…Han är i en dröm huvudet på ett folk och värderingar av ett hus, land eller by . Och en tjur är ett år vid makten . Men det är för sultanen, köpmannen och arbetaren, en sunni-handel . Och den som ser att han har många tjurar, då antar han staten om han är kvalificerad för det . Om han såg att han red en tjur därifrån, kommer han att få gott och bördigt . Och den som såg att han åt tjurens huvud skulle uppnå mandat och myndighet, såvida inte tjuren var röd . Och om searen var en köpman som skulle slå handel och partners skulle vara under hans kontroll . Om det är vulgärt, förstå dess handlingar . Och oxen är en arbetare, så den som ser att han åkte på en tjur övervann en arbetare, och om oxen bär en last, så kommer arbetaren att ta ut pengar till honom i enlighet med lastens storlek . Om tjuren var röd dog hans sons sjukdom eller hans familj . Tjuren är kung eller fiende . Om en tjur slaktas för mat är köttet tillåtet . Det kändes som att han hade köpt Thura det lockande vänner och övervakning av folket ord från Hassan, sade Ibn Sirin den Allsmäktige Guds nåd : tjurar Ajam, och ökade till fjorton i ko det är ett krig, vad var inte så han är en fejd, och tjurens stora man, för honom lika mycket och oövervinnlighet och kött. Och den som såg en vit tjur som skulle vinna gott, om han tappade den med sitt horn indikerade Guds allsmäktiges vrede och den som åt köttet av en tjur i sömnen skulle vara oumbärlig, och vem som åkte på den med en hiss, om oxens knä i en dröm eller dess spjut dog under sitt år, och vem som helst som bitit den drabbades av en sjukdom eller den som slog honom Gud ger Gud den Allsmäktige bra barn . Och den som oxen faller på, han kommer att resa långt borta . Och den som ser tjuren i bur eller sjuk och är i nöd, han borde bli av med den . Och den som ser oxen som om den plöjer för honom, om han odlades eller uttråkades av sin odling och ökade dess fertilitet, och om han var en köpman, led han en förlust och hans handel försämrades, och om han var jurist eller en lärare mer bra . Och den som ser det som om tjuren har slagit den, då är den på väg att förgås eller dö av den sjukdom som den är i . Och tjuren indikerar svårighetsgrad, hot och utvisning av någon som har en högre rang än en persons om den som drömmer är fattig och slav . Och den som såg en flock kor, han skulle drabbas allvarligt i sina affärer, och om oxen red på hans höjder och blev nämnd . Om tjuren talade till honom eller tjuren talade, blev han främmande mellan honom och en annan man . Och den som ser det som om en stor tjur kom ut ur en liten hål, då ville tjuren återvända till den hålan och blev uttråkad av den, för det är det stora ordet som kommer ut ur mannens mun att han vill vända tillbaka , men han kan inte . Och den som ser att han är en passagerare på en svart tjur, och oxen biter och hotar honom och vill ha det hatade, då går han i havet och det slås av en allvarlig lidande, och han blir stark med sitt skepp tills det nästan sjunker och sedan flyr från det . Och den som ser tjurar som går in i en stad, det är fiender och förtryckare, och tjuvar kommer in i den . Och den som ser en tjur attrahera den och ta bort den från sin plats, om han är en wali, han tas bort . Och det sades : Tjuren betecknar en man som är i mörkret, för han dödas eller slaktas, för rebellen och gärningsmannen förgås . Och den som ser att han red en tjur, han kommer att drabbas av en handling av sin auktoritet, och han kommer att få gott i det . Och den som ser att han har ridit en svart tjur, han kommer att vinna pengar, och om han ser att han tog med dem in i sitt hus och litar på det, kommer han att vinna det året . Om tjuren har många horn, så är de år enligt få och folkmassa . Och den hornlösa oxen är en föraktlig man, en fattig spaniel, som ett får, och i styrka som en isolerad arbetare och en dålig chef . Kanske indikerade oxen äktenskap för att det plöjde för mycket, och kanske indikerade det rebellen eftersom den rör om jorden och vänder toppen uppåt . Och kanske uppmanade han slaven, ägaren och broren att hjälpa honom att ploga och tjäna öknens folk . Den som äger en tjur i en dröm, och om det är en kvinna, förnedras hennes man för henne, och om hon är utan make, är hon gift, och om hon har sin fru dotter och om någon som har auktoritet ser att han kommer att segra över honom . Den som slaktar en tjur, om han är en sultan, dödar en arbetare, och om han är en vanligt folk, då är han en person som segrar av dem som fruktar honom . Och den som rider på en röd eller gul oxe utan ridmaskin, han blir sjuk . Och kanske hänvisade tjuren till den vackra unga mannen eftersom det är ett av hans namn, och hans vision indikerar utbrott av uppror eller hjälper till att övervinna svåra frågor, särskilt för ägarna av plöjning och jordbruk . Kanske visade hans vision tråkighet och förvåning . Och den svarta tjuren är glädje och nöje . Och den svarta tjuren kommer att föryngra och läka patienten ….

