…En bil Om du drömmer om att du kör en bil i en dröm förutsäger detta att du hotas med förlust på jobbet eller infektion med sjukdom . Om du faller från en bil kommer tråkiga nyheter snart . Om du drömmer om att se en trasig bil kommer du att misslyckas i viktiga frågor och projekt . Om du köpte en bil betyder det att du kommer att återupprätta dig i din tidigare position och position, men om du sålde en bil i en dröm, indikerar detta förekomsten av misslyckade förändringar i dina problem och affärer . Om du drömmer om att du kör i en bil, indikerar detta att du kommer att vara orolig under Sarahs situation och du kommer att göra en förändring i dina angelägenheter . Och en sådan dröm innehåller en stor risk för klumpigt beteende . Om en bil går sönder med dig kommer din njutning av nöje inte att sträcka sig till de höjder du förväntar dig . Om du flyr från uppfarten indikerar det att det är tillrådligt att undvika en konkurrent så mycket du kan tillåta dig att göra det . Om en tjej söker efter en bil kommer hon att besvikna sina mål att förföra någon till hennes fördel . Om du drömmer om att se bilar betyder det en förändring och en snabb följdförändring . Om du kör i en bil indikerar detta att resan du organiserade när du mediterade kommer att ske under annan vård än den du har tagit hänsyn till . Om du tappar en bil betyder det att du kommer att lyckas med några viktiga projekt som kommer att fylla dig med självkänsla . Om du drömmer om sovvagnar betyder det att din kamp för att samla rikedom återupplivas av önskan att tillfredsställa själviska och omoraliska principer som du måste övervinna och kontrollera . Om du ser vagnar i dina drömmar betyder det att någon verkligen är intresserad av att orsaka problem . Om du kör bil förutspår detta att konkurrens och svartsjuka kommer att genomsyra din lycka . Om du står på trottoaren medan du går betyder det att du kommer att försöka bedriva en handling som är implicit farlig, men om du fortsätter utan olyckor kommer du att lyckas . Om trottoaren är hög kommer din fara att bli mer uttalad, men om den är låg kommer du att nå ditt mål dåligt ….
Drömmer om Kör över av en bil
(126 betydelser av drömmar om Kör över av en bil )…** Profetens vision, må Guds böner och fred vara över honom, orsaken till hans sjukdom … Bland hyckleriet är profetens vision, må Guds böner och fred vara över honom, i hans sjukdom att smärtan som drabbade honom orsakades av trolldom. Enligt Hisham bin Urwa, på sin fars myndighet, på Aishas myndighet – må Gud vara nöjd med henne – sa hon : Magin hos Guds budbärare, må Gud välsigna henne. På honom och honom kallade en jud från judarna i Bani Zureik Lapid bin Al-Asam som sa : Fram till Guds budbärare, må Guds böner och fred vara över honom, föreställde sig att han gjorde något och vad han gjorde, även om det var en dag eller en natt, Guds budbärare, må Guds böner och fred vara över honom, kallas, sedan bönfallas, sedan kallas och sa sedan Aisha : Jag kände att Gud hade gett mig tillstånd när jag frågade honom om det. Två män kom till mig, och en av dem satt vid mitt huvud och den andra vid mitt ben, och han sa att den vid mitt huvud till den vid mitt ben eller den med en man som sa till den vid mitt huvud : Vilken smärta är mannen? Han sa : Från sin medicin? Han sa : Labaid bin Al-Asam sa : In Han sa : I Mashtat och Mushatta sa han : Det är nödvändigt att gå ut. Han sa : Var är han? Han sa : I brunnen hos Dhi Arawan. Hon sa : Då kom Guds budbärare, frid och välsignelser över honom, till henne med några av hans kamrater och sade sedan : O Aisha, av Gud, för hennes vatten är henna och som om hennes huvud är siktat. Demonerna . ”Hon sa : Jag sa : Åh Guds budbärare, brände du inte honom? Han sa : ” Nej, jag har botat mig och jag hatade att provocera ont mot människor, så jag befallde det Vent ). På myndighet av Hisham bin Urwa på myndighet av sin far på Aishas myndighet – må Gud vara nöjd med henne – sa hon : Guds sändebud, må Gud välsigna honom och ge honom frid, tillbringade sex månader på att han var kommer och kommer inte, så två änglar kom till honom, och en av dem satt vid hans huvud och den andra vid hans fötter, och en av dem sade : Vad är det? Han sa : Matboub sa : Vem är hans medicin? Han sa : Labaid bin Al-Aasem sa : Vad? Han sa : kam och komber i torkade sorteringar sa i en källa Dhiroan under Raovh väckte profeten fred över honom från hans sömn, sade han : ( dvs. Aisha Såg du att Gud Oftana i Ostftith ) och förde brunnen och beordrade honom att tas ut, sa han : ( Denna brunn, som visade henne Gud som om dess vatten Henna grät, som om huvuden siktades av djävulernas huvuden. ( Så Aisha sa : Om du var som om du tänkte sprida sig, sa han : ( När det gäller Gud har Gud sparat mig och jag hatar att provocera människor ont från det. ~…
…Uttryck och uttryck tillämpar ordet ( uttryck ) särskilt på tolkningen av visionen . Uttrycket är : övergången från synbar syn till dess inre . Detta är Raghebs åsikt . Det sades : det övervägande av saken är anses vara några av det även blir en viss förståelse för detta är berättad av al – Azhari . Ursprunget till uttrycket härrör från : lektioner , som övergår från händelse till händelse , och team av lingvister mellan vatten och förbi vatten, de sa : vattnet överstiger ett bad eller ett fartyg eller annan så kallad : transitering . De sa : tänk på att lektionen är fallet som når ut från betraktaren för att veta vad som inte är scenerna . Det stod : korsade alla mildringar tolkade visionen . Och : korsas genom att betona överdriften i den . I den download ~ Om ni passerar över till visionen om ~ (1) som du ber till en slut och du kommer att minnas hennes pengar . Korsningen : namnet på en skådespelare från och med lagen , sa : genom visionen och korsade alla tolkade ord . Abu Bakr var må Allah vara nöjd med honom av de mest framträdande följeslagarna kända tolkningar av visioner och uttryck, och hur är hans lärare Allahs budbärare, läraren för nationen alla , har beskrivits som en av följeslagarna, som i den ~ erövring ~ (2): ~ En av de uttryckliga folkets syn efter budbärare Allah över honom ~ . Det är också ökänt för deras ord, visioner av Imam Abu Bakr Muhammad bin Sirin Ansari Basri lojalitet, född 33 av den avlidne år 110 av och tillskrivit honom en bok ( uttryck för syn ), tryckt och nämnt av Ibn al – Nadim i indexet , som är boken som rullar mellan hans folk på uppdrag av : ( lagprat i tolkningen av drömmar ), och se flaggknappens totala (25 \ 7 ) hitta adekvat översättning enligt en mäktig Zrcelli och slutade där andelen icke – giltigheten av böcker Ibn Sirin . En annan värld är : Abdul Ghani bin Ismail Nabulsi, en av sufierna , och har många publikationer inklusive : ( parfymande varelser i en dröm ) innehåller saker och uppfattningar och namnen på kvinnor och kvinnor kanske inte bara förekommer sällan som det kan vara omöjligt att se en del av efterlivet och detta och att det var sufierna. Det är sant att det sägs att det har uppfyllts och ökat på detta område , och många författare har berömt hans arbete, såsom professor Muhammad Qutb , då Jag säger : I den här delen kommer jag att prata om uttrycksmetoderna och de nödvändiga saker som måste tillhandahållas vid korsningen , och innan detta påpekar jag att det finns många moderna och gamla uttryck , jag letar inte efter detta i deras namn, men jag kommer att prata om det tillvägagångssätt som många av dem följer genom min uppföljning av detta ämne . . Jag säger : Mabro visioner nyligen uppdelad i tre sektioner : 1 – Avsnitt I : Ägarna av detta avsnitt återspeglar inte bara en liten skygga från uttrycket och stänger dörren lära uttryck , och att han fick höra en fråga om uttrycket och kvalitet svarade : den insikten ras med en och hindrar inlärning , och destination denna fråga vi har hört från någon gammal Mchaikhana värderade Gud har förbarmande med dem som dog , och välsigna oss i nuvarande ålder . B – Avsnitt II : The Hola Till skillnad från den första sektionen , expanderar uttrycket , och retorik frågan om visioner i varje rådet , Palmchaffhh, transport, och även genom att skriva till ägaren eller någon annan , och en del av Hola fynd berättar utmanade genom tolkning och hur tolkningen av den vision som är ansvarig för dem . C – Avsnitt III : sektion mellan Hola och Hola korsar men endast Palmchaffhh , och kräver att ägaren av visionen är flytande och förhindrar överföringen bara smalt , och Hola , så mycket obehindrat uttryck : och berätta om hur tolkningen ibland . Kanske den överseende i uttrycket av visioner , och öppna dörren vid varje styrelse och en föreläsning något olycka i dessa dagar , och här är jag inte mot uttryck för visioner som vetenskap , men mot förmånlig behandling i uttrycket av visioner , och öppna den dörren alls styrelsen och föreläsnings något olycka i dessa dagar och här är jag inte mot uttrycks Visions som en vetenskap, men mot överseende i uttryck, inte utreda, inte ber om tillståndet i den visionära och frågar om vision, dess ordalydelse och dess tid. Det här är saker som krävs för korsningen för att möjliggöra ett optimalt uttryck , och därför hittar du bland uttrycken som tolererar hörselvisioner som säger att graden av korrekthet i hans uttryck genom att läsa det inte överstiger femtio cent !! Jag säger inte att endast Almtsahlain är skyldig , utan att det första avsnittet liksom ägarna har fel – enligt min ödmjuka åsikt – Termen visioner inte bara urskiljning , utan urskiljning och lär sig och öva färdigheten att vinna och utveckla och behärska , de skiljer sig från en person till en annan ; Ja, det är urskiljning när Josefs son, Jakob, dem fred och välsignelser från den Allsmäktige sa ~ Ijetbik som din Herre och lär dig tolkningen av samtal och nåd för dig och hela Jakob, som fullbordats av föräldern av Abraham och Isak att din Herre vet, klok ~( Yusuf : 6 ). Ibn Abbas sade i sin tolkning ( och lär dig tolkningen av samtal ) någon av uttryck för synen , och lär dig så väl som att veta vad folk tolkar honom tala (3)). Ja , det är urskiljning när Jakob , och när Abraham och Daniel och Muhammad över dem som profeter och fred , liksom kamrater när Abu Bakr, må Allah vara nöjda med honom och Omar ibn al – Khattab och Othman bin Affan och Ali ibn Abi Talib och Abdullah bin Abbas och Abdullah ibn Amr ibn al – Aas och Anas bin Malik Salman al-Farsi, Huzaifa bin al-Yaman, Aisha al-Siddiq, må Gud vara nöjd med dem alla , och andra . Men när andra inte gör det . . . , Är inte allt det en firaasa , men den innehåller firaasa , inspiration , och avdrag från Koranen, Sunnah, språk , ordspråk , och andra saker som är kända