Örat är mannens hustru eller hans dotter, och om han ser som om han har tre öron, indikerar hon att han har en kvinna och två döttrar, och om han har fyra öron, så visar hans visioner en av två egenskaper, antingen han har fyra fruar eller fyra döttrar som inte har någon mor . Om han ser att hans öra har gått sönder från honom, skiljer han sig från sin fru eller dör hans dotter . Om han ser som om han har ett öra, lever ingen släkting för honom. Om han ser som om han har ett halvt öra indikerar visionen hans fru och hans äktenskap med en annan . Om han ser att han har en ring i örat kommer han att gifta sig med sin dotter till en man, och hon kommer att föda honom en son . Religion sägs vara örat, och om han såg som om han fyllde öronen med något visade hans visioner misstro . Och om han ser det som om han har många öron, vänder han sig bort från sanningen och accepterar det inte, för Gud den Allsmäktige säger : ~ Har de öron som de kan höra med? ~ Och det sägs att om de rika personen ser homogena goda öron, han hör goda, trevliga nyheter, och om de inte är välformade, hör han många dåliga nyheter . Och den som ser som om det finns två ögon i hans öron, han är blind och ser de saker som han brukade se med sina ögon och hör dem med sina öron . Och det sägs att den som såg det som om det fanns många öron, det är prisvärt för dem som ville ha en person som skulle lyda honom, såsom kvinnor, barn och mamlukerna . När det gäller de rika indikerar det goda nyheter som de får om kallelsen till bön är en slags . Om du inte är bra eller väluppfostrad är det klandervärda nyheter . När det gäller Mamelukes och ägarna till motståndarna, som anklagas för dem, indikerar de att hans tjänarskap fortsätter, och han hör och lyder . Åklagaren anger att domen binder honom . Och det berättades att en person såg att han hade tolv öron och mer, då berättade han om sin syn vid en korsning och sa : Om han är en man från Mamluk och Hashem, är det ett bra bevis på mycket gott som han uppnår, och om han är rik, kommer han att få nyheter enligt antalet öron från länder, på grund av pension, och om han ägs, skylldes han och var bedrövad, och om han hade motståndare dömde domaren honom till många domar , och han hörde dåliga ord, och om han var i en tvist vann han sina motståndare ….

Och den som tror att han kysser en man eller har samlag med honom eller blandar med honom blandas med lust, då är hans tolkning som tolkning av äktenskapet, förutom att han är sämre än honom i kraft, och om kyssen inte är av lust, då den som gör effekten är bra ….

Har visioner något att göra med magi? Och för att förklara för dig ämnet , kan vi dra slutsatsen om magin och vem säger det? Och när? Var? Vad är behandlingsmetoden? Genom visioner? Många människor när de frågades om visionen såg henne , du hittar efter att du har skurit syn berättar . . Att veta att jag är förtrollad . Eller : Jag ser Mnamat drömmar och förklarade för mig att jag har charmen och arbetet med mitt arbete ; Det är känt att den förtrollade åtföljs av några drömmar . Eller : Jag är ett infekterat öga från länge , jag hittade inget botemedel . Eller : jag höra att jag Maaon eller Maaonh , och berättade att människor är pålitliga ! ! Eller : att veta när jag läste så och så varaktigheten av sådant och sådant , och jag började må bättre . Och andra . . . . , Dessa , bröder och systrar, är exempel och exempel på vissa meddelanden eller några skriftliga meddelanden som tas emot då och då , och här är mina pauser . . Jag hoppas att du kommer att läsa den med intresse så att din bedömning kan vara korrekt, om Gud vill . För det första : magi existerar , det påverkar det mänskliga inflytandet , såväl som det högra ögat och det nuvarande , kom rätten att säga orden fred vara över honom : ~ Om det var något tidigare föregick Qadr ögat ~ (1), och ord såväl som ~ höger öga ~ (2). För det andra : ouppmärksamhet att nämna Gud existerar och eskalerar bland folket av många skäl och välkänd kärlek till världen och deras fascination och spridning av synder och överseende , överseende med att äta muslim . Tredje : att överge Koranen och hörnet på hyllorna i moskéer , eller hus , och har blivit en hel del av oss inte läsas av endast ett fåtal gånger , och vissa bara läsa den i Ramadan, och en del på fredag , inte detta faktum . . . Och vilket faktum ! ! Vissa hänger till och med bara på väggarna utan att läsa det . För det fjärde : fler föräldrar till hans barn inte föroreningar tillbaka på dhikr och wird legitimitet som sägs på morgonen och kvällen och vid sänggåendet och när man går in i huset, går in på toaletten och äter och bär nytt . . . Och andra . Saker som händer var och en av oss varje dag . Femte : sprida okunnighet, säg, vetenskap, och här menar jag att legitim och mycket vetenskap kallas vetenskap som Lifton-människor utan kunskap och utan läroplan eller officer, och Hola tycker att de gör uppgiften att förvränga Ahdaah, och Ocefathm redo att att spenderas på de som besöker dem, ibland säger de : där har ni charm, andra : det finns du har ett öga, och du måste delta och blinda sessioner behandling, och du och du och dessa människor inte tvekar att avslöja patientens kropp, även om det är en kvinna, och det blåser inuti hennes kropp, och jag frågar här om det här arbetet är lagligt? Låt oss tänka noga innan svaret, och vi erbjuder det att kategorisera Shara . Detta är vad som behövs . ___________________________________ (1 ) Berättad av Imam Muslim som i kärn förklaras i boken freds dörr medicin, sjukdom och förfining (16 \ 171 ) 0 uppföljaren talk ~ Om Astgseltm Vagsilwa ~ – op – och Tirmidhi återberättade i boken medicin dörren till vad som kom i trollformeln Från al-Ain och Bab Ma Jah genom att ögat är rätt och tvättar henne – tidigare referens – och det berättades av Ahmad i hans Musnad i Musnad al-Qabail .. Hadithen av Asma bint Umais, må Gud vara nöjd med henne – tidigare referens -. (2 ) Överenskomna från hadeten från Abu Hurayrah, må Allah vara nöjd med honom, se Fath al – Bari bokläkemedelsdörr högra öga (203 \ 10 ) – op • Kärnkraft och förklara en muslim i boken medicin, sjukdom Alrqi (14 \ 170 ) – Tidigare referens -. ** Citerat av Dr Fahd Al-Osaimi…

