…Och den som ser damm mellan himmel och jord som dimma, då indikerar det att en hemsk sak har hänt så att folket på den platsen kommer att vara förvirrad över sin frälsning ….

Och den som ser att alla hans tänder har fallit och gått, han ska på fem sätt tolka sina släktingars död, hans livslängd, hans pengars bortgång och ett dåligt liv, och han kan dö. Pengar i ränta, tjugoåtta år av livet har gått och ett liv på trettiotvå år och en böter på trettio dirham till trettio tusen beroende på plats och pengar som spenderas på bekostnad och gynnar andra ….

…En tand visar att man ser tänder i en dröm om att träffa människor som är hatfulla eller har en sjukdom som drabbar dig . Om du ser att tänderna faller ut, förkunnar detta dåliga nyheter och misslyckande i projekt och arbete . Om läkaren tar bort en tand kommer du att utveckla en allvarlig sjukdom som kan döda dig . Om du drömmer om att läkaren har tappat dig med en tand, tar du tillbaka dina värdefulla förlorade föremål efter en lång period av ångest och oro . Om du borstar eller borstar tänderna betyder det att du kommer att gå in i en intensiv kamp för att försvara din rikedom och förmögenhet . Om du gjorde dig själv en protes betyder det att allvarliga motgångar kommer att omge dig och du kommer att sträva efter att bli av med dem . Om du tappar tänderna betyder det att du kommer att bära bekymmer som kommer att krossa din stolthet och sabotera dina intressen och affärer . Om du får ett slag som slår tänderna, varnar det för en plötslig olycka : du kommer att förlora ditt företag, du kommer att bli sjuk, döden kommer att besöka dig, eller du kommer att uppleva en plötslig olycka . Om du kontrollerar din ålder betyder det att du varnas för behovet av att vara försiktig och vara uppmärksam på dina affärer, eftersom fienderna planerar att fånga dig . Om dina tänder är spruckna och skadade betyder det hälso- och arbetsproblem . Om du drömde om att du spottade tänderna betyder det att du eller någon av dina familjemedlemmar blir sjuka . En förvrängd tand i en dröm är ett dåligt tecken och betyder olyckor av olika slag, olycka, förlust av personlig egendom, underlåtenhet att förverkliga och genomföra projekt och arbeten, sjukdomar, ohälsa och nervsjukdomar även för friska människor . Om en tand faller ut ur munnen betyder det dåliga nyheter . Om Sinan faller innebär detta att personens tillstånd blir eländigt på grund av hans vårdslöshet och brist på försiktighet . Om tre tänder faller ut förutsäger detta sjukdom och farliga olyckor . Om du ser att alla dina tänder har fallit ut, förkunnar detta hungersnöd, död och katastrof . Detsamma gäller om dina tänder är knäppta och du extraherar dem . Om du drömde om att dina tänder blev glänsande och rena efter att du tagit bort plack från dem, betyder detta tillfälliga problem som kommer att försvinna och lämnar dig mer klok och klokare i ditt beteende, och du kommer att finna ditt nöje att utföra dina uppgifter . Om du beundrar dina tänder för att de är vita och vackra, vet att efter att ha uppfyllt dina önskningar och drömmar väntar många glädjeämnen, glädjeämnen och glada olyckor på dig . Om du drömde om att du hade dragit ut eller tappat en tand och att du rörde tungan i munnen och letat efter den förgäves, gick du till läkaren som inte hittade honom och saken hölls hemlig, allt detta betyder att du håller på att börja oro som inte kommer att orsaka dig lycka och du är fast besluten att ignorera dem, men du är efter det Du kommer att göra det och använda det till din egen fördel även om dina vänner tvivlar på och tvivlar på vad du gjorde . Om du drömde om att tandläkaren rengjorde dina tänder för dig, men du tyckte att de var rostiga nästa dag, betyder det att du kommer att tro att du kommer att dra nytta av och dra nytta av en person eller mitt i din dröm, men du kommer senare att upptäcka att en kvinna eller en listig person har tävlat med dig i det och din folkmassa om det ….

Och den som ser att hans tänder har ont, då får han nöd från sina släktingar ….

