…Och den som ser att han har gått in i en trädgård och samlat in några av sina frukter och frukter och riktat dem till sitt hem, detta tyder på att det finns gott och nytta av kungen ….

…Och den som ser våta frukter, de delas ut av religion och ökningen av pengar, och det sägs att visionen om unga frukter delas ut av sjukdom förutom kvitten, havtorn, stickningar, baser, bananer, söt narciss och sura frukter, eller om det inte upphör att gälla eller smakar obehagligt, kommer det att tolkas på två sidor av förbjudna pengar, sjukdom och sjukdom, och det kan vara skam och oenighet ….

…En växt med taggiga frukter Om du drömde om en växt med taggiga frukter betyder det att du kommer att sträva efter att befria dig från några av de irriterande bördorna och du kommer att söka efter en förändring i din omgivning ….

…Om han ser att han förbjuder paradisets frukter, anger han korruption av sin religion, för Gud den Allsmäktige säger : ”Den som umgås med Gud förlorar paradiset för honom .”…

…Om han ser det som om han har plockat upp paradisets frukter och matat dem till någon annan, kommer han att gynna andra med kunskap som han kan arbeta med och dra nytta av, och varken han eller han använder den ….

…Och den som ser att han äger många träd som bär alla frukter, då ägnas han åt ett gott liv, hög status, ökat liv och seger över fiender ….

…Om han såg det som om han åt dess frukter, skulle han få lika mycket kunskap som han åt ….

…Och den som ser att han säljer söta frukter, det indikerar godhet, nytta och kärlek för sina barn och släktingar, och han arbetar för att tjäna de äldste, och den som ser något annat, hans uttryck är emot honom ….

Det var frukt som mestadels var söt, eftersom den är baserad på det, tills den säger som om den är bitter eller sur i sin smak . Eller hans samvete . Och vad som kallas surhet, det mesta hände på det, tills du beskriver det som sött . Och allt som var en bra ökning, såsom kropp, kropp, tunga, skägg, hand och hanen, om den gick över dess gräns, återvände dess tolkning till skandalen, såvida inte något som fixar det går in i det eller passerar det genom i drömmen, eller förklarar det ….

…Al-Bustan : hänvisar till kvinnan, eftersom den vattnas med vatten, och den förmedlar och föder . Och om trädgården var en kvinna, så var det ett träd för hennes folk, hennes familj, hennes son och hennes rikedom, liksom dess frukter, och den okända trädgården kan hänvisa till den ädla Koranen, för den är som trädgården i betraktarens öga och i läsarens händer, för han skördar alltid frukterna av sin visdom, och den förblir med sitt ursprung, med nämnandet av människor i den. Det är det gamla och moderna trädet . Och vad det innehåller av löften och varningar som sötsuriga frukter . Kanske angav en okänd fruktträdgård himlen och dess salighet, för araberna kallar det paradis . På samma sätt kallade Gud den Allsmäktige det genom att säga : ”Jag skulle vilja att en av er skulle ha en trädgård med palmer och druvor som strömmar från under floder. ” Kanske fruktträdgården hänvisade till marknaden och bröllopshuset, så hans träd är dess bord och dess frukter är dess mat, och kanske anger han varje plats eller djur som kan användas och användas i den. Såsom lundar, khans, duvor, molarer, mamelukar, djur, boskap och alla andra grödor, för om fruktträdet är det är det som knuten för dess ägare, eller som tjänsten och olika boskap för dess ägare . Och fruktträdgården kan hänvisa till världens bostad, härskaren och härskaren, som är den som samlar människor och är sammansatt bland alla andra raser, så den som ser sig själv i en trädgård kommer att se på hans tillstånd och öka sitt sova. Det är okänt, och om det var en mujahid som fick martyrskap, särskilt om det fanns en kvinna i den som kallade honom till sig själv, och han drack mjölk från honung från dess floder, och dess frukter liknade inte vad han hade känt, och om inget av det och visionen inte visade vittnesbörd så tittade jag på hans tillstånd. Han är celibat eller som har ingått ett äktenskap eller ingått sin fru och fått av henne, och han såg henne på det sätt som han hade sett i hans trädgård i en dröm om gott eller ont, enligt tid . Om visionen var mitt i tiden och under fallet av löv från träden och förlusten av frukt, så förbises han från det vad han inte tyckte om, och han såg i det vad han hatar när det gäller fattigdom, vård av besittningar eller sjukdom i kroppen . Och om det var i tidens framtid och vattenflödet i pinnarna, eller framväxten av frukt och deras förebyggande, är saken mot den första, och om någon som har en hustru ser att den som vill ha sina pengar eller är angelägen om sin skönhet, tänkte hon också på det i de två tiderna och genom vad som gjordes i en dröm om att säga, vattna eller äta frukt eller samlas . Om någon ser att han har ett behov med auktoriteten eller en gräl med härskaren, uttrycker jag också konsekvenserna av hans befallning, dess otillbörlighet och berövande av dess tid och tid och av vad han fick i en dröm från dess frukter som ange gott eller ont, enligt vad han ser i tolkningen av frukt . När det gäller de som ser en grupp människor med honom som delar med honom i sin marknad och bransch, då är trädgården folkets marknad, och den indikerar också dess hyckleri och dess fördärv i tid och två gånger . På samma sätt, om hans öga föll vid tidpunkten för hans inträde i det vid ingången till hans badrum, hotell eller ugn, tillhör indikationen på fruktträdgården den platsen, så vad han såg i det av gott eller ont återvände till honom , såvida inte den som såg det i den var en anställd eller en slav som urinerade i den eller vattnade honom från andra än sina förare eller från en annan brunn än hans brunn, för han är en man som förråder honom i sin familj eller går emot honom till sin fru eller hans umma, om det är han som gör det i trädgården och hans urin är blod, eller om han vattnade det från annat än havet, och han umgås med en kvinna om trädgården är okänd, annars kommer från sin fru vad som inte är. Det är tillåtet för honom om trädgården är hans trädgård, såsom att han går in med henne efter att han har brutit den, eller att gifta sig med henne i anus eller under menstruationen . Och det sades att trädgården, vingården, trädgården är att söka förlåtelse, och trädgården är en mans kvinna lika mycket som generositetens skönhet, dess godhet, styrka och dess frukt, hennes pengar, penslar, smycken och guld . Hans träd, förtjockningen av hans ben, gödning av det, dess livslängd, dess förmåga i sin värld, och om han ser en fruktbar vingård är det en bred värld, och den som ser att den vattnar sin fruktträdgård, hans familj kommer, och den som går in i en okänd trädgård har spridit sina löv, de slås av dem, och den som ser dess fruktträdgård är torr, han kommer att undvika att Etienne är hans fru ….

