…Och hyena mjölk indikerar förräderi från hans barn med honom ….

…Domare, den som ser sig själv som väktare för rättsväsendet, då är han rättvis i det. Om visionären var en köpman, var han kränkande och om han var en vulgär, mer än måttet och vikten ….

AlAssad : Sultan Qahir är mäktig på grund av storheten i hans fara, allvaret i hans tapperhet, skräck i hans skapelse och hans ilska . Det betecknar krigaren, den plyndrande tjuven, den förrädiska arbetaren, tillståndets ägare och fienden som ropar . Kanske indikerar det död och nöd, för den som tittar på den blir gul, blir förvirrad och svag . Och myndigheten hos den förskingrade mannen indikerar förtryck av människor och fienden och härskaren . Den som ser ett lejon komma in i sitt hem, om han är sjuk i det, han kommer att förgås, annars kommer det att orsakas av en myndighetskraft . Om han lömskat berövade honom och plundrade sina pengar, slog eller dödade honom, om han hade väckt sin själ i en dröm, klippt av huvudet eller skild honom . När det gäller lejonet som kommer in i staden är det en pest, nöd, makt, mäktig eller fiende som kommer in på dem enligt bevisen att han har i att vakna och sova, såvida han inte går in i moskén och reser sig över predikstolen. är en makt som försöker mot folket och orsakar dem lidande och rädsla . Och den som rider lejonet rider en stor sak och allvarligt bedrägeri, antingen som en tvist om härskaren och en våg över honom och hans alienation, eller om han rider på havet utan uttryck, eller så kommer han att hända i något som han inte kan gå vidare eller fördröjning, så han anger konsekvensen av sitt kommando genom att öka sömnen och bevisen . Den som bestrider ett lejon kämpar mot en fiende, myndighet eller den som lejonet tillskrivs . Och den som har ett knä medan han är förödmjukad eller lydig, han kommer att kunna övervinna en förtryckande och mäktig kraft . Och den som tar emot AlAssad eller ser honom med honom och inte blandar med honom, en slags myndighet kommer att slå honom och det kommer inte att skada honom . Den som flyr från ett lejon och lejonet söker inte honom, flyr från något han varnar för . Och den som äter ett lejonkött, han kommer att få pengar från en sultan och spika sin fiende, och likaså om han drack en lejoninna mjölk . Om han äter en lejoninna kött, kommer han att slå en stor härskare och kung . Och lejonets hud var en fiendes pengar, och lejonets huvud skars av för att få en kung och en makt . Och den som sponsrar lejon är sanna, mäktiga kungar . Och den som träffas av ett lejon, feber tar honom, för lejonet är feberigt . Och den som blandar sig med lejonet och inte motsäger honom, han är säker från sin fiendes ondska, fiendskap stiger upp från dem och vänskap är bevisat . Och den som knäfaller och är rädd för honom, han kommer att drabbas av obehag . En lejonvalp är en pojke . Och det sägs att den som såg som om han hade dödat ett lejon skulle ha undgått alla sorger . Den som vänder ett lejon blir orättvis enligt sitt tillstånd . Och lejoninnan sägs vara dotter till en kung . Och han berättade : En man kom till Muhammad bin Sirin och sa : Jag såg som om en lejonvalp var i mina händer och jag kramade honom . När Ibn Sirin såg hans dåliga tillstånd och inte såg honom som en värdig person, sa han : Vad är ditt arbete och prinsarnas angelägenheter? När han såg hans tillstånd sa han : Kanske ammar din fru sonen till en fursteman . Så sade mannen, av Gud . Och Ibn Sirin kom till en man och sa : Jag såg som om jag tog en lejonvalp och förde den in i mitt hus, så han sa att några kungar matchade . Yazid bin Al-Muhallab såg att han var på ett lejon i en bår de dagar då han avgick från Yazid bin Abdul-Malik, så visionen berättades för en uttrycksfull gammal kvinna, och han sa : Han rider en stor sak och är omgiven av den ….