…Och den som ser att han har odlat hår på en plats där håret inte växer, då indikerar han att en skuld har ägt rum och då kan den Allsmäktige betala det ….

…Flaggorna på kläderna kommer att resa till Hajj . Och den som ser att han bär ett tunt plagg under sina kläder, då kommer han att ha pengar att spara, och hans säng kommer att vara bättre än hans öppenhet, och om han bär det över sina kläder, då blir han ogillad och han har gjort fel i sin religion, är offentlig i utbrott, och en fräck klänning är bättre än en tunn klänning . Om en kvinna ser att hon har tagit på sig ett tunt plagg är det hennes ära, och om hon bär ett tjockt plagg är det hennes hårda arbete . Och kläderna vävda med guld och silver är bra i religionen och världen och uppnå döden . Och den som tror att han bär mjuka kläder av stort värde, detta är ett bra bevis för de rika och de fattiga . För slavarna indikerar det de sjuka . Att bära nya kläder för den rika personen kommer att förbättra hans försörjning, för de fattiga har rikedom, och gäldenären har rätt att spendera en skuld . Och den som tar ett bad och tar på sig nya kläder, hans sorg är borta, och han kommer att ha det bra . Och den som gör tvättning och inte bär nya kläder, vad han får från Faraj uppfyller inte sina angelägenheter enligt vad han håller med om . Om de nya kläderna slits sönder och som de inte kan repareras i vakenhet, tyder de på att inget barn föds till sin ägare, och om de kan repareras, är bäraren trolld . Och den som bär två kläder, slitna och avbrutna, det är hans död . Och den som ser att han har på sig ett slitet plagg, han blir ledsen och sjuk . Och den som ser att hans plagg rivs av misstag, dess bredd ska rivas och slås av dem på sidan av en ond man, och om det rivs i en längd, ska hans befallning frigöras från honom . Och om han ser att hans plagg är sönderrivet, kommer hans religion att rivas isär eller hans försörjning kommer att minska . Det fula lapptäcken av kläder indikerar förlust och arbetslöshet . Och den som ser våt i sina kläder, han stannar kvar på en resa, och han är låst för något han har varit bekymrad över, och det görs inte för honom förrän plagget har torkat . Och den som ser det som om han tvättar sina kläder eller andras kläder, detta indikerar den börda och skada han utsattes för i sin pension, och indikerar utseendet på dolda saker . Och den som ser att alla hans kläder har tagits bort från hans myndighet . Den som ser att han slösar bort kläder, detta är ett gott tecken, såvida inte den som drömmer är fattig, en slav, en fånge eller en gäldenär . Och den som ser att han bär kvinnokläder och har med sitt samvete att han efterliknar dem, han kommer att drabbas av allvarlig och fruktansvärd auktoritet . Och om han ser att han hade på sig kvinnokläder och tror att han har en vagina, kommer hans tillstånd att förändras och svikas . Och den som ser att han har okända kläder på sig, då vänder hans hjärta det som han ville . Och den som ser att han äter sitt plagg, han äter av sina pengar . Om han i en dröm ser en hund som bär ett ullplagg, indikerar det sultanens rättvisa och rättvisa . Om han ser ett lejon som bär ett plagg av bomull eller linne, är han en orättvis härskare som berövar människor sina pengar . Och de blå kläderna är ett moln och en illusion . Och den som såg att han hade på sig ett linnekläder, han skulle få hedervärd levande och tillåtna pengar . Och ta bort smutsiga kläder i en dröm, ta bort bekymmer och bränna dem . Att äta nya kläder äter halalpengar och att äta smutsiga kläder äter förbjudna pengar . Och att köpa slitna kläder tycker inte om tolkningen, och slitage är fattigdom . Och gröna kläder är bra för att de är paradisens kläder . Om någon ser gröna kläder, indikerar detta religion, styrka och ökad tillbedjan hos de levande och de dödas goda tillstånd hos Gud den Allsmäktige . Att bära grönt för de levande indikerar en arvsskada och indikerar för den avlidne att han kom ut från denna värld som martyr . Och tolkningen av grönhet är islam, och om han tror att han uppnått det i sömnen, är han en from och religiös person . Kall indikerar det bästa i denna värld och i det följande . De bästa svarta plaggen är hädiska och tolkas starkare än ull . Och kyla randig i religion är bättre än i denna värld, och kyla än klöver är förbjudna pengar, och om det är av bomull är det världsliga religiösa pengar ….

