…Snarkning i sömn : betecknar drömmarens vårdslöshet och lurade dem som lurade honom . Och när det gäller att höja rösten stiger den högt mot ett folk på ett anstötligt sätt, baserat på vad Gud den Allsmäktige säger : ~Och sänka din röst .~ Och om han ser som om han hör en bra, tydlig röst, når han uppdraget . Och den som ser det som om en person hör förolämpningar, hon blir sårad och erövrar det och segrar över det, och det sägs att det är en rättighet för förtalaren som förolämpar, precis som alla förtalare måste begränsa honom . Och om förolämpningen är egendomen, är den som förolämpas bättre än den som förolämpas, för han är den som är hädelse, och den som beskylls är Mansour . Och den som ser att han ropar ensam, hans styrka är svag . Om han höjer sin röst över en forskare, begår han en synd för att Gud den Allsmäktige säger : ~ Lyft inte din röst över profetens .~ Forskare är profeternas arvingar ….

…Tamburen betecknar i en dröm folks fåfänga, otukt, användning av jinn och magi . Mandoliner, en president för deras melankoli . Trumman kan vara mannens predikande och tillrättavisande människor . Och att spela tambour är en olycka . Om en sultan ser att han hör tamburen, hör han orden från en man som har fåfänga ….

…Lok Om du drömde om ett lok som reser i hög hastighet, indikerar detta en snabb ökning av tur och resa till ett främmande land . Om loket är i viloläge kommer många störningar att störa affärsfrågor och de hoppas på resor kommer att läggas åt sidan . Detta beror på brist på medel . Om du ser ett lok helt förstört indikerar detta stor sorg och förlust av ägodelar . Om du hör ett kommande lok betyder detta nyheter av främmande karaktär . Åtgärder kommer att ta skift som kommer att innebära framgång för alla grupper . Om du hör ett visselpipa kommer du att bli nöjd och förvånad över utseendet på en vän som var frånvarande eller till ett oväntat erbjudande som innebär en kampanj för dig ….

…Al-Tabarib Al-Tanbar : En huvudman som har falskhet tillverkad av ett fattigt folk, eller en kurir av mynta-dirhamerna, eller en äktenskapsbrott som träffar kvinnor, för senan är en kvinna . Och tamburen slog olycka och sorg, tarmarna vrids och vrids, för dess ljud kommer ut ur tarmen, som vrids och torkar upp och utvisas från hemmet . Och hans beundran nämnde vad han såg av lyx och stolthet och överseende. Om en sultan ser att han hör tamburen, hör han orden från en man som har fåfänga ….