…Staket : Fssor stad D till överlägsenhet och Oalleha, och det okända av det, Fidel om islam och vetenskap och Koranen och pengarna och säkerhet och fromhet och be, och allt som barrikaderade honom från andra fiender och alla vetenskapens murar, eller en fru eller en man eller en sköld eller en herre eller far eller mot dem . Den som ser stadsmuren i ruiner, dess härskare kommer att dö eller han avskedas från sitt arbete, och om han ser det gå som ett djur går, reser han i Sultanah till området där han gick i en dröm . När det gäller den som byggde en mur på sig själv, sitt hem eller sin stad, titta på hans situation, och om han var en härskare som skyddade från sin fiende och avvärjade de värsta av sina undersåtar, och om han var en lärde som klassificerade i sin kunskap vad han har ofelbarhet för andra, och om han var en eremitslav, bevarade han folket med sin bön och flydde från upproret av honom. Och om han är fattig, bör han inte få något att göra utan honom eller gifta sig med en fru. Om han var ensam skulle hon skydda honom och avvärja Djävulens frestelser för hans räkning . Och om han ser en okänd vägg och han har en fälla från den tills en tjuv eller ett lejon kom in i Medina, då försvagas islamfrågan eller kunskapen på den platsen, eller en fure från religionens pelare är en pelare . Om det var i det han såg som om det var hans eget, som om han var i honom ensam, kom det in i hans religion eller kunskap eller i sina pengar eller i hans rustning om det var i jihad eller i olydnad från en far, mor, man eller herre, då kommer han till honom från de synderna . Al-Qalaa : Slotten är från dem till Faraj, och slottet är en kung av kungar som når kungarna från gott till ont, så den som ser som om han gick in i slottet för näring och asketism i sin religion, och den som ser en slott från fjärran reser han från plats till plats och hans befallning är förhöjd . Och den som ser att han har byggt en fästning : Han kommer att skydda sin flykt från förbjudna saker, sin rikedom och sig själv från lidande och förödmjukelse . Om han ser att han har förstört sin fästning, sitt hus eller sitt palats, är det korruption av hans religion och hans världsliga liv eller hans fru . Och den som ser att han befinner sig i ett slott, en stad eller en fästning, han kommer att välsignas med godhet, minne och asketism i sin religion. Om han ser en person sitta i god ära förbereder han en bror, president eller förälder för att fly med honom . Och det sades : Fortet är en befäst man som ingen kan hantera . Den som ser det på avstånd, det är en höjd som han nämnde, som stärker sin vagina, och den som ser att den är fäst vid en fästning inifrån eller utanför den, så kommer hans tillstånd i hans religion att göra . Och det sades vem som såg att han befästes i Nasr Castle . När det gäller tecknet : den som ser att det är på ett torn eller i det, då kommer han att dö och det finns inget gott i det, för Gud den Allsmäktige säger : ” Var du än är, döden överträffar dig och om du befinner dig i byggda torn . ”…

…Tältet indikerar i en dröm en resa, grav, fru eller hem . Och de många tälten är moln . Och den som såg att ett tält slogs på honom, om han var en sultan, skulle han ha lagt till Sultan, och om han var en soldat som tog över mandatet, och om han var en köpman som reste och fick gott och ära och en vacker slavflicka . Om han ser ett vitt tält bredvid sitt tält, är han en man som förbjuder det goda, förbjuder det onda och omvänder sig från en stor synd . Och den som såg månen i sitt tält, han skulle älska sin granne från sultanens hus . Tältet i en dröm tillhör den som kom in i det eller slogs för honom, och om det är inkompetent för kungen, hedras han av sultanen . Och tältet och kupolen utan tältet . De vita tälten är martyrernas gravar, liksom tältets gröna . Och den som går ut ur ett paradoxalt utgångstält, han tas bort från sin myndighet och isoleras från sina medhjälpare . Och den som ser att hans tält är hopfällda, det är hans liv och hans auktoritet . Och kupolen är en kvinna . Se även Al-Fustat ….

…Och den som ser Josef, fred vare med honom, han kommer att drabbas av orättvisa, fängelse och främmande från sina släktingar, och han kastas i skam, då kommer han till en kung och fienderna underkastar sig honom . Det har sagts i uttrycket att brodern är en fiende, och detta är ett bevis på överflödet av välgörenhet för dess ägare, för den Allsmäktige sa : ~Och ge oss allmosor .~ Det berättades att vissa människor såg som om Yusef, fred vare med honom, hade gett honom en av sina slavar, och han märkte att han hade blivit uttrycksfull . Det berättades att Ibrahim bin Abdullah al-Karmani såg som om Yusef, fred vare med honom, talade med honom, så han berättade för honom att lära mig vad Gud hade lärt dig, så han draperade sin egen skjorta, så han vaknade och han var en av uttryckerna . På myndighet av Ibn Sirin sa hon : Jag såg i en dröm som om jag hade gått in i moskén, så jag var med tre shejkar, och en ung man hade ett bra ansikte bredvid dem, så jag sa till den unge mannen : Vem är du, må Gud förbarma dig över dig? Han sa : Jag är Youssef. Jag sa : Är det här sheikhdoms? Han sa : Mina fäder Abraham, Isak och Jakob, så jag sa att han lärde mig vad Gud hade lärt dig. Han sa att han öppnade munnen och sa : Se vad du ser, så jag sa att jag ser din tunga, sedan öppnade han munnen och sa : Se vad du ser, så jag sa till dina kinder, då öppnade han munnen och sa : Se vad du ser, jag sa att jag ser ditt hjärta. Då sa han: ~Var inte rädd~, och vad hon sa till mig blev en vision, förutom som om jag tittade på det i min hand ….

…Aisha, må den Allsmäktige vara nöjd med henne, sa att Guds budbärare, må Guds böner och fred vara över honom, sa : Jag visade dig två gånger innan jag gifte dig. Jag såg kungen bära dig i en stjäl silke, så jag bad honom att avslöja det, och det var du. Jag sa att detta är från Gud, han passerar det, då såg jag honom bära dig i stölden av siden, så jag sa avslöja, avslöja, och om det är du, sa jag att det här är från Gud, det kommer att passera det . I sin mening berömde några av dem henne, må Gud den Allsmäktige vara nöjd med henne, från ett antal verser : Det är sällsynt. Abu Huraira, må Gud vara nöjd med honom, sa: Guds budbärare, må Gud välsigna honom och ge honom frid, sa : Medan jag sov såg du mig i himlen, och om en kvinna utför tvättning bredvid ett palats, då frågade jag vem är detta palats? Orkestrerad, Umar ibn al-Khattab, må Gud vara nöjd med honom, ropade och sade sedan: ”Är du avundsjuk, o Guds budbärare ….

