…När det gäller kött från andra fåglar, vad som nämns i det är förbjudet för mäns pengar och vad som är feminint, sedan delas det med kvinnors pengar, och vad som ätits av köttet är tillåtna pengar, och vad som är inte äts är pengar, då är det förbjudet, och så är alla djur ….

…Tiger kött tolkas med ära och trötthet ….

…Och den som ser i en kruka med kött eller mat, det indikerar att en total försörjning har ägt rum utan trötthet, och öde ödet indikerar förlust av värden eller värde ….

…Och den som ser att salvan äter sitt kött från sin kropp, det indikerar brist på pengar och nåd ….

…Och den som ser att han har kött i handen, oavsett om det är i en slaktkyckling eller något annat medan det rostar, så delas det ut med de förbjudna pengarna och kanske är det sorg och vädret om det rostas blir det utplånad av sjukdom och fårköttet är fruens eller moderens sjukdom eller som tar sin plats, och köttet från lammet eller ungen om det rostas kommer att tolkas på två sätt, antingen barnens svaghet eller slavars svaghet ….

…Och några av uttryckarna sa att den som såg att han äter den korsfästas kött indikerar hans frånvaro ….

…Och den som ser att han äter korsfästets kött, han äter förbjudna pengar, och han kanske kan ha auktoritet och få gott av dem ….

Och om det är ett plagg utan fett och utan kött, indikerar det ett rent och fromt hantverk, och om det inte är fett alls, indikerar det ett sordid hantverk och brist

…Och den som ser att han äter vårt ruttna kött, då begår han en synd ….

…Och den som äter korsfästets kött, han äter förbjudna pengar från en högtstående man, om han inte äter något resultat ….

…Den som ser att något av hans kött har rivits, då kommer en olycka att hända dem som tillskrivs honom ….

…Och den som ser kött eller mjölk från en zebra och äter det, då slår han en slav av en hedervärd man ….

…Och den som ser att han äter sitt kött, och om hans barn växer upp, kommer han att ha ont och svårigheter från honom, och falk är en hedervärd man med prestige, politik och styrka, och falk är en tjuv som begår fula handlingar på natt ….

…Den som ser att han äter köttet av sig själv eller någon annans kött och inte äter några synliga spår, han kommer att äta av sina egna eller någon annans pengar . Om det inte hade någon effekt, dra sedan tillbaka en person från hans hushåll eller andra ….

…Och den som ser att han har blivit ett djur vars kött inte kan ätas, då är han förödmjukad och olycklig, även om han har en funktion att isolera det, och det sägs att han är känd för människor för vad han utsätter och skämmer bort ….

…Det mest kända djuret för sina män är en man som vargar, tills det sägs av vargar, rävar tills han säger dåsighet och getter tills han säger vattniga, apor tills han säger halm och hästar tills han säger kast och liknande . Och det som är känt för sina honor är kvinnor, tills det nämns, som en rapphöna tills Jacob säger det, och musen tills han säger råtta, katten tills han säger att åldern är överdriven, och skalbaggarna tills han säger hornbeam . Detta och liknande ….

Och den som ser att han rider på ett sto med två vingar, han kommer att få en stor besittning om det kommer från hans familj, annars är det en önskan och suveränitet ….

Och den som ser att han befinner sig på en silo eller en plats som inte passar för perserna att klättra över den, då kommer han att slå en hatad sultan eller omöjlig i religionen, eller så begår han en synd som är lika stor som platsens fulhet ….

Och den som tror att han har på en person en ren god dirham, då har han ett rätt vittnesbörd, och om han ber om det, är det hans anspråk på honom från honom, och om hans svar till honom är giltigt och bra, då det är ett vittnesbörd ….

…Och den som ser att han rider på ett sto och sedan går av det, han ångrar något, och det sades att den vilda hästens vision tolkas av en galen man och haronen tolkas i tre svårighetsaspekter i frågor och en motsägelse till hans följeslagare och en trött kvinna som inte håller med och skadar ett brott i goda frågor och man sa att ridning leder till förvärv av pengar och avstigning mot det ….

Och det sades att den som ser att han rider på ett illa loppet indikerar att han motsätter sig honom för varje jobb han är engagerad i ….

Abu Saeed, predikanten, sa: ~Den som ser att han rider ett sto med järnfötter, han förväntar sig döden .~…

Och den som ser att ett sto talar till honom, det indikerar fasthet i det som är bra i honom, och om han är en faktor är han bättre i sin rätt ….