…I en dröm är det ett tecken på återlämnande av insättningar, eller frälsning av patienten från hans sjukdom, eller fången från hans fängelse, och kanske indikerar detta möte med frånvarande . Och döden i en dröm är en brist på religion, korruption i den och en höjd i världen om den åtföljs av gråt och skrik så länge den inte är begravd i smutsen, och om den är begravd hoppas den inte Salah . Och den som såg att han dog och att det inte fanns någon död kropp, detta indikerar rivningen av ett hus från sitt hem, och det sägs : Snarare som är blind i hans syn och länge i sitt liv . Och det sades : Döden är en resa eller fattigdom . Man sa : Döden är absolut äktenskap, för den döda behöver parfym och tvätt som en gift . Och den som ser att han dog och är gravid och inte begravd, han kommer att besegra sina fiender . Och den som ser att han levde efter sin död, han kommer att göras rik efter sin fattigdom eller ångra sin synd . Och den som är död sa till honom att han inte har dött, han befinner sig i martyrernas helgedom . Och den som ser den döda är sjuk, han är ansvarig för sin religion . Om folken i gravarna går ut och äter all folkets mat, så går priset på maten upp . Det som den döda berättar om sig själv eller någon annan i en dröm är sant och sanningsenligt . Och den som ser en död i god form medan han skrattar, så är det . Och den som ser att han ber för de döda, han predikar för en hjärtlös man . Och den som ser att han går på en döds spår, han ska följa hans väg . Och den som såg att imamen dog, skulle landet förstöras och tvärtom . Döden är ånger från en stor synd . Och den som ser att han dog naken, då blir han fattig, och om han är på en matta kommer världen att förenklas för honom . Och den som ser att hans son har dött, han kommer att räddas från sin fiende . Och den som såg att han hade dött och begravdes, då indikerade en slav att han hade befriats, och om han inte var gift, indikerade han att han hade gift sig, och om patienten såg att han hade gift, skulle han dö . Och döden är en bra guide för dem som är rädda eller ledsna, och brödernas död indikerar fiendernas död . Och den som ser att han är bland de dödas folk, han är bland folket av hyckleri . Och den som ser att han följer med en död person, han kommer att resa långt borta . Och den som ser att han är i badet, hans befallning kommer att upphöjas och han kommer att räddas från synder, bekymmer och skulder . Och den som ser en död människa att han lever, han kommer att leva för honom en död sak . Om han ser den döda vara upptagen eller trött, distraherar det honom med vad han befinner sig i, och om han är sjuk är han ansvarig för sin skuld . Och om han såg att hans ansikte var svart, dog han av misstro . Och den som ser att han har återupplivet de döda, en jude eller kristen eller en kätteri, hälsar dem på sina händer . Om han ser att han väcker de döda till liv leder han ett förlorat folk . Och den som ses levande ger de döda något som kan ätas eller drickas, så det är skada som drabbar honom i hans pengar . Om han ser den döda personen och ger honom mat, kommer han att få en hedervärd försörjning . Om han ser att den döda har tagit hans hand, kommer pengar att hamna i hans hopplösa sida . Att prata med de döda är ett långt liv, och att ta från de döda är en bestämmelse . Och den som ser att han talar till de döda, då kommer det att förnekas mellan honom och folket . Och den som ser att han accepterar en välkänd död, han drar nytta av den avlidne med kunskap eller pengar han lämnade . Och det sades : Den som ser att han tar emot en död person och synen är sjuk, då indikerar det hans död . Och den som ser att han gifter sig med en död kvinna och ser att hon lever, då kommer de levande att dö . Och den som ser att den döde ger honom sin slitna eller smutsiga skjorta, då blir han fattig . Och den som ser att de döda slås levande, de levande har fört korruption i sin religion . Och den som ser en död som slår honom, han blir bättre av att resa . Och den som ser en död som sover, hans sömn vilar i det härnämnda . Och om han ser en levande person sova med en död, kommer hans liv att bli långt . Och den som ser att han lever bland de döda, han reser långt bort och korrumperar sin religion, och om han ser att han är med de döda medan han lever, blandar han sig med människor i deras religion, korruption . Och den som ser den avlidne bland de otrogna som bär gamla kläder, då kommer han att vara i dåligt skick i det följande . Och den som ser en död människa och säger till honom att han aldrig dör, då är han i martyrens helgedom och han är välsignad i det Hädanefter . Och den som ser att hans mamma dör, då försvinner hans värld och förstör hans tillstånd . Och den som ser att hans bror har dött och är sjuk, han är hans död . Och den som ser att hans fru dör, hans bransch där hans försörjning blir utarmad . Och den som ser att han ber för de döda, han kommer att förbön för en korrupt man . Och den som ser att en död drunknar i ett hav, då drunknar han i synder . Och den som såg att de döda kom ut ur sina gravar, de i fängelset skulle släppas . Kanske indikerade döden plötsligt den rikedoms hastighet för de fattiga . Profeternas död, fred vare med dem, i en dröm är en svaghet i religionen, och deras liv är motsatta . Kanske vet vetenskapsmannens död framväxten av en kätteri i religionen, föräldrarnas död i brist, fruens död är en värld som lämnar och barnets död ett manligt avbrott . Och de dödas böner för de döda är ogiltiga handlingar . Att se de döda polyteisterna i en dröm är fiender ….