…Al-Mobtans vision om Makhzum bin Hani Al-Makhzoumi myndighet på myndighet av sin far – och hundra och femtio år har gått över honom – sa han : När den natt som Guds Budbärare, må Gud välsigna honom och ge honom frid, föddes, en fraktur iwan skakade och fjorton balkonger föll från den, och Persiens eld slocknade och släckte inte tusen år innan det , och sjön steg ner. Saveh , och åsikt Mobman Ebla har svårt att leda hästens gudfader avskärdes av Tigris och sprids i sitt land , när han blev fraktionerad förskräckt vilken åsikt Vsber skulle uppmuntra , och sedan uppfattning som inte döljer det för hans ministrar och Mrasbeth Han satte sin krona och satte sig på sängen och sätta dem till honom när de mötte honom berättade för dem om honom att skickade dem i det och uppmanade dem och när de är som att när en bok nämndes till honom i den döende ur elden , han ökade från hans nöd , och de frånfallna sade : Och jag reformerade kungen Gud , jag såg den här natten – och berättade för honom synen i kameler – då sa han : Vad är denna Yamauban och han visste för sig själv om det – då sa han : Olycka Det är från araberna , så han skrev på det : Han som bröt kungarnas kung till Nu’man ibn al-Mundhir , men efter att han riktade sig till en man som visste vad han ville fråga honom om , och han riktade till honom Abd al-Masih bin Amr bin Hayyan bin Baqila al-Ghassani. När han kom till honom sa han till honom : Vet du vad jag vill fråga dig om det? Han sa : Låt kungen säga till mig om jag känner till honom Annars sa jag till honom vem han känner . De berättar vad yttrandet , sade han : medveten om det gratis Jag bodde i utkanten av al – Sham sa till honom Facet , sa : döden fråga honom vad jag frågade honom och jag saknade hans svar , han red Abdul Kristus kamel till och med presenterade på Facet har övervakat döden och hälsat på honom och livet inte Ihr Facet Gowaya han skapade Abdul Kristus. Han säger en döv mamma som hör Jemens samlingar och nämnde sju verser av poesi . När Satih hörde hans hår, höjde han huvudet och sa : Kristi tjänare på en kamel som faller ner på taket och han har uppfyllt graven. Ashawah-dalen och Sawa-sjön flödade över, och Persiens eld slocknade, så Levanten är inte för Shama-ytan, från vilken det finns kungar och drottningar, beroende på antalet balkonger och allt som kommer. Sedan tillbringade Satih sin plats, så Abd al-Masih åkte på en resa och han sa – och han nämnde för honom sju verser av poesi. När Abd al-Masih kom till Kashri fick jag höra genom att säga att Suatih sa tills han hade fjorton kungar bland oss, vilket var saker och saker. Tio av dem styrde över fyra år, och resten till Othman bin Affans arv – må Gud vara nöjd med honom – och från den vision som ägde rum det som beställdes av Abdul-Muttalib bin Hashem, profetens farfar, kan Guds böner och fred vare med honom, som grävde Zamzam efter Anders sin plats och förlåtade dess effekt. Ibn Ishaq berättade för mig att Yazid bin Abi Habib al-Masri, på Murthad bin Abdullah al-Yazni, på myndighet av Abdullah bin Zaryer al-Ghafiqi, att han hörde talas om Ibn Abi Talib – må Gud vara nöjd med honom – hadith av Zamzam inträffar när han beordrade Abdul Muttalib att gräva det, så Abd al-Muttalib sa att jag sover i När stenen kom till mig sa han : Jag gräver bra. Han sa : Jag sa, vad bra? Han sa : Sedan gick han bort från mig. När jag nästa dag återvände till min säng och sov i den, kom han till mig och sa : Gräv en brunn . Han sa : Så jag sa : Det är inte rätt . Han sa : Sedan gick han . När morgondagen var dagen kom jag tillbaka till min säng och sov i den , så han kom till mig och sa : Gräva den galna , han sa : Så jag sa : Vad är den som är galen? Han sa : Sedan lämnade han mig . När jag nästa dag återvände till min säng och sov i den, kom han till mig och sa : Dig Zamzam , han sa : Jag sa : Vad