…Solens kamp går ut mot kungen, och minskningen av solens strålar kommer att försämra kungens prestige . Om han ser solen delas i två halvor, återstår hälften av den och den andra är borta, då kommer den ut till kungen utanför, och om den återstående halvan följer den gyllene halvan och går med och återvänder till en frisk sol, då utanför tar hela landet, och om den pågående halvan återvänder till den återstående halvan och solen återvänder som det brukade vara hans kung återvände till honom och han vann utsidan . Om var och en av de två halvorna blir solen på egen hand, så äger utsidan det som är med kungen från kungen och blir hans motsvarighet och tar hälften av sitt rike . Om han ser solen falla är det en katastrof för jordens värden eller för föräldrarna . Om han såg som om solen hade stigit upp i ett hus och tänt upp hela huset, skulle husets folk ha ära, värdighet och näring . Och den som såg att han hade svalt solen, han skulle leva i ett tungt liv . Om han såg det skulle kungen dö . Och den som drabbas av solljus, Gud kommer att ge honom stor skatt och pengar . Och den som ser solen sjunka ner på sin säng, han blir sjuk och inflammerad i kroppen . Om han ser som om han gör gott mot honom, indikerar han fertilitet och lämnat och indikerar hos många människor hälsan . Och den som solen tar något från honom eller ger honom något, det är inte Mahmoud . En av indikationerna på goda gärningar är att en person ser solen i sin normala form och vana, och en ökning eller minskning av den kan vara skadlig . Och den som hittar värmen från solen och tar sin tillflykt i skuggan, han kommer att räddas från sorg . Och den som finner kyla i skuggan och sitter i solen, hans fattigdom är borta, för kylan är fattigdom . Och den som kan se solen när den är svart och rörig, kungen är skyldig honom i alla frågor . Och det berättades att domaren av Homs såg som om solen och månen dödades, och planeterna separerade, så den delades med solen och den delades med månen . Han berättade om sina visioner om Omar bin Al-Khattab, må Gud vara nöjd med honom . Han sa till honom : Vilken var du med? Han sa : Med månen . Umar läste : ” Så vi raderade nattens vers och fick oss att se dagens vers .” Och han avledde honom från Homs arbete, så han bestämde att han åkte med Muawiya till två rader, och han dödades . Och den som ser solen, månen och stjärnorna samlas på ett ställe och deras kung, och de har ljus och strålar, då är ordet acceptabelt för kungen, ministern och presidenterna . Om det inte är lätt, finns det inget gott i det för visionären . Om han ser solen och månen se ner på honom är hans föräldrar nöjda med honom . Om de inte har en stråle är de arg på honom . Om han ser en sol och en måne till höger och vänster, framför sig eller bakom honom, kommer han att drabbas av rädsla eller olycka och nederlag, och han tvingas fly med den, för Gud den Allsmäktige säger : ”Och det solen och månen har samlats, och personen ska säga det som är dagen för flykt .” Och solens, månens och stjärnans svarta och deras rotation förändrar välsignelserna i denna värld . Och en solförmörkelse hände med kungen . Och den som ser moln som täcker solen tills dess ljus är borta, kungen blir sjuk . Om han ser att det inte rör sig i molnen eller kommer ut ur det, kommer kungen att dö, och solen kan ha varit en vetenskapsman som vet hur molnen evakuerades, då kommer sorg att evakuera från honom . Moon : Ursprungligen ministern för den största kungen, eller en sultan utan den största kungen, och stjärnorna runt honom är soldater . Och hans hem och bostäder eller hans hustrur och tjänarinnor . Och kanske indikerar han forskaren och juristen och alla bevis som han leder, för han guidas i mörkret och lyser i allmänheten . Det indikerar pojken, mannen och herren och hustrun och sonen för hans skönhet och ljus, liknar honom med kvinnors och mäns skönhet, så det sägs som om fullmånen var som om det var en månmån . Då tolkas och praktiseras hans olyckor som liknar det som tidigare nämnts i solen, och det kan tyda på en ökning eller minskning, eftersom det ökar och minskar, såsom pengar, verk och kroppar, tillsammans med föregående uttalande om trafik, t.ex. som en patient som ser i början av månaden har fallit ner på honom eller tagit honom till honom, då kommer han att vakna upp från sitt problem. Han sparas från sin sjukdom . Och om det är en månad kort, så är dess ålder borta och dess deadline närmar sig det belopp som återstår i månaden, det kan vara dagar, och det kan vara en samling, månader eller år, med bevis som läggs till i en dröm eller i det vakna livet . Om han går ner i början av månaden, eller om han verkar frånvarande från sin plats, har han lämnat sin plats och har kommit från sin resa . Och om det var i slutet av månaden, efter att ha rest och lämnat sitt hemland . Och den som ser honom med honom eller i knäet eller i handen, han ska gifta sig med en man enligt hans ljus och ljus, oavsett om han är man eller kvinna . Aisha, må Gud vara nöjd med henne, såg tre månar som föll i hennes rum. Hon berättade sin vision för sin far, må Gud vara nöjd med honom och sa till henne : Om din syn är sann, är tre begravda i ditt rum, de är de bästa av jordens folk ….

…Aspekter som måste beaktas vid uttrycka visioner : Följande ritning illustrerar på ett enkelt sätt aspekter av visionen uttryck : Koranen sidan / hadith aspekten / det arabiska språket sidan / symbolsidan vid tidpunkten för visionen / visionen Vad är det? När personen berättar visionen för den, tittar personen som uttrycker den på olika aspekter som jag förklarade i föregående ritning och noterar att de övre sektionerna är relaterade till uttalet, och avsnitten längst ner är relaterade till personen till orden eller person av visionen och den tid då visionen sågs . Låt oss här ge ett exempel på vad Al-Bukhari berättade i sin Sahih : På auktoritet av Abu Sa’id al-Khudri sa han : Guds budbärare, må Gud välsigna honom och ge honom frid, sade : (( medan Jag sov, jag såg folk visa upp en t-shirt på dem, varav några nådde brösten och andra nådde brösten under det, och Umar ibn al-Khattab gick förbi med en skjorta på sig. Han drog den )) , sa de : Vad gav du det, o Guds budbärare? Han sa : (( religion )) Fath Al-Bari 12/413 _ Al- Nawawi 15/159 Budbäraren, må Guds böner och fred vara över honom här, korsade tröjan med religion, och han blev ombedd att säga : Varför gjorde Budbäraren, må Guds böner och fred vara över honom, uttrycka skjortan här med religion? Om vi ​​tittar på Koranen har vi fortfarande den här frågan. Den Allsmäktige sa : {Och klädnaden av gudomlighet är bättre. } [Al- A’raf : 26] Därför uttryckte Budbäraren, må Guds böner och fred vara över honom här med religion, eftersom det finns ett förhållande i termer av betydelse. Och borta från henne alla dåliga . Så Budbäraren, må Guds böner och fred vara över honom här, genom att undersöka honom med en vision, tolkat den från den starkaste aspekten av den, som är den heliga Koranen, och exempel på detta är många, inklusive : skeppets uttryck som befrielse, trä med hycklare, stenar med hjärtans grymhet, äta en mans kött i hans frånvaro, sömnighet med säkerhet … och andra . Han citerar andra exempel på möjligheten att dechiffrera visionerna genom den renade Sunnah, så att se ett palmträd kan korsa den troende för att jämföra budbäraren med en muslimsk man med ett palmträd och för att prata om Ibn Omar, Guds budbärare, må Guds böner och fred vara över honom, sade : (( Ett av träden är ett träd vars löv inte faller, och det liknar en muslim, så prata med mig. Vad är det? Sedan föll folket i träd i dalen, Abdullah sade : Så han föll in i mitt sinne att det var palmträdet, och jag levde . Då sade de, ”Berätta vad det är, O Guds budbärare . ” han sa : det är det datum . [ Fath al-Bari 1/145] _ och ser en flaska vatten förbi kvinnan ord Messenger kan Guds böner och frid vare med honom, vilket bevisas i al-Sahih (( Ödmjuk, O injesha med kolvar )) [ Fath al-Bari 10/538 ] , _ och när han ser ett plagg korsa religionen som budbäraren, må Gud välsigna honom, sa att han överlämnade det plagg som han såg till Omar medan han drog det med religion . Så härifrån kan jag förtydliga den ädla läsaren [ stadierna i visionens uttryck ]. I följande form : visionen beaktas och dess aspekter övervägs i termer av : A – Symboler och uttryck för visionen Har de något att göra med : den heliga Koranen – Profeten Sunnah – det arabiska språket och dess härledningar, sedan b – visionären när det gäller : hans sociala status, kön och funktion, och sedan c – visionens tid / om den är modern eller gammal , sommar eller vinter . . . Och ett annat exempel är vad muslim berättade i sin Sahih i Uppenbarelseboken : På myndighet av Anas bin Malik sa han : Guds budbärare, må Guds böner och fred vara över honom, sade : (( Jag såg en natt medan sovaren såg det som om vi var i Uqba ibn Rafis hus, så vi kom till Bettab Ibn Tabab, och jag överförde hissen till oss i denna värld och konsekvensen. Vi har i det följande, och att vår religion har varit bra ‘. Lägg märke till att Messenger kan Guds böner och frid vare med honom, uttryckte denna vision, och du hittar det uttryckte det från språksidan och dess avledningar utan att länka uttryck för den del av Koranen, och Sunnah till exempel, och detta märker vi genom din kontemplation av uttrycket . Budbäraren, må Guds böner och fred vara över honom, är det första hindret för en vision : med ett bra resultat i verkligheten och det här är i det härnämnda och första högsta i visionen : genom höjd och seger, och detta i den här världen, och den första av al-Rutab från Ratab Ibn Tabab : med religionens stabilitet och dess fulländningar. För detta, och Gud vet bäst, den heliga profeten, må Gud välsigna honom och ge honom frid, uttryckt det till religionens stabilitet och fulländning och slutet på dess beslut . Och han tog också från ordet god betydelse stabilitet . Och om vi frågar om orsaken till dess uttryck från den Helige Budbäraren, må Gud välsigna honom och ge honom frid, från dess språkliga och etymologiska aspekt, då är svaret : Eftersom han är starkare i denna vision än i andra aspekter , och uttryckaren och här är Guds budbärare från hans insikt och kunskap, som är från Guds kunskap, så han uttalar inte de önskningar han uttryckte från denna sida . Därför, när de berättar visionen för dem, letar förbipasserande efter den starkare sidan eller den goda sidan av den vision genom vilken de rovar denna vision. Det är inte klart för den ädla läsaren att deras predation för visionen är att känna dess uttryck genom att titta och överväga den ….