…Och huvudets hår : pengar och livslängd, och tränset skiljer sig åt efter den som drömmer, och om en person av godhet ser det på huvudet, är det en ökning, skydd och prestige för honom . Och om en rik man ser det, är det hans pengar . En fattig man såg det, det är hans synder . Bra huvudhår är ära och ära, och om han ser håret krusigt och platt, är han hedrad och hedrad . Om han ser sitt lockiga hår vara en stam, blir han ödmjuk och blir utan vad det var . Och om en lång stam ser den utspridda, då är dess chefs pengar spridda, och om de är mjuka och mjuka, är det en ökning av en chefs pengar och det sägs den som såg att han hade långt hår och var nöjd med honom, då är han prisvärt, särskilt hos kvinnor, för de använder andras hår i prydnad . Ibn Sirin brukade hata hårets vithet för den unge mannen, och grått hår säger brist och oro om håret är långt . Om han ser det kommer en fattig person att möta sin fattigdom en skuld och kanske fängelse . Sågen : han plockar Shaibah är det strider mot sunniter och underskattar Balmchaakh såg den unge mannen de vita i hans hår i kommande av det är frånvarande det . Det sägs att grått hår inom hermeneutiken ökar värdigheten och religionen . Och det sades att det är ökningen av Umar, för Gud den Allsmäktige sa : ~ Då ska du bli gammal .~ Och det sades att den som ser huvudet grått, han är född för det, för Gud den Allsmäktige säger : ~Och huvudet antändte en ung man.~ Det berättades att Al-Hajjaj bin Yusuf såg att hans huvud och skägg blev vita, och Abd al-Malik bin Marwan mötte kval och ångest, och han förändrade sina angelägenheter . När det gäller kvinnan, om hon ser hela hans huvud gråna, indikerar hennes vision hennes mans omoral . Om hennes man är en bra man kontrasterar hon henne med en annan fru . Om inte, kommer han att drabbas av sorg eller sorg . När det gäller en mans varg är det Ibn Mubarak om han är gift, och om han är celibat, så är hon en vacker slavflicka som köper henne enligt antalet hon-män och på samma sätt för kvinnan, sonen till en chef, och indikerar fertiliteten hos Sunnah, och när det gäller svarthet i en kvinnas hår indikerar det två saker : en av dem är hennes mans kärlek till henne, och den andra är hans mans rakhet . Om en kvinna ser att hon har upptäckt håret är hennes man frånvarande från henne . Om hon såg att hon inte hade tagit bort huvudet, skulle hennes man inte återvända till henne . Om hon inte har en man, har hon aldrig varit gift, och om hon ser att hon känner sig tjock och människor ser det från henne, blir hon tydlig om något ….