är Zamzam? Han sa : Blöda aldrig eller sörja , de största pilgrimerna vattnas , och det är mellan kornet och blodet , vid den mäktiga kråka , vid myrbyn . Ibn Ishaq sa : När mellan honom som indikeras av platsen och visste att han hade ratificerat imorgon föddes Bmaolh och hans son Harith bin Abdul Muttalib inte den dagen föddes annat haf när han verkade för Abdul stor efterfrågan som fällde Quraish visste att när han insåg sin behövde och de till honom och de sa : O Abdul Muttalib det väl vår far Ismael, och att vi har rätt i det . Så vi var med dig i det . Han sa : Jag gör inte det här. Denna fråga tilldelades den utan dig och jag gav den bland dig . De sa till honom, så gör vi rättvisa åt honom , för jag lämnar dig inte förrän vi grälar med dig om det . Han sa : Så gör mellan mig och dig vem du vill, jag dömer dig för honom , de sa : Prästinna Bani Saad bin Hudhaim? Han sa : Ja , han sa : Och det var under övervakning av Levanten, så Abd al-Muttalib cyklade med en grupp av sin fars söner från Bani Abd Manaf och red från varje stam från Quraysh i Nafar. Han sa : Och landet är alltså en kontingent . Han sa : Så de gick ut även om det fanns några av dessa förskjutningar mellan Hijaz och Levanten. Muttalib och hans följeslagare var törsta tills de blev säkra på döden, så de sökte från Quraysh-stammarna med dem, och de vägrade och sa : Vi är i en metafor och vi fruktar för oss själva som vad som hände med dig . När Abdul Muttalib såg vad folket gjorde och vad han fruktade för sig själv och sina kamrater sa han : Vad ser du? De sa : Vi har inte sett annat än att följa din åsikt, så vi gick igenom vad du vill . Han sa : Jag ser att var och en av er gräver för sig själv när ni nu har mycket styrka. Närhelst en man dör, skjuter hans kamrater honom in i sin grop och visar honom tills den sista av er är en man, skandalen för en man , en fången i en by han red alla tillsammans . De sa : Ja, vad jag beställde . Så var och en av dem stod upp, grävde den och satt sedan och väntade på törstens död . Dessutom sa Abd al-Muttalib till sina kamrater : Av Gud, om vi kastar oss i våra händer, så är döden också. Vi slår inte på marken och söker inte själva på grund av maktlöshet. Förhoppningsvis kommer Gud att förse oss med vatten i vissa länder. utsändes av utbrottet av Takht Khvha utsågs sötvattenförstorare Abdul Muttalib och storleken på hans kamrater kom sedan ner och drack och drack sina kamrater och drog till och med fyllda Osagathm kallade sedan stammarna i Quraish sa : Kom till vattnet som Gud har gett oss för att dricka Vacherboa och Astqgua kom de Fsharbwa och Astqgua sa sedan : må Gud spenderade dig till oss, O Abdul Muttalib, av Gud, vi grälar aldrig med dig i Zamzam . Vattnet som får dig att dricka detta i denna vildmark, som du får dricka Zamzam hänvisar till vuxen Sagaatk , och han kom tillbaka och återvände med honom och nådde inte prästinnan och gick bort mellan honom och dem . Ibn Ishaq sa : Det här är den som nådde mig från Ali bin Abi Talibs hadith – må Gud vara nöjd med honom – i Zamzam . I det nya Bayhaqi-sammanhanget är det sammanhang i vilket det föregående och där han sa : haf till och med anförtrott vatten Fajrgaha i beslutet och sedan blöder Tbhrha inte ens och sedan byggde han en simning Vtefq han och hans son Bntzaaan. De fyller detta bassäng, detta resulterar i honom Haj Vixrh-folk separat från Quraish-natten Faisalha Abdul Muttalib när det blir , när han åt sin korruption som heter Abdul Muttalib Rabbo Vari i en dröm som sa till honom : Säg : O Allah, jag gör inte lösa det för badare men är Sharp-lösning Lobel , sedan Kvihm , så han Abdul Muttalib när Quraish var oense i moskén grät med honom att jag sedan spenderade förstörde inte hans bäcken av en av Quraishen Förutom att kasta en sjukdom i kroppen tills de lämnade hans bäcken och vattning ….

