…Och den som ser att han berör min säkerhet, det kommer att hända, och han kan bli road ….

…Hennes hand torkade ut i Manan 88 – på befogenhet av Hashan bin Hassan på befogenhet av Wasel Mawla Abi Ayyainah, på myndighet av Musa bin Ubaidah, med befogenhet för Safiya bint Shaybah, som sa : Jag var med Aisha – må Gud var nöjd med henne – och en kvinna kom till henne med sin hand och han fick kvinnor att förbanna henne och hon sa : Jag kom till dig utom min hand Min far var en man med tolerans, och jag såg i en dröm män som menstruerade med vattenkärl som vattnade den som kom till dem, och jag såg min far, sa jag : Var är min mamma? Han sa : Titta, då tittade jag, och om min mor inte hade något annat än en trasa, sa han : Hon gav aldrig välgörenhet förutom med trasan och fettet från en ko de slaktade, för det fettet smälte och mjuknade upp med det och hon sa och törstade, hon sa : Så jag tog ett kärl och vattnade det, och jag ropade uppifrån : Den som gav det att dricka, Gud kommer att torka sin hand. Så min hand blev som du kan se…

…Och den som ser att han säger till en korsning som kom från min näsa, då är det förekomsten av pengar, och om han säger att de kom ut kommer pengarna att gå. Det har presenterats i indexet att den som menar ett uttryck tar hänsyn till uttrycket i vad han menar såväl som korsningen ….

…Abu al-Qasim Umar bin Muhammad al-Basri berättade för oss Btnis, han sa Ali bin al-Musafir berättade för oss, han berättade för oss Ahmed bin Abdulrahman bin Wahb, sa han, min farbror berättade för mig . Han sa att Abu Bishr berättade för mig på Ibn Shihabs myndighet. Han sa att Abu Salamah bin Abdul Rahman sa till mig att Abu Hurairah sa : Jag hörde Guds budbärare, må Gud välsigna honom och ge honom frid, säg : Den som ser mig i en dröm är som om han såg mig i det vakna livet, då Satan imiterar inte mig . Abu Salamah sa, sade Abu Qatada, Guds budbärare, må Gud välsigna honom och ge honom frid, sa : Den som har sett mig har sett sanningen . Abu Al-Hassan Abd Al-Wahhab bin Al-Hassan Al-Kalabi berättade för oss i Damaskus, han sa att Abu Ayyub Suleiman bin Muhammad Al-Khuzai sa till mig, med Muhammad bin Al-Musfah Al-Homsis myndighet, på myndighet av Yahya bin Saeed Al-Qattan, på myndighet av Saeed bin Muslim, på myndighet av Anas bin Malik . Att profeten, må Gud välsigna honom och ge honom frid, sa : Den som ser mig i en dröm kommer inte in i helvetet . Abu Bakr Muhammad bin Ahmed bin Muhammad al-Isfahani berättade för oss i Mecka, som Gud den Allsmäktige bevakade i Grand Mosque. Han sade: Abu al-Hasan Muhammad bin Sahl berättade, på uppdrag av Muhammad bin al-Musfy, på uppdrag av Bakr bin Saeed, på uppdrag av Saeed bin Qais, på uppdrag av sin far, sade han : The Guds sändebud, fred vare med honom , sade : På honom : Den som såg mig kommer inte in i helvetet i en dröm . Professor Abu Saad, må Gud vara nöjd med honom, sade : Gud har sänt Muhammad, må Guds böner och fred vara över honom, en nåd för världarna. Salig är den som såg honom i sitt liv och följer honom, och välsignad är den som ser honom i sömnen, för om han ser honom som en gäldenär, kommer Gud att spendera sin skuld, och om han ser honom sjuk, kommer Gud att läka honom . Och om han ser honom i behovet av att utföra pilgrimsfärden till huset, och om han ser honom i ett kargt land som har gödslat, eller på en plats där orättvisa har spridit sig i stället för orättvisa i rättvisa eller på en fruktansvärd plats för familjens säkerhet, detta är om han ser honom på sitt eget sätt . Och om han ser honom blek i färg, sliten eller saknar något av bytet, tyder det på religionens svaghet på den platsen och framväxten av kätteri, och på samma sätt om han ser en illa klädsel . Om han ser att han drack sitt blod för sin kärlek i hemlighet, dödas han i jihad, och om han ser att han drack öppet, indikerar detta hans hyckleri och kom in i hans familjs blod och hjälpte till att döda dem . Om han ser honom som om han är sjuk, förvärrar han sin sjukdom, då blir folket på den platsen reformerad efter korruption, och om han såg honom, fred vare med honom rida, skulle han besöka hans gravridning, och om han såg honom till fots, gick han för att besöka honom till fots, och om han såg honom stå upp, var hans kommando rakt fram, och om han såg honom ringa till bön på en plats där Omar förstörde platsen, och om han ser det som om han äter det, det är vad han beordrade honom att betala Zakat av sina pengar . Om han ser att profeten, må Guds böner och fred vara över honom, har dött, kommer en av hans ättlingar att dö, och om han ser sin begravning på en plats är det en stor olycka, och om han ser att han har utfört hans begravning till och med för en grav, då är han benägen till kätteri . Och om han såg att han hade besökt sin grav, skulle han slå en hel del pengar, och om han såg som om han var profetens son och inte från sina ättlingar, visar hans visioner att hans tro var rensad, och om han såg att han var fader till profeten, fred vare med honom, han indikerade svagheten i sin religion och svagheten i hans tro och säkerhet . Att se en ensam man, Guds budbärare, må Gud välsigna honom och ge honom frid, i en dröm gäller inte honom, utan genomsyrar snarare det muslimska samfundet . Det berättades att Umm al-Fadl sa till Guds budbärare, må Gud välsigna honom och ge honom frid : Jag såg i en dröm som om några av din kropp var avskurna och placerade i mitt knä , och han sa : Godhet Jag har sett att Fatima kommer att föda en pojke, om Gud vill, och han kommer att placeras i ditt knä . Hon födde Fatima Al-Hussein, fred vare med dem, och han sattes i hennes knä . Och det berättades att en kvinna sa : O Guds budbärare, jag såg i en dröm som om något av din kropp var i mitt hus. Han sa : Fatima föder en pojke och ammar honom, och hon födde Hussein och ammade honom . Om profeten, må Guds böner och fred vara över honom, såg att han hade gett honom något av det mest eftertraktade godset i denna värld, eller mat eller dryck, är det bra att han uppnår lika mycket som han gav honom, och om vad han gav honom var av dålig substans, såsom vattenmelon och andra, då skulle han räddas från en stor sak, förutom att den skulle vara sårad och trött . Om han ser att en av hans medlemmar, fred vare med honom, med visionens författare, har uppnått den, är han en kätteri i sina rykten och har följt den utan resten av islams lagar och lämnat andra utan resten av muslimerna . Jag hörde Abu al – Hasan Ali bin al – Baghdadi, plats för Ali bin Abi Talib, må Allah vara nöjd med honom säger : son pappa sa en läkare de fattiga : det var mina döva tio år, och jag tog med staden och bestämde mig mellan den graven och predikstolen, såg jag profet Allah frid vare med honom i en dröm, sa jag : O budbärare Allah du sa: den som frågade mig medel, min förbön krävs för honom, sade han : Må Gud hela dig , vad jag sa, men jag sa : Den som bad om medel från Gud, min förbön krävs för honom, sade han, så han gick bort från mig med välsignelsen av sitt ord, må Gud välsigna dig . Abdullah bin Al-Galaa berättade om en situation som gick in i Guds Guds budbärares stad, må Gud välsigna honom och ge honom frid, och jag gick till Guds budbärares grav för honom, och jag hälsade honom och hans två följeslagare , må Gud vara nöjd med dem, då sa jag : O Guds budbärare, jag brydde mig inte och jag är din gäst, sedan gick jag ner och sov utan graven, då såg jag profeten, må Gud välsigna honom och ge honom frid, kom till mig, så jag stod upp och han gav mig en limpa, så jag åt lite av det och uppmärksammade och hade lite limpa i min hand . På Abu al-Wafa al-Qari al-Harawis auktoritet sa han: Jag såg den utvalda, må Guds böner och fred vara över honom, i en dröm i en flyktighet under åren sextiotrehundra, och jag använde att läsa med sultanen, och de hörde inte och talade, så jag gick hem i klagan, så jag sov och såg profeten, fred och välsignelser var över honom, som om han hade bytt färg, så han sa till mig att det var fred med honom : Har du läst Koranen i ord Gud Allsmäktig i händerna på människor som talar och höra inte läsa? Läs inte efter detta utom vad Gud vill . Jag lade märke till medan jag höll tungan i fyra månader, och om jag hade behov av att skriva det på lappen deltog ägarna till haditherna och åsiktsinnehavarna på mig, då utfärdade de en fatwa som jag talar i slutet av saken, för han sa : Utom vad Gud vill, vilket är ett undantag, så jag sov fyra månader senare på den plats där jag först sov. Jag såg profeten, må Guds böner och fred vara över honom, i en dröm som hejade hans ansikte, och han sa till mig : Har det bevisats? Jag sa : Ja, Guds budbärare . Han sa : Den som omvänder sig, Gud kommer att förlåta honom, sticka ut tungan . Han torkade min tunga med pekfingret och sa : Om du är i ett folks händer och du läser Guds bok, skär sedan av din läsning tills de hör Guds ord . Jag var uppmärksam och min tunga var öppen tack vare Gud . Det berättades att en man från Al-Manaseer blev sjuk, och han såg Guds budbärare, må Gud välsigna honom och ge honom fred, en natt som om han berättade för honom om du vill ha det bra med din sjukdom, ta då ingen och nej . När han vaknade skickade han till Sufyan Al-Thawri, må Gud vara nöjd med honom, med tio tusen dirham, och han beordrade honom att tilldela det till de fattiga och han frågade honom om synens uttryck, så han sa betydelsen av hans ord, varken olivträdet, för Gud den Allsmäktige beskrev det i sin bok och sa : varken östlig eller västerländsk . Och ägarens fördel är sällskapet till de fattiga med dig, sade han: Han behandlade honom med oliver, och Gud gav honom välbefinnande genom att använda välsignelsen från Guds budbärare, må Gud välsigna honom och ge honom frid och vörda hans visioner . Vi lärde oss att en man kom till Guds budbärare, må Guds böner och fred vara över honom, i en dröm. Han klagade på honom att hans tillstånd var tätt, så han bad honom gå till Ali bin Isa och säga till honom att han kommer att betala dig vad som är bra för dig, så han sade, o Guds budbärare, med vilket tecken? Han sa till honom med ett tecken att du såg mig på Batha, och jag var olydig från marken, så jag gick ner och kom till mig, så jag sa gå tillbaka till din plats . Han sa, och Ali bin Isa hade avskedats och ministeriet återvände till honom . När han märkte kom han till Ali bin Isa, som var en minister vid den tiden, och han nämnde sin historia. Han sa att det var rätt, och han betalade honom fyra hundra dinarer, sedan sa han att spendera din skuld och betala honom ytterligare fyra hundra dinarer, då sa han, gör det till ditt kapital, så om du spenderar det, gå tillbaka till mig . Och han nämnde en man som visste vad du ville från folket i Basra, och han brukade sälja talismanen. Han sa att han skickade en pråm från några av guvernörerna i Ahwaz, och jag var oense med honom om priset. Må Gud välsigna honom och ge honom frid i en dröm, så jag sa till honom, Guds budbärare, den så och så förbannade Abu Bakr och Omar, må Gud vara nöjd med dem, sade han, ”För honom till mig och jag kom med honom, sade han, ~lägg honom ner och lägg honom,~ så han sa, ~slakta det,~ så jag sa, Guds budbärare, slakta det? Då sa han: Slakta honom tills hon sa tre gånger, då rullade jag kniven över hans hals och slaktade honom, och när jag började säga, jag går till honom, uppmanar honom och berättar vad jag såg från Guds budbärare. må Gud välsigna honom och ge honom frid, så jag åkte och när jag kom till hans hem hörde jag vargen, och man sa att han dog . Och Ibn Sirin kom till en man som inte var anklagad för sin religion, orolig, och han sa att jag såg igår i sömn, som om jag hade lagt mina fötter på Guds budbärare, må Gud välsigna honom och ge honom fred . Han sa till honom: ~Satt du igår med dina spöken?~ Han sa ja, han sa, så han tog av dem , så han tog av dem och under ett av hans ben var det en dirham på honom, Muhammad, Guds budbärare, må Gud välsigna honom och ge honom frid ….