…Den som ser att han dödar sig själv kommer att göra det bra och omvända sig uppriktigt, för Gud den Allsmäktige säger : ” Omvänd er till era rättfärdiga och döda er själva . ” Versen . Och den som ser att han dödas, han kommer att förlänga sitt liv . Och den som ser det som om han har dödat en person utan att bli slaktad, de dödade kommer att välsignas med gott . Grundprincipen är att det är orättvist att slakta när det inte är tillåtet att slakta . Om han ser att han har slaktat en slakt, fördöma sedan slaktaren att begå slakt i sin religion eller begå en olydnad mot honom . När det gäller den som dödar eller namnger en mördare och känner till sin mördare, kommer han att få bra, sjunga, pengar och makt . Detta kan påverkas av mördaren eller hans partner, för Gud den Allsmäktige säger : ~ Och den som dödar en förövare har gjort oss till en härskare för sin härskare .~ Även om det inte är känt mördare, är det en man som Cavour är Hamlet på förmågan, antingen Kafr El – Din eller Kafr nåd, versen : ~ mannen dödade Okfarh ~ och såg att hans hals skärs inte vet om slakt, det är mannen som har uppfunnit en kätteri eller imiterade hans falska vittnesbörd och regeringen och spendera . När det gäller den som slaktar sin far, mor eller son, måste han förhindra honom och överträda honom . Den som slaktar en kvinna måste byta ut henne . På samma sätt, om ett kvinnligt djur slaktas, och han har samlag med en kvinna eller förstört en förstfött, och den som slaktar ett manligt djur bakom det, slaktar han, och om han ser att han slaktade ett barn och grillade ett barn och inte lagade mat , då är orättvisan mot hans far och mor . Om pojken är föremål för ett mörker, blir han orätt i sin rätt, och det kallas fult, precis som elden kom från hans kött och det var inte kokt, och om det var vad som sägs om det, skulle grillen göras . Om pojken inte befinner sig i det som sägs om det och blir orättfärdigt av det, så är det för hans föräldrar, för de är förtryckta och de kastar lögn och folk finns i överflöd i dem, och allt detta är ogiltigt så länge som eld lagar inte mat . Om han ser pojken slaktas med grillar, är det då pojken når mäns nivå . Om hans familj åt av hans kött, skulle han få dem av hans godhet och fördel . Om han ser att en sultan slaktar en man och sätter honom på visionens person utan hals, förtrycker sultanen en person och ber honom om vad han inte kan göra, och denna bärare kräver det kravet och frågar honom om sina pengar som är tunga med slaktens vikt, om han känner honom, då är han själv, och om han inte känner honom och han var en gammal man, tar han honom med en vän och han krävs att betala böter baserat på hans vikt och lätthet . Och om han var en ung man tog han en fiende och var kär . Om huvudet för den slaktade är med honom, får han kallelsen till bön, och han får inte böter, och böterna ligger på ägaren, men det kommer att ge honom en illusorisk börda . Om kungen ser att hans herre dödade honom, kommer han att frigöra honom . Och en man kom till Ibn Sirin och sa : Jag såg en kvinna dödad mitt i sitt hus, störd på sin säng . Ibn Sirin sa till honom : Den här kvinnan borde ha äktenskap på sin säng den natten . Mannen var en bror och hennes man var frånvarande, så mannen steg upp från Ibn Sirin medan han var arg på sin syster med en dold ondska, så han kom till sitt hus och hittade sin systers slavflicka och hon gav honom en gåva och sa : Min herre kom igår från resan . Så glädde mannen sig och tog bort sin ilska . Och en kvinna Ibn Sirin kom och sa : Jag såg som om jag dödade min man med ett folk . Han sa till henne : Du bar din man i synd, så frukta Gud, må han förhärligas och upphöjas . Hon trodde . Och en annan kom till honom och sa : Jag såg som om jag hade dödat en pojke och väckt honom till liv . Han sa att du skulle göra fel på den här pojken genom att kalla honom till något förbjudet och att han skulle lyda dig ….

…När det gäller samlag, den som ser att han har samlag med sin fru enligt hennes vana, då förbinder han henne med rättfärdighet och godhet, och om hans samlag med henne var i baksidan, ber han om en order som innebär kätteri , och det händer inte honom i hans krav som ett resultat. Han har samlag med en av sina mahrams, då är han liten kärlek till den som förbinder sig med henne, och om hon är död, tyder det på att de lider och sorg. Det sades att se att det är bra för den som gör och effekten och det kan indikera Hajj. Och den som såg att han hade samlag med sin fru och hon var död, det finns inget gott i honom. Han såg att kalifen och den som intar sitt äktenskap har fått ett förmyndarskap från honom, och den som ser att han har ridit en jungfru, då äger han en piga eller gifter sig med en bra kvinna det året, och den som ser att han gifter sig en död kvinna ansluter honom sedan till bön, och den som ser att han gifter sig med en slavkvinna och hon är död, då har hans liv gått ut och den som ser att han gifter sig med något av ett djur Han skapar en tjänst till dem som inte tror på honom och den som ser att han gifter sig med en av sina föräldrar utan utlösning, då bad han med dem, och om han utlöste, avbröt han sin nåd. Och om han ursprungligen var från folket av godhet B. Med kunskap och välsignelse, och äktenskapet indikerar förverkligandet av vad som menas med religion eller världen, och den som ser att hans motståndare är gift med honom, kommer han att vinna honom och vem som helst ser att han gifter sig med sultanen eller vem som tar sin plats, då går hans pengar bort, och om han gör det med honom kommer han att ha ett stort gott. Och det sägs att äktenskapet på baksidan indikerar begäran om en svår fråga och den som tror att han har samlag med sin grannas fru, det finns inget gott i det…

…Ash : falskt tal som inte drar nytta av det . Och den som tänder en eld vid Sultans port, han kommer att få besittning och kraft . Om han ser en hög, ljus eld som har ett stort ljus till förmån för folket, då är han en kunglig man till nytta . Om han ser att han sitter med ett ordspråk om en eld som räddar dess invånare, det är en välsignelse, en välsignelse och en styrka, för Gud den Allsmäktige säger : ~ Välsignade är de som är i elden och de som finns i närheten .~ Och om han såg en eld, fördes du ut ur hans hem, han skulle uppnå en stat, handel eller makt i en handel. Om han såg en eld som föll från hans huvud eller kom ut ur hans hand och hade ljus och strålar, och hans fru var gravid, födde hon en pojke, och han skulle få stora nyheter . Om han ser en eldflamma vid dörren till sitt hus och det inte finns någon rök i den, bör han utföra Hajj . Om han ser henne i sitt hem, är han bröllop i det huset . Om han förstör en eld under en mörk natt uppnår han styrka, seger, nöje, nåd och auktoritet, enligt berättelsen om Mose, fred vare med honom . Och den som i sin kjol ser en brinnande eld, hans fru kommer att bära den om han är i form . Om han såg eld falla ner från himlen och brände den och bränningen inte påverkade honom, skulle soldaterna gå ner i hans hem . Om han ser eld komma ut ur hans finger, då är han en orättvis författare, och om den kommer ut ur hans mun, är det en grop . Om det kommer ut ur hans handflata är han en orättvis tillverkare . Och den som bränner en eld i ruin och kallar folk till den, han kallar dem till vilseledande och kätteri, och han svarar honom från sin skada . Och den som ser sitt hus brinna, hans hus kommer att förstöras omedelbart . Och Ibn Sirin kom till en man och sa : Jag såg som om jag bad med min rädsla med eld, så en av dem föll i elden och den brändes, och elden slog från en annan . Ibn Sirin sa : Du har boskap på Persiens land, och hälften av det har förändrats och gått, och lite av den andra hälften har träffats . Det var så . Och den som ser som om han är i eld och inte finner dess frihet, han kommer att få välgörenhet, en kung och seger över sina fiender, enligt Abrahams berättelse . Och den som ser en släckande eld eller eld eller ont, han kommer att leva i upplopp, stridigheter och nöd på den plats där den släcks . Och den som ser en eld tändas i sitt hus, dess folk kommer att tändas av den, den släcks, för värdena i huset kommer att dö, och om det är i ett land är det världsledarens död . Om det släcks i hans trädgård är det hans död eller hans familjs död . Om vinden slocknar och det är vind i hans hus och tänder det, kommer tjuvarna in i hans hus . Om han såg att han tände eld och var vaken i krig, om han släcktes, förtryck och om han var en köpman, vann han inte ….

…När det gäller kroppshår : plantera det för en man födde sin fru . Överflödet av kroppshår för de drabbade ökar hans ångest, och hans förlust är eftergivenhet för hans nöd . Och överflödet av kroppshår för de lyckliga, ökningen av nöje och rikedom, och hans förlust rikedomarna går . Öka kroppshår för de rika är pengar, och de fattiga har en skuld . Och den som är rik i en ugn, hans pengar spenderas genom att stjäla . Och om han var fattig, skulle han spendera sin skuld på allvar, utmattad och krävande . Om han ser sitt kroppshår vitt, förlorar du hans pengar om han är rik och han kommer att övervaka döden . Och om han är fattig är det en skuld som han kan betala av . När det gäller omöjligheten till hans kroppshår, håret på ett odjur eller sju, indikerar detta hans motgångsfall . Smal bröstföreställning . Om min dhimmi såg att hans bröst var tätt, skulle han förlora sina pengar . Man sa att människans bröst är generositet och hans smalhet med sin eländighet . Överflödet av hår på bröstet är en skuld som han rider på, och om han ser att hans bröst förvandlas till en sten kommer han att vara hårdhjärtad . Ibn Sirin kom, sa en man : Jag såg mycket hår växa i bröstet och knöt mig . Han sa : Jag gjorde ett förtroende och jag betalade det . Och bröstkapaciteten indikerar också flaggan . När det gäller brösten, manens kvinna och hans dotter, för hans skönhet är hennes skönhet, och hans korruption är hennes korruption . Den som såg en kvinna hänga vid hennes bröst, då begick hon otukt och födde ett äktenskapsbarn, för profeten, fred och välsignelse över honom, sade: ”På natten av min fångenskap såg jag en kvinna hängde vid henne bröst, så jag sa, o Gabriel, vem är det här? Han sa att hon var född av äktenskapsbrott . Och det berättades att en man kom till Ibn Sirin och sa : Jag såg som om jag hade ett stort bröst som hade nått skogen, att du begår äktenskapsbrott med ett förbjudet . Detta beror på att bröstet kommer från det och från huden, och det är förbjudet . Snarare är rättvisan i denna vision ett förbjudet äktenskap . Och det sades att om en man såg mjölk i hans bröst, om han var celibat, skulle han gifta sig och föda honom, och om han var rättfärdig, indikerade han till vänster, och om han var en ung man, indikerade han hans livslängd . När det gäller den unga kvinnan, om hon ser detta, indikerar det hennes graviditet och förlossning, och som för den gamla kvinnan, om hon ser det, indikerar det hennes fattigdom och förlusten av hennes pengar, för en jungfru om hon ser att det indikerar henne bröllop, och den unga kvinnan om hon ser det indikerar hennes död . Och längden på mannens bröst tills de träffade hans bröst, är ett bevis på ett infall som inte är tillfredsställd av Gud den Allsmäktige, och det sägs att det är ett bevis på en barns röst . Om han inte hade en son indikerar det fattigdom och sorg . Och längden på kvinnans bröst är över gränsen, bevis på syftet med sorg . Om kvinnor drabbades av sorg skulle de dra och repa bröstet . Och den som ser det som om han ammar en kvinna, han blir sjuk, såvida inte hans fru är gravid, då ska hon föda en son . Om visionären är en kvinna kommer hon att föda en flicka . Magen : vem är synlig och från insidan av mannens ägare och hans son, eller en släkting till hans klan, eller hans garderob och hans barns skydd . Och de små av dessa få och det stora antalet av dessa . Och hans litenhet utan hunger är brist på pengar, och om han ser att han är hungrig, är han försiktig och han träffar pengar som motsvarar mängden hunger . Det sägs att magbenet åt räntor och att gå på magen blev vana vid pengar . Om han ser att magen har blivit liten, kommer han att få mycket bagage . Mättnad är en rikedom av pengar, och törst är dålig i hans religion, och bevattning är bra i hans religion ….