…Svår . Och om det är tjugonio indikerar det godhet, lättnad och nöje . Och om han hörde åska i en dröm, och visionen var nio dagar i maj, visade det att de ädla med duvan död, och döden inträffade i turkarna och likaså hos fåren, och det skulle bli mycket regn , och det bästa av fruktträdgårdarna var i överflöd . Om det är i mitten tio uppstår allvarliga sjukdomar . Om åskan hörs i en dröm, och visionen är i juni, upp till tio dagar från den, då indikerar den död av forskare och de mest hederliga i Egyptens land, priserna är billiga, pengar växer och land och hav fisket ökar . Och om åskan hörs och visionen är i juli till sex dagar efter det, kommer regnet att inträffa i december månad, och planteringen kommer att gå framåt och växa, och romarnas stora folk kommer att dö, och priset faller i Jemen, och krig faller i persernas land och det finns ont i Egypten på konungens sida, och de faller i fångenskap hos barn, och en kung kommer från öst för att bära dem som fångar till hans mark . Och om åskan är i slutet eller sju återstår av det, tyder det på säkerhet i hela landet, och priset är billigt i Basra och Abessinien, och landet är svartnat till Eufratets svarta , och vissa frukter som palm och bananer får plågor, och vete finns i överflöd . Och om folk vid slutet av året är rädda för att döda sin kung . Om åskan hörs i en dröm och visionen är i augusti månad, är det ett gott tecken för folket i Levant och folket i Gorgan och Azerbajdzjan. Gräshopporna minskar och kazaren av kazarerna och kungen av Gog och Magog kommer att dö, och striden faller mellan dem . Och om det kommer åska i slutet av det, då kommer det att börda i Egypten och dess överflöd, och priserna är billiga i det efter barrness, höga priser och död . Om åskan hörs i en dröm och visionen är i septembermånadens andra dagar, kommer regnet att vara mycket och torka inträffar i början av året och bördig i slutet och gräshopporna kommer att vara i landet Kufa och Tabahs i Basra, och människor faller i stor hunger, och muslimer öppnar fästningar, och mellan romarna och turkarna slåss under lång tid, befrukta bluffen och ta emot dess frukter och korn . Och om det var på den tionde, indikerade det bristen på regn det året i Maghreb, och Gud den Allsmäktige vet bäst och hans frånvaro är klokare .. Och om det är tjugonio anger det godhet, lättnad och nöje . Och om han hörde åska i en dröm, och visionen var i nio dagar i maj, visade det på de ädla döden med duvan, och döden inträffade i turkarna och likaså hos fåren, och det skulle bli mycket regn och fruktträdgårdarnas bästa var överflödig . Om det är i mitten tio, uppstår allvarliga sjukdomar . Om åskan hörs i en dröm, och visionen är i juni, upp till tio dagar från den, då indikerar den död av forskare och de mest hederliga i Egyptens land, priserna är billiga, pengar växer och land och hav fisket ökar . Och om åskan hörs och visionen är i juli till sex dagar efter den, kommer regnet att inträffa i december månad, och planteringen kommer att gå framåt och växa, och romarnas stora folk kommer att dö och priset faller i Jemen, och krig faller i persernas land och det är ont i Egypten på konungens sida, och de faller i fångenskap hos barn, och en kung kommer från öst för att bära dem till sitt land som fångar . Och om åskan är i slutet eller sju återstår av det, indikerar det säkerhet i hela landet, och priset är billigt i Basra och Abessinien, och landet är svartnat till Eufratets svarta , och vissa frukter som palm och bananer får plågor, och vete finns i överflöd . Och om folk vid slutet av året är rädda för att döda sin kung . Om åskan hörs i en dröm och visionen är i augusti månad, är det ett gott tecken för folket i Levant och folket i Gorgan och Azerbajdzjan. Gräshopporna minskar och kazaren av kazarerna och kungen av Gog och Magog kommer att dö, och striden faller mellan dem . Och om det kommer åska i slutet av det, kommer det att vara bördigt i Egyptens land och dess översvämningar i Nilen och priserna är billiga i det efter barrhet, höga priser och död . Om åskan hörs i en dröm och visionen är i september månad under de andra dagarna av den, kommer regnet att bli mycket, och det kommer att bli torka i början av året och bördig i slutet, och gräshopporna kommer att vara i landet Kufa och Tabahs i Basra, och människor faller i stor hunger, och muslimer öppnar fästningar, och mellan romarna och turkarna slåss under lång tid, befrukta skam och ta emot dess frukter och korn . Och om det var den tionde, indikerar det bristen på regn det året i Marocko, och Gud den Allsmäktige vet bäst, och hans frånvaro är klokare ….

