…Jaber al-Maghribi sa: Den som tror att han är svag så försummar han den obligatoriska prestationen, och om han har rätt att han inte uppfyller det, och det sägs svaghet är svaghet i förmåga och svaghet och det är inte för Mahmoud om inte en person ser att hans fru är svag, då är han god i sin religion ….

Svaghet är styrka i en dröm, så den som ser att han är svag, han stärks . Och det sades : Den som tror att han är svag i köttet har försvagat sin religion eller försenat det som den Allsmäktige hade pålagt honom från sharia . Och det sades : Svaghet i en dröm är brist på tålamod för äktenskapet, för Gud den Allsmäktige säger : (Och människans skapelse är svag ). Någon otålighet för honom att ha samlag . Och den som ser att han är svag i sin kropp, han kommer att drabbas av sorg . Se även alla ….

…Och den som ser en svaghet i mjälten indikerar att det förstör pengar, och när det gäller lungens svaghet, indikerar det att hans liv är nära förestående ….

…Vissa uttryckare sa att visionen om svaghet från hosta indikerar förmåga och svaghet ….

…Och den som ser svaghet i ett av sina organ från en repa eller ett sår, då kommer repan att skada honom ….

…Och den som ser att det finns svaghet i munnen och att han skadar honom, då är han bedrövad och ledsen ….

…Abu Saeed, predikanten, sa: ~Den som ser svaghet i ett av sina organ och inte har tålamod med det, han hör fula ord från sin släkting till vilken den medlem tillskrivs .~…

…Al-Kirmani sa att svaghet och sjukdom inte är Mahmoud, för att han är korrupt i religionen, för att Gud den Allsmäktige sa, ~ Om hycklarna inte har avslutat ~ versen, och kanske brukade han multiplicera falskheter, och man sa att han som såg att hans sjukdom hade förlängts skulle möta Gud i hans bästa skick ….

Och Jaber al-Maghribi sa: ”Den som såg att han var svag när han var ung och ville hosta, och han framträdde av det med slem, ty det är bättre och lättad för dem som är och öster om hans hosta, han kommer att dö och det finns inget gott i öster . ”…

Och den som ser att hans finger är svag och smärtsam, då hamnar han i sin bön ….

…Daniel sa, ~Den som ser att blod har kommit ut ur näsan, då tolkas det som en rikedom som erhållits från ett förbjudet ansikte, och om blodet var litet och inte fläckade hans plagg och han såg svaghet med honom, då indikerar det fattigdom och brist på pengar, och om hans styrka återvände efter svaghet, var det förbjudna pengar, och om han inte såg svaghet när han kom ut. ~ Blodet är väldigt lite, för det är lättnad för dem som är nödställda, eftersom vissa av dem säger en droppe blod för deras urladdning ….

