Ibland ser jag en bra vision i en dröm och jag är nöjd med den , men jag har inga bevis för det medan jag är vaken. Så vad indikerar det? Forskarna nämnde att om det som en person ibland ser inte hittar det medan han är vaken och inte hittar något som tyder på det, så ingår det i rördrömavsnittet, och detta beror mest på sinnets handling innan sova med det, om en person sover kan han se något som indikerar det, och detta varken skadar eller gagnar (3)….

…Och den som ser att den avlidne befinner sig i ett tillstånd som kräver att han är som den i vakenhet, sedan övergår han på en av hans klackar eller hans namn eller sin motsvarighet, och det sägs att den som såg att en död person gör något av hantverket och om hans typ är sympatisk så är han bra i sin rätt, och om hans typ är förkastlig så finns det inget gott i honom ….

…Det nämndes i vissa böcker att en av etikettens syn inte är att berätta den för en kvinna eller efter morgonbönen? Är detta rätt? Ja, detta nämndes i vissa böcker, men det är en felaktig specifikation, så det är tillåtet att berätta visionen för kvinnor. Imam Ibn Hajar sa i Al-Fath i kapitlet : Uttrycket av visionen efter morgonbönen (12/439): Det indikerar svagheten i vad Abd Al-Razzaq gav om Omars myndighet på Saeeds Ibn Abds myndighet enligt vissa forskare var al-Rahman baserad på vissa missuppfattningar, såsom brådskan som kommer från kvinnan och deras rädsla för att visionen ska tolkas felaktigt, eller den baserades på några av kvinnornas korta blick och fel i dessa utseende är inte dolt, och det har bevisats att budbäraren, må Guds böner och fred vara över honom, berättade några av hans visioner om kvinnor som Aisha och Khadija, må Gud vara nöjd med dem bland sina fruar, och som en mor förbjuden, och berättelsen om Ibn Omar och han önskade att Gud skulle visa honom en vision, och när han såg henne berättade han den för sin syster Hafsa, må Gud vara nöjd med dem alla, alla dessa berättelser är tillräckliga för att diskreditera detta ordstäv, och vi säger att det är korrekt just då ….

I visionen om profeterna och budbärarna i allmänhet och Muhammeds vision i synnerhet hörde jag Abu Bakr Ahmed bin Al-Husayn bin Mahran Al-Maqri, han sa : Jag köpte en piga som jag tycker är turkisk, och hon gjorde inte känner min tunga, och jag känner inte hennes tunga, och mina följeslagare hade en granne som översätter från henne, sa han, så en dag sov hon, så jag insåg medan hon grät. Hon gråter och säger : O min herre, lär mig öppningen av boken, så jag sa till mig själv, jag tittar på hennes ondska, du känner min tunga och pratar inte med mig, så mina vänner samlades och sa till henne : Du kände inte hans tunga och tiden , hur pratar du med honom? Och pigan sade : Jag såg i min dröm en arg man och många människor var bakom honom medan han gick, så jag sa vem är det här? De sa Mose, fred vare med honom . Sedan såg jag en man som var bättre än han och med människor medan han gick, så jag sa vem är det här? Så de sa Muhammad, fred och välsignelser över honom, så jag sa att jag skulle gå med detta, så han kom till en stor dörr, som är himmelens port, så det knackade och det öppnade för honom och för vem han gick in, och jag och två kvinnor stannade, så vi kollade på dörren och den öppnade sig, och det sades att den som är bra att läsa bokens öppning får tillstånd, så de läser och ger dem tillstånd, och förblir jag . Så han lärde mig att öppna boken, sa han, och jag lärde den med stor svårighet, och när jag bevarade den, föll den död . Professor Abu Saad, må Gud vara barmhärtig över honom, sa : Profeternas syn, må Guds böner vara över dem, är en av två saker, antingen som goda nyheter eller varning . Sedan finns det två strejker : en av dem är att han ser en profet i sitt tillstånd och utseende, för det är ett bevis på synlighetens personlighet, hans stolthet, hans fullkomliga ställning och hans seger över dem som är mot honom, och den andra ser honom förändra situationen med ett rynkande ansikte. en profet, indikerade att förråda sekretariatet och förbundet att säga upp versen : ( emot saker Nqdahm deras förbund och misstro i verser Allah och döda profeterna orättmätigt ). Detta är på det hela taget och när det gäller detaljerna : Om han såg Adam, fred vare med honom, i sitt utseende, skulle han ha uppnått ett stort mandat om han var värd det . Eftersom Gud den Allsmäktige säger : ( Jag är en kalif på jorden ) , och om han ser att han talade till honom, kommer han att få en anteckning av den Allsmäktige som säger : ( Och Adam kände alla namnen )….