…Sömn Om du drömde om att du sov i en ren och bekväm säng, förutsäger detta att du kommer att leva i lycka och sinnesro glad med din älskade . Om du sover på viloplatser och inte väntar på att sova, förutsäger detta sjukdom och arbetsstopp . Om du sover bredvid ett litet barn förutsäger detta ömsesidig kärlek och glädje hemma . Om du ser andra sova i en dröm kommer du att övervinna alla hinder som hindrar dig från att ha nöje med kvinnor . Om du drömmer om att du sover med en obehaglig person eller något obehagligt förutsäger detta att din kärlek kommer att blekna och dina känslor kommer att förändras mot den du älskar, och du kommer att ångra denna hänsynslösa handling . Om en tjej drömmer om att hon sover med sin älskare eller med något vackert trollkarl, varnar detta henne för att inte frivilligt ge upp för sin charm och charm ….

…Generositet och druvor : Generositet är ett tecken på kvinnor eftersom det är som trädgården för att dricka och bära det och njuta av smaken, särskilt eftersom kroppens narkotiska socker kommer från det, och det är som domningar i samlag med saften i det, och det är ett tecken på äktenskap eftersom det är som spermierna . Och kanske indikerade den generösa mannen den välgörande hästen på grund av överflödet av fördelar med druvor, eftersom han är som härskaren, världen och hästen med pengar, så den som äger en vingård som vi beskriver den kommer att gifta sig med en kvinna om han är celibat, eller om han kan en generös man, då tittar han på hans konsekvenser och vad som kommer att hända honom under generositetens tid i valdeltagandet och ledningen. Detta var under tiden och kvinnan var sjuk och försvann från sin sjukdom, och om hon var gravid kom hon till en slavflicka, och om han hoppades på en befrielse, anslutning eller pengar från en härskare eller i händerna av en härskare eller en härskare eller en kvinna som en mor, syster och hustru, som är förbjudet och han inte kan, även om hennes äktenskapskontrakt inte var Han måste nå sin fru till honom, och om han är rik, då han är fattig, och om han är efterfrågad och hyckleri på sin marknad och sin bransch, är han ursäktad och stillastående, och om det är på tiden och sommaren, är saken emot honom, och allt detta är giltigt . Svarta druvor på sin tid är sjukdom och rädsla, och de kan vara piskor för dem som äger dem enligt antalet kärlek, och det drar inte nytta av dess svarta färg med skada på dess substans . Vita druvor på hans tid är världens juice och godhet, och vid andra tillfällen kommer han att få pengar före den tid han hoppades på . Och den som ser att han pressar en vingård, ta saften och lämna kvar det som är kvar, det vill säga att kungen ska ta kungen av juice med våld . Likaså sockerrörsjuice och andra saker, för saft och dess fördelar råder över vad som är annat än vad som är med det från det som inte berörs av elden, förutom vad som är differentierat i dess väsen . Det sägs att den som plockade upp en massa druvor fick en summa pengar från sin fru, och man sa att pengarna var 1 000 dirham . Och det sades att svarta druvor är pengar som inte finns kvar, och om de ser dem hänga från sin vinstock, är det väldigt kallt och rädd . Några av kommentatorerna sa : Svarta druvor ogillar inte, för Gud den Allsmäktige säger : ~ Socker och god mat .~ Sakarja, fred vare med honom, brukade hitta honom med Maria, eftersom han inte hatade och de flesta uttryckare hatade honom . Det sades att han var bredvid Noas son när hans far kallade efter honom, och han var vit i färg, så när färgen förändrades förändrades druvorna runt honom, och ursprunget till det svarta är det . Och vad som var frukt är inte avskuret i alla delar, och det har ingen tid och inget ämne som förstör det, det är bra som dadlar och russin, och allt som hittades vid den tiden och utfördes vid andras tid, det är bra under sin tid förutom vad det har ett hatat namn eller en ful nyhet, och på annat sätt än dess tid så hatas det så småningom . Oavsett vad som har sitt ursprung som indikerar styggelsen är hans önskan och nöd, och vid andra tillfällen blev han misshandlad eller sjuk, som de två . Eftersom Adam, fred vare med honom, var rädd för sina löv och skyllde honom vid sitt träd, och han var orolig och ångrad, så detta var nödvändigt hela tiden, och hans träd och papper krävdes också . Vad som helst som var gult i färg var en sjukdom, såsom kvitten, hagtorn och vattenmelon, med sin skada utanför hans liv, och annat än gula bekymmer och sorger . Om det var surt, slogs det med piskorna för att äta det, speciellt om det var ett nummer, för piskens frukt i slutet . Och träden, som är fruktens rot, är en torr pinne . Och vad hade ett namn i dess härledning av nytta, bär dess tolkning till dess formulering om det var starkare än dess betydelse, som att grön kvitten vid andra tillfällen är trött, och gult är en sjukdom . Och gröna persikor : smärtan av dem eller en bror och gul sjukdom . Och jujuben : på sin tid utses han av företaget eller avdelningen, och det gröna på den andra än sin tid är olycka och olyckor som drabbar honom, och hans torrhet har alltid en blå blomma, och hans träd är en man med fullständigt sinne och gott ansikte, och det sades en hedervärd man som är en man med nöje, stolthet och sultanat ….

…Och den som ser de två fullmånarna som strider indikerar att de kämpar mot två kungar, även om de inte är fulla, indikerar att de kämpar mot två av dem som är bredvid kungen ….