för alla som är intresserade på detta område . Kom till höger enades om att prata om Abu Hurayrah, må Allah vara nöjd med honom sade : Jag hörde Allahs budbärare vara över honom säga : ~ inte bara profetia kvar av missionärerna ~ , de sa : Vilka missionärer? Han sa : ”Den rättfärdiga synen ” (4) och detta är Bukharis formulering . Det datum Imam Ahmad frid vare med honom, sade han : ~ drömmar ses av muslimska eller se honom ~ (5). Betydelse : att uppenbarelsen avbruten av hans död fred vara med honom och förblir vad det lär honom vad som bara kommer att vara den vision som den troende ser , liksom inspiration, nyheterna eftersom det kommer att lokaliseras inte profeter berättade också för profeten fred vara över honom i den ålder som ordspråket har varit i FN före dig Mahdthon – någon visionär och det sägs : har rätt och Bukhari sa : att vara rätt på deras tungor . Det var inte i min nation, inklusive en av Omar bin al- Khattab var ~ överens om (6). Han berättade för många av de heliga om Omowo frånvarande , fick också höra denna inspiration , vi kan fråga, vilken inspiration och varför säga idag ? Jag säger : Imam Ibn Hajar sa i Al-Fath : Hemligheten var i inspirationscykeln på hans tid, må Gud välsigna honom och ge honom frid och dess överflöd efter honom , övervägande av uppenbarelse för honom, må Guds böner och fred vare med honom, som var vaken och ville visa mirakel från honom , så det var lämpligt att ingenting hände honom under hans tid , och när uppenbarelsen avbröts av hans död föll inspirationen för vilken Gud har utpekat för säkerhet från förvirring i det .. och att förneka att detta hände trots dess överflöd och hans berömmelse är arrogans hos dem som förnekar det . Ibn Hajar redogjorde i al-Fath för skillnaden mellan inspiration och vision och nämnde att inspiration är : vad som rör hjärtat till en vetenskap att han är frestad att agera utan slutsats. Abizaid Dabbousi av imamer i kranen , sade att allmänheten att det är inte tillåtet att agera först när det har alla argument i dörren är tillåtet , och sade ord förra Shinar . han var Profeten fred vare med honom ibland skära vision följeslagare Viabbarha en det antingen på hans ord , Och detta är från frågan om utbildning från honom, må Gud välsigna honom och ge honom fred, och vad som berättas om detta är vad som rapporterades av Ibn Sh Wahab sa : såg profetens fred vara över honom en vision Vqsa till Abu Bakr sa : ~ O Abu Bakr , jag såg som om jag föregick dig och jag Vsbaktk grad Bmrqotin och en halv ~ och hemostats : klass . Abu Bakr sa : O Allahs budbärare , Allah Iqdk till hans barmhärtighet och förlåtelse, och jag lever efter dig två och ett halvt år . Denna hadith nämndes av al-Suyuti i de viktigaste egenskaperna och tillskrivs den till Ibn Saad, men den är mursal (7). Det här är en firaasa från Abu Bakr . Ibn al- Qayyim sa sin bok ( landningsbanor ) (8): ~ Fysiognomin var och kommer att förbli hemstatus :~ Akta dig för tillbedjan och du är vi ~(9), och det bara för att det är Guds ljus som slänger i hjärtat av sin tjänare skiljer han mellan rätt och fel och nuvarande arbetslös och uppriktig och falsk . den nuvarande arbetslös och säger : strömmen är prydd och analys, de arbetslösa mot honom , sade : kvinnor störde alla tomma ornament är arbetslösa , och menande att han skiljer mellan en sak och mot honom, och denna fysiognomi enligt troens kraft , det var starkare tro att det är en urskiljning . Ibn Masood kan Allah ha sagt om honom : Avars folk tre : Aziz Yousef, där han sade till sin hustru : ( han sade att han köpte från Egypten till sin fru Akrami rastplats kan vara Infna eller vår son ) ( Yusuf : 21 ). dotter Shoaib när hon sade : ~ Astijrh ~ ( berättelser : 36). Abu Bakr i Umar, må Allah vara nöjd när Astkhalafh . det var många kamrater, Gud välsigna dem Athlon dem , och vän må Allah vara nöjd med honom i spetsen för det är den största nationens urskiljning och efter Omar ibn al – Khattab må Allah vara nöjd med honom , det är vad han sade något : jag tror också, men han sade också , och tillräckligt i Frasth OK Te Rabbo i positioner kända – vilket inte är fråga om vårt samtal (10), och som sagt även : discernment följeslagare tror fysionomi , och ut av denna typ av fysiognomi av liv och ljus, vilken Ahbhma Gud för vilken han vill av sina slavar , och levande hjärta så och upplyst kan knappast Frasth fel , detta bekräftar versen : ~ Jag tror att det var död Vohieddinah och fick honom att Nora gick in människor som honom i mörkret är inte utanför dem så väl som Zain för de troende vad de gjorde ~( Anaam : 122 ). Om uttrycket av visioner Balfrash det finns en hel del när Förfäder betyder inte att det avstår när andra , men jag har den skillnaden i termer av få och bara många , kan det finnas i denna tid av Gud ger honom fysionomi , var Jah i tal : ~ Frukta den insikten av troende, är det ses av ljuset av Gud (11). Enligt med den gudomliga hadith berättas via Abu Hurayrah sade Abu Hurayrah sade : budbärare Allah frid vare med honom : att Gud sa : Det är ovanligt att jag och Leah var Aznth krig , och närmare min tjänare, något som jag gillar till än vad som antogs av honom , och fortfarande Abdi nalkas Balnoavl tills jag älskar honom , om jag älskade dig hörde att han hör , och hans syn med vilken han ser , hans hand med vilken han slår , och hans fot med vilken han går , och bad mig att Oattiynh , och medan min söker tillflykt till Oaivnh . Vad jag tvekade om något jag är en skådespelare tvekan om samma troende hat döden och jag hatar Madsth ~(12), och att vara den som gör honom dra nytta av det de hör från vetenskap, visdom och predika de goda upplevelserna som är användbara och gör att det också ser att Guds ljus är i himlen och jorden från tillstånden att stå, hans tro och hans tro . Han sa Mark Mnari i sin bok och kommenterade samtalet som föregick : ~ frukta den troendes insikt .~ fysiognomi : människans inferenskroppar och former , och färger och hans ord , om hans moral och dygder , och laster , Gud har Tepe om uppriktighet och säger : ~ om verserna i Mtosameen ~ ( sten : 75 ) och sa : ~ du vet Besimhm ( Baqarah : 277 ), som är härledningen till att säga stoet sju språk tacka , och uppmanade de sju som han byter avstånd att hålla , var fysiognomi förskingring av Arif överväga till exempel personen och identifiera fallet , som är av två typer : Den första : En typ som uppträder för en person från ett sinne att han inte känner till orsaken – och det är en slags inspiration, som kallas den uppdaterade ägaren, som i nyheterna : ” Om det finns en modernist i denna nation, då är det Omar. ”(13) Denna inspiration kan vara i ett tillstånd av att vakna eller drömma , det här är den första typen. Och sanningen är att den är : en tanke som attackerar hjärtat och studsar på det som ett hopp Lejonet är på sitt byte, och denna firaasa är enligt troens styrka . Seco nd : vara industriutbildad , det vill säga att veta vilka färger, former och mellan temperament och etik , naturliga handlingar , och visste att det var en ständig förståelse , stark på fysiognomi (14). . . Slutsatsen Jag kommer till det efter allt detta samtal . . . Det finns någon som korsar visionen med inspiration, det finns de som korsar den med inspiration, och det finns de som korsar den med industri och utbildning, men det måste påpekas här att det är bättre för en person att inte säga om sig själv att hans uttryck kommer under rubriken fysiognomi eller inspiration, för det här är själens rening, och Gud den Allsmäktige säger : ” Ren inte dig själv. du vet är skyddad ~( stjärna : 32 ). Termen visioner baseras inte bara på fysiognomi utan den är baserad och på den andra inspiration och uppfinningsrikedom i det vetenskapliga baserade uttrycket på kunskapen om Koranen och Sunna och kunskap av ursprunget till denna tolkningskonst i betydelsen eller härledningen av namnen och ett exempel på detta berättas i Saheeh Muslim från Anas ibn Malik Han sa : Guds budbärare, må Guds böner och fred vara över honom, sa: ” En natt såg jag de sovande som om jag befann mig i Uqba ibn Rafis garnison, och vi kom till Rutab från Rattab Ibn Tabab – en man från Medinas folk tillskrev honom den här typen av bra våt – Han sa, må Guds böner och fred vare med honom : Så jag vände storhet åt oss i denna värld och konsekvensen för oss i efterlivet, och att vår glada ~(15) , som är uppfylld och reglerade dess bestämmelser . Budbärarens fred är över honom det första hindret : en konsekvens, Rafie : anciennitet och glad : religionens stabilitet och slutförandet av dess bestämmelser . Något annat än hermeneutik Balostakkak : tolkning som drabbade den ordspråkiga och likheten : berättad av Bukhari i sin Saheeh från Abdullah ibn Umar att profeten, fred vare med honom, sa : ~ Jag såg som om rebellhuvudet, en svart kvinna kom ut ur den staden – tills Bmhaah sades : Mhaah av stor vikt, vilket är al – Juhfa – som är namnen på platser i staden – så jag sade att stadens pesten överfördes till det . ”(16) Muhallab sade : Detta vision av Institutionen för vision uttrycksfull. Det drabbades av idealen, och ansiktet på representationen som härrör från namnet på ( svart ), två ord : dåligt och sjukdomen om de installerades två ord med varandra till vänster ord till dig : svart, Valrcol helig fred vid hans utgång, inklusive en samling av hennes namn, och utbrottet av hennes poesi tolkade också, att det som väcker ondskan kommer ut ur staden . Hon noterade här att inte all svarthet rynkade pannan i en dröm som de visioner som jag sa till dig : du bör överväga flera saker, inklusive tid för Uppenbarelseboken, och staden var den tiden land infekterade, så beprövad Aisha, må Allah vara nöjd, sa : ~ Vi gjorde staden till en Oba land Gud ~ (17). Profeten kallade helig frid vare med honom för att förmedla Gud Abaha till den stiliga sade : ~ Åh kära för oss, staden och rör dig skyddad av den stiliga ~ (18), så att du kan se bakom synen och färgen på svart , därmed uttryckt hans härledda från suveränitet är inte från dåligt , och så vad som är viktigt här är mångfalden av uttryck och dess metoder , och mångfalden av budbärarens uttryck, må Guds böner och fred vara över honom, för visioner och budbäraren av Gud var med sina kamrater som skulle uttrycka visionen och berätta för dem orsaken till hans uttryck som föregående exempel . . . Ta också detta exempel : På Abu Musas auktoritet på profetens auktoritet, må Guds böner och fred vara över honom, sa han : Jag såg i en dröm att jag flyttade från Mecka till ett land med palmer, så han och jag gick till den punkten att det var Al-Yamamah eller Hajar. Så om Madina smackar, och jag