…Och den som såg att han tog en väg och såg en kvinna och vände sig bort från vägen, då skulle världen bli hans bedrag ….

…Det sägs att den som såg att han gav en guldring i form av ringar utan en ökning eller minskning har drabbat en invändning i religionen, och om den hade en inskription som berömde den, är dess konsekvenser bra och om den skiljer sig från det är dess uttryck mot det ….

…Och den som ser som om han har drunknat och får honom att dyka en gång och flyta en annan och flytta sina händer, han kommer att uppnå status och tillstånd ….

…Och den som ser att han föreslår en gift kvinna indikerar att han söker denna värld och det kommer inte att hända honom ….

…Och den som ser att han är förgiftad, han accentueras av en sak som förenar honom, och han kan drabbas av nöd och ångest. Om giftet dödar honom blir han bra. Några av dem sa att gift är förbjudna pengar….

…Äktenskap i en dröm indikerar vår vård av Gud den Allsmäktige . Kanske indikerar äktenskap familjer, religion, oro och nöd . Om en person gifter sig med en okänd kvinna, indikerar detta att termen är nära och resan hemifrån och hem, och om han är lämplig för emiratet, kommer han att inta eller få en position som passar honom . Om det är ett bröllop enligt sed, är det en position eller ett gott rykte . Äktenskap definieras som ett hantverk, så den som ser att han gifte sig med en kvinna dör hon, då arbetar han i ett yrke som han bara får arbete från, problem och oro . Och den som tror att han har gift sig med en judisk kvinna, han bedriver en handel där han kommer att vinna synd och begå synder . Och den som tror att han har gift sig med en kristen kvinna, han bedriver en handel där det är falskt . Om hon är en trollkarl är det ett hantverk utan religion . Den som gifter sig med en prostituerad är en äktenskapsbryter . Den som gifter sig med en frisk fru är bunden av en tung begränsning . Och den som gifter sig med en hund, han har låg ordning . Och den som ser en person gifta sig med en kvinna och överlämna det till honom, han kommer att få pengar . Och den som ser sin fru gifter sig med en man med sultanens fru, han får en kung om han är kvalificerad för det, annars tar han upp mandatet . Och den som gifter sig med en död kvinna får tillgång till en död sak, han kan ge upp . Om den sjuka kvinnan gifter sig och den som ser mannen och inte känner honom, dör hon. På samma sätt, om den sjuka mannen gifter sig i sömnen och inte ser kvinnan och inte känner henne, dör han . Och från sin mors man säljer han sin egendom : Om en gravid kvinna ser att hon är gift, föder hon en slavflicka, och om hon dyker upp som en brud, föder hon en pojke . Om en kvinna och hon har en son ser att hon är gift, gifter hon sig med sin son . Om en ensamstående eller gift kvinna gifter sig i en dröm får hon gott . Om kvinnan gifter sig med en död man kommer hon att vara separerad och fattig . Och den som ser att han gifte sig med en kvinna och har en hustru eller hustrur, han kommer att ha ett val och auktoritet lika mycket som kvinnans skönhet och utseende om han inspekterar henne och känner henne. Om han inte kände henne och hon förberedde sig för honom, är detta ett bevis på hans död eller en persons död i hans händer . Och den som ser att han gifter sig med dottern till en okänd shejk, han kommer att lida mycket gott . Och om en kvinna ser att hon har gift sig med en okänd shejk, kommer hon att göra mycket bra . Och om hon var sjuk blev hon botad av sin sjukdom . Och den som ser att han gifter sig med en död kvinna från sin fru, hon ska nå hennes livmoder, och om hon fortfarande lever, kommer hennes livmoder att avskäras . Och den som såg att han gifte sig med en mahram, hans familj har företräde . Och hustrun i en dröm är en partner, fiende, förtryckande härskare, bitter motståndare eller kung, och allt som jorden har visat för honom när det gäller tröst eller trötthet, eller gott eller ont, tillskrivs hustrun som han för hans indikation på det ….

…Några av tolkarna sa att dess uttryck är en kombination av förbjudna pengar, krig och själsdödande och att de inte utnyttjar någon nytta i något av det som hänför sig till det här, och andra sa att användningen av gift är för en lång livslängd och en världslig fördel. ….

…Om han såg att han hade gift sig med en bra man, skulle han slå hans klackar från den som gjorde gott ….

…Och den som ser det som om han går under dagen i en lampa, han kommer att vara väldigt religiös och rak, för Gud den Allsmäktige säger, och han kommer att göra för dig ett ljus som du kan gå med ….

…Han ingick äktenskap som hans vision i en dröm indikerar äktenskap för ensamstående och skilsmässa för gifta ….

…Den som ser att han gifter sig med en död kvinna och går in med henne, då utnyttjar han en avliden sak som han bedrar, och han är i saker lika mycket som kvinnans skönhet, och om han inte gick in i henne eller lurade henne , då är hans seger i den frågan utan vad han skulle ha ingått med ….

…Den giftas död är ett tecken på skilsmässa, för med döden faller uppdelningen, liksom visionen för en av partnerna till hans död är ett bevis på hans partners uppdelning ….

…Och häxkonstruktören tolkade med en lägre man som skulle förbannas av en medkännande kvinna, och han skulle få sin ära och skuld ….

…På samma sätt, om en man ser att han gifte sig med dottern till en okänd shejk eller syster till en okänd shejk, kommer han att drabbas mycket, för den okända shejken är visionärens farfar ….