…** Hans vision, fred och välsignelser är över honom, för den som tog kalifatet efter honom … På Abu Hurairahs myndighet – må Gud vara nöjd med honom – han sa : Jag hörde profeten, må Guds böner och fred var på honom, säg : ( medan jag sov såg du mig i ansiktet med en hink på, så jag tog bort det från vad Gud vill, sedan tog Ibn Abi Qahfa det och tog av det. Det har två synder eller synder och att ta bort det är svaghet, och Gud förlåter honom för sin svaghet . Och tolkningen av det moderna fenomenet med profeten fred är över honom genom att kalla till Gud – den Allsmäktige – och Jihad vantro och ge råd från nationen och undervisa dem deras religion och vad som är bra för dem i den här världen och i det följande, och andra stora saker och allmänna intressen genom freden vare över honom gjorde och sedan Abu Bakr Med vad Guds budbärare, må Guds böner och fred vara över honom, brukade ta över från muslimernas angelägenheter, fullbordade han stående upp och fo uppskattade folket i avfall tills han förde dem genom dörren från vilken de lämnade, sedan skickade han arméerna till perserna och romarna, och han vann på sin tid flera segrar över dem, då var slutsatsen av hans härliga gärningar att han anförtrott kalifatet till Omar bin Al-Khattab – må Gud vara nöjd På honom – Umars mandat – må Gud vara nöjd med honom – var en av Abu Bakrs goda gärningar – må Gud vara nöjd med honom – och termen för Abu Bakr – må Gud vara nöjd med honom – var ungefär två år och två månader, och det var identiskt med vad profeten, må Guds böner och fred vara över honom, såg i sin sömn att han sjönk ner i en hink med synd eller två Sedan Umar – må Gud vara nöjd med honom – efter att han utfört muslimernas affärer i mer än tio år, och Gud öppnade de många erövringarna för honom i Levant, Irak, Khorasan, Egypten och andra regioner, och Gud förödmjukade nationerna i otro och utan byråer, och han hanterade affären av muslimerna. Hassan var hans biografi i hans match när han såg profeten vara över honom i sina drömmar om makt avlägsnade vatten och släcka människor till och med slå Battn . Och hans ordspråk : (och i hans borttagning finns det svaghet ) hans förkortning av sin tid och brådskan med hans död och hans upptagande med krig mot avfallets folk från öppningen och den ökning som Omar nådde i hans längd . Och Al-Nawawi sa i ( Sharh Muslim ): Vad menas med att slå folk med deras kameler, det vill säga, de vattnade sina kameler och förde dem sedan till deras taggar, det är den plats de leds till efter vattna så att de kan vila . Forskarna sa : Den här drömmen är ett tydligt exempel på vad som hände med Abu Bakr och Umar – må Gud vara nöjd med dem – i deras kalifat och goda kontroller, och utseendet på deras effekter och folkets övertygelse med dem, som alla är hämtad från profeten, må Guds böner och fred vara över honom, hans välsignelse och effekterna av hans följeslagare . Var Profeten fred med honom är ägaren till det så han fullbordade det och bestämde sig för att göra islams regler och födelseplatsen för dess angelägenheter och förklarade dess tillgångar och grenar och människors inkomst i Allahs religion i folkmassor och avslöjade Gud – den Allsmäktige -: ( idag avslutade du din religion ). ( Surah Al-Ma’idah vers 3). Sedan dog han, fred vare med honom, och Abu Bakr – må Gud vara nöjd med honom – efterträdde honom i två år och en månad . Detta är vad som menas med att säga, må Guds böner och fred vara över honom : (två synder eller två synder ) . I hans kalifat utkämpades avfallets folk, skar av deras ryggrad och utvidgningen av Islam, sedan dog han och efterträddes av Omar – må Gud vara nöjd med honom – så Islam utvidgades i sin tid, och det bestämdes för dem från sina beslut att något liknande inte hände. I det finns vatten där deras liv och deras rättfärdighet, och deras furste som liknas med den som förtjänar dem och vattnade dem, är att uppfylla sina intressen och hantera sina angelägenheter. När det gäller Guds freds och välsignelser över honom i Abu Bakr – må Gud vara nöjd med honom -: ( Och i hans avlägsnande är svagt ), det finns ingen sänkning av Abu Bakrs dygd och inget bevis på ålders dygd över honom. Det är nyheter om deras mandattid och det stora antalet människor som drar nytta av staten Omar på grund av dess längd och utvidgningen av islam och hans land, pengar och annat byte, erövringar, Egypten och utan byråer . När det gäller hans ordspråk, må Gud välsigna honom och ge honom frid (och Gud förlåta honom ) , det är varken en förminskning eller en indikation på synd. Snarare är det ett ord genom vilket muslimer stödde sina ord och välsignade pelaren. Det nämndes tidigare i hadithen i Sahih Muslim att det är ett ord som muslimer brukade säga gör så och Gud förlåter dig . Forskare sa : I all denna anmälan till Abu Bakr, Omars arv och hälsan i deras mandat och uttalandet beskrev fördelarna med muslimer och sa fred vare med honom : (Jag har inte sett ett genialt folk Pfera Freeh ) The Livery Genom att öppna bostadsavbrottet och bryta Alra The Freeh Furry två ansikten : en lögn att hysa Alra och lindra yaa . Den andra : bryta Ra och betona av Ya, som är två korrekta språk . Al-Khalil förnekade betoningen och sa : Det är ett misstag, och de var överens om att innebörden inte såg en man göra sitt arbete och klippa sina delar, och färjans ursprung med bostäder skär . Och hans ordstävling, må Guds böner och fred vara över honom, ( tills han slog människor med en stubbe ) Al-Qadi sa : Det verkar som om han återvänder till särskilt kalifatet i Umar, och det sägs att det går tillbaka till Abu Bakr och Umars kalifat, allt eftersom det enligt deras uppfattning, ledning och deras utförande av muslimernas intressen fullbordades och människor blev envist slagen för att Abu Bakr undertryckte avfallets folk och återförenade muslimer. Och han förstod dem och erövringarna började, och sakerna asfalterades, och frukterna av det fullbordades och fullbordades under Umar ibn al-Khattabs tid – må Gud vara nöjd med dem – Noos ord slutade i sammanfattning ….