Frukter är i ett drömäktenskap, för Gud den Allsmäktige säger : ( Paradisets människor i dag är i ett fruktbart företag . De och deras män ligger i skuggor på sofforna som ligger ). Och det sades : våta frukter är försörjning för att de förstörs snabbt och torra frukter är mycket försörjning . Och det sades : Frukt för de fattiga är rikedomar och för de rika extra pengar . Och den som ser att frukten sprids på honom, han är känd för gott och gott ….

…Vinfloden är ett bevis på berusning från kärleken till den Allsmäktige Gud och hat för hans incest . Och smekmånaden är ett bevis på vetenskap och Koranen . Att äta paradisets frukter kommer att resultera i goda gärningar, män och barn . Det välsignade trädet är ett tecken på den som sökte tillflykt i sin skugga och förlitade sig på det för framtidens bästa, och kanske indikerar upphörande och celibat för tillbedjan, och fördelen från följeslagare och rikets herrar och Surat al-Muntaha är ett tecken på att alla når syftet med allt som lovas . Kanske paradisets träd är vägledande för de arbetande forskarna, de ledande imamerna, poppeln och barnen till deras följeslagare . Och popplarnas och barnens idiosynkratiska vision står i vakenhet med förhållandena, och arbetarnas vision om dem är en indikation på deras gärningar eller vad som anses välsignat i denna värld, såsom bostäder, överflöd, och sorters nöjen . Att gå in i sina palats indikerar att man når höga positioner, bär lyxiga kläder, gifter sig med siden och rikedom och godhet . Vin är ett bevis på berusning från kärleken till den Allsmäktige Gud och hat mot hans incest . Och smekmånaden är ett bevis på vetenskap och Koranen . Att äta paradisets frukter kommer att resultera i goda gärningar, män och barn . Det välsignade trädet är ett tecken på den som sökte tillflykt i sin skugga och förlitade sig på det för framtidens bästa, och kanske indikerar upphörande och celibat för tillbedjan, och fördelen från följeslagare och rikets herrar och Surat al-Muntaha är ett tecken på att alla når syftet med allt som lovas . Kanske paradisets träd är vägledande för de arbetande forskarna, de ledande imamerna, poppeln och barnen till deras följeslagare . Poplarns vision och barnen till den idiosynkratiska som står vaken med relationerna, och arbetarnas vision om dem är ett tecken på deras gärningar, eller vad som anses välsignat i denna värld, såsom bostäder, nöjet att leva, och de sorters nöjen . Att gå in i sina palats indikerar att man når höga positioner, bär lyxiga kläder, gifter sig med siden och rikedom och godhet . Och Radwans vision, fred vare med honom, paradisets väktare, indikerar godhet hos kungens kassör och hans budbärare att uppfylla löftet, uppfylla behoven och svara på bönen . Och den som ser att han har kommit in i paradiset och inte äter dess frukter eller dricker ur dess floder, då kommer han inte att dra nytta av vad han har fått genom kunskap . Den som ser att han utvisades från himlen, han saknar berättelsen om Adam, fred vare med honom . Och den som ser att han strövar i paradiset, detta indikerar hans försörjning och höga status, och säkerhet från rädsla . Och den som var rädd och såg att han hade kommit in i himlen kände sig lugnad, och om han var orolig skulle han bli befriad från sin nöd och om han var ensam giftade han sig ….

…Bananer : När det gäller bananer har den här världens sökande ett försörjning som han får enligt sin grooming, och den som söker religion i den enligt sin vilja har kraft i sin dyrkan . Trädbananerna indikerar en rik man som tror på goda sätt, och dess växt i Dar bevisar på födelsen av en son, Gud den Allsmäktige sa : ~ The Talh plantains ~ , en banan, inte skadar honom, färg och surhet eller för tidigt, en summa totalt . Hans träd är ett av de mest generösa träden, och dess löv är det bästa och bredaste av papper, och tolkningen av det är bra för den person som hans träd tillskrivs . Och varje söt frukt utom vad som har beskrivits, som har en gulaktig färg eller är sur, förverkligades inte på sin kända tid, för det är försörjning, pengar och godhet . Dess överlevnad är så länge som frukten kvarstår med frukterna, och dess försörjningens lätthet och påskyndandet av dess framväxt och dess nytta för folket, förutom svarta druvor och fikon, för det finns inget gott i dem i alla fall . Och den som tror att han har träffat något från frukten, då är det inget fel med det på hans tid om det innehåller det som är önskvärt av den typ av godhet som beskrivs, såsom försörjning, religion och kunskap . Om hans samvete är att dessa frukter är bland paradisets frukter, så är det en vetenskap och religion som är utan tvekan. Annars, enligt vad det vördnadsfulla trädet har beskrivits, en man med överflöd . Och den som plockas från ett träd medan han sitter, det är pengar som drabbar honom utan hårt arbete eller trötthet . Hans ord, trädet, var det han gick med på, och det som sagdes om det var en underbar sak som folk undrade över . Det sägs att trädet är en kvinna, om hon har något som liknar en kvinna, och att kvinnan borde vara mamma till en kung, en kvinna, en dotter till en kung eller en tjänare till en kung ….

