en garanti som inte skadar honom, och det sägs att den som ser att han har blivit en imam kommer att ärva en arv från det Allsmäktige ordspråket, ~Vi gör dem till imamer och gör dem arvingar . ~…

…Och om han är bland vanliga människor som inte kan orättvisa, är det förbjudet och kan vara en lättnad från sorg, och om visionären är rik, betalar han zakat på sina pengar ….

…Den som ser en av kaliferna med ett rent ansiktsslöja talar mjukt med honom, då kommer världens goda och det följande att hända honom, och om han ser honom befalla en handling i sitt utdrag, kommer han att slå ära, en hög minne och en snabb godhet i sin värld och i det följande ….

Det tolkas i nio aspekter som döljande, nytta, pengar, kläder, värdighet, prestige, religion, godhet och ett bra kommando ….

…Professor Abu Saad, må Gud vara nådig med honom, sa : En persons hud och hud är hans skydd . Och mörkningen av hudfärgen i tolkningen kommer att betona att lämna religionen…

…Och essensen tolkas av en man med religion, kunskap, askese och dyrkan ….

…Några av uttryckarna sa: Jag hörde från Sheikh Muhammad al-Qarouni, en av shejkarna i uttrycket, att vissa kungar såg i sin sömn som om han hade ätit en sjöjungfru, så han berättade det för honom, så han sa till honom att du ska tro på något som kommer att avvärja ondska från dig. Kommando och magh uppenbar ….

…Några av uttryckarna sa att jag försökte visionen om begränsningen många gånger, och jag såg inget annat än bra av den, och ju tyngre begränsningen, desto större stabilitet och finare ….

…Och den som ser att något av det slog en plats och inte träffade det, då påverkar det inte det, men det händer på grund av det, och allt som en person kastar på honom av alla slag är tal, och vad som var rätt från det , talet hade en effekt, och om hans smärta var mer intensiv, och om det inte gjorde ont, så har talet ingen effekt och Gud vet vad som är rätt ….

…Och måttet tolkas av en man och en rättvis man om han inte släcks ….

…När det gäller brännaren tolkas den av tjänaren och tjänaren från vilken han får medlidande med dess ägare och folk berömmer dem, så vad han än ser i den från Zayn eller Shin kommer han att återvända till dem, och om det är av metall , de är relaterade till just den metallen ….

…Om han ser som om håret på vänster sida av huvudet har spridit sig, indikerar han att han drabbas av män och från sina släktingar ….

Och den som ser att han har fallit på en eldfest, kungen ska ta alla sina pengar ….

…Och den som ser att håret på huvudet har fallit av utan att göra, tyder detta på oro och nöd hos föräldrarna ….

…Och den som ser att han rider på ett sto och sedan går av det, han ångrar något, och det sades att den vilda hästens vision tolkas av en galen man och haronen tolkas i tre svårighetsaspekter i frågor och en motsägelse till hans följeslagare och en trött kvinna som inte håller med och skadar ett brott i goda frågor och man sa att ridning leder till förvärv av pengar och avstigning mot det ….

…När det gäller klimparna tolkas deras vision med omsorg till slutet av det som efterfrågas och förvärv av rikligt med pengar, överflöd, glädje, livlighet och glädje ….