…Och knäet : mannen sliter och häller det i sin pension och kräver, och om han ser en händelse i den, tillskriver han knäet till honom . Styrkan i hennes hud var hans försörjning, och att hennes hud gled ökade slitage och trötthet . Och förtjockningen av hennes hud eller utseendet på klumpen där skadan utmattades . Och det sades att om patienten såg vatten eller en sjukdom i knäet, indikerar detta hans död . Det sades att knäna skulle göra sin tolkning på kroppens styrka, dess rörelse och kvaliteten på dess arbete . Av denna anledning, när de är sunda och starka, är detta bevis på en resa eller annan rörelse och de gärningar som visionären gör för kroppens hälsa . Om han ser en sjukdom eller smärta i dem, tyder det på att knäna är tunga på jobbet ….

…Det är i en dröm en människas svårigheter och hans utmattning i hans liv . Om han ser att hennes hud är stark är det hans försörjning . Om han såg att hennes hud var tappad, skulle han ha slit och utmattning i sitt liv . Om han såg att hennes hud var tjock och innehöll svullnad och knölar, fick han pengar från sitt hårda arbete, och pengar gick till honom som han hade tjänat av hårt arbete och trötthet . Knäna är kroppens styrka, dess rörelse och kvaliteten på dess kunskap. Om de är sunda och starka är detta ett bevis på resor, rörelse eller handlingar som han gör och kroppens hälsa . Om en smärta eller ett problem syns i det, indikerar det knäens vikt, och om han är sjuk, indikerar det hans död . Resenärens knä är ett fordon, hans passagerare och hans fordon . Och knäna korsar bröderna och partnerna, och de kan korsa Mawali . Knäet kan härledas från det . Kanske indikerar knäet att böjningen och utmattningen är klar och indikerar att en person tar och ger, sin rörelse och hans stillhet, hans resa och hans ställning, och de pengar han samlar in och vad han spenderar . Och den som såg att hans knä hade blivit stort eller blev starkare och befann sig i nöd skulle Gud så borta från honom . Kanske indikerar detta att han följer bönen och uppfyller villkoren för den . Och om han såg det slet eller trasigt, eller om det var ont eller blod i det, tyder detta på att hans rörelse var immobiliserad . Om det var en resa, sitt på den . Om det fanns tillgivenhet mellan honom och någon, separerades den, och det kan tyda på att båten och djuret hade gått sönder ….

…Vattenhjulet indikerar i en dröm livsströmmen och dess orsak, som Hanut, industri och resor. Kanske indikerar det sår genom att tillföra vatten i sin gång medan du vattnar fruktträdgårdarna . Indikerade kanske vattning och vattning . Och kanske indikerade det resvägens argument . Kanske indikerade det halsen eftersom det är kroppens ben . Kanske angav det skapelsens liv om det var offentligt, eller livet för dess byggare om det var privat . Vattenhjulet är ett bra liv för den som äger det, förutsatt att vattnet inte rinner över från sin begränsade kurs på jorden, och om det flyter från sin kurs till höger och vänster, är det viktigt, sorg och gråter . På samma sätt, om vattenhjulet körs genom husen och husen, är det ett bra liv om vattnet är rent och friskt . Och det sades : Den som äger rinnande vatten kommer att få ledarskap och nytta . Och den som ser en kruka full av skräp och skräp och har tvättat den och tagit bort det som finns i den, då är den överbelastad . Och den som såg vatten rinna från fötterna utsattes för droppar . Och den som såg ett vattenhjul flyta med vatten från utsidan av staden och in i det i ett spår med klart vatten, och folk prisar Gud, den Allsmäktige, och dricker ur deras vatten och fyller sina kärl ur det, och de befann sig i en epidemi som evakuerade dem från dem, och Gud den Allsmäktige försåg dem med liv, och om de var i svårigheter, skulle Gud den Allsmäktige ge dem välstånd med ständigt regn . Och om vattenhjulets vatten är brunt, salt eller kommer ut ur vattenhjulet skadligt för folket, så är det ett ont som presenteras för människor och sprider bland dem en allmän sjukdom som kyla på vintern och feber i sommar eller obehagliga nyheter om resenärer . Och den som ser en vattenkvinna som en slavflicka i sin trädgård och var en singel han gifte sig med, eller köpte en hembiträde för att gifta sig med henne, om han har en fru eller en hembiträde, hon blir gravid med honom om hon drack hans land eller hans fruktträdgård . Vattenhjulet i huset indikerar korruptionen hos kvinnan i huset . Och den som ser att vattenhjulet har gått ur sin riktning och skadat människor, då blir det dåliga nyheter . Och servitrisen kan vara kvinnan . Och den som ser ett vattenhjul avskuret, det är en bojkott mellan honom och en kvinna . Och det sades : Den som ser att han är bakom en krok kommer att dö . Och den som ser att han drar från ett vattenhjul, han kommer att drabbas av gott och leva ett gott liv . Och den som ser att han dricker färskt vatten från en bäck eller en flod, han kommer att drabbas av ett utsökt liv och ett långt liv, och om det är mörkt vatten eller vatten, är hans liv i ångest och rädsla eller nöd . Och det sades : Det är en sjukdom lika mycket som han drack av den . Kanske indikerar strömmarna kroppens vener som kroppen växer genom att vattna ….