…Den som ser i en dröm att han bryr sig om stjärnorna, så kommer människor att följa en stat . Och den som ser att han betar ett lammfår, han är bredvid några av araberna ….

Om han ser en domare, sitt honom bredvid honom eller på en hög plats, då är det ära, ära och ära, och kanske visade domarens vision ett argument och konflikt ….

…As-Sahab : betecknar islam som är människors liv och frälsning, och det är anledningen till Guds allsmäktiga barmhärtighet för att han bär det vatten i vilket skapelsens liv, och kanske indikerar kunskap, rättspraxis, visdom och förklaring, eftersom det innehåller den milda visdomen när den rinner med ett korn vatten i luften och när vatten pressas ut ur den . Kanske indikerade det soldater och kamrater för att ha transporterat vatten som indikerar skapelse från vatten . Kanske indikerade det de kommande kamelerna som grodde med vatten, såsom mat och linne, när man sa att de pekade på moln, för Gud den Allsmäktige sa : ” Ser de inte på kamelerna, hur de skapades ”. Kanske angav hon fartyg som kör i vatten i annat än land eller himmel och bär en vind med vindar, och hon kan hänvisa till en kvinna som är gravid, för de båda bär vatten och tar det i magen, såvida inte hennes Herre tillåter henne att ta kasta ut det, och kanske indikerar hon själva regnet, för det är från henne och på grund av henne, och kanske indikerade det symptomen på sultanen, hans plåga och hans befallningar, och om de var svarta eller med dem där var bevis på plåga, när det fanns åskblåsar och stenar i det, tillsammans med vad som föll ner av mörkret när de betraktade dem som att regna dem och förde dem till plågor, och på samma sätt som folket i helvetet, den som ser moln i hans hus eller sänkte sig på honom i knät som muslim om han var en icke-troende, och han fick kunskap och dom om han var en troende, eller han bar sin fru om han ville göra det, eller erbjöd sin kamel och sitt skepp om han hade något av det . Om han ser sig själv rida på molnen, eller om han ser henne som en slavflicka, gifter han sig med en rättfärdig kvinna om han är celibat, eller reser eller Hajj om han hoppas det, eller annars meddelar han kunskap och visdom om han söker, annars han leds av en soldat eller ett företag, eller han kommer i sällskap om han är kvalificerad för det. Annars uppfostrade sultanen honom på ett ärligt djur om han var en av dem som sökte tillflykt till honom och var till fots, annars skulle han skicka honom till Naguib som budbärare . Och om han ser på varandra följande moln komma bredvid honom, och människor väntar därför på dess vatten, och det är från himmelens moln som inte innehåller några tecken på plåga, så presentera den aspekten vad människor förväntar sig och vad de förväntar sig av det goda som erbjuds, eller sällskap som kommer, eller soldater återvänder eller konvojer som går in . Och om han såg att det föll till marken, eller om det kom ner på hus, i tunnland eller på träd och växter, är det kraftiga regn, gräshoppor, en katt eller en fågel . Och om det finns några tecken på oro och hat i det, som gifter, starka vindar, eld, stenar, ormar och skorpioner, så är det en razzia som förändrar dem och slår dem i stället, eller en husvagn som stör döden av de flesta av dem som dog i deras brott, eller en kärlek och en abscess som sultanen påförde dem, eller gräshoppor och en björn som skadar deras växter Och deras samexistens, eller läror och kätterier sprids bland deras toppar och meddelar dem på deras huvud, och några av dem sa att molnen är en barmhärtig kung eller en medkännande makt, så den som blandar moln blandar han med människor bland dem, och den som äter moln, han drar nytta av en man med tillåtna pengar eller visdom . Och om hans kombination fick visdom från en man som han, så fick hans kung visdom och en kung, och om han såg att hans vapen var av tortyr, är han en man i nöd . Om han ser att han bygger ett hus på moln, kommer han att uppnå en hedervärd, laglig värld med visdom och höjd . Om han bygger ett palats på moln, undviker han synder med en visdom som gynnar dem och får bra saker som han vet . Om han ser moln regna i hans hand, uppnår han visdom och kör visdom på sin hand . Om han såg att han vred moln som regnade ner på människor, skulle han få pengar och folk fick av det . Och molnen om det inte finns något regn i det, och om han är en av dem som tillskrivs staten, så gör han inte av Gud rättvisa och gör inte rättvisa, och om han tillskrivs handel, gör han inte uppfylla det som följer eller vad som garanteras . Om han tillskrivs en forskare är han skeptisk till sitt arbete . Om han är hantverkare är han en klok mästare inom industrin och människor behöver honom . Och moln är sultaner som har en hand över människor, och människor har ingen hand över dem . Och om ett moln med åska och blixtar stiger upp, ser det ut som en majestätisk härskare som hotar sanningen . Och den som ser moln falla ner från himlen och regnar ett allmänt regn, då tränger imamen in till den platsen som en rättvis imam i dem, oavsett om molnen är vita eller svarta, och när det gäller de röda molnen vid andra tillfällen är det nöd, uppror eller sjukdom . Några av dem sa, ”Den som såg moln som steg upp från jorden till himlen medan jag förblev ett land, då indikerar det godhet och välsignelse, och om visionären vill resa, görs det för honom och han återvänder säkert, och om han är inte dold, han sträcker sig efter det som söker ondska, och några av dem sa att molnen som stiger upp från jorden ”Till himlen indikerar det resor och det indikerar vem som återvände från sin resa . Och ett mörkt moln indikerar dysterhet och svarta moln indikerar svår kyla eller sorg ….