…Om du drömmer om att du går med din älskling i en grön fruktträdgård full av mogna frukter, betyder detta en generös belöning för din lojalitet mot den du arbetar för, riklig godhet och framgång i arbetet . När det gäller fruar betyder den här drömmen ett lyckligt hem och lydiga barn . Om du drömde om att du var i en lund och såg kor som äter fallna frukter, betyder det att du kommer att försvinna dina drömmar i din strävan att kräva det som inte är ditt . Om du drömde om att du samlade frukt från en lund, är detta gott och välsignelser för alla . Om du i en dröm ser att ett jordbruks skadedjur har träffat en lund betyder det att du kommer att hamna i fattigdom efter rikedom och rikedom . Om du drömde att du gick i en lund och fångad bland sammanflätade björnbärsplantor, varnar detta dig för att det finns konkurrenter som kommer att avundas dig . Men om du är gift, betyder detta en gräl och gräl med äktenskapspartnern . Om du drömde om att se en karg fruktträdgård betyder det att chanserna att stiga till högre nivåer i livet kommer att fly från dig . Om du i en dröm ser en bar fruktträdgård utan grönt , betyder det att du är upptagen med nutidens nöjen och din distraktion från att säkra din framtid . Att se en storm härjad fruktträdgård innebär att en tung gäst kommer att falla ner på dig eller så kommer du att göra ett svårt jobb ….

…Han såg att han gick in i himlen : Han kommer in i den, allsmäktig, och det är ett gott budskap för honom om vad han gjorde för sig själv eller vad han erbjöd . Om han ser att han slog från dess frukter, åt dem eller gav den till någon annan, så är himmelens frukter handlingar av rättfärdighet och godhet, så han uppnår rättfärdighet och godhet i proportion till det . Om han slog henne och inte åt något av det eller inte nådde sin mat, skulle han ha kunskap och godhet i sin religion och inte dra nytta av den . Och om han gav det till någon annan, skulle han dra nytta av sin kunskap utom honom . När det gäller dess dagis och byggnader är de lika exakta som deras utseende . När det gäller hennes kvinnor är de rättfärdighetsfrågor enligt deras skönhet . Om han ser att han var i paradiset och bodde i det och han inte vet när han gick in i det, kommer han fortfarande att vara en välsignad, kära favorit, gjord för honom i sina affärer och avböja olycka tills han kommer ut ur det för gott, Gud villig ….

…Det är i en dröm som ber om förlåtelse och söker förlåtelse är trädgården och den som ser att han vattnar sin fruktträdgård, hans familj kommer . Om han ser sin fruktträdgård torr, är hans fru övergiven . Och den som kommer in i en okänd trädgård vars löv är utspridda, de kommer att träffas . Och fruktträdgården indikerar kvinnan för att hon vattnas med vatten och hon blir gravid och föder . Den okända fruktträdgården kan hänvisa till den ädla koranen, för den är som trädgården i betraktarens ögon, och i hans händer skördar läsaren från frukterna av sin visdom, och den förblir med sitt ursprung med vad folk nämner, som är det gamla och uppdaterade trädet, och löftet och löftet är som dess söta och sura frukter . Kanske indikerade den okända fruktträdgården paradiset och dess salighet eftersom araberna kallar det himlen . Kanske pekade han lunden mot marknaden och brudens hus, så träden var hennes bord och frukten var hennes mat . Och kanske angav han en plats eller ett djur att använda från och att använda i det, såsom butiker, khans, duvor, getter, djur, boskap och andra grödor . Om någon ser sig själv i en trädgård, tittar jag på hans tillstånd, om han är i sanningens hus, då är han i paradiset och salighet, och om han är sjuk, dog han av sin sjukdom, om fruktträdgården är okänd, och om han är Mujahid, uppnår han martyrdom, särskilt om han ser en kvinna som kallar honom till sig själv, eller om han drack mjölk eller mjölk i den. Honung från sina floder, eller om dess frukter inte liknar vad han har känt, och om det inte finns något av det, och om han är ensam eller har haft ett äktenskapsavtal, gifte han sig eller ingick en hustru och fick som han såg i trädgården . Och den som går in i en trädgård och ser en anställd eller en slav urinera i benen eller vattna honom utan sina förare eller från en annan brunn än sin egen, då är han en man som förråder honom i sin familj . Den välkända fruktträdgården är vägledande för dess ägare, borgmästare eller härskare, och indikerar moskén för allmänheten, inklusive folket, den privata, den okunniga, de forskare, de eländiga, de generösa, och det anger marknaden eller kunskapens roll, såsom skolan och andra platser som kombinerar tillbedjare och studenter av vetenskap . Det indikerar universitetshuset för de rika och de fattiga, de goda och omoraliska . Den som går in i en dröm till trädgården, som om den går in i den tiden då frukten kommer in, indikerar godhet, försörjning och en ökning av goda gärningar, män och barn, och om det är vid tidpunkten för dess slut och lämnade faller från det, det indikerar att avslöja situationen och skulder eller skilsmässa mellan män eller förlust av barn, om insidan till Bustan död, då är han i himlen, och om han var sund, kanske han hade varit orättvis mot sig själv och inte pålitlig i sin religion. Om han härskar över honom eller sin besittning uppnår han ära och auktoritet, annars är han slösaktig på sig själv . Fruktträdgården visade kanske på frun, sonen, pengar, gott liv och borttagning av bekymmer . Och kanske indikerade Bustan platsen för festen där det finns olika livsmedel och färger, och Sultanens hus som samlar arméer och soldater ….