…Sällsynt, och med en relaterad överföringskedja till Salim bin Issa, sa han att jag gick in i Hamza bin Habib Al-Zayyat, må Gud vara nöjd med honom och fann honom rulla kinderna på marken och gråta, så han sa, Gud välsigne du, vad gråter det här? Endast de som arbetade med Koranen kom in, så jag återvände till ropet, så han sjöng i mitt namn. Var är Hamzah Ibn Habib al-Zayyat, så jag sa till dig, be till Gud? Då initierade en kung mig och sade: ~Säg till Gud, Gud välsigne dig.~ Så om jag befinner mig i en talerstol av vita pärlor och en tält av röd safir och en tält av grön akvamarin, och det sa, jag borde vara tunnare och läsa, så jag gick, och han sa till mig, jag reciterar Surat An’am, så jag läste och jag vet inte vem jag ska läsa förrän jag nådde toppen av sextio verser, och han är erövraren över sina tjänare. Läs och läs normerna tills de nått slutet på dem, så jag gick till nedläggning, så han sa, ~Gå bara, luta dig inte, o Hamzah.~ Den som läste dig den här läsningen sa jag Suleiman sa sanningen om vem som reciterar Suleiman. Jag sa Yahya sa Yahya sa: Den som reciterar Yahya sa jag till Abu Abd al-Rahman. Abdul Rahman s Kusinen till din profet, Ali bin Abi Talib, sade: ”Den som läser för mig, så jag sa din profet, må Guds böner och fred vara över honom, sa sanningen om min profet. Den som reciterar min profet, jag sa Gabriel, fred vare med honom, han sa att den som reciterar Gabriel och han tystade och sa, Hamzah, säg dig, så jag sa att det inte är bättre för mig att säga att han sa att du är så jag sa att du Han sa, ”Du har haft rätt, Hamzah, och Koranens sanning, att hedra Koranens folk, särskilt eftersom de agerade med Koranen, O Hamza, Koranen. Mina ord Jag har aldrig älskat någon som min kärlek till Koranens folk, kommer nära mig, Hamzah. Ovanför dig och utan dig, och den som läser Koranen som jag har läst, kommer ingen utom mig att svara, och vad jag har gömt för dig med mig eller mer, så jag känner dina följeslagare av vad som var min kärlek till människor i Koranen. De är de rättfärdiga människorna, Hamza, min ära och min majestät. Så han sa, o Hamza, var är Koranernas övervakare? Jag sa, Herre, vilket är deras bevarande. Han sa att de är det, men jag kommer att vara för dem tills de kastar mig fram till uppståndelsens dag. Om de möter mig, höjer jag dem med varje vers, en examen. Skyll du på mig för att jag grät och blöt i ansiktet i smutsen ….

…Abu Sa’eed sade predikanten en dag kvinna kom till korsningen Ahwani sade hon till honom : Jag såg som om min man gav mig Nrjdzisa och handed Dharta Asa sade och klamrar sig fast vid skilja dig Bdhartk hörde ord poeten : inte för Nargis-eran … men förbundet till Las…

…När det gäller att sjunga, om det är en bra röst, indikerar det en lönsam handel, och om det inte är en bra röst, är det en förlorande handel. Några av dem sa att sjunga på marknaden för de rika är en utläggning, och för de fattiga är sinnesförlusten och att sjunga i badrummet anklagas för tal och den som ser att han sjunger på en plats finns lögner eller bedrägeri som skiljer älskade…

När det gäller den välkända madrassen är det en kvinna som ser att det finns godhet eller korruption i hans säng eller en ökning eller minskning, sedan tolka detta i sin fru och den som ser att han lämnar sin säng och tar en annan säng, sedan han lämnar sin fru och gifter sig med en annan, och den som ser på sin säng eller sin säng en hund eller sju eller vad som fördömer djuret där, då är det Han motsäger sin familj

…Och den som ser att han kallar kallet till bön medan han sover, då underskattar han sin fru och sina anhöriga, och den som ser att han ringer till bön vid dörren till sitt hem, det indikerar att hans tid är nära förestående ….