såg i min syn att jag skakade ett svärd, så bröts hans bröst av. Han skadades av de troende på en söndag, sedan skakade en annan honom och han återvände det bästa som var. Så det är vad Gud tog med sig från erövringen och de troendes insamling, och jag såg också en ko i den, och Gud är god. Så om de är en grupp av troende på en söndag, och om godhet är vad Gud har fört med sig efter belöningen för ärlighet som Gud har kommit till oss efter dag Badr ~ . Detta är texten i en muslim (19) . Valmlahz här att profeten fred vare med honom berätta följeslagare den vision och han uttryckte det, och utbildningen av det , och som också berättas av Ahmad i sin Musnad återberättade från Anas att budbärare Allah frid vare med honom, sade han ~ jag såg när de sover se om jag Mirdif bagge var ZBH mitt svärd trasiga , har varit att placera jag döda ägare av bataljonen , och en man av folket i mitt hus dödar ~ (20),. döda budbärare Allah fred över honom Talha bin Abi Talha ägare fana otrogna , och dödade Hamza bin Abdul efterfrågan må Allah vara nöjd med honom Al-. Nawawi sade att förklara sann muslim kommentar till hadeeth av Ibn Abbas : att budbärare Allah fick mig att säga till sina kamrater : ” Den bland er ser en vision, l och berätta det för honom, ge det till honom . . . ~ Etc. (21), sade domaren :innebörden av termen gör de ofta också, som om han sa : skulle . I modern induktion medveten om vision, och frågan om tolkningen, de sade forskarna : en bärbar dator och ber att Gud välsigne honom och lära dem tolka dygd och inkluderar Enligt vad Gud allsmäktig wills att informera osynliga, och det kom i den autentiska hadith av Al- Bukhari. Han, må Guds böner och fred vara över honom, sa : Medan jag sov kom jag med en kopp mjölk och drack den så att jag kunde se vattnet . ”(22) Hadithen har redan nämnts och den var den första av Budbäraren, må Guds böner vara över honom. Han gav mjölken till kunskapen , och det är viktigt för oss här när vi pratar om lagligheten med att undervisa visionen och fråga om den vad som kom från berättelsen om Abu Bakr bin Salem att Guds böner och fred är över honom. Han sa till dem : ” Ge det. ” De sa , o Guds budbärare, detta är kunskapen som Gud gav dig , så han fyllde dig med nåd , så jag föredrog en rikedom och jag gav den Omar Han sa :“ Du var skadad. ” Här , må Guds böner och fred vara över honom, från följeslagarnas nyheter om att låna ut visioner till deras förhör av dem . Han, må Gud välsigna honom och ge honom frid, som Ibn Hajar säger i Al-Fath : Han var flytande i synens uttryck, och han hade en delaktighet i det bland dem eftersom mångfalden av detta ord inte ges till dem som tränade i det och litade på en kvinna . När han kommenterade haditen sa han : I hadithen, den lärda legitimiteten att ifrågasätta frågor och testa sina kamrater i deras tolkning . Han sade på en annan plats : den kraft av uttryck för synen , vad det innebär tillgång till några av de osedda och de hemligheter organismer (23). I korsningen också måste vara bekanta liknelser i Koranen och dess innebörd , och att överväga anmälan och ordspråk och härledning av språk och deras betydelse och vara en värld av vad som händer på tungor av människor , och det behöver korsning så väl som att lära sig mycket om tillståndet i siaren , finns det ingen brist att fråga honom om hans arbete eller hans jobb , ålder , social status och alla vad han anser vara nödvändiga är vad som framgår av kunskap om hans fråga eller dennes syn , och korsningen här är som en läkare. Om patienten håller tillbaka information om sin sjukdom kan han göra ett misstag i diagnosen och kan ordinera fel medicin för honom, och det är nödvändigt att inte skynda till frågeställaren och den ansvariga, och det rapporterades från Ibn Sirin, må Gud vara barmhärtig över honom, att han var. Om det finns en mekanism för en visionfråga där han stannade full av dagen, frågar han ägaren om sig själv, sin bransch och hans folk, och detta kan naturligtvis hända för den skickliga korsningen och det är inte synd för honom att släcka en sådan tid, och det råder ingen tvekan om att det mesta av det som berättades på Ibn Sirins myndighet inte behöver ta lång tid för att uttrycka det och överväga det. Men jag nämnde honom eftersom närvaron av detta från honom trots hans brist och hans skicklighet i uttryck är ett bevis på berättelsens betydelse, och berättelsen är användbar för att verifiera berättarens ord och lära känna hans tillstånd när det gäller rättfärdighet, sanning, rättvisa och visionstiden . . Och andra saker som kan behövas av korsningen, och inte borde vara uttråkade eller arga frågor som passerar – särskilt – när du inte vet något sätt som vätska faller så mycket i denna ålder som ett resultat av telefonsamtal från människor – man eller kvinna – inte känner dem korsningen, måste den ifrågasättas. Hans frågor om dem kan avvisas av några av frågarna och tolkas genom att störa hans integritet . Som liksom frågan om en viktig religion korsningen, och administratören måste ärlighet i svaret Vslah man eller onda, med en stark relation, sade konsten : att äta honung för en muslimsk tolkning sötma av Koranen och manliga i sin hjärtat, vilket är världens otrogna sötma och Gnimetha, Valray kontrasterande av religion, trosbekännelser och länder måste – när man överför syn – färdigheter överföras till korsningen, och att berätta för honom om dess ägare, man eller kvinna, hans sociala ålder . . . Etc., och allt vad han ser som korsningen är nödvändigt för att uttrycka den överförda visionen nämndes av Ibn Hajar intresse för profeten freds över honom : ~ Från visionen om Vliqsa Oabbarha honom ~ (24) vers sa : ~ Vliqsa ~ för att påminna sin historia och följer fraktionerna tills inget kvar av dem Klipp ut effekten om du följer den . Budbäraren, må Guds böner och fred vara över honom, frågade och frågade, och han är Guds budbärare . Det kom i hadithen : En man vid namn Muti’a ibn al-Aswad såg i sin dröm att han gav honom en påse med datum , så han nämnde att till profeten, må Guds böner och fred vara över honom, och han sa : ” Har någon av dina döttrar varit gravid? ” Sa han. : Ja, med en kvinna från min son . Laith . . Hon är mor till Abdullah. Han, må Guds böner och fred vara över honom , sa : ” Hon ska föda en pojke. ”Och hon födde en pojke , så Profeten, må Guds böner och fred vara över honom, kallade honom Abdullah och Hanakah med ett datum och kallade honom välsignelse . . Denna hadith nämndes av al-Haythami i Majma ‘al-Zawaid (25) och tillskrevs al- Tabarani, och den ingick inte i någon av de nio böckerna . 77 ________________________________ (1) Yusuf : 43 (2) Ibn Hajar . Op – (434 \ 12) (3) Elvir och Zabadi – tolkning av Ibn Abbas . Op. Cit. P. 193 (4 ) Berättat av Bukhari i boken av expressionsdörr missionärer , se öppningen (12 \ 375 ) – op – berättas av 0 Ahmad i Musnad Abu Hurayrah – en referens tidigare . (5 )) Berättat av muslimer i bönboksdörren är förbjudet att läsa Koranen i böjning och nedslagning som i kärnkraften ( 4/196 ) – op -. (6 ) Berättat av Bukhari i Book of Virtues of the Companions dörren till Umar ibn al- Khattabs dygder , som i öppningen (7/42 ) – op -, och muslim i boken om dygderna till Companions door av dygderna hos Umar ibn al – Khattab, som i kärnkraften ( 15/166 ) – tidigare referens -. (7 ) Jalaluddin Suyuti – Huvudegenskaper – ( 2/115 ). (8 ) banor mellan hem akta sig för dyrkan och Thine hjälp vi försöker Muhammad ibn Abi Bakr Ayoub Zorai – Arab Book House – Beirut , i två, i (1393 – 1973 ) för att uppnå : Mohammed al – Feki . ( S. 115 ). (9 ) ljus : 5 . (10 ) جاء في الحديث الصحيح الذي أخرجه مسلم من طريق ابن عمر عن عمر قال : قال : عمر : ( وافقت ربي في ثلاث : في مقام إبراهيم وفي الحجاب وفي اسارى بدر ) انظر : النووي شرح صحيح مسلم (167 \ 15 ), ولا شك في فضله رضي الله عنه كما قال حين احتج نساء النبي عليه في الغيرة : عسى ربه إذ طلقكن أن يبدله أزواجأ خيرا منكن فنزلت الاية بذلك , وجاء في الحديث الذي ذكره مسلم أيضأ موافقته في منع الصلاة على المنافقين ونزول الأية بذلك (167 \ 15 ) وجاءت أيضأ موافقته في تحريم الخمر , قال النووي : فهذه ست وليس في لفظ الحديث السابق ما ينفي زيادة الموافقة , والله أعلم . (11 ) رواه الترمذي في كتاب تفسير القران باب تفسير سورة الحجر . ورواه الطبراني والبخاري في التاريخ , وحكم عليه الألباني بالضعف . (12 ) أخرجه البخاري في كتاب الرقاق باب التواضع (11 /341 ) كما في الفتح – مرجع سابق -. (13 ) يشير إلى الحديث الذي سبق ذكره في فضل عمر وسبق تخريجه ص 58 (14. ) Mohammad Razi Almsthr Bouktaib analfabeter – fysionomi guide till kunskap om etik människor och deras natur som om de vore en öppen bok – prestationen av Mustafa Ashour – publicerade Koranbiblioteket 21-22. (15 ) Berättat av Muslim i hans Saheeh i boka av uppenbarelsen, som i den nukleära (15 / 31 ) – op -. (16 ) Berättad av Bukhari i boken uttryck om dörren såg det där ur Keh och levande här förra ämne (12 /425 ) och i dörren : svarta kvinnor (12 /426 ) – op -. (17 ) Berättad av Bukhari i boken av fördelarna med den stadsporten av hat mot profeten fred vare med honom att staden nakna erövring (99/4 ) – op – muslim i bok Hajj och dörren till staden gynnade moroten i en bostadsstad för att förklara kärnkraft ( 9/0 15 ) – op -. (18 ) Berättad av Bukhari i boken av dygder staden , den dörren till hat mot profeten fred vare med honom att staden avtäckt som i erövringen – den tidigare referens . ( 4/99 ), som förklarats i den kärnkraftssanna muslimen . Tidigare referens . I Hajjs bok och stadens dörr gynnade moroten i en bostadsstad (150 \ 9 ). (19 ) Godkänt och uttal från Muslim See : Fath Bari , en bok i dygderna av profetia tal om tecken (627 \ 6 ) – op -. Och för att förklara kärn muslim i boken av Uppenbarelse (31 \ 15 ) • op .. (20 ) Berättad av Ahmad i resten av palm Almktherin i handflatan Anas bin Malik . (21 ) Berättat av muslim i boka av uppenbarelsen, som i den nukleära (30 \ 15 ) – op -. (22 ) medan jag sov kom jag Bakdh mjölk och drack av den tills jag ser bevattning . . Erbjudanden urladdade s. 30 . (23 ) Ibn Hajar Fath al – op – (440 437 394 \ 12) 0 (24) tillhandahåller alumna, s. 65 . (25) Al -Haythami – föregående referens – (7/184) ** Citat från Dr Fahd Al-Osaimi…
…Och den som ser att en eld, en skorpion, en orm eller en sten som faller ner från himlen indikerar att Guds plåga har fallit ner på den platsen ….
…Och den som ser att en kung eller en matriark har levt och antagit makt som han var, då indikerar detta arv från någon från hans klan, hans namn eller hans motsvarighet, och kanske har livet för den som är utsedd över dem förbättrats ….
…Och den som ser att en av hans tjänare rånade och hugg av tungan, då anger han olyckan på grund av en kär man ….