…Gabriel, fred vare med honom, den som såg honom i en dröm i vördnad för honom och brukade tala till honom med goda ord och uppmaning, vilja eller goda nyheter, skulle få ära, stolthet, styrka, seger och goda nyheter . Och om han var förtryckt, segrade han, om han var sjuk, blev han botad, och om han var rädd att han kände sig säker, och om han var bekymrad över Guds lättnad från honom, eller om han inte utförde Hajj . Och om han ser sig själv som likvärdig med Gabriel och Michael, fred vare med dem, instämmer han i judarnas åsikt om ersättning och fortsätter med en fråga där det finns en oenighet med Gud den Allsmäktige . Och den som ser att Gabriel, fred vare med honom, hälsar honom, då kommer han att bli en hög forskare, upphöjt sitt minne och vara stolt bland sina kamrater . Gabriels vision, fred vare med honom, indikerar kungens budbärare, pålitligheten för sakramenten och de goda nyheterna att föda manliga barn . Hans vision indikerar också tillbedjan eller kunskap och undervisningen av sakrament till sina herrar . Och hans vision indikerar själens flöde i den som övervakar skada och död . Kanske visade hans vision rörlighet, rörelser, jihad och seger över fienderna, och hans vision indikerar kunskap om sharia-vetenskap, astrologi och andra . Och den som såg Gabriel, frid vare med honom, bedrövad och upprörd, han skulle drabbas av hårdhet och straff . Och den som ser att han har blivit avbildad av Gabriel, fred vare med honom, då kommer han att vara generös med riklig godhet och välsignelse ….

…Om en kvinna ser att håret är rakat av tar mannen det av, eller så dör hon . Om hon såg att hennes man rakade huvudet eller klippte håret i Haram, visade hennes vision att hennes religion uppfylldes och att hennes förtroende uppfylldes . Och om hon såg att hennes man rakade huvudet utanför helgedomen, visade hennes syn att han låste henne i sitt hus, för att fågeln skulle stanna kvar i boet om den klippte av vingen . Och det sägs att rakning av henne indikerar att hennes slöja har brutits . Och om hon såg att en person kallade henne för att klippa håret, bjöd han in sin man till andra kvinnor i hemlighet från henne, och mellan henne och den personen finns det fiendskap och nöd . Och det sades att den som såg coyoter av en avskuren kvinna, att hon aldrig föder ett barn ….

Hennes hand torkade ut i Manan 88 – på befogenhet av Hashan bin Hassan på befogenhet av Wasel Mawla Abi Ayyainah, på myndighet av Musa bin Ubaidah, med befogenhet för Safiya bint Shaybah, som sa : Jag var med Aisha – må Gud var nöjd med henne – och en kvinna kom till henne med sin hand och han fick kvinnor att förbanna henne och hon sa : Jag kom till dig utom min hand Min far var en man med tolerans, och jag såg i en dröm män som menstruerade med vattenkärl som vattnade den som kom till dem, och jag såg min far, sa jag : Var är min mamma? Han sa : Titta, då tittade jag, och om min mor inte hade något annat än en trasa, sa han : Hon gav aldrig välgörenhet förutom med trasan och fettet från en ko de slaktade, för det fettet smälte och mjuknade upp med det och hon sa och törstade, hon sa : Så jag tog ett kärl och vattnade det, och jag ropade uppifrån : Den som gav det att dricka, Gud kommer att torka sin hand. Så min hand blev som du kan se…

…Visioner i termer av definitionen av termen ** Först : definitionen av visioner när muslimska forskare : Muslimska forskare redogör för i definitionen av visionen om en speciell legitimitet för de texter som Vq Guet mellan vision och annat än människan ser i sin dröm och E i dessa texter, som började forskare i sina definitioner genom vilken modern Abu Qatada överenskomna : ( sanna drömmar om Gud och drömmen om djävulen ) (1) och läran om året i denna vision : en uppsättning av övertygelser och INSÄTT Kattgud överlämnade i slavens hjärta av en kung eller en demon . Antingen genom deras namn någon sanning . Antingen avser vi det, eller så är det fel . Ibn al- Arabi sa : Detta är liknande i fallet med vakenhet innehöll tankar om det mänskliga hjärtat och trodde det E ) T om formatet . Dvs på ett system . Annars kan det komma i ett icke-samlat extrakt . Och definierat framåt, sa hon al-maziri : lärorna om sunnierna i sanningen i Uppenbarelseboken . Att Gud den Allsmäktige skapar övertygelser i hjärtat hos den sovande personen precis som han skapar dem i hjärtat av den uppvaknade, och han, ära åt honom, gör vad han vill för att inte hindra honom från att sova eller vakna, så om han skapade dessa övertygelser är det som om han gjorde dem till en vetenskap om andra saker Han skapade dem i det andra fallet, eller om han skapade dem . Och jag visste att de är : övertygelser som Gud skapar i sovarens hjärta – precis som han skapar dem i hjärtat av de uppvaknade, så om han skapar dem är det som om han gjorde dem till en flagga på andra saker, då han skapar dem i det andra fallet, och dessa övertygelser faller ibland i kungens närvaro, då faller det som är lätt efter . Och ibland är djävulen i närvaro av faller bortom vad som gör ont . (2) Faktum är att meditatorn i tariffmeddelandet att de i stor utsträckning liknar den observerade signalen för att skilja mellan de två typerna av vad människan ser i sina drömmar . Som jag kommer att prata om i nästa stycke . Anne Alhadit märkte också Acar genom att säga : ( sanna drömmar om Gud , och drömmen om djävulen ) att Gud skapar vision och övertygelser som gör dem nöjet att notera att utan närvaro av djävulen . Och han skapar vad som är kunskap om vad som skadar Satans närvaro, så han tilldelar Satan en belöning för sin närvaro hos henne, även om han inte har någon verklig handling . Detta är innebörden av att säga ( frid vare med honom ) (( Guds uppenbarelse och den drömmen av djävulen )) är inte på djävulen att göra något . Vissa forskare : att djävulen har gjort och effekterna av direkta bevis på hadeeth Jaber kan Allah vara nöjd med honom sa : En man kom till profeten, fred vare med honom, sa : (( Jag såg som om min hals slog, han sade : ( en av dig Btalb den djävulen inte hända? ) berättad av muslim och Imam Ahmed, och denna term Imam Ahmad . i det ord när Imam muslim : han sade: O Allahs Gud : jag såg i en dröm som om mitt huvud slog Vtdhrj Vachtddt på dess inverkan . Guds budbärare böjande : ( inte talande människor Btalb djävulen att gå och somna ) Jabir sa : Jag hörde profeten fred vara över honom efter en predikan sa han : Hala gör en av du Btalb djävulen i sömnen . (3) Imam Muhammad Safaareeni Guds barmhärtighet sa : att vara Btalb djävulen som han ser i sina drömmar vad som bedrövar honom . det kommer in i oro och ilska och förvirrar honom i hans syn . han manipulerade 0 sa till varje åtgärd som inte fungerar är det användbart : men du är en spelare . sa han i en intervju, istinja sa, pe ace be over him ( att Satan spelar platserna i Adams söner ) (4) dvs den besöker platser, istinja och övervakar sår och korruption? eftersom det förlorar öde där Allah avslöjar var han befallde awra Bstrha och att avstå från exponering för tittarnas ögon och Mohab vinden och Rchata-urinen . allt detta spelade Satan och denna åsikt är korrekt, så drömmen från Satan blir verklighet . Han är den som skildrar honom som en verklighet, inte som en belöning . Detta är från hans permanenta och förklarade fientlighet mot människor . Djävulens handling om Napata faktum . Ingen metafor . Sayyid Qutb, må Allah vara nådig med honom, sade han : framför allt . Vi bestämmer oss för att känna till dess natur eller inte veta det har ingenting att göra med att bevisa dess existens och sanningen hos en del av den . . . Tills han sa . . . Vi uppfattar karaktären av dessa visioner på detta sätt att tids- och rymdbarriärerna hindrar denna mänskliga varelse från att se vad vi kallar det förflutna och framtiden . Eller den dolda presenten . Och att det vi kallar det förflutna eller framtiden döljs av tidsfaktorn . Den avlägsna nutiden döljer också platsfaktorn . Och att känslan av vad som finns i en person, vi inte känner till dess natur, väcks eller stärks, så den övervinner tidsbarriären och ser vad som ligger bakom den i en tvetydig form . Inte en vetenskap utan ett spår . Etc. hans ord . Sedan sa han : Och jag kan ljuga allt innan jag ljuger, en olycka som inträffade mig medan jag var i Amerika och min familj i Kairo . Och jag såg när sovaren såg en systerson för mig som en ung man med blod i ögat som hindrade henne från att se . Så jag skrev till min familj och frågade om hans eget öga . Svaret kom till mig att hans öga hade inre blödningar och att han behandlades . Det noteras att den inre blödningen inte ses från utsidan . Det var en provvy av de som med normal blick sågs med blotta ögat, men var dolda för synen av inre blödningar i botten. Endera synen har avslöjat att Mahjoub-blod inuti (5) ** För det andra : definitionen av visioner när forskare inte – Muslimer : För forskare, icke- muslimer, har de Det finns många klandervärda berättelser om detta ämne, och anledningen till detta är att de försökte hitta fakta som inte är medvetna om sinnet som de vädjar till i detta och många andra aspekter . De tror inte eller tror inte på uppenbarelse eller hörsel, och därför stördes deras ord . Den som tillhör medicin tillskriver all vision till de fyra blandningarna, som är slem, galla, blod och svart, till exempel : De säger att den som är överväldigad av sputum ser att han simmar i vatten på grund av vattnets lämplighet för slemens natur, och den som blir övervunnen av gult ser flammorna, och detta bevisas inte av det eller görs det vanligtvis. Och vad de sa är en typ av syn och visionen är inte begränsad till den , för vi vet att en del av den är från själen , en del från Satan och en del från den Barmhärtigaste . Och filosofer hävdar att bilderna av vad som händer i jorden är världens främsta Kalnicoh vad gränsar några av dem Antakec i hjärtat av sovande , och detta Platons teori som kallas teorin om de ideal som de flesta anser korrupta än sin föregångare , för Alantqash om föremålens egenskaper och vad som händer i världens övre symtom , och symtom Diskutera inte det . Vissa icke- muslimska forskare måste försöka avslöja drömmarnas mysterium och få tillgång till att bedöma den mänskliga psyken, motiv och tendenser och trender och till och med hållna . Han har publicerat en värld av Sigmund Freud som heter författare ( analys av drömmar ) i 1899 AD , och ser att när ( ego ) i händelse av vaksamhet är den som kontrollerar styrkan i rörelsen, störde denna funktion under sömnen , och försvinner sedan en stor censur som införts av den del ( är ) eller undermedvetna sa : Tillbakadragandet av psykologiska försändelser som funktionen av kontroll eller försvagning det tillåter viss frihet verkar nu . Avsedd drömstatus • Oskadlig . Det har använts ‘ Freud ‘ -analys av drömmar som ett sätt att nå djupet hos det omedvetna och Akoshvh för sina hemligheter . Freuds Anne är drömmar som en ~ Royal Road ~ ( till det undermedvetna som innehåller kontraktet och motiv och förtryckta önskningar . Och omtänksam forskare ~ Karen Horney ~ analys av drömmar . De ser att drömmar ökar insikten om situationen och avslöjar några trender. av patienten mot världen . det är tros ~ Aaark från ~ att drömmar spegla rimliga element och element orimligt personliga vid samma tidpunkt . (6) det är märkbart från denna korta presentation till deras synpunkt view dessa inkluderar : _ fokus på att användningen av drömmar som ett sätt att komma in i patientens värld och ta reda på orsaken till hans sjukdom , eller tillstånd . . de bara fokusera på de så – kallade Bodgat drömmar , som tycker om mannen innan sömnen och sedan se efter hans sömn , eller fokusera på något som inte har något att göra med drömmar , men är vad de gör med patienter på psykiatriska kliniker efter att ha slappnat av på kliniken och lämnar samtal om sig själv och för sitt arbete och hans fru och de ar ound honom , och läkaren att övervaka detta tal , och in genom denna personliga patienten , och detta är något helt annat än de visioner som man ser i en dröm av kungen av synen . Sayyid Qutb säger : säger en skola psyko om natur visionen : it Foto Dreams andas in uppdämda önskemål i avsaknad av medvetenhet, och detta utgör en del av drömmar . Men inte alla representerade . Och Freud själv . På all sin ovetenskapliga kontroll över sin teori bestämmer han att det finns profetiska drömmar . (7) säger Mohammed Ali Qutb-anhängare av Sayyid Qutb : Jag har antagit ~ Ofroed ~ i mer analyser och slutsatser om Alrai och sedan satt igenom vilka regler och grundvalar som han byggde sina teorier inom psykologi på , men • tyvärr – det var på väg in i symbolerna och betydelseriktningen fysiskt, eller det är ett dekadent djur, så personen gör inte rättvisa åt sin mänsklighet , och visionen – utan tvekan – är partiell i människans dagliga liv , men den ligger i ett ramverk av ockult från en värld av uppenbarelsen, liv samexistens och sensorisk praxis , en vision som inte är en vision utan en insikt , och en rörelse som inte är med lemmar och organ, men bara i den känslomässiga mening . (8) Kanske det bästa av oss att förklara orsaken till denna brist hos psykologerna när det gäller att förstå visionerna och ge den rätten till Imam al- Qurtubi sa : orsaka förvirring olaglig motvilja mot det som kom profeter från den raka vägen och tillräckligt med kommentarer i svar (9). ________________________________________ (1 ) Godkänd , Al- Bukhari berättade som Fath al- Bari (369 \ 12 ) framåt Ibn Hajar . Riyadh publicerade ett modernt muslimskt bibliotek som i kärnkraftsförklaringen (17 \ 15 ) publicerade den egyptiska tryckpressen och Stationers (2 ) Mohammed Safaareeni . Förklaring till trillingar Musnad Ahmad (1 /169 ) för att uppnå Zuhair Shawish i : Office of Islam 1392 e . (3 ) Berättat mm som i den nukleära förklaring (15 /27 ) i boka av uppenbarelsen – op. Cit. ) Och berättas av Ahmad i resten av palm Almktherin 0 i palm Jaber bin Abdullah kan Allah vara nöjd med honom publicerade Cordoba Foundation i Egypten . (4 ) Berättat av Abu Dawood i boken av renhet . Bab-ockultation av den öppna publikationen av Dar trodde att Muhammad Muhyiddin Abdul Hamid hade uppnått . Och priser i boken Renhet och Sunnahs dörr Alarataad av urin och avföring . Tankeförlag . Uppnå Mohamed Fouad Abdul Baki och Ahmed i resten av handflatan Almktherin i handflatan Jaber bin Abdullah – op – och se Imams Safaareenis ord för att förklara trioner Imam Ahmad • op • (170 \ 1 (5) Sayyid Qutb – i skuggor av Koranen – publicerade Dar Sunrise i 1402 e (4/1972) (6 ) expansions se : Dr . Hamed Zahran . psykisk hälsa och psykoterapi . (7) Sayyid Qutb op (4/1972) (8) Mohammad Ali Qutb – Hieran guide i tolkning av drömmar – Publicerad av Koranbiblioteket – Kairo, s. 5 (9) Ibn Hajar – Fath Al-Bari – tidigare referens ) (12/353) * Citat från Dr Fahd Al-Usaimi ….