…Om du drömmer om att du äter päron betyder det att du kommer att stöta på blekad framgång och dålig hälsa . Om du gillar formen på de gyllene frukterna medan de är i träden, är dess tolkning att turen kommer att le till dig mer än tidigare . Om du plockar frukten från träden blir du orolig och ledsen och en trevlig överraskning kommer att följa . Och om du sparar dessa frukter och staplar dem, betyder det att du kommer att titta filosofiskt på bekymmer och nedgång i förhållandena som drabbar dig . Om du drömmer om att du lagar dessa frukter tolkas det av oseriösa vänskap och kärleksrelationer, till ingen nytta ….

…Kommentatorerna sa : Om trädet indikerar arbetet med dess ägare och hans religion och sig själv, då dess papper indikerar hans karaktär, skönhet och kläder, och dess folk till hans härstamning, bröder och tro . Hennes hjärta indikerar hans hemligheter och vad han döljer för sina gärningar, dess skal visar hans utseende, hans hud och allt som pryder honom av hans gärningar, och dess vatten indikerar hans tro, fromhet, kungarike och liv för varje människa till sitt öde, och kanske ordnade de det i strid med detta arrangemang, och jag nämnde honom i haven . Den som ser sig själv ovanför ett träd eller dess besittning i en dröm, eller detta ses av honom, jag tittar på hans tillstånd och hans träds tillstånd, och om han är död i sanningens hus ser jag på det som kännetecknar träd, och om trädet är stort, vackert och gott, då är de döda i paradiset och kanske ett träd av välsignelse och godhet. Och om det är ett fult träd med taggar, svarthet och stink, så är det i plågor, och kanske det är Zaqqum-trädet som har blivit till det på grund av hans vantro eller på grund av hans förkrossade smak, och om han ser den patienten, flyttar han till en av de två frågorna beroende på hans öde och hans träds omfattning. En äktenskapssökare, eller en kvinna för en man, varav en fick en man enligt trädets tillstånd och dess utseende, om det var okänt, eller på ett tryck om dess karaktär, härstamning och essens om det var känt, och om mannen till var och en av dem i det vakna livet var sjuk så tittade jag på tiden vid den tiden. Det träd som han ägde eller såg sig ovanpå det vid tidens gång, vatten har runnit i det, så att patienten är i fred, hälsan har utvecklats i sin kropp och tecken på liv har dykt upp på hans kropp, och om han är i hans ledning, då kommer patienten till Gud den Allsmäktige och han kommer till damm och förstörelse . Och om han såg det i sin butik eller sin bostad, så är det en indikation på hans förtjänst och försörjning, och om det var på hans begäran, gynnade han . Även om han var i sin ledning förlorade han och blev fattig . Och om han ser det i en moské, är det en indikation på hans religion och hans böner . Om det är i tidens förvaltning, då är han omedveten om sin religion, han är inte från sina böner, och om det är i hans önskan, då är mannen rättfärdig och flitig, hans arbetare har fullgjort hans lydnad . När det gäller den som äger många träd, följer han en grupp förmyndare som är värda honom, antingen ett emirat, ett distrikt, en fatwa eller en ledare för en mihrab, eller en ledare på hans sällskap, en kapten på ett skepp eller en butik i en tillverkare under hans hand och om detta och liknande . När det gäller den som ser sin grupp i ett hus, det är män eller kvinnor, eller båda träffas där för gott eller ont, och om han ser dess frukter på det och människor äter av det, om dess frukter indikerar bra och försörjning så är det är en fest och de matborden finns i den, och om dess frukt inte gillar tyder på sorg, då är det en begravning. De äter mat i den, och likaså om det finns en sjuk person i huset, och om dess frukt är okänd, då tittade jag, och om det var i trädens ankomst, var dess mat i glädje, och om det var i dess förvaltning var det en olycka, särskilt om det fanns ledtrådar i att väcka en av de två sakerna . När det gäller den som ser ett träd som har fallit, huggit ned, bränt eller brutits av en stark vind, då är han en man eller kvinna som kommer att förgås eller dödas, och förstörelsen härleds av hennes väsen eller plats och av hennes vaksamhet från hennes bevis, och om hon är i sitt hem, är orsaken till det en man eller kvinna som är död eller från hans hushåll och hans släkt och bröder, eller en blodfånge, en mujahid eller en resenär, och om hon är i moskén, då är han en berömd man eller kvinna som dödas eller dör en berömd död . Om det är ett palmträd, så är han en man med hög maskulinitet med myndighet eller kunskap, eller en kvinna till en kung eller moder till en härskare, och om det är ett olivträd, då en lärde, en predikant, en övergående, en linjal eller en läkare, så på detta sätt korsar han resten av träden enligt omfattningen av deras väsen, nytta, skada, härstamning och karaktär . Och vem såg att han planterade ett träd som var hängde, slog han en ära eller trodde sig en man i enlighet med sitt väsen, eftersom folk säger : Så om han planterade den, om han gjorde det . På samma sätt, om han sår ett frö, så hänger han eller inte, då är det de, och plantering av vingården kommer att få ära, och det sägs att någon som såg på vintern en dräktig vinstock eller ett träd anses vara en kvinna eller en man vars pengar har gått, eller han tror att de är rika ….