…Leder sökandet efter drömtolkning till det som kallas förväntande ångest, och leder sedan till vanföreställningar, vanföreställningar och pessimistiskt tänkande? Detta är en synvinkel, och jag hör det mycket från några av psykiatrikyrkena, och sanningen är att detta kan vara sant för en grupp patienter, och de är få, men många av dem som har upprepade visioner kan har sin betydelse som indikerar goda nyheter eller goda nyheter, och upprepade drömmar kan förklara en synd som har inträffat Med den drömmaren, och då är uttrycket för denna dröm en anledning för ägaren av denna dröm att avstå från synd, och det kan vara en stor synd . Sammanfattningsvis : Denna hypotes har vissa terapeuter, psykologer tror inte på det hela taget och bör inte generaliseras för någon med upprepade visioner eller drömmar . Detta antagande kan vara orsaken till fientligheten hos en stor grupp av dem till uttryck för visioner, men här måste man skilja mellan visioner, drömmar och drömmar, och många av psykiatrikernas ord gäller för de så kallade rördrömmarna. , som skiljer sig från synen från Gud och inte drömmen från Satan, så låt honom veta det . Sammanfattningsvis : Jag noterar här att aspekterna av visionen inte är separata och inte har något samband mellan dem, utan är inbördes relaterade i den meningen att den som uttrycker inte bör utelämna en av dem, så att se datum och äta dem, till exempel är inte lovvärt om det inte stöds av den språkliga och tidsmässiga aspekten, och att se eld är inte alltid förkastligt om det är vinter. Det stöddes av den härledda sidan av visionen, och vi kan säga att följande figur visar oss aspekterna av vision överlappande : Denna cirkel kretsar i sinnet hos den person som uttrycker visionen när han hör visionen, och på mycket kort tid; Han försöker koppla visionen med en av aspekterna för att nå fridfullt på frälsningens strand, vilket är dess uttryck, och det är därför som tolkningen kallades ett uttryck, här erbjuder jag lite vägledning till dem som ville uttrycka : 1_ Beväpning med vapnet av juridisk kunskap från den Heliga Koranen, Profetens Sunnah och det arabiska språket och deras synonymer och formuleringar, att känna till tidpunkten för visionen och undersöka ägaren . 2_ ta hänsyn till den legitima litteraturen när uttrycket, och att följa det fina sättet och fred vare med honom . 3_ Att inte skrämma människor och terrorisera dem med de resultat som man uppnår – tänker – på visionerna . 4_ För att inte vara säker på uttrycket av de som uttrycker eller svär på uttrycket, så uttryck för visioner beror på gissningar när det blir klart för oss . 5_ Att inte öka denna typ av kunskap i varje session eller föreläsning; Eftersom detta leder till mildhet i uttrycket genom att inte iaktta de begränsningar som jag nämnde i aspekterna av synens uttryck, precis som den som är mer i konst har bränts i den, och detta är känt . 6_ korsar sig för att inte säga att de som uttrycker vilken insikt eller inspiration i denna rekommendation av mig själv, har beordrat oss att inte berömma oss själva . 7_ Att den som uttrycker – vad han kunde – skulle försöka avleda visioner till det goda, och om han inte kunde hitta ett sätt för det, skulle han inte uttrycka dem och akta sig för dem . 8_ Att inte förlita sig på drömmar och illusioner, så hur många människor som arbetar med denna vetenskap i den här tidsåldern, och de många som går in i den och frågar efter den förutom att ett tecken, om än sorgligt, indikerar att vi har blivit en drömnation, flyr från dess bittra och sorgliga verklighet, drömmar, och sedan bygga palats och förverkliga segrarna, bönen i Jerusalem och arméernas nederlag och suveräniteten över nationerna, inte genom handling utan genom att drömma, och detta är vår bittra verklighet , och det måste erkännas först för att korrigera det och behandla det, och sedan blir vi av med denna svaghet och skändlighet . 9_ Den som uttrycker sig bör hålla hemligheten för de människor som frågar honom om deras visioner och inte avslöja dem med stolthet eller hån . Ja, vi måste gå med i de avancerade ländernas led när det gäller vetenskap, makt och ekonomi, en verklighet och inte en dröm, om de inte uppnått Gud, vittna ….