…Psykoterapi Vissa sömnstörningar, såsom mardrömmar, störande drömmar, promenader under sömnen och samtal under sömnen, orsakas av olösta problem och konflikter och omgivande upplevelser. Därför bör individen genomgå psykologisk behandling, eftersom det görs genom processen med emotionell urladdning och fri förening för att identifiera sådana konflikter och försöka förklara dem för patienten och sedan öka Astbesarh genom vilket hjälpte honom att återgå till normal sömn och se : ~ Encyclopedia of Psychiatry ~ – Volym I – d . Abdel Moneim El Hefny . ~ Beteendestörningar och deras behandling .~ D. Jumu’ah Syed Yusuf c : Jathoom : Det härstammar från vårt ordspråk : Personen eller djuret som satt uppe och dess betydelse förblev på plats och lämnade inte , eller vad det betyder är : att hålla sig till marken, så han uppflugen . En mardröm och kallade Ord i Jathaam eller al Koran 🙁 de blev i deras hus Jtman ) ( användningsområden : 78 ) Denna arabiska ord kallas barock Alnidlan , kan placeras i ett tryck på bröstet av sleeper är inte kunna röra sig med honom (1). För att illustrera detta förklarar jag för dig huruvida han såg en man i en dröm om så kallad Paljathom beskriven för att känna att den sovande Bshi E stänger av sig själv , inte heller kan frälsning , och att försöka vakna , inte bara efter ansträngande försök , Vistiqz har nått sin utmattning svett mycket svett och hand , och oroade sig själv , och känslan av detta fall kom till honom innan han Kalmchlol vaknade , och hoppas att en glida , utan tvekan att detta fall att mannen slog i sömn av panik . Den frid vare med honom vet när hans kamrater fruktar denna bön : ~ Jag söker skydd i ord Gud, full av ilska och från onda Hans slavar och från onda demoner Bibliografi , och delta ~ (2). Som anges i isti’aadhah av hotelser i en dröm berättad av Malik sa han : Khalid bin Walid sa till försäljning! : O Allahs budbärare , jag är i en dröm . Han sa fred med honom : ~ Säg : Jag söker tillflykt till Allahs perfekta Ichaelmat från ondskan av ilska och plåga och ond kult , och Bibliografi över demoner , och delta ~ (3). Här märkte meditatorn i dessa konversationer att profetens fred vare med honom riktade tjänaren när du ser sådana oroande drömmar , mardrömmar , styrd av tillträde till Gud och söker tillflykt med honom från ondska av ilska och ångest , och Bibliografi om demoner och irritation , för att inte delta i honom , och arrangerade en sit-i Gud Esme Gud . Det finns ingen tvekan om att återspegling av tillståndet i människor idag meddelande när de flesta av dem bort från Gud och att förlita sig på världen och nöjen och avstånd från bok Allah och wird ordstäv , och ersätta det med att lyssna på musikinstrument och sånger, så att vissa ungdomar sover och hörlursmusik i öronen och huruvida sådana deltar i honom Mullah Ikh och faller ner på honom nåd? Men idag när moskéer har blivit infekterade av musik , blev det som henne till deprivation ; Detta beror på de mobila enheterna, av vilka de flesta toner har blivit musikstycken som skadar tillbedjanas hörsel under deras böner , och vars ägare kan förhindra nedstigning av barmhärtighet och änglarnas närvaro , enligt Abu Bakr bin Musa som sa : Jag var med Salem bin Abdullah bin Omar , så jag passerade sällskapet till pojkarnas moder i klockorna , Salem kom för att passera sin far från profeten fred vare med honom, sade han : ~ änglar följer inte med dem Rkpo jingle , ~ och Algelgel : liten klocka fäst vid djurens halsar (4). Många har valt människor idag är långt från Gud , och avståndet från Koranen , och avståndet från manliga , och därför ersättas med valet av god kamratskap dåligt Balrvqh är inte Gud i sin bok säger : ) omn levande nämner Rahman antites av sin djävul är han hans make ) ( Zukhruf : 36 ). Vad menas : utställningar för Rahman och hans förening I motsats till vad som helst gör hans följeslagare till djävulen är han hans följeslagare i denna värld och i elden (5). Och denna djävul smyckar honom med falskhet och ondska , uttråkade honom med dhikr och lydnad och gör sina lyckligaste tider med nöjen, musik och sång , och så här är det nödvändigt för honom att hålla sig ansvarig och korrigera för det , och att likna den rättfärdiga och de sista som kommer ihåg att Gud stod och vilade och på deras sida är minnet inte skilt från tungan , människor i Gflathm klippte Flathm . Det känns också som denna typ av visioner öde och rädda för dem , förklara för honom att söka tillflykt hos dem , sade sten son i al- Fath nämndes i receptet som söker tillflykt från den onda syneffekten är sant , berättad av Sa ‘ eed ibn Mansoor och Ibn Abi Shaybah och Abdul Razak isnaads rätta Ibrahim Nakha’i sade : ~ Om du i en dröm såg vad han hatar, låt honom säga om han vaknade : Jag söker tillflykt hos Aazt av Guds änglar och budbärare av denna ondska som slår mig där min vision Maol i religiösa Dnaaa ~(6). Jag råder alla sova här ville läsa wird före ordstäv sömn och kan hittas mer lättare än många broschyrer i moskéer och bibliotek , och viktigast av dessa wird : 1 – State of the stolen . 2 – “ Säg, han är Gud är en ” 3 – Al- Mu`wadhatan : ( Säg jag söker tillflykt hos folks Herre ) , ( Säg jag söker tillflykt hos folks Herre ). 4 – Jag söker tillflykt i Guds fullständiga ord från det onda som han har skapat . 5 _ Jag söker tillflykt i Guds ord fulla av varje djävul och varje öga är viktigt för nationen . 6 _ I namn Gud, som inte skadar någonting med hans namn på jorden eller i himlarna och han är som hör allt, vet allt . 7 _ Ditt namn Lord sätta min sida och din Herre bära den upp , om jag tog mig Varahmha , och skickade honom spara det, inklusive reservation rättfärdiga slavar . 8 _ Åh Gud, jag överlämnar mig åt dig och riktade mig till dig och godkände min order till dig , och min rygg till dig önskar GATT och din vördnad , inte en tillflykt eller skonade dig bara till dig , säkrade din bok, som ades avslöjas och NPIK att du har sänt . 9 _ i ditt namn Åh Gud, jag dör och lever . 10 – verser från de tre dagarna av Suras startvers . : ” Gud är vad som är i himlen och vad som finns på jorden, och att ni visar vad som är i er själva …” verserna . Dessa Awrad vara – om Gud vill – Caldra, som skyddar dig från PROD förbannade Satan och hans skada , och detta är precis som striden inträffade och krigets klädsel , Ankomsten av spjut och svärd till honom har svårigheter , och upp till honom och sårade honom för att förhindra att hon klädde sig och så också, som sover och skyddar innan sömn denna snygga Legenden når inte Satan med Guds hjälp (7). ________________________________ (1 ) lexikonförmedlare – op – r (107 ). (2 ) hasan hadeeth berättat av Imam Tirmidhi i boken kallar dörren till vad Gah berömde för hand – op – 0 berättat av Imam Ahmad i palmkamraterna i Almktherin , palm Abdullah ibn Amr ibn al – Aas, må Allah vara nöjd med dem – op – Och det berättades av Abu Dawood i Book of Medicine, Bab How to Raqqa – tidigare referens -. (3 ) visioner av profeten fred vare med honom ( s. 19 ) – op – och rapporterad av Imam Ibn Hajar i al- Fath (371/12 ) och tillskrivs Imam Malik och kvinnor, olika Bosanao, sade ursprungligen Abu Dawood, Tirmidhi och klassas som linjal Och rätta till det . Se : Zaad för sonens värden ( 2/468 ) – op -. (4 ) Berättat av Imam Women i dörrdekorationerna Algela Gel-boken , Imam Ahmad i handflatan av Almktherin-följeslagare , palm Abdullah ibn Umar ibn al – Khattab må Allah vara nöjd med honom, en regissör i Albanys höga kedja (4 \ 493 ) – en referens tidigare -. (5 ) tolkning av Ibn Abbas – op – ( s. 413 ). (6 ) Se : Ibn Hajar – Fath al – Bari , ( 12/371 ) – op -. (7 ) Se : Zaad Ibn-värden – op – (365 \ 2 ) , sa jag : bevisade att många forskare har effekten av moderna jinn-människor, och de sa : är den verkliga effekten om fenomenet inte syns ; Och de ledde till att luft, mikrober och andra kom in i människokroppen . Detta bekräftar möjligheten av att komma in i jinn till människokroppen som också . ** Citerat av Dr Fahd Al-Osaimi