…Ormar : de är fiender, för den förbannade Satan vädjade till Adam, fred vare med honom . Och varje orms fiendskap beroende på dess lidande, dess ben och dess märke, och det kan vara otrogna och ägarna av kätteri på grund av det gift det har . Kanske indikerade det äktenskapsbrytarna, deras bett och deras karaktär, och kanske härstammar livet från dess namn, som att se i tunnland eller flyta under träd, med vatten och kraftiga regn, och de liknade att blåsa det till vattnet . Ormen kan vara en härskare, eller hon kan vara en hustru och ett barn, för Gud den Allsmäktige säger : ” En av dina fruar och dina barn är din fiende, så se upp för dem. ” Och den som dödar eller bekämpar en orm, bekämpar en fiende . Och ät dess kött, pengar från en fiende, glädje och upprymdhet . Och om du biter honom i två halvor, ta rättvisa från hans fiende . Och från sitt levande ord med mjuka och vänliga ord slog han ett gott som folk skulle vilja ha om honom, och om han såg en död orm, då är han en fiende som Gud räcker för sin ondska utan styrka och kraft . Och hennes ägg är de svåraste fienderna, och deras svarta är de svåraste . Om han såg att han var en kung av livets stora svarta i en grupp, skulle han leda arméerna och få en stor kung . Om han slår en slät orm som lyder honom, och varken en sneaker eller godhet gör ont, då slog han en skatt av kungarnas skatter, och det kan ha varit hans farfar om det var i denna egenskap . Och den som fruktar en orm och inte ser det, då är det säkerhet för honom från sin fiende, och om han ser det och fruktar det, så är det rädsla, liksom all rädsla, och likaså allt som fruktar det och inte se det, och ormens utgång ur urinröret föddes, och den som går in i en orm i ett hus som lurats av sin fiende, den som ser att han tog det, då får han pengar från en fiende som är säker, för Gud den Allsmäktige säger : ~ Ta det och frukta inte .~ En liten orm föddes . Och om han såg ormarna slåss på marknaden skulle krig äga rum och han skulle vinna seger över fienderna . Och ormen är en tyst fiendens auktoritet, och om han ser att en orm kommer ut ur minnet en gång och återvänder till honom en gång, förråder han honom . Och ormen är en kvinna, så den som ser att han har dödat en orm på sin säng, hans fru dör, och om han ser en orm i nacken och skär den i tre delar, skiljer han sin fru tre gånger och ormens ben och huggtänder är fiendens styrka och allvaret hos hans list . Och den som förvandlar en orm, då förvandlar han sig från en stat till en annan och blir muslimernas fiende, och om han ser sitt hus fullt av ormar fruktar han inte, då hamnar han i sitt hus muslimernas fiender, ägare av passioner och vattenlevande varelser med pengar, och om han ser i sin ficka eller i ärmen en liten vit orm är han inte rädd. Eftersom det är hans farfar, och om han ser en orm gå bakom honom, vill hans fiende lura honom, och om den går mellan hans händer eller kretsar kring honom, då är de fiender som blandar med honom och inte kan skada honom, och om han ser ett liv komma in i hans hus och lämna utan skada, då är de hans fiender från hans hushåll och hans släktingar, om han ser det. Inte i sitt hem är fiender främlingar . Och ormens kött och fett är en fiendes pengar och en motgift från en fiende. Om han ser ormar slåss på alla sidor och sedan slaktar en stor orm från dem, då äger han staden . Om den dödade ormen var som alla andra ormar, dödades en av kungens soldater , och om ormen steg upp på en höjd blev han bekväm, glad och glad och om han såg en orm falla ner från en höjd, en chef dog där . Om han ser en orm komma ut från jorden, plågar han den platsen . Om han ser sin trädgård full av liv är det trädgården som växer och växten i den växer och lever . Och det berättades att en man kom till Ibn Sirin och sa : Jag såg som om en orm förföljde den och jag följde den, så den gick in i en hål och i min hand låg ett lock på hålet . Han sa : Är du förlovad med en kvinna? Han sa : Ja . Han sa : Du kommer att gifta dig med henne och ärva henne, så han gifter sig med henne och hon dog i sju tusen dirham . En annan såg som om hans hus var fullt av liv, så han berättade om sina visioner för Ibn Sirin och sa : Frukta Gud och hamna inte muslimernas fiende . En kvinna kom till honom och sa : O Abu Bakr, en kvinna såg två hål från vilka valar kom ut. Sedan steg två män fram till dem och tog mjölk från huvudet, så Ibn Sirin sa : Ormen mjölkar inte mjölk, utan utsöndrar snarare gift . Och det här är en kvinna med vilken två av ledarna för Kharijites går in, som bjuder in henne till sin lära, men de bjuder henne att förolämpa de två shejkarna, må Gud vara nöjd med dem . När det gäller buken, de är släktingar, och dess utgång från mannen är en olycka för mannens granne ….

Gift är pengar i en dröm, så den som ser att han har druckit giftet och är svullen och svullen, då kommer han att träffas med pengar lika mycket som svullnad och svullnad, och om pus inte indikerar förgiftning kommer han att vara nöd . De dödliga gifterna i en vision är bevis på döden . Och giftet är för dem som dricker det . Och den som ser en av slavarna som om han drack gift, han ska frigöra sig eller gifta sig . Och den som ser att han vattnar ett annat gift, då begår han äktenskapsbrott med en kvinna och att giftet inte vattnas förutom genom att det döljs, och likaså äktenskapsbrott sker inte förutom i hemlighet . Och den som ser att han dricker gift, hans liv kommer att förlängas ….

…I en dröm är det ett tecken på återlämnande av insättningar, eller frälsning av patienten från hans sjukdom, eller fången från hans fängelse, och kanske indikerar detta möte med frånvarande . Och döden i en dröm är en brist på religion, korruption i den och en höjd i världen om den åtföljs av gråt och skrik så länge den inte är begravd i smutsen, och om den är begravd hoppas den inte Salah . Och den som såg att han dog och att det inte fanns någon död kropp, detta indikerar rivningen av ett hus från sitt hem, och det sägs : Snarare som är blind i hans syn och länge i sitt liv . Och det sades : Döden är en resa eller fattigdom . Man sa : Döden är absolut äktenskap, för den döda behöver parfym och tvätt som en gift . Och den som ser att han dog och är gravid och inte begravd, han kommer att besegra sina fiender . Och den som ser att han levde efter sin död, han kommer att göras rik efter sin fattigdom eller ångra sin synd . Och den som är död sa till honom att han inte har dött, han befinner sig i martyrernas helgedom . Och den som ser den döda är sjuk, han är ansvarig för sin religion . Om folken i gravarna går ut och äter all folkets mat, så går priset på maten upp . Det som den döda berättar om sig själv eller någon annan i en dröm är sant och sanningsenligt . Och den som ser en död i god form medan han skrattar, så är det . Och den som ser att han ber för de döda, han predikar för en hjärtlös man . Och den som ser att han går på en döds spår, han ska följa hans väg . Och den som såg att imamen dog, skulle landet förstöras och tvärtom . Döden är ånger från en stor synd . Och den som ser att han dog naken, då blir han fattig, och om han är på en matta kommer världen att förenklas för honom . Och den som ser att hans son har dött, han kommer att räddas från sin fiende . Och den som såg att han hade dött och begravdes, då indikerade en slav att han hade befriats, och om han inte var gift, indikerade han att han hade gift sig, och om patienten såg att han hade gift, skulle han dö . Och döden är en bra guide för dem som är rädda eller ledsna, och brödernas död indikerar fiendernas död . Och den som ser att han är bland de dödas folk, han är bland folket av hyckleri . Och den som ser att han följer med en död person, han kommer att resa långt borta . Och den som ser att han är i badet, hans befallning kommer att upphöjas och han kommer att räddas från synder, bekymmer och skulder . Och den som ser en död människa att han lever, han kommer att leva för honom en död sak . Om han ser den döda vara upptagen eller trött, distraherar det honom med vad han befinner sig i, och om han är sjuk är han ansvarig för sin skuld . Och om han såg att hans ansikte var svart, dog han av misstro . Och den som ser att han har återupplivet de döda, en jude eller kristen eller en kätteri, hälsar dem på sina händer . Om han ser att han väcker de döda till liv leder han ett förlorat folk . Och den som ses levande ger de döda något som kan ätas eller drickas, så det är skada som drabbar honom i hans pengar . Om han ser den döda personen och ger honom mat, kommer han att få en hedervärd försörjning . Om han ser att den döda har tagit hans hand, kommer pengar att hamna i hans hopplösa sida . Att prata med de döda är ett långt liv, och att ta från de döda är en bestämmelse . Och den som ser att han talar till de döda, då kommer det att förnekas mellan honom och folket . Och den som ser att han accepterar en välkänd död, han drar nytta av den avlidne med kunskap eller pengar han lämnade . Och det sades : Den som ser att han tar emot en död person och synen är sjuk, då indikerar det hans död . Och den som ser att han gifter sig med en död kvinna och ser att hon lever, då kommer de levande att dö . Och den som ser att den döde ger honom sin slitna eller smutsiga skjorta, då blir han fattig . Och den som ser att de döda slås levande, de levande har fört korruption i sin religion . Och den som ser en död som slår honom, han blir bättre av att resa . Och den som ser en död som sover, hans sömn vilar i det härnämnda . Och om han ser en levande person sova med en död, kommer hans liv att bli långt . Och den som ser att han lever bland de döda, han reser långt bort och korrumperar sin religion, och om han ser att han är med de döda medan han lever, blandar han sig med människor i deras religion, korruption . Och den som ser den avlidne bland de otrogna som bär gamla kläder, då kommer han att vara i dåligt skick i det följande . Och den som ser en död människa och säger till honom att han aldrig dör, då är han i martyrens helgedom och han är välsignad i det Hädanefter . Och den som ser att hans mamma dör, då försvinner hans värld och förstör hans tillstånd . Och den som ser att hans bror har dött och är sjuk, han är hans död . Och den som ser att hans fru dör, hans bransch där hans försörjning blir utarmad . Och den som ser att han ber för de döda, han kommer att förbön för en korrupt man . Och den som ser att en död drunknar i ett hav, då drunknar han i synder . Och den som såg att de döda kom ut ur sina gravar, de i fängelset skulle släppas . Kanske indikerade döden plötsligt den rikedoms hastighet för de fattiga . Profeternas död, fred vare med dem, i en dröm är en svaghet i religionen, och deras liv är motsatta . Kanske vet vetenskapsmannens död framväxten av en kätteri i religionen, föräldrarnas död i brist, fruens död är en värld som lämnar och barnets död ett manligt avbrott . Och de dödas böner för de döda är ogiltiga handlingar . Att se de döda polyteisterna i en dröm är fiender ….