…Den som ser en minskning i låret har ingen klan . Och den som ser smärta i låret har kränkt sin klan . Och den som ser en bit kött fast vid låret, tillskrivs ett barn till honom som inte kommer från honom . Och låret visar ett av husets hörn och en av dess pelare . Låret indikerar vilken stam det kommer från . Och den som såg att hans lår var avskuret, han skulle vara frånvarande från sitt folk tills han dog som främling . Och den som ser att hans lår är gjord av brons, hans klan kommer att vara modig mot synder ….

…Så ta om du drömde att du såg ditt lår mjukt vitt, för detta förutspår lycka och lycka . Om du ser ett sårat lår, förutsäger detta sjukdom och problem. Om en tjej beundrar hennes lår i en dröm förutsäger detta hennes förmåga att delta i äventyr . Hon bör vara försiktig och korrigera sitt beteende ….

…Och den som ser Adam, frid vare med honom, hans skönhet och ära, vårdnadshavarens väktare, om han är värdig, annars kommer han att tillskriva en stor man eller ange att han har begått en synd, då bör han omvända sig. Om han ser att han talade till honom har han kunskap och kunskap. Den som såg Idris fick en hög grad av ära och den som såg Noah hade ett långt liv Och han led av nöd och skada och segrade och födde barn från Dinahs hustru och den som såg en huva över honom skulle domineras av en dåraktig och okunnig människor, och han blev frälst och vann med godhet och godhet, och den som såg en rättfärdig fick han av dårarna och då skulle han segra eller i hans sak är bra. Eller han har en omoralisk kvinna, och om han är någon som gör sitt folks arbete, låt honom frukta Gud och omvända sig, och den som ser Abraham, då kommer han att utföra Hajj eller bli välsignad med Guds kärlek och hans bekymmer och nöd kommer att försvinna, och det sägs att orättvisa från en orättvis härskare kommer att nå honom och han kommer att segra. Och den som ser honom och den som ser Job drabbas av honom med en olycka, då räddas han och kompenseras med det goda, och om han är sjuk eller hans sjuk, kommer han att botas av Gud den Allsmäktige och den som ser Jonah han skyndar i en fråga som drabbar honom från inneslutning och nöd, då kommer han att räddas och den som ser David som en vårdnadshavare och kan drabbas på grund av en kvinna och han kan ha något. Och han drabbades av lakrits, och den som såg Salomo som statens väktare och bestämmelsen om dess rättspraxis Och den som ser Sakarja, på sin ålderdom, uppnår en from son, och den som ser Yahya uppnår fromhet och fromhet, eller har blivit värdig och en stat, och gott budskap kommer till honom, och den som ser Jesus blir en asket, dyrkare av frekventa resor, och den som ser förtvivlan har ett kall att svara på sina fiender, och den som ser grönsaker, han kommer att utföra Hajj och vara ett långt liv och kanske indikera fertilitet efter överdrift, och den som såg Luqman tillhandahöll visdom eller en rättfärdig son, och den som såg en profet av profeterna, fred med dem på en plats, om hans familj var i krig, skulle de segra över sin fiende, och om de var i nöd eller brist på lättnad från dem, och vem som helst såg att han besökte en profet, levande eller död, om han var from, ökade han i. Om han är olydig kommer Gud att förlåta honom, eller han indikerar att han kommer att besöka honom som han såg, eller så indikerar han att han är från folket av paradiset, eller gott och välsignelse har hänt honom, och den som ser en av dem medan han är i en bra bild, han kommer att ha godhet i sin religion och värld, och om han ser i honom en brist och annat än en bra bild , indikerar han bristen på visionärens religion, och den som ser att han är en profet för profeterna, då kommer han att dö martyr och vara begränsad i sitt levebröd och välsignas med tålamod efter katastroferna och då kommer han till seger och den som ser profetens grav bland profeterna är god och välsignar en d det sades att han är i sin förbön och om han är ensam gifter han sig och några av dem sa att han besökte helgedomen för någon från Profeterna, följeslagarna eller de rättfärdiga, för han lindrar sina bekymmer och sorg och förleder hans synder…

…Om han ser att hans lår har blivit brons, kommer hans klan att vara djärv mot synder ….