…Och den som ser Doda på en plats som är mycket stor, han kan vara bredvid en stat ….

…Han trodde att han skulle vara en av de mest minnesvärda människorna för hadith, så han var också för dig 101 – Imam Al-Hadith Al-Jahbadh Abu Zar’ah Al-Razi ansågs vara en av världens djurhållare, så vad är Guds välsignelse över honom i det och vad säger han? Han sa : Jag såg vad sovaren såg ut som om jag befann mig i profetens moské – må Gud välsigna honom och ge honom frid – och som om jag torkade min hand på profetens predikstols predikstol – må Guds böner och fred vara över honom – sätet och bredvid det, som jag sedan fångade, så hans berättelse handlar om en man från folket i Sijistan som var med oss ​​i Harran . Han sa : Du är bekymrad över profeten hadith – må Guds böner och fred vara över honom – och följeslagarna och Taabi’een. Vid den tiden lagrade jag inte mycket av frågorna om Al-Awza’i, Malik, Al-Thawri och andra. Då menade jag det efter (2). Visionen uppfylldes och han blev en av de mest minnesvärda människorna för haditer , tills Imam Ahmad sa om honom : Han memorerade mer än sex hundra tusen haditer….

Om han ser en död som klagar på huvudet, är han ansvarig för sin vårdslöshet när det gäller sina föräldrar eller sin chef, och om han klagar på halsen, är han ansvarig för att slösa bort sina pengar eller hindra honom från att bli vän med hans fru . Om han klagar på sin hand, är han ansvarig för sin bror, syster eller partner, eller den ed han svor vid att ljuga . Om han klagar bredvid honom är han ansvarig för kvinnans rätt . Om han klagar över magen är han ansvarig för faderns och släktingarnas rättigheter och för sina pengar . Om han ser att han klagar på sin man, är han ansvarig för att spendera sina pengar utan Allahs nöje . Om han ser honom klaga, hans lår, då är han ansvarig för sin klan och avskurna livmodern, och om han ser honom klaga på benen, är han ansvarig för hans förstörelse av sitt liv i falskhet ….

…Gruva Att se gruvor i en dröm antyder att din fiende kommer att försöka förstöra dig genom att sprida dina tidigare skandaler . Om du stod bredvid en gruva i en dröm förutsäger detta att du kommer att göra en misslyckad resa . Om du drömmer om att du letar efter en gruva förutsäger detta att du kommer att delta i en misslyckad, förlorad handel ….

…Och den som ser att han har blivit domare har orsakat honom skada och lidande, och om han är en vetenskapsman som förtjänar rättsväsendet, då kommer han att bli domare och hans villkor rättas, och den som ser en välkänd domare, han kommer att drabbas av gott och välsignelse. Och den som ser en domare som går in eller sitter bredvid honom eller en hög plats, då är det äran och staten, och kanske domarens vision indikerar en tvist och tvist, och om patienten ser att domaren har skickat en kallelse, kan vara hans deadline…

…Murverk Om du drömde om att se en grupp som gjorde det möjligt för frimurare i sin traditionella klänning, betyder det att andra står bredvid dig för att skydda dig från livets ondska ….

…Pennan : indikerar vad en person kommer ihåg och härskar genomförs på grund av det, såsom linjalen, läraren, linjalen, tungan, svärdet och manbarnet . Och kanske indikeras av dhikr, och utbudet är hans spermier och vad som står i det . Kanske angav han spåret, fingrarna till sina män och hans tillförsel av sitt utsäde, men det leder till sanningarna i hans tolkning med de skriftlärda fakta och ökningen av visioner och samvete, och vad som är i uppvaknande av förhoppningar . Och det sades att pennan indikerar kunskap . Den som ser att han har slagit en penna, han kommer att träffa en flagga som matchar det han såg i sina drömmar om att han skrev den med den . Och det sades att det ingick en garanti och en garanti, för Gud den Allsmäktige sa : ~ Och du hade inte dem när de kastade sina pennor, vilken som helst som skulle vara borgensmannen för Maria .~ Och det berättades att en man sa till Ibn Sirin : Jag såg som om jag satt med en penna bredvid mig, så jag tog den så jag skrev med den och jag såg en annan penna till höger, så jag tog den och skrev med dem båda och han sa : Är du frånvarande? Han sa ja . Han sa : Det är som om du presenterades för honom . Om en författare ser att han har en penna eller en penna i handen, försäkrar han fattigdom för sitt hantverk . Om han ser som om han har dragit nytta av hela skrivinstrumentet, drabbas han av att skriva med ett inkluderande ledarskap som överträffar hans kamrater från boken . Och så var alla som såg att han hade dragit nytta av ett verktyg av sitt hantverk var säkra från fattigdom . Om han ser att han har slagit ett universitetsyrke kommer han att uppnå ett universitetsledning där . Och järnvägen med vilken pennan skärs, indikerar den avundsjuka väskans son . Och det sägs att den som såg en järnkniv i handen, skulle återvända till en kvinna som hade lämnat tidigare . För Gud den Allsmäktige säger : ~ Säg: Var sten eller järn, eller skapa saker som kommer att växa i dina bröst, och de kommer att säga Han som tar oss tillbaka, säg vem som bröt din fasta första gången .~ Pennan är kommandot och förbudet och vårdnaden över varje hantverk, och pennan värderar allt . Man sa att pennan föddes som författare . Och när en man såg som om han hade förvärvat en penna, berättade han om sin syn vid en korsning, och det blev sagt till honom : En pojke som lär sig god kunskap föds dig . Aldoah : Fajadmh och nytta av en kvinna, och som tidigare föddes . Den som ser att han skriver från en trumma, köper en piga och har samlag med henne, och han har ingen långsamhet och ingen ställning, och det sägs att den som såg att han slog en trumma, han kommer att gräla med sin fru eller någon annat . Om han då var ett bra vittne gifte han sig med en släkting till honom . Och det berättades att en man såg som om han var lämplig för ett löpband, så han berättade om sina visioner vid en korsning och hon sa : Det här är en man som kommer till männen . De flesta av kommentatorerna sa att dawaten är en fru och en skakad, liksom bläckhuset . Pennan nämns, även om hans fru var hennes pengar eller förmån, eller hennes oro och hennes lidande, särskilt om hans ansikte eller hans kläder var svarta . Dowel kan indikera såret, pennan på strykjärnet och hur lång tid det är, för den som ser att hans kropp har en ring, och han härleder från den med pennan, och den som ser att han skriver i en tidning, ärver han ett arv . Gud den Allsmäktige sa : ” Detta är i de första tidningarna, Abrahams och Mose papper .” Om han ser att han skriver på Papyrus är det otacksamheten mellan honom och folket . Och om han såg att imamen gav honom pappersvaror, så uppfyller han ett behov av honom, då lyfter han upp det till honom . Al-Qurtas indikerar en tvetydig fråga, för den Allsmäktige säger : ~Du ska göra det klart för Qratis .~…