…Datum : Det berättades att Umar såg det som om han hade ätit dadlar, och han nämnde att till Guds budbärare, må Gud välsigna honom och ge honom frid och sa : Det är troens sötma . Och typer av datum är många, och datum för dem som ser det indikerar regn . Och för dem som äter det, kommer det att göras en ren allmän försörjning för honom, och det sägs att det indikerar läsning av Koranen, och det sägs att datum indikerar sparade pengar . Visionen med hänsynslös ätning är för dimmierna . Och det sades att den som såg det som om han åt goda datum, han hör ett bra och användbart ord . Och den som ser det som om han begraver datum, han lagrar pengar eller får pengar från några av kassorna . Och den som ser som om han skär ett datum och urskiljer dess avsikter från det, då kommer han att få en son, för Gud den Allsmäktige säger : ” Gud skapar verkligen kärlek och frön . ” Visionen att äta datum med tjära är ett bevis på en kvinnas hemliga skilsmässa . När det gäller att se spridningen av datum är det en resekonst . Och datumagenten, Ghanima . Och den som ser som om han kommer från en palm i sina egna dagar, han kommer att gifta sig med en vördnadsvärd, rik och välsignad kvinna . Och det sades att han träffar pengar från ett ädelt folk utan att bli trött eller från sina gods, och det sägs att han träffar en användbar kunskap som han arbetar med . Om det är för sent, hör han en flagga och arbetar inte med den . Om han såg som om han hade plockat en palm med svarta druvor, födde hans fru en son till en svart ägare . Om han såg som om han hade skördat från en torr och våt handflata, lär han sig av en omoralisk man en vetenskap som kommer att gynna honom . Och om drömmaren var bedrövad, skulle han få lättnad, för vad den Allsmäktige sa i berättelsen om Maria : ~ Och jag kommer att håna dig med en palmstam .~ Det sägs att datum spridda dirhams inte finns kvar . Och den som ser att datum skördas för honom, då skördas pengar för honom från män med faror . Det berättades att en man kom till Ibn Sirin och sa : Jag såg som om jag hittade fyrtio datum, och hon sa : Du slog fyrtio pinnar . Sedan såg han honom ett tag senare och sa : Jag såg som om jag hade hittat fyrtio datum vid dörren till sultanen . Han sa : Det påverkar fyrtio tusen dirham . Mannen sa : Jag korsade mina visioner den här gången till skillnad från vad jag gjorde första gången . Han sa : Eftersom du berättade för dig din vision första gången, och träden torkade upp, och du lyckades året, och den här gången kom du till mig med liv i träden . Frågan var båda gånger vad han korsade . Och Guds budbärare, må Gud välsigna honom och ge honom frid, sa : Jag såg som om en man kom till mig och matade mig en bit dadlar, så jag blev utländsk, och om en kärna kom ut, stavade jag ut den . Sedan gav jag mig en andra bit, och om en kärna blåste jag den . Sedan gav jag mig ett tredje toppmöte, och om en kärna Vlvztha . Abu Bakr sa : Låt mig, o Guds budbärare, korsa den . Han sa : korsa den . Han sa : Ett företag skickas, och de vinner och hälsar och smittar en man . Sedan sändes ett sällskap, och han sa tre gånger, och han, må Guds böner och fred vara över honom, sade : Likaså sa kungen . Anas bin Malik såg i en dröm som om Ibn Omar åt en hemlighet, så han skrev till honom att jag såg dig äta i hemlighet, och det är troens sötma . Och det sägs att en naken man såg korgar med korgar falla från svinens magar, när han pressade dem och bar dem till sitt hem . Så han frågade den som uttryckte det, och han korsade det med bytet på de otrognas pengar. Snart kom romarna ut och segern var för muslimerna, och det han passerade kom till honom . Ibn Sirin frågades om en kvinna som såg som om hon suger ett datum och ger det till sin granne och suger det, så han sa : Den här kvinnan delar en god tjänst med honom, så hon tvättar hans plagg . Och Ibn Sirin kom till en man och sa : Jag såg som om jag hade ett vattenfall i min hand och hade dadlar i det, och mitt huvud och ansikte var nedsänkt i det, och jag åt det och sa : Hur surt det är . Ibn Sirin sa att du är en man som har gett dig intäkter till höger och vänster, och du bryr dig inte om säkerheten för förbjudna. Säkerhet var tillåten, men jag vet att det är förbjudet . Det var så . Om en kvinna ser att hon äter dadlar med tjära tar hon sin mans arv och hon skiljs från honom ….

…Al-Bakli är en smutsig man med bekymmer och sorger . Melonen är sjuksköterska . Och Albaklani-folk hör dåliga ord och hör sämre än honom ….

…Och den som ser ett ont spridda över det, det sägs om det och hör det och hör det, och de många gnistorna är en olycka ….

…Al-Saqr : betecknar två saker : en av dem nämns en ädel och orättvis sultan, och den andra är Ibn Rafi . Och den som såg en hök följde honom, en modig man var arg på honom . Det berättades att en man kom till Sa’id ibn al-Musayyib och sa : Jag såg på moskéns balkonger en vit duva och jag blev förvånad över dess godhet, så en falk kom och uthärde den . Ibn Al-Musayyib sa : Om du tror på din vision kommer Al-Hajjaj att gifta sig med Abdullah bin Jaafar . Hur lite gick förrän han gifte sig med henne, och han fick höra : O Abu Muhammad, hur fick du det här? Han sa : Eftersom duvan är en kvinna och den vita är ren, så jag inte någon av kvinnorna som var renare än en fågelflicka i himlen, och jag tittade på falk, och sedan var det en araber fågel som inte var en av de främmande fåglarna, och jag såg inte bland araberna en hök av al-Hajjaj ibn Yusuf ….

Zebra är i en dröm en rik, hedervärd kvinna, kära, ädel, vacker, rik . Den som äger Saffarra äger en kvinna eller en piga ….