…Som avslutning på denna bok och som svar på önskan hos många är detta exempel på vad jag uttryckte från mina visioner : Många önskningar kom och bad mig nämna några av de visioner som jag uttryckte, och sedan uppfylldes de och jag skulle vilja här för att inte besvikna dem som håller dessa förfrågningar, men jag vill också förtydliga något som jag är angelägen om hemligheter. Därför kommer jag inte att nämna namnen på visionärerna, inte heller kommer jag att nämna de visioner där det kan finnas mycket speciella saker, till exempel, och jag ber i förväg om ursäkt till alla som läser detta ämne och motsätter sig det bland visionärerna själva . 1 / En frågare sa att hennes moster ser att hon har gyllene armband på sig och trakasserade henne, så jag sa till henne : Om du tror på din syn kan det vara en enkel infektion i luftröret och det läker med Guds hjälp . Och hon sa, ära Gud, jag har verkligen en trakeit, må Gud belöna dig . 2 / En uppringare sa att jag ser en man som jag känner knackar på dörren . Så jag sa: Vad heter han? Muhammad Al-Wahaibi sa, jag sa att, om Gud vill, han kommer att få en son, så han sa, jag har haft Guds nåd. Jag sa : Jag kallade honom Muhammad? Han sa ja, då tackar jag Gud . 3 / En av frågeställningarna sa till mig att jag ser att jag jagar getter eller ankor, så jag sa, om Gud vill, hon kommer att föreslå en bra tjej, och hennes far kommer att vara en muezzin. Han berättar för mig senare, när jag ville engagera mig, gick jag och hittade en man som ringde till bön i grannskapsmoskén där flickan bor, så han är dotternas far . 4 / En frågare sa till mig att jag såg att jag skulle betala en stol till kung Fahd – må Gud välsigna hans liv – så jag sa att du skulle vara anställd med ett jobb med sådan lön, säger hon, och från nästa dag anställdes hon för lite mindre, och hon trodde inte att hon skulle bli anställd . 5 / En läkare sa till mig : Min man ser att han aldrig kommer ut under sin bil . Jag sa, ska du resa? Hon sa ja . Så jag sa, prisad vare Gud, för säkerhet, men jag hoppas att jag kommer att kolla bilen underifrån, särskilt kolumnen som svänger under bilen, och jag visste inte namnet, och hon sa till mig senare, min man gick in i bil och hittade en defekt på den plats som du angav oss . 6 / En kvinna sa, jag ser att jag klippte håret på en ung dotter till mig, och hennes hår når hennes höft, så jag sa: Är du en av dem som omskär flickor? Hon sa, ~Ja, så jag sa, gör Sunnah i omskärelse, och minska inte den mer än den angivna gränsen .~ 7 / En far ringde Ali och sa att hans son ser att hans ryggmjölk skadar honom, så jag sa att din son lider av naturvetenskapslärarens grymhet, så kunde jag fråga honom, och han svarade ja, så jag sa : Beröm vara till Gud, se läraren, och det gjorde han . 8 / En man sa till mig : Jag ser att jag går upp på taket i huset, och jag ser en stege och jag går upp . Jag sa till honom att någon undersöker och frågar om dig, och kanske talade du till hans dotter, och när jag såg honom efter ett tag sa han till mig att det jag nämnde om honom har hänt . 9 / En kvinna sa att jag såg att jag ammade en pojke, och mängden mjölk kom kraftigt ut från mina bröst och träffade väggen . Så jag sa att jag tror att du har problem med hormonmjölken och att du kommer att bli frisk och bli gravid, om Gud vill . Hon sa är vad du säger, tack och lov . 10 / En man sa till mig att jag ser min syster och jag ser solen stiga upp från solnedgången . Jag sa, jag lovade henne och jag lämnade henne, så jag kommer att uppfylla det jag lovade henne . Han sa, jag lovade henne att utföra Umrah och jag kunde inte . 11 / En kvinna sa att jag ser att jag slaktar ett får . Så jag sa att det är ett löfte som du inte uppfyllde, så gör det . Och hon sa ja . 12 / En kvinna sa att jag ser att jag tittar på Kaaba och den förstörs . Jag sa, ‘Du är i ett västligt land och du funderar alltid på att lämna det, men det gör du inte . Hon sa är vad du säger av Gud . 13 / En man ringde och sa att jag ser att jag jagar en fri fågel och jag fick en kär kamel, och jag gick upp på ett berg och hittade människor som erbjöd sig att köpa fågeln, så jag sa att den inte var till salu, och han nämnde resten av visionen . Så jag sa att du driver och tränar på jakt? Och du är bror till en av furstarna, och du har lämnat in ett landstöd och saken kommer att komma ut till dig, och då kommer vissa att erbjuda dig att köpa det, så tänk noga innan du säljer . Han sa, ”Jag älskar att jaga, och jag går ut till honom och jag följer tiden för fåglarnas vandring. Jag lämnade in en av prinsarna en begäran om ett landstöd och gick inte ut förrän nu . ” Så jag sa, prisad vare Gud . 14 / En av uppringarna såg en kvinna komma till henne och hon nämnde sitt namn . 15 / En man ringde till mig och sa att jag såg Gabriel, må Gud välsigna honom och ge honom frid, flyga . Så jag sa, ~Arbetar du i ett jobb relaterat till luftfart?~ Han sa, ~Ja, jag studerar flygning~, så jag sa att jag hade avslutat 600 flygtimmar och att du hade hälften kvar, så han nämnde ett nummer mycket snart, prisad Gud . 16 / Kontinuerlig: Hon sa att jag ser att jag tar ut två vita och svarta strängar ur min mun, så jag sa till henne : Ibland kommer du från Satan med en viss besatthet och tvivlar på religion, så frukta Gud . Och hon sa, av Gud, att jag ibland observerar superlägerna förutom de obligatoriska bönerna, men ibland hoppas jag och lämnar allt tills bönen …. så be för henne att Gud bekräftar dem om religionen 17 / En man sa : Min avlidne far kom till mig och sa till mig : Förstör inte moskén, så jag sa : Ja, jag sa : Gör inte det här, det är inte tillåtet . 18 / En man sa till mig : Jag ser att jag omger och inte är fullständig . Jag sa : Du tänker multiplicera och gör det inte? Han sa : Ja . 19 / En frågare ringde och sa : Jag ser att jag rör mig och mitt sinne är inte med mig !! Jag sa : Du känner en man som tänker men manipulerar dig , så var uppmärksam , och hon sa : Det är vad du säger , och må Gud belöna dig väl , och här är fördelen med att varna för den dåliga innebörden i vissa visioner , och dess inverkan på dess ägares liv . 20 / En man sa : Jag ser att jag äter ris och det finns de som stjäl !! Så jag sa till honom : Detta är ditt projekt, och du berättar tanken på en oärlig man . Han sa : Ja , vad du sa hände . 21 / man kontakta programmet och berättade : Jag såg solen och månen i jorden, och det var innan fastemånaden Ramadan , i 1428 av , sa jag till honom : Det här är en skillnad mellan människor av visioner , och folket i kontot i fastställandet av posten i månaden , var vad jag fick en del av käbbel mellan de två parterna ! 22 / En man sa till mig : Jag såg att jag tog ett flygkropp ur munnen utan smärta , så jag sa : Det här är ett barn som irriterar dig , och han sa : Ja, det är . 23 / En kvinna sa : Jag ser en orm i en rosas mun , så jag sa : Din man lovar dig och lyckas , och du ber för honom? Hon sa : Ja , det är vad jag sa , så jag varnade henne och fruktade Gud ….

…Om du i din dröm hör en av de nattlåtar som älskare vanligtvis sjunger under sina flickväns fönster, kommer du att höra goda nyheter från frånvarande vänner och dina förväntningar kommer inte att göra dig besviken . Om du är den som sjunger under din flickväns fönster kommer din framtid att vara full av glada saker ….