…Begravningen är den som ser i en dröm att han ber på en begravning, sedan frustrerar han människor i Gud den Allsmäktige och det sades : Begravningen är en hycklerisk man, dåliga människor försvinner vid hans hand . Om han ser att den placeras på kistan och ingen bär den, är han fängslad, och om den bärs följer han myndighetens ägare, får pengar från honom och drar nytta av den . Om han följer en begravning följer han en korrupt auktoritet . Och den som ser att han är på en kista, hans pengar kommer att öka . Och den som ser att han bärs på människors axlar, så han slår sin höghet och auktoritet, erövrar människor och kontrollerar dem, och om de gråter över honom är hans konsekvens berömvärd, och om de inte gråter över honom och skyller på konsekvensen av hans affär är inte berömvärd . Och om de ber för honom med gott och berömmer honom väl, berömdes hans straff . Om han ser att han är på en begravning som går på marken, rider han i ett skepp, och om han ser en begravning som går i luften, dör en härskare eller en lärd eller en stor man dör i främmande eller på vägen till Hajj eller jihad . Om en person ser många begravningar placeras på en plats, är hans familj rik på otukt och otukt . Och den som såg att han bar en begravning, han skulle ha olagliga pengar . Om en kvinna ser att hon har dött och är gravid, ska hon gifta sig, och om hon har en man, har hennes skuld löstes. Om han ser en begravning på marknaden är bagaget där hyckleri . Att bära över kistan i en dröm är baserad på dess öde, eller att resa på land eller till havs . Och den som ser att han deltar i en begravning, det indikerar ett farväl till resenären, eller den som söker i tröst hos sig själv av den som leder den avlidne till honom, för begravningssedaren får en karat av belöningen, och om han när han är begravd, kommer två karat att räknas, och bara Gud den Allsmäktige räknar inte karatens storlek och dess storhet ….

…Och den som såg att han sjönk ner till havs medan han svävade, han skulle fängslas ….

…Och Ibn Sirin sa: Den som såg att han sjönk ner till havs och dök i den tills den nådde dess botten och var förorenad av sin lera, då skulle den nå den från deras myndighet och sorg ….

…Så den som ser gryningen har blivit, om han är sjuk, slutar hans sjukdom med död eller välbefinnande . Om han ber den morgonen tillsammans med människor, eller åker på en resa, eller går ut till Hajj eller går till himlen, är det hans död, godheten i det han gör av det goda och gravens ljus . Och om han drar vatten för mat eller köper hår, är morgonen hans befrielse från det som fanns i honom från sjukdomen, och om han såg att en fånge lämnade fängelset, och om han såg att det är rimligt att resa på land eller till havs , hans sinne är borta och han kommer att släppas, och om han ser det av sin fru, kommer han att separera och skilja sig från honom, för dagen skiljer mellan makar och monoliter, och om han ser att en syndare, oaktsam, ogiltig eller en otrogen med passion, kommer han att omvända sig från sitt tillstånd och vakna upp från sin vårdslöshet och mörker . Och om han ser att han är berövad eller en handlare vars handel har stagnerat och hans marknad störs, kommer deras marknader att röra sig och deras försörjning kommer att stärkas . Och om någon som har en otroende fiende som söker honom, eller en orättvis motståndare som söker honom, ser det, kommer han att vinna över sin fiende och söka rätten över honom. På människors öden och vad som är vaksamt . Och den som ser att hela tiden är en natt och inte en dag, människorna i regionen kommer att uppleva fattigdom, hunger och död . Och om han ser att hela tiden är natt, och månen och planeterna kretsar runt himlen, kommer folket på den platsen att bli orättvist av en minister eller författare ….

…Och den som ser att han drar ett skepp från land till havs, han tillhör i sin hemlighet för kungen och kommer nära honom ….