…Kan vetenskapen om att uttrycka visioner och drömmar läras och instrueras? Det är ingen hemlighet för alla som är intresserade av denna konst att denna kunskap är mycket hedervärd, och det är därför Gud är tacksam mot sin profet Yusef genom att säga den Allsmäktige [och även din Herre kommer att svara dig och lära dig om tolkningen av hadiths .. .] , och vår profet Muhammad [ fred och välsignelser över honom ] brukade uttrycka visioner och frågade ofta följeslagarna som i hadithen av Samra bin Jundub : När profeten [ fred och välsignelser över honom ] bad på morgonen, kom han till dem med sitt ansikte och sa : Såg någon av er en vision igår ? Jag har faktiskt en syn på denna fråga. Jag menar möjligheten att lära och lära ut den här vetenskapen, det vill säga att den kan läras och undervisas . Och denna åsikt kan vara konstig för vissa; Detta beror på att denna vetenskap är mer som inspiration och fysiognomi, och som om den imiterar budbärarna, så han fann pinsamhet i detta avseende, men jag hoppas att vi kommer att ta upp denna fråga för diskussion så att vårt förslag är objektivt . Här är det viktigaste som gör mig benägen till denna åsikt, och jag har talat om det i detalj i min bok : Uttrycket av visionen, samtida termer, frågor och svar, s. 96 och därefter förläggaren : Dar al-Tadmuriyya . Nuclear Commenting sa på en intervju Samra tidigare : det är mustahabb att fråga om visionen, initiativet att tolka och påskynda den första dagen, och det är tillåtet att tala i vetenskap och tolkning av Uppenbarelseboken och liknande .15 / 30 Ibn Hajar sa och kommenterade det föregående samtalet som i inledningen 12/437: Induktion Att undervisa i vetenskapen om syn och dess uttryck och att försumma frågan om den och dess preferens eftersom den inkluderar tillgång till en del av det osynliga och hemligheterna av varelser . Ibn Abd al-Barr sa, som i al- Tamheed 1/313, och kommenterade den föregående hadithen : Denna hadith indikerar äran och dygden av kunskapen om synen, för han [ må Guds böner och fred vara över honom ] var bara frågar om det för att berätta för honom och vidarebefordra det så att hans följeslagare visste hur man talade om dess tolkning . Sheikh Muhammad ibn Abd al-Wahhab sa, som i samlingen av sina böcker 5/130: Uttrycksvetenskapen är en sann vetenskap som Gud ger till vem Han än vill av sina tjänare . Och han sa på en annan plats 5/143: Uttrycket vision är en sann vetenskap som nämns av Gud i Koranen, och av den anledningen sades det : Endast de som är kunniga kan tolka visionen , för den är en del av uppenbarelsen . Al- Shatibi, må Gud vara barmhärtig mot honom, varnade i Al- Muwwafaa 2/415: att det inte finns någon förtjänst och en slöja som profeten [ må Guds böner och fred vara över honom ] gav utom vad som var undantaget, förutom att hans ummah fick en modell, och detta är känt genom introspektion, och därifrån gav han uppenbarelse till honom, och hans ummah fick den rättfärdiga visionen . Imam Malik sa och han frågades : Förklarar visionen varje söndag? Han sa : Han leker med profetskap, sedan sa han : Endast det bästa av visionen kommer att passera visionen . Om han ser något bra, berätta för honom, och om han ser något obehagligt, låt honom säga något bra eller håll tyst . Och Imam Ibn Al-Saadi sa i sin Tafsir 2/442: Och bland dem är fördelarna med föregående vers : att den har sitt ursprung för synens uttryck, för kunskapen om uttryck är en av de viktiga vetenskaper som Gud ger till vem Han vill . Han sa också 2/449: Inklusive att kunskap om uttryck är en av sharia-vetenskapen, och att en person kommer att belönas för sin inlärning och undervisning . Och det som indikerar förekomsten av lärande och utbildning bland följeslagarna – Ashraf al-Khalq – är vad som bevisades att Umar ibn al-Khattab, må Gud vara nöjd med honom, brukade fråga Asma bint Umais al- Khatha’a’miya om uttrycket för visionen som i Tahdheeb al-Tahdheeb av Ibn Hajar 12/399. Ibn Saad nämnde i al- Tabaq 7/124: Said bin al-Musayyib var den som korsade folket till visionen, och detta togs från Asmaa Bint Abi Bakr, och namnen tog honom från sin far Abu Bakr och Abu Bakr tog denna kunskap från den ädla budbäraren, som brukade låta honom ibland korsa vissa syner, och han korrigerar honom ibland, och han kan misstänka honom som alla lärare och hans elev, och den här studenten var skicklig i många situationer där han undersöktes, och därför hittar vi honom efter en tid, och han uttryckte en vision som Budbäraren såg, säger Budbäraren till honom med beundran för sitt uttryck : Likaså sade kungen . Men det hände honom också att jag gjorde ett misstag i hans ijtihad, och Budbäraren [ må Guds böner och fred vara över honom ] komplimangerade honom inte, utan han gjorde fel. Så han sa till honom en gång efter att han gick över till honom : Berätta för mig, o Guds budbärare, om min far, har du fel eller fel? Profeten sa : Du slog några och du saknade den andra . Aisha, må Gud vara nöjd med henne, hade också pedagogiska attityder med sin far, så hon presenterade visioner för honom, och han hade några situationer med Guds budbärare ( må Guds böner och fred vara över honom ) . Därför var hon våldsam en gång när hon uttryckte en vision för en kvinna om att hennes man dör och födde ett barn som begått orätt genom att säga : [ Vad, Aisha Om du uttrycker visionen för den troende, så uttryck den för honom i godhet ….] Och vittnet från hadithen bad Aisha att följa ett specifikt sätt att uttrycka sig, vilket är att spendera det på gott . Imam Ibn Khaldun uppgav i sin inledning, s. 389, att denna kunskap är en av sharia-vetenskapen, och det är en olycka i religionen när vetenskapen blev artefakter och människor skrev om den, och dess uttryck finns i föregångarna och baksidan, och denna kunskap överförs fortfarande mellan föregångarna ….