…Pennan är i en dröm kunskap och befallning och förbudet och väktaren . Om en författare ser att han har en penna eller tidning i handen är han säker från fattigdom . Till tjänst för en kung . Och pennan utvärderade allt . Man sa : Pennan föddes som författare . Och den som ser att han har slagit en penna, han kommer att träffa en flagga, och om han skriver med den, kommer den pennan att vara i betydelsen av de vetenskaper som skrivs med den . Och pennan är ett tillstånd . Och den som ser en penna med en penna bredvid sig i sin hand, då är han en bror att träffa honom, och om hans mor är gravid, sätter hon en bror . Pennorna är en garanti för den som såg den . Och den som ser en penna i sin hand och tar den från myndighet, då får han en hiss och ett befallning i kraft . Och pennan med bläckhornet föddes som en hane . Och pennan pekar på en ed att svoren av den som såg det med sin hand, för Gud den Allsmäktige säger : ( N, och pennan och vad de ställer ). Om författaren tror att en olycka inträffade med sin penna, ligger hans tolkning i hans liv och hans hantverk . Och bitarna kan ha pekat på spåret och fingrarna på tjurarna . Och pennan indikerar generositet och generositet, eller på fiendernas seger . Och visionen om kraftpennan i en dröm indikerar en ed att svära . Kanske visade hans vision vetenskap, bevarande och vördnadsvärd industri, och kanske lång livslängd och försörjning ….

…Poängen med dyrkaren är den som ser i en dröm att han ber österut, för han är en man med dålig skolgång, mycket blekande människor, som vågar synda eftersom han gick med judarna . Och om hans ansikte är mot det som ligger bredvid öst, då är han en man av innovatören, och öst är de kristnas qiblah, och om hans ansikte från det följande är Kaabas baksida, då avvisade han islam genom att begå en stor synd eller en falsk ed . Eller förtal av en kvinna som är gift och inte undviker omoral, och magierna har låtit sig begå alla förbjudna handlingar . Om han ser att han inte känner kyssen, är han partisk i sin religion . Om han ser att han ber mot Kaaba, är hans religion rättfärdig ….

…Det är sällsynt att han berättade att vissa kungar såg i sin sömn som om han hade en gryta i sina händer och det fanns mat och en mus bredvid hjälparen som släppte sin synd i maten och vände sig om och sugade den upprepade gånger, så jag vaknade undrade upp och han hade sett innan han var i sitt tält som om han var i sitt tält hälften av det på landet och hälften av det i havet så han kallade en korsning och berättade för honom den andra visionen. Han lovade honom att om du trodde på din vision, skulle du vara en suverän och folket i landet och havet lydde dig, så det var så och han glömde vad han hade lovat. När han först såg den ovannämnda drömmen kom han ihåg den korsningen, och han skickade bakom sig och sade: ~Jag glömde vad jag lovade dig, men han korsade den här visionen och jag har vad du vill.~ Så han sa till honom att korsningen sa till honom att ta med Mellan din hand är musen med ett öga och jag visar dig maten och dess hjälp. Han förde mig in i harem, så han förde honom in i harem. Sultanen beordrade att han dödades och prydde korsningen med något stort ….

…Det är sällsynt att han berättar att en man somnade och att det fanns en vaken följeslagare bredvid honom. Han tog med mjölk i en skål och lade den och skar huvudet på en vattenmelon och lade kniven på mjölkskålen och väntade på att hans följeslagare skulle vakna. Han såg något som kom ut ur hans följeslagares näsa som en fluga och inte uppnådde vad det är . På en bro som slogs av järn mitt i ett mjölkhav, undrade hans kamrat och visste vad han såg, han kom ut ur sig själv och återvände till honom ….