…Och en vision om kroppens komfort och kroppens hälsa ….

…Och det berättades att profeten, må Guds böner och fred vara över honom, såg och sjönk ner på Taif, som om han hade tagit en mugg mjölk och lagt den mellan händerna, så han satte muggen . Så Abu Bakr, må Gud vara nöjd med honom, sa : O Guds budbärare, jag tror inte att du har rätt från Ta’if under ditt år, detta är någonting. Han sa : Ja, han gav mig inte tillstånd för det, då må han, må Gud välsigna honom och ge honom frid, vänster . Och Ibn Sirin kom till en man och sa : Jag såg en mjölk mjölk som togs in tills den sattes, sedan kom en annan och lade den i den . Han utvidgade den, så jag fick mina vänner och jag äter av skummet, vände sedan huvudet på en kamel och fick oss att äta det med honung . Han sa : När det gäller mjölk är det fitrah, och när det gäller den som hällde det i det utvidgade han det, så ingenting kom in i fitrah, och när det gäller den som konsumerade dig med sitt skum, sade Gud den Allsmäktige : ” När det gäller smöret kommer det att gå till spillo . ” När det gäller en kamel, det är en arabisk man, och det finns ingenting i en kamel som är större än dess huvud, och arabernas huvud är de trogna befälhavaren, och du bakbitar honom och äter hans kött. När det gäller älskling är det något du pryder dina ord med . Och det var i tiden för Omar bin Abdul Aziz, må Gud vara nöjd med honom . Och Ibn Sirin kom till en man och sa : Jag såg som om jag ammade, och han sa : Vad gör du? Han sa : Jag kommer att vara med min Herre i butiken. Han sa : Frukta Gud med din mästares pengar . Uday ibn Arta’t såg en slampa som passerade honom medan han var vid dörren till sitt hus, och han erbjöd honom mjölk till henne, men han accepterade inte . Sedan erbjöds han en andra gång, men han accepterade inte . Han erbjöds honom igen , så han accepterade det, så Sirin sa : Det är bestickning som han inte accepterade. Sedan kom han tillbaka och accepterade det och tog det . Och de trogna befälhavaren såg Harun al-Rashid, som i Haram, vilade han från en doe-sekter . Al-Kirmani frågade muntligt om hennes tolkning, och han sa : O troende befälhavare, amning efter avvänjning är fängslad i fängelse, och likheten med dig är inte fängslad, men du är fängslad med kärleken till en piga som har förbjudits . Det var så . När det gäller näsblod : om det är mycket tunt, indikerar det permanenta penningskador . Och om det var tjockt, indikerar det ett fall som kommer att födas av det . Om han ser att hans näsa ryckas och hans samvete är att Herren gynnar honom, kommer han att slå honom väl från sin chef . Om hans samvete är att han skadar honom, slår han ondskan från sin chef, och han kommer att bli en plåga för honom, och efter honom kommer han att drabbas av skada . Om han är huvudet, kan han se med sin kropp lika mycket som han såg av styrka och svaghet och överflödet av blod och dess lilla . Om du skakar en droppe eller två är det en fördel . Om han ser ett pund eller två pund och hans samvete är att det är en fördel för hans kropp, så är kroppens hälsa religionens giltighet, så det kommer ut av synd och hans religion är korrekt . Om det är i hans samvete som han skadar honom i sin kropp, är skadan på kroppen skada på skulden eller förvärvet av en synd . Om hans styrka är borta efter att blodet är ute, så saknar han, och om han är stark, är han rik, för styrka är människans rikedom . Om han fläckar sina kläder med sitt blod, kommer han att misshandlas till följd av det . Om du inte fläckar något, är den som gör det fri från synd . Om han ser näsblod droppa på vägen, betalar han zakat-pengar och välgörenhet på gatan . Det sägs att näsblodet är en skatteslag, och nysningen är säker ….

