När det gäller rapphylsan tolkas den i ansiktet, och Al-Kirmani sa att Al-Hijjah är en vacker kvinna eller en vacker piga ….

…När det gäller hjärtat är det en persons sinne, hans intellekt, hans sinne och hans religion. Oavsett vad han ser i det från Zayn eller Shin, så sa hans tolkning i det och några av dem att om en person ser ett hjärta, så är det bra i sin religion och goda förnuft, och den som ser sitt hjärta kidnappas och går bort från det handlar om fyra aspekter av allvarlig rädsla, galenskap, korruption av religion och förekomst av katastrof. Svart och täckt med en slöja är han förlorad från sanningen och många synder…

Gruppen Den som ser en grupp människor i en dröm, då kommer den Allsmäktige att ha barmhärtighet över honom när han testar honom, och kanske att se gruppen indikerar en förlust och en förlust . Och det kan tyda på rädsla och änglar . Om en person ser en död son till en grupp är han avliden ….

…Gården : betecknar kvinnan, för hon plöjer, sår, bevattnas, bär, föder och suger fram till skörd . Och växten dispenseras med marken, så den kommer att ge den sin son eller sina pengar, och kanske indikerar den marknaden, och dess försörjning, vinster och fördelar är så rikliga i planteringsvinster, dess behov, vinst och förluster, och det indikerar krigsfältet och skörden av spiken som skördats av svärdet . Och kanske indikerades världen och dess gärningar av gruppen människor, deras unga och gamla, deras shejk och deras äldre, för att de var skapade från jorden, och de förbannade och växte som en planteringsväxt, som den Allsmäktige sa : ” Av Gud spirade du en växt från jorden . ” Spikarna i denna aspekt kan indikera världens år, månader och dagar, och Yusef al-Siddiq, fred vare med honom, tolkade dem i år, och de kan hänvisa till världens rikedom, butiker och deponier, för att samla en spik med mycket kärlek . Kanske indikerade bonden varje plats där han plogar för det följande, och arbetar för belöning och belöning, såsom moskéer, slipsar, rakning av minnet och allmosorna, för Gud den Allsmäktige säger : ” Den som vill ha det kommande, vi plogar mer för honom och den som plogar det från världen . ” Den som plöjer i denna värld en gård, han gifter sig med sin fru . Om det växer kommer hans fru att bära det . Om han var singel gifte han sig . Annars kommer hans marknad att röra sig och hans vinst kommer att öka, och kanske hans föregångare och hans lag . Annars bildades han i striderna, han samlade den om det var hans avsikt . Den som ser skördar skördas : Om det var i ett land där det fanns krig eller bödeln och striderna, försvann människor i det med svärdet, vilket är fallet med det som skördas i en dröm med en skärd . Och om det var i ett land där det inte finns något krig och det inte är känt i det, och skörden därifrån var i den stora moskén eller bland butikerna eller mellan rollens tak, så är det Guds svärd med pesten eller pesten . Och om det var på en av marknaderna, ökade fördelarna med dess folk, och lycka blev bland dem med vinsten . Och om det var i en moské eller en god moské, och folket var de som tog skörden själv utan att se en okänd skörd för dem, så är det löner och goda gärningar som uppnås av alla som skördade . När det gäller att se skörden på två tunnland plöjning, om det var efter att såningen var fullständig och kryddad, så är den giltig i den . Och om det var innan det slutfördes, är det en pandemi inom jordbruket eller hyckleri i livsmedel ….

…När det gäller begravningar, den som ser att en grupp går i en begravning, då indikerar det att begravningsägaren har företräde framför den gruppen eller över antalet människor, men han förtrycker dem och förtrycker dem, och den som ser att han har fallit från hans begravning kommer att falla från hans rang, stolthet och värdighet, och den som ser att han är en bärare av en begravning, sedan följer han en person med auktoritet och drar nytta av honom med pengar, och den som såg människor trångt in i hans begravning medan han växte upp på deras händer skulle han få makt och prestige, och den som såg folk gråta bakom hans begravning, berömde han sitt straff. På samma sätt, om de prisar honom och ber för honom, och den som ser en begravning på en marknad, indikerar det hyckleriet av de varor som finns på den marknaden och den som ser att en begravning går i luften, då är det Det indikerar döden av en stor man, och den som ser en begravning gå på marken medan han är inställd i den, rider han på ett skepp, och den som ser att en stor begravning placeras på en plats, människorna på den platsen rider omoral….