…Brunnar : När det gäller husets brunn kan det indikera dess herre, för han är dess värden . Kanske hänvisar hon till sin fru, för han anger i henne en hink, och hans rep faller ner i henne för att extrahera vatten, och hon bär vatten i magen när hon är feminin . Och om dess tolkning är en man, är vattnet hans pengar och hans försörjning som hans familj tillhandahåller, och desto mer god är han som inte hälls ut i huset, och om det flödar över, är detta hans hemlighet och hans ord, och ju mindre hans vatten är, desto mindre är hans inkomst och svaghet i hans försörjning . Närhelst hans vatten är nära handen, indikerar detta hans godhet, generositet, närhet till vad han har och hans pengar för sina pengar, och om brunnen är en kvinna, är dess vatten också hennes pengar och hennes foster, så ju närmare det är vid handen, hennes födelse är nära, och om den flödar över jordens yta kommer den att föda honom eller välta honom, och kanske indikerar brunnen tjänaren, slaven och odjuret. Den som gynnar sin familj av att sälja vatten och dess orsaker, eller att resa och liknande, eftersom den okända brunnen kan indikera resor, eftersom skoporna går igenom det och kommer och reser och återvänder på samma sätt som kommande resenärer . Kanske det okända brunn som utövas på vägarna, som ligger i dalarna, indikerar marknaderna från vilka alla som får det får vad han är avsedd för . Och hans hink och bar honom fast vid den . Kanske indikerade det havet, och kanske indikerade det badrummet och moskén där tillbedjarnas smuts tvättades, och kanske indikerade det forskaren som hämtar kunskap från honom som avslöjar bekymmerna . Kanske angav hon den äktenskapsfulla kvinnan som gick förbi och ville ha henne . Kanske indikerade det fängelset och graven för vad som hände med Joseph i hålan . Den som ser som om han har fallit i en okänd brunn, om han är sjuk, han kommer att dö, och om hans skepp har brutit och blivit i vattnet, och om han färdade på land, klippte han av vägen och lurade honom och förrådde sig själv, och om han var en gräl, fängslades han, annars gick han in i ett tvångsbadrum eller gick in i ett hus . Och om han drar en hink från en okänd brunn, om han har ett lamm, predikade han för hans räkning av en pojke, för han sa förhärligad : ” Sedan gjorde han sin hink och sa Oh goda nyheter, det här är en pojke . ” Och om han hade varor på havet eller på land, fördes det till honom eller nådde honom . Och om han hade en sjuk person vaknade han och flydde och avslutade . Om han hade en fånge flydde han från fängelset . Och om han hade en resenär, kom han från sin resa . Om inte, och han var singel, gifte han sig . Annars vädjade han till en sultan eller linjal i sitt behov och uppfylldes för honom . Och allt detta om en hink verkade intakt och full . Och araberna säger : Vänligen vägled oss ​​med detta, det vill säga vi bad dig . Och om inget av detta krävde kunskap, och om han inte kastade det, skulle brunnen driva det, dra det och orsaka det, så det som är användbart från vattnet är lika användbart som det, och om han spiller det eller spiller det , det förstör det och spenderar det . Poeten sa : Han vill inte leva efter önsketänkande … Men jag slänger hinkar i hinkarna och fyller dem i fas och fas … Du tar med slam och lite vatten och några av dem sa : Om en man ser ja, då är hon en skrattande och positiv kvinna, och om hon ser en kvinna, då är han en man med goda sätt . Och den som ser att han har grävt en brunn med vatten i den, han gifter sig med en rik kvinna och bedrar henne, för att gräva är bedrägligt . Om det inte finns något vatten i det, har kvinnan inga pengar . Om han dricker ur vattnet, träffar han pengar från bedrägeri om det är han som gräver, annars är det genom den som gräver, eller hans gift eller hans klackar efter honom . Om han ser en gammal brunn på en ort, ett hus eller en by från vilken exportörerna eller de som anländer dras från repet och hinken, så finns det en kvinna eller en kvinnas fästman eller hennes värderingar som människor drar nytta av i deras försörjning, och genom att han har ett bra omnämnande av platsen för repet som kastas i vattnet, för Gud den Allsmäktige sa : ”Och håll fast vid Guds alla rep. ” Om han ser att vatten rinner över från den brunnen och går ut ur den, är de sorgliga och gråter på den platsen . Om det är fyllt med vatten och det inte häller ut, är det inget fel med att hitta det bra och dåligt . Om han ser att han gräver en brunn för att bevattna sin fruktträdgård, tar han medicin som han har samlag med sin familj med . Om han ser att hans brunn rinner över mer än den rinner ut tills vattnet kommer in i husen, kommer han att vara i trubbel om han snubblar på pengar . Sätten att göra det tills han lämnar huset, för han flyr från dem och går från sina pengar lika mycket som han kommer ut ur huset . Och den som ser att han har fallit i en brunn med kaotiskt vatten, han kommer att bete sig med en orättvis man med myndighet och drabbas av hans komplott och förtryck . Och om vattnet är klart, han förfogar över en rättfärdig man som är nöjd med honom . Om han ser att han faller eller skickas in en brunn, kommer han att resa . Brunnen, om en man ser den på en okänd plats och det finns färskt vatten i den, så är det människans värld och han är i den med en rikedom av självglädje som har ett långt liv lika mycket som vatten . Och om det inte finns något vatten i det har det gått ur liv . Och brunnens kollaps är kvinnans död. Om han ser att hans fötter hänger i brunnen, plottar han med alla sina pengar eller blir arg . Om han går in i en brunn och når hälften av den och ringer till den, är det en resa . Och om han nådde sin väg, fick han ledarskap och förmyndarskap, eller en vinst av handel och goda nyheter, om han hörde uppmaningen till bön i hälften av brunnen, skulle han vara isolerad om han var en wali, och han förlorade om han var en köpman, och några av dem sa : Den som ser en brunn i sitt hem och land, han kommer att få överflöd i sitt försörjning och lätta efter svårigheter och gynnas . Det sägs att den som slog en begravd brunn, han slog en pool av pengar ….