…Vad är grunden för det i hjärtat av innebörden i uttrycket , såsom gråt uttrycka glädje , och död i livet? Vilket är vanligt bland uttryck för uttrycksmetoder ; Expression i hjärtat av mening , som gråt korsa över med glädje , och död uttrycker liv , och detta ser jag dess användning när det är en dålig mening , det visar optimism och vad jag har hittat från bevis som stöder detta tillvägagångssätt är vad som kom i ordet från den Högste : ( Om Gud visar dem lite i din dröm, och om han visar dem mycket, skulle du misslyckas och du skulle vara fristående i saken Men Gud välsignar dig, han är medveten om samma bröst (43), och som han visar dem när du träffades lite i dina ögon och minskar dig i deras ögon, så att Gud bestämmer en sak som var i kraft, och för Gud kommer saker att återvända (44) ( Al-Anfal : 43, 44). Mujahid sa : Gud visade dem livet i lite sömn . Han berättade för profeten frid vare med honom följeslagare som fästs dem . Sayyid Qutb sa : synen är uppriktig i verklig betydelse , en liten profet följde dem och de är många siffror , men få deras musik , en liten vikt i kampen … etc. . Eftersom p arties ansikte motsvarar ansikte upprepad synprofetisk uppriktigt i den makroskopiska bilden av de två sidorna , så att de troende ser de otroende ett fåtal , och ser de otroende de trogna få , så att båda lag Aggrey att gå till strid . anledningen till att de otroende ser de trogna få ; som Razi sa : förbereder inte troende Ka redo , och Ajtraoa troende Beroende på mig sa jag till dem , då förvånade och förvirrade folkmassan dem . . . Tills han sa : Det finns en opposition när det gäller att minimera de två partier som kallas meditation . Om de icke-troende i själva verket var många , och de troende var få , och profetens syn, må Guds böner och fred vara över honom, hade några i synen , kom han till stor visdom , det vill säga att Gud vågar de troende mot de icke-troende på slagfältet , och det var det som hjälpte de troende att uppnå seger , och Gud vet bäst . Och det finns en bild nära detta , så släktingar ibland agerar på varandras vägnar i en dröm , så vi kan se farbror , och meningen är en annan farbror , och vi kan se en av bröderna , och innebörden spenderas på en annan bror och så vidare ….

Grått hår i en dröm anses vara ung och ett tecken på livslängd, svaghet och fattigdom . Och den som med sitt skägg ser ett grått hår som inte har varit helt vitt, det är av finaste styrka och värdighet . Och från en ung man som har en gravid kvinna, kommer en manlig son . Om en kvinna ser grått hår på huvudet, ändrar hennes man henne till en slavflicka eller fru . Och det sades : Grått hår är ankomsten av en frånvarande eller gäst . Och gråningen av kroppshår för de rika indikerar en förlust av pengar, och de fattiga har en skuld som de inte kan betala . Grånandet av den okända kvinnan är ett bevis på att implantatet har torkat upp, militären har blivit grå och att patienten har blivit grå i sin död . Och grå hår av rädsla för säkerhet från en härskare eller kung . Och det sades : en kvinnes grånande är fula ord som hon hör från släktingarna till sin mans familj, och det kan tyda på skilsmässa . Och den som ser sitt skägg bli grått har tappat sin skuld eller sina pengar försvunnit . Och Ibn Sirin, må Gud den Allsmäktige vara barmhärtig mot honom, brukade hata grått hår för dem som inte blev gamla, och han sa : Gråning är en minskning av pengarna, särskilt om håret är långt . Och om han ser att han plockade sitt gråa hår ur håret, bryter det mot Sunnah och respekterar inte de äldste . Kanske tyder skäggets gråhet på avlägsenhet och främmande ….