…När det gäller handskadorna : Skadorna på handen indikerar brödernas nöd . På fingrarna pekar hon på broderskapets barn . Och den som ser att han inte har några händer, han kommer att be om vad han inte når . Och den som ser det som om han skakar hand med en muslimsk man och tar av sig handen, han betalar honom ett förtroende och betalar inte det . Och den som ser som om hans rätt fortfarande är avskuren, då är han en svordomare, och den som ser som om hans rätt är avskuren och placerad framför honom, han kommer att slå pengar från sina inkomster . Bristen på en hand är en indikation på brist på styrka och hjälpare, och kanske att skära av handen indikerar att man lämnar ett jobb som är i färd . Om han ser ut som om hans hand var avskuren från handflatan, kommer det inte att hända honom, och om den skärs från leden, påverkar det orättfärdigheten hos en linjal, och om den skars från överarmen och borta dog hans bror, om han hade en bror . För Gud den Allsmäktige säger : ~ Vi kommer att stärka din arm med din bror .~ Om han inte har en bror eller någon som kan ta hans plats, minskas hans pengar, och om han ser att en guvernör skär av händerna och fötterna på sin hjord, tar han deras pengar och förstör deras inkomster och pension . Ibn Sirin frågades om en man som såg ut som om hans hand hade skurits av, och han sa : Det här är en man som gör ett jobb och vänder sig till honom mot någon annan . Som snickare bytte han till ett annat jobb . En annan man kom till honom och sa : Jag såg en man hade skurit av händerna och fötterna, och en annan korsfästes : Han sa : Om du tror på din vision, ta bort prinsen och någon annans väktare . Så han isolerade från sin dag smart bin Madrak och väktaren för Jarrah bin Abdullah . Om han såg som om en härskare avbröt sin ed, tog han med våld en falsk ed . Om han ser ut som om han har avskärat sin vänster, är det döden för en bror eller syster, avbrottet av intimiteten mellan honom och dem, eller klippning av livmodern, separationen av en partner eller skilsmässan mellan en kvinna . Om han såg att hans hand hade skurits av vid sultanens dörr, lämnade kungen sin hand . När det gäller förkortning av handen är det en indikation på att man saknar vad som menas och att man inte kan göra det som menas, och att agenterna och bröderna misslyckas med det . Ibn Sirin frågades om en man som såg att hans högra är längre än hans vänstra, och han sa : Detta är en man som gör tjänsten och når livmodern . Och den som såg att han var korta underarmar och underarmar, hans visioner visade att han var en tjuv, en förrädare eller en förtryckare . Om han ser armarna och armarna längre än de var, är han en modig, generös skurk . När det gäller förlamning av händerna och deras leder, den som ser som om hans händer har förlamats, han är skyldig till en allvarlig synd . Om han ser att hans ed är förlamad, slår han en oskyldig och förtrycker svag . Om han såg att hans vänstra hand var förlamad, dog hans bror eller syster, och om tummen torkade ut, dog hans far, och om pekfingret torkade, dog hans syster, och om hans midja torkade, dog hans bror . Och om ringen torkade slog han sin dotter . Och om pinken torkade ut skadades han av sin mor och hans familj . Om han ser en varp bakom sin hand, undviker han synder . Och det sägs att han vinner en stor synd, för vilken Gud kommer att straffa honom . Och den som ser sina händer och fötter avskärda från oenighet, då kommer han att öka korruption eller komma ur auktoritet . För den Allsmäktige sade : ”Den belöning för dem som kämpar Gud och Hans Sändebud är belöningen ” versen . Och det sägs att den som såg hans ed var avbruten, då stjäl han, för Gud den Allsmäktige sa : ~ Så skär av deras händer .~ En man såg som om hans hand var avskuren, så han berättade om sin syn vid en korsning och sa : En bror, vän eller partner är avskuren från honom, så han berättade för honom att hans vän hade dött . En man såg att hans hand hade skurits av av en välkänd man, så han sa : Du kommer att få fem tusen dirham på hans hand om du är dold, annars kommer du att sluta med något fel på hans hand ….

…Inskriptionen : Ursprungligen indikerar den glädje och ära om plagget inte är fläckat med det. Om plagget är fläckat med det, indikerar det en sjukdom och att den som färgade det med det faller in i det och kastar det med en defekt, och hans oskuld av denna defekt verkar för människor . Och han kan fläcka sin mantel i vakenhet när han såg den . Utbudet är utökat och förhöjt, och boken är styrka . Den som ser i sin hand en bok som uppnår kraft, för Gud den Allsmäktige säger : ~ O Yahya, ta boken med styrka .~ Boken : En välkänd nyhet om den publicerades och om den var förseglad är den en dold nyhet . Och om det är i en pojkes hand, så är det goda nyheter, och om det är i en tjänares hand, så är det nyheter om goda nyheter och glädje, och om det är i en kvinnas hand, då är han förväntar sig något i glädje . Om det publiceras och kvinnan är dold, är det en dold nyhet som han beordrar honom att göra . Om hon är snygg och vacker, så är det nyheter och ett kommando där det är gott beröm, och om kvinnan är en vild, är det nyheter om ett odjur . Och den som ser vikta böcker i sin hand, han kommer att dö snart, för Gud den Allsmäktige säger : ~ Den dagen vi viker himlen som vi viker böckerna för böcker .~ Om han ser att han har tagit en broschyr från imamen, kommer han att få auktoritet, salighet och nåd om det är möjligt, annars kommer han att vara rädd för slaveri . Om han såg att han bar en förseglad bok till en person, borde han hänvisa den till honom . Om han var en sultan och en armé kom till honom, blev de besegrade . Även om han var en näringsidkare förlorade han sin handel . Om han var förlovad gifte han sig inte . Om han ser sin bok med sin högra hand är det bättre . Om det finns en gräl, tvivel eller förvirring mellan honom och en person, kommer uttalandet till honom . Och om han är i plågor kommer det att ge lättnad, för Gud den Allsmäktige säger : ” Vi skickade ner boken till dig för att klargöra allt och får vägledning .” Om han är insolvent, bedrövad eller frånvarande, är det lätt för honom och han återvänder gärna till sin familj . Att ta boken med höger är allt bra, och om han ger sin bok med sin vänstra hand kommer han att ångra sig att göra vad han gjorde . Och den som tar en bok från en person med sin högra hand, han kommer att få det mest hederliga för det . För Gud den Allsmäktige säger : ~Att ta oss från honom med höger hand .~ Och om en icke-troende ser i sin hand en Koran eller en arabisk bok, låt han svikas eller hamnar i nöd, nöd eller nöd . Den som tittar i en tidning och inte läser vad som finns i den är ett arv som han kommer att få . Och det sades att den som såg som om han hade sönderrivit en bok, hans ångest och uppror borttogs från honom, och han fick gott . På samma sätt, om den troende ser med sin hand en persisk bok, kommer han att bli förödmjukad och bedrövad . Och den som såg att han hade en förseglad bok, han skulle underkasta sig en kung, och hans undersökning skulle försegla den . Eftersom Belqis vände sig till Salomo, fred vare med honom, när han levererade en förseglad bok till henne, och en av anledningarna till boken var hennes inträde i islam . Och den som såg att han hade gett honom en tidning och hittat en bit som var insvept i den, den kör med ett rep . Ibn Sirin sa : Den som ser att han skriver en bok, han får en förbjuden vinst eftersom Gud den Allsmäktige säger : ” Ve dem från vad deras händer är skrivna, och ve dem från vad de vinner .” Inskriptionen : På en mans hand är ett trick som spårar förnedring och kvinnor har ett trick att förvärva . Och den som ser att en vers från Koranen är skriven på hans skjorta, då är han en man som håller fast vid Koranen . Att skriva med vänster hand är ful och illusion, och barn kan födas till honom från otukt, eller så kan han bli en poet ….