Kammen, den som närmade sig den, blev mer ädel och ansikte mot folket . Om kammen kommer in i ungkarlen, gifter han sig . Kammen är en rik kvinna . Och beteckna parfymern ….

Sidr träd : en hedervärd, ädel, generös, dygdig man, befruktad enligt trädet och generositeten i dess frukt ….

Brocade: Den som ser att han äger brocade, är en religiös och hängiven man, och han får presidentskapet, eller han gifter sig med en hedervärd, ädel, vacker kvinna . Och den som köper en vikad brokad, han köper en piga eller tjänarinna . Och den som såg att han hade en brokad, han skulle gifta sig med en piga, en andalusisk jungfru . Inledningen till juristerna indikerar deras intresse för världen och kallar människor till kätteri ….

Hoopoe är i en dröm betecknar huvudet på den som lever vid sitt namn . Kanske visade hans vision den uppriktiga budbäraren som var nära kungar, eller spionen eller världens man med mycket kontrovers, och kanske visade en befrielse från motgång och lidande . Och kanske anger han kunskap om Gud den Allsmäktige och om vad han har lagstiftat när det gäller religion och bön, och om han är törstig, kommer han att gå till vattnet . Hoopoe är en vetenskaplig man som berömmas för sin stinkande lukt . Och den som ser det får ära och pengar, och om han äter det blir han bättre än kalifen . Och det sades : Den som såg detta, en resenär kom till honom, och kanske var det en säkerhet för de fruktade . Hoopoe är en visionär man i sitt arbete, en kritisk författare . Och den som ser att han har slagit ett åska eller ser honom stå i sina händer, det är goda nyheter, och han kommer att besvaras långt ifrån . Och det sades : Den som inträffar detta kommer att kunna ha auktoritet eller från en man som är en ädel författare eller en person med stark insikt i saker som inte har någon religion . Och den som såg att han hade träffat en kvinna och var celibat, han gifte sig, och om han slaktade henne skulle han gifta sig med en jungfru ….

…Bagaren Att se bagaren i en dröm betecknar lugn från rädsla och bekvämt liv, och kanske hans vision indikerar en pojke och kärlek . Och bagaren Sultan Adel Shafiq . Hawari-bagaren är ett bekvämt boende som leder människor till ett ärligt försörjningsområde . Och den som såg att han var en bagare, han skulle ha haft stora pengar och fertilitet . Om han såg att han köpte bröd från en bagare utan att se priset, så är bagaren en härskare som kan göra rättfärdiga handlingar från den ära till den ringa, och om han vänder sig till honom med något som inte skadar honom, han vägleder människor till fördelarna med tillåtna sätt . Och om han tog bröd från bagaren, hade han nytta av försörjningen, och sorg var borta från honom, och om bagaren var en av dem som tillskrivs sultanen, skulle han vara en användbar man för att människor hade honom, och i en del av hans behandling skulle han vara illvillig för att han behandlade honom med eld . Om en man som inte är bagare ser att han bakar bröd och säljer det till dirham till alla människor, är han stötande för människor . Och bagaren har pratat om och upplopp i sitt levebröd . Och varje utförande som berörs av eld är prat och gräl . Se även Al-Furran ….

…Arch Nut :, kasta honom i naturen bytet Halal pengar, och i landet ligger och förtal och frånvaro, och syftar det på dörren till Sultan _mez . Kastduvan kastar en kvinna, och den som ser att han kastar nötbågen med adel, då talar han ord som inte är på sin plats, och om hans kast slår honom framför honom, och om han gjorde ett misstag, hans tal skulle vara en katastrof för honom . Och det berättades att en man kom till Ibn Sirin och sa : Jag såg att jag skjöt med en jailbreak-båge och jag fick fel och blev träffad . Han sa : Frukta Gud, för ni bakbitar människor ….

Och Al-Salmi sa: ”Den som såg att han träffade en tröskel och såg honom stå mellan händerna, då är detta sanna nyheter som besvaras honom ( från avlägsna länder för hans talesätt i Salomos berättelse, fred vare med honom, och du kom från ett ord av säkerhet, och det sades vem som slog detta eller hans besittning, då kan han från en sultan eller från en ädel författare eller syn Kritiker i frågor men minus religion ….