…En transplantation är en person som ser i en dröm att han har planterat ett implantat, sedan blir hans fru gravid . Och förbränning av grödor är hunger och torka . Och den som ser att han strävar efter en grön gård, då bedriver han rättfärdighetens och asketismens verk, och han vet inte om han kommer att accepteras av honom eller inte . Och den som ser att han planteras i ett land, då har giften en son, celibaten har ett äktenskap, ägaren av grödan ökar sin inkomst, och sultanen har kapacitet i sitt rike . Och grön plantering indikerar lång livslängd . Och torrtransplantation är en indikation på kortvarig . Att säga rättfärdighet tar det med rättfärdighet eller välgörenhet som fördubblar belöningen . Kanske visade en spets av vete svårigheter, precis som ett vetehuvud indikerade en fördubbling av belöningen . Och sensor korn med bra . Och implantation indikerar handling . Så den som ser att han befinner sig i ett land som är lämpligt för odling, han gör ett jobb som han hoppas på en bra morgondag . Och den som sår på ett annat ställe än transplantationen, då begår han äktenskapsbrott . Om han ser att grödorna skördas vid en annan tidpunkt, indikerar detta död i den orten eller kriget . Och den som gick mellan åkrarna, han gick bland Mujahideens led . Och den som ser att han har ett välkänt utsäde, då är det hans arbete i sin religion eller värld . Gården betecknar kvinnan för att jag plöjer, sår, bär och föder och ammar fram till skördetiden, och växten får bort landet, så vi ger henne hennes barn eller hennes pengar . Kanske anger gården marknaden, dess försörjning och gården anger slagfältet, och gården används för rekrytering och skörd med svärd . Och kanske indikerades världen och dess adel av gruppen människor, deras unga och gamla, deras shejk och deras äldre . Bonden kan ha angett varje plats där han plogas för det följande, och belöningen och belöningen arbetas i dem, såsom moskéer, slipsar och dhikrringar ….

…Vad är beslutet om att tilldela djävulen en dröm? Vad är beslutet om tillskrivning till honom endast som en metafor? Det rapporterades, när det kom till oss, att Guds budbärare, må Guds böner och fred vara över honom, sade : ((Den sanna visionen är från Gud och drömmen är från djävulen )) . Många pålitliga forskare har hittat någon som drömmen tillskrivs som metafor för exemplet med Mazzari i Sharh Sahih Muslim och Ibn Hajar i Fath al-Bari medan de talade om den rättfärdiga visionen : ( Det är med avseende på vad Djävulen inte har någon inträde i, och vad gäller vad som har en inkomst, tillskrivs det honom som en metaforisk procentsats ). Jag sa : Men den rätta uppfattningen är att handlingarna tillskrivs deras ämne. Eftersom han är den som initierade det och gjorde det, och det tillskrevs den allsmäktige Gud för att han är den som har bestämt och skapat det, som den allsmäktige sa : { Vad som har hänt dig från godhet är från Gud } det vill säga en handling och en början . Och den Allsmäktige sa : ( Alla är med Gud ), vilket betyder deras skapande och uppskattning . Och utifrån detta Djävulens handlingar, såsom waswasah, vilseledande, frestelse och att göra ett kontrakt på gruppen människor, som alla tillskrivs djävulen. Det är direkt henne så mycket kvitto i Koranen den Allsmäktige sade : { Satan Sol dem dikterade till dem } , och den Allsmäktige sa : { Satan lovar dig fattigdom och beordrar dig att begå omoralisk } sa också { och Kasemhma Jag är också för dem som Nashan } och Allsmäktige sade { jag är en granne som du } samt indikerar så säger fred vare över honom (( håll djävulen huvudet på rim av dig ….)) muslim kärn förklaring (6/65) och säger fred vare med honom : (( djävulen är Adams blodström )) gick med på det . Detta och hans liknelse är ett faktum som hon tillskrev Satan på ett riktigt sätt eftersom han är den direkta aktören av det, även om alla av dem är enligt uppskattningen av Gud den Allsmäktige och hans skapelse och kommer allsmäktig . Om han, må Gud välsigna honom och ge honom frid, sa : (( Drömmen är från Satan )) , måste det sägas i ansiktet, och drömmen är av det slag som han förför och skrämmer Adams barn . Al-Qadi och andra sa : ( Han är i ansiktet och att Gud den Allsmäktige har gjort för honom styrkan och förmågan att springa genom insidan av människan, hans blodströmmar )….