…Ringen : När det gäller ringen indikerar den vad han äger och kan, så den som gav en ring, köpte den eller gav den till honom, han skulle få auktoritet eller kung om han var en av hans familj, för kungen av Salomo, fred vare med honom, var i hans ring, och det är också från vad kungarna trycker sina böcker och de mest ära sina skatter . Kungen kan ha ett hus där han bor och komma in i eller äga det, och han låser det i hennes dörr, och det kan vara en kvinna som gifter sig med henne och tar sin okränkbarhet i besittning och bryter hennes ring eller tränger in i magen i den, och kryddnejlika blir hennes ansikte, och att ta ringen från den Allsmäktige Gud kan vara för den asketiska och tillbedjaren att vara säker från Gud den Allsmäktige från det onda vid avslutningen av avslutningen. Och han tog det från profeten, må Guds böner och fred vara på honom eller från världen ett gott budskap om att få kunskap, och allt detta är vad ringen är silver, men om den är guld finns det inget gott i den, och likaså om den är järn eftersom den är prydnaden av folket i helvetet, eller koppar för vad som är i dess namn, ordet dåligt, och vad som görs Inklusive en av ändarna av jinn, söker vi tillflykt hos Gud från allt ont . Det sades : Ringen indikerar också fadern och kvinnan, eller köpet av en slavflicka, ett hus, ett djur, pengar eller förmyndarskap, och om det är av guld är det en mans förödmjukelse, och det sägs att den som ser att han bär en järnring, det indikerar ett gott som han uppnår efter trötthet, och om den är av guld och har en kryddnejlika är det svårt . De ihåliga och tysta ringarna är alltid bra, och de uppblåsta ringarna som har ett fyllmedel inuti indikerar mord och bedrägeri, för det finns något gömt i dem, eller de indikerar hopp om något stort och många fördelar eftersom deras ben är större än deras vikt, och när det gäller ringarna på ett horn eller elfenben, är de lovvärda för kvinnor . Och det sades att ringen är en stor sultan, och ringen är kungens ursprung, loben är hans prestige, sälen är sultanens tillåtelse, hans pengar och mandat, och ringen är hans ordning och dess förbud, och inskriften i den är hans avsikt och avsikt . Den som tror att kungen präglat sin karaktär uppnår snabbt kungens auktoritet, motsäger honom inte, för stämpeln är starkare än ringen . Och den som ser att han bär en silverring, sedan utför den var han vill, och det är tillåtet för honom att göra det, då kommer han att få auktoritet . Och den som ser att han är stämplad med kalifens sigill och att han kommer från Bani Hashem eller från araberna, då får han ett stort mandat, och om han är från lojalisten eller har en far, dör hans far och blir en efterträdare, och om han inte har en far, kommer hans ärende att vända sig till något som strider mot vad han önskar . Och om han såg att en utomstående hade ett ogiltigt mandat . Och den som hittar en ring, han har pengar från icke-araberna, eller har en son född till honom eller gift, och den som ser kryddnejlika i hans ring blir instabil, blir hans auktoritet över separationen störd, och om han ser sin kryddnejlika har fallit, hans son dör eller har gått med några av sina pengar . Och den som tar sin ring och är guvernör, då tas han bort, hans egendom är borta eller hans fru är frånskild . Och att för kvinnan är hennes mans död eller folket närmast henne, och det har sagts att om en person bär den, kommer något som tillskrivs ringen att förnyas för honom, och den som ser ringen är trasig och borta och loben kvar, hans auktoritet kommer att tas bort och hans namn, minne och skönhet kvar . Och ringen av guld är en kätteri och gillar inte religion och förräderi i hans besittning och bedrägeri i sin hjord, och ringen är gjord av järn av en modig sultan eller en krånglig köpman, men han är ledig och ringen är av ledas av en härskare i honom och de är, och ringen med två lober är en uppenbar och dold auktoritet, och om den ringen är av något som tillskrivs handel är det vinst och om den tillskrivs kunskap, då läker den människor av religion och världen . Och ringens täthet indikerar komfort och vulva . Den som lånar en ring, då har han något som inte har någon överlevnad, och den som slår en fräckig ring, han har något som han aldrig har ägt, till exempel ett hus, ett djur, en piga eller en pojke . Och om han ser ringar som säljs på marknaden så säljer han folkhövdingarna . Om han ser himlen regna sälar får han barn det året . Ringen är för araberna en kvinna, och guldringen sägs vara en kvinna vars pengar är borta . Och den som förseglar den med en ring på sin rosa, tar sedan bort den från henne och lägger den i något annat, då leder han mot sin fru och ropar på korruption, och om han ser att hans ring som var på hans ringfinger en gång i hans seger och en gång i mitten utan att vara runt honom förrådde hans fru honom . Den som säljer sin ring för dirham, mjöl eller sesam lämnar sin fru med goda ord eller pengar . Kryddnejlika är född, och om kryddnejlika i hans ring är av väsentlig betydelse, är det en makt med godhet, prakt, stora pengar, ihågkomst och ära . Om hans kryddnejlika var av akvamarin, om han var härskare, var han en modig, majestätisk och stark, och om han var i pojken, så var han en artig pojke som skulle vara en säck, och om hans kryddnejlika var pärlor, då var han en svag och förolämpande auktoritet, och om kryddnejlika var safirgrönt, då föddes han för honom ett barn av en troende som är en värld av förståelse, och ringen är av trä av en hycklerisk kvinna eller en kung av hyckleri, och om en kvinna fick en ring, skulle hon gifta sig eller föda . Och det berättades att en man kom till Ibn Sirin och sa : Jag såg som om min ring var trasig . Han sa om du tror att du kommer att skilja från din fru . Det var bara tre dagar innan han skilde sig från henne . En man kom till honom och sa : Jag såg att jag hade en ring i min hand med vilken jag skulle försegla den i mäns människa och kvinnors livmoder, så han sa: Du är en man som kallar muezzin åt gången andra än tiden i månaden Ramadan, så människor är förbjudna att äta och äta . Och den som ser att det är en tätning för en man på lera, den som är förseglad för honom kommer att få auktoritet från ägaren till ringen . Och den som ser att en kung eller en härskare gav honom sin ring, han satte på den och han var värd det, och han uppnådde makten, annars skulle han återlämna det till ett folk som såg honom eller hans klan eller namngav honom bland folket eller hans motsvarighet i dem och säljer ringen som skiljer sig från kvinnan ….