…Moskéer : Moskén betecknar det Hädanefter eftersom det eftersträvas i det, precis som soptippar indikerar världen, och det indikerar Kaaba eftersom det är Guds hus, och det indikerar platserna som kombinerar vind, nytta, belöning och hjälp , såsom linjalens hus, minnescirkeln, säsongen, ribaten, krigsfältet och marknaden eftersom det är marknaden för det här i tiden . Sedan anger varje moské sitt sätt i sin storlek, berömmelse och essens . Den som bygger en moské i en dröm, och om han är värd för rättsväsendet, kommer han att få den, och likaså om den är ett ämne för fatwaen och han kan ange i världen ett användbart klassificeringsarbete och i tidningarna till en Koran skriver han, och i ungkarlerna om äktenskap och äktenskap, och för studenterna av pengar och världen på en byggnad som han bygger på vilken avkastningen och fördelarna som varar. Såsom badrummet, hotellet, affären, ugnen, fartyget och liknande, på grund av den nuvarande belöningen i moskén med överflödet av vinster i den i församlingsbönen, och människor kommer till den från alla håll, och ange det utan tillstånd . Och den som i sitt uppvaknande påverkade världen och dess pengar eller påverkade dess efterliv på dess brådskande tid, de vinnande ordspråken återvände till vinsterna och fördelarna i denna värld för honom, eller till det efterföljande och belöningen i framtiden som är hans krav i hans uppvaknande . När det gäller den som rivar en moské, går han emot den som byggde den, och han kan dra slutsatsen om vulgären i sin situation av den som bygger den på sin plats eller får den att hända på sin plats efter att ha rivit den, så om han bygger en butik som han gynnar världen över i det följande, och om han bygger ett bad är hans skuld fördärvad på grund av en kvinna, och om han gräver ett hål i stället, syndar han den som är ett tvångsbedrägeri eller för för en grupp som skilde honom från kunskap, godhet och handlingar eller för en härskare som avskedade honom, eller en rättfärdig man som dödade honom, eller en plats där han hade semester eller ett kontraktsäktenskap, han korrumperade och ogiltigförklarade honom . Och om han ser sig avklädd i en moské, kommer han att tas bort från vad som är lämpligt för honom från moskéns tecken, och om det är under Hajjs dagar, kommer han att utföra Hajj, om Gud vill, särskilt om han ropar till bön, och om han är skyldig går han ut ur det han befinner sig i till omvändelse och lydnad, och om han ber i det på grundval av omvändelse och lydnad. En annan situation än riktningen av bönens riktning inför stormen, för han ägnar sig åt att söka världen på en marknad med marknader och en säsong med årstider, där han berövas vad han hoppats på och i det förlorar han allt som han köpte och sålde på grund av korruption av hans bön och förlust av sitt arbete . Detta kan indikera korruption av vad som ingår i hans försummelse av det förbjudna och räntebär om det möts av det . När det gäller den heliga moskén indikerar det pilgrimsfärden till dem som förnekar det eller ger tillstånd, även om det inte är i Hajjs dagar med dess väsen i det och dess bevis, för Kaaba att pilgrimsfärden är i den . Det kan beteckna sultanens förbjudna hus som vill ha det från vars inkomster han är säker, världens hus, moskén i Medina och den stora marknaden för stora och förbjudna affärer, såsom växlingsmarknaden och guldsmederna på grund av det stora antalet förfrågningar som krävs i det och vad som träder in i dess folk av förbjudet, brist och synd, liksom allt förbjudet av det som är mänskligt i det. Förmyndaren krävs för att undvika att göra förbjudna saker, från överträdelse av djur, och orsaka skada ….

Och om han ser att hans hand faller under vad han vill genom att arbeta med den och förtryck eller vissna, så får inte tolkningen i samma hand och förmåga vad han vill, och han svikas av dem som söker hans hjälp . Och om han ser i sin hand dygden av styrka och avslappning i förtryck, så ligger hans tolkning i hans hand och hans förmåga att göra vad han vill, och hjälp från dem som söker hjälp från honom, och det finns en annan aspekt i den , att dess längd, korthet, styrka och svaghet är en produkt av dess ägare, till vilken handen blir, och en hand av goda händer Enligt hans uppfattning använde de, som Abu Bakr och Saeed bin Al-Musayyib sade, fras ~vision~ med namn och deras betydelser, och förlitade sig på den visionen . Om han ser att hans hand har försvagats, öppnats, torkat ut eller dess vind stinkat : uteslutande andra av bytet, så är detta en korruption av dess ägares arbete, för vad det har blivit, eller lämnade han sitt slutförande hos , eller en svaghet i hans makt över honom . Om han ser att hans hand har vänt profetens hand bland profeterna eller några av de rättfärdiga, så se hur den profeten eller den rättfärdiga var som den som ledde Gud på deras händer från vilseledande eller som räddade honom från fördärvet, och hur hans öde var bland hans folk, vad han led av dem av skada och hur det var Konsekvensen av deras befallning och befallning, så leder Gud också ett folk genom visionärens hand, och det är handen som har beskrivits, och genom vilken Gud befriar ett folk från vägledning till vägledning, och vilken skada som helst orsakas av det, liknande det som profeten mötte i Gud, så hans tillstånd och hans gärningar är i dess konsekvens, liksom hantverk som profeten, och detta är en hedervärd vision som bara människor med dygd och som möttes knappast kan se . Och den som ser en sådan vision i synnerhet utan folket av dygd, fromhet och förmåga, och vad det än beskrivs är omöjligt för den att accepteras och förkastas ….