…En jordbävning är i en dröm en rädsla för auktoritet . Och det sades : En jordbävning är en olycka som inträffar av den största kungen, och om den är allmän är olyckan allmän . Om synet av ett berg skakade eller skakade eller avlägsnades från sitt ställe och sedan bosatte sig på sitt ställe, är det här platsens herravälde . Och den som ser ett land som har skakat och en sekt förstörs i det och en annan grupp levereras, då skulle sultanen gå ner det landet och tortera dess folk . Det sades : Det indikerar svår sjukdom . Och om jordbävningen drabbar ett land, förtrycker kungen sina undersåtar . Och den som ser jorden skakade och himlen störs, då kommer befolkningen i staden att straffas med myndighet och de kommer att drabbas av sjukdom och sjukdom i sig själva och sin rikedom . Och om en person ser att jorden rör sig i en dröm, indikerar det visionärens rörelse och liv . Och den som ser att jorden har skakat, då är det en katastrof som påverkar landet från dess myndighet, eller att regionen utsätts för gräshoppor, hagel, torka eller stor rädsla . Och om du ser en jordbävning i en dröm indikerar det panik, rädsla och störande nyheter . Och om en gravid kvinna såg henne, föddes hon . Jordbävningen kan indikera att människor störs, och om väggarna kollapsar kommer en verklig död att inträffa, och det kan tyda på att den sökande dör . Och det torra landets vibrationer är bevis på dess rekommendation och tillväxt genom odling . Kanske indikerade det de dödas återupplivande . Jordbävningen indikerar resor till havs, eller dans och glädje, eller störningar av resor till sjöss . Kanske indikerade jordbävningen männens nöd . Om jordbävningen var i en fruktträdgård, indikerade det överflödet av växter och överflödet av sommarfrukter, och det indikerade upproret hos byarna . Om han såg henne i en dröm, och visionen var i maj, indikerar det en kamp som äger rum mellan människor och kontinuerlig strid . Och om han såg det i en dröm, och visionen var i juni, var det ett bevis på att de ogudaktiga förstördes, och om det var dagtid, visade det på förnyelsen av forskarnas positioner . Om han såg henne och det var i juli, indikerade det att en stor man dog . Och om han såg det och det var i augusti, visade det att en fiende skulle komma till det landet . Och om han såg det och det var i september, tyder det på en konstig man som kommer till det landet, och han får smärtor som kommer att följas av döden . Om han såg henne och det var i oktober, tyder det på sjukdomen och säkerheten för gravida kvinnor . Om han såg henne och det var i november, indikerar det gravida kvinnors fall . Om han såg det, och det var i december, indikerade det förekomsten av allvarlig sjukdom och död med säkerhet från fienden . Om han såg henne, och det var i januari, indikerade det ungdomens död . Om han såg henne och det var i februari, tyder det på hunger och gravida kvinnors fall . Och om han såg det och det var i mars, var det ett bevis på välstånd ….

…Predikaren Abu Saeed sa att det söta havet torkade ut, kalifens och höga havs död, de är en strid och tyranni, för Gud den Allsmäktige sa: ” Sannerligen, när vattnet är överväldigat, ” versen ….

…Luft : kanske anges av hans namn . Den som ser sig själv i honom stå, sitta eller söka, då är han på sin religiösa infall eller i bedrägeri i sin värld och sin anda att vandra i vilken hans arbete i luften eller i ett tillstånd av vakenhet och hans hoppas, om han är i sin kätteri, då är han hans kätteri, och om han är en otrogen myndighet, då kommer hans skuld att bli fördärvad med honom, annars fruktar han för sin själ med honom, och om han är i havsfartyget , han är rädd för skador . Och om han var på resa blev han rädd . Och om han är sjuk, leder han fördärvet, och om han faller från sin plats kommer han att skadas i sitt tillstånd och hamna i hans gärningar, för Gud den Allsmäktige säger : ” Eller vinden blåser på en krossande plats. ” Om han dör i sitt missfall är detta det högsta uppnåendet av målet som bevisas av den som dör, kätteri eller Kill eller så . Och när det gäller luften att bygga en struktur eller slå en planka i den eller installera ett djur eller ett hjul i den, och om en sjuk person dog eller med honom dog en patient, och det är hans kista och grav , om det var grönt, var han martyr, och om han såg det som en härskare eller härskare, är han isolerad från sitt arbete Eller förlorade han sin makt genom död eller liv, och om han såg att den som hade ett äktenskapskontrakt eller byggt sin familj, då luras han med henne och utan säkerhet från henne, och om han ser att vem som är i havet, är hans skepp skadat, eller hans fiende fångas, eller någon övervakar fördärvet. De två sakerna . Detta kan tyda på en korrupt handling som han gjorde utan kunskap eller Sunnah, om han inte byggde den på en stiftelse, inte heller byggde hans partytält eller hans pension på ett beslut . När det gäller att flyga i luften indikerar det resor i havet eller på land . Om det var med en vinge, är det starkare för dess ägare, och det är säkert för honom och mer uppenbart, då kan hans vinge vara pengar som han tar upp, en härskare som färdas i sina armar och under hans vinge . Detsamma gäller att simma i luften, och det kan också indikera om det är utan en vinge, att lura vad som kommer in i det i termer av jihad, beräkning eller resa annat än tidpunkten för resan, på land eller till havs och den som ser att han flyger avslappnat på himlen, han reste långt borta eller fick ära . När det gäller hoppet indikerar det överföringen från vad som finns i den till andra, antingen från marknad till annan, från hus till lokalitet eller från arbete till andra, beroende på omfattningen av de två platserna. Om han hoppar från moské till marknad kommer han att föredra världen framöver och om det är från marknad till marknad En moské, i motsats till det, och att flyga i luften kan stiga till dem som förökar ambitioner och förhoppningar och blir ett rör . Från plats till plats, förvandlad från stat till stat . Det avlägsna hoppet är en lång resa, så om hans hopp beror på en pinne, litar han på en stark man . När det gäller luftens färger, om sökandens ögon blev svarta tills han inte såg himlen, om hans syn var den mörkaste mellan honom och huvudet ovanför honom, då om han inte tilldelade honom till ett huvud, hans ögon var förblindade och hans blick blockerades av vägledningens ljus, och om visionen var av världen och de grät i en dröm eller grät eller de bönfaller, med intensitet nedåt på dem lika mycket som mörker, antingen lidande eller dysterhet eller barrness and barrenness . Den Detsamma gäller rodnad och araberna säga det år då torkan : en dammig år för dammet att stiga till mig från svårighetsgraden av torka, så luften är i ögonen på de hungriga, och han föreställer sig att det finns rök i det, så hur om den som mörknar luften från den är rök, då är det en plåga från kargenskap eller något annat, och när det gäller dimma är det förvirring och uppror Människor överväldigas av förvirring ….