…Det är i en dröm standhaftighet i religionen . Det kan hänvisa till barn eller inaktivitet från resor eller sjukdom . Och begränsning indikerar vänligheten för dem som begränsade den i en dröm . Och begränsningen av silver är fast i fråga om äktenskap . Om den är av mässing, är den ståndaktig i sin olycka, och om den är gjord av bly, är den ståndaktig i svaghet och svaghet . Om det är från ett rep, så är det fasthet i religionen . Och om det är av trä är det ett bevis på hyckleri . Begränsningen för handlaren är bagaget från en loon, och den berörda personen är bekymrad och patienten har längden på sin sjukdom . Och den som tror att han är bunden för Guds skull, han är flitig när det gäller sina barn . Och den som ser att han är bunden i en stad, då är han dess bosättare . Om han ser att han är bunden i ett hus drabbas han av en kvinna . Om begränsningen är smal är saken stram för honom . Och begränsningen av de glada kommer alltid att vara nöjd . Och om den bundna ser att han har ökat en annan begränsning, och om han är sjuk, dör han, och om han sitter i ett fängelse är hans fängelse lång . Och den som ser att han är bunden och han bär gröna kläder, hans ställning handlar om religion och förvärv av en belöning, och om den är vit, så handlar det om kunskap och rättspraxis, skönhet och skönhet, och om det är rött, är hans gestalt i en fråga om roligt och glädje, och om det är gult, så är hans statur i sjukdom . Och den som ser att han är bunden av en guldkedja, han väntar på pengar som har gått . Och den som ser att han är förknippad med en annan man i ett register antyder att han har förvärvat en stor synd, han fruktar för honom sultanens vedergällning för vad Gud den Allsmäktige säger : ( Och du ser brottslingar den dagen bundna i handbojor ) , och begränsning är i första hand och fattigdom . Se även fol eller se kabel ….

…Hästarnas namn är hästarna, varav en är hästen, stoet, hästen och fölet, och bland dem finns kaddish, kaj och sten . Den som ser en häst med honom i en dröm indikerar bredden av hans försörjning och sin seger över sina fiender . Om han såg att han åkte på en häst, och han var lämplig för att rida på en häst, fick han ära och pengar, och kanske blev han vän med en man som en häst, och kanske reste han och den resan härrör från perserna . Om en häst var skyddad från sin fiende och om det var en medgift gavs en vacker pojke, och om han var en barzon levde han varken rik eller fattig, och om han var en sten gifte han sig, om han var ensam fru med pengar och avkommor, och originalet är hedrat för icke-renrasiga . Kanske indikerade perserna bostadsbyggnaden . Och meteorerna är förhärligade och triumferar över fienderna för att de är bland änglarnas hästar, och de viktigaste är bekymmer, och den blonda, dolda är kunskap, fromhet och religion, och den som rider en död person får dricka vin för att det är ett av deras namn . Och den som åker båt till någon annan som har nått sin status eller sitt års arbete, speciellt om han är en välkänd båt och är lämplig för sin ryttare . Och stenen är hans fru. Eller applicera på storleken på den andra föreningen . Och om han gick bort när han kom ner, alienerade han henne, gick eller vissnade i händelse av att han kom ner på marken med blod, då är han i äktenskapsbrott med henne . Stenen betecknar pengar och avkastning, och den rivna stenen är en religiös kvinna som är rik på anseende och minne . Och möteskvinnan är känd för skönhet och pengar . Och blondinen av glädje och aktivitet . Och meteorn har en skuld, och den som ser att han cyklade utan sadel eller träns, gifter sig med en kvinna utan ofelbarhet och paradisens örnar och myndighetens sto . Den blonda är ett krig, och den som ser en sadlad häst utan ryttare, de är kvinnor som samlas för en begravning eller ett bröllop . En perser i en dröm är en man eller ett barn till en riddare, en handlare eller en arbetare som har en riddare i sitt arbete och handel . Och stoet är en partner, så den som ser att han har en häst som dog i sitt hem är mannens förstörelse . Om han ser att han är en ryttare på ett sto som lockar en mujahid och går långsamt på honom i kläder som är lämpliga för ridning, slår han ära, makt, auktoritet och ridderlighet bland människor, och fienderna når honom inte dåligt, och om han är en handlare, då är han en pålitlig och han är i ett bekvämt liv . Om han är Adham, är han den största ödet och ära, för han är pengar, auktoritet och förvaltning . Om den är död, är det mer i underhållning och bortryckning, och mer i strider och blodsutgjutelse . Och den som ser att han har sålt sin häst, då lämnar han sitt jobb efter eget val . Och den som ser att han slaktar sin häst och inte vill äta sitt kött, då förstör han sitt försörjning från myndighet . Och den som ser att en okänd sto hoppar in i ett land eller ett hus som inte känner sin ägare, då kommer en ärlig man in på den platsen som har fara i människor lika mycket som stoet . Och den som ser att den okända stoet lämnar sin position lämnar en gammal man med död eller resa . Och den som ser att kavalleriet springer runt runt och också kommer in i ett land eller ett läger, det kommer att bli regn och kraftiga regn som träffar den platsen . Och den som ser att han är en följeslagare till en välkänd man, då kommer han att nå den mannen till vad som krävs av en religiös eller världslig materia, eller att mannen kommer att ha en efterföljare, partner eller efterträdare . Om han är en okänd man är han trots allt en fiende . Och den som ser att en häst har trampat eller gått på den, då isoleras han från sin auktoritet eller sitt arbete, eller så blir han fel och förödmjukad, och folk biter honom med tungan . Och den som åker på en skottkärra, äger den eller köper den och var ensamstående, gifte sig med en ära, välsignad kvinna, om hon hade en medgift, skulle en son träffas från henne . Om mannen är gift eller någon som inte väntar på att gifta sig, slår han en by eller ett gods som kommer att gynna honom i hans försörjning . Och den som ser att hans hjul är dött, stulet eller förlorat, då sker det med sin fru . Och den som ser att hans välsignelse är ett resultat, han kommer att generera sitt försörjningsområde och öka sina pengar . Och den som ser att han dricker tvättbjörnens mjölk, sultanen kommer att föra den närmare sig själv och få gott av honom . Och den som ser sin hästs hår mycket, hans rikedom och hans barn kommer att öka, och om han är härskare kommer hans armé att öka . En eunuk betecknar en tjänare . Och björnen utan boj är en otrogen kvinna, för hon gick hur hon ville . Och posthästen är nära dem som red den i en dröm . Stoets svaghet kan indikera svaghet i prestige ….