Om han ser att han dömer bland folket, och det är inte bra för honom att göra upp rättfärdigheten och orättvisa i sina domar, och han gör inte rättvisa, för om han var en avsatt guvernör och om han färdades, han skulle korsa vägen, annars förändras Guds välsignelser över honom med en olycka som han kommer att plågas av ….

…Sa’y mellan Al-Safa och Al-Marwah : Det är arbetet genom att gå eller stå . Och Gud den Allsmäktige sa : ” Sedan vände han sig och sprang och ropade .” Snarare skickade han en folkmassa i städerna och lämnade inte sin plats, kanske var det en sökning mellan två fästningar och två hål, eller mellan två rader eller två forskare, eller två rättfärdiga män, eller två fruar eller döttrar, eller mellan två marknader genom att ringa och mäta, eller mellan två branscher med ränta och vinst ….

Om han ser att han står i händerna på Gud den Allsmäktige och böjer huvudet, vilket indikerar att han når honom orättvis eftersom Gud den Allsmäktige säger, ~Och om du ser att brottslingarna böjde sina huvuden för sin Herre .~ Al-Kirmani sa: ~Den som den Allsmäktige gav något i sin sömn, Gud kommer att ge olycka och olycka till sin kropp i denna värld .~…

Om en man gifter sig med två kvinnor tillsammans, tyder detta på en förlust av manlighet och ett sinnesfel . Om en kvinna gifter sig två män tillsammans förutsäger detta att hon kommer att drabbas av skam och skam, såvida hon inte är mycket framstående ….

Ibn Sirin sa en vision om barn . Al-Kirmani sa en släktskapsvision, så den som ser att hans mage är stor eller bra, då indikerar han en ökning av vad han nämnde, och om han ser i den en brist eller något, så uttrycker han det mot honom ….

…Vad avgör de som ligger i visionen? En sträng varning till dem som ligger kom i en dröm och höll Bukhari i sin Saheeh-dörr : ljög i sin dröm, och ett ben där nya exempel : Först : Ibn Abbas hadeeth om att profetens fred var över honom sa : (( från drömmen om en dröm inte sett tilldelats ske mellan Sairtin och kommer inte att göra, och lyssnat på en intervju med människor de har motvilligt eller flyr från honom hälla i hans öra Alank i dag uppståndelsen och bilder image torterats och uppdrag att spränga det och inte Bnafaj )) Berättat av Ahmad och kvinnor från romanen Qatada, må Allah vara nöjd med honom och kom i en annan rapport från Abu Hurayrah : (( Vem har ljugit om sina visioner )). Det andra : Hadithen från Ibn Umar att Guds budbärare, fred och välsignelser är över honom, sa : ((Det är den olyckligaste av den håriga att hans ögon ser vad han inte såg )) , och i berättelsen : (( vad han inte såg )) och innebörden : den lurviga är den största lögnen, och skulden The Great Lie . Och vad det betyder : Han som drömde, det vill säga som tilldelades denna dröm . Och du märker från de två haditherna hur allvarlig lögnarens plåga är i drömmen. Anledningen till detta förklaras för oss av Imam al-Tabari, som sa : Varningen har bara intensifierats, även om det kan vara mer korrupt att ligga när man är vaken. Som det kan vara vittnesmål om att döda, hudud eller ta pengar; För att ljuga i en dröm ljög för Gud så att jag ser det som inte har sett, och ljuger för Gud mer än att ljuga på varelserna i versen : { Det är mer orättvist än han som uppfinner en lögn mot Allah som offrar till Herren och säger högt de som ljög för sin Herre, inte Guds förbannelse över förtryckarna } [ Hood : 18] Snarare att ligga i en dröm var en lögn för Gud på grund av hadith : (( Synen är en del av profetskapet )) , och vad var en del av profetdomen är från Gud, och jag återvänder till ordet : ( anken ) ; Och nu när du är upplöst bly, hälls det i hans öra eftersom belöningen är densamma som arbetet, och här har jag ingen tur att Budbäraren, må Guds böner och fred vara över honom, sade i hadith : ((( Den som drömmer om en dröm )) och kallade den en dröm och inte namngav honom en vision eftersom han hävdade att han såg och inte såg något, så han var en lögnare och en lögn. Han är från Satan, och budbäraren, må Guds böner och fred vara över honom, sade: ~Gå förbi oss : ( Drömmen är från Satan )) , och allt som kommer från Satan är inte sant . Här, ingen lycka likhetsstraff fotograf nämligen : (( Vlakhalqgua piller eller skapa ritual …)) prata, straff, som ligger i drömmen som är : [ ska hållas mellan Sairtin ] och innebörden av kontraktet mellan Alsairtin : att snurra till varandra, och detta är vanligtvis omöjligt, och likheten här mellan fotografen och lögnaren i sin dröm : att visionen skapades från skapelsen av Gud och att det är en moralisk bild, så han gick in i sin lögn en bild som inte inträffade, precis som fotografen introducerade en bild som inte är verklighet, för den sanna bilden är den där själen är, så ägaren till den milda bilden – drömmaren – tilldelade något trevligt och det är förbindelsen som uttrycks av avtalet mellan de två kornen, och han tilldelade ägaren av den täta bilden – fotografen – en allvarlig fråga, som är att slutföra det han skapade genom sitt anspråk genom att blåsa själen, och han undertecknade och lovade var och en av dem som han ville Jag torterades tills han gjorde vad han hade anförtrotts medan han inte var en görare, det är en metafor för tortyren av var och en av dem alltid, förutom att Gud har barmhärtighet mot dem, och denna betoning på lögnaren i hans dröm eftersom han ljög om könen av profetskap, och fotografen ifrågasatte Skaparen i hans makt…