…Al-Kirmani sa: ~Den som ser att hans lår har klippts, avgår sedan från sin familj och dör en främling, så höger indikerar faderns förhållande och vänster indikerar släktskap med modern .~…

…Och den som ser att hans lår har förvandlats till en metall eller en växt, då hindrar han något som han söker, eller vad hans folk ogillar honom ….

Och den som ser att någon lär honom att läsa Torahn, det indikerar att det goda har inträffat, och det sägs att Torahna tolkas av den stora, gamla, dygdiga utvandringen ….

…Pojken är i en dröm oro och nöd, eftersom han var ett barn som bar . Och tonårspojken Bishara . Och om landet är begränsat och folket är i nöd och någon ser att en snygg pojke har kommit in i staden, har kommit ner från himlen eller har lämnat jorden, då är de goda nyheterna nära . Och den gamla pojken är stolt och kraftfull . Och den som ser att han är en pojke som lär sig i skolan, han kommer att ångra sig om den synd han brukade göra om han lärde sig Koranen . Om en av forskarna och guvernörerna ser att han lär sig i skolan är han okunnig, eller han förvandlas från ära till förödmjukelse . Den som ser att han är upprorisk, han ärver en arv från sin mor . Och om den fattiga ser att han är en pojke född av sin mor, kommer han att få näring och rikedom . Om patienten ser att han är en pojke, dör han . Och den som ser sitt ansikte i spegeln hos en pojke och som har en gravid kvinna, hans fru kommer att ge honom en manlig son som ser ut som honom . Och de bär en liten pojke i en dröm . Pojken är en svag fiende . Om han såg att han hade barn födda till honom, tyder det på nöd och nöd . Om pojken är manlig är konsekvensen berömvärd, och om pojken är kvinna är hans straff klanderbart . Och om en gammal människa ser att han har blivit en bebis, kommer han okunnighet, och hans tarmar går in i honom, och om han är i allvarlig nöd eller nöd kommer Gud att släppa honom . Unga pojkar visar lite oro . Och den som ser att en pojke skriker i knäet, sedan slår han på pinnen . Ungdomarnas vision kan tyda på glädje och utsmyckning eller strid med pengar eller övertygelse om det minsta livet eller hjälplösheten av skäl ….

…Och den som ser att hans lår skakar, hans släktingar blir trötta ….

…När det gäller låret, styrkan hos en person, hans folk och hans klan, och den som ser att det finns en prydnad eller skamlig sak i det, så tillskrivs det det. Och den som ser att hans lår är avskuren, han avgår från sin familj och dör en främling, och när det gäller knäna är de en persons svårighet och hans krav. Hans beteende, och den som ser att i det som är utsmyckat eller vanärat, tillskrivs det dem, och kanske var benet en människas liv. Om han ser att hans ben är gjord av järn, är hans liv långt, och hans pengar eller trä förblir svaga från att söka sitt levebröd när han söker sitt försörjning, och den som ser att hans ben vänds med ett annat ben är ett tecken på fördärv .. ….

Om han ser att djävulen lär honom ord, talar han konstruerade ord eller intrigerar människor eller söker falska dikter ….

Och den som ser att han undervisar de döda, han predikar och återlämnar människor som har kommit vilse från deras vilseledande ….

…Och den som ser att han tittar på havet långt ifrån och inte närmar sig det, då hoppas han på hopp och når inte det ….