Gift Om du förgiftades i en dröm, betyder det förekomsten av sorgliga händelser på kort sikt . Om du försöker förgifta andra indikerar detta att du har aggressiva onda tankar och kommer att gräla med dem omkring dig . Om en tjej drömmer om att hon med hjälp av gift kan bli av med sina fiender och rivaler kommer hon att hamna i många problem för att säkra sin man . Om du kastade gift i den här drömmen betyder det att du med våld kan kontrollera de dåliga förhållandena runt dig . Om du använder giftet eller ser andra använda det betyder det att bekymmer och problem kommer att omge dig . Om dina barn eller släktingar förgiftas kommer plötsliga händelser att hända som kommer att orsaka dig skada och nöd . Om en fiende eller konkurrent förgiftas mot dig, betyder detta att du vinner över hinder och problem framför dig, och om du återhämtar dig från giftets effekt, kommer du att ha tur och framgång efter misslyckande och ångest . Om du tar något giftigt läkemedel under överinseende och råd från en läkare betyder det att du kommer att vara involverad i ansvar och riskabla affärer ….

…Vatten : betecknar islam och kunskap, och liv, fertilitet och välstånd, eftersom det innehåller allt i livet, som Gud den Allsmäktige sa : ~ Låt oss ge dem vatten som häller ut ur det för att förtrolla dem i det .~ Och kanske antydde han spermierna, för Gud den Allsmäktige kallade det vatten, och araberna kallade mycket vatten för sperma, och det indikerar pengar för att han tjänar med det, så den som drack rent rent vatten från en brunn eller ett vattande vatten och gjorde inte absorbera det sista av det, om han var sjuk, skulle han återhämta sig från sin sjukdom och hans liv fällde inte hans död. Han var inte sjuk och gift om han var celibat, för att ha nöjet att dricka och vattenflödet uppifrån till hans omnämnande, och om han var gift och inte gifte sig med sin familj en natt träffade han henne och njöt av henne . Och om inget av det så omfamnade han islam om han inte trodde, och han fick kunskap om han var god och kunskap var student, annars fick han en tillåten skuld om han var en köpman, om inte något förstörde vattnet, vilket indikerar hans förbjudna och synd, som att dricka det från rollen som dhimmierna. Antingen är vetenskapen korrupt eller dålig eller skadlig . Om vattnet är brunt, bittert eller stinkande, blir det sjukt, förstör hans förtjänst, fortsätter hans försörjning eller förändrar sin lära för varje person i enlighet med hans öde och vad som är lämpligt för honom och den plats han drack från och fartyg där han var . När det gäller den som bar vatten i en skål, om han var fattig, skulle han ha nytta av pengar, och om han var en singel gifte han sig, och om han var gift, bar hans fru eller mor honom från honom, om han var den en som tömde vattnet i behållaren eller sin fru eller tjänare från sin brunn eller sin minister eller släkting . När det gäller flödet av vatten i bostäder och dess inträde i bostaden finns det inget gott i det, och om det var ett år då människor kom i frestelse, kärlek, fångenskap, sjukdom eller plågor, och om det var i en privat hus, jag tittade på det, och om det fanns en patient i det som dog, så sökte folket honom i hans dödsannons. Gråt och tårar . På samma sätt, om rännstenar flödade i huset eller ögon exploderade i det, gråter de ögon över patientens död, eller när resenärens farväl eller om ondska och spekulationer bland dess invånare, lidanden som drabbar honom från Sultans sjukdom . På samma sätt varnar vattenflödet eller dess stagnation för en samling människor . Dess flöde på platser av växter signalerar fertilitet, och dess överflöd och övervägande över bostäderna och husen från jordens ögon eller dess flöde är en plåga från Gud den Allsmäktige på folket på den platsen, antingen en svepande pest eller ett utrotande svärd om bostäderna förstörs och människor drunknar i den, annars blir det en plåga från sultanen eller en pandemi av pandemier . Om han såg att han gav vatten i en mugg, vilket indikerar pojken, och om han drack rent vatten i en mugg, fick han gott av sin son eller hustru, för glaset är kvinnans väsen och vatten är foster . Några av dem sa : Den som såg det som om han drack varmt vatten, han blev grumlig och om han såg att han kastades i klart vatten, en överraskning . Och det sades att källan för rättfärdighetens folk är god och välsignad, för Gud den Allsmäktige säger : ~ Två ögon rinner från dem .~ Och för dem som inte är rättfärdiga olyckor . Och explosionen av vatten från en vägg av sorg från människor, såsom en bror, svärson eller vän, och om han ser att vattnet har sprängt och lämnat huset, kommer det ur alla bekymmer och om det inte kommer ut ur det är det ett permanent problem . Om den platsen är ren, är det sorg i kroppens hälsa . Och allt detta finns i Al-Ain eftersom hon inte var en hembiträde, och om hon var en hembiträde, då är han den bästa grannen för sin ägare, levande och död, fram till domedagen . Och några av dem sa att om han såg att det rann vatten i hans hus, skulle han köpa en piga . Och om han ser som om ögonen har exploderat, får han pengar i en tillrättavisning . Och rent vatten är billigt och rättvist, och den som ser det som om han drack för mycket vatten än sin vana att vakna, hans liv kommer att bli långt . Man sa att dricksvatten är en säkerhet från fienden, och att tugga det är en behandling för trötthet och nöd i livet . Och sprida handen i vattnet och rör om pengar och spendera dem . Och stillastående vatten är under alla omständigheter svagare än rinnande vatten, och det sägs att stillastående vatten är inneslutning, och den som ser att han har fallit i stillastående vatten är i inneslutning och nöd, och saltvatten är grumligt, och vad gäller lejon om han dränerar från brunnen, då är hon en kvinna som gifter sig med henne och det finns inget gott i henne . Det sades att se svartvatten förstörde rollen och att dricka det gick bort . Och gammalt vatten är ett plågsamt liv, och stinkande vatten är förbjudna pengar, och gult vatten är en sjukdom, och vattendjupet är isolering, förödmjukelse och nådens försvinnande, för Gud den Allsmäktige säger : ” Säg : Om ditt vatten blir deprimerad, vem ger dig viss vatten ”. Det heta, mycket heta vattnet, om han såg att han använde det på natten eller under dagen, drabbades allvarligt av sultanen, och om han såg som om han hade använt det på natten skulle han vara rädd för jinnan . Vattenproblem är svårt och trött, och att dricka det är sjukdom . Vattenskum är inga bra pengar . Och den som dricker ur havsvattnet när det är brunaktigt, de kommer att träffas av dem från kungen . Och den som ser det som om han ser i klart vatten och ser sitt ansikte i det som han ser det i spegeln, han kommer att få mycket gott . Om han ser sitt ansikte bra i det, gör han sitt hus gott . Och att hälla vatten är att spendera pengar under andra förhållanden, såsom en bunt eller en mantel med bevis på dalen, för han tror att han har uppnått det och inte . Och tvättning av vatten gillar inte, vare sig det är klart eller mörkt, varmt eller kallt efter det är rent, det är tillåtet att utföra tvättning, eftersom tvättning är starkare i tolkningen än utlopp och skillnader i vatten . Och hatad från ögonen på vatten sprang inte förargelse . Och att gå över vatten är fåfänga och risk, och om han går ur det, uppfylls hans behov . Och den som ser att han befinner sig i mycket djupt vatten och faller ner i det och inte når botten, då drabbar han en stor värld och blir trött, och det sägs att det faller in i en stor mans sak . Att tvätta med kallt vatten är en ånger och ett botemedel mot sjukdom, en befrielse från fängelse, avskaffande av skuld och säkerhet från rädsla . Och den som ser det som om han drack mycket färskt vatten, det var ett långt liv och ett gott liv. Om han drack det från havet, fick han pengar från kungen, och om han drack det från floden, fick han det från en man, som en flod i floder, och om han drog det från en brunn, slog han pengar med trick och bedrag . Och den som ser att han drar vatten och bevattnar en fruktträdgård och odlar med det, han kommer att dra nytta av pengar från en kvinna, så om fruktträdgården eller plantorna bär frukt, kommer han att ge kvinnan pengar och ett barn och vattna fruktträdgården och plantering, samlag med sin fru . Och vattnet finns i en pojkes glasmugg, om muggen bryts och vattnet förblir, kommer mamman att dö och barnet kvar, och om vattnet är borta och muggen kvar, kommer barnet att dö och modern kvar . Ibn Sirin frågades om en kvinna som hade en vision att hon drack vatten, så han sa : Låt den här kvinnan frukta Gud och inte söka ljuga bland människor . En man kom till honom och sa : Jag såg som om jag drack ur trasorna i mitt plagg, utsökt, kallt vatten, och han sa : Frukta Gud och var inte ensam med en kvinna som inte är tillåten för dig, så han sa : Hon är en kvinna som jag föreslog för mig själv ….