…Al-Maha : en kreativ president, tillåten i restaurangen, med liten skada, mot gruppen . Och rådjur är en konstig man i vissa grenar, berg eller raviner, han har ledarskap och hans restaurang är tillåten . Och den som såg att hans huvud förvandlades till hjortens huvud, han skulle få ledarskap och jurisdiktion . Och odjurets djur var ursprungligen bergsmän, vägglöss, dalar och människor av kätteri och från menighetens skillnad enligt hans åsikt ….

…Vilket synspråk har jag tvåspråkigt? Språket för visioner och drömmar är enligt deras ägares språk, så den som talar arabiska kommer att berätta vad han såg i sin sömn på arabiska, och den som talar ett annat språk. Som engelska, franska eller tyska, kommer det att berätta att du ska se det . Men frågan här är / Vem talar två eller flera språk, vilken kommer att drömma om? Och på vilket språk kommer han att berätta vad han såg? Ur min synvinkel berättar vad en person ser från den här gruppen, som talar mer än ett språk, visionen på det språk som han tränar mest vid visionen, eller så kommer han att leva i dess samhälle vid tiden för syn. När det gäller själva visionen ser han bilder och symboler genom synens kung, så han visualiserar det för honom, och sedan ser överföraren det och tar ut det vid klippningstidpunkten för att se det språk på vilket han talade och använde den . Men han hittade några människor som i en dröm såg någon prata med honom på ett obegripligt språk, och denna tolkning beror enligt min mening på flera förklaringar eller tolkningar, inklusive att han kommer att träffa den här personen som äger ett främmande språk, eller så kommer han att behärska detta språk, eller så reser han till detta språkland, eller så tänker han resa till ett land Foreign . Sammanfattningsvis har det vi ser flera betydelser, och processen att ta bort den från drömens ägare, för tolk, skiljer sig från en person till en annan, när det gäller stil, ärlighet, överdrift och vördnad, och skiljer sig också i termer av det språk som talas av drömens ägare eller visionen…

…Sällsynt berättad sant band kopplat till gruppen sa att han kom in i Hamza Ibn Habib Zayat tyckte att han grät och jag sa vad som får dig att gråta, sa han, och hur man inte gråta och jag såg i min dröm om jag erbjöd Gud den Allsmäktige ikväll, sa han till mig, o Hamza, läs Koranen som lärde sig Vothbt stående, han sa till mig, o Hamza, sitt ner, jag älskar Koranens folk. Då sa han till mig: ~Recitera, och jag läste tills jag nådde Surat Taha.~ Jag sa, ”rullade upp, och jag valde dig.” Han sa till mig: Mellan och vi valde dig. Då sa han till mig: ~Läs, så jag läser tills jag når Surah Yassin.~ Då sade han: ”Avlast den mäktige, den barmhärtigaste, genom att ta upp skulden. Tronen är likaså läsarna läst, sedan ringde han efter ett armband, så han gjorde mig lycklig, så den Allsmäktige sa detta genom att du läste Koranen och sedan i en region som han var vettig för mig, då sade den Allsmäktige detta med din fasta dagtid kallade sedan efter en krona och krönte mig med den, då sa han detta genom att du läste Koranen för människor, Hamzah, låt inte en nedladdning, jag menar med att skylla på skulden, för jag laddade ner den så att du klandra mig om jag gråter .)…

…Mottagare : Det kan indikera ledarskapet för dem som inte är bra, och det kan indikera ledningen för gruppen av dem som inte har något gott ….