…Styrka : Den som ser maktens förtjänst för sig själv, om det finns bevis associerade med hans vision, då är hans styrka i fråga om religion, annars kommer hans styrka att vara i världens fråga . Och det sades att styrka är svaghet, för Gud den Allsmäktige säger : ~ Efter styrka är svaghet .~…

…Begränsningen för Guds budbärare, må Gud välsigna honom och ge honom frid, sade : Den mest älskade av rekordet är belöningen, och begränsningen är en konstant i religionen . Om det är av silver, så är det giltigt när det gäller äktenskapet, och om det är från noll, så är det stadigt när det gäller något obehagligt . Och om den var gjord av bly, förblir den i en fråga om svaghet och svaghet . Och om det var en graviditet, så är det fasthet i religionen, för Gud den Allsmäktige säger : ~Och håll fast vid Guds rep .~ Och om det är av trä är det ett bevis på hyckleri . Om det är från en trasa eller tråd är det en plats i en sak som inte har tid . Och om den som är bunden är en religiös person eller i en moské, så är det hans uthållighet att lyda Gud den Allsmäktige, och om han har myndighet och ser med det att bära svärd, så är det hans uthållighet att lyda Gud Allsmäktig . Och om han var från världens barn, så är han orubblig i dess juice . Begränsningen för resenären är ett hinder för hans resa, och för handlarna ett lejon bagage de följer . Det som berörs är att hans oro är ihärdig . Och patienten har längden på sin sjukdom . Den som tror att han är bunden för Guds skull, han kommer att sträva hårt när det gäller sina barn och följa dem . Om han ser att han är bunden i en stad eller i en by, är han dess bosättare. Om han ser att han är bunden i ett hus, drabbas han av en kvinna . Om han ser begränsningen smal, skärpas saken för honom . Och begränsningen av den glada kommer att fortsätta och öka hans nöje . Och om den bundna såg att han hade ökat en annan begränsning, om han var sjuk, skulle han dö i den . Trots att han satt i fängelse var han fängslad länge . Och den som ser att han är bunden till ett träd, han är låst i en hyklerisk mans sak . Och den som ser att han är bunden när han bär gröna kläder, då är hans ställning i fråga om religion och förvärv av en belöning med stor fara, även om den är vit, då är hans ställning i en fråga om kunskap, rättspraxis, skönhet och skönhet . Om det är rött, är hans ställning i en fråga om kul och glädje . Och om det är gult, då är hans ställning i sjukdom . Och den som ser att han är bunden av en guldkedja, han väntar på pengar som har gått till honom . Om han ser att han är bunden i ett flaskpalats, följer han med en vacker kvinna och hennes sällskap fortsätter med honom . Och om han var på resa stannade han på grund av en kvinna . Och den som ser att han är förknippad med en annan man i en kedja, indikerar förvärvet av en stor synd, för vilken han fruktar sultanens hämnd . För Gud den Allsmäktige säger : ~Och du kommer att se brottslingar en dag, bundna i handbojor .~ Man sa att begränsningen ursprungligen var åldrande och fattigdom . Några av dem sa att begränsningen indikerar resor, eftersom det förändrar gången ….