…Och den som ser att han äter kokt eller grillat kött, han kommer att få försörjning med trötthet och kanske han kommer att lida av att äta den grillade rädslan och det sägs att grillning är deras sorg och pengar är förbjudna. Hans tjänare är smittkoppor, och om han stekar en kalv, om han är en av den som söker pojken, kommer han att ge honom goda nyheter, annars är han rädd för sina fiender. Kött kommer till huset eftersom det är en sjukdom som drabbar det, då flyr det. Och den som ser att han äter dött kött och lämnar gott i sina händer, då kommer han förbjudet och lämnar sin familj och den som ser att han äter köttet från en kamel eller en kamel, då blir han sjuk och den som ser att han äter köttet av en ram som han äter av en gammal man och den som ser att han äter getkött, det blir lite sjuk, sedan återfås det. Och den som ser att han äter fårkött, då blir han lite bra. Och den som ser att han äter av getkött, han får lite gott av en pojke, och den som ser att han äter kycklingkött, då slår han pengar från fångenskap och förbjuden, och den som ser att han äter köttet från en fågel, då det Han äter en stor mans pengar, och den som ser att han äter något av vattendjuren, han kommer att träffas av en mäktig man. Det ses hos människor lika mycket som det djuret i vattendjur, och den som ser att han äter huvudet av något från djuret, påverkar det vad han inte hoppats på, och hans liv är förlängt. Och den som ser att han äter från magen, det är en inre pengar som drabbar honom och den som ser att han äter från sitt eget huvud, han äter från sin huvudstad. Han äter från sitt eget öga, för han äter från pengarnas öga, och den som ser att han äter från sin lever eller sitt hjärta, då är det begravda pengar, han äter av dem. Och den som ser att han äter mänskligt kött, han kommer att bakbita honom och den som ser att han äter spetälsk kött eller en spetälsk, då kommer han att slå sultanen med pengar och kläder, och om han ser att han äter korsfäst kött, då äter han förbjudna pengar från en dominerad person, och den som ser att han äter köttet av sig själv, då träffar han en stor myndighet. Och den som ser att han äter dött kött eller blod och fläsk, sedan slår han olagliga pengar och begår synd, och den som ser att han äter lejonkött eller hund och liknande av lejon, då kommer tolkningen av det i dess dörr, om Gud vill. komma…
…Om han ser att ett av hans ben är avskuret, är hälften av hans pengar borta eller hans styrka är borta, hans fyndighet är svag och han kan inte röra sig ….
…Och den som ser att något av djuret gifter sig med honom, då indikerar det att hans röst är större än hans förmåga ….
…När det gäller brännaren tolkas den av tjänaren och tjänaren från vilken han får medlidande med dess ägare och folk berömmer dem, så vad han än ser i den från Zayn eller Shin kommer han att återvända till dem, och om det är av metall , de är relaterade till just den metallen ….
…Och den som på sin hals ser en Koran, ett rep eller en tråd, det indikerar dygd och uppfyllandet av förbundet, sanningen, kunskapen och Koranen ….
…Vad är förhållandet mellan en troende eller en muslim , med en bra vision? Synerna är vad vi har kvar av profetdomen , och kanske budbärarens hadith, må Guds böner och fred vara över honom : ” Det finns inget kvar av profetskapet utom evangelisterna. ” De sa : Vad är det? Han sa : ~Den rättfärdiga visionen ses av en muslim eller en berättelse .~ Jag säger att det kanske hjälper i den här aspekten, eftersom det bekräftar den troende vid tidpunkten för främmande och är en hjälpar för honom och ger honom hopp om ära och bemyndigande. Därför tolkade vissa forskare Allsmäktighetens ord : Guds väktare är inte rädda för dem. De sörjer inte heller för dem som trodde och fruktade de goda nyheterna för dem i detta liv och i det följande ……. etc. Versen är att de goda nyheterna är den goda syn som den troende ser i sin sömn, och det är en bekräftelse och ett meddelande från Gud, inte som mänskliga budskap, för det är utan mellanhand, och detta är ett av tecknen Godhet för människan, det vill säga en som ser en vision och är anmärkningsvärd för hans uppmärksamhet , eller korrigerar sina misstag, och Gud vet bäst…
…Den som faller i en blodkälla : eller en ärr eller blodkruka, efter att blodet är högt över honom . Det kan inte skjutas bort, för han är i blod som drabbas av honom . Likaså varje erövrande blod som han ser på en plats av vatten, i en skål, i en skål, i ett handfat eller andra spår av rinnande och stillastående vatten, efter det är det ofta, såvida han inte ser att blodet är svagt, han drack eller fläckade med det, då är det förbjudna pengar som drabbar honom och om det ofta var blod förbannat med det . Och den som ser blod sprutat på honom, han kommer att ta emot det från den som blodet ströts på, som en gnista från eld, så det är dåliga ord som drabbar den som gör det ….
…Och den som ser att han är förlovad och var en prins, forskare eller arbetsgivare och fullbordade sin predikan, då bevisade han sitt ledarskap och sin position och uppfyllde sina behov, och om han inte förlovade sig, skulle den fråga som han bad om vara svår för honom och han kan sägas upp från sitt jobb och sin position ….
…Men om hon gift kvinna är en man inte hennes man i en dröm : den kommer in i dem eller gynnar folket i hennes hem eller hennes man från en partner eller delad född eller assisterad tillverkare att tjäna honom och hans verk ….
…Vilka är beskrivningarna av Budbäraren, må Guds böner och fred vara över honom, som kom i biografin , och som om jag såg det i en dröm, vet jag genom vilken jag såg honom verklig . . ? Jag gillade att skriva hans beskrivningar, så om någon av er såg en vision i Budbäraren, må Gud välsigna honom och ge honom frid, låt honom jämföra vad han såg med beskrivningarna, om de stämmer överens. Han såg honom och lät honom vid den tiden glädja sig och inte vara glad, och om det inte sammanfaller, såg han honom inte, och vid den tiden är visionen en syn på tolkning och enligt searens tillstånd , och dess beskrivning nämndes i flera hadiths, inklusive : Ali bin Abi Talibs hadith, må Gud vara nöjd med honom, sade han : Profeten , må Gud vara nöjd med honom, sa : Gud vare över honom, med lång och inte korta, böjda händer och fötter – det vill säga tjocka och grova fingrar – stora huvud, stora vaggar – det vill säga benen och korpuset, varje fullständigt ben är stort – långt läckt – det vill säga håret som är mellan bröstet och naveln – . Om han går går de i manschetten, som om de kommer ner från en hög som jag inte såg före eller efter den, fred vare med honom . Al-Tirmidhi sa : Detta är en bra och autentisk hadith . Mannen frågade Al-Bara : Var Guds budbärares ansikte, må Gud välsigna honom och ge honom frid, som ett svärd? Han sa : Nej, som månen . Och Ali bin Abi Talib, må Gud vara nöjd med honom, sa i en annan beskrivning : Det var inte långt, fluffigt eller vacklande kort, och det var fyra av folket, och det fanns ingen lockig katt eller en stam . Jag kryper i ögonen, kantar läpparna, svampens och axelns härliga, den nakna med läckage, händerna och fötterna böjda. Han har en ton och mjukar dem, och jag hedrar dem med tio. Den som ser honom kommer att ge honom ett vitt, och den som blandar honom med en kunskap som han älskar, han säger att hans namn har jag inte sett före eller efter honom, må Gud välsigna honom och ge honom frid . Förklara det konstiga samtalet : Almmguet : utgående längd AC : inuti en del av det i några palatskatter : svår Aljaudh Almthm : Albadn mycket kött Almkltm : Medawar ansiktsdryck : att i albumenrött Alodj : svår mörkare i ögat Alohdb : långa labia Ketd : axlar gemenskap, som vissnar läckt Det är den känsliga poesi som är som en penis från bröstet till naveln. Den tunna : de tjocka fingrarna från händerna och fötterna, de förskjutna : att gå med kraften från Jalil Al- Mushash : processorerna Aisha sa om honom : Guds budbärare berättade inte din berättelse, utan han brukade tala ord som klargör det, ett kapitel som han bevarar från den som spionerar för honom . Och Abdullah bin Al-Harith sa om honom : Guds budbärare, må Gud välsigna honom och ge honom frid, brukade skratta förutom med ett leende . På myndighet av Jabir bin Samra sa han : Det fanns en Hamousha i benen på Guds budbärare, må Gud välsigna honom och ge honom frid, och han brukade bara skratta med ett leende, och om jag tittade på honom jag sa att ögonen är mörkare, inte de mörkare . Och på honom sa han : Han, må Guds böner och fred vara över honom, brukade ha en ribbad mun, formad som ögon, besatt av hälarna . Förklara det konstiga samtalet : förvirrade ögon : ett långt snitt öga manhoos Stub : lite kött ,,,,, citerar Sunan al – Tirmidhi, Book dygder…
…** Hans vision, fred och välsignelser är över honom, för den som tog kalifatet efter honom … På Abu Hurairahs myndighet – må Gud vara nöjd med honom – han sa : Jag hörde profeten, må Guds böner och fred var på honom, säg : ( medan jag sov såg du mig i ansiktet med en hink på, så jag tog bort det från vad Gud vill, sedan tog Ibn Abi Qahfa det och tog av det. Det har två synder eller synder och att ta bort det är svaghet, och Gud förlåter honom för sin svaghet . Och tolkningen av det moderna fenomenet med profeten fred är över honom genom att kalla till Gud – den Allsmäktige – och Jihad vantro och ge råd från nationen och undervisa dem deras religion och vad som är bra för dem i den här världen och i det följande, och andra stora saker och allmänna intressen genom freden vare över honom gjorde och sedan Abu Bakr Med vad Guds budbärare, må Guds böner och fred vara över honom, brukade ta över från muslimernas angelägenheter, fullbordade han stående upp och fo uppskattade folket i avfall tills han förde dem genom dörren från vilken de lämnade, sedan skickade han arméerna till perserna och romarna, och han vann på sin tid flera segrar över dem, då var slutsatsen av hans härliga gärningar att han anförtrott kalifatet till Omar bin Al-Khattab – må Gud vara nöjd På honom – Umars mandat – må Gud vara nöjd med honom – var en av Abu Bakrs goda gärningar – må Gud vara nöjd med honom – och termen för Abu Bakr – må Gud vara nöjd med honom – var ungefär två år och två månader, och det var identiskt med vad profeten, må Guds böner och fred vara över honom, såg i sin sömn att han sjönk ner i en hink med synd eller två Sedan Umar – må Gud vara nöjd med honom – efter att han utfört muslimernas affärer i mer än tio år, och Gud öppnade de många erövringarna för honom i Levant, Irak, Khorasan, Egypten och andra regioner, och Gud förödmjukade nationerna i otro och utan byråer, och han hanterade affären av muslimerna. Hassan var hans biografi i hans match när han såg profeten vara över honom i sina drömmar om makt avlägsnade vatten och släcka människor till och med slå Battn . Och hans ordspråk : (och i hans borttagning finns det svaghet ) hans förkortning av sin tid och brådskan med hans död och hans upptagande med krig mot avfallets folk från öppningen och den ökning som Omar nådde i hans längd . Och Al-Nawawi sa i ( Sharh Muslim ): Vad menas med att slå folk med deras kameler, det vill säga, de vattnade sina kameler och förde dem sedan till deras taggar, det är den plats de leds till efter vattna så att de kan vila . Forskarna sa : Den här drömmen är ett tydligt exempel på vad som hände med Abu Bakr och Umar – må Gud vara nöjd med dem – i deras kalifat och goda kontroller, och utseendet på deras effekter och folkets övertygelse med dem, som alla är hämtad från profeten, må Guds böner och fred vara över honom, hans välsignelse och effekterna av hans följeslagare . Var Profeten fred med honom är ägaren till det så han fullbordade det och bestämde sig för att göra islams regler och födelseplatsen för dess angelägenheter och förklarade dess tillgångar och grenar och människors inkomst i Allahs religion i folkmassor och avslöjade Gud – den Allsmäktige -: ( idag avslutade du din religion ). ( Surah Al-Ma’idah vers 3). Sedan dog han, fred vare med honom, och Abu Bakr – må Gud vara nöjd med honom – efterträdde honom i två år och en månad . Detta är vad som menas med att säga, må Guds böner och fred vara över honom : (två synder eller två synder ) . I hans kalifat utkämpades avfallets folk, skar av deras ryggrad och utvidgningen av Islam, sedan dog han och efterträddes av Omar – må Gud vara nöjd med honom – så Islam utvidgades i sin tid, och det bestämdes för dem från sina beslut att något liknande inte hände. I det finns vatten där deras liv och deras rättfärdighet, och deras furste som liknas med den som förtjänar dem och vattnade dem, är att uppfylla sina intressen och hantera sina angelägenheter. När det gäller Guds freds och välsignelser över honom i Abu Bakr – må Gud vara nöjd med honom -: ( Och i hans avlägsnande är svagt ), det finns ingen sänkning av Abu Bakrs dygd och inget bevis på ålders dygd över honom. Det är nyheter om deras mandattid och det stora antalet människor som drar nytta av staten Omar på grund av dess längd och utvidgningen av islam och hans land, pengar och annat byte, erövringar, Egypten och utan byråer . När det gäller hans ordspråk, må Gud välsigna honom och ge honom frid (och Gud förlåta honom ) , det är varken en förminskning eller en indikation på synd. Snarare är det ett ord genom vilket muslimer stödde sina ord och välsignade pelaren. Det nämndes tidigare i hadithen i Sahih Muslim att det är ett ord som muslimer brukade säga gör så och Gud förlåter dig . Forskare sa : I all denna anmälan till Abu Bakr, Omars arv och hälsan i deras mandat och uttalandet beskrev fördelarna med muslimer och sa fred vare med honom : (Jag har inte sett ett genialt folk Pfera Freeh ) The Livery Genom att öppna bostadsavbrottet och bryta Alra The Freeh Furry två ansikten : en lögn att hysa Alra och lindra yaa . Den andra : bryta Ra och betona av Ya, som är två korrekta språk . Al-Khalil förnekade betoningen och sa : Det är ett misstag, och de var överens om att innebörden inte såg en man göra sitt arbete och klippa sina delar, och färjans ursprung med bostäder skär . Och hans ordstävling, må Guds böner och fred vara över honom, ( tills han slog människor med en stubbe ) Al-Qadi sa : Det verkar som om han återvänder till särskilt kalifatet i Umar, och det sägs att det går tillbaka till Abu Bakr och Umars kalifat, allt eftersom det enligt deras uppfattning, ledning och deras utförande av muslimernas intressen fullbordades och människor blev envist slagen för att Abu Bakr undertryckte avfallets folk och återförenade muslimer. Och han förstod dem och erövringarna började, och sakerna asfalterades, och frukterna av det fullbordades och fullbordades under Umar ibn al-Khattabs tid – må Gud vara nöjd med dem – Noos ord slutade i sammanfattning ….