…Fadl Abdullah bin Salam . På myndighet av Qais ibn Abbad sade han : Jag var i Medina med människor inklusive några av profetens följeslagare, må Guds böner och fred vara över honom, och en man kom i hans ansikte med ett spår av vördnad. En del av folket sa : Det här är en man från folket i paradiset. Det här är en man från paradisets folk. Han bad två rak’aher där det är tillåtet. Sedan gick han ut och följde honom. När jag blev bekväm, sa jag till honom : När du kom in tidigare sa en man sådant och han sa : Ära vare Gud, vad ska man säga till det han inte vet, och jag kommer att prata med dig Varför såg det en vision under Guds budbärares tid, må Gud välsigna honom och ge honom frid, så hon sa till honom att du såg mig på en äng – han nämnde dess kapacitet, gräs och grönhet – och i mitten en järnpelare under den i marken och ovanför den på himlen, över den en slinga, och det blev sagt till mig : Jag sa till honom : Jag kan inte. Så Moncef kom till mig. Ibn Aoun sa, och den rättvisa tjänaren sa : Med mina kläder bakom mig beskrev han att han lyfte den bakom sig med sin hand, så jag var åtskild tills jag var högst upp på pelaren, så jag tog handtaget , och det fick jag veta. : Ostmk vaknade och hon måste i mina händer Vqsstha på profeten frid vare med honom, sade han : ( dagis kolumnen i islam och att islam kolonn och att handtag den mest trovärdiga och du är på Islam tills du dör ) sa den man Abdullah bin Salam . Och i en berättelse : Jag var i en cirkel där Saad bin Malik och Ibn Umar gick förbi, och Abdullah Ibn Salam gick förbi och de sa: Det här är en man från folket i paradiset, så jag stod upp och sa till honom : De sa så och så och han sa : Ära till Gud de borde inte ha sagt: Jag har ingen kunskap om det, men jag såg som om en pelare placerades i en grön dagis var installerad i den, med ett knapphål på huvudet, och i botten av det var rättvist – och mässan var Wasif – och det blev sagt till mig : Jag förstörde det, och jag förstörde det tills jag tog handtaget, så jag berättade det för Guds budbärare, må Gud välsigna honom och ge honom frid, och Guds budbärare, må Guds böner och fred vara över honom, sa : ( Abdullah dör medan han tog den mest pålitliga pilen ) På myndighet av Kharsha ibn al-Hur sa han : Jag var sitter i en cirkel i Madinah-moskén. Han sa : Och det finns en Sheikh med god anseende , Abdullah bin Salam. Han sa : Han gjorde ett bra samtal med dem. Han sade : När han kom upp, folket sade : Han som är glada att titta på en man från folket i Paradiset låta honom titta på detta sade han. : Så jag sa : Gud, jag kommer att följa honom, så jag vet var hans hus ligger . Han sa : Jag följde honom, och han gick tills han nästan lämnade Medina och gick sedan in i hans hus. Han sa : Så jag bad honom om tillstånd, så han gav mig tillstånd, så han sa : Vad behöver du, min brors son? Han sa : Jag sa till honom : Jag hörde folk berätta vad du : är glad att se en man från paradisets folk , låt honom se till denna Vojbna att vara med dig sa : Gud känner paradisets folk och jag säg dig mm sa att jag medan jag sover om du kom till mig sa en man till mig : tog sedan Med min hand gick jag iväg med honom. Han sa: Så jag var på en häst i min norr. Han sa : Jag tog för att ta det. Han sa till mig : Ta inte det, för det är vägen för Nordens ägare. Han sa : Om en häst är en väg till höger, sa han till mig : Ta hit och ta med mig ett berg och han sa till mig : Gå upp Han sa : Så jag gick om jag ville gå upp, jag föll på Estée sa : så jag gjorde det upprepade gånger sa : sedan zappa mig så han förde mig Amoad sitt huvud i himlen och under marken i ovanstående avsnitt, sa han till mig : stig upp ovanför sa detta : Jag sa : hur man går upp detta huvud i himlen, sa : han tog min hand Vzgel mig sa : Om jag är släkt med loop sa : slog sedan kolumnen stolthet sa : förblev relaterad till avsnittet tills det blev sagt : två dödsfall Profeten fred vare med honom Allah vara över sagt : ( De sätt som jag såg till vänster är vägar som norrägare sa : De sätt på vilka jag såg din högra hand, de är vägarna för högerhänta, och när det gäller berget är det martyrernas hem , och du kommer inte att uppnå det. Han håller fortfarande fast vid det medan du dör ). Hans ordspråk : Om en häst är en metod, sa Al-Nawawi : Hästen är en mångfald av allé . Och tillvägagångssättet är den raka vägen och vägen till metoden mellan tydlig och att säga : Zajal mig betyder att kasta mig ….