…När det gäller förövaren : En vän, partner eller anställd, och hans axel är en kvinna, och hans axlar är hans utsmyckning, skönhet och vårdslöshet, så vad han såg dem om ett tillstånd eller en händelse, han är med dessa . Och det sades att om väntetiden var tjock och god i kött, indikerade det manlighet och styrka i affärer och indikerade i fängslarna hur lång tid i fängelse, så att de kunde bära tyngden av sina kedjor . Om han ser något fel med honom, tyder det på brödernas sjukdom eller död, för de som är bundna är bröder . Och en man såg som om han ville se en av sina axlar och inte kunde göra det, så han föreslog att han var blind, det är en plikt, för han kunde inte se axeln på sidan av enögat . När det gäller den högra handen är det en anledning till mannens pension, pengar och välgörenhet, och längden på handen i tolkningen av guvernören är segrande, näringsidkaren har vinst och marknadsföraren är kunnig . Det sades att längden och styrkan på Imams händer indikerar styrkan hos hans assistenter och ökningen i hans liv, och hans syn på deras ben är en ökning av hans pengar . Om han såg som om de hade vänt marmor förlängde han glatt sitt liv . Det sägs att de två händerna är korrekta i tolkningen och att deras godhet indikerar bra mottagande och ger, och det sägs att den högra handen indikerar släktingar till män, och den vänstra handen förnedrar kvinnorna av dem, och om han ser som om han förlorade en av sina händer, detta indikerar förlusten av några av hans släktingar genom frånvaro eller död . Om han såg som om han hade lagt handen under armhålan och tagit ut den med ett ljus, skulle han få kunskap om han var från sin familj, eller en vinst om han var en köpman . Och om hon går ut och har eld . Eftersom han uppnår makt, stolthet och stolthet över sin sak, som han tar, och om han tar det och har vatten, är det pengar . När det gäller den extra handen : med de två händerna är det en ökning av tillståndet och makten och indikerar ett barn eller ankomsten av en frånvaro eller en bror som föds till honom . Om han ser att han är vänsterhänt är han svårare . Om han såg att han arbetade med sin vänstra hand på egen hand, fick han äntligen sitt behov . Förlängningen av händerna indikerar generositet, och om han ser som om han går på händerna, beror han på sin fråga på några av sina släktingar, och om han ser som om han ser med händerna som han gör med ögonen , då berör han mycket med dem som är förbjudna för honom . Och den som ser som om hans högra hand är hans ord bra, hans liv kommer att förbättras . Om han såg som om norr talade bra till honom, tackade han sina släktingar, och om de talade till honom eller en av dem med en tillrättavisning, tyder det på hans dåliga handling . Om han såg att hans högra hand var gjord av guld, dog hans partner eller hustru . Och den som önskar hans hand, hans myndighets hand kommer att förvandlas, för han kommer att få myndighet, och vad som hände på hans händer av den myndigheten, i termer av rättvisa eller orättvisa . Om han såg att han hade två vingar, föddes två söner för honom ….

…Om det i en dröm finns lydnad som svarar, indikerar detta en kraft som följer med honom i Hashim, eftersom Bazzi kan över fågeln . Om han ser att han efterlyser kamouflage kommer han att få en dödlig armé från de arabiska elitens soldater . Al-Bazi är en man med prestige, maskulinitet och ära, och den som tar honom kommer att få en son . Och om han var från emiratets folk, fick han auktoritet . Om det flög ut ur hans hand och lämnade benet, skulle hans besittning försvinna och minnet av det förblev, och om något av fjädrarna förblev i hans hand skulle något av kungen förbli i hans hand . Och bazzaen slaktade kungarnas död, och deras kött åt av sultanen . Och den som såg en Bazzi på sin hand och var en av kungarnas söner, han uppnådde auktoritet, även om han var vulgär, han vann presidentskapet och tänkte beröm bland folket . Om Al-Bazi dödar i sitt hem kommer han att segra som tjuv . Om han såg en kamel som landade på en ort, kom tjuvar in i den med sitt nummer, och om han såg att en musvåld kom ut ur sitt säte följde han en man som åt det förbjudna, eller så skyddade han sig i sitt hem . Och Al-Bazi betecknar tjuvar som skär öppet, och Al-Bazi betecknar ära och makt, seger över fiender, uppnåendet av barnens och makarnas förhoppningar och utsmyckningar, Mamelukes och bihustruerna, de dyrbara pengarna och hälsan, frigörandet av bekymmer , ögons hälsa och överflödet av resor . Kanske indikerar det döden för att få liv, och det indikerar fängelse, begränsning och elände i restaurangen och drycken . Och den som ser att buzzi har försvunnit från honom, då försvinner hans kraft från honom, och om det finns kvar i hans hand hans tråd, eller något av hans fjädrar, så är hans makt borta och pengar förblir i hans hand så mycket som vad som finns kvar i hans hand av buzzi, och den som ser att han har köpt en buzzard för att jaga med den, då kommer han att arbeta och han skickas in i den. Arbetare för vilka pengar ges . Och det sades : buzzardens död indikerar förtryckarnas förstörelse ….

…Begränsningen för Guds budbärare, må Gud välsigna honom och ge honom frid, sade : Den mest älskade av rekordet är belöningen, och begränsningen är en konstant i religionen . Om det är av silver, så är det giltigt när det gäller äktenskapet, och om det är från noll, så är det stadigt när det gäller något obehagligt . Och om den var gjord av bly, förblir den i en fråga om svaghet och svaghet . Och om det var en graviditet, så är det fasthet i religionen, för Gud den Allsmäktige säger : ~Och håll fast vid Guds rep .~ Och om det är av trä är det ett bevis på hyckleri . Om det är från en trasa eller tråd är det en plats i en sak som inte har tid . Och om den som är bunden är en religiös person eller i en moské, så är det hans uthållighet att lyda Gud den Allsmäktige, och om han har myndighet och ser med det att bära svärd, så är det hans uthållighet att lyda Gud Allsmäktig . Och om han var från världens barn, så är han orubblig i dess juice . Begränsningen för resenären är ett hinder för hans resa, och för handlarna ett lejon bagage de följer . Det som berörs är att hans oro är ihärdig . Och patienten har längden på sin sjukdom . Den som tror att han är bunden för Guds skull, han kommer att sträva hårt när det gäller sina barn och följa dem . Om han ser att han är bunden i en stad eller i en by, är han dess bosättare. Om han ser att han är bunden i ett hus, drabbas han av en kvinna . Om han ser begränsningen smal, skärpas saken för honom . Och begränsningen av den glada kommer att fortsätta och öka hans nöje . Och om den bundna såg att han hade ökat en annan begränsning, om han var sjuk, skulle han dö i den . Trots att han satt i fängelse var han fängslad länge . Och den som ser att han är bunden till ett träd, han är låst i en hyklerisk mans sak . Och den som ser att han är bunden när han bär gröna kläder, då är hans ställning i fråga om religion och förvärv av en belöning med stor fara, även om den är vit, då är hans ställning i en fråga om kunskap, rättspraxis, skönhet och skönhet . Om det är rött, är hans ställning i en fråga om kul och glädje . Och om det är gult, då är hans ställning i sjukdom . Och den som ser att han är bunden av en guldkedja, han väntar på pengar som har gått till honom . Om han ser att han är bunden i ett flaskpalats, följer han med en vacker kvinna och hennes sällskap fortsätter med honom . Och om han var på resa stannade han på grund av en kvinna . Och den som ser att han är förknippad med en annan man i en kedja, indikerar förvärvet av en stor synd, för vilken han fruktar sultanens hämnd . För Gud den Allsmäktige säger : ~Och du kommer att se brottslingar en dag, bundna i handbojor .~ Man sa att begränsningen ursprungligen var åldrande och fattigdom . Några av dem sa att begränsningen indikerar resor, eftersom det förändrar gången ….