…Vad är själen och vad är sanningen? Orden i själen sa . Som att säga att det är blod, ett andetag eller ett andetag . När det gäller påståendet att det är blod är det ogiltigt, för saker som inkluderar att efter hans död och uppstigningen av hans själ, återstår blod i honom . När det gäller att säga att det är själen [med tystnaden om uppfyllandet ], då behöver den bevis, med kunskap om själens verklighet han har . Som själen kan kallas blod, och bland dem är vad Al-Awza’i sa : Det som inte har någon själ är flytande . När det gäller att säga att det är nafs [genom att öppna en uppfyllelse ] är det känt att det är en av dess effekter . Själen är en av de dolda saker som det inte är tillåtet att diskutera på sitt sätt, och i rätt syn på att vissa judar frågade profeten [ PBUH ] om själen? Så blev profeten tyst, då sände Gud ner [och de frågar dig om anden, berättar för själen om min Herres befallning, och du har inte fått kunskap förutom lite ] Al-Isra : 85 .. Att inse hur en sak är antingen är att titta på, se en motsvarande kamrat eller genom att säga sanningen . Och vad mer är falskt . Vi har inte sett själen och vi har inte insett dess motsvarighet, och de sanningsenliga nyheterna har mottagits oss att det inte är tillåtet att söka efter dess väsen, för vi bevisar det trots vår okunnighet om hur det är . Många muslimska forskare har hänvisat till det, och den som skrev det om Ibn al-Qayyim skrev en separat bok som heter Anden ….

…Vad är förhållandet mellan drömmar och sex? Och indikerar att ha sex med en av incestet, som till exempel en brors samlag med sin syster, eller för en av makarna med en annan person än den andra, ett förbjudet förhållande? Är denna typ av drömmar uppriktiga visioner? Eller är det en rördröm som inte passerar och inte uppmärksammar den? Den här frågan är viktig i den här konsten, och jag tycker mycket förlägenhet för uppringare eller uppringare när de berättar för mig denna typ av vision . Sanningen är att blyghet här är normalt. Eftersom det är svårt att föreställa sig förekomsten av sådana bilder i konservativa muslimska samhällen, och på grund av den allvarliga tabu för denna handling i alla himmelska lagar . Men vad jag skulle vilja säga här : Situationen i drömmar skiljer sig mycket från situationen i verkligheten, eftersom drömmar har sina egna konnotationer, som är helt annorlunda än verkligheten. Därför ser jag ingen verklig rättfärdigande för att skämmas för att berätta sådana drömmar … Snarare kan vissa av dem vara ett tecken på kärlek, rättfärdighet, vänlighet eller nytta från ena sidan till den andra, och väldigt få av dessa drömmar har en dålig konnotation, men även om dess betydelse är dålig, råder det ingen tvekan om att berätta sådana visioner för dem som litar på hans kärlek, råd eller kunskap, är tillräcklig för att eliminera all rädsla som åtföljer förekomsten av sådana visioner, och det viktiga är att berätta dessa visioner i detalj och inte hålla tillbaka information som kan gynna visionens korsning. . Kanske från partiet som berättar här, att en man med arabisk nationalitet kallade mig sin sponsor och berättade att hans arbetare ville resa till sitt land tidigare, baserat på en vision som han såg och var viktig för honom, och jag fick honom att tänka mycket, och han släpptes ut i sitt arbete, och sponsorn sa till mig att han tvivlade på att han planerade något och frågade att jag ville träffa den här arbetaren och höra hans vision på begäran av arbetaren själv. Jag gick till affären där arbetaren arbetar och sponsorn mötte mig och presenterade mig för arbetaren, som så snart Farah såg mig och sa : Jag har en vision som jag hoppas att du kan gå över till mig . Han gav inte läkaren tillfälle att acceptera eller avvisa, och fortsatte med att berätta om sin vision som han hade sett och bjöd in honom att åka till sitt land, för att hämnas sin ära, disciplinera sin syster som hade sårat hans rykte och förändrat dessa beskrivningar som jag hörde från honom om hans syster, och visionen var :: att han såg henne naken på en av platserna. När hon såg honom kände hon rädsla och sprang från honom, och han följde efter henne och tänkte att hon var en äktenskapsbryter . Härifrån slutade mannen klippa sin syn, och svetten hällde från honom, så jag sa till honom : Jag såg gott och tillräckligt ont, om du tror på din syn, kommer jag att berätta något om din syster, och det gör jag inte känner henne, så han sa : Gå framåt , så sade jag till honom : Kommer du att tro mig och lämna vad du tycker? Han sa : Om det du säger är korrekt, kommer jag att tro dig, annars tror jag inte på dig . Jag sa : Innan du kom till Saudiarabien, började din syster inte bli religiös? Han sa : Ja . Så jag sa till honom : Var du inte förvånad över hennes plötsliga engagemang? Han sa : Ja, det här är sant. Jag sa till honom : Ty din syster räknar henne nu, och Gud är hennes vän, bland de trogna, konservativa, rena kvinnorna som har lyckats ta bort hennes unga och gamla synder. Det är meningen att hon är helt avklädd av sina kläder. När det gäller att klä av henne framför människor betyder det. Alla har hört talas om hennes rättfärdighet, hennes asketism i denna värld och hennes övergivande av många gärningar som försämrar hennes tro, och här började den här mannen gråta och började söka Gud förlåtelse och söka tillflykt hos Gud från den förbannade Satan och hur förvånad hon blev när han berättade för honom att han hade begått ont mot henne, och att han hade beslutat att genomföra sin idé så snart som möjligt, och jag säger här : prisad vare Gud som gjorde oss till missionärer och inte gjorde oss alienerade ….