…När det gäller hästarna som springer mellan omgångarna kommer det att hälla och regna om de är araber utan sadlar eller ryttare . Och den som ser en grupp hästar med sadlar utan knän, de är kvinnor som samlas vid en begravning eller bröllop . Den som äger ett antal hästar eller betar dem, han ska ha jurisdiktion över folk, eller så ska han segra i sitt område . Och den som rider på en häst med sadel, han kommer att uppnå ära, ära och auktoritet, för han är från kungarnas vagnar och från Salomos vagnar, fred vare med honom . Och hans sultan kan vara en fru som han gifter sig med eller en slavflicka som han köper . Om hans knä är utan sele finns det inget gott i det i alla dess ansikten, eftersom tränset är ett tecken på fromhet, religion, ofelbarhet och förmåga, så om tränset tas bort från det, kommer det att tas bort från hans hand . Och den som ser sitt djur, hans befallning är svag och hans tillstånd fördärvat, och hans fru är förbjuden, och hon ligger utan ofelbarhet under honom . Och den som ser en okänd sto i sitt hem, om han har en sadel, kommer en kvinna in i honom med ett äktenskap eller extra eller gästfrihet, och om det är naken, kommer en man in i honom med ett äktenskap eller något liknande . Ibn Sirin brukade säga : Den som tar en häst till någon annan, gör honom orätt med en häst eller med ett vittnesbörd, han tog det från sitt namn, som om han dödar honom eller blinkar till honom en linjal eller en tjuv eller så . Och ridning indikerar spiken och utseendet och memoreringen för att rida på ryggen . En persons åktur kan indikera sig själv, och om den är rak och i gott skick, och om den är samlad eller är ensam eller vilse, kommer den att gå vilse och spelas, och kanske dess åktur indikerar tid, natt och dag . Reserven är ansluten till den som går framåt i allt som anges av hans båt, eller hans efterträdare efter honom, eller hans förmyndare och liknande ….

…Och den som ser att han går av sin häst och åker på en annan häst, han kommer att byta från en stat till en annan ….

…Rida Den som ser i sin dröm att han rider på en häst, han kommer att kontrollera sina nyckor . Och ridning är all ära och auktoritet . Om han ser att han har ridit en häst och inte rider bra, rider han av egen vilja, och om han rider bra och har kontroll över den, är han fri från skada . Och om han ser att han har ridit en mans hals med våld, kommer han att dö, och båtföraren bär sin begravning med våld ….

…Tygeln ska vara en kungens vaktmästare . Och den som rider med ett träns, så följer han ett tillstånd där ingen kommer in, en rätt att svära vid en stark ed . Och tränset är säkert, så den som ser sin mun är säker och talar inte om något som inte berör honom . Och den som såg tränset på sin häst, han blev avskuren, hans tjänare dog . Tränset indikerar ofelbarhet för vem perserna pekade på, och kanske zakat på pengarna som du förvarar . Och den som ser att tränset på hans häst har fallit från hennes huvud eller gått bort från hans hand, hans kommando kommer att gå vilse och hans tillstånd har blivit fördärvat, eller hans fru är förbjuden för honom . Och den som ser att han är fri, det räcker för synder . Kanske fasta indikeras av fasta ….

…Den som ser att han är på ett sto som hädar med honom, då begår han en synd eller en skräck som drabbar honom lika hårt som hästens svårighet, och tolkningen av perserna vid den tiden kan vara hans infall, det sägs att så -och så red hans nyck och utestängde honom . Och om stoet var gammalt, skulle saken bli värre och större, och det finns inget bra att rida förutom djurens plats, och det finns inget gott i en vägg eller ett tak eller en silo, förutom att se efter stoet en vinge som han flyger med mellan himmel och jord, för detta är en ära i denna värld och religion med en resa . Balak är känd, och deras far är rikedom och styrka i resor, och blond indikerar sorg och i en annan aspekt att blondinen är en seger eftersom änglarnas hästar var blonda . Och det berättades att en man kom till Ibn Sirin och sa : Jag såg som om jag var på en häst vars fötter var av järn . Sa han och förväntade sig döden . Det berättades att Ali bin Isa al-Wazir, innan han blev kronprinsen, såg ut som om han var i skuggan av solen på vintern, åkte på ett sto med bra kläder och hans tänder var utspridda, så han var uppmärksam för att få panik, så han berättade om sina visioner för några av uttryckarna, så han sa : När det gäller stoet är en prins och en stat, och den goda klänningen är en stat och ordning. Och när han var i skuggan av solen, uppnådde han kungens tjänst eller hans slöja och bodde inom sin inneslutning, och hans tänder spridda ut var hans liv långt . Och det sägs att den som ser en häst som dog i sitt hus eller sin hand, det är förstörelsen av den som drömmer . Och den som rider ett sto som lockar en hed med alla sina instrument, medan han bär på stoens kläder, han kommer att få auktoritet, ära, god beröm, gott liv och trygghet från fienderna ….

…Ismail bin Al-Ash’ath sa, ~Den som såg att han åkte på en villig häst, då tyder det på att han gifter sig med en kvinna av godhet, skönhet och rikedom, och om han inte är värd det, fortsätter han att likna en kvinna och drar nytta av henne, och om han ser att någon rider bakom honom på en häst, tyder det på att han söker sin oro och sitt arbete . ~…