…En bok är makt i en dröm, så den som ser en bok med sin hand kommer att få makt . Och boken är en berömd nyhet . Om det är i en pojkes hand, är det goda nyheter, och om det är i en kvinnas hand, förväntas det . Och den som ser en vikad bok i sin hand, han kommer snart att dö . Om han ser sin bok med sin högra hand och det finns mellan honom och en man med gräl eller tvivel, kommer uttalandet till honom, och om han är i kval, kommer frälsning till honom, och om han är insolvent och bedrövad, då är hans affärer enkla . Och om han ser sin bok till vänster så ångrar han att han gjorde det . Och boken till höger är ett bördigt år . Och om en icke-troende ser i sin hand en koran eller en arabisk bok, låt han svikas och hamnar i nöd eller nöd . Och den som ser att han slet en bok, hans bekymmer är borta och frestelser och ondska tas bort från honom, annars kommer han att vinna gott. På samma sätt, om den troende ser en persisk bok med sin hand kommer han att drabbas av förödmjukelse och nöd . Och den som såg att han hade fått en förseglad bok, han lydde en kung och lydde honom, och han fick det goda, presidentskapet och ett behagligt tillstånd där han lyder både den anhöriga och den avlägsna, även om han är förlovad med en kvinna , kommer han att vinna . Och den som ser en vit bok utan skrift i den svarar från frånvarande, hans nyheter är avskurna . Kanske indikerar boken en sällskaplig följeslagare, och boken kan indikera lättnad och oskuld från sjukdom . Om han är okunnig om vad som står i boken, indikerar hans vision bedrägerier i branschen, anonym försäljning eller en äldre kvinna ….

…Vad är beslutet om att tilldela djävulen en dröm? Vad är beslutet om tillskrivning till honom endast som en metafor? Det rapporterades, när det kom till oss, att Guds budbärare, må Guds böner och fred vara över honom, sade : ((Den sanna visionen är från Gud och drömmen är från djävulen )) . Många pålitliga forskare har hittat någon som drömmen tillskrivs som metafor för exemplet med Mazzari i Sharh Sahih Muslim och Ibn Hajar i Fath al-Bari medan de talade om den rättfärdiga visionen : ( Det är med avseende på vad Djävulen inte har någon inträde i, och vad gäller vad som har en inkomst, tillskrivs det honom som en metaforisk procentsats ). Jag sa : Men den rätta uppfattningen är att handlingarna tillskrivs deras ämne. Eftersom han är den som initierade det och gjorde det, och det tillskrevs den allsmäktige Gud för att han är den som har bestämt och skapat det, som den allsmäktige sa : { Vad som har hänt dig från godhet är från Gud } det vill säga en handling och en början . Och den Allsmäktige sa : ( Alla är med Gud ), vilket betyder deras skapande och uppskattning . Och utifrån detta Djävulens handlingar, såsom waswasah, vilseledande, frestelse och att göra ett kontrakt på gruppen människor, som alla tillskrivs djävulen. Det är direkt henne så mycket kvitto i Koranen den Allsmäktige sade : { Satan Sol dem dikterade till dem } , och den Allsmäktige sa : { Satan lovar dig fattigdom och beordrar dig att begå omoralisk } sa också { och Kasemhma Jag är också för dem som Nashan } och Allsmäktige sade { jag är en granne som du } samt indikerar så säger fred vare över honom (( håll djävulen huvudet på rim av dig ….)) muslim kärn förklaring (6/65) och säger fred vare med honom : (( djävulen är Adams blodström )) gick med på det . Detta och hans liknelse är ett faktum som hon tillskrev Satan på ett riktigt sätt eftersom han är den direkta aktören av det, även om alla av dem är enligt uppskattningen av Gud den Allsmäktige och hans skapelse och kommer allsmäktig . Om han, må Gud välsigna honom och ge honom frid, sa : (( Drömmen är från Satan )) , måste det sägas i ansiktet, och drömmen är av det slag som han förför och skrämmer Adams barn . Al-Qadi och andra sa : ( Han är i ansiktet och att Gud den Allsmäktige har gjort för honom styrkan och förmågan att springa genom insidan av människan, hans blodströmmar )….

…Dunghill : det är det minsta, och dess likhet med Allahs budbärare var med honom när han stod dem . Damm är vatten, eftersom det kommer från jordens jord, och nyfikenheten på vad skapelsen förfogar över och lever med, inklusive ben, lera, kärnor, halm och liknande, vilket är tolkat, pengar . Den som ser sig själv på en obegränsad soptippare, titta på hans tillstånd och vad som är lämpligt för honom i sina gärningar, och om han är sjuk eller rädd för att försvinna på grund av någon av orsakerna, förkunnar honom för frälsning eller för att stiga till världen som liknar dumpningen . Om han ser det, blir en fattig rik efter sin fattigdom och tjänar pengar efter sitt behov, även om han har någon som hoppas på sitt arv, ärver han det, eftersom gödseln kommer från andras insamling och inte från hans förtjänst. . En soptipp är som pengar som hämtas härifrån och härifrån utan fromhet eller slakt, på grund av överflödet av vad det innehåller från förvirring, smuts och smuts . Om han var singel gifte han sig . Spaderna var deras stubb och halm från alla håll, och de köptes från var som helst och lånades från alla hem . Om inte, så är skräpbutiken hans butik och butik, och det är inte försumbar att han är en penningväxlare, khimar eller gnäll eller någon som behandlar tjänare och ett yrke som en ugn . Och om det är lämpligt för honom att döma, kungen, insamling och arrestering av människor, är han ansvarig för det, och pengarna kommer till honom, och fördelarna ges till honom, den ansvarige och arvet, för gödsel tas inte till dumpningen, förutom efter sopning . Sopning indikerar böter, fördärv och död . Kanske tillhör soporna kungen, hans pengars hus, och domaren har ett pålitligt hus och ägaren av hans insättningar . När det gäller den som läser över en dumpning, om han är härskare, är han isolerad, om han är sjuk, dör han, och om han är fattig, då blir han fattig ….