…Al-Deek : I tolkningens ursprung är en utländskt ägd slav, eller en ättling till en Mamluk . Detsamma gäller kycklingar, för de är som fångar med Adams son, och de flyger inte, och husets huvud är en av Mamelukes, precis som hönsen är husets huvud från tjänarna och slavarna kvinnor : hanen indikerar också en man med hög livskraft och en röst som muezzinen och sultanen som är under andras styre, för han är med sin stora Och hans krona, skägg och fjädrar är inhemska och flyger inte ty han är besatt, eftersom Noah, fred vare med honom, gick in i kuk och trappor in i skeppet, och när vattnet rann ut och tillståndet inte kom från Gud den Allsmäktige, att ta ut de som var med honom i skeppet, han bad Noa tillåta honom att gå ut för att ge honom nyheten om vattnet, och han gjorde Hanen var ett gisslan med honom, och det sägs att hanen var i honom, så han gick ut och förrädisk och återvände inte , så hanen blev besatt, och han var en pilot, och han blev en hemmafång och trappan var tusentals och blev vilda . Det är en fågel som är större än en kyckling, röda ögon . Och det sades att hanen är en man med krigarehud med dålig moral, han talar bra ord utan nytta, och i alla fall är han antingen ägd eller är en ättling till kungen . Det sägs att den som slaktade en tupp indikerade att han inte svarade på muezzinen, och några av dem sa : Han som såg att han hade vänt en tupp dog överhängande . Och de unga tupparna är mamlukar, eller pojkar, mumlukarnas barn . På samma sätt är kvinnliga slaktkycklingar grannskapspojkar, slavar eller jungfrur . Och gruppen fåglar är fångenskap och slavfonder. Umar ibn al-Khattab, må Gud vara nöjd med honom, sa : Jag såg som om en tupp häckade mig ett eller två klick, eller så sa han tre, och hennes berättelser var på Asma bint Amees och hon sa : En icke-arabisk man kommer att döda dig . En man kom till Abu Awn al-Darrab och sa : Jag såg som om en stor tupp skrek åt den här dörren till ditt hus . Så Abu Aoun kom till Ibn Sirin och berättade för honom den visionen. Ibn Sirin sa till honom : Om du tror på din syn kommer du att dö efter trettiofyra dagar, och han hade blandningar och ånger över drycken, sade han , så han höjde allt detta och han ångrade sig till den Allsmäktige Gud från och med dagen visionen, och han dog plötsligt som han sa Ibn Sirin . Det sades till Ibn Sirin : Hur extraherade du det? Han sa från beräkningen av kamelen, eftersom signifikanten är fyra, Ya är tio och kaf är tjugo ….

…Bindningen för detta ord har två konnotationer : det första : ett band för Guds Allsmäktiges skull, och det indikerar i en dröm iakttagandet av iakttagelse av lydnad, efterlevnad av Guds befallningar efter den ädla Sunnah och Guds fromhet Allsmäktig . Om patienten eller den frånvarande personen ser att han återvänder från ligamentet eller invasionen, är det ett bevis på patientens återhämtning och återkomst av den frånvarande . Det andra : bostadsobligationen, som i en dröm indikerar bandet i erövringen för Guds Allsmäktiges skull, och bandet indikerar i’tikaaf i bön . Kanske indikerade ribaten återkomsten och hindrade själen från sina önskningar och för sig själv . Reträtten i Rabat indikerar gruppen som bor i den. Den fyrtiodagars vakansen anger rankningen och uppfyllandet av ett löfte ….