…Halsband och halsband : De är för kvinnor, deras skönhet, utsmyckning och skönhet, och ett halsband av pärlor och koraller, fromhet och vördnad medan man läser Koranen, så mycket som den minsta, skönhet, överflöd och fara för pärlan och den som ser på det ett halsband av guld, pärla och safir, ett verk av muslimer eller efterliknar förtroende, och halsbandets väsen är ju juvelerna i hans verk och dess mängd och slutet på det och ett halsband för män om hon har silverpengar är ett bevis på äktenskap för en vacker kvinna, och rubinen och essensen i den är bra . Om det är av silver och essens, så är det ett tillstånd som inkluderar pengar och glädje, och om det är av järn är det ett tillstånd i styrka, och om det är av noll är det världens varor, och om det är av ett mandats pärlor i svaghet och svaghet, och om det tillskrivs en kvinna är det en medelkvinna ….

…Och den som ser att en båt är förstörd, då är det en piges död, och förstörelsen av kyrkor är en svaghet i misstro och styrka i islam, och förödelsen av landet är en svaghet för kvinnor och deras brist på trofasthet, och det kan tyda på oro, nöd och störningar att resa, och vissa sa att en del av dem älskade arkitektur när de var vakna och sov och hatade den pågående förödelsen ….

…När det gäller tolkningen av sjukdom är det inte prisvärt, för det är korruption i religionen, och kanske sökanden brukade multiplicera falskheter. Det sägs att den som såg att hans sjukdom länge hade förlorat sina synder och träffat Gud i sitt bästa tillstånd och några av dem sa att den som såg att han var sjuk utan smärta då skulle se ett ögonäpple och inte dö det året, och om patienten såg att det blev sant. Kroppen medan han var utanför sitt hem är hans död, såvida han inte talar med människor och pratar med dem, för detta är ett tecken på hans oskuld. Och den som ser att sultanen är sjuk, han är inte berömvärd i sökarens rätt, och om det finns mellan honom och ett gräl, besegras han. Och den som ser att han har svaghet i ögonen, då saknar han sin försörjning, nöd, illusion och sorg, och om han ser någon som läker honom eller dödar honom, anger han godhet och rättfärdighet. Hans sanning kan vara en lögn, och den som ser med sin mun svaghet medan han skadar honom, eftersom han har fått ångest på sina släktingar och den som ser smärta i nacken, han kommer att ha ett förtroende för att han försummar, och den som ser att hans hjärta är svagt och har ont, då äter han det förbjudna eller visar sitt hyckleri. I det kan det indikeras av människans ålderdom och det böjande behovet och åsikten. Men vid hans sida är han smärtsam, och det indikerar ett oroligt hjärta, sorg och brösttäthet. Och den som ser att hans lever är sjuk, han kommer att ha liten medkänsla för sina barn. Och den som ser att hans hand är sjuk, då torkar hans bror, partner eller vän upp sin bror eller sin partner eller sin vän. Eftersom detta är ett vittnesbörd och den som ser att han har smärta i magen som är tyngre indikerar hans kärlek till sina släktingar och den som ser sin hemliga smärta indikerar att han glömmer att hantera sin fru…

…Bladet är i en dröm ord, fördelar eller vinster från resor . Om bladet är gjord av bly är det ett meddelande om svaghet och svaghet, och om det är från noll är det världens varor, och om det är av guld är det ett budskap om hat . Se även svärdet ….

…Och den som ser att ett berg har skakats och knäckt, då har en svaghet inträffat för kungen på den platsen, och om han ser honom bo och återvända frisk, är han en bot och styrka för den kungen efter svaghet ….

…Och den som ser att han har kött i handen, oavsett om det är i en slaktkyckling eller något annat medan det rostar, så delas det ut med de förbjudna pengarna och kanske är det sorg och vädret om det rostas blir det utplånad av sjukdom och fårköttet är fruens eller moderens sjukdom eller som tar sin plats, och köttet från lammet eller ungen om det rostas kommer att tolkas på två sätt, antingen barnens svaghet eller slavars svaghet ….