…Hennes hand torkade ut i Manan 88 – på befogenhet av Hashan bin Hassan på befogenhet av Wasel Mawla Abi Ayyainah, på myndighet av Musa bin Ubaidah, med befogenhet för Safiya bint Shaybah, som sa : Jag var med Aisha – må Gud var nöjd med henne – och en kvinna kom till henne med sin hand och han fick kvinnor att förbanna henne och hon sa : Jag kom till dig utom min hand Min far var en man med tolerans, och jag såg i en dröm män som menstruerade med vattenkärl som vattnade den som kom till dem, och jag såg min far, sa jag : Var är min mamma? Han sa : Titta, då tittade jag, och om min mor inte hade något annat än en trasa, sa han : Hon gav aldrig välgörenhet förutom med trasan och fettet från en ko de slaktade, för det fettet smälte och mjuknade upp med det och hon sa och törstade, hon sa : Så jag tog ett kärl och vattnade det, och jag ropade uppifrån : Den som gav det att dricka, Gud kommer att torka sin hand. Så min hand blev som du kan se…

Och den som såg att hans hand var avskuren och han förlorade den, hans bror, partner, vän eller kontorist dog, eller vad som avbröts mellan dem när det gäller kontinuitet och alienation och alienation från honom, och kanske skära ed till en ed skulle svära vid att han ville skära av en persons rätt och kanske klippte han av ett arbete eller något annat från sitt försörjande eller så skulle det skära bort hans barmhärtighet och det sägs om det som ser rättfärdighetens folk definitivt handlar om incest eller fråga av det är uppriktig tro, och fick veta att visionen om hand skära eller laddas med att stjäla en tjuv till versen ~ och tjuven och tjuven ~ versen ….

Hand Om du ser vackra händer i din dröm kommer du att ha en stor privilegierad position och kommer att stiga snabbt i ditt yrke, men fula och deformerade händer indikerar fattigdom och besvikelser . Om du ser blod på det, tyder detta på orättvis kritik och utstötning från dina familjemedlemmar . Om du har en sårad hand kommer någon att lyckas nå det du kämpar hårt för att nå . Om du ser en hand åtskild betyder detta ett ensamt liv, vilket innebär att människor inte kommer att förstå dina åsikter och känslor . Om du bränner dina händer kommer du att gå över rimliga gränser i din kamp för rikedom och berömmelse och du kommer att förlora dem till det . Om du ser dina händer täckta med hår indikerar detta att du inte kommer att bli ett etablerat element och ledare i din krets . Om du ser att dina händer är enorma, indikerar detta snabba framsteg i dina angelägenheter . Om du ser dem mindre än de är, hoppas det motsatta . Om du ser dina händer fläckade indikerar detta att du kommer att vara avundsjuk och orättvis mot andra . Om du tvättar händerna kommer du att delta i en glädjefest . Om en kvinna beundrar sina händer i en dröm, indikerar detta att hon kommer att få och upprätthålla uppriktig respekt från mannen som du visar andra . Men om du beundrar andras händer kommer du att bli målet för en avundsjuk man . Om en man håller i händerna dras hon till förbjudna föreningar . Om hon låter andra kyssa händerna, önskar hon ett skvaller som är upptagen av sitt rykte. Om hon hanterar elden utan att bränna händerna kommer hon att stiga till en hög position och befälhavare . Om du drömmer om att dina händer är bundna betyder det att du kommer i svårigheter och genom att befria dem kommer du att tvinga andra att underkasta sig dina order ….

…Skaka hand Om en tjej drömmer om att hon skakar hand med en framstående härskare förutsäger detta att främlingar kommer att omge henne med glädje och diskriminering . Om du tar tillfället i akt kommer du att få stor tjänst hos vänner . Om hon finner det nödvändigt att höja sig för att skaka hand, kommer hon att hitta konkurrens och motstånd . Om hon bär handskar kommer hon att övervinna dessa hinder . Om du skakar hand med dem under dig, betyder detta att du kommer att bli älskad och vördad på grund av din vänlighet och kärlek till att göra gott . Om du tror att dina händer eller deras var förorenade, kommer du att upptäcka fiender bland de som uppenbarligen är dina vänner . Om en tjej drömmer om att hon skakar hand med en äldre kvinna i en stol, förutsäger detta att hon kommer att hitta ett problem på den plats där hon sökte underhållning ….

…Om du ser snö i en dröm betyder det sjukdom, försämrade förhållanden och affärsfrågor . Om du befinner dig i en snöstorm förutsäger detta sorg och besvikelse över ditt misslyckande att uppfylla önskningar du alltid har drömt om . Du kommer troligen att stöta på några hinder efter denna dröm . Om du åt snö i din dröm, visar detta att du inte har förverkligat dina drömmar . Om du ser förorenad snö indikerar detta att någon kommer att skada din stolthet och du kommer att söka försoning med människor du har förolämpat . Om du ser snö smälta, kommer din rädsla att förvandlas till lycka och glädje . Om du ser en isklippa kollapsa medan du är bakom ett fönster, indikerar detta ett arg möte med din älskling, och oenigheten kommer att fördjupas med den smala handen . Om du ser fjälltopparna långt ifrån täckta av snö betyder det att dina ambitioner och ansträngningar inte kommer att bära frukt . Om du ser solen skina på ett snötäckt land indikerar detta att du kommer att erövra den eländiga turen och stå på fötterna . Om en tjej drömmer om att hon färdas över snön med ett fordon indikerar detta motståndet från dem omkring henne att välja personen hon älskar, och hennes beteende kommer att orsaka henne många problem med andra . Om du drömmer om att du spelar en snöboll kommer du att stöta på problem och skvaller som påverkar ditt rykte och du kommer att besegras om du inte kan tänka logiskt . Om du drömmer om att snö omger dig från alla håll, eller att du har förlorat dig i snön, kommer du att möta kontinuerliga vågor av besvikelser och olyckor ….

Och Jaber al-Maghribi sa: ”Den som såg att han dödade en leopard eller åt av dess kött, det indikerar fiendens förtryck och tar fiendens pengar lika mycket som köttet, och man sa att det är att vända tillbaka ansikte och håll dig borta från släktingar, och det finns inget gott i honom, hans hud, hans hår och hans ben, för att en fiendes pengar ska vara så stora som det . ”…

…Ett paraply Att se ett paraply i en dröm förskuggar för gifta par ett förbjudet nöje och nöje . Om en tjej drömmer om ett paraply kommer hon att vara inblandad i många oseriösa frågor som kommer att orsaka henne problem av rädsla för att hennes älskare upptäcker hennes beteende . Om du i en dröm ser unga kvinnor som bär paraplyer förutsäger detta gott, glädje och glädje . Att se ett trasigt paraply förutspår unga vuxnas sjukdom och död . Om du ser dig själv bära ett paraply i en dröm förutsäger detta att problem och bekymmer kommer att stirra på dig från alla håll . Om du ser andra bära paraplyer förutsäger detta att du kommer att bli ombedd att donera till välgörenhet . Om du lånar ett paraply blir det missförstånd mellan dig och en nära vän . Om du lånar ut ett paraply till någon annan kommer falska vänner att skada dig och de kommer att förstöra dig . Om du tappar ett paraply kommer det att orsaka problem mellan dig och någon du litar på . Om du ser ett trasigt eller sönderrivet paraply förutsäger detta att någon kommer att lura dig och plotta dig . Om du bär ett perforerat paraply som läcker från det blir du arg och arg på din flickvän eller vän . Om du bär ett nytt paraply under lätt regn eller i soligt väder förutsäger detta lycka, glädje, godhet och välstånd i affärer ….