Några av uttryckarna sa att en vision om havet indikerar en ädel och generös man, som vissa poeter sa :…

…Och de kastade honom med pilar och bad mot honom i nattens mörker på deras dagar, och om han blev slagen av adel, skulle han vara upprörd ….

…Al-Baker : Ägaren av ord och upplopp i sitt levebröd, och varje utförande som berörs av eld är prat och gräl . Och det sägs att bagaren Sultan Adel, den som i sin dröm såg att han var en bagare, välsignades med godhet, fertilitet och rikedom, om han såg som om han bakade en apostrof, skulle han ha ett bra liv och han visade människor ett sätt på vilket de drar nytta av rikedom och rikedom . Om han ser som om han köpte bröd från en bagare utan att se priset, drabbas han av ett gott liv i nöje och en donation för givet . Om han ser som om bagaren tog ett pris från honom, pratar han om behov . Och den som ser sig själv som en bagare som bakar och säljer bröd hos vanliga människor med trasiga dirham, då samlar han människor i korruption, och bagaren och om folk säger att han är en rättvis auktoritet, då har han en dålig moral, för eld är ursprunget till hans arbete, och eld är en skadlig makt, och den tänds med ved . När det gäller bröd : det indikerar kunskap och islam, eftersom det är pelaren i religionen, själens grund och själens liv . Kanske indikerar det liv och pengar som innehåller själens styrka, och kanske indikerar limpa boken, sunnah och penningknut på människors öde, och kanske indikerar limpen modern som vårdar och vårdar och fru med vilken är godheten i religionen och bevarandet av en . Och rent av det indikerar rent levande, ren kunskap och en vacker vit kvinna . Skvaller av det är emot det, så den som ser det som om han skiljer bröd mellan folket eller de svaga, om han är en kunskapsstudent, då kommer han att få kunskap vad han behöver . Och om han var en predikant, så var det hans predikande och bud, förutom att de människor som tog hans välgörenhet över honom eller inte behövde vad han hade, så är det en tjänst för dem och goda gärningar som han får för deras skull, och genom att de har turen eftersom överhanden är bättre än underhanden, och välgörenhet är den smutsigaste bland folket . När det gäller den som ser en död person som har gett honom bröd, det är pengar eller försörjning som kommer till honom från någon annans hand och från en plats som han inte lämnade, och när det gäller den som ser brödet ovanför molnen eller på taken eller på palmträdens toppar, då kokar han, liksom andra sorter och livsmedel. Jorden trampas ned av fötterna, för det är ett stort välstånd som testamenterar sorg och glädje . När det gäller den som såg en död person som tog en limpa för honom eller såg honom falla från honom i elden, i det fria eller i tjära, se då på hans tillstånd, om han var en hjälte eller det var i tiden för en kätteri som folk kallar till, och en uppståndelse där människor törstar, eftersom limpa tappar sin religion eller korrumperar honom . Och om det inte fanns något av det, och det inte fanns några bevis i synen, och han hade en sjuk kvinna som dog . Och om den var svag i skuld är den skadad . Den som bär bröd, han ska gifta sig med en kvinna som är förbjuden ….

…Om du drömde om en sportmästare betyder det att du kommer att ha en nära vänskap med någon på grund av ditt adel och moraliska beteende ….

När det gäller ordförandeklubben tolkas den av en ädel och kraftfull person, den som ser att han har slagit någon med en hammare, han kommer att besegra en man med omsorg för en man med stort öde och lyda honom ….

Tacksamhet tackar Gud den Allsmäktige i en dröm är en frälsning från nöd, så den som ser att han tackar Gud den Allsmäktige kommer att rädda dem som är och kommer att få pengar, godhet, fertilitet och belöningar, och han kommer att vara enad, och om han är en dhimmi , blir han muslim, om han är en mer uppriktig hycklare, och om han är en muslim som är en ädel man ….

Och den som ser Bazia i sitt hus, han kommer att vinna en tjuv, och några av dem sa att Al-Bazia är ädel bland människor ….