En kung är trött, eller han befrias från nöd som kommer från en kung, så om han lånar en ring, har han något som inte har någon överlevnad . Och om han ser ringar som säljs på marknaden, så köper han fastigheterna för folkets huvuden . Om han ser att himlen regnar ringar kommer han att få barn det året . Om ungkarlen ser att han har satt på sig en ring, gifter han sig med en rik kvinna, en jungfru . Om ringen är av guld är hon en kvinna vars pengar har gått . Om han förseglar den med en ring på sin pinky, tar sedan bort den från den och lägger den i sin seger, tar sedan av den och lägger den i mitten, då förolämpar han sin fru . Om han ser att hans ring på hans pinky är en gång i hans seger och den är i mitten, förråder hans fru honom . Om han säljer sin ring för en dirham, mjöl eller sesam, lämnar han sin fru med goda ord eller pengar . Och loben föddes . Om kryddnejlika i hans ring är väsentlig, är det kraft med prestige, prakt, stora pengar och stolthet, och om kryddnejlika i hans ring är av akvamarin och han är härskare, då är det en modig och majestätisk stark auktoritet, och om kryddnejlika är en kraft, då är det en svag och förolämpande myndighet, och om kryddnejlika är en grön safir, är han född för honom en son till en troende och en förståelse för visdom . Ringen är gjord av trä från en hycklare kvinna, och om en kvinna får en ring, kommer hon att gifta sig eller föda . Och den som förseglar en av männen med en guldring, härskaren kommer att binda den, eller så kommer han att drabbas av rädsla, ångest, upprördhet eller sorg . Eller en person blir arg på sin son eller hans fru . Och det sades : Den som tar emot en ring kommer att få en vacker kvinna och mycket bra, eller han hör nyheter om att han är nöjd . Och den som bär en ring med två lober, en av dem till botten av handflatan och den andra på baksidan av handflatan, och han bryter var och en av dem inte motsäger den andra, då följer han två tillstånd, båda synliga och inåt . Och den som bär en guldgranatring, han ska fattas, och han tar ringen från kungen ett hus att bo i, eller silver som han får eller en kvinna han gifter sig med . Att ta ringen från den Allsmäktige Gud för den asketiska och tillbedjaren är säkerhet från Gud den Allsmäktige från det onda . Och ta ringen från profeten, må Guds böner och fred vara över honom, eller från världen de goda nyheterna om att få kunskap, detta är om ringen är av silver, och om den är av guld, finns det inget gott i den , och likaså om det är järn för att det är helvetets folks prydnad, och likaså om det är koppar, på grund av vad det innehåller dåliga ord . Och ringen av bly Sultan i den och dem . Och den som såg bland kungarna att han hade Salomos tätning i sin hand, fred vare med honom, detta indikerade utvidgningen av hans rike, hans erövring av regioner och hans nående av syften, och han kunde ha tagit bort sin besittning och sedan återvänd till honom, även om han var en av dem som levde från elvernas framkallning, som fick en stor inkomst av det . Och den som ser att han skickar sin segel till sitt folk, då återlämnar de honom, sedan predikar han för ett folk och de återvänder honom . Och den som ser att hans ring rivs hårt från honom, då skall hans myndighet tas bort från honom . Och den som ser att hans ring har gått förlorad, han går in i den i sin makt eller i det han har något som hatar honom ….