Detta indikerar den allsmäktige Guds vrede, och den som ser ett exempel eller en bild och får höra honom : Han är din Gud och tror att han är sin gud, då tillbad han honom och tillbad honom, då är han upptagen av falskhet, tänker att det är sant . Och den som ser Gud den Allsmäktige be på en plats, hans nåd och förlåtelse kommer på den plats och plats där han brukade be . Den som ser Gud den Allsmäktige accepterar honom, och om han är en av rättfärdighetens och godhetens folk, accepterar han sin lydnad mot den Allsmäktige och reciterar sin bok eller lär ut den Heliga Koranen, och om det är annorlunda är han en innovatör . Och den som ser Gud den Allsmäktige har kallat honom och svarat honom, då kommer han att utföra Hajj, Gud den Allsmäktige, och när det gäller hans manifestation på den speciella platsen, kan han ange dess arkitektur om den var i ruiner, eller dess ruin om den var full , och om folket i det var orättfärdigt och hämnas sig på dem, och om de var förtryckta, skulle rättvisa komma till dem . Kanske visar hans syn på den Allsmäktige på den specifika platsen en stor egendom där han är, eller tar en mäktig mäktig man ansvaret för honom, eller en användbar eller klok forskare som är expert på botemedel stiger till den platsen och som av rädsla för Gud den Allsmäktige i en dröm, det indikerar lugn och ro, rikedom från fattigdom och brett försörjning . Och den som ser som om sanningen, den Allsmäktige, har blivit rätt, styrs till den raka vägen . Och den som ser att Gud den Allsmäktige leder och hotar honom, då begår han en synd . Detta indikerar den allsmäktige Guds vrede, och den som ser ett exempel eller en bild och får höra honom : Han är din Gud och tror att han är sin gud, då tillbad han honom och tillbad honom, då är han upptagen av falskhet, tänker att det är sant . Och den som ser Gud den Allsmäktige be på en plats, hans nåd och förlåtelse kommer på den plats och plats där han brukade be . Den som ser Gud den Allsmäktige accepterar honom, och om han är en av rättfärdighetens och godhetens folk, accepterar han sin lydnad mot den Allsmäktige och reciterar sin bok eller lär ut den Heliga Koranen, och om det är annorlunda är han en innovatör . Och den som ser Gud den Allsmäktige har kallat honom och svarat honom, då kommer han att utföra Hajj, Gud den Allsmäktige vill, och när det gäller hans manifestation på den speciella platsen kan han ange dess arkitektur om den var i ruiner, eller dess ruin om den var full , och om folket i det var orättfärdigt och hämnas på dem, och om de förtrycktes, skulle rättvisa komma till dem . Kanske visar hans syn på den Allsmäktige på den specifika platsen en stor egendom där han är, eller tar en mäktig mäktig man ansvaret för honom, eller en användbar eller klok forskare som är expert på botemedel stiger till den platsen och som av rädsla för Gud den Allsmäktige i en dröm, det indikerar lugn och ro, rikedom från fattigdom och brett försörjning . Och den som ser som om sanningen, den Allsmäktige, har blivit rätt, styrs till den raka vägen . Och den som ser att Gud den Allsmäktige leder och hotar honom, då begår han en synd ….

Och den som såg att den blev lång och bred, då är det en ökning av livet och en storslagenhet, för Gud den Allsmäktige sa: ~ Han har ökat honom i kunskap och i kroppen .~…

…Han såg att det var en kamel, krabbkött : det slog pengar och godhet långt ifrån . Och den som ser att han har slagit cancer, eller hans besittning eller tagit det för sig själv, då kommer han att slå eller erövra en människa också i sin moral och natur . Cancer är en man som är långt ifrån moralisk, långt ifrån kraftfull i sina affärer, långt ifrån att granska vad han har haft svårt i sitt arbete ….