…Abu al-Qasim Umar bin Muhammad al-Basri berättade för oss Btnis, han sa Ali bin al-Musafir berättade för oss, han berättade för oss Ahmed bin Abdulrahman bin Wahb, sa han, min farbror berättade för mig . Han sa att Abu Bishr berättade för mig på Ibn Shihabs myndighet. Han sa att Abu Salamah bin Abdul Rahman sa till mig att Abu Hurairah sa : Jag hörde Guds budbärare, må Gud välsigna honom och ge honom frid, säg : Den som ser mig i en dröm är som om han såg mig i det vakna livet, då Satan imiterar inte mig . Abu Salamah sa, sade Abu Qatada, Guds budbärare, må Gud välsigna honom och ge honom frid, sa : Den som har sett mig har sett sanningen . Abu Al-Hassan Abd Al-Wahhab bin Al-Hassan Al-Kalabi berättade för oss i Damaskus, han sa att Abu Ayyub Suleiman bin Muhammad Al-Khuzai sa till mig, med Muhammad bin Al-Musfah Al-Homsis myndighet, på myndighet av Yahya bin Saeed Al-Qattan, på myndighet av Saeed bin Muslim, på myndighet av Anas bin Malik . Att profeten, må Gud välsigna honom och ge honom frid, sa : Den som ser mig i en dröm kommer inte in i helvetet . Abu Bakr Muhammad bin Ahmed bin Muhammad al-Isfahani berättade för oss i Mecka, som Gud den Allsmäktige bevakade i Grand Mosque. Han sade: Abu al-Hasan Muhammad bin Sahl berättade, på uppdrag av Muhammad bin al-Musfy, på uppdrag av Bakr bin Saeed, på uppdrag av Saeed bin Qais, på uppdrag av sin far, sade han : The Guds sändebud, fred vare med honom , sade : På honom : Den som såg mig kommer inte in i helvetet i en dröm . Professor Abu Saad, må Gud vara nöjd med honom, sade : Gud har sänt Muhammad, må Guds böner och fred vara över honom, en nåd för världarna. Salig är den som såg honom i sitt liv och följer honom, och välsignad är den som ser honom i sömnen, för om han ser honom som en gäldenär, kommer Gud att spendera sin skuld, och om han ser honom sjuk, kommer Gud att läka honom . Och om han ser honom i behovet av att utföra pilgrimsfärden till huset, och om han ser honom i ett kargt land som har gödslat, eller på en plats där orättvisa har spridit sig i stället för orättvisa i rättvisa eller på en fruktansvärd plats för familjens säkerhet, detta är om han ser honom på sitt eget sätt . Och om han ser honom blek i färg, sliten eller saknar något av bytet, tyder det på religionens svaghet på den platsen och framväxten av kätteri, och på samma sätt om han ser en illa klädsel . Om han ser att han drack sitt blod för sin kärlek i hemlighet, dödas han i jihad, och om han ser att han drack öppet, indikerar detta hans hyckleri och kom in i hans familjs blod och hjälpte till att döda dem . Om han ser honom som om han är sjuk, förvärrar han sin sjukdom, då blir folket på den platsen reformerad efter korruption, och om han såg honom, fred vare med honom rida, skulle han besöka hans gravridning, och om han såg honom till fots, gick han för att besöka honom till fots, och om han såg honom stå upp, var hans kommando rakt fram, och om han såg honom ringa till bön på en plats där Omar förstörde platsen, och om han ser det som om han äter det, det är vad han beordrade honom att betala Zakat av sina pengar . Om han ser att profeten, må Guds böner och fred vara över honom, har dött, kommer en av hans ättlingar att dö, och om han ser sin begravning på en plats är det en stor olycka, och om han ser att han har utfört hans begravning till och med för en grav, då är han benägen till kätteri . Och om han såg att han hade besökt sin grav, skulle han slå en hel del pengar, och om han såg som om han var profetens son och inte från sina ättlingar, visar hans visioner att hans tro var rensad, och om han såg att han var fader till profeten, fred vare med honom, han indikerade svagheten i sin religion och svagheten i hans tro och säkerhet . Att se en ensam man, Guds budbärare, må Gud välsigna honom och ge honom frid, i en dröm gäller inte honom, utan genomsyrar snarare det muslimska samfundet . Det berättades att Umm al-Fadl sa till Guds budbärare, må Gud välsigna honom och ge honom frid : Jag såg i en dröm som om några av din kropp var avskurna och placerade i mitt knä , och han sa : Godhet Jag har sett att Fatima kommer att föda en pojke, om Gud vill, och han kommer att placeras i ditt knä . Hon födde Fatima Al-Hussein, fred vare med dem, och han sattes i hennes knä . Och det berättades att en kvinna sa : O Guds budbärare, jag såg i en dröm som om något av din kropp var i mitt hus. Han sa : Fatima föder en pojke och ammar honom, och hon födde Hussein och ammade honom . Om profeten, må Guds böner och fred vara över honom, såg att han hade gett honom något av det mest eftertraktade godset i denna värld, eller mat eller dryck, är det bra att han uppnår lika mycket som han gav honom, och om vad han gav honom var av dålig substans, såsom vattenmelon och andra, då skulle han räddas från en stor sak, förutom att den skulle vara sårad och trött . Om han ser att en av hans medlemmar, fred vare med honom, med visionens författare, har uppnått den, är han en kätteri i sina rykten och har följt den utan resten av islams lagar och lämnat andra utan resten av muslimerna . Jag hörde Abu al – Hasan Ali bin al – Baghdadi, plats för Ali bin Abi Talib, må Allah vara nöjd med honom säger : son pappa sa en läkare de fattiga : det var mina döva tio år, och jag tog med staden och bestämde mig mellan den graven och predikstolen, såg jag profet Allah frid vare med honom i en dröm, sa jag : O budbärare Allah du sa: den som frågade mig medel, min förbön krävs för honom, sade han : Må Gud hela dig , vad jag sa, men jag sa : Den som bad om medel från Gud, min förbön krävs för honom, sade han, så han gick bort från mig med välsignelsen av sitt ord, må Gud välsigna dig . Abdullah bin Al-Galaa berättade om en situation som gick in i Guds Guds budbärares stad, må Gud välsigna honom och ge honom frid, och jag gick till Guds budbärares grav för honom, och jag hälsade honom och hans två följeslagare , må Gud vara nöjd med dem, då sa jag : O Guds budbärare, jag brydde mig inte och jag är din gäst, sedan gick jag ner och sov utan graven, då såg jag profeten, må Gud välsigna honom och ge honom frid, kom till mig, så jag stod upp och han gav mig en limpa, så jag åt lite av det och uppmärksammade och hade lite limpa i min hand . På Abu al-Wafa al-Qari al-Harawis auktoritet sa han: Jag såg den utvalda, må Guds böner och fred vara över honom, i en dröm i en flyktighet under åren sextiotrehundra, och jag använde att läsa med sultanen, och de hörde inte och talade, så jag gick hem i klagan, så jag sov och såg profeten, fred och välsignelser var över honom, som om han hade bytt färg, så han sa till mig att det var fred med honom : Har du läst Koranen i ord Gud Allsmäktig i händerna på människor som talar och höra inte läsa? Läs inte efter detta utom vad Gud vill . Jag lade märke till medan jag höll tungan i fyra månader, och om jag hade behov av att skriva det på lappen deltog ägarna till haditherna och åsiktsinnehavarna på mig, då utfärdade de en fatwa som jag talar i slutet av saken, för han sa : Utom vad Gud vill, vilket är ett undantag, så jag sov fyra månader senare på den plats där jag först sov. Jag såg profeten, må Guds böner och fred vara över honom, i en dröm som hejade hans ansikte, och han sa till mig : Har det bevisats? Jag sa : Ja, Guds budbärare . Han sa : Den som omvänder sig, Gud kommer att förlåta honom, sticka ut tungan . Han torkade min tunga med pekfingret och sa : Om du är i ett folks händer och du läser Guds bok, skär sedan av din läsning tills de hör Guds ord . Jag var uppmärksam och min tunga var öppen tack vare Gud . Det berättades att en man från Al-Manaseer blev sjuk, och han såg Guds budbärare, må Gud välsigna honom och ge honom fred, en natt som om han berättade för honom om du vill ha det bra med din sjukdom, ta då ingen och nej . När han vaknade skickade han till Sufyan Al-Thawri, må Gud vara nöjd med honom, med tio tusen dirham, och han beordrade honom att tilldela det till de fattiga och han frågade honom om synens uttryck, så han sa betydelsen av hans ord, varken olivträdet, för Gud den Allsmäktige beskrev det i sin bok och sa : varken östlig eller västerländsk . Och ägarens fördel är sällskapet till de fattiga med dig, sade han: Han behandlade honom med oliver, och Gud gav honom välbefinnande genom att använda välsignelsen från Guds budbärare, må Gud välsigna honom och ge honom frid och vörda hans visioner . Vi lärde oss att en man kom till Guds budbärare, må Guds böner och fred vara över honom, i en dröm. Han klagade på honom att hans tillstånd var tätt, så han bad honom gå till Ali bin Isa och säga till honom att han kommer att betala dig vad som är bra för dig, så han sade, o Guds budbärare, med vilket tecken? Han sa till honom med ett tecken att du såg mig på Batha, och jag var olydig från marken, så jag gick ner och kom till mig, så jag sa gå tillbaka till din plats . Han sa, och Ali bin Isa hade avskedats och ministeriet återvände till honom . När han märkte kom han till Ali bin Isa, som var en minister vid den tiden, och han nämnde sin historia. Han sa att det var rätt, och han betalade honom fyra hundra dinarer, sedan sa han att spendera din skuld och betala honom ytterligare fyra hundra dinarer, då sa han, gör det till ditt kapital, så om du spenderar det, gå tillbaka till mig . Och han nämnde en man som visste vad du ville från folket i Basra, och han brukade sälja talismanen. Han sa att han skickade en pråm från några av guvernörerna i Ahwaz, och jag var oense med honom om priset. Må Gud välsigna honom och ge honom frid i en dröm, så jag sa till honom, Guds budbärare, den så och så förbannade Abu Bakr och Omar, må Gud vara nöjd med dem, sade han, ”För honom till mig och jag kom med honom, sade han, ~lägg honom ner och lägg honom,~ så han sa, ~slakta det,~ så jag sa, Guds budbärare, slakta det? Då sa han: Slakta honom tills hon sa tre gånger, då rullade jag kniven över hans hals och slaktade honom, och när jag började säga, jag går till honom, uppmanar honom och berättar vad jag såg från Guds budbärare. må Gud välsigna honom och ge honom frid, så jag åkte och när jag kom till hans hem hörde jag vargen, och man sa att han dog . Och Ibn Sirin kom till en man som inte var anklagad för sin religion, orolig, och han sa att jag såg igår i sömn, som om jag hade lagt mina fötter på Guds budbärare, må Gud välsigna honom och ge honom fred . Han sa till honom: ~Satt du igår med dina spöken?~ Han sa ja, han sa, så han tog av dem , så han tog av dem och under ett av hans ben var det en dirham på honom, Muhammad, Guds budbärare, må Gud välsigna honom och ge honom frid ….