…Och den som ser att en pelare har pengar i hans ställe, och om han är härskare, så har hans arbetare avvikit från hans lydnad och oense med honom, och om han var arbetare, lutar hans myndighet över honom, och om han är en slav hans herre sålde honom ….

…Och den som ser att han befinner sig på en av dessa platser och den är ny och inte känner till dess verklighet, då kommer den att expandera bakifrån och kan utföra Hajj om det aldrig var Hajj ….

…Och den som ser att hans hand är avskuren medan den är med honom, det är som om den föll och kan gynna en bror eller son, eller om den går bort från honom, då är det en katastrof, och om sökanden var en främling slog han pengar och återvände till sitt land ….

Om manteln går sönder och svärdet dras, dör kvinnan och pojken levereras . Om de alla var trasiga skulle barnet och mamman dö ….

…Och den som ser att månen har sjunkit eller är vid solnedgången, då har den materia som den ligger i har blivit i slutet, och likaså i början av natten eller i mitten eller slutet av natten kan gå från saken som så länge det har gått från det ….

På samma sätt, om en kvinna ser att hon är halv eller gammal medan hon är ung, tyder det på hennes värdighet

…Sömn är emot perception, och vision är perception, så hur möter den sömn? Imam Al-Asfari sa : Om sömnen generaliseras, finns det ingen medvetenhet, sömn eller syn, och om presentationen av sömn görs av någon själ, så uppfattas drömmen eller visionen av andra . Därför uppstår drömmen eller visionen när lätt sova . Detta överensstämmer med modern medicin som delar sömn i grader och i de första graderna uppstår drömmar, drömmar, avkoppling och lagring av information vid övergången från kort minne till långt minne, och om en person vaknar i den är han aktiv . Se / Ali Kamal [93 97 d / Anwar soldat [306 343]. Det sägs också i svaret på den föregående frågan : Precis som förståelsen är ojämn och har sina egna människor, skäl, hämningar och hämningar, så också uppfattning och sömn, var och en av dem har olika människor. Många och få, styrka och svaghet . Närvaron av en grupp för en av dem betyder inte att alla andra människor är frånvarande från människan. En del av detta folk kan träffas med det andra. Det rapporterades att när änglarna kom till profeten [ må Gud välsigna honom och ge honom frid ] sa några av dem att han somnade, och andra sa att ögat sover och hjärtat är vaken ….

…Den som ser att han rättfärdigar en penna och fyller i dess banner, han kommer att få betalt för sina affärer, och om han är svår för sin vision kommer han att vara emot det ….

…Och den som ser en turban på huvudet när det är mörkt, då ska han utföra Hajj eller stanna utomlands, och om han är sjuk kommer han att dö för att den mörka turbanen är som de döda ….