…Visionen om en tunn tjej min far en sommar sak Balastsaga för genombrutet ibn Nawfal – må Allah vara nöjd med honom – från sin mor tunna tjej pappa sommar son Hashim Lydda var Abdul Muttalib sa : Efter varandra Quraish år Jdbh Oqahlt hud och kasta ben , sa hon : Medan jag ljuger Oh Gud, eller Mhomh om jag Med en berömd telefon som skriker med en sahl-röst som säger : Åh, Quraysh, denna profet skickades från dig, och det här är under hans avresa, så han lever i godhet och fertilitet . Se inte från dig en lång, vitbenig man som slår med två ögon , har stolthet över honom och ett år tillägnad honom , men låt honom rädda honom och hans son och vända sig till honom från varje mage en man , inte Fliscnoa av vatten och skadad från det goda och att ta emot hörnet , och sedan noga utvalt hus sju gånger för att leva upp far FBIs Felictsag man och tror på folket , inte inklusive det rena och goda för sig själv , inte Vgshm om du vill och du lever . Hon sa : Så kunskapen om Gud blev en rädd kvinna. Min hud och hans sinne stod upp. Min vision blev kort, så jag sov i floderna i Mecka . Så, helighet och det förbjudna, om han fortfarande med det , är Abtahi om han säger att detta är Shaybah av beröm , det är en Shaybah och Quraysh är komplett med honom . Och bröt honom all mage på en man som iscensatte och talade och fick rytande och steg sedan upp fadern Qubais och slog folk begravda runt honom en gång för att inse deras strävan tills fattigdomen nådde Vacetknoa Jnabiah och med dem Allahs budbärare, fred vare med honom, som det dag Ghulam kan oaf eller ångest uppstod, sa Abdul Muttalib : Åh Gud segrade Alkhalp Detektorn Courba du världen är en lärare och administratör är Mboukl och Hola Abdaak och Amaak Badhirat Ahramk klagar till dig deras år som Oqahlt klövlar tofflor , Vasaman Gud och Amatarn Geetha hemskt Mgdakka , vad Eu till och med gick från himlen Pmaiha Okz-dalen Bhgejeh Velsmat Sheikhan Quraish, hon säger Abdul Muttalib : Grattis till dig, Aba Al-Bathaa , Hanaa , det vill säga för att du bodde folket i Batha, och i det det står Raqifa : Bashisa Al-Hamd, må Gud vattna vår stad. Vi förlorade livet och det understrukna vattnet. Så vattnet och träden levde i en strömmande från Gud med det gynnsamma. Det finns ingenting i rättvisans eller faraens folk, och i denna hadith är det konstigt att vi kort förklarar det och säger : Abd al-Muttalibs mor är en sunniakt . Och ersatte Epast . Och genom att tona benet blev han svag av ansträngning . Och hypnos första sömn och gryningstid . Hala inspirerade ordacceleration . Och Hia – begränsat – regn och bördig , inte tidigare Otakm regn och fertilitet . Och benen genom att gå med i ögat är högre än de stora . Vissa är tunna i hy . Och den höga fnissen . Och säger : Han har en stolthet som bedrövar honom, han måste gömma sig och inte vara stolt över . Sunnah är vägen . Och vägleda honom , det vill säga folk visar det . Låt dem lysa , med Sein och Shin , det vill säga, låt dem hälla , vilket betyder , låt dem sedan tvätta . Sedan synd, all lättnad och lättnad . Och alla Fasht och Shaybah Al-Hamad har vuxit till titeln Abdul Muttalib . Och hon fullbordade det , det vill säga de kom alla . Och tidsgränsen för hans tystnad och att säga : ångest, det vill säga närhet . Egenskapen behövs . Och gårdarna ursäkter . Och året för torka och nöd . Och han menar axlarna och tofflorna från får och kameler . Och bortskämda mycket . Inget trångt . Och bullret är mycket rinnande vatten . Och Sheikh Sheikhs . Och Aljzl alla sena och Jouni svarta moln . Hans ordspråk : i Sahls röst, menande i det med en söt . Och hans ordspråk : En man är lång, vilket betyder att han är lång, och om han är för lång, sägs det att han är lång med betoning . Och han sa : Låt honom gå , delif är den långsamma gången , det sägs : han går när han går och stegbåten . Och hon sa : och i dem är rena och goda av glädje – betyder Allahs budbärare vara med honom – och säger : Mviodh , Mufiod är den som skadade hans hjärta – ett hjärta – smärta av . Panik, annektering, rädsla och panik . Och han sa : Min hud stod, det vill säga knäppning, och det sa man : Hon ville stoppa mitt hår, så han steg upp från panik . Och Gud vandrade i sinnet och förvirrad av känslans allvar . Och hennes ordstäv : Så är heligheten och det förbjudna , det här är att svära av något annat än Gud och det är undvikande , och det hände från det under okunnighetens tid, och om det är polyteism . Och hennes ordstäv : De begravde sig runt den, det vill säga de går på Lenas väg . Och det lyckliga planet är ett plan, och det bästa som det predikade är skadligt för är profeten, må Guds böner och fred vara över honom. Det är inte osannolikt att Quraishs lättnad beror på det faktum att han, må Guds böner och fred vara över honom, är en av dem som söker hjälp bland dem ….

…En man Ibn Sirin kom och sa : Jag såg en kvinna från min familj som om det fanns ett mjölkkärl mellan hennes bröst. När hon tog upp det för att dricka skyndade hon urinen, så hon placerade den och gick sedan och hon blev sjuk . Han sa, ~Det här är en rättfärdig muslimsk kvinna, och hon är naturlig, och hon önskar män och ser på dem, så frukta Gud och hennes man .~ Det var så ….

…Och den som tycker att en man ska gifta sig med en man som känner honom, då kommer den mannen som är hustrunens man att få rikedom från sin fru ….

…Kommentatorerna sa : Om trädet indikerar arbetet med dess ägare och hans religion och sig själv, då dess papper indikerar hans karaktär, skönhet och kläder, och dess folk till hans härstamning, bröder och tro . Hennes hjärta indikerar hans hemligheter och vad han döljer för sina gärningar, dess skal visar hans utseende, hans hud och allt som pryder honom av hans gärningar, och dess vatten indikerar hans tro, fromhet, kungarike och liv för varje människa till sitt öde, och kanske ordnade de det i strid med detta arrangemang, och jag nämnde honom i haven . Den som ser sig själv ovanför ett träd eller dess besittning i en dröm, eller detta ses av honom, jag tittar på hans tillstånd och hans träds tillstånd, och om han är död i sanningens hus ser jag på det som kännetecknar träd, och om trädet är stort, vackert och gott, då är de döda i paradiset och kanske ett träd av välsignelse och godhet. Och om det är ett fult träd med taggar, svarthet och stink, så är det i plågor, och kanske det är Zaqqum-trädet som har blivit till det på grund av hans vantro eller på grund av hans förkrossade smak, och om han ser den patienten, flyttar han till en av de två frågorna beroende på hans öde och hans träds omfattning. En äktenskapssökare, eller en kvinna för en man, varav en fick en man enligt trädets tillstånd och dess utseende, om det var okänt, eller på ett tryck om dess karaktär, härstamning och essens om det var känt, och om mannen till var och en av dem i det vakna livet var sjuk så tittade jag på tiden vid den tiden. Det träd som han ägde eller såg sig ovanpå det vid tidens gång, vatten har runnit i det, så att patienten är i fred, hälsan har utvecklats i sin kropp och tecken på liv har dykt upp på hans kropp, och om han är i hans ledning, då kommer patienten till Gud den Allsmäktige och han kommer till damm och förstörelse . Och om han såg det i sin butik eller sin bostad, så är det en indikation på hans förtjänst och försörjning, och om det var på hans begäran, gynnade han . Även om han var i sin ledning förlorade han och blev fattig . Och om han ser det i en moské, är det en indikation på hans religion och hans böner . Om det är i tidens förvaltning, då är han omedveten om sin religion, han är inte från sina böner, och om det är i hans önskan, då är mannen rättfärdig och flitig, hans arbetare har fullgjort hans lydnad . När det gäller den som äger många träd, följer han en grupp förmyndare som är värda honom, antingen ett emirat, ett distrikt, en fatwa eller en ledare för en mihrab, eller en ledare på hans sällskap, en kapten på ett skepp eller en butik i en tillverkare under hans hand och om detta och liknande . När det gäller den som ser sin grupp i ett hus, det är män eller kvinnor, eller båda träffas där för gott eller ont, och om han ser dess frukter på det och människor äter av det, om dess frukter indikerar bra och försörjning så är det är en fest och de matborden finns i den, och om dess frukt inte gillar tyder på sorg, då är det en begravning. De äter mat i den, och likaså om det finns en sjuk person i huset, och om dess frukt är okänd, då tittade jag, och om det var i trädens ankomst, var dess mat i glädje, och om det var i dess förvaltning var det en olycka, särskilt om det fanns ledtrådar i att väcka en av de två sakerna . När det gäller den som ser ett träd som har fallit, huggit ned, bränt eller brutits av en stark vind, då är han en man eller kvinna som kommer att förgås eller dödas, och förstörelsen härleds av hennes väsen eller plats och av hennes vaksamhet från hennes bevis, och om hon är i sitt hem, är orsaken till det en man eller kvinna som är död eller från hans hushåll och hans släkt och bröder, eller en blodfånge, en mujahid eller en resenär, och om hon är i moskén, då är han en berömd man eller kvinna som dödas eller dör en berömd död . Om det är ett palmträd, så är han en man med hög maskulinitet med myndighet eller kunskap, eller en kvinna till en kung eller moder till en härskare, och om det är ett olivträd, då en lärde, en predikant, en övergående, en linjal eller en läkare, så på detta sätt korsar han resten av träden enligt omfattningen av deras väsen, nytta, skada, härstamning och karaktär . Och vem såg att han planterade ett träd som var hängde, slog han en ära eller trodde sig en man i enlighet med sitt väsen, eftersom folk säger : Så om han planterade den, om han gjorde det . På samma sätt, om han sår ett frö, så hänger han eller inte, då är det de, och plantering av vingården kommer att få ära, och det sägs att någon som såg på vintern en dräktig vinstock eller ett träd anses vara en kvinna eller en man vars pengar har gått, eller han tror att de är rika ….

…Yusuf, fred vare med honom, att se honom i en dröm är ett tecken på kungen och arvet, och kanske på hans tid var det höga priset, torka och förlusten av familj, släktingar och barn . Hans vision indikerar fängelse och frälsning från den, lycka från kvinnor eller kunskap om syn och tolkning av drömmar, och kanske seger över sin fiende och benådad honom . Kanske visade sig ett stort mirakel för honom, som att hans fars syn återkom, frid vare med dem, och om kvinnan såg Yusuf, fred vare med honom, och hon var ensamstående, hon gifte sig och blev rik, och om hon var dålig förbättrade hon sitt tillstånd i den här världen och i det följande . Och den som såg Josef, fred vare med honom, väktarna och släktingarna underkastade honom, och han skulle vara mycket välgörenhet och välgörenhet, och det sägs : Den som ser Josef, fred vare med honom, kommer att plåga honom med lidande och lidande från sina bröder, sedan flyr han och vinner seger över sina fiender . Och den som ser Josef, fred vare med honom, pratar med honom eller ger honom något, då kommer han att bli en drömportör och känna till kunskapen om datum . Och den som såg honom fick gott i sin exil, och om han var en fånge, skulle han bli av med sitt fängelse, och hans fiender underkastade honom, och om han var frånvarande skulle han återvända säkert till sitt hemland och om han var en student för ordförandeskapet, skulle han ha det ….