…Och den som ser i honom kor och åsnor, han indikerar en ökning av anständighet, tjänare, pengar och nåd ….
…Kan du lära dig drömmarnas uttryck? Eller är det gåva Gud ger den till vem Han vill av dyrkan , vilket är vanligt bland en stor sektor av gränsövergångar i drömmar , och människor ? Är det en vetenskap som kan förvärvas och läras och sedan utvecklas i den – enligt dess talanger – eller fortsätter den på en nivå i den som ett resultat av dess förmågor , som inte kan överträffas? Är det en miraisah som dess ägare avskärs med , eller är det spekulation och antagande , och antagandet missar och drabbar? Det är tydligt för dem som läser den här boken , författaren tenderar att vara medveten om uttrycket på höjden och utpekade Gud av några av profeterna, fred vare med dem Kyousef, Abraham, Jacob och Mohammed, och utmärkta när många av följeslagarna ärafulla Abu Bakr, Omar och Aisha och andra, men detta är inte vetenskap Farasa är född med sin ägare, inte bara marijuana, och om visionens korsning är en av ägarna av dessa två typer är bättre och hans åsikt är mer korrekt, men detta får oss inte att stänga dörren för att lära ut visionen förutom dessa två typer ! Ja , det uttrycker visionen om dörrfysiognomin eller inspirationen till svartsjuka, men jag har en enkel fråga här : Vem klassificeras som av dessa två typer av icke- apostlar av icke förfäder, följeslagare och anhängare av de hyllade? Vem som måste ge andra denna rätt är apostlarna – fred vare med dem . ? Kanske bland dem var Muhammad, må Guds böner och fred vara över honom, när han vittnade för några av sina kamrater om deras överlägsenhet inom vissa vetenskaper och kunskaper. Därför vittnade han för Abu Bakr, må Gud vara nöjd med honom, att utmärka sig i denna aspekt, till Omar i aspekten av inspiration och till Ibn Abbas i vetenskapen om tolkning och så vidare, det finns många frågor, men Budbäraren , fred vare med honom och fred vare med honom, må Gud förhärligas och prisas, sade: ” Vad som sägs om infall (3) att det inte är annat än en uppenbarelse antyder (4)”. Från denna punkt analyserar vi frågan för att hitta svaret genom vår förståelse av texterna, och Bastaradhana-berättelser mottagna för seniorkorsningar, vad hittar vi? Vi finner att denna gudomliga vetenskap beviljar sitt ursprung, men det kan läras och läras genom att studera hur man kan uttrycka det när de ställde upp , av apostlarna och de rättfärdiga, eller utmärkta sig i det som följde efter dem, som såg honom från folket i denna vetenskap . Det tilldelar denna synvinkel, framväxten av många kamrater på denna sida och lär honom i händerna på Allahs budbärare, fred vare med honom . Låt oss titta på Abu Bakrs ord , Profetens fred vare med honom vid ett tillfälle när den skärs av profetens vision, som är : Ibn Shihab sa : såg profetens fred vara över honom en vision Vqsa till Abu Bakr sa : ~ O Abu Bakr, jag såg Kanye förhindra dig och jag examinerar Vsbaktk Bmrqatin och en halv ~ , sa han : O Allahs budbärare, må Allah Iqdk till hans nåd och förlåtelse, och jag lever efter dig två och ett halvt år, nämnt av Suyuti i stort och tillskrivs Ibn Saads fastigheter ‘1’). Här finner vi att profeten är fred över honom. Biskuter Abu Bakrs uttryck som om han gav honom hälsointyg för detta uttryck . . Vi hittar i en annan position en annan vision säger, som är : frid vare med honom, sade honom : ~ Jag såg om jag kom massa förbi Vagamtha i min mun och jag hittade kärnan Aztna Vlfeztha , tog sedan en annan Vagamtha där kärnan Vlfeztha hittade och tog sedan en tredje Vagamtha och hittade kärnan i Vlfeztha ~ , Så Abu Bakr sa : Låt mig korsa den. Han sa : Han sa : ~ Korsa den .~ Han sa : Det är din armé som du skickades för att hälsa och vinna, och de kommer att kasta en man, och han kommer att söka dem i din plikt, och han kommer att anropa dem . Han sa, ~ Likaså sade kungen .~ Berättat av Ahmad i Musnadah, här märkte han att budbäraren, må Guds böner och fred vara över honom, när han blev bett om Menna Abu Bakr att korsa den, inte smickrade sanningen och hade det inte varit för hans kunskap om Abu Bakrs uppfinningsrikedom, han skulle inte ha gått med på en trumma, och han märkte här att den ädla budbäraren sa detta . Dags till Abu Bakr : ~ King sade också ~ , ge honom ett högt vittnesbörd om hans ords hälsa . Någon om du kanske säger : att Abu Bakr, som inspirerade den här vetenskapen, inte har något utrymme för fel med honom, och svarar på denna synvinkel mot Abu Bakr och såg honom här, syndare i ett annat ämne, och detta bevisar att detta vetenskapen lär sig, kan hon lyckas lära sig om han misslyckas och kan göra misstag . Se denna andra position . Ibn Abbas, må Allah vara nöjd med att det hände att en man kom till Allahs budbärare, var med honom, sade : ~ Jag såg ikväll i en drömskydd ~ 1` Tnnzv `2` ghee, älskling, och jag ser människor Atkvvon inklusive ‘3’ Valmcetkther och oberoende, och om Orsak ( 4 ‘ ) Han gick från jorden till himlen, och jag såg att du tog pengarna, då togs en man faktiskt efter dig, en annan man togs faktiskt av honom, sedan togs en annan man av honom och han avskärde honom och sedan nådde han honom . Abu Bakr sa : O Guds budbärare, min far du och Gud lät mig Flaabrnha sa till honom, Allahs budbärare : ~ Oabbarha ~ , och i nya vinster ~ genom ~ Abu Bakr sade : The canopy islam är . som för att Antef av honung och ghee, det Koranen Hlaute Tntef Valmcetkther från Koranen och framtiden . den anledningen ansluter från himlen till jorden, den rätt som du det tar honom Vialik Gud, tar sedan av en man Viallo honom, sedan tar honom en annan man Viallo honom, sedan tar honom en ma n ska avskäras av honom, och sedan ansluter honom Viallo honom . han sa till mig, o Allahs budbärare, min far du, jag blev skjuten eller missade jag ? och han sa att profeten var med honom : ~ Jag var en del och saknade några? Abu Bakr sa : Av Gud, o Guds budbärare, sa du till mig vad jag gjorde fel? Han sa :~ Svär inte , ~kom överens om . Crown med denna moderna lång paus som är : att Abu Bakr här var inte ont i några av hans ord och därmed svara på en man som säger : att Abu Bakr, som uttrycker syn eller urskiljning och inspiration finns det inget utrymme för berättelsen av uttrycksmartyrskapet har jag lärt mig visionen . Han som var med honom före profetskapet nämnde inte uttrycksvisionerna från dem . Snarare, enligt min åsikt är de utexaminerade från skolan för nationens lärare, som brukade fråga dem när de såg dem, och han sa ofta till dem när han gick förbi oss : ~ Den som av er såg en syn .~ Som i Sahih Muslim ‘2’ , och folket sa vetenskap : att fördelarna med detta samtal : induktion medveten om visionen, och frågan om tolkningen, och profetens fred är över honom för att lära dem tolkningen av visioner och dygder. , och inkluderade det från nyheterna om det osynliga, detta är som du dagligen ser från profetlektionerna fred över honom på följeslagarnas öron , där inte bara undervisar utan lär och dialog och förklarar för och utvecklas , och Hola som utmärkta i uttrycket för visioner om dem är Kaltlamiv i händerna på sin lärare, av vilka några utmärkta sig i vetenskapen om tolkning, och andra utmärkte sig i rättspraxis, en del av dem utmärkte sig i vetenskapen om arv, och några av dem utmärkte sig i modern vetenskap, är det inte konstigt att det finns en del av dem utmärkte i vetenskapen om uttrycket . och om vi accepterar detta . teoretiskt inlärningsteori, som liksom kan ha goda kunskaper i vår tid en del forskare i vetenskapen om uttryck och kan dessa för att studera denna konst för andra, och denna uppfattning kan vara främmande för vissa i denna vetenskap speciella men kanske Thrjhm av denna vetenskap är mer som inspiration och fysiognomi som om det är en imitation av apostlarna och fann förlägenhet från denna sida , och ur författarens synvinkel att denna åsikt är mindre och tvingar andra att göra det som inte är nödvändigt. Detta sägs till dem som bryter mot dem som försöker fråga om visioner och lära sig uttrycket. Al-Nawawi sade och kommenterade hadithen av Samarah bin Jundub : Om profeten bad på morgonen, kom han till dem med sitt ansikte och sa, ~ Har någon sett Har du en vision igår? ~ Detta inkluderar önskvärdheten att fråga om visionen och ta initiativ till att tolka den och påskynda den i början av dagen, och den inkluderar tillåtelsen att tala om kunskap och tolkning av visionen och liknande . Imam Ibn al- Saadi sa ( 2/442 ) och kommenterade den vers som Allah ger Yusuf-tolkningskonversationer : att där ursprungligen ett uttryck för syn, vetenskapen om uttrycksvetenskapligt uppdrag som Gud ger det till vem Han vill av sina slavar och att mänsklig vetenskap kommer att belönas vid instruktion och lärande . Och därför bevisade det att Umar ibn al- Khattab frågade Umays flicknamn Ktamip för Taperalraaa som Tahdheeb Ibn Hajar (12 \ 399 ). Enligt Ibn Sa’d i klasserna (7 \ 124 ): Saeed bin Musayyib skulle uttrycka folks vision , och han tog den från flickan Abu Bakr namn och tog namnen på sin far och tog honom Abu Bakran Waller Sol Karim fred vare med honom . Ibn Abd al – Barr som i bagageutrymmet ( 1/313 ) Kommentar till intervjun Samra också : Denna hadeeth indikerar att för att hedra vetenskapens vision och dygder ; Eftersom han, må Guds böner och fred vara över honom, bara frågade om att hon skulle berätta för honom och ge det vidare . Och så att kamraterna vet hur man talar om dess tolkning, och Sheikh Muhammad Ibn Abd al-Wahhab sa, som i samlingen av sina böcker ( 5/130 ), är uttrycksvetenskapen en sann vetenskap som Gud välsignar med vilken han testamente från tillbedjan . Han också sade (5 \ 143 ): Revelation är en sann kunskap om Gud nämns i Koranen, och det sades : inte återspeglar visionen endast är en av de lärda Ptooelha, eftersom det är uppenbarelsen av sektionerna . Har varnat Shatibi barmhärtighet mot Gud i godkännanden (2 \ 415): att det inte finns någon fördel och slöja ge det Alnaa fred över honom bara som undantagen, men har fått sin nation modell, detta lär Extrapolation, och att det gav uppenbarelsen till honom, och hans nation fick en vision God . Ibn Hajar sa : uppmanar visionen om vetenskapsutbildning och dess uttryck till vänster och utelämnande av frågan och förbannelsen på grund av vad examen inkluderar tillgång till några av de osynliga och hemligheterna i objekten . E hans ord . Så om eleven har verktygen för denna kunskap om kunskapen