…Kan du lära dig drömmarnas uttryck? Eller är det gåva Gud ger den till vem Han vill av dyrkan , vilket är vanligt bland en stor sektor av gränsövergångar i drömmar , och människor ? Är det en vetenskap som kan förvärvas och läras och sedan utvecklas i den – enligt dess talanger – eller fortsätter den på en nivå i den som ett resultat av dess förmågor , som inte kan överträffas? Är det en miraisah som dess ägare avskärs med , eller är det spekulation och antagande , och antagandet missar och drabbar? Det är tydligt för dem som läser den här boken , författaren tenderar att vara medveten om uttrycket på höjden och utpekade Gud av några av profeterna, fred vare med dem Kyousef, Abraham, Jacob och Mohammed, och utmärkta när många av följeslagarna ärafulla Abu Bakr, Omar och Aisha och andra, men detta är inte vetenskap Farasa är född med sin ägare, inte bara marijuana, och om visionens korsning är en av ägarna av dessa två typer är bättre och hans åsikt är mer korrekt, men detta får oss inte att stänga dörren för att lära ut visionen förutom dessa två typer ! Ja , det uttrycker visionen om dörrfysiognomin eller inspirationen till svartsjuka, men jag har en enkel fråga här : Vem klassificeras som av dessa två typer av icke- apostlar av icke förfäder, följeslagare och anhängare av de hyllade? Vem som måste ge andra denna rätt är apostlarna – fred vare med dem . ? Kanske bland dem var Muhammad, må Guds böner och fred vara över honom, när han vittnade för några av sina kamrater om deras överlägsenhet inom vissa vetenskaper och kunskaper. Därför vittnade han för Abu Bakr, må Gud vara nöjd med honom, att utmärka sig i denna aspekt, till Omar i aspekten av inspiration och till Ibn Abbas i vetenskapen om tolkning och så vidare, det finns många frågor, men Budbäraren , fred vare med honom och fred vare med honom, må Gud förhärligas och prisas, sade: ” Vad som sägs om infall (3) att det inte är annat än en uppenbarelse antyder (4)”. Från denna punkt analyserar vi frågan för att hitta svaret genom vår förståelse av texterna, och Bastaradhana-berättelser mottagna för seniorkorsningar, vad hittar vi? Vi finner att denna gudomliga vetenskap beviljar sitt ursprung, men det kan läras och läras genom att studera hur man kan uttrycka det när de ställde upp , av apostlarna och de rättfärdiga, eller utmärkta sig i det som följde efter dem, som såg honom från folket i denna vetenskap . Det tilldelar denna synvinkel, framväxten av många kamrater på denna sida och lär honom i händerna på Allahs budbärare, fred vare med honom . Låt oss titta på Abu Bakrs ord , Profetens fred vare med honom vid ett tillfälle när den skärs av profetens vision, som är : Ibn Shihab sa : såg profetens fred vara över honom en vision Vqsa till Abu Bakr sa : ~ O Abu Bakr, jag såg Kanye förhindra dig och jag examinerar Vsbaktk Bmrqatin och en halv ~ , sa han : O Allahs budbärare, må Allah Iqdk till hans nåd och förlåtelse, och jag lever efter dig två och ett halvt år, nämnt av Suyuti i stort och tillskrivs Ibn Saads fastigheter ‘1’). Här finner vi att profeten är fred över honom. Biskuter Abu Bakrs uttryck som om han gav honom hälsointyg för detta uttryck . . Vi hittar i en annan position en annan vision säger, som är : frid vare med honom, sade honom : ~ Jag såg om jag kom massa förbi Vagamtha i min mun och jag hittade kärnan Aztna Vlfeztha , tog sedan en annan Vagamtha där kärnan Vlfeztha hittade och tog sedan en tredje Vagamtha och hittade kärnan i Vlfeztha ~ , Så Abu Bakr sa : Låt mig korsa den. Han sa : Han sa : ~ Korsa den .~ Han sa : Det är din armé som du skickades för att hälsa och vinna, och de kommer att kasta en man, och han kommer att söka dem i din plikt, och han kommer att anropa dem . Han sa, ~ Likaså sade kungen .~ Berättat av Ahmad i Musnadah, här märkte han att budbäraren, må Guds böner och fred vara över honom, när han blev bett om Menna Abu Bakr att korsa den, inte smickrade sanningen och hade det inte varit för hans kunskap om Abu Bakrs uppfinningsrikedom, han skulle inte ha gått med på en trumma, och han märkte här att den ädla budbäraren sa detta . Dags till Abu Bakr : ~ King sade också ~ , ge honom ett högt vittnesbörd om hans ords hälsa . Någon om du kanske säger : att Abu Bakr, som inspirerade den här vetenskapen, inte har något utrymme för fel med honom, och svarar på denna synvinkel mot Abu Bakr och såg honom här, syndare i ett annat ämne, och detta bevisar att detta vetenskapen lär sig, kan hon lyckas lära sig om han misslyckas och kan göra misstag . Se denna andra position . Ibn Abbas, må Allah vara nöjd med att det hände att en man kom till Allahs budbärare, var med honom, sade : ~ Jag såg ikväll i en drömskydd ~ 1` Tnnzv `2` ghee, älskling, och jag ser människor Atkvvon inklusive ‘3’ Valmcetkther och oberoende, och om Orsak ( 4 ‘ ) Han gick från jorden till himlen, och jag såg att du tog pengarna, då togs en man faktiskt efter dig, en annan man togs faktiskt av honom, sedan togs en annan man av honom och han avskärde honom och sedan nådde han honom . Abu Bakr sa : O Guds budbärare, min far du och Gud lät mig Flaabrnha sa till honom, Allahs budbärare : ~ Oabbarha ~ , och i nya vinster ~ genom ~ Abu Bakr sade : The canopy islam är . som för att Antef av honung och ghee, det Koranen Hlaute Tntef Valmcetkther från Koranen och framtiden . den anledningen ansluter från himlen till jorden, den rätt som du det tar honom Vialik Gud, tar sedan av en man Viallo honom, sedan tar honom en annan man Viallo honom, sedan tar honom en ma n ska avskäras av honom, och sedan ansluter honom Viallo honom . han sa till mig, o Allahs budbärare, min far du, jag blev skjuten eller missade jag ? och han sa att profeten var med honom : ~ Jag var en del och saknade några? Abu Bakr sa : Av Gud, o Guds budbärare, sa du till mig vad jag gjorde fel? Han sa :~ Svär inte , ~kom överens om . Crown med denna moderna lång paus som är : att Abu Bakr här var inte ont i några av hans ord och därmed svara på en man som säger : att Abu Bakr, som uttrycker syn eller urskiljning och inspiration finns det inget utrymme för berättelsen av uttrycksmartyrskapet har jag lärt mig visionen . Han som var med honom före profetskapet nämnde inte uttrycksvisionerna från dem . Snarare, enligt min åsikt är de utexaminerade från skolan för nationens lärare, som brukade fråga dem när de såg dem, och han sa ofta till dem när han gick förbi oss : ~ Den som av er såg en syn .~ Som i Sahih Muslim ‘2’ , och folket sa vetenskap : att fördelarna med detta samtal : induktion medveten om visionen, och frågan om tolkningen, och profetens fred är över honom för att lära dem tolkningen av visioner och dygder. , och inkluderade det från nyheterna om det osynliga, detta är som du dagligen ser från profetlektionerna fred över honom på följeslagarnas öron , där inte bara undervisar utan lär och dialog och förklarar för och utvecklas , och Hola som utmärkta i uttrycket för visioner om dem är Kaltlamiv i händerna på sin lärare, av vilka några utmärkta sig i vetenskapen om tolkning, och andra utmärkte sig i rättspraxis, en del av dem utmärkte sig i vetenskapen om arv, och några av dem utmärkte sig i modern vetenskap, är det inte konstigt att det finns en del av dem utmärkte i vetenskapen om uttrycket . och om vi accepterar detta . teoretiskt inlärningsteori, som liksom kan ha goda kunskaper i vår tid en del forskare i vetenskapen om uttryck och kan dessa för att studera denna konst för andra, och denna uppfattning kan vara främmande för vissa i denna vetenskap speciella men kanske Thrjhm av denna vetenskap är mer som inspiration och fysiognomi som om det är en imitation av apostlarna och fann förlägenhet från denna sida , och ur författarens synvinkel att denna åsikt är mindre och tvingar andra att göra det som inte är nödvändigt. Detta sägs till dem som bryter mot dem som försöker fråga om visioner och lära sig uttrycket. Al-Nawawi sade och kommenterade hadithen av Samarah bin Jundub : Om profeten bad på morgonen, kom han till dem med sitt ansikte och sa, ~ Har någon sett Har du en vision igår? ~ Detta inkluderar önskvärdheten att fråga om visionen och ta initiativ till att tolka den och påskynda den i början av dagen, och den inkluderar tillåtelsen att tala om kunskap och tolkning av visionen och liknande . Imam Ibn al- Saadi sa ( 2/442 ) och kommenterade den vers som Allah ger Yusuf-tolkningskonversationer : att där ursprungligen ett uttryck för syn, vetenskapen om uttrycksvetenskapligt uppdrag som Gud ger det till vem Han vill av sina slavar och att mänsklig vetenskap kommer att belönas vid instruktion och lärande . Och därför bevisade det att Umar ibn al- Khattab frågade Umays flicknamn Ktamip för Taperalraaa som Tahdheeb Ibn Hajar (12 \ 399 ). Enligt Ibn Sa’d i klasserna (7 \ 124 ): Saeed bin Musayyib skulle uttrycka folks vision , och han tog den från flickan Abu Bakr namn och tog namnen på sin far och tog honom Abu Bakran Waller Sol Karim fred vare med honom . Ibn Abd al – Barr som i bagageutrymmet ( 1/313 ) Kommentar till intervjun Samra också : Denna hadeeth indikerar att för att hedra vetenskapens vision och dygder ; Eftersom han, må Guds böner och fred vara över honom, bara frågade om att hon skulle berätta för honom och ge det vidare . Och så att kamraterna vet hur man talar om dess tolkning, och Sheikh Muhammad Ibn Abd al-Wahhab sa, som i samlingen av sina böcker ( 5/130 ), är uttrycksvetenskapen en sann vetenskap som Gud välsignar med vilken han testamente från tillbedjan . Han också sade (5 \ 143 ): Revelation är en sann kunskap om Gud nämns i Koranen, och det sades : inte återspeglar visionen endast är en av de lärda Ptooelha, eftersom det är uppenbarelsen av sektionerna . Har varnat Shatibi barmhärtighet mot Gud i godkännanden (2 \ 415): att det inte finns någon fördel och slöja ge det Alnaa fred över honom bara som undantagen, men har fått sin nation modell, detta lär Extrapolation, och att det gav uppenbarelsen till honom, och hans nation fick en vision God . Ibn Hajar sa : uppmanar visionen om vetenskapsutbildning och dess uttryck till vänster och utelämnande av frågan och förbannelsen på grund av vad examen inkluderar tillgång till några av de osynliga och hemligheterna i objekten . E hans ord . Så om eleven har verktygen för denna kunskap om kunskapen om Koranen, Sunnah, behärskning av det arabiska språket, ordspråken och protokollen för denna kunskap, vad hindrar honom från att lära sig uttrycket och sedan uttrycka det? Jag tror att detta är en legitim rättighet, och kunskapen är bred och inte omgiven av den, men min ståndpunkt måste vara en student som är bra på denna kunskap och är bra på att exportera den till andra som är begåvade av Gud för att förenkla information och underlätta den för mottagarna. Vi får inte öppna vägen för allmänheten som inte har verktygen för denna konst från de som löser för sig själva och är berövade. Baserat på en flyktig dröm . Här är några enkla absurda sinnen hos några av dem : Några Palestina har innergården i den stora moskén som väntar på Akhosv-armén, som kommer att komma till Guds hus och rensa från Tdnashm och tappade plan och tillbringade recept baserat på drömmar och så går listan på Kommer jag att undra att vår nation har blivit en nation av drömmar? Till och med tillbedjan ingick i drömmar från de bredaste portarna, se på maktens natt, du hittar den definierad genom visioner och titta på välgörenhet för att hitta sitt största motiv, säger de döda till dessa människor ! Många människor ser dörren välgörenhet inte öppnas förrän Itsedk förklarar hans dröm falla kort i dörren . Vill du ha fler exempel och större bilder? Av Gud kastar några av dem en kvinna med otukt på grund av en dröm där han såg en kvinna, så en lektion för sig själv genom att läsa några böcker att hon är en äktenskapsbrytare, så han skilde sig från henne ! Det finns till och med de som hävdar att Allahs sändebud över honom kom till honom i en dröm och beordrade honom Nhah, och när han blev medveten om människor och började arbeta som i dessa visioner ! Den webbläsare, till exempel Internet titta på kvant guden Il analyser och avhandlingar som bläddras och fann baseras på en syn härifrån eller där, och kanske skämt vad jag läst bekräftar att Mahdi var pilgrimer i det och det, och incidenten knivsticka en pilgrim som påstås tränga igenom att Antikrist som byggde visionen såg henne natten till händelsen ! Den Författaren undrar viktiga frågan : när man ska vakna upp nationen i hennes drömmar ta det och fäst vetenskap vid tidpunkten för vetenskap? Vetenskapen har sina villkor, verktyg och metoder, som inte kan övervinnas, att veta att Ashraf vetenskap är inte värt någon människa att uttrycka visioner måste vara kunskap om Koranen och dess ord. Om han såg en, till exempel, något, bör han överväga Koranen först, den hittade en länk mellan visionen och de verser som länkar dem här och ger exempel : skeppet kan till exempel korsa för att undkomma Guds ord Den Allsmäktige : Den Allsmäktige sa : ~ Vi räddade honom och fartygets ägare ~ ( Spider : 15). Och trä kan passera genom hycklarna för den Allsmäktiges ord : ~ som om de vore bakad ved ~ (Al- Munafiqun : 4). Spädbarnet kan gå förbi fienden för att säga från den Allsmäktige : ” Så faraoerna tog honom upp, så att de skulle få en fiende och sorg . Och aska kan passera genom den allsmäktige ordets fåfängliga handling : Liknelsen om de som av sin Herre inte trodde sina gärningar som aska med vilken vinden stärktes ( Ibrahim : 18). Således fastställde Sunnah, Budbäraren, Guds böner och fred över honom, de grundläggande principerna och reglerna för denna konst, och han brukade berätta följeslagarna om deras litteratur och typer och frågade dem om deras visioner och uttryckte dem för dem . Exempel och aspekter på det har nämnts i bokens veck, så det finns inget behov av upprepning, men han måste veta här att profeternas visioner är sanna. Från Gud, plikten att avrätta på den, eller det svarar på bilden av symboler, och dessa symboler förklaras av budbäraren, må Guds böner och fred vara över honom, till hennes följeslagare, och sedan ser de hur de förverkligas som konkreta materiella fakta . Det här är en av upplevelserna som dessa följeslagare har genomgått, så de gynnades av det, och senare, må Gud vara nöjd med dem . Det är också nödvändigt att veta ursprunget till denna konst, att vårens tid är en av de bästa tiderna för visioner, baserat på Guds ordspråk, fred och välsignelser : ” När tiden närmar sig, den troendes vision ljuger knappast . ” (1) Muslimska berättare, och jag har angett för honom och att dess betydelse är lika. Natt och dag och denna vårtid blir avundsjuk . . Han måste också känna till värdena hos de människor som berättar om sina syner på honom, så visionen för enkla arbetare är inte visionen för folket i positioner och forskare, och han måste veta om deras länder, läror och tiden för visionen . På samma sätt måste han veta att lejon och fåglar – förutom vad som är sällsynt – finns i uttrycket män och att vete, korn, honung, ull och järn ofta är pengar, så den här konsten har regler och det är inte lätt att uppnå. Snarare måste det studeras och läras av Majid som är perfekt för det för dem som vill lära sig, och Gud jag känner ….

