…Rök är i en dröm en fas och plåga från Gud den Allsmäktige och ett straff från sultanen . Den som ser rök komma ut ur sin butik eller sitt hus kommer att falla i gott och bördigt efter skräck, skandal och feber, och det kommer att vara på sultanens vägnar . Om röken ligger under en kastrull med kött där den kokas, är den bra, bördig och glad efter skräck den får . Om röken är något som inte stinker, är det skräck, följt av fulhet och skandal . Och den som ser att röken kan skugga honom, han får feber . Och den som drabbas av rökvärmen på vintern och sommaren, det är nöd . Att se rök är en stor skräck och intensiv strid, och om den brinner är det ett fruktansvärt dödande som drabbar människor, och om det inte är inflammerat samlas det utan krig och uppror utan att slåss . Och röka i en dröm om det skadar människor och blindar dem för deras ögon, var ett bevis på bekymmer, ångest och orättvisa, eller plågar Gud den Allsmäktige med förintelse eller torka . Kanske indikerade röken nyheterna varifrån de dök upp ….

…Moskén är i en dröm en forskare . Och den som ser att han bygger en moské, detta indikerar bra och Sunnah, släktskap och antagande av rättvisa om han är kvalificerad för det . Och den som ser en väl fungerande moské är en man som samlar människor med honom och komponerar bland dem i godhet och godhet . Och om han ser en moské som har förstörts, kommer han att dö där, en ledande forskare som har en religion och asketism . Om han ser att en okänd man ber i moskén och imam av moskén är sjuk, kommer han att dö . Och om han såg att hans hus förvandlades till en moské, skulle han slå rättfärdighet, asketism och ära . Och om han ser att en moské har vänt en duva, avskyr en gömd man . Och moskén anger marknaden och handeln . Den som bygger en moské som ett offer till den Allsmäktige Gud upprättar sanningen, föreskriver det goda och förbjuder det onda, och om han är en forskare som komponerar en bok, dra nytta av hans kunskap, och om han är rik betalar han zakat av sina pengar och om han är celibat, gifte han sig, och om han var gift, hade han en son, och hans goda minne kom att spridas, och om han var fattig Bli av, och samla bara människor i godhet och hjälp dem att lyda Gud . Om han bygger det på ett sätt som det inte är tillåtet att bygga, eller om mihrāb avviker från det till en annan riktning, indikerar det ont . Han kände att den bygger en moské Atvgah i religion eller pilgrimsfärd, eller att bygga varar som ett bad eller hotell eller butik eller på annat sätt . Och den som ser att han täcker en moské, han stöder ett föräldralöst barn, och om han ökar i moskén, ökar han sin skuld från en god gärning eller goda sätt . Om butiken rörde sig och blev en moské indikerade det tillåtna intäkter, eller så var det tillåtna blandat med det förbjudna, eller så kombinerades silken med endast vatten . Och de övergivna moskéerna indikerar forskares försumlighet, ogiltigförklaring av det goda och förbud mot ondskan, och det indikerar den asketism som är avskuren från världen, och den som ser att han gick in i moskéns dörr, är stolt över förintelse, då är han välsignad med omvändelse, sade den Allsmäktige : (Och gå in i dörren i nedslag och säg, vi förlåter dina synder ). Och den som ser att han kommer till moskén och finner att den är stängd och öppnar den för honom, då utser han en man i skuld och räddar honom från den och förbättrar sitt beröm bland folket, och den som ser att han kom in i moskén medan han är en passagerare avskärmer sedan sitt släktskap själv, han hindrar dem från att stödja honom . Och den som ser att han dör i moskén indikerar seger över fienderna, för Gud den Allsmäktige säger : (Han sa : De som har gjort orätt i deras ordning, låt oss använda dem som en moské ) , och att komma in i den stora moskén i Mecka indikerar säkerhet från rädsla och uppriktighet av löfte . Se även Al-Jami` ….

…När det gäller kistor och kärl, den som ser att han har köpt en kista, gett den till honom eller skickat ner till honom från himlen, han kommer att välsignas med besittning, kunskap, dröm, näring och lugn. Kistan kan vara mannens fru eller hans butik. Om han ser att en olycka har inträffat i dem, eller den som ser en gulla, ett plagg, en säck eller liknande Av kärlen är det en behållare för vad som finns i den av något, och kanske var det mänskliga hjärtat en kärl för vad som finns i det av gott eller ont, och den som ser att hans väska har rippat genom botten och gått från den, då är påsen hans kropp och pengarna är hans själ, då är han oundvikligen förlorad och den som ser att han bär en tom påse har slut på sin ålder, och den som ser att han har köpt en defekt eller en mugg eller liknande, då gifter han sig med en kvinna, och den som ser att han bär något från ett trasigt glas, då har han pengar, och den som ser att han har en mugg vatten i handen och faller ur handen och bryter och vattnet förblir i hans hand, då föds hans hustru en pojke och hennes son förblir och den som ser krukor i sitt hus Örter eller kokkärl eller krukor eller kokkärl och människor känner till dem. Om det finns en sjuk person som dog och om patienten äter av dem är detta ett bevis på hans död. Krukorna kan vara ett tecken på husets värde och hennes mans antal, och den som ser att han torkar av lampan eller fixar sitt glödtråd, det är en god nyhet för honom om hans syns säkerhet, hans hälsa sökare, och den som ser i Canon, makt eller Masrjiah, god eller dålig korruption. Värdet av detta ligger i husets värden, och den som ser något från kannor, ritualer, omständigheter och redskap, för de är alla kvinnor och tjänare, vad han såg i dem av godhet eller fördärv, så tolkas detta i tjänarna och slavarna och yxan är en tjänare och smörjelsen är en tjänare….