När det gäller nerver och vener, de är författaren till hans angelägenheter, hans affärer, hans härstamning och hans gäng, så den som ser det i det som är utsmyckat eller vanärat, då hans tolkning i det, och den som ser det som en nerv av hans medlemmar eller en svett skärs eller torkas, då är han på två sidor, antingen en obalans mellan vad han nämnde eller döden, och den som ser att hans nerver eller vener ökade, då är han överflödig i sitt gäng, hans anständighet och hans avkomma sa för att skära av fin svett

…Den medkännande far och ädla Sheikh inte lämna sin son i det öde, vildmark plats i öknen i Mecka , utan längtan efter honom och minnas honom , och utan att besöka honom från gång till gång , och på en av dessa besök , och pojken hade vuxit upp och rört sig , han tolererade vad hans far gjorde i strävan och arbete , Hebron: s åsikt – Fred vare med honom – att han befalldes att slakta denna son till sin son , och när Guds profeter sov i deras ögon och inte sova i deras hjärtan , då (den visionen av profeterna är uppenbarelse ), och det är därför Hebron bestämt sig för att genomföra kommandot sin Herre , och han inte berömma honom för denna bestämning , att Ismael är ensam , och att Han välsignades Sheikh stor , på åttio- sex år gammal chef , och efter att ha varit hoppats på i flera år och i flera år , trots allt detta , har Khalil Gud bestämt sig för att uppnå det som görs , troen på de trogna , och överlämnandet av muslimer s till Gud ensam , som visar den ultimata lydnad och efterlevnad av Guds ordning , detta är islam särskilt , eftersom islam är lydnad och efterlevnad av Gud , som är den första religionen och andra , och detta har beskrivits Gud – den Allsmäktige – detta , säger den Allsmäktige ( detta är en plåga som visas ) från Surat Avat vers 106 att Hebron, men utsikten som visar Detta är för att hans son ska vara snällare mot sitt hjärta och lättare för honom att med våld ta honom och slakta honom med våld . Låt oss läsa dessa generösa verser (och han sa att jag går till min Herre , de kommer att vägleda mig , Herre ge mig från de rättfärdiga , så vi predikade för honom en pojke som är haleem , och när han nådde med honom sa ‘ jag , min far sa att jag ser i en dröm att jag slaktar dig , så se vad du ser . Han sa, Fader, gör vad du har befallt , du kommer att finna mig, om Gud vill, från patienten. , när de blev Muslim och en kulle i pannan , och Nadenah att O Abrahams vision har ratificerat Sannerligen väl Ndza välgörare , detta är en plåga visad , och Vdenah stor slakt , och vi lämnade det i andra , fred på Abraham , liksom Vi ersätter välgörare , han var en av våra trogna , och vi gav Isak en rättfärdig profet )….

…Sjön : betecknar en kvinna till vänster som älskar direkt, eftersom sjön står och inte springer, och den dödar den som faller i den och inte skjuter den . Och vågorna är stränghet och plåga, för Gud den Allsmäktige säger : ~De är täckta av vågor som skuggor .~ Och den Allsmäktige sade : ~Och vågorna stannade mellan dem .~ Och det berättades att en köpman såg att han gick i havet, och han var livrädd av rädslan för havet, så han berättade om sina visioner vid en korsning . Han sa : Om du vill resa kommer du att ha det bra . Detta beror på att hans visioner visar att hans angelägenheter är stabila . Och en man såg som om havsvattnet var arg tills dess kant visade sig . Så han berättade det för Ibn Masada, och han sa : En plåga föll ner på jorden av kalifen, eller torka i länder, eller kalifens pengar stal . Det var bara en liten summa tills kalifen dödades, hans pengar plyndrades och länder förtryckades . Och den som såg att han tog ut en pärla från havet, han skulle dra nytta av kungen i pengar, slav eller flagga . Och om han ser att havsvattnet eller annat vatten har ökat tills det har överskridit gränsen, vilket är meningen med flödet tills det kom in i hus, hus och hem, så kommer dess folk att övervaka drunkningen, då kommer det att bli en stor rättegång . Principen ligger i det dominerande vattnet de är och upproret, för att Gud den Allsmäktige kallade sin seger och dess överflöd tyranni, och han sa att drunkning indikerar att en stor olycka har begåtts och att kätteri är manifestation, och att dö i drunkning är en död på grund av misstro . När det gäller den icke-troende, om han ser att han har drunknat i vatten, tror han, för Gud den Allsmäktige säger : ” Även om drunkning fångar honom, säger han, tror jag . ” Versen . Och den som ser som om han har drunknat och sjunkit i havet, Sultanen kommer att förstöra honom . Om han ser som om han har drunknat och fått honom att dyka en gång och flyta en gång och flytta händer och fötter, kommer han att vinna rikedom och stat . Om han ser det som om han lämnade honom och inte drunknade, återgår han till religionsfrågan, särskilt om han ser gröna kläder på sig själv . Det sades att den som såg att han dog drunknade i vattnet som hans fiende skulle vilja drunkna i det rena vattnet drunknade i mycket pengar . När det gäller simning : den som ser att han simmar i havet och var en forskare som har nått sitt behov i kunskap, om han simmar på land, då är han låst och blir tät i sitt inneslutning, och han stannar där så mycket som simning är svår eller lätt, och lika mycket som hans styrka . Om han ser att han simmar i en platt dal tills han når en plats han vill, går han in i en orättvis och mäktig sultans arbete som kräver av honom ett behov som han uppfyller för honom och kan honom och Gud den Allsmäktige skyddar honom lika mycket som han springer i dalen . Om han fruktar honom, fruktar han också en härskare , och om han flyr, flyr han från honom, och om han går in i havet och simmar bättre i det, då går han in i en stor sak och ett stort mandat, och han är kunna äga kungen och få ära och makt . Om han simmar på ryggen, omvänder han sig och återvänder från synden . Och den som ber medan han är rädd, han kommer att få rädsla, sjukdom eller fängelse, lika mycket som hans avstånd från rättfärdighet . Och om han tror att han inte kommer att fly från honom, kommer han att dö i den oro, och om han är djärv i sin simning, blir han sparat från det arbetet . Och om en sultan ser att han vill simma i ett hav och havet är turbulent med en våg, kämpar han mot en kung bland kungarna, och om han bryter havet genom att simma kommer han att döda den kungen . Och varje hav, flod eller dal som har torkat ut, det är tillståndet för de som tillskrivs det, och om vattnet återvänder kommer staten att återvända . Och det sades att om en person ser att han har rymt från vattnet som simmar innan han var medveten om sin sömn, är det bättre för honom att märka medan han är i vattnet och simma . Och det sades att den som såg att han simmade, ifrågasatte en motståndare och besegrade sin motståndare och vann över honom . Och att gå över vatten i ett hav eller en flod indikerar hans goda religion och giltigheten av hans säkerhet, och det sägs att han är säker på något som han är i tvivel om, och det sägs att han reser på en resa i fara för sin förtroende . Och den som ser som om vattnet strömmar på dess yta, han kommer att drabbas av en olycka från sultanen, vilket är ett tecken på linjalens ben, som han bara kan hantera, för sitt flöde och auktoritet . Och den som har stagnerat från honom är lättare och mildare och indikerar en krigare som skär vägen, och om han reser, korsar en tjuv eller ett lejon vägen mot honom, eller om hans sinne om sin resa är regn, en linjal eller ett mekka . Och om han var närvarande skulle han drabbas av sorg och olycka, för Gud den Allsmäktige sa : ”Du är förbannad av en flod .” När det gäller Sultan presenteras den för honom, särskilt om han kom in i den . Antingen fängslar han honom, beordrar honom att bli misshandlad, eller så uppnår han sorg om han har fått honom stor, eller hindrar honom från att räddas från sin ström, då faller antingen en sjukdom i honom från kyla eller droppig, så hur om det var i vintern och hans vatten var dåligt, är det allvarligare i allt som indikerar det? Om det skärs, korsas eller går ut ur det, kommer han att räddas från allt som finns i det av sorg och sjukdom och alla bevis på lidande och sorg . Och den som drar från en flod och drack, får pengar från en man som är lika farlig som den floden . Och den som kommer in i en flod och slår den från botten av lera eller lera, de kommer att träffas av en man vars tillstånd är som floden . Och den som skär en flod till andra sidan, han kommer att avskaffa oro, skräck eller rädsla, och han kommer att räddas från den om det finns lera ….