…Sharabi hans vision i en dröm indikerar tro, monoteism och syndarens ånger . Se även Bullous ….

Om han ser att han äktenskap är han säker, då blandar han sig med en hycklerisk ond man och han får böter för pengar

…Och den som ser att han har ett svärd från en tjur eller kulor, då indikerar han att det finns en fördel från en kvinna med stort öde. )…

…Och han såg en man som om han sparkade kungen med foten, så han slog när han gick en dinar med kungens bild på . Det berättades att en man kom till Ibn Sirin och sa : Jag såg som om det fanns mycket hår på mina ben, och han sa : Dean rider på honom och dör i fängelset . Han sa till dig att jag såg henne . Så han tog tillbaka Ibn Sirin, sedan dog han i fängelse på grund av fyrtio tusen dirham, och han spenderade det för hans räkning efter sin död, och han såg en man som om han var handikappad, och han korsade det för honom och sa : Du bli en äktenskapsbryter . Sedan togs han med en kvinna . Och Ibn Sirin kom till en man och sa : Jag såg som om mitt finger var på ett kol, och om jag lade det på det som en brandsläckare, och om jag lyfte det från det, återvände det som det var, och han sa : Detta är en person med passion, och han sa : Han är inte ett fan av passion, men han talar i ödet . Han sa : Vad är allvarligare än ödet? . En kvinna såg som om hennes mans tumme hade skurits av, så hon berättade sin syn för Ibn Sirin, och han sa : Du ber ett folk att du har avskärat ….

…Och den som ser att han har lagt en varm bit i munnen, det tyder på att han hamnar i en olycka av någons ord ….

…Och om han stönade av smärtan i huvudet, tyder det på att han var arrogant i den här världen och han var skyldig för det, och kanske var belöningen från vårdslöshet i sina föräldrars rättigheter ….

…Och den som såg att fartyget stod med honom i det stillastående vattnet, de var styva och längre bort ….

Och den som ser att han har fallit på en eldfest, kungen ska ta alla sina pengar ….

…Den som ser att han är i ett rum eller rum, han är säker från vad han fruktar och varnar, för Gud den Allsmäktige säger: ~Och de är säkra i rummen .~…

…Fadl Abdullah bin Salam . På myndighet av Qais ibn Abbad sade han : Jag var i Medina med människor inklusive några av profetens följeslagare, må Guds böner och fred vara över honom, och en man kom i hans ansikte med ett spår av vördnad. En del av folket sa : Det här är en man från folket i paradiset. Det här är en man från paradisets folk. Han bad två rak’aher där det är tillåtet. Sedan gick han ut och följde honom. När jag blev bekväm, sa jag till honom : När du kom in tidigare sa en man sådant och han sa : Ära vare Gud, vad ska man säga till det han inte vet, och jag kommer att prata med dig Varför såg det en vision under Guds budbärares tid, må Gud välsigna honom och ge honom frid, så hon sa till honom att du såg mig på en äng – han nämnde dess kapacitet, gräs och grönhet – och i mitten en järnpelare under den i marken och ovanför den på himlen, över den en slinga, och det blev sagt till mig : Jag sa till honom : Jag kan inte. Så Moncef kom till mig. Ibn Aoun sa, och den rättvisa tjänaren sa : Med mina kläder bakom mig beskrev han att han lyfte den bakom sig med sin hand, så jag var åtskild tills jag var högst upp på pelaren, så jag tog handtaget , och det fick jag veta. : Ostmk vaknade och hon måste i mina händer Vqsstha på profeten frid vare med honom, sade han : ( dagis kolumnen i islam och att islam kolonn och att handtag den mest trovärdiga och du är på Islam tills du dör ) sa den man Abdullah bin Salam . Och i en berättelse : Jag var i en cirkel där Saad bin Malik och Ibn Umar gick förbi, och Abdullah Ibn Salam gick förbi och de sa: Det här är en man från folket i paradiset, så jag stod upp och sa till honom : De sa så och så och han sa : Ära till Gud de borde inte ha sagt: Jag har ingen kunskap om det, men jag såg som om en pelare placerades i en grön dagis var installerad i den, med ett knapphål på huvudet, och i botten av det var rättvist – och mässan var Wasif – och det blev sagt till mig : Jag förstörde det, och jag förstörde det tills jag tog handtaget, så jag berättade det för Guds budbärare, må Gud välsigna honom och ge honom frid, och Guds budbärare, må Guds böner och fred vara över honom, sa : ( Abdullah dör medan han tog den mest pålitliga pilen ) På myndighet av Kharsha ibn al-Hur sa han : Jag var sitter i en cirkel i Madinah-moskén. Han sa : Och det finns en Sheikh med god anseende , Abdullah bin Salam. Han sa : Han gjorde ett bra samtal med dem. Han sade : När han kom upp, folket sade : Han som är glada att titta på en man från folket i Paradiset låta honom titta på detta sade han. : Så jag sa : Gud, jag kommer att följa honom, så jag vet var hans hus ligger . Han sa : Jag följde honom, och han gick tills han nästan lämnade Medina och gick sedan in i hans hus. Han sa : Så jag bad honom om tillstånd, så han gav mig tillstånd, så han sa : Vad behöver du, min brors son? Han sa : Jag sa till honom : Jag hörde folk berätta vad du : är glad att se en man från paradisets folk , låt honom se till denna Vojbna att vara med dig sa : Gud känner paradisets folk och jag säg dig mm sa att jag medan jag sover om du kom till mig sa en man till mig : tog sedan Med min hand gick jag iväg med honom. Han sa: Så jag var på en häst i min norr. Han sa : Jag tog för att ta det. Han sa till mig : Ta inte det, för det är vägen för Nordens ägare. Han sa : Om en häst är en väg till höger, sa han till mig : Ta hit och ta med mig ett berg och han sa till mig : Gå upp Han sa : Så jag gick om jag ville gå upp, jag föll på Estée sa : så jag gjorde det upprepade gånger sa : sedan zappa mig så han förde mig Amoad sitt huvud i himlen och under marken i ovanstående avsnitt, sa han till mig : stig upp ovanför sa detta : Jag sa : hur man går upp detta huvud i himlen, sa : han tog min hand Vzgel mig sa : Om jag är släkt med loop sa : slog sedan kolumnen stolthet sa : förblev relaterad till avsnittet tills det blev sagt : två dödsfall Profeten fred vare med honom Allah vara över sagt : ( De sätt som jag såg till vänster är vägar som norrägare sa : De sätt på vilka jag såg din högra hand, de är vägarna för högerhänta, och när det gäller berget är det martyrernas hem , och du kommer inte att uppnå det. Han håller fortfarande fast vid det medan du dör ). Hans ordspråk : Om en häst är en metod, sa Al-Nawawi : Hästen är en mångfald av allé . Och tillvägagångssättet är den raka vägen och vägen till metoden mellan tydlig och att säga : Zajal mig betyder att kasta mig ….