…Generositet och druvor : Generositet är ett tecken på kvinnor eftersom det är som trädgården för att dricka och bära det och njuta av smaken, särskilt eftersom kroppens narkotiska socker kommer från det, och det är som domningar i samlag med saften i det, och det är ett tecken på äktenskap eftersom det är som spermierna . Och kanske indikerade den generösa mannen den välgörande hästen på grund av överflödet av fördelar med druvor, eftersom han är som härskaren, världen och hästen med pengar, så den som äger en vingård som vi beskriver den kommer att gifta sig med en kvinna om han är celibat, eller om han kan en generös man, då tittar han på hans konsekvenser och vad som kommer att hända honom under generositetens tid i valdeltagandet och ledningen. Detta var under tiden och kvinnan var sjuk och försvann från sin sjukdom, och om hon var gravid kom hon till en slavflicka, och om han hoppades på en befrielse, anslutning eller pengar från en härskare eller i händerna av en härskare eller en härskare eller en kvinna som en mor, syster och hustru, som är förbjudet och han inte kan, även om hennes äktenskapskontrakt inte var Han måste nå sin fru till honom, och om han är rik, då han är fattig, och om han är efterfrågad och hyckleri på sin marknad och sin bransch, är han ursäktad och stillastående, och om det är på tiden och sommaren, är saken emot honom, och allt detta är giltigt . Svarta druvor på sin tid är sjukdom och rädsla, och de kan vara piskor för dem som äger dem enligt antalet kärlek, och det drar inte nytta av dess svarta färg med skada på dess substans . Vita druvor på hans tid är världens juice och godhet, och vid andra tillfällen kommer han att få pengar före den tid han hoppades på . Och den som ser att han pressar en vingård, ta saften och lämna kvar det som är kvar, det vill säga att kungen ska ta kungen av juice med våld . Likaså sockerrörsjuice och andra saker, för saft och dess fördelar råder över vad som är annat än vad som är med det från det som inte berörs av elden, förutom vad som är differentierat i dess väsen . Det sägs att den som plockade upp en massa druvor fick en summa pengar från sin fru, och man sa att pengarna var 1 000 dirham . Och det sades att svarta druvor är pengar som inte finns kvar, och om de ser dem hänga från sin vinstock, är det väldigt kallt och rädd . Några av kommentatorerna sa : Svarta druvor ogillar inte, för Gud den Allsmäktige säger : ~ Socker och god mat .~ Sakarja, fred vare med honom, brukade hitta honom med Maria, eftersom han inte hatade och de flesta uttryckare hatade honom . Det sades att han var bredvid Noas son när hans far kallade efter honom, och han var vit i färg, så när färgen förändrades förändrades druvorna runt honom, och ursprunget till det svarta är det . Och vad som var frukt är inte avskuret i alla delar, och det har ingen tid och inget ämne som förstör det, det är bra som dadlar och russin, och allt som hittades vid den tiden och utfördes vid andras tid, det är bra under sin tid förutom vad det har ett hatat namn eller en ful nyhet, och på annat sätt än dess tid så hatas det så småningom . Oavsett vad som har sitt ursprung som indikerar styggelsen är hans önskan och nöd, och vid andra tillfällen blev han misshandlad eller sjuk, som de två . Eftersom Adam, fred vare med honom, var rädd för sina löv och skyllde honom vid sitt träd, och han var orolig och ångrad, så detta var nödvändigt hela tiden, och hans träd och papper krävdes också . Vad som helst som var gult i färg var en sjukdom, såsom kvitten, hagtorn och vattenmelon, med sin skada utanför hans liv, och annat än gula bekymmer och sorger . Om det var surt, slogs det med piskorna för att äta det, speciellt om det var ett nummer, för piskens frukt i slutet . Och träden, som är fruktens rot, är en torr pinne . Och vad hade ett namn i dess härledning av nytta, bär dess tolkning till dess formulering om det var starkare än dess betydelse, som att grön kvitten vid andra tillfällen är trött, och gult är en sjukdom . Och gröna persikor : smärtan av dem eller en bror och gul sjukdom . Och jujuben : på sin tid utses han av företaget eller avdelningen, och det gröna på den andra än sin tid är olycka och olyckor som drabbar honom, och hans torrhet har alltid en blå blomma, och hans träd är en man med fullständigt sinne och gott ansikte, och det sades en hedervärd man som är en man med nöje, stolthet och sultanat ….

…Månad Om visionen är i månaden Muharram är den korrekt och inte felaktig . Att se honom i en dröm indikerar lättnad, frälsning från fängelset och botemedel mot sjukdomar . Och om searen hade gått i pension från sitt folk eller sitt land, skulle han återvända till dem enligt berättelsen om Yunus, fred vare med honom, för att han lämnade honom från valens mage . Kanske bevittnade han en stor fitnah, såsom en rättvis imams död eller en lärares framväxt, för att Gud den Allsmäktige skapade Adam och Eva i honom, fred vare med dem . Och om searen är olydig, kommer han att omvända sig till den Allsmäktige Gud, för Gud den Allsmäktige har omvänt sig i honom för Adam, fred vare med honom . Och om searen var en av dem som sökte status och ära, skulle det hända honom eftersom Gud den Allsmäktige väckte Idris, fred vare med honom, högt i honom . Och om resenären i havet överlevde, han och hans följeslagare, eftersom skeppet var ockuperat i honom av Judi . Och om searen hoppades att barnet skulle få en bra son, för det fanns sonen till Ibrahim och Jesus, så var det fred med dem båda . Och om searen var i nöd skulle han släppas ifrån honom eller fly från sin fiende för att Gud den Allsmäktige räddade Abraham, fred vare med honom, från Nimrod . Och kanske kommer searen att vända tillbaka från sin kätteri och vilseledande och omvända sig till den Allsmäktige Gud och ge upp sina synder, för Gud den Allsmäktige har omvänt sig i honom för David, fred vare med honom . Och om searen avlägsnades från sitt mandat, återvände han till sin position eftersom Gud den Allsmäktige svarade honom till Salomo, fred vare med honom, och om han var fattig eller sjuk, botades han av sin sjukdom och Gud den Allsmäktige berikade honom för att Gud den Allsmäktige avslöjade i honom skadan från Job, fred vare med honom . Kanske skickade searen budbärare för att Gud den Allsmäktige talade om Mose, fred vare med honom, och kanske öppnade han ett land för muslimer från länderna i otro . Och om visionen är i Safar-månaden är den inte berömvärd . Hans vision för någon som är i nöd eller nöd är inte skadlig, och om han är sjuk indikerar hans visioner läkning och hälsa . Och månaden Rabi al-Awwal, om visionen finns i den, kommer han att tjäna pengar på sin handel och välsigna den och bli glad och glädja sig . Kanske hade han en rättfärdig son, och om folket var i nöd, avlägsnades de från dem, och om de var förtryckta, skulle de vinna, då i honom . Profeten, må Gud välsigna honom och ge honom frid, föddes . Kanske erövrade folket en välsignad razzia, där det var erövringen av Dumat al-Jandal . Och månaden Rabi al-Akhir, om hans visioner visar godhet, kommer att vara långsammare, och om de indikerar ondska, skynda dig . Och i den erövrar en person sin fiende eller föder en kunnig son, i vilken Imam Ali föddes, må Gud nåde honom . Och månaden Jumada al-Awwal, om visionen är i den, är inte önskvärd att köpa eller sälja . Och den som såg honom förlorade sin dotter eller hustru. Fatima al-Zahra, må Gud vara nöjd med henne, dog i den . Och månaden Jumada al-Akhira, om hans visioner visar godhet, kommer att bli långsammare . Och den som ser månaden Rajab i en dröm indikerar en förhöjd status, där han stiger upp profeten, må Gud välsigna honom och ge honom frid till himlen . Och månaden Sha’ban, om synen i den är bra, kommer den att gälla, växa, och det goda kommer att föröka sig, och makthållarna kan isoleras . Och under Ramadan-månaden stängs portarna till svårigheter, omoral och elände, och godhetsvisionen skyndar och saktar inte ner, och visionen indikerar välsignelse, godhet, föreskrivande gott och förbjudande ont, och om han söker kunskap , det hände honom för att den ädla Koranen avslöjades i den . Om en patient med epilepsi vaknar från honom, kedjas djävulerna . Månaden Shawwal i en dröm indikerar frälsning från motgång, glädje och glädje, eftersom den börjar med en fest och glädje, och den inkluderar byggandet av Kaaba och slaget i diket . Och månaden Dhul-Qi’dah, om visionen i den indikerar resor, då borde han inte resa, och om det indikerar dem, låt honom då undvika det . Och månaden Dhu al-Hijjah, om visionen i den indikerar resor, då borde han resa och spendera tid i frågor, för det är en välsignad månad och det inkluderar Eid och offer, och i det var Omar bin död Al-Khattab och Othman bin Affan, må Gud vara nöjd med dem ….

…Ibrahim, fred vare med honom, hans vision i en dröm betecknar godhet och välsignelse, tillbedjan och suveränitet, näring och altruism, att ta hand om de rättfärdiga avkommorna, föreskriva det goda och förbjuda ondskan, kunskap och vägledning, och övergivandet av familj och släktingar i ordning att lyda Gud den Allsmäktige . Gud allsmäktig . Hans vision indikerar också den medkännande fadern och att Abraham, fred vare med honom, är fader till islam, och det är han som förgiftade oss med muslimer . Kanske visade hans vision att han skulle hamna i motgång och vara säker från dem . Det kan också indikera . Att se honom på vad han hoppas på gott eller lagstiftning, eller att bevara det goda och överge de dåliga bröderna . Vad en person såg att han rörde vid honom indikerar kärleken till Gud den Allsmäktige, precis som hans syn indikerar Hajj . Och om en kvinna ser Ibrahim, fred vare med honom, i sömnen, kommer hon att drabbas av svårigheter för några av sina barn, men Gud den Allsmäktige sparar honom från henne . Och den som blir i en dröm Abraham, fred vare med honom, indikerar fiendernas olycka, men han segrar . Och han kan anta en stat eller hans imam och vara rättvis i den, annars kommer han att leva efter förtvivlan, och kanske gav de äldste budbärarna goda nyheter till honom . Och den som ser Abraham, fred vare med honom, han erövrar sina fiender, eller så får han en troende hustru, eller utsätts för svårigheter och nöd från en kung och flyr sedan från det . Och den som såg honom bjuda in honom till honom och svarade honom genom Talbiyah, och han skyndade till honom, hans status skulle stiga . Om han såg honom, ringde han honom men svarade inte honom, eller såg honom hota honom, hota honom eller se en rynka pannan, då kan han vara bakom Hajj med möjligheten för honom, annars blir han en försummare av bönen, eller en stickning mot imamen eller en hycklare, och om han ser honom som en icke-troende, omfamnar han islam, eller en syndare som omvänder sig, eller så är han en försummare. För att be återvände han till det . Och den som förvandlas till Abrahams avbild, fred vare med honom eller lägger sitt kläder, han kommer att drabbas . Kanske visade hans vision att sorg och ångest var borta, och godhet och vägledning drabbar honom . Och det sades : Att se Abraham, frid vare med honom, hindrade fadern ….