…Kan vetenskapen om att uttrycka visioner och drömmar läras och instrueras? Det är ingen hemlighet för alla som är intresserade av denna konst att denna kunskap är mycket hedervärd, och det är därför Gud är tacksam mot sin profet Yusef genom att säga den Allsmäktige [och även din Herre kommer att svara dig och lära dig om tolkningen av hadiths .. .] , och vår profet Muhammad [ fred och välsignelser över honom ] brukade uttrycka visioner och frågade ofta följeslagarna som i hadithen av Samra bin Jundub : När profeten [ fred och välsignelser över honom ] bad på morgonen, kom han till dem med sitt ansikte och sa : Såg någon av er en vision igår ? Jag har faktiskt en syn på denna fråga. Jag menar möjligheten att lära och lära ut den här vetenskapen, det vill säga att den kan läras och undervisas . Och denna åsikt kan vara konstig för vissa; Detta beror på att denna vetenskap är mer som inspiration och fysiognomi, och som om den imiterar budbärarna, så han fann pinsamhet i detta avseende, men jag hoppas att vi kommer att ta upp denna fråga för diskussion så att vårt förslag är objektivt . Här är det viktigaste som gör mig benägen till denna åsikt, och jag har talat om det i detalj i min bok : Uttrycket av visionen, samtida termer, frågor och svar, s. 96 och därefter förläggaren : Dar al-Tadmuriyya . Nuclear Commenting sa på en intervju Samra tidigare : det är mustahabb att fråga om visionen, initiativet att tolka och påskynda den första dagen, och det är tillåtet att tala i vetenskap och tolkning av Uppenbarelseboken och liknande .15 / 30 Ibn Hajar sa och kommenterade det föregående samtalet som i inledningen 12/437: Induktion Att undervisa i vetenskapen om syn och dess uttryck och att försumma frågan om den och dess preferens eftersom den inkluderar tillgång till en del av det osynliga och hemligheterna av varelser . Ibn Abd al-Barr sa, som i al- Tamheed 1/313, och kommenterade den föregående hadithen : Denna hadith indikerar äran och dygden av kunskapen om synen, för han [ må Guds böner och fred vara över honom ] var bara frågar om det för att berätta för honom och vidarebefordra det så att hans följeslagare visste hur man talade om dess tolkning . Sheikh Muhammad ibn Abd al-Wahhab sa, som i samlingen av sina böcker 5/130: Uttrycksvetenskapen är en sann vetenskap som Gud ger till vem Han än vill av sina tjänare . Och han sa på en annan plats 5/143: Uttrycket vision är en sann vetenskap som nämns av Gud i Koranen, och av den anledningen sades det : Endast de som är kunniga kan tolka visionen , för den är en del av uppenbarelsen . Al- Shatibi, må Gud vara barmhärtig mot honom, varnade i Al- Muwwafaa 2/415: att det inte finns någon förtjänst och en slöja som profeten [ må Guds böner och fred vara över honom ] gav utom vad som var undantaget, förutom att hans ummah fick en modell, och detta är känt genom introspektion, och därifrån gav han uppenbarelse till honom, och hans ummah fick den rättfärdiga visionen . Imam Malik sa och han frågades : Förklarar visionen varje söndag? Han sa : Han leker med profetskap, sedan sa han : Endast det bästa av visionen kommer att passera visionen . Om han ser något bra, berätta för honom, och om han ser något obehagligt, låt honom säga något bra eller håll tyst . Och Imam Ibn Al-Saadi sa i sin Tafsir 2/442: Och bland dem är fördelarna med föregående vers : att den har sitt ursprung för synens uttryck, för kunskapen om uttryck är en av de viktiga vetenskaper som Gud ger till vem Han vill . Han sa också 2/449: Inklusive att kunskap om uttryck är en av sharia-vetenskapen, och att en person kommer att belönas för sin inlärning och undervisning . Och det som indikerar förekomsten av lärande och utbildning bland följeslagarna – Ashraf al-Khalq – är vad som bevisades att Umar ibn al-Khattab, må Gud vara nöjd med honom, brukade fråga Asma bint Umais al- Khatha’a’miya om uttrycket för visionen som i Tahdheeb al-Tahdheeb av Ibn Hajar 12/399. Ibn Saad nämnde i al- Tabaq 7/124: Said bin al-Musayyib var den som korsade folket till visionen, och detta togs från Asmaa Bint Abi Bakr, och namnen tog honom från sin far Abu Bakr och Abu Bakr tog denna kunskap från den ädla budbäraren, som brukade låta honom ibland korsa vissa syner, och han korrigerar honom ibland, och han kan misstänka honom som alla lärare och hans elev, och den här studenten var skicklig i många situationer där han undersöktes, och därför hittar vi honom efter en tid, och han uttryckte en vision som Budbäraren såg, säger Budbäraren till honom med beundran för sitt uttryck : Likaså sade kungen . Men det hände honom också att jag gjorde ett misstag i hans ijtihad, och Budbäraren [ må Guds böner och fred vara över honom ] komplimangerade honom inte, utan han gjorde fel. Så han sa till honom en gång efter att han gick över till honom : Berätta för mig, o Guds budbärare, om min far, har du fel eller fel? Profeten sa : Du slog några och du saknade den andra . Aisha, må Gud vara nöjd med henne, hade också pedagogiska attityder med sin far, så hon presenterade visioner för honom, och han hade några situationer med Guds budbärare ( må Guds böner och fred vara över honom ) . Därför var hon våldsam en gång när hon uttryckte en vision för en kvinna om att hennes man dör och födde ett barn som begått orätt genom att säga : [ Vad, Aisha Om du uttrycker visionen för den troende, så uttryck den för honom i godhet ….] Och vittnet från hadithen bad Aisha att följa ett specifikt sätt att uttrycka sig, vilket är att spendera det på gott . Imam Ibn Khaldun uppgav i sin inledning, s. 389, att denna kunskap är en av sharia-vetenskapen, och det är en olycka i religionen när vetenskapen blev artefakter och människor skrev om den, och dess uttryck finns i föregångarna och baksidan, och denna kunskap överförs fortfarande mellan föregångarna ….