…Epistaxis är i en dröm förbjudna pengar som näsan blöder om den är mycket och tunn . Om det är tjockt är det ett barn som har missfallat eftersom barnet är en blodigel efter spermierna . Och den som ser att näsan är näsblodad och han tycker att näsblodet är bra för honom, då kommer han att träffas av sin chef med gott att han kommer att finansieras och gratuleras med, och om han tror att näsblodet är skadligt för honom , då kommer han att ha bra för sin chef, då kommer han att bli ont på honom, och han kommer att lida efter skada . Om han är huvudet, ser han lika bra i sin kropp som han såg styrka och svaghet och överflödet av blod och dess korthet, så om han kastade en droppe eller två, är det en fördel . Om hans styrka är borta efter att blodet kommer ut, saknar han, för svaghet är fattigdom, och om han är stark, är han rik för att styrka är en mans rikedom, och om hans kläder är färgade med hans blod, då slår han från den rikedom som är hatad och syndig, och om han inte blir fläckig, så är hans ägare syndfri . Om han ser att näsblod droppar på vägen, ska han betala zakat och ge det i välgörenhet på gatan . Och det sades : Den som såg att hans näsa ryckte skulle få en stor skatt och pengar . Och det sades : Näsblod är bättre som kommer till dig från din chef . Och det sades : näsblod är ett bevis på oro och nöd på ett sätt som inte räknas . Om visionären hittar resten av sin gren, bevis på klädsel och berömmelse . Man sa : näsblodet är en skatteslag ….

…Och om han ser att hans hand faller under vad han vill genom att arbeta med den och förtryck eller vissna, så får inte tolkningen i samma hand och förmåga vad han vill, och han svikas av dem som söker hans hjälp . Och om han ser i sin hand dygden av styrka och avslappning i förtryck, så ligger hans tolkning i hans hand och hans förmåga att göra vad han vill, och hjälp från dem som söker hjälp från honom, och det finns en annan aspekt i den , att dess längd, korthet, styrka och svaghet är en produkt av dess ägare, till vilken handen blir, och en hand av goda händer Enligt hans uppfattning använde de, som Abu Bakr och Saeed bin Al-Musayyib sade, fras ~vision~ med namn och deras betydelser, och förlitade sig på den visionen . Om han ser att hans hand har försvagats, öppnats, torkat ut eller dess vind stinkat : uteslutande andra av bytet, så är detta en korruption av dess ägares arbete, för vad det har blivit, eller lämnade han sitt slutförande hos , eller en svaghet i hans makt över honom . Om han ser att hans hand har vänt profetens hand bland profeterna eller några av de rättfärdiga, så se hur den profeten eller den rättfärdiga var som den som ledde Gud på deras händer från vilseledande eller som räddade honom från fördärvet, och hur hans öde var bland hans folk, vad han led av dem av skada och hur det var Konsekvensen av deras befallning och befallning, så leder Gud också ett folk genom visionärens hand, och det är handen som har beskrivits, och genom vilken Gud befriar ett folk från vägledning till vägledning, och vilken skada som helst orsakas av det, liknande det som profeten mötte i Gud, så hans tillstånd och hans gärningar är i dess konsekvens, liksom hantverk som profeten, och detta är en hedervärd vision som bara människor med dygd och som möttes knappast kan se . Och den som ser en sådan vision i synnerhet utan folket av dygd, fromhet och förmåga, och vad det än beskrivs är omöjligt för den att accepteras och förkastas ….

…Kroppen Kroppen är hälsosam och stark, religionens och troens styrka . Om han ser sin kropp som en levande kropp, visar han vad som döljer fiendskap . Om han ser att han har en mekanism som en rammekanism, har han en märgad son som lever från honom . Och den som ser sin kropp av järn eller lera, han kommer att dö . Om han ser en ökning av sin kropp utan att skada, är det en ökning av välsignelsen för honom . Och den som ser att han kliar sig i kroppen, han ska inspektera förhållandena med sitt släktskap, och han kommer att drabbas av trötthet . Och om han såg att han hade gnuggat och klådan inte avtog, skulle han bli trött på sin familj, och om klådan sjönk skulle han få mycket gott . Kroppens vikt och dess ben indikerar en ökning av rikedom och stolthet . Slöseri med kropp indikerar fattigdom och brist på pengar och kunskap, och det kan tyda på hans möte med dem som hatar honom . Och kroppen i en dröm är ett bevis på vad en person gömmer och förkroppsligar i honom, såsom kläder, hustrun, huset, den älskade och pojken, och för dem som tar tillflykt till honom från skada, såsom sultanen, befälhavaren och väktaren. På den . Och om kroppen i drömmen var fet och underbar, indikerar detta ödets höjd och seger över fienderna ….