…En häst Om du drömde om att se eller åka på en vit häst, indikerar detta att indikatorerna är gynnsamma för framgång och trevlig blandning med harmoniska vänner och vackra kvinnor . Om hästen är smutsig och utmattad kommer ditt förtroende att förrådas av en avundsjuk vän eller kvinna . Om hästen är svart blir du rik, men du kommer att fuska och du kommer att bli skyldig till felaktiga datum . Denna dröm betyder för en kvinna att hennes man inte är lojal mot henne . Om du drömmer om mörka hästar indikerar detta uppfriskande förhållanden, men med mycket missnöje . Flyktiga nöjen följer ofta denna dröm . Om du ser dig själv rida på en vacker häst i en kastanjfärg, betyder det en ökning av rikedom och uppfyllande av känslor . För en kvinna betyder den här drömmen en längtan efter brådskande förbättringar, och hon kommer att njuta av materiella frågor . Om du ser hästar passera framför dig betyder det lätthet och komfort . Om du rider på en häst som påskyndar kommer dårskapen hos en vän eller användare att skada dina projekt . Om du ser en häst springa iväg med andra hästar betyder det att du kommer att höra om vänners sjukdom . Om du ser vackra hästhingstar indikerar detta välstånd och överdådigt levande och du kommer att domineras av en överdriven känsla . Om du ser ett föl betyder detta harmoni och brist på svartsjuka mellan gifta par och älskare . Om du rider på en häst och driver en bäck, kommer du att ge stor rikedom i dina händer och njuta av lyxiga läckerheter . Om strömmen är turbulent eller dimmig kommer de förväntade nöjen att bli besvikna något . Om du simmar på en häst i en klar och vacker flod, kommer du lätt att förverkliga din idé om känslomässig lycka, och det förutsäger affärsmannen en stor vinst . Om du ser en sårad häst talar det om problem för vänner . Om du drömmer om en död häst indikerar detta olika besvikelser . Om du drömmer om att åka på en vild häst betyder det att det är svårt att uppfylla dina önskningar . Om du drömmer om att han kastar ner dig kommer du att möta en stark konkurrent och ditt företag kommer att drabbas av svaghet på grund av konkurrensen . Om du drömmer om att en häst har sparkat dig, kommer någon du älskar att främja dig . Din dåliga hälsa kommer att förvirra din förmögenhet och rikedom . Om du drömmer om att du fångar en häst för att tämja den och bromsa eller använda den för ridning, kommer du att se en stor förbättring av arbetet inom alla områden, och människor kommer att blomstra i sina yrken . Om du inte lyckas fånga honom kommer turen att svika dig . Om du ser fläckiga hästar förutsäger detta att olika projekt ger dig vinst . Om du drömmer om att du har en hästsko, är din framgång säker . Denna dröm lovar kvinnan en bra och lojal make . Om du drömmer om att du lägger en hästsko på en häst betyder det att du kommer att försöka få, och du kan få, misstänkt rikedom . Om du drömde om en hästkapplöpning betyder det att du kommer att bli överväldigad av ett svagt liv, men den här drömmen betyder välstånd för kvinnor . Om du drömmer om att du monterar en häst i ett lopp kommer du att lyckas i livet och njuta av det . Om du drömmer om att döda en häst kommer du att skada dina vänner på grund av din själviskhet . Om du monterar en häst utan sadel får du rikedom och lätthet, men genom hård kamp . Om du monterar en sadelhäst i sällskap med män kommer du att träffa ärliga män som hjälper dig och din framgång kommer att vara välförtjänt . Och om du är i sällskap med kvinnor, kommer dina önskningar att vara fria och din framgång kommer inte att vara så riklig som det skulle ha varit om kvinnor inte hade fyllt ditt hjärta . Om du städar en häst försummar du inte arbetsprojekt på bekostnad av att vara en man med pengar eller en bra jordbrukare . Författare kommer att vara mycket flitiga i sina verk, och andra kommer att ta stor hand om dem . Om du drömmer om en häst, kommer du att samla rikedom och njuta av livet till sista droppen . Om du ser hästar dra vagnar betyder det rikedom med något hinder, och kärlek kommer att möta hinder . Om du klättrar uppför en kulle på en häst och hästen inte når toppen medan du lyckas, kommer du att vinna en förmögenhet även om du kommer att kämpa mot fiender och svartsjuka . Om du och hästen anlände till toppen, är din uppstigning säker, men den kommer att vara väsentlig . Om en tjej drömmer om att hon rider på en svart häst, betyder det att hon kommer att hantera en klok myndighet, och vissa önskningar kommer att förverkligas vid oväntade tider . Svart färg hos hästar indikerar en fördröjning i förväntningarna . Om du ser ett sto med svaga ben betyder det att en oväntad nöd kommer att skjuta sig in i din lovande position . Om du försöker fixa en trasig, mycket liten sko på en hästs lista kommer du att anklagas för att ha gjort bedrägliga affärer med omedvetna parter . Om du går nedförsbacke från en häst kommer ditt företag utan tvekan att göra dig besviken . Om en tjej drömmer om att en vän rider bakom henne på en häst, betyder det att hon kommer att vara i fokus för många framstående och framgångsrika män . Om hon är rädd kommer det att väcka svartsjuka . Om hästen förvandlas till en gris efter att den har övergivit den, kommer den inte att vara likgiltig för hedervärda äktenskapsförslag, utan föredrar frihet förrän den förlorar alla önskade äktenskapsmöjligheter . Om hon därefter ser grisen glida på blixtarna och telefonledningarna, kommer hon att driva dess centrum framåt av bedrägeriet . Om en tjej drömmer att hon rider på en vit häst går upp eller nerför en kulle och hon ständigt ser tillbaka och ser en person på en svart häst jaga henne, betyder det att hon kommer att möta en period av framgång blandad med sorg, och hennes fiender kommer inom denna period att försöka störa hennes beskrivning med depression och besvikelse outtröttligt eller uttråkad . Om du ser en häst med en mänsklig kropp falla ner på en hängmatta i luften och när den närmar sig ditt hus förvandlas den till en mänsklig form och närmar sig din dörr och kastar något som ser ut som en bit gummi vid din dörr men snart blir omöjligt i stora bin, då betyder detta besvikelse och värdelösa ansträngningar för att återvinna förlorade fördelar . Att se djur i mänskliga former indikerar en stor förbättring för drömmen och han kommer att få vänner genom att förvärva dygderna av ärlig vinst . Om den här människokroppen verkar sjuk eller fläckig med fräknar, betyder detta misslyckandet med noggrant och noggrant ritade planer ….

…En kvinnas slöja : hennes man, hennes och hennes chefs döljande, hans bredhet, hans medkänsla, hans rikedom, hans vithet, hans religion och hans prestige . Om hon ser att hon har lagt slöjan från huvudet bland folket, är hennes blygsamhet borta . Lesionen i khimar är olycka för sin man om hon är gift och för hennes rikedom om hon inte har en man . Om hon ser sin slöja som utsliten svart, indikerar det hennes mans dårskap och tvång, och om en kvinna ser henne ha på sig en regnig slöja, indikerar hon bedrägeriet från kvinnans fiender med henne, och de förolämpar hennes image med sin man ….

…Det är sällsynt att en kvinna kom till profeten, fred vare med honom, och sa, o Guds budbärare, jag såg som om pelaren i mitt hus hade brutit och sa : Din man kommer från att resa . Eller som han sa, då gick kvinnan och kysste sin man, sedan såg hon det och hon kom till profeten, fred och välsignelser över honom, men hon hittade honom inte, så hon kom till Abu Bakr al-Siddiq , må Gud vara nöjd med honom och berättade för henne visionen, din man kommer att dö, och vad som menas med detta är att hennes första vision var hennes man ) frånvarande så han accepterade och andra gången hennes man var närvarande och kapitlen Olika ….

…Men om hon gift kvinna är en man inte hennes man i en dröm : den kommer in i dem eller gynnar folket i hennes hem eller hennes man från en partner eller delad född eller assisterad tillverkare att tjäna honom och hans verk ….

…Och om hon ser att hennes bröst har drabbats av eld, kommer kungen att skada sin son ….

…Och den som ser att han har gett nötter eller mandel, han kommer att slå till pengar i den utsträckning det är, och granatäpplet är en stor, hedervärd man som har befruktats, och fikon är en nuvarande pengar som inte ljuger, och ingenting av frukterna kan ändras, och olivträdet är en välsignad man. Om det är sött, eller en summa pengar, eller en pojke som drabbar honom, eller om det är bättre för en son, kanske det är en kvinna, den som ser att han ägde ett granatäpple och åt av det, då måste han vara en slav flicka. Hans besittning, han får från den energin lika mycket som han hade av det, och det sägs att den som såg att han hade träffat många äpplen, han slog pengar enligt vad han såg från deras antal, och som såg att han hade slog ett äpple som han luktade, då har han en son som luktar det, och bananer har pengar för ägaren av denna värld och en skuld för ägaren av skulden och mycket pengar och skuld motsvarar bananer Och om det är ett, två eller tre träd, de är många barn, och vingården är en generös man. Om han ser att han är kung i en vingård, är han med en generös man, och det sägs att den som såg att han planterade en vingård, skulle han drabbas av glans och glädje och de vita druvorna i hans tiden är världens friskhet och godhet och på annat än sin tid kommer han att få pengar före den tid som han Han bad honom i det och det kan vara vad Det finns inget förbjudet, russin hela tiden, pengar i alla fall, och äta en gul frukt i en dröm, såsom kvitten, päron, persikor, våt, vattenmelon och liknande är en sjukdom, och det som var grönt av det är inte en sjukdom, och varje syra av frukten är en oro och sorg utom för citron, äpplen och havtorn och alla andra söta frukter än vad som nämnts ovan är näring och pengar och godhet, och den som ser att ett stort träd har mycket att bära det med sitt överflöd av tänder, han kommer att drabbas av en kraft och en spik, och hans liv kommer att förlängas. Den som ser att han plockar frukterna från trädens rötter, han grälar med en hedervärd man och är segrande i sitt gräl, och den som ser att han är på ett högt träd, han klamrar sig fast på en enorm man eller flyr från det han fruktar och varnar. Om han är celibat, gifter han sig med en kvinna och den som ser att han föll från ett träd eller föll från det, har ingenting mellan honom slutförts. Och mellan dem som avser att vara knutna till honom och den som ser att han föll från ett träd och dör, då försvinner han av en gammal man, och om den bryts av honom, förgår den mannen. Och den som ser att han ägde ett antal träd, följer sedan en grupp i ett tillstånd av ledarskap, ära, ledarskap eller så vidare, och den som ser ett okänt träd, naken Från papper, kommer han att drabbas av sorger och sorger, och den som ser ett stort, vissnat träd Eftersom det inte finns något gott i hans hus och den som ser ett träd som växer och förlänger i sitt hus, stiger hans minne och hans rykte stiger, och om han ser att han har ett träd som har frukt och har inget papper, då har ägaren av religionen förutom goda sätt, och om den har papper och inte har någon frukt, då har dess ägare goda sätt och har ingen religion. Ett träd dras upp, huggas ned eller vissnar, då blir han allvarligt sjuk eller dör och kan tyda på att en del av hans familj död i hans ställe. Om trädet är för någon annan, faller en man ur sitt försörjning eller dödar honom, och den som ser inuti eller utanför sitt hem eller dess lägre eller högre där det växer trädtyper och där de två vindarna är i det huset är en olycka där kvinnor samlas för att gråta och sorg, och den som ser att han äter tuggummi från träd, han äter en förbindelse av en mans pengar lika mycket som tuggummi…