…När det gäller fötterna, utsmyckningen av en mans pengar, hans rättfärdiga gärningar och hans hemlighet, deras fingrar bredvid honom och hans unga män, den som ser dem från Zayn eller Shane, då ska han tolka det ….

…Helvete: Den som ser i en dröm att han har gått in i helvetet, då begår han stora synder . Om han kommer ut ur det utan att ogilla det, hamnar han i världens bekymmer . Och den som ser elden närma sig, han kommer att hamna i en härskares nöd och prövning, och han kommer inte att skonas från den, och han kommer att drabbas av en fin och grov förlust, och han är en förkunnare för honom att omvända sig och återvända från det som finns i honom, och om han går in i det, kommer han att åstadkomma de stora synderna och omoralerna som den Allsmäktige har föreskrivit honom gränsen. Han talar omoral och ondska . Och om han ser att han gick in i det med ett leende, då är han korrupt, tyranni och lydar inte den Allsmäktige Gud . Om han ser att han fortfarande är låst i helvetet, är han fortfarande i denna värld fattig och berövad, han ber inte eller fastar och nämner inte den Allsmäktige Gud . Och om han såg att han åt från Zaqqums helvete och dess bröst och dess pus, då kommer han att vinna orättfärdighet och utgjuta blod, och hans angelägenheter intensifieras mot honom . Och den som ser att han är svart ansikte och blåögd i helvetet, då kommer han att följa fienden till den Allsmäktige Gud, och han kommer att förödmjukas och svärta sitt ansikte bland människor, och Gud den Allsmäktige kommer att straffa honom i det följande med sitt fel. . Och den som personligen ser helvetet i sömnen, var försiktig med sultanen eller den barmhärtigaste vrede . Och den som ser som om han har kommit in i helvetet, då kommer han att rensas från varje synd som han inte ångrade sig från, och om han ser att han har kommit ut ur helvetet kommer han att ångra sig från synderna, så om han dricker av dess dricker eller åt av dess mat, begår han fortfarande synder eller söker kunskap som blir en katastrof för honom . Och helvetet i en dröm är ett tecken på att positionen har försvunnit i denna värld, och kanske indikerar den fattigdom efter rikedom, ensamhet efter mänskligheten, faller i motgångar, permanent fängelse och skam i denna värld . Om hon anger hustrun var hon en bråkmakare, och om hon indikerar försörjningen är hennes förtjänster förbjudna, och om hon anger huset ligger det bredvid folket med omoral och oaktsamhet . Om det indikerar sjukdom är konsekvensen döden med ett dåligt slut, och om det indikerar tjänst är det med en orättfärdig myndighet, och om det indikerar kunskap är det kätteri, och om det indikerar arbete var det en oacceptabel handling, och om det indikerar barnet var ett barn av otukt . Och inträdet till helvetet kan indikera samma fråga efter rikedom, och det indikerar kätteriets och omoralens hus, kyrkan, försäljning, eldhus, duvor, garverier, slakterier och ugnar som används för att tända eld till en fördel, och deras inträde indikerar seger med önskningar . Likaså kan al-Hatimah och al-Hatata vara den som tänker al-Hamz, al-Malaz och al-Majmiyyah och Jhannam för de otrogna och hycklarna . Och Saqr förklarar att han lämnar sanningen och fördjupar sig i det som inte betyder och förnekar domens dag . Och priset på demoner och de som skapar sin moral . Och avgrunden är ett tecken på underskattning i mått och balans, eller för dem vars våg är lättare och inte belastar dem med goda gärningar . Och helvetet är för dem som dominerar och föredrar den här världens liv och det lägre greppet om mästare av hyckleri, om han äter hennes huvud eller dricker dem som tvättar henne, eller om hennes skorpioner biter honom, eller om hennes liv slår honom, eller hans hud ändras till hennes folks skinn, eller han dras i ansiktet, eller vänds tillbaka från att stiga upp på huvudet, eller slås på sin plats Eller, dess kundlistor fördömde det, för allt detta och liknande är bevis på innovationer i religionen, förtryckarnas deltagande, efterlevnaden av de troendes lagar, skapandet av polyteisternas och hånarnas moral, profeternas motsägelse och de fromas övergivande, religionens frånfall, Guds eländighet pengar från den förtjänta och olydnad från världens Herre eller förnekandet av hans herravälde och hans makt och liknar honom med hans skapelse, må han bli förhärligad och upphöjd, och att se ägaren till eldvaktaren är en indikation av den som flyttade in i hans c kapacitet eller matade honom med något gott med kärlek till Gud den Allsmäktige och hans budbärare och till de troende och sultanen, och på avståndet från hyckleri och avsägelse från synder, synder och nycklar efter vilseledande och svartsjuka i religionen, om han såg kassör, fred vare med honom, kommer till honom. Han indikerar hans säkerhet och säkerhet från sin eld, och om han ser honom vända sig bort från honom eller ändra honom i ansiktet, indikerar han att han har inträffat i det som kräver hans eld . Och Helvetes skattkammare är förvaltare, vårdnadshavare, soldater, assistenter, polisägare, föräldrar och släktingar . Och den som såg att Malik tog sin sida och kastade honom i elden, då kräver hans syn förödmjukelse för honom . Om han ser att han har kommit in i helvetet och lämnat det, kommer han att komma in i himlen, om Gud vill, eller så begår han en synd och omvänder sig från den . Och om han ser att hans kroppsdelar talar till honom, så är det ett bevis på tillrättavisning för synder och vakenhet till det härländska ….