om Koranen, Sunnah, behärskning av det arabiska språket, ordspråken och protokollen för denna kunskap, vad hindrar honom från att lära sig uttrycket och sedan uttrycka det? Jag tror att detta är en legitim rättighet, och kunskapen är bred och inte omgiven av den, men min ståndpunkt måste vara en student som är bra på denna kunskap och är bra på att exportera den till andra som är begåvade av Gud för att förenkla information och underlätta den för mottagarna. Vi får inte öppna vägen för allmänheten som inte har verktygen för denna konst från de som löser för sig själva och är berövade. Baserat på en flyktig dröm . Här är några enkla absurda sinnen hos några av dem : Några Palestina har innergården i den stora moskén som väntar på Akhosv-armén, som kommer att komma till Guds hus och rensa från Tdnashm och tappade plan och tillbringade recept baserat på drömmar och så går listan på Kommer jag att undra att vår nation har blivit en nation av drömmar? Till och med tillbedjan ingick i drömmar från de bredaste portarna, se på maktens natt, du hittar den definierad genom visioner och titta på välgörenhet för att hitta sitt största motiv, säger de döda till dessa människor ! Många människor ser dörren välgörenhet inte öppnas förrän Itsedk förklarar hans dröm falla kort i dörren . Vill du ha fler exempel och större bilder? Av Gud kastar några av dem en kvinna med otukt på grund av en dröm där han såg en kvinna, så en lektion för sig själv genom att läsa några böcker att hon är en äktenskapsbrytare, så han skilde sig från henne ! Det finns till och med de som hävdar att Allahs sändebud över honom kom till honom i en dröm och beordrade honom Nhah, och när han blev medveten om människor och började arbeta som i dessa visioner ! Den webbläsare, till exempel Internet titta på kvant guden Il analyser och avhandlingar som bläddras och fann baseras på en syn härifrån eller där, och kanske skämt vad jag läst bekräftar att Mahdi var pilgrimer i det och det, och incidenten knivsticka en pilgrim som påstås tränga igenom att Antikrist som byggde visionen såg henne natten till händelsen ! Den Författaren undrar viktiga frågan : när man ska vakna upp nationen i hennes drömmar ta det och fäst vetenskap vid tidpunkten för vetenskap? Vetenskapen har sina villkor, verktyg och metoder, som inte kan övervinnas, att veta att Ashraf vetenskap är inte värt någon människa att uttrycka visioner måste vara kunskap om Koranen och dess ord. Om han såg en, till exempel, något, bör han överväga Koranen först, den hittade en länk mellan visionen och de verser som länkar dem här och ger exempel : skeppet kan till exempel korsa för att undkomma Guds ord Den Allsmäktige : Den Allsmäktige sa : ~ Vi räddade honom och fartygets ägare ~ ( Spider : 15). Och trä kan passera genom hycklarna för den Allsmäktiges ord : ~ som om de vore bakad ved ~ (Al- Munafiqun : 4). Spädbarnet kan gå förbi fienden för att säga från den Allsmäktige : ” Så faraoerna tog honom upp, så att de skulle få en fiende och sorg . Och aska kan passera genom den allsmäktige ordets fåfängliga handling : Liknelsen om de som av sin Herre inte trodde sina gärningar som aska med vilken vinden stärktes ( Ibrahim : 18). Således fastställde Sunnah, Budbäraren, Guds böner och fred över honom, de grundläggande principerna och reglerna för denna konst, och han brukade berätta följeslagarna om deras litteratur och typer och frågade dem om deras visioner och uttryckte dem för dem . Exempel och aspekter på det har nämnts i bokens veck, så det finns inget behov av upprepning, men han måste veta här att profeternas visioner är sanna. Från Gud, plikten att avrätta på den, eller det svarar på bilden av symboler, och dessa symboler förklaras av budbäraren, må Guds böner och fred vara över honom, till hennes följeslagare, och sedan ser de hur de förverkligas som konkreta materiella fakta . Det här är en av upplevelserna som dessa följeslagare har genomgått, så de gynnades av det, och senare, må Gud vara nöjd med dem . Det är också nödvändigt att veta ursprunget till denna konst, att vårens tid är en av de bästa tiderna för visioner, baserat på Guds ordspråk, fred och välsignelser : ” När tiden närmar sig, den troendes vision ljuger knappast . ” (1) Muslimska berättare, och jag har angett för honom och att dess betydelse är lika. Natt och dag och denna vårtid blir avundsjuk . . Han måste också känna till värdena hos de människor som berättar om sina syner på honom, så visionen för enkla arbetare är inte visionen för folket i positioner och forskare, och han måste veta om deras länder, läror och tiden för visionen . På samma sätt måste han veta att lejon och fåglar – förutom vad som är sällsynt – finns i uttrycket män och att vete, korn, honung, ull och järn ofta är pengar, så den här konsten har regler och det är inte lätt att uppnå. Snarare måste det studeras och läras av Majid som är perfekt för det för dem som vill lära sig, och Gud jag känner ….
…Den tredje typen av visioner : som är inspirerad av All slav , och spelade in vissa forskare visioner säger : när rensa upp sig , och bli av med sina hemligheter av idéer dåligt , och respekt för hans hjärta, det minnet av Allah , inte ser den enda riktigt ärliga , och det är den sanna visionen som beskrivs som en del av profetskapet (1). Den Helige Profeten, må Guds böner och fred vara över honom, säger i den överenskomna hadithen som är med Ahmad i hans Musnad också från berättelsen om Anas bin Malik, må Gud vara nöjd med honom : ”Den troendes syn är en del av profetodens fyrtiosex delar ”(2). Crown när detta prat paus långa eftersom det innebär några av de frågor som är viktiga : Jag säger : Denna hadith berättas ur en grupp följeslagare olika verbalt , berättad Anas detta shejker , och berättad av Imam Ahmad och shejker som Bin tyst tillbedjan , liksom Abu Dawood och Tirmidhi , och berättat av Imam Ahmad Och de två shejkarna och Ibn Majah från hadithen Abu Hurairah . För antalet delar : flera romaner kom eller klippte begränsade till endast vittnet som anges i förklaringen av Sahih Muslim – Nawawi detaljerade : det kom i Bukhari och Muslim : ~ drömmar är en del ~ av de 46 delar av profetian ~ såsom tidigare (3). enligt till den muslimska ~ fyrtio – fem delar ~, också anger : ~ sjuttio delen .~ enligt Tabaraani : ~ del av sjuttio – sex del ~ . till Ibn’Abd al-Barr ‘s roman ~ twenty – sex delar .~ när Imam Ahmad ~ en del av femtio del .~ Enligt al – Tirmidhi : ~ en del av fyrtio – delen ~ . när Tabari : ~ en del av fyrtio – nio del ~, och har också ~ av fyrtio – fyra .~ Han kom också från Ibn Abbas : ~ del fyrtio del . ~ Vi är här framför flera romaner och minst en del av de tjugo- sex och de flesta av de sjuttio- sex , sa Nawawi när han förklarade den sanna muslimen (4): denna skillnad hänför sig till fallet med seerskillnaden , troende är bra att vara Rev. Weah del av fyrtio – sex delar och reprobate del av sjuttio delar , The skillnad på människor älskar madrasser och när jag sade delarna var visionen närmare sanningen , och det sades vara att av vilka den dolda delen av sjuttio , och uppenbarligen en del av forty – sex . Sheikh sade Muhammad bin Uthaimin, må Gud förbarma dig över honom : det faktum att antalet är en del av fyrtio-sex delar motsvarar verkligheten i förhållande till uppenbarelse som uppenbarades för mig, profeten, må Guds böner och fred vara över honom, för den första uppenbarelsen var den rättfärdiga synen från Rabi ‘al-Awwal till Ramadan, och detta är sex månader , då uppenbarade Gud för honom efter detta i vakna under resten av sitt liv , om du skriver Utan detta till resten av uppenbarelsens era, var det en del av fyrtiosex delar : eftersom uppenbarelsen var tjugotre år och sex månader. ~(5) Det faktum att visionen var en del av profetdomen har blivit problematisk även om profetdomen avbröts av profetens död, må Gud välsigna honom och ge honom frid, och jag kommer att nämna en del av det som sagdes för att klargöra detta . Han sade att innebörden av vers är en del av profetian : att muslimska uppriktig bra, passar fallet om profeter, som ser det osynliga, till skillnad från otrogna och reprobate och blandas och spåra detta att säga Imam Muhammad Safaareeni genom att säga : ( men liknar fallet med profeterna i synens hälsa och tydlighet i hans sinne och rör vid hans själ om han sov i rikets rike ). Detta är sant, inte bara vet det osynliga är den Allsmäktige sa några forskare : den innebörden av att vara en del av profetia delar av en metafor , som det gäller godkännande av profetian , Orsaken är att det är en del av profet . det sades : betyder : det är en del av hennes kunskap, eftersom det var avskurna och den profetian Flmha kvar s . Och det sades : innebörden av att vara en del av profetens delar liknar den i sanningen om nyheter om det osynliga ; Nyheten om det osynliga är en av profetdoms frukter . Slutsats av detta erbjudande : att visionen om den otrogna inte ursprungligen kommer från delar av profetian , och efter reprobat, som liksom den otrogna , nämnde en del av dem att visionen av reprobaten är en av de maximala delarna förblir en god muslimsk tro. som vision av detta slag säger majestät Suyuti Guds barmhärtighet och är bekymrad över detta samtal : ( detta talar mig om liknande samtal där vi tror och NCL betyder att vara en författare fred vare med honom och inte gå in på denna tolkning av delen av detta nummer och visdom, särskilt varierade romaner i mängden antalet ger också Gud vet Balemrad vad som menas med det ) en . E (6). Visionen om det goda i avsnitten i Uppenbarelseboken , kan vara orsaken till lagarna i vissa av bestämmelserna och att visionen om Abrahams fred vare över honom , var Abraham ett löfte om att Guds levande son till Sara skulle slakta en offer såg han i en dröm : att Av ditt löfte (7) och en intervju med parasitbror Aisha, hennes mor om att säga vad Gud vill och Muhammed vill, och Budbäraren instruerade dem sedan att säga : Vad Gud vill ensam , eller vad Gud vill och sedan Muhammad , och inte säga : Vad Gud vill och Muhammad (8), och Abdullah bin Zaids vision i kallelsen till bön och lagstiftningen i kallelsen till bön efter att den har bevisats. Gud vare över honom och ge honom frid som han sa om det : Det är en sann vision . Abu Bakr, må Allah också (9) kring skölden rånade honom efter hans död och återhämtning av denna vision och genomförandet av budet av och ta tag i skölden för dem som är i hans hand ut , men Abu Bakr är den första kalifen Waller Ashden, en Bland dem som kom ihåg Budbäraren, må Guds böner och fred vara över honom, hans flit i detta och följeslagarnas acceptans av denna ijtihad i närvaro av Koranen som indikerar sanning är acceptabel , och det finns många bevis för sådan i rättspraxisböckerna , men idag är det inte tillåtet att genomföra en testamente eller fråga relaterad till lagen genom visioner, varken anledning eller sharia som ingen hemlighet för någon med hjärtat . Denna goda vision kom från denna stora följeslagare för att försäkra oss om att det finns en rättfärdig man, eftersom forskarna erkände denna konstmoderna byggnad på profeten fred vare med honom, och han sa : ~.. Och Asedkkm vision av en ny Asedkkm . .. ~ Och han kommer att svara, om Gud vill . Och säger fred vare med honom : ~the vision troende är en del av ….