…En transplantation är en person som ser i en dröm att han har planterat ett implantat, sedan blir hans fru gravid . Och förbränning av grödor är hunger och torka . Och den som ser att han strävar efter en grön gård, då bedriver han rättfärdighetens och asketismens verk, och han vet inte om han kommer att accepteras av honom eller inte . Och den som ser att han planteras i ett land, då har giften en son, celibaten har ett äktenskap, ägaren av grödan ökar sin inkomst, och sultanen har kapacitet i sitt rike . Och grön plantering indikerar lång livslängd . Och torrtransplantation är en indikation på kortvarig . Att säga rättfärdighet tar det med rättfärdighet eller välgörenhet som fördubblar belöningen . Kanske visade en spets av vete svårigheter, precis som ett vetehuvud indikerade en fördubbling av belöningen . Och sensor korn med bra . Och implantation indikerar handling . Så den som ser att han befinner sig i ett land som är lämpligt för odling, han gör ett jobb som han hoppas på en bra morgondag . Och den som sår på ett annat ställe än transplantationen, då begår han äktenskapsbrott . Om han ser att grödorna skördas vid en annan tidpunkt, indikerar detta död i den orten eller kriget . Och den som gick mellan åkrarna, han gick bland Mujahideens led . Och den som ser att han har ett välkänt utsäde, då är det hans arbete i sin religion eller värld . Gården betecknar kvinnan för att jag plöjer, sår, bär och föder och ammar fram till skördetiden, och växten får bort landet, så vi ger henne hennes barn eller hennes pengar . Kanske anger gården marknaden, dess försörjning och gården anger slagfältet, och gården används för rekrytering och skörd med svärd . Och kanske indikerades världen och dess adel av gruppen människor, deras unga och gamla, deras shejk och deras äldre . Bonden kan ha angett varje plats där han plogas för det följande, och belöningen och belöningen arbetas i dem, såsom moskéer, slipsar och dhikrringar ….

Och den som ser att han har träffat en tröskel eller ser honom stå i sina händer, det är sanna nyheter som han svarar på från ett avlägset land och det sägs att den som slår ett hot eller hans besittning kommer att kunna från en makt eller från en man som är en ädel kontorist eller en insiktsfull man som inte har en skuld. Om han slaktas eller förtrycks, kommer han också att vinna en man. Och den som tror att han har slagit en kvinna, om han är ensam, gifter han sig med henne, då slaktar han henne, då kommer han att frestas av en jungfru….

…Alambqlh : Alambqlh män av människor med välgörenhet, det känns som samlingen av hans trädgård bukett baljväxter det samlar det från ondskan av hans fruar Qrapat och rivalitet . Om det är en blixtmakt är det en förbud för honom att akta sig för det onda, och om han vet dess väsen, återvänder den till naturen . Och nonsens med de pengar som är lämpliga för pengar . De mest uttrycksfulla människorna gör pulserna oroliga och sorgliga, och bulgur är en man om dess position är en okänd kultivator . Detsamma gäller alla växter om ursprunget och ursprunget är i ett hus, hus eller moské där växten kan konserveras . Eftersom han är en man som kom in i folket på den platsen genom äktenskap eller partnerskap, och vi har informerats om att en man kom till Saeed bin Al-Musayyib och sa : Jag såg som om gröna baljväxter hade grodd i Aishas hus, må Gud vara nöjda med henne, och folk såg på honom undrande, så Abd al-Malik bin Marawan kom och ryckte upp den baljväxten . Saeed bin Al-Musayyib sa till honom : Om du tror på din vision kallar Al-Hajjaj namnet på dottern till Jaafar bin Abi Talib . Han föreslog att Abd al-Malik fruktade pilgrimernas benägenhet mot hushållet till Guds budbärare, må Gud välsigna honom och ge honom frid, för Asma, så han tilldelade honom att skilja sig från henne, så han skilde sig från henne ….

…Och Khaled Al-Isbahani sa, ~Papper skickas genom papper för att härleda hans namn,~ och några av tolkarna sa vad som bekräftar detta från härledningen av namnet, som är den Allsmäktiges ord, så skicka en av er med din papper till Medina, vad han vittnar om, såsom argument, föreläsningar, hyra, register, kuponger och liknande .)…

…Och några av uttryckarna sa: ~Den som såg ett skvaller med någons hand eller åt av det, då kan det läggas på honom från härledningen av namnet .~…

…Och några av tolkarna sa att om namnet tillskrivs Gud den Allsmäktige genom slaveri som Guds tjänare och liknande, så är det från Guds omsorg och seger ….