…Byn : det välkända betecknar sig själv och dess folk och vad som kommer från det och är känt av det, för platsen indikerar sitt folk, som den Allsmäktige sa : ” Fråga byn ”, vilket betyder sitt folk . Kanske indikerade byn bostad för orättvisa, kätterier, korruption, avvikelse från gruppen och avvikelse från Medinas befolknings åsikter, och det är därför Gud den Allsmäktige utsåg förtryckarnas roll i sin bok i byarna . Det kan hänvisa till myrornas hus och myrornas hus till byn, för araberna kallar det en by . Den som förstör en by eller förstör den, eller ser den förstörd och de som finns i den är borta, eller en ström är borta i den eller bränd med eld, och om det är känt, driver myndigheten över det, och detta kan indikera gräshoppor , vildmark, kvistar och ålder . Och fyll i myrstolen på taket på huset, liksom i upp och ner som gjorde det med alkov av myror eller ormar, med undantag för byarna i orättvisa och aggressioner, och på en kyrka eller hus känt för omoral, och den som ser att han har gått in i en befäst by, han dödar eller kämpar för att Gud den Allsmäktige säger : ”De slåss inte med er alla utom i befästa byar . ~ Och det sägs att den som såg att han passerade från land till by, då skulle han välja en ödmjuk fråga framför en fin sak, eller så har han gjort en god gärning som han tycker är bra, eller så har han gjort gott som han tycker är ond, då återvänder han från det, och inte med påstående, och om han ser att han gick in i en by, så följer det Sultan, om han avgår från en by, kommer han att fly från svårigheter och vila, för Gud den Allsmäktige säger : ” För oss ut ur den här byns förtryckare av sitt folk .” Om han ser att en välmående by har förstörts och gårdar är lediga, är det en vildled eller olycka för dess ägare . Och om han ser det fullt, då är han godheten hos religionens herrar ….

…När det gäller mänskligheten tolkas det av en bra kvinna, gruppen Al-Khater har ingen skada och hennes vision är berömvärd, för mänskligheten är i uttalet av hennes namn ….

…Khoury Om du ser en präst i en dröm är detta ett dåligt tecken . Om du ser honom stå på predikstolen blir du sjuk och omringad av problem . Om en kvinna drömmer om att hon är kär i en Khoury, är detta en varning för henne att inte falla i fällorna för en lur och obetydlig älskare . Om hon drömde om att prästen hade legat med henne, skulle hon få kritik för sin kärlek till kul och oförskämd humor . Om en kvinna erkänner Khoury, kommer hon att stå i en förödmjukad ställning som hon kommer att känna ånger och sorg med . Denna typ av dröm indikerar att du har gjort eller kommer att göra något som kommer att ge dig oro, problem och din familj också . Prästen är din andliga guide, och varje dröm om en präst betyder en varning för dig om dina brister och fel . Men om du ser prästen mitt i en grupp i drömmen, överskrider hans inflytande på tolkningen av drömmen inte påverkan från någon medlem i gruppen som dök upp med den ….

…När det gäller al-Mizhar tolkas det på sätt för de fattiga med godhet och för kungarna genom att leda etiketten på det dygdiga sättet, eftersom det är ett av egenskaperna hos rättfärdighetens folk och andra med det goda, och det förnekas av gruppen ….

…Fågeln är i en dröm härlighet, sultan och prydnad, och köpmannen har en vinst . Om fågeln är okänd indikerar den dödsängeln . Och om fågeln plockar upp ett blad, en mask och liknande och flyger med det till himlen från ett hus där den sjuka personen är, kommer den att dö . Och det kan hänvisa till resenären som såg honom ha fallit på honom . Det kan hänvisa till arbetet för dem som såg det på hans huvud eller axel . Om det är vitt är det klart och om det är färgat är det en annan åtgärd . Om inte han har en gravid kvinna, om fågeln är en hane, är det en pojke, och om det är en kvinna är hon en tjej . De stora fåglarna betecknar kungarna, presidenterna, forskarna och de rika . Och vattenfågeln är den ädlaste som uppnått regeln i två aspekter : vattnets auktoritet och luftens auktoritet . Och vilka fåglar som inte sjunger eller sörjer för följeslagare av sång och noa . Och vilken noll av fåglar och sparvar och bäver och nattergaler är små pojkar . Och gruppen fåglar för dem som äter dem pengar, dinarer och makt, särskilt om han tar hand om dem . Och den som ser fåglar flyga över hans huvud, han får mandat och härskare . Om han ser fåglar flyga i hans ställe är de änglarna . Och den som ser en fågel som kommer från himlen och faller mellan hans händer, det är en ständig god nyhet för honom att glädja sig . Kanske indikerade den okända fågeln varningen och uppmaningen . Och den som har ett bra plan i en dröm är hans goda arbete, eller en bra budbärare kom till honom . Och den som såg en fågel med en fullfjädrad skapelse, kanske var den dålig, eller en mänsklig budbärare kom till den . Och den okända fågeln upprätthåller . Och det sades : Svarta fåglar indikerar dåliga gärningar, vita fåglar indikerar goda gärningar, och färgade fåglar är förvirringsverk ….