…Att gifta sig med den döda : Om hon var sjuk eller hade en patient, gick han med honom och kontaktade honom, annars skulle det vara en distraktion i hennes hus eller ett problem i hennes kropp, såvida det inte finns bevis för godhet, som att berätta för henne att Jag är inte död, eller hon tror att trots det gav han henne halm eller donerade hennes hår, för det är ett bra liv för henne som hon inte hoppats på, eller hon har gett upp sin arv eller hans klackar, eller från en make om hon är änka eller från en frånvaro som kommer till honom om hon är frånvarande ….

…Al-Khalili är den som tillverkar eller säljer vinäger . Hans vision i en dröm indikerar en man som äter sin familjs pengar och minskar deras pengar, och att defekten är som en kvast och tänderna i hans hushåll, och att rengöra tänderna renar deras pengar . Och interstitiell indikerar läkning från sjukdomar och att följa Sunnah . Och kanske angav han bristen, dvs autentiseraren eller kränkaren av sitt löfte ….

…Al-Kirmani sa, ~När det gäller att beta skägget, det indikerar renheten och acceptansen. När det gäller att beta tänderna med vinäger, finns det inget gott i det för motivet och föremålet eftersom det liknar att svepa och tala inför tänderna och vad de uttrycker . ~…

…Järn är i en dröm pengar och styrka för den som ser det i sin hand, och styrka från en svaghetsdimension om han tar det . Den som ser att han äter järn, han vinner var han än är . Om han äter det med brödet blir det lätt och han kommer att kunna leva med svårigheter . Om du tuggar tänderna är det bakslag och skada . Och den som ser att han har slagit järn, bly eller noll, då kommer han att träffas med bättre än världsliga varor och styrka att göra vad han vill . Och den som ser järn, eftersom han har det, kommer det att slå en kung och en stor rikedom . Och den som ser att han har gjutjärn, han kommer att göra ett arbete som han kan göra . Och den som ser att han smälter järn, han kommer att falla i folks tungor och drabba honom . Det som är gjord av järn är en fördel för människan och hans kraft, så tillkomsten, spaden, yxan och liknande är en tjänare för personen eller en anställd för honom, så vad som sågs i det av godhet eller korruption som tillhör honom och granska hans tolkning för honom . Och den som äger järn i en dröm kommer att få ett trött liv på grund av svårigheterna med att utvinna det från sina tillgångar . Strykjärnet är inget fel med versens styrka : ( och stryker ner de mycket stora fördelarna för människor ) , och fördelarna är bagage, krukor och saker som gynnar folket, och basmjukgörande järn i handen och tar honom vad han vill tog, om villig, en yxa eller ett svärd eller en kniv eller annat . Att se järn indikerar ondska, förolämpningar och förhindrande av handling. Kanske indikerar hans vision att man ska underlätta den svåra eller dåliga mannen som utför helvetets folk ….