…Det är i en dröm för en man att vara rik och stolt . Om han ser att det är förlängt, kommer han att dra nytta av bra pengar och gott liv . Och om han ser att dess sidor är långa och inte ser i mitten, kommer han att ha pengar som förbereder dem för andra . Och om det sträcker sig bortom sitt öde, är det en skuld som dess ägare har, och de är sjuka . Och om det varade tills det föll till marken, skulle dess ägare dö . Och de sa : Den som har långt skägg och mycket hår är mer än hans ålder och pengar, och om det når naveln är han en man som inte lyder den Allsmäktige Gud . Om näven ökade är han en penninggivare . Och om han ser håret på sitt skägg bli svart, blir han rik . Om det är svart eller grönt, kommer det att vinna en kung om det inte är en tyrann och förtryckande, och faraos skägg var svart och slog grönt . Och om han såg dess färg lutas till gul, skulle han uppnå fattigdom och en sjukdom . Och om han såg henne som en blondin skulle han vara livrädd . Och om han ser att han har en mans skägg i handen medan han drar i den, bör han tunna sina pengar och äta dem . Om en ung man som ännu inte har nått drömmen ser att han har skägg, dör han och når inte drömmen . Om han ser sitt skägg bristfälligt och lätt, och han är skyldig en skuld, ska han betala av det, och om han är överväldigad är hans sorg borta . Och om han ser att hälften av hans skägg är guld, kommer en del av hans rikedom eller rikedom att gå förlorade . Och om han ser sitt skägg avskuret, kommer han att avskäras från sina pengar . Den som håller fast vid sitt skägg och klipper vad som är mer än näven, då är han en man som måste betala zakaah för sina pengar . Och den som skär skägget på någon annan, det är en ökning av hans eller hans sons pengar . Och det sades : En kvinnas skägg är ett sätt att hon inte kommer att föda en son . Om en kvinna ser att hon har skägg och är gift, förlorar hon sin man, och om hon är änka, gifter hon sig med en man som håller med henne, och om hon ser att hon är gravid, föder hon en man, och om hon har en gräl segrar hon och hon tar platsen för män . Och den som ser att han plockar sitt skägg, det är pengar som han förstör mellan sina händer . Och den som såg sitt skägg och huvud rakade ihop och var sjuk, han botades, och om han var i skuld, skulle hans skuld betalas av, och om han var bedrövad, var hans bekymmer borta . Och den som ser att hans skägg växer så länge att han invaderar det och väver det i ett plagg och säljer det på marknaden, då är han falsk . Och skäggprestige . Kanske indikerade skägget hans butik, hans kläder och hans vinst . Och om han skär sitt skägg med sin sorg, är hans ångest och nöd lång . Och skägget är ett avsnitt som man kan svära och det indikerar sanning, lögn, eländighet och generositet . Kanske hänvisar skägget till hustrun . Det vita håret i skägget är en varning på grund av vad han gör . Kanske skäggets vithet indikerar sjukdom och impotens . Och om skägget var vitt i sitt vakna liv och han såg det svärtat i en dröm, vilket indikerar kraft, styrka, beslutsamhet och intensitet . Om hans skägg växer längre än vanligt, tyder det på kul och spel eller att slösa pengar utan ansikte . Syndarens skägg har omvändelse, och om han går vilse, styrs han, särskilt om han ser vit i den . Att odla ett skägg för en kvinna är krusig eller oförskämdhet och att begå förbjudna saker . Barnets skägg har ett långt liv . Att se vad som är fäst i skägget från halm eller något annat är dåligt, att röra ord eller att bära hustrun med något som inte är skapat ….

…Kvinnans spindel och hennes vokaliseringar : De är alltså ett tecken på äktenskapet mellan celibatet, inköpet av ummah och födelsen av en gravid kvinna . När det gäller vilka män som snurrar från män, reser han eller gör något som indikerar essensen av det snurrade, eller så snurrar han till poesi . Om han snurrar vad kvinnor snurrar är allt detta en förödmjukelse som äger rum på honom på en resa eller på annat sätt, eller så gör han ett arbete där han förnekar det och är inte förbjudet . När det gäller att snurra en kvinna är det ett bevis på en resenär som reser för henne eller är frånvarande, för han reser för hennes räkning och återvänder till henne, annars kommer det att dra nytta av arbetet och tillverkningen av hennes hand . Det berättades på Dhu al-Qarnayns auktoritet att han sa : Ghazl är människans ålder . Om han ser det som en snurrning eller vävning och har avslutat kopieringen, dör han . Och den lösa spindeln är kvinnans man, hennes förlust, hennes skilsmässa, hennes närvaro, hennes revidering och hennes ogiltigförklaring, hennes förbund bröt henne ….

…Om han ser att han har vridit en tråd och lagt den i en persons hals och dragit eller dragit i den, efterlyser han korruption och likaså om han ser att han har slaktat en kamel med en tråd . När det gäller de invecklade strängarna indikerar de magi . Och den som ser att han vrider ett rep eller ett snöre eller vrider det på sig själv eller på ett vass eller en pinne eller andra saker, då är det i alla fall en resa . Om han ser att han snurrar ull, hår eller get, vilka män snurrar som han, kommer han att ha bra i sin resa . Om han ser att han snurrar bomull, linne eller siden och genom att han imiterar kvinnor, uppnår han det och gör ett lagligt arbete som inte rekommenderas för män, så om en kvinna ser att hon snurrar något ur det, sedan om han är frånvarande från henne, presenteras han från en resa . Om hon såg att hon hade träffat en spindel, om hon var gravid, födde hon en slavflicka, annars skulle hon träffa en syster, och om det fanns i spindeln gifte sig hennes dotter eller syster, om spindeltråden var avskuren stannade resenären på henne, och om hon såg att hennes sjal togs bort från henne eller allt, skulle hennes man dö eller skilja sig från henne . En del av det är bränt . Mannen skadades och fruktade Sultan . På samma sätt, om hon såg att hennes ryggrad föll från sin spindel, skildes hennes dotter från henne eller hennes syster . Om hennes slöja stulits från henne och khimar tillskrivs en man eller en kvinna i tolkning, mördar en person sin man i sig själv, sina pengar eller någon av hans familj . Om tjuven tillskrivs en kvinna, slår hennes man en annan kvinna, oavsett om det är tillåtet eller förbjudet, och på samma sätt under Falaka 0…

…Kvinnan : det perfekta är en indikation på vad som är hämtat från hennes namn, antingen från världsliga saker eftersom det är världsligt, nöje och nöje, eller från det som händer i det följande eftersom det korrigerar religionen . Och kanske indikerade det auktoriteten, för kvinnan härskar över mannen med passion och lust, och han är i detta och strävar efter hennes intressen som en slav . Och det indikerar Sunnah eftersom det bär, föder och ger mjölk, och kanske indikerar det landet, feddan, fruktträdgården och andra föreningar . Den som såg en kvinna som gick in i honom eller hennes kung eller dömde henne eller skrattade åt honom eller kom till honom, tittade på hans sak om han var sjuk med mage och liknande, eller om kvinnan beskrevs som kamel eller hon tror att hon är het, då får han vittnesbördet . Om inte, men hon är en av kvinnorna i denna värld, så flydde han från det han befann sig i och uppnådde denna värld . Och om en fattig person såg det, skulle han ha nytta av pengar . Och om han ser att den som har behov av Sultan, låt honom vädja till henne och slåss mot henne . Om han ser att han har ett frånvarande fartyg eller djur, bör han erbjuda honom det han är nöjd med . Om en fånge ser det, släpps han på grund av hennes skönhet och slidan som är med henne, och om någon ser att behandla ett implantat eller ett implantat, bör han fortsätta och behandla det . Om han ser det för allmänheten, är det något som presenteras för människor eller nedstammar i dem . Om hon hade ett framträdande ansikte var hennes sak uppenbar . Och om hon var dold, var hennes sak dold . Om det är vackert är det trevligt och om det är ful så är det ful . Om hon uppmanar dem, instruerar dem och fördömer dem, då är det bra i religionen, och om hon motsätter sig dem, berör dem, accepterar dem eller utsätter sin nakenhet för dem, då är det en frestelse där den försvinner och frestas av det av smärtan av det eller erhållit något av det i drömmen eller det erhållits i drömmar, och det kan vara en fästning och byte i det året de är i . Och om han ser det bland människor eller i moskén, för det goda kan vara en prövning, för Gud den Allsmäktige säger : ~Och vi hedrar dig med ondska och gott är en prövning .~ Om han ser att det kommer in i dem eller går ner till dem, är det året som kommer efter att de är inne ….

…Al-Asfour : En enorm man med stor fara och pengar, ledig och människor som inte känner till hans rättigheter, skadliga för allmänheten, en skurk i hans angelägenheter, full i hans ledarskap, en man som var en bra man, och han sägs vara en vacker medkännande kvinna, och en man sägs ha kul och folk skrattade åt honom, och det sägs att han var en manlig pojke . Och från kungen av många fåglar finansierar han vårdnaden för ett folk som har faror, och det sägs att fågeln är goda ord, och ryperna är en liten pojke . Och det berättades att en man kom till Ibn Sirin och sa : Jag såg som om jag hade en pudel med mig medan jag jagade fåglar och knackade på deras vingar och kastade dem i den . Han sa : Du är en boklärare som spelar pojkar . Det var också berättas att en man kom till Ibn Sirin och sa : Hon såg ut som om jag hade döpt en fågel, och jag ville att slakta den, så hon talade till mig och sade : Do not slakta mig . Han sa till honom : Be Gud om förlåtelse, för du har tagit allmosa och det är inte tillåtet för dig att ta det . Han sa : Gud förbjuder att jag tar välgörenhet från någon . Han sa : Om du vill, sa jag hur många . Han sa hur mycket? Han sa : Sex dirhams . Han sa till honom : Du har rätt, och varifrån visste du? Han sa : Eftersom fågelns medlemmar är sex är varje medlem en dirham . Och det berättades att en man kom till Abu Bakr Al-Siddiq, må Gud vara nöjd med honom och sa : Jag såg som om det fanns många fåglar och fåglar i min ärm, så jag fick en att ta ut en efter en, och kväva den och kasta den . Han sa : Du är en förnuftig man, så frukta Gud och ångra honom ….