…När det gäller kameler, den som ser att han åker på en okänd kamel, då reser han nära, och det sägs att den som såg att han åkte på en kamel, då sa man att han skulle slå en linjal och om han var sjuk han dog, och om hon såg honom en kvinna utan en gift gift, och om hennes man färdades, kom han till henne, och den som såg att han gick av en kamel, blev han sjuk och den som såg att han kämpade om han såg att han besegrade en kamel, då skulle han förtrycka honom, han skulle förtrycka honom, och om han såg vid dörren till sitt hus var han en lam i den, då är han hans kista, och den som ser att han går in i en kamel från en nödsituation och inte kan komma in i den från den, då är det en innovation. En kamel ger mjölk i moskén, en duk eller en dagis, för det är ett bördigt år. Och den som ser att vissa människor har impregnerat en kamel, kommer lidande att falla på dem från himlen med deras omoral, och kameln i tolkning kan vara en kvinna. Om han ser att han har slagit en kamel eller dess knän, kommer han att gifta sig med en framgångsrik kvinna, och om han ser att han mjölkar henne, kommer han att få pengar från en kvinna. Och den som ser att han äter köttet från en kamel eller kamel , då blir han sjuk och den som ser att han har många kameler som äger det, följer sedan ett förmyndarskap över folket, och om han ser att han mjölkar det kommer han att ha pengar från sultanen. Om det som mjölkas är blod, är det förbjudet pengar eller älskling, då är det tillåtet och den som ser en kamel som kommer in i en by eller land Kameler är okända, så de går in på den platsen som en fiende, strömmande eller sjukdom Och den som ser en kameltrampning eller annan kameltrampning, kommer han att drabbas av nöd, rädsla och förödmjukelse, och om han ser att han har slagit från kamelskinn, kommer han att träffas med pengar…

…Parning : per säng per täcke och blandning som äger rum och förloppet av äktenskapet, sågen som en gift fyra fruar, mer bra fördel för versen : ~ Vankhawwa vilka kvinnor du väljer, två eller tre eller fyra .~ Om han ser att han har gift en annan man med sin fru och tar henne till honom, kommer hans besittning att tas bort om han är en av kungarna, och hans handel är ogiltig om han är en av köpmännen . Och om han ser att han är sin hustrus man till en man, och den mannen går till sin fru, blir han en extra lönsam handel . Bröllopet är för dem som tar det som en olycka och till vilka man uppmanas att vara glad och glad om han inte ser mat . Det berättades att en man kom till Ibn Sirin och nämnde för honom att han gifte sig med sin mor, och när han slutade med henne gifte han sig med sin syster som om hans ed hade avskärts . Ibn Sirin skrev sitt svar i en bit blyghet för mannen att tala om det, och han sa : Detta är ett hinder som bryter livmodern, en eländig person, som är stötande mot sin mor och syster ….

…Och om en kvinna som har en man ser att hon har gift sig med en annan, har hon det bra . Om den gifta mannen såg att han hade gift sig med en annan skulle han ha förvärvat en sultan . Om han gifte sig med tio skulle det vara bra för honom . Allt detta om han inspekterar sin fru, heter honom eller känner henne . På samma sätt, om en kvinna gifter sig med en okänd man och inte ser, känner till eller heter honom, dör hon ….

…Bröllop Om du deltog i ett bröllop i din dröm kommer du snabbt att upptäcka att ett evenemang som närmar dig kommer att orsaka dig bitterhet och försena din framgång . Om en tjej drömmer om att hennes bröllop är en hemlighet, är den här drömmen definitivt inte lämplig för hennes personlighet eftersom det betyder att hon kan falla . Om hon ingick ett världsligt äktenskap eller ett officiellt äktenskap, indikerar detta att hon kommer att öka i uppskattningen av dem som är omkring henne, och de önskade löften och glädjen kommer inte att nekas henne . Om hon tror på sina drömmar om att det finns motstånd från hennes familj kommer hon att upptäcka att hennes förening kommer att orsaka förbittring bland sina släktingar . Om hon drömmer om att hennes älskare har gift sig med en annan, förutsäger detta att omotiverad rädsla kommer att orsaka hennes förträngning medan hennes älskare troget kommer att uppfylla sina löften . Om en person drömmer att han är gift, är detta ett sorgligt tecken, eftersom han inte kan undvika döden förutom genom ett mirakel . Om bröllopet var glatt och det inte fanns några präster med bleka ansikten och svart säckväv för att införa heliga löften, kan det motsatta förväntas . Om en tjej drömde att hon såg en person som hade sorgkläder vid sitt bröllop, tyder detta på att hon bara kommer att uppleva elände i sitt äktenskapsliv . Om hon ser detta vid en annan flickas bröllop, kommer hon att sörja olyckan hos en släkting eller vän . Och du kan drabbas av elände och sjukdom på en plats där lycka och hälsa är markerade . Intrång och störande överraskningar kan störa de nöjesresor som andra gör eller tar, och till stor del efter denna dröm ….

…Att mjölka ett djur är i en dröm som indikerar goda gärningar, smicker, politik och försörjning . Med tanke på mjölkmannen, om en slav ser att han mjölkar en ko, sin herre, då gifter han sig med sin herres hustru, och den som ser att han mjölkar en ko och dricker hennes mjölk blir rik om han är fattig, och han är värdig och upphöjd, och om han är rik ökar hans rikedom och stolthet . Och den som ser att han mjölkar kameler, han kommer att ha pengar från en sultan, då mjölkar de med blod kommer att fånga förbjudna pengar . Och mjölkar dess listiga tolkning . Och kamelmjölken är ett arbete på arabernas land . Den rena mjölken är arbetskraft på icke-arabernas land, om den mjölkas och blod kommer ut, förråder den en härskare i sin auktoritet, för att mjölka det är gift, det skördar förbjudna pengar, för att mjölka det med gjord mjölk en lösning och vinst i hans handel, och världen förde honom lika mycket som juvet passerade på honom . Och det sades : Om någon mjölkar en kamel och dricker hennes mjölk, kommer han att gifta sig med en rättfärdig kvinna, och om han är gift kommer en pojke med välsignelse att födas ….