…Och halvmånen är inte bra för det, för tänderna är släkt och brottet är som en kvast . Och den som ger en gåva som är önskvärd av sitt slag, det är för Mahdi eller den som den ges till ….

…Och den som ser att han har en falaj i tänderna, det är bristen på hans hushåll, han kommer att hänvisa till det och kanske indikerar det en ökning av godhet eftersom det är gynnsamt för folket. Styrka och prestige ….

…När det gäller att bryta tänderna kommer den att tillämpas på allt som tillskrivs den tanden, som nämnts ovan vid separering av organ ….

…Och miltens styrka : en vagina, för att det är kroppens styrka, och den som ser som om en person skär en persons bitterhet med tänderna och dör i den, kommer skäraren att ha stort hat mot honom som förstör honom i honom . Om hans blod och skärarens ondska kommer ut, löser han sina pengar på sig själv på grund av sin okunnighet och hans ondska ….

…Jaber al-Maghribi sa: ~Den som ser att han bryter tänderna och tar ut något ur dem, då tar han något från sina barn, och om han ger det till någon indikerar han att något kommer att ges .~…

…Kammen är i en dröm en användbar man, och den är en bra guide för dem som vill delta och arbeta med domstolen . Och det är att komma överens om hans tänder . Och lägga av kammen zakat pengar . Kammen förklaras av en rättvis man, och den indikerar vem som drar nytta av hans ord, såsom linjalen, doktorn och predikanten . Och det sades : läggning hänvisar till sikten som renar kornet som en kam renar håret från smuts . Det sades : uppsägningsvävmattor . Man sa : tänderna på kammen som en snickare såg . Kammen är en glädje och glädje, och om han ser att han skjuter huvudet och skägget med det, kommer han snabbt att förlora sin oro och sorg . Och kammen är en person med lika, inte differentierade ägare . Om det är av järn, är det en man med nytta och ägare av goda muslimska bröder . Kammen indikerar lång livslängd, stora pengar och seger över fiender, liksom vävarens kam och bokkammen indikerar författaren till kommandot och förbudet ….

…Molaren förekommer i förräderiets tänder av dem som tänderna anger, såsom föräldrar, barn och makar . Och kanske introducerade han sin familj till en nöd som skulle behöva ändra dem . Och molar i en dröm är äldre människor . Och vad som faller från mänskliga molar . Indikerar brist på pengar eller själv . Och den som ser att hans molar har dragits ut, han kommer att dö, och det sägs : Om han är skyldig en skuld, kommer den allsmäktige att betala den för honom, eller om han har ett förtroende, då betalar han den till dess ägare . Och den som såg att en av hans molar var öm, han skulle höra fula ord från sina släktingar ….

…Och den som ser att han har vuxit upp bredvid något av den där motsvarigheten, han kommer att dra nytta av dem som tillskrivs honom på uppdrag av ovannämnda eller den som tar hans plats, och tänderna knäpps är ett bevis på ett argument mellan folket av hans hushåll ….

…Och den som ser att han klämmer i skägget med tänderna, så indikerar det slöhet och lågt inställning, och om han lägger det i munnen utan scharlakansrör, indikerar det att det är skamlöshet, och det finns inget i det som förolämpar eller beröm ….

…Bitterhet, som är en cysta-liknande plåga fäst vid levern, som innehåller en gul substans, som är bitterhet. Den som ser i en dröm att han skär en persons bitterhet med tänderna och dör, hataren avskyr honom, och om hans blod kommer ut och hans kategoriska dryck, blir hans pengar tillåtna på grund av hans okunnighet och ondska . Bitterhet indikerar ilska, glädje och skratt . Människans bitterhet är ägaren till hans hemlighet ….

…Och den som ser att han har odlat en tand på en plats där den inte bör odlas, då indikerar det att något har hänt som inte är Mahmoud, och om han ser att han sväljde tänderna eller några av dem, äter han det som är inte tillåtet för honom av pengar, vare sig det är för honom eller för någon annan ….