…Visionen om en tunn tjej min far en sommar sak Balastsaga för genombrutet ibn Nawfal – må Allah vara nöjd med honom – från sin mor tunna tjej pappa sommar son Hashim Lydda var Abdul Muttalib sa : Efter varandra Quraish år Jdbh Oqahlt hud och kasta ben , sa hon : Medan jag ljuger Oh Gud, eller Mhomh om jag Med en berömd telefon som skriker med en sahl-röst som säger : Åh, Quraysh, denna profet skickades från dig, och det här är under hans avresa, så han lever i godhet och fertilitet . Se inte från dig en lång, vitbenig man som slår med två ögon , har stolthet över honom och ett år tillägnad honom , men låt honom rädda honom och hans son och vända sig till honom från varje mage en man , inte Fliscnoa av vatten och skadad från det goda och att ta emot hörnet , och sedan noga utvalt hus sju gånger för att leva upp far FBIs Felictsag man och tror på folket , inte inklusive det rena och goda för sig själv , inte Vgshm om du vill och du lever . Hon sa : Så kunskapen om Gud blev en rädd kvinna. Min hud och hans sinne stod upp. Min vision blev kort, så jag sov i floderna i Mecka . Så, helighet och det förbjudna, om han fortfarande med det , är Abtahi om han säger att detta är Shaybah av beröm , det är en Shaybah och Quraysh är komplett med honom . Och bröt honom all mage på en man som iscensatte och talade och fick rytande och steg sedan upp fadern Qubais och slog folk begravda runt honom en gång för att inse deras strävan tills fattigdomen nådde Vacetknoa Jnabiah och med dem Allahs budbärare, fred vare med honom, som det dag Ghulam kan oaf eller ångest uppstod, sa Abdul Muttalib : Åh Gud segrade Alkhalp Detektorn Courba du världen är en lärare och administratör är Mboukl och Hola Abdaak och Amaak Badhirat Ahramk klagar till dig deras år som Oqahlt klövlar tofflor , Vasaman Gud och Amatarn Geetha hemskt Mgdakka , vad Eu till och med gick från himlen Pmaiha Okz-dalen Bhgejeh Velsmat Sheikhan Quraish, hon säger Abdul Muttalib : Grattis till dig, Aba Al-Bathaa , Hanaa , det vill säga för att du bodde folket i Batha, och i det det står Raqifa : Bashisa Al-Hamd, må Gud vattna vår stad. Vi förlorade livet och det understrukna vattnet. Så vattnet och träden levde i en strömmande från Gud med det gynnsamma. Det finns ingenting i rättvisans eller faraens folk, och i denna hadith är det konstigt att vi kort förklarar det och säger : Abd al-Muttalibs mor är en sunniakt . Och ersatte Epast . Och genom att tona benet blev han svag av ansträngning . Och hypnos första sömn och gryningstid . Hala inspirerade ordacceleration . Och Hia – begränsat – regn och bördig , inte tidigare Otakm regn och fertilitet . Och benen genom att gå med i ögat är högre än de stora . Vissa är tunna i hy . Och den höga fnissen . Och säger : Han har en stolthet som bedrövar honom, han måste gömma sig och inte vara stolt över . Sunnah är vägen . Och vägleda honom , det vill säga folk visar det . Låt dem lysa , med Sein och Shin , det vill säga, låt dem hälla , vilket betyder , låt dem sedan tvätta . Sedan synd, all lättnad och lättnad . Och alla Fasht och Shaybah Al-Hamad har vuxit till titeln Abdul Muttalib . Och hon fullbordade det , det vill säga de kom alla . Och tidsgränsen för hans tystnad och att säga : ångest, det vill säga närhet . Egenskapen behövs . Och gårdarna ursäkter . Och året för torka och nöd . Och han menar axlarna och tofflorna från får och kameler . Och bortskämda mycket . Inget trångt . Och bullret är mycket rinnande vatten . Och Sheikh Sheikhs . Och Aljzl alla sena och Jouni svarta moln . Hans ordspråk : i Sahls röst, menande i det med en söt . Och hans ordspråk : En man är lång, vilket betyder att han är lång, och om han är för lång, sägs det att han är lång med betoning . Och han sa : Låt honom gå , delif är den långsamma gången , det sägs : han går när han går och stegbåten . Och hon sa : och i dem är rena och goda av glädje – betyder Allahs budbärare vara med honom – och säger : Mviodh , Mufiod är den som skadade hans hjärta – ett hjärta – smärta av . Panik, annektering, rädsla och panik . Och han sa : Min hud stod, det vill säga knäppning, och det sa man : Hon ville stoppa mitt hår, så han steg upp från panik . Och Gud vandrade i sinnet och förvirrad av känslans allvar . Och hennes ordstäv : Så är heligheten och det förbjudna , det här är att svära av något annat än Gud och det är undvikande , och det hände från det under okunnighetens tid, och om det är polyteism . Och hennes ordstäv : De begravde sig runt den, det vill säga de går på Lenas väg . Och det lyckliga planet är ett plan, och det bästa som det predikade är skadligt för är profeten, må Guds böner och fred vara över honom. Det är inte osannolikt att Quraishs lättnad beror på det faktum att han, må Guds böner och fred vara över honom, är en av dem som söker hjälp bland dem ….

…** Synen av profeten, må Guds böner och fred vara över honom, av inkräktarna till havet .. En av de visioner som har uppnåtts är profetens vision, må Guds böner och fred vara över honom, av havsindrivarna som invaderade Cypern vid Uthmans tid – må Gud vara nöjd med honom – och de som invaderade romarna vid tiden för Mu’awiyah – må Gud vara nöjd med honom -. På myndighet av Ishaq bin Abdullah bin Abi Talha på myndighet av Anas bin Malik – må Gud vara nöjd med honom – sa han : När Guds budbärare, må Guds böner och fred över honom, gick till Quba, skulle han komma in Umm Haram bintar Melhan och matar honom, och Umm Haram var under dyrkan av Ibn al-Samit, så Guds budbärare, må Guds böner, kom in i henne. En dag matade hon honom och satt med huvudet och Guds budbärare, må Gud välsigna honom och ge honom frid, sov och vaknade sedan skrattande . Hon sa : Så jag sa : Vad får dig att skratta, Guds budbärare? Han sa : ( Människor från min nation erbjöd sina erövrar för Guds skull att rida på denna havs kungars kraft på familjen eller han sa : Som kungar i familjen ) Isaac tvivlade, så jag sa : O Guds budbärare, be till Gud att göra mig till en av dem, han ropade på henne, lade sedan ner huvudet och han sov, då vaknade jag och skrattade och jag sa : Vad får dig att skratta, Guds budbärare? Han sa : ( Människor från min nation erbjöd mig raiders för Guds skull som kungar över familjen eller som kungar över familjen. ) Som han sa i det första sa hon : Jag sa : O Guds budbärare, be till Gud att göra mig till dem. Han sa : ( Du är en av de första ) Han sa : Jag cyklade vid Mu’awiyahs tid. Hon föll av sin cykel när hon kom ut ur havet och omkom . Fördel :::: Umm Haram bint Milhan är syster till Umm Salim och hon är mostern till Anas bin Malik . Al-Bukhari översatte denna hadith genom att säga : ( Kapitel i dagens syn ) Han sa : Ibn Aoun sa på myndighet av Ibn Sirin : Dagens syn är som nattens vision. Al-Hafiz Ibn Hajar nämnde på Ali Ibn Abi Talib al-Qayrawanis auktoritet att han sa : Det finns ingen skillnad i avgörandet av frasen mellan visionen om dagen och natten och visionen om kvinnor och män . Och på myndighet av Zaid bin Aslam, på myndighet av Ataa bin Yasar, att en kvinna som talade till honom sa : Guds budbärare, må Gud välsigna honom och ge honom frid, somnade, och då vaknade jag upp och skrattade och sa : skrattar du åt mig, Guds budbärare? Han sa : ( Nej, men från en del av min nation som tar ut raiders i havet som kungar i familjen. ) Hon sa : Sedan somnade han och vaknade sedan skrattande så jag sa : O Guds budbärare, skrattar du på mig? Han sa : ” Nej, men från folk i min nation som tar ut inkräktare i havet, och de återvänder några vars byte är förlåtna. ” Jag sa : Jag ber till Gud att göra mig från dem, så han kallade på henne. Han sa : Ata bin Yassar berättade för mig, han sa : Jag såg henne bland de inkräktare som al-Mundhir ibn al-Zubayr invaderade till Rumets land, och hon var med oss ​​och hon dog på ett land Rum ….

…Det berättades att en man sa : Jag såg mitt huvud rakat och en fågel kom ut från min mun, och att en kvinna mötte mig och lade mig i hennes vagina, och jag såg min far krävande mig snarast, och sedan låste han mig . Så han berättade det för sina kamrater, och han sa att jag tog det, och när det gäller fågeln som kom ut ur mig, min själ och kvinnan som förde mig in i slidan, gräver jorden efter mig och jag är frånvarande i det, och när det gäller min far som frågar mig och sedan låser honom från mig, strävar han efter att bli drabbad av vad som hände mig . Sedan dödades visionären en martyr . Och en annan såg som om han rakade huvudet med handen, så han skär det på en korsning och sa : Du betalar din skuld ….