…Vad är ditt budskap till dem som är intresserade av att se den döda , och till dem som skräms av att se den här typen , eller att överdriva frågan anmärkningsvärt? 1 – Du är nu från de levande och du är på arbetsplatsen. Idag är arbete, ingen beräkning, imorgon är beräkning och inget arbete, så vad ska du göra idag? Vad ska du göra imorgon ? 2- Du bör visa rättfärdighet och vänlighet mot föräldrarna i deras liv . Och vänta inte tills om de dör, eller om en av dem dör – efter Omar Mubarak, om Gud vill – börjar du ångra och hoppas att du kommer att se dem i visioner och utföra deras instruktioner, som kan vara rördrömmar och långtänkande och ånger över deras död . 3- Om du har två föräldrar eller en av dem, och de är väldigt gamla, sitt med dem och glöm deras ensamhet och kom ihåg Budbärarens ord, må Gud välsigna honom och ge honom frid : ” Trots en näsa trots en näsa trots en näsa trots en näsa – han sa det tre gånger – de sa vem, o Guds budbärare? Han kommer in i himlen . Meningen är att han är rättfärdig med dem, och i romanen ~ Om storheten ~, som betyder när de skämtar och försvagar sin rörelse och behöver styrkan hos en son eller dotter . 4- Har du skrivit ditt testamente? Läsaren kan vara ung i åldern och säga vad som är orsaken? Jag säger : Döden känner inte ung eller gammal, och vår ädla budbärare, som den kom från Ibn Umar – må Gud vara nöjd med honom – sa : ” Vad är rätten för en muslim som har något att rekommendera att spendera två nätter utan hans testament skrivs med honom ” Det råder ingen tvekan om att den avlidnes testament måste genomföras såvida inte han befallde en Muharram till exempel eller ett brott i livmodern , precis som att skriva ett testament förhindrar oenighet också mellan arvingarna, och Gud vet bäst ….

…Och den som ser att han är i himlen, han befaller och avslutar . Det sades att den nedre himlen är ett ministerium, eftersom det är platsen för månen, och månen är en minister, och den andra himlen är litteratur, vetenskap, intelligens, ledarskap och tillräcklighet, eftersom den andra himlen är för Merkurius . Och den som ser att han befinner sig i den tredje himlen, han kommer att få nåd och nöje, och min piges tjänare, smycken och sängkläder, och han kommer att bli rik och välsignad, för livet i Venus tredje himmel . Och den som ser det i den fjärde himlen, han uppnår en kung, auktoritet och prestige, eller går in i en kung eller myndighet, för den fjärde himmelens väg är solen . Om han ser att han befinner sig i den femte uppnår han tillståndets tillstånd, eller en strid eller krig eller ett hantverk som tillskrivs Mars, för den femte himlen är för Mars, och om han ser att han är i den sjätte himlen, då blir han bättre än att köpa och sälja, för den sjätte himlen är för köparen, om han ser att han befinner sig i den sjunde himlen, kommer han att skaffa egendom, mark, förmån, odling, odling och olja i en lång armé, för den sjunde himlen är för Saturnus, och om personen i denna vision inte är värd denna rang, är dess tolkning för hans överordnade, hans efterträdare, hans motsvarighet eller hans namn…

…Och den som ser att han är i vatten och att han är stark i kroppen, han ska tolka sitt arbete i en svår fråga av en kung, och hans ord är acceptabelt, särskilt om det tillskrivs den saken ….

…Och den som ser att han befinner sig i ett fartyg i regnvatten eller en damm, då strömmar världen över honom och ökar i sin religion mycket bra, och han belönas fortfarande för sig själv och sina pengar ….

…Den som ser att han lägger en form i rädsla, han gifter sig med en kvinna ….

…Och den som såg att han gick in i ett badrum och hittade något i det som inte kunde komma in och som inte var tillåtet med det, och om dess typ gillades är det inget fel med det, och om det hatades, så finns det inget gott i det, och det sades att öppna kamelen eller energin eller dörrarna från badrummet är en brist på oro och nöd, och när det gäller eldstaden berömmer man det inte i visionen med vad han passerar genom den orättvisa härskaren som äter orättvist människors pengar ….