…Predikanten Abu Saeed sa att tolkningsbegränsningen är den person som ihärdar visionen i en fråga där det finns gott eller ont, och det sägs att om begränsningen togs från ett rep, så är det ett bevis på frågan om religionen, för Gud den Allsmäktige sa: ”Och håll fast vid Guds alla rep. ” Och om den är gjord av bly, så är dess fasthet baserad på ett kommando. Den är inte stark, och om den var från noll, var dess uthållighet på en ogillad sak, och om den var av silver, var dess uthållighet att gifta sig, och om det var av guld, väntar det på att pengarna kommer tillbaka från det, och om det var av trä, så är det fasthet i hyckleri och hat, och om det var från trä, var dess uthållighet på skvaller, och om den togs från en tråd eller en trasa, så är dess uthållighet i en sak som varken är fast eller permanent ….

…Den som ser att en härskare eller en härskare har avskaffat sin ed och är ute av den, då svär han vid Gud med honom med en falsk ed, och när det gäller vänster hand om en härskare eller någon annan skär den och bryter från den, då det är en brors eller systers död, eller en paus mellan honom och dem . Eller mellan honom och en sen broder som inte har någon nåd . Eller klipp av en partner eller en kvinna ….

…Det rapporterades på befäl av Ali bin Abi Talib, må Gud vara nöjd med honom, att han sa att den som såg att han tog tag i min farfars öra och drog honom till sitt hem och sedan slaktade honom och åt det, det indikerar försvinnandet av hans fattigdom från honom i fyrtio år, och det sägs att det tolkas av mängden soldater, och om han är en vanlig, så åtföljs han av det .)…

…Lastbil Att se en lastbil i en dröm betecknar ett olyckligt äktenskap fullt av gräl och elände . Om du körde en lastbil nerför en kulle betyder det olyckor som kommer att orsaka dig ångest, oro och förlust . Om du kör en lastbil uppför en kulle indikerar detta en förbättring av dina världsliga angelägenheter . Om du kör en lastbil med tung last förutsäger detta att din plikt kommer att ge dig moraliskt ansvar trots allt ditt försök att bli av med den . Att köra en lastbil i grumligt vatten är ett dåligt tecken, och du kommer att leva i en cykel av sorg, oro och tankar . Om du ser en lastbil täckt med huva betyder det att svek och intriger omger dig från alla håll, vilket kommer att hindra dina framsteg . Om en kvinna drömmer om att hon kör en lastbil nära en farlig flodbank, kommer hon att ledas till misstänkta upplevelser som fylls med skräck att någon upptäcker hennes handlingar och deras sanning . Om lastbilen leds genom ett bord med rent vatten kommer det att vara glada äventyr som inte hotar dess rykte . När det gäller att se en förstörd lastbil i en dröm betyder det misslyckande och sorg ….

…I änglarnas syn, fred vare med dem, hörde jag Abu Al-Fadl Ahmed bin Imran Al-Harawi i Mecka, som Gud den Allsmäktige bevakade . Han sa: Jag hörde Abu Bakr bin al-Qari säga : Jag hörde Abu Bakr Jaafar bin Al-Khayyat, Sheikh Al-Saleh säga : Jag såg profeten, må Guds böner och fred vara över honom, sitta med honom i sömn, en grupp fattiga människor, fulla av mysticism. De häller vatten på de fattiges händer och tvättar fötterna. När de nådde mig sträckte jag ut min hand, och några av dem sa till varandra : Häll inte vatten på hans händer, för han är inte bland dem. Jag sa, o Guds budbärare, om jag inte är bland dem, så älskar jag dem, så profeten, fred och välsignelser över honom, sa att den troende är med den jag älskar. På mina händer tills jag tvättade dem . Professor Abu Saad, må Gud vara nöjd med honom, sa : Att se änglarna i sömn om de är kända och optimistiska, indikerar framväxten av något för visionären, stoltheten, styrkan, goda nyheter och seger efter orättvisa eller läkning efter sjukdom , eller säkerhet efter rädsla, eller njutning efter svårigheter, eller rikedom efter fattigdom eller Faraj efter nöd . Och det kräver att dess ägare utför Hajj eller invaderar, och han blir martyr ….

…När det gäller fingrarna, sa Ibn Sirin, de fem fingrarna på höger hand indikerar fembönen, så tummen är morgonbönen, pekfingret, eftermiddags- och mellanbönen, eftermiddagsbönen och ringfingret, kvällsbönen, och fingrarna på vänster hand tolkas av barnen till en bror ….

Och den som ser att han är framför någons hand, då är han ödmjuk, och kanske också indikerar att mjuka och kyssa knäet utan honom och kyssa mannen utan det ….

Och den som ser att hans minne blev avskuren av någons hand, han avvisar det, och om han skär det, kommer han inte att få ett barn, och om han ser honom försvagad och hans styrka minskar, då är han inte Mahmoud ….

…Han berättade också att en man kom till honom och sa : Jag såg som om jag hällde olja från ett olivträds rot, då sa han till honom : Vad är din historia? Han sa : Jag gick i exil medan jag var en ung pojke, och jag blev fri och nådde antalet män. Han sa: Har du en kvinna? Han sa nej, men jag köpte en hembiträde, han sa titta, hon är din mamma . Han sa, så mannen återvände från sitt hem och letade fortfarande efter slavflickans förhållanden tills hans mamma hittade henne ….

Och den som ser att hans hand har förvandlats till en härskares hand, han kommer att få auktoritet och springa på sina händer som vad som hände av den sultanen, oavsett om han var rättfärdig eller orätt ….

…Den som ser att han är bunden av sin hand, då indikerar det att han har förvärvat synder och kan indikera sorg och nöd ….