…Uttrycker visionen i en form , eller skiljer den sig beroende på tid, plats och kropp? Som bör förstås av korsningen och vara väl medveten ; Symbolerna kan variera beroende på tid och plats , så korsningen får passera en vision vid en specifik tidpunkt eller plats med ett uttryck , och samma vision kan uttryckas i ett annat uttryck , på grund av skillnaden i tid eller plats , och detta , förresten, händer mycket , och några av de få i varorna kanske beundrar det inom vetenskapen . Personen i visionen har också en roll i uttrycksskillnaden ; Väl eller sjuk efter rättvisans giltighet och så vidare frågor relaterade till Balraia , och kanske nämner här stödet för vad jag sa , berättelsen om parasiten när han gick med den muslimska armén för att bekämpa de frånfallna i duvan , och det var hans son Amr ibn parasit , sa parasiten må Allah vara nöjd med honom : han sa : gick ut till den som skickade Musaylimah med min son Amr, även om jag såg en syn på något sätt såg jag som om mitt huvud var rakad och en fågel kom ut ur min mun, som om en kvinna hade lagt mig i hennes vagina, som om min son frågade mig omgående, så han rörde sig mellan mig och honom, så jag pratade med henne, så de sa : Bra , så jag sa : Som jag har fäst och rakat mitt huvud för bit och fågeln Forouhi, kvinnor landar begravda där, det var förskräckt att döda en martyr, och min sons begäran på mig, vad jag bara ser Saadhir i den certifikatbegäran, och inte ser honom bifogas den resande detta, sade han : döda parasiten på dagen av Yamama och hans son w som sårad, sedan på Yarmouks dag dödades han som martyr under Omar bin Al-Khattabs regeringstid, må Gud vara nöjd med honom . Ibn al-Qayyim sa i ” Zad al- Ma’ad ” efter berättelsen ( 3/627 ): När det gäller uttrycket att raka huvudet med en position , beror det på att rakning av huvudet lägger håret på marken och det indikerar inte bara huvudets position, eftersom det indikerar frälsningen av oro, sjukdom eller nöd för dem som passar med det, och om ledarskapets fattigdom, nöd och bortgång konfronterade han dem som inte passade honom, men i parasitens dröm finns det ledtrådar som krävde att han lade huvudet, inklusive : att han var i jihad och kämpade mot fienden med en tagg och tapperhet . Inklusive : att han gick in i kvinnans mage, som han såg ett land som är som sin mor, och såg att han hade kommit in i en position som kom ut ur den, och detta återlämnas till jorden, som han säger : { som vi skapade och i vilka Naidkm inklusive Nkrjkm } Taha : 155 , den första kvinnan med marken som båda är samlingsplatsen, och den första inträdet i dess vagina är genom att återvända till den som den skapades ur den, och den första fågeln som kom ut ur den med sin ande, den är som fågeln fångad i kroppen, och om den kom ut ur den var den som fågeln som lämnade sin inneslutning och gick vart den ville. Det är därför profeten, må Guds böner och fred vara över honom, sa ” att den troendes själ är en fågel som hänger i paradisets träd. ” Upplagt av Ahmad, Al-Nasa’i och Malik . Och innebörden av kommentarer : det vill säga han äter och tar hand om . Så meditera över dessa ord från Ibn al-Qayyim och lär dig att uttrycka och mäta varje vision enligt dess ägare och den tid då den sågs, och hoppas att följeslagarna studerade varandra i vetenskapen om uttryck för visioner, att lära sig att detta är en vetenskap som kan läras och undervisas även om de som inte håller med denna åsikt är oense med oss, och Gud vet bäst ….

…Pärlor : Pärlor regleras i tolkningen av Koranen och kunskapen, så den som ser som om han genomborrar en platt pärla, så tolkar han Koranen korrekt, och den som ser det som om han sålde eller svalde pärlor, han glömmer Koranen, och det sägs att den som ser det som om han säljer pärlor, då häller han en flagga och sprider den bland människor . Och att sätta in pärlor i munnen indikerar god religion. Om han ser som om han sprider pärlor från honom och människor tar dem medan han inte tar dem, är han en användbar predikant . Pärlan sägs vara en kvinna han gifter sig med eller en tjänare . Och det sägs att pärlor föddes, för Gud den Allsmäktige sa : ~ Två pojkar kommer att omringa dem när du ser dem, och du räknar dem som utspridda pärlor .~ Metaforen för pärlor indikerar ett barn som inte lever, och utvinning av pärlor från havets botten eller från floden är tillåtna pengar från vissa kungars sida . Många pärlor är också ett arv, och det är för statens guvernör, världen har en flagga och köpmannen har vinst . Pärlan är perfektion och skönhet i allt . Och den som ser som om han genomborrar en pärla med ett träd, han ska gifta sig med en kvinna som är förbjuden . Och den som sväljer pärlor, han döljer vittnesbörd med honom, och från att tugga pärlor ryggar han människor, och den som ser det som om han kräks, tuggar och sväljer det, han lider av människor och ryggar dem, och den som ser pärlor mycket av det som är mätt med hopp och bär med vördnad som om han extraherade dem från havet, då slår han tillåtna pengar från kungarnas skatter. Som om han räknade pärlor sa man att de skulle drabbas av svårigheter . Och den som ser det som om han öppnade dörren till en garderob med en nyckel och tog ut juveler från den, då frågar han en forskare om frågor eftersom världen är en skattkammare och dess nyckel är frågan, och kanske var denna vision en kvinna som skulle kunna erövra och föda Hassans barn . Och den som ser som om han kastade en pärla i en flod eller en källa, han kommer att göra en tjänst för folket . Den som ser det som om han skiljer mellan en pärla och dess skal och tar skalet och kastar det som ligger mitt i det, då är han en skräpare, och en stor pärla är bättre än en liten och kanske en stor en visar den långa väggen i Koranen . Och den okorrigerade pärlan indikerar pojken, och om den är skriven är den grannskapet, och kanske hans utspridda indikerar att det rekommenderas att tala, och sorterna av pärlor, essens och andra indikerar kärlek till önskningar hos kvinnor och pojkar . Och det berättades att en man kom till Ibn Sirin och sa : Jag såg två män sätta in pärlor i munnen . En av dem kommer ut mindre än vad han lade in, och den andra kommer ut större . Han sa : När det gäller vad jag såg komma ut litet såg du det för mig medan jag pratade om vad jag hörde, och när det gäller den jag såg det var stort, såg jag det för Hassan al-Basri och tillbedjan talar mer än vad de hörde . Och en kvinna kom till honom och sa : Jag såg två pärlor i mina stenar, varav den ena är större än den andra, så min syster frågade mig en av dem, och jag gav henne den yngre, så han sade till henne: Du är en kvinna som har lärt sig två sura, varav den ena är längre än den andra, så jag lärde din yngre syster . Hon sa : Jag lärde mig kon och Imran-familjen, det gjorde min syster Imran-familjen också . En man kom till honom och sa : Jag såg som om jag slukade pärlor och sedan kastade dem, så han sa: Du är en man när du memorerar Koranen och glömmer den, så frukta Gud . En annan kom till honom och sa : Jag såg som om jag genomborrade en pärla, så han sa : Är det din mamma? Han sa ja, hon var, och hon förvisades. Han sa : Du har en piga som köpte henne från fångenskap. Han sa ja. Han sa : Frukta Gud, för din mor är hon . Och en annan kom till honom och sa : Jag såg som om jag gick på pärlor, så han sa : Pärlor är Koranen och borde inte lägga Koranen under dina fötter . Och en annan kom till honom, han sa : Jag såg som om min mun är full av pärlor och jag upprätthåller det berättas inte, han sa : Du är en man som förbättrar Koranen och läser den, du, sa han : ratificerad . Och en annan kom till honom och sa : Jag såg som om det fanns en pärla i ett av mina öron som såg ut som en örhänge, så han sa Frukta Gud och sjung inte Koranen . Och en annan kom till honom och sa : Jag såg som om pärlorna var utspridda från min mun, så han fick folk att ta från det och jag tar inget från det. Han sa : Du är en berättare som säger vad du inte gör ….

…Josefs syn, fred vare med honom . Josefs vision – fred vare med honom – har Allah nämnt – den Allsmäktige – genom att säga : ( som Josef sa till sin far, min far, jag såg en av elva stjärnor och solen och månen såg dem skjuta sig inför mig , sa han, min son, gör inte Tqss vision till dina bröder, du Vicdwa Kida Satan är att bemanna en utlovad fiende , och som att Ijetbik din Herre och lära dig tolkningen av samtal och är hans nåd på honom och Jacob som komplettera dina föräldrar av Abraham och Isak att din Herre känner, klokt ) från Surat Yusuf vers 4-6. Tolkningen av denna vision inträffade efter fyrtio år, och man sa : Efter åttio år, den första äkta . Det är orden från Salman den persiska – må Allah vara nöjd med honom – och Abdullah bin Shaddad , sa till Gud – den Allsmäktige – för en tolkning genom att säga : ( när de kom till Josef för att gå och hans föräldrar sa Gå in i Egypten, Gud säker testamente , och uppfostra sina föräldrar på showen och föll nedslagen och sa, Har inte denna tolkning av min vision tidigare gjort den till min Herre ). Surah Yusuf Al-Eitan 99-100….