…Det sades att visionen för allt halm är i termer av meningen, oavsett om det är veteslinga, korn eller andra korn, eftersom det i alla fall är pengar, särskilt för dem som ägde det, räddade det eller såg det i sitt hem eller vid hans dörr eller i hans butik. Uttryckerna var överens om att visionen om halm är mycket välkommen, och platsen är korrekt. Fig det är också pengar ….

…Och den som ser att hans hus har förstörts eller delvis förstörts, då kommer en person att dö i det eller dess ägare drabbas av en stor olycka eller en grym olycka, och visionen om att riva fästningar och torn är en brist på skuld och en brist på boendet och rivning av bågar begår en fruktansvärd fråga från vilken skada kommer att orsakas av en stolt grupp, och det kan vara korruption i religionen, och det sägs förstöra hem, butik och liknande, brist på pengar och vilseledande i uppgifterna för denna värld ….

…Al-Dukhan : skräck och plåga från Gud den Allsmäktige och straff från sultanen . Den som ser rök komma ut ur sin butik, den kommer att vara bra och bördig efter en fas och skandal, och det kommer att ske av sultanen . Om det finns rök under en kruka med mogen kött i, är den bra och bördig och släpps efter den skräck den får . Och den som ser rök har lett honom vilse, det är feber som tar honom . Och den som drabbas av rökvärmen, det är ett moln och en illusion . Ved : skvaller och Aiviadh med eld Saih till sultanen ….

Anusen är väskan till dess ägare, dess butik, dess förrådshus och sitt säte, och den som ser i den något som pryder den eller skämmer bort den, då dess uttryck i den och den som ser att den kommer ut ur sin anus det som är inte nödvändigt eller går in i det som om det inte är bra i det, och den som ser att det luktar en doftande lukt av det, då är det ett beröm och en vacker minnelse av det, och om han ser emot det, är hans silver

…Strykning med eld : en antydan till dåliga ord . Gnistan : ett dåligt ord . Och den som var utspridd av gnistor, hörde vad han hatar av orden . Och den som i hans hand såg en eldflamma, han slog sultanens kapacitet . Om han tände upp det bland människor, orsakade han fientlighet bland dem och skadade dem, och om en köpman såg en eld som föll på hans marknad eller butik, var det hyckleriet i hans handel, men det han förbrukade av det är förbjudet . Vanliga människor säger att något som detta kommer att ta eld om det försvinner ….

…Och den som ser att han förstör ett hus, ett hus, en gammal butik eller liknande, då får han mycket gott ….

…Smuts : betecknar människor, jorden och har konsistensen av skapelsens försörjning , och araberna säger : En människa kommer att dammas om han är rik . Och kanske indikeras av fattigdom, död och grav, för det är de dödas säng . Och araberna säger : En man är uppvuxen om han är fattig . Han säger : ~ eller behövande det dammiga ~ det gräver marken och bryter jorden, det var sjuk eller har en sjuk, att hans grav, även om han reste, grävde sin resa, och jord tjänade honom och hans pengar och intresse, för att slå i marken, versen : ~ och andra slår de på marken .~ Och om han är en kvinna som söker äktenskap, så är landet hans hustru, grävningen är avskogning, den manliga pickaxen och smutsen är kvinnans pengar eller hennes ursäkt . Och om han är en fiskare, är hans grävning hans svek för jakt, och hans jord är hans vinst och vad som gagnar honom, annars krävs hans grävning i hans strävan och vinst, bedrägeri eller trick . Den grundläggande principen för att gräva är det som grävs för en sjunde av skummet för att falla in i det, så bedräglig grävning krävs för det . När det gäller den som har smutsat sina händer från smuts eller hans plagg från damm eller med det på marken, om han är rik, förloras hans pengar och han behöver förödmjukelse och behov, och om han har en skuld eller har en insättning, återlämnar han det till sin familj och tar bort allt från sin hand och behöver efter honom, även om det är sjuk, minskade hans hand fördelarna med denna värld, avlägsnade sina pengar och kom i kontakt med smuts . Och att slå jorden med smuts, indikerar spekulation med vinst, och slå det med ett bälte eller pinne, indikerar en fin resa, och några av dem sa : att gå i smutsen, söka pengar, och om han samlar eller äter det, samlar han pengar och pengar kommer på hans händer, och om marken är för någon annan, är pengarna för någon annan. Om han bär något av smuts, kommer han att ha en fördel så mycket som han bar, och om han sopar sitt hus och samlar smuts från det, då fuskar han tills han tar pengar från sin fru, och om han samlar in det från sin shoppar, han ackumulerar pengar från sitt försörjningsområde . Och den som ser att smuts dräneras, det är pengar som drabbar honom, för smuts är ditt och pengar, och om han ser att han svepte damm på taket på sitt hus och tog ut det, så är det hans frus pengar , och om himlen regnar smuts, är det bra att det inte är ofta . Och den som kollapsar sitt hus och slår honom från dess smuts och damm, han slog pengar från sitt arv, och om han satte smuts på huvudet, skulle han slå pengar från vanärning och svaghet . Och den som ser som om en person rör om smuts i ögat, då spenderar hetiten pengar på hetiten för att bära något på honom eller få från honom det som är avsett . Om han ser som om himlen regnade mycket smuts, plågar han sig, och den som sveper sin butik och tar ut smutsen med en trasa, han vänder sig från plats till plats ….