…Att se gäss i en dröm indikerar kvinnor med vackra kroppar, en bra påminnelse och stora pengar. Om de röstar är de sörjande . Och den som ser att han bryr sig om gäss, då ser han efter ett folk med hög rang och han får pengar från dem . Och det sades : Gässen är en man med oro, sorg och auktoritet på land och hav . Och gäss från det är vilda och från det är landet, så dess vision indikerar ägarna av resor, såsom köpmän på land och till havs, och kommunala gäss är människor, sorger, makar, egendom, grannskap, slavar eller vakter . Kanske pekar gåsen på den vackra eller feta kvinnan, och deras skrik på plats var de och klagade på grund av döden, brinnandet eller drunkningen . Och gåsägg, för den som ser att han äger dem, det är mycket pengar för dem som tar dem ….

…** Synen av profeten, må Guds böner och fred vara över honom, av inkräktarna till havet .. En av de visioner som har uppnåtts är profetens vision, må Guds böner och fred vara över honom, av havsindrivarna som invaderade Cypern vid Uthmans tid – må Gud vara nöjd med honom – och de som invaderade romarna vid tiden för Mu’awiyah – må Gud vara nöjd med honom -. På myndighet av Ishaq bin Abdullah bin Abi Talha på myndighet av Anas bin Malik – må Gud vara nöjd med honom – sa han : När Guds budbärare, må Guds böner och fred över honom, gick till Quba, skulle han komma in Umm Haram bintar Melhan och matar honom, och Umm Haram var under dyrkan av Ibn al-Samit, så Guds budbärare, må Guds böner, kom in i henne. En dag matade hon honom och satt med huvudet och Guds budbärare, må Gud välsigna honom och ge honom frid, sov och vaknade sedan skrattande . Hon sa : Så jag sa : Vad får dig att skratta, Guds budbärare? Han sa : ( Människor från min nation erbjöd sina erövrar för Guds skull att rida på denna havs kungars kraft på familjen eller han sa : Som kungar i familjen ) Isaac tvivlade, så jag sa : O Guds budbärare, be till Gud att göra mig till en av dem, han ropade på henne, lade sedan ner huvudet och han sov, då vaknade jag och skrattade och jag sa : Vad får dig att skratta, Guds budbärare? Han sa : ( Människor från min nation erbjöd mig raiders för Guds skull som kungar över familjen eller som kungar över familjen. ) Som han sa i det första sa hon : Jag sa : O Guds budbärare, be till Gud att göra mig till dem. Han sa : ( Du är en av de första ) Han sa : Jag cyklade vid Mu’awiyahs tid. Hon föll av sin cykel när hon kom ut ur havet och omkom . Fördel :::: Umm Haram bint Milhan är syster till Umm Salim och hon är mostern till Anas bin Malik . Al-Bukhari översatte denna hadith genom att säga : ( Kapitel i dagens syn ) Han sa : Ibn Aoun sa på myndighet av Ibn Sirin : Dagens syn är som nattens vision. Al-Hafiz Ibn Hajar nämnde på Ali Ibn Abi Talib al-Qayrawanis auktoritet att han sa : Det finns ingen skillnad i avgörandet av frasen mellan visionen om dagen och natten och visionen om kvinnor och män . Och på myndighet av Zaid bin Aslam, på myndighet av Ataa bin Yasar, att en kvinna som talade till honom sa : Guds budbärare, må Gud välsigna honom och ge honom frid, somnade, och då vaknade jag upp och skrattade och sa : skrattar du åt mig, Guds budbärare? Han sa : ( Nej, men från en del av min nation som tar ut raiders i havet som kungar i familjen. ) Hon sa : Sedan somnade han och vaknade sedan skrattande så jag sa : O Guds budbärare, skrattar du på mig? Han sa : ” Nej, men från folk i min nation som tar ut inkräktare i havet, och de återvänder några vars byte är förlåtna. ” Jag sa : Jag ber till Gud att göra mig från dem, så han kallade på henne. Han sa : Ata bin Yassar berättade för mig, han sa : Jag såg henne bland de inkräktare som al-Mundhir ibn al-Zubayr invaderade till Rumets land, och hon var med oss ​​och hon dog på ett land Rum ….

…Kalven i en dröm betecknar att resa på land och till havs, eller skynda med gott och ont, eller på marknaden och portören ….