…I en dröm är hon en kalif, minister eller president . Och kanske kommer någon som såg det in i det . Och den som ser Kaaba, detta indikerar för honom ett gott som han kan erbjuda eller hantera för hans räkning . Och om han ser att han ber i det, är han säker från fienderna och blir bra . Om han går in i det gamla huset kommer han in i kalifen, och om han tar något från honom får han något från kalifen . Om han ser en av dess väggar faller den, vilket indikerar kalifens död . Och att titta på henne är säkert från vad han fruktar . Och om han såg att han hade stulit ett granatäpple från Kaaba, skulle han komma med ett mahram . Och om han ser att han är bland de döda i Makkah, frågar de honom, då kommer han att dö för martyrskap . Och om han såg att det var nyare i Kaaba, är det en katastrof som den största imamen skulle drabbas av . Om han ser att Kaaba är i sitt hem är han fortfarande myndig och har ett rykte bland folket . Och den som ser att han ber över Kaaba, då avviker han från sin religion . Och den som ser att han saknar Kaaba, då är han mot Sunnah av Guds budbärare, må Gud välsigna honom och ge honom frid . Och den som ser Kaaba har förstörts, han överger bönen . Och den som ser Kaaba som en minskning, ökning eller en snedvridning av dess position eller en förändring från dess tillstånd, detta är hans tolkning i imamen . Och den som ser att han har turnerat i Kaaba eller utfört några av ritualerna, då är han god i sin religion . Och den som ser att han är på väg mot Kaaba, då kommer han till det som är lämpligt för hans religion och värld . Och ange moskén och moskén eftersom det är Guds hus . Och om han ser att Kaaba har blivit hans hem, kommer människor att söka efter det och tränga sig vid hans dörr för en kraft som han uppnår, en kunskap som han lär ut eller ett arbete som han gör . Om han var en slav, befriade hans herre honom . Och den som ser att han strövar omkring det eller gör en handling av dess ritualer, han har tjänat en härskare, en lärde, en tillbedjare, en förälder, en mor eller en mästare med rättfärdiga råd ….

…Han betecknar i en dröm orsakerna till hög och höjd, och önskan i denna värld och det följande, och indikerar kanske stadierna av resan, resenärernas hem som de tar till statusstatus och scenstadium, och kanske livets dagar som leder till slutet, och det kan indikera husets tjänare och tjänaren . Den som klättrar en okänd trappa, når slutet av den och är sjuk, han kommer att dö . När det gäller att gå nerför trappan, om han var en resenär, kom han från en resa, och om han var president, steg han ner från sitt presidentskap och blev avskedad från sitt arbete, och om han var en ryttare som gick på fötterna och om han hade en sjuk kvinna som dog, så gick han ner på henne om han var patienten och om han skulle gå till ett känt ställe eller till sin familj och hans hus återhämtade sig från sin olycka och om hans härkomst var till en okänd plats som han inte kände till, eller till ett dött folk som han kände, då som nämnts ovan, och om han faller i ett hål eller en begravd brunn till ett lejon som slukade det eller till en fågel som kidnappade honom, då trappan är hans livs dagar . Och lådan om den var av mjölk var bra, och om den var från belöningen, gillades den inte . Några av dem sa : Riktning är goda gärningar, varav den första är bön, den andra är fasta, den tredje är Zakat, den fjärde är välgörenhet, den femte är Hajj, den sjätte är jihad och den sjunde är Koranen . Och allt slam är i goda gärningar om de är av lera eller mjölk, och det finns inget gott om de är av tegel . Och spridningen i leran är för den heliga en höjd och stolthet med en skuld, och för handel en vinst med en skuld, och om den är av stenar, är det en upphöjelse med en grymhet av hjärta, och om den är av trä, då är det en höjd med hyckleri och hyckleri, och om det är av guld, då får dess ägare sitt tillstånd, fertilitet och godhet, och om det är silver, kommer han att få intill mig numret på varje promotor, och om den är liten, den kommer att erhålla varor från denna värld . Och den som stiger upp i Maraqah kommer att dra nytta av förståelse och skicklighet som kommer att höja dem båda . Och det sades : Graden är en asketisk man som dyrkar, och den som närmar sig honom kommer att uppnå en hög status och asketism . Och varje grad för guvernören är staten . Och de byggda trapporna indikerar underlättande saker . Och om trätrapporna blev en konstruktion, visade det att det var orubbligt i frågor och du skulle dölja vad man hoppas skulle vara . Och att stiga uppför trappan är en höjd som uppnås gradvis . Och betyg är hem i himlen . Och den som går uppför trappan efter det, han kommer att leva i flera år över deras antal . Och de fem nivåerna är de fem dagliga bönerna, så vad som än hände i dem finns i bönerna ….

Om han ser en begravning gå i luften, dör en tunn man i främmande ställning, eller en president eller en hög forskare som kommer att bli blind för människor ….

…Bollen indikerar i en dröm ett gräl och en värld som människor avvisar och andra kräver . Kanske indikerade det resor och rörelse från plats till plats . Och hon är en man, och om hon kommer från en människa, då är han en president eller en forskare . Att spela med bollen är krångligt, för den som spelar med den, när han tar den, hamnar han i marken ….