Är vad vi ser i en dröm om visioner , drömmar , eller Alodgat , vara i färg , eller svartvitt? Om någon av er överväger denna fråga, och söker efter ett svar på det, då han kan börja söka efter ett svar på det genom : försöka hämta vad han tidigare såg i sömnen …. och vissa kan lyckas minnas . Andra kan misslyckas . Men kommer säkert att säga att vi inte vet om det vi ser i färg eller svartvitt . Jag säger här min egen uppfattning genom forskning och fråga, att det mesta av det vi ser är i svartvitt, och det finns få visioner i färg, och vid den tiden har färgen som kom i drömmen sin starka betydelse och det finns många exempel som kom till mig, antingen under presentationen av drömprogrammet eller under mitt uttryck i På måndagar eller fredagar, där det finns en hänvisning till färger i visioner, men vad som finns i Koranen eller Sunnah bygger på det, och det finns bevis för att det finns färger i en dröm, vad Al-Tirmidhi berättade i Uppenbarelseboken, kapitel om vad som kom i profetens syn, fred och välsignelser över honom, i balans och Vattumannen, på myndighet av Aisha, som sa : Guds budbärare, må Gud välsigna honom och ge honom frid, frågades om ett papper och Khadija sa till honom : Han trodde på dig och att han dog innan du dök upp, så Budbäraren av Gud, må Guds böner och fred vara över honom, sa : ( Jag visade honom i en dröm med vita kläder på sig, även om han var från folket i Hellfire. Han skulle ha klätt sig annorlunda .) Närvaron av färger indikeras också av Abdullah bin Salams hadith, som Al-Bukhari berättade i sin Sahih, och till och med titeln honom genom att säga : Dörren till det gröna i drömmen och den gröna trädgården. och haditen presenterades i den och i den : Abdullah bin Salam gick förbi en cirkel där Saad bin Malik och Ibn Omar, och de sa : det här är en man från paradisets folk , sa jag : ingen berättare sa, de sa så och så, sa han : Halleluja ! De borde inte ha sagt vad de inte kände till, men jag såg som om en pelare placerades i en grön äng och en länd uppfördes i den och i dess huvud fanns en länd och längst ner på den en rättvisare, och han var tjänaren eller tjänaren, och det fick han veta, så jag separerade tills jag tog pilen . Hon berättade det för Guds budbärare, och han, må Guds böner och fred vara över honom, sa: [ Abdullah ska dö medan han tar den mest pålitliga pilen ]. Detta bevis bevisar vad du nämnde, och Gud vet bäst ….

…Och den som ser en av de icke troendes döda och hans tillstånd är bra och hans utseende är vackert, hans visioner visar höjden på hans klackar och indikerade inte hans goda tillstånd hos Gud, den välsignade och upphöjda vara han, och han kan dö för monoteism och bara Gud den Allsmäktige har sett det ….

…Om han ser som om han blir tillsagd att gå in i paradiset, kommer han inte in i det, då visar hans visioner att religionen har övergivits, för Gud den Allsmäktige säger : ” Och de går inte in i regeringen förrän kamelen kommer in i skräddarens gift . ”…

…Och den som ser Tawasiah går in i honom medan han är i god form, då kommer han på två sätt att tolka uppnåendet av försörjning och säkerhet, och om han är i en ful form eller har vad han förnekar, kan det vara en rättegång mot en härskare , och om han ser honom kalla honom till en specifik fråga, då hans tolkning om betydelsen av den saken ….

…Al-Salmi sa: Den som såg att något av hans tänder föll i hans knä, eller att det var i hans plagg, eller att det föll i hans hand, då tolkas det på två sidor, antingen sätta en gravid kvinna eller använda pengar , och den som ser att hans tänder har en defekt som han förnekar i vaksamhet, det tolkas i tre aspekter: de är sorg, konkurs och släktets eller svaghetens död Hum ….

…Al-Kirmani sa: ~Den som såg att han simmade i en flod eller ett rum i den, då är dess tolkning som tolkningen av havet, men kungens plats kommer att vara den som är utan honom .~…

…Och den som ser att han är begravd i en grav i form av de döda utan att fylla, då ska han gifta sig med en kvinna ….