~ Modern , innehåller en rättfärdig troende kvinna som väl , har Bukhari titeln i sin Saheeh : den dörren ser kvinnor , citerad av Ibn Hajar : vad Ibn Battaal gick med på att visionen om de rättfärdiga troende inkluderade i att säga fred vara med honom : ~ visionen om den troende goda delen av profetian ,~ det finns ingen skillnad mellan män och kvinnor när det gäller visioner , men det kan finnas en skillnad i termer av Altobeirh säger Valmabron : att om en kvinna såg vad Est hans folk i E är han hennes man , Och de sa : Likaså har barnet sina visioner oftast för sina föräldrar , och Gud vet (10). Jag går tillbaka till berättelsen om Thabit bin Qais bin Shammas, och det var en av kamraternas val, må Gud vara nöjd med dem , och det har bevisats att Guds budbärare, må Guds böner och fred vara över honom, sa till honom : ” O Thabit, accepterar du inte att leva en god man och döda en martyr och komma in i himlen? ” Sa Malik bin Anas, som är en av hadiths berättare. : fast bin Qais dödades på duvamartyren (11). Fast och den historia som nämnde son värden (12) sade : På dagen för al – Yamamah, ett krig mot avfällingar , fast med Khalid bin Walid kom ut för att bekämpa Musaylimah när de träffades och Tkhvoa konstant sade Salim Mawla Abu Hudhayfah : Se, så vi kämpade med Allahs budbärare på honom och gav fred , sedan grävde var och en en grop, så han stod och kämpade tills de dödades. Den dagen kom en sköld med ädelstenar till honom, och en muslimsk man gick förbi och tog henne , medan en muslimsk man sov när han kom till honom i sömnen . Alla fasta – sade han till honom : Jag råder dig att se upp testamente säger att detta är en dröm Vtadhaah , jag passerade vad som dödade mig en man av muslimer tog Deri , Venslh i de avlägsna folket vid hans tälthäst – Westin – som bara glatt aktivitet . Sköldens handflata skruvar ihop mängder stenar – och ovanför garn till vänster – som placeras på baksidan av ett djur för resan ‘ Bring the eeuw är en gång att skicka ut till Deri tar det , och om staden tillhandahöll Khalifa Messenger av Allah, fred vare med honom betyder Abu Bakr , säg till honom : Ali är av sådan religion och så och så från min gamla klass , så mannen kommer till evigheten och säger till honom , så han skickade till skölden, och han kom och fann det som han sa till dem i synen under snöre, och sedan pers som han , och Abu Bakr godkände resten av hans vilja . Abu Omar bin Abd al- Barr sa, och andra äldre , liksom Sheikh Mohammed Bin Saleh Al- Uthaymeen, nyligen Guds barmhärtighet över dem : passerade Abu Bakr och whoop för förekomsten av bevis som visar uppriktighet, Abu Omar bin Abd al – Barr sa : Vi känner inte till någon godkänd, hans vilja efter hans död är en konstant Bin Qais, må Gud vara nådig över honom, a . E (13). Om du också noterar : kom överens om Khalid bin Walid och Abu Bakr och hans följeslagare med honom att arbeta i denna vision och genomförandet av det som kom in . _________________________________________________ (1 ) Mohammad HLA Wei – op – s. 5 . (2 ) utmatas : Berättat av Bukhari som i öppningen (12 /373 , 383, 404 ) – op -, och som en muslim i nukleära (15 /22 , 23 ) – op -, och al – Tirmidhi I Bok i Uppenbarelseboken kapitlet att den troendes vision är en del av fyrtiosex delar av profetskapet – en tidigare referens – och i kapitlet om vad som kom i profetens vision, må Guds böner och fred vara över honom, skalan och pluggen som berättas av Abu Dawud i litteraturboken, kapitel om vad som kom i visionen – tidigare referens – och Ibn Majah i De placeras i boken om visionens uttryck, kapitlet om den rättfärdiga visionen att Muslim ser eller ser för honom, och dörren till de verkligaste människorna till en vision som har tillskrivits dem nyligen – en tidigare referens – och Ahmed i resten av Musnad av många i Musnad i Abu Hurairah och i Musnad av Anas bin Malik – en tidigare referens – och Darami i visionens bok är ett kapitel i Mus lims vision En del av profetodens fyrtiosex del – tidigare referens -. (3 ) Se ibid . (4 ) Sahih Muslim nukleär förklaring (15 /21 ) – en referens tidigare . (5 ) Muhammad’Uthaymeen, säg användbar bok om monoteism ( 2/348 ) – op . (6 ) expansion Se : Mohammed Safaareeni – op – ( 1/808 ). (7 ) belysa storleken på tolkningen av Ibn Abbas Abu Taher Turkos Abadi – Dar trodde – Beirut ( s. 377 ) 0 och Ibn Hajar – op ( 12/377 ). (8 ) Berättat av Imam Ibn Majah i boken Alkavarat dörr som förbjuder vad man ska säga, om Gud vill, och du vill – op -. (9) Ibn ‘ – op – ( 1/349 ). (10) op – ( 12/392 ). (11 ) Denna hadith berättades av Ibn Hajar i al- Fath sa att denna starka referenssändare berättad av Ibn Saad Maan bin Isa för sin ägare . Berättat , Daaraqutni i galna av Ismail bin Abi Uys för ägare som väl . (12 ) Ande . Son of values fatawa , Arab Book House – uppnå : d . Mr. Jumaili , i 1412 (13 ) Se : Ibn fatawa-värden – op – s. 43 . ** Citerat av Dr Fahd Al-Osaimi…
…Och den som ser att han stiger upp medan han rider till en kulle och står ovanpå den, om han är värd Sultanatet, når han det, och om han är en sultan, går han över sin fiende och erövrar honom, och han är till alla lovvärda människor ….
…Och den som ser en korp över sin fru eller stiger upp med henne på sin säng, han ska tolka en omoralisk man som blandar sig med sin fru ….
…Och den som ser att han driver en kvarn med sin egen hand, det indikerar en modig partner och partnern är inte i hans tillstånd ….
…Och den som ser att en vattenkvinna springer i sin trädgård, och om han är ensam gifter han sig, och om han är gift kommer hans fru att födas ….
…** Guds budbärare, må Gud välsigna honom och ge honom frid, såg mig visionen om Guds budbärare, må Gud välsigna honom och ge honom fred, när han ägde rum i slaget vid Uhud på Abu Musas myndighet – må Gud vara nöjd med honom – på profetens auktoritet, må Guds böner och fred vara över honom, som sa : Jag såg i en dröm att jag flyttade från Mecka till ett land med palmer. Tills det är Al-Yahama eller Hajar, och om det är Madinah Yathrib, och jag såg i denna syn att jag skakade ett svärd och huggade av hans bröst. Så vad slogs av de troende på söndagen . Sedan skakade jag den igen, och den gav det bästa av vad det var. Så det är vad Gud tog med sig från erövring och insamling av de troende, och jag såg också en ko i den, och Gud är god. Så om de är en grupp troende på en söndag, och om det goda är det som Gud har fört med sig efter den belöning av sanning som Gud förde oss efter Badr-dagen . På Ibn Abbas myndighet – må Gud vara nöjd med henne – sa han : Guds budbärare, må Guds böner och fred vara över honom , tömde sitt svärd Dhul – Fiqar på Badrs dag, och det var han som såg den visionen i det på söndag, och han sade : jag såg i mitt svärd Dhu al-Fiqar, så han sa : jag såg i mitt svärd Dhu al-Fiqar, inte hans första, så det är inte i dig. I en befäst sköld vände jag över den till staden och såg kor slaktas, så ko är bra . Så han var den som sa Guds budbärare, må Gud välsigna honom och ge honom frid, och dödade sin farbror Hamza bin Abdul Muttalib och de kor som slaktades är det som hände bland muslimerna att döda på söndag ….
…Imam Ja`far al-Sadiq, må Gud vara nöjd med honom, sa : Pennans vision består av sju aspekter av visdom, befallning, kunskap, stolthet och vårdnad ….
…Och det sades att den som såg något av djuret äta från höet, den som tillskrev djuret åt honom äter av sina pengar och korsningen behöver korsa maten om det är till förmån, då är det inget fel med det och pengarna spenderas på den som har rätt till det, och om det inte är till någon nytta, så är det brist på pengar i den utsträckning som de ätts upp från dem ….
…Den som ser att något av hans kött har rivits, då kommer en olycka att hända dem som tillskrivs honom ….
…Vad är ditt budskap till dem som är intresserade av att se den döda , och till dem som skräms av att se den här typen , eller att överdriva frågan anmärkningsvärt? 1 – Du är nu från de levande och du är på arbetsplatsen. Idag är arbete, ingen beräkning, imorgon är beräkning och inget arbete, så vad ska du göra idag? Vad ska du göra imorgon ? 2- Du bör visa rättfärdighet och vänlighet mot föräldrarna i deras liv . Och vänta inte tills om de dör, eller om en av dem dör – efter Omar Mubarak, om Gud vill – börjar du ångra och hoppas att du kommer att se dem i visioner och utföra deras instruktioner, som kan vara rördrömmar och långtänkande och ånger över deras död . 3- Om du har två föräldrar eller en av dem, och de är väldigt gamla, sitt med dem och glöm deras ensamhet och kom ihåg Budbärarens ord, må Gud välsigna honom och ge honom frid : ” Trots en näsa trots en näsa trots en näsa trots en näsa – han sa det tre gånger – de sa vem, o Guds budbärare? Han kommer in i himlen . Meningen är att han är rättfärdig med dem, och i romanen ~ Om storheten ~, som betyder när de skämtar och försvagar sin rörelse och behöver styrkan hos en son eller dotter . 4- Har du skrivit ditt testamente? Läsaren kan vara ung i åldern och säga vad som är orsaken? Jag säger : Döden känner inte ung eller gammal, och vår ädla budbärare, som den kom från Ibn Umar – må Gud vara nöjd med honom – sa : ” Vad är rätten för en muslim som har något att rekommendera att spendera två nätter utan hans testament skrivs med honom ” Det råder ingen tvekan om att den avlidnes testament måste genomföras såvida inte han befallde en Muharram till exempel eller ett brott i livmodern , precis som att skriva ett testament förhindrar oenighet också mellan arvingarna, och Gud vet bäst ….