…Träd : Det är känt deras antal, de är män, och deras tillstånd bland män är lika mycket som ett träd i träd . Om han ser många palmer åt honom, äger han män i den utsträckningen, om dadelpalmen är på en plats där dadelpalmen knappast finns på en sådan plats, och om det är i en lund eller mark som är lämplig för det, då är gruppen av palmer vid det en knut för den som äger den. Dess frukt, det drabbar pengar från män eller pengar från knuten, och män är hedervärda, och knuten är hedervärd, enligt vad som har beskrivits i tillståndet för palmer och dess preferens framför träd när det gäller fertilitet och fördelar ….

…Och den som ser att någon från Sultan-gruppen besöker honom väl, då kommer han att uttrycka honom på ett liknande sätt ….

…Föredragna sunnier och gruppen 75 – för resten av Ibn al – Walid sa : berättade för mig Abu Ghias sa : Medan jag tvättar det nomadiska ödet, sa : Vtafrqgua mig jag stannade ensam, jag sa : Ve de förnekare Bokdar Gud, sa : Vantvd föll till och med från rodret, han sa : När han begravde honom vid Bab Al-Sharqi såg jag i sömnen den natten som om jag lämnade moskén, om en begravning på marknaden bar av en etiopisk med fötterna i händerna, så jag sa : Vad är det här? De sa : Så och så. Jag sa : Ära vare Gud, begravde du honom inte på Bab Al-Sharqi? Han sa : Du begravde honom på en annan plats, så jag sa : Gud , jag kommer att följa honom så att jag kan se vad han gör med det. Så när de kom ut med honom från judarnas port, skötte de honom mot de kristnas gravar, så de begravde honom i den, så hans ben visade sig för mig om det är svartare än natten ….

…Han såg att han träffade okända dinarer : eller ett okänt antal, eller om dinarerna är mer än fyra, så han slår något han hatar och hör vad han hatar, allt detta lika mycket som det stora antalet dinarer, men dinarer är svagare i olycka än guld i tolkning, på grund av boken där Gud är enhet och hans namn på två sätt alla . Antalet böner av de fem dagliga bönerna motsvarar antalet dinarer, för om han tar emot dem i form av rättfärdighetshandlingar gör han det enligt mängden dinarer han fick . Om han såg att han förlorade något från det, slösade han bort en av de fem dagliga bönerna och en rättfärdighetshandling, och kanske var den välkända gruppen dinarer en kunskap om kunskapen om rättfärdighet, cirka hundra dinarer eller tusen dinarer, efter att det var ett antal förbön inte en sträng, en man inte en individ, och han skulle vara med honom i hans visioner är ord som indikerar rättfärdiga handlingar . Om han ser att han slog från dessa dinarer, påverkas han av den kunskapen . Och det sades att en dinar om det är mängden av den kända dinaren eller mindre än den, så är det en liten pojke som slog den dinaren ….

…När det gäller den ena grodan är den en dyrkan och flitig person, och gruppen är en rekrytering av soldaterna till den Allsmäktige. Och den som ser att han har träffat en groda, han blandar sig med en god och värdig man, och om han ser en grupp grodor falla ner på ett land eller en stad, så faller Guds plåga ner på den platsen…