…Vatten : betecknar islam och kunskap, och liv, fertilitet och välstånd, eftersom det innehåller allt i livet, som Gud den Allsmäktige sa : ~ Låt oss ge dem vatten som häller ut ur det för att förtrolla dem i det .~ Och kanske antydde han spermierna, för Gud den Allsmäktige kallade det vatten, och araberna kallade mycket vatten för sperma, och det indikerar pengar för att han tjänar med det, så den som drack rent rent vatten från en brunn eller ett vattande vatten och gjorde inte absorbera det sista av det, om han var sjuk, skulle han återhämta sig från sin sjukdom och hans liv fällde inte hans död. Han var inte sjuk och gift om han var celibat, för att ha nöjet att dricka och vattenflödet uppifrån till hans omnämnande, och om han var gift och inte gifte sig med sin familj en natt träffade han henne och njöt av henne . Och om inget av det så omfamnade han islam om han inte trodde, och han fick kunskap om han var god och kunskap var student, annars fick han en tillåten skuld om han var en köpman, om inte något förstörde vattnet, vilket indikerar hans förbjudna och synd, som att dricka det från rollen som dhimmierna. Antingen är vetenskapen korrupt eller dålig eller skadlig . Om vattnet är brunt, bittert eller stinkande, blir det sjukt, förstör hans förtjänst, fortsätter hans försörjning eller förändrar sin lära för varje person i enlighet med hans öde och vad som är lämpligt för honom och den plats han drack från och fartyg där han var . När det gäller den som bar vatten i en skål, om han var fattig, skulle han ha nytta av pengar, och om han var en singel gifte han sig, och om han var gift, bar hans fru eller mor honom från honom, om han var den en som tömde vattnet i behållaren eller sin fru eller tjänare från sin brunn eller sin minister eller släkting . När det gäller flödet av vatten i bostäder och dess inträde i bostaden finns det inget gott i det, och om det var ett år då människor kom i frestelse, kärlek, fångenskap, sjukdom eller plågor, och om det var i en privat hus, jag tittade på det, och om det fanns en patient i det som dog, så sökte folket honom i hans dödsannons. Gråt och tårar . På samma sätt, om rännstenar flödade i huset eller ögon exploderade i det, gråter de ögon över patientens död, eller när resenärens farväl eller om ondska och spekulationer bland dess invånare, lidanden som drabbar honom från Sultans sjukdom . På samma sätt varnar vattenflödet eller dess stagnation för en samling människor . Dess flöde på platser av växter signalerar fertilitet, och dess överflöd och övervägande över bostäderna och husen från jordens ögon eller dess flöde är en plåga från Gud den Allsmäktige på folket på den platsen, antingen en svepande pest eller ett utrotande svärd om bostäderna förstörs och människor drunknar i den, annars blir det en plåga från sultanen eller en pandemi av pandemier . Om han såg att han gav vatten i en mugg, vilket indikerar pojken, och om han drack rent vatten i en mugg, fick han gott av sin son eller hustru, för glaset är kvinnans väsen och vatten är foster . Några av dem sa : Den som såg det som om han drack varmt vatten, han blev grumlig och om han såg att han kastades i klart vatten, en överraskning . Och det sades att källan för rättfärdighetens folk är god och välsignad, för Gud den Allsmäktige säger : ~ Två ögon rinner från dem .~ Och för dem som inte är rättfärdiga olyckor . Och explosionen av vatten från en vägg av sorg från människor, såsom en bror, svärson eller vän, och om han ser att vattnet har sprängt och lämnat huset, kommer det ur alla bekymmer och om det inte kommer ut ur det är det ett permanent problem . Om den platsen är ren, är det sorg i kroppens hälsa . Och allt detta finns i Al-Ain eftersom hon inte var en hembiträde, och om hon var en hembiträde, då är han den bästa grannen för sin ägare, levande och död, fram till domedagen . Och några av dem sa att om han såg att det rann vatten i hans hus, skulle han köpa en piga . Och om han ser som om ögonen har exploderat, får han pengar i en tillrättavisning . Och rent vatten är billigt och rättvist, och den som ser det som om han drack för mycket vatten än sin vana att vakna, hans liv kommer att bli långt . Man sa att dricksvatten är en säkerhet från fienden, och att tugga det är en behandling för trötthet och nöd i livet . Och sprida handen i vattnet och rör om pengar och spendera dem . Och stillastående vatten är under alla omständigheter svagare än rinnande vatten, och det sägs att stillastående vatten är inneslutning, och den som ser att han har fallit i stillastående vatten är i inneslutning och nöd, och saltvatten är grumligt, och vad gäller lejon om han dränerar från brunnen, då är hon en kvinna som gifter sig med henne och det finns inget gott i henne . Det sades att se svartvatten förstörde rollen och att dricka det gick bort . Och gammalt vatten är ett plågsamt liv, och stinkande vatten är förbjudna pengar, och gult vatten är en sjukdom, och vattendjupet är isolering, förödmjukelse och nådens försvinnande, för Gud den Allsmäktige säger : ” Säg : Om ditt vatten blir deprimerad, vem ger dig viss vatten ”. Det heta, mycket heta vattnet, om han såg att han använde det på natten eller under dagen, drabbades allvarligt av sultanen, och om han såg som om han hade använt det på natten skulle han vara rädd för jinnan . Vattenproblem är svårt och trött, och att dricka det är sjukdom . Vattenskum är inga bra pengar . Och den som dricker ur havsvattnet när det är brunaktigt, de kommer att träffas av dem från kungen . Och den som ser det som om han ser i klart vatten och ser sitt ansikte i det som han ser det i spegeln, han kommer att få mycket gott . Om han ser sitt ansikte bra i det, gör han sitt hus gott . Och att hälla vatten är att spendera pengar under andra förhållanden, såsom en bunt eller en mantel med bevis på dalen, för han tror att han har uppnått det och inte . Och tvättning av vatten gillar inte, vare sig det är klart eller mörkt, varmt eller kallt efter det är rent, det är tillåtet att utföra tvättning, eftersom tvättning är starkare i tolkningen än utlopp och skillnader i vatten . Och hatad från ögonen på vatten sprang inte förargelse . Och att gå över vatten är fåfänga och risk, och om han går ur det, uppfylls hans behov . Och den som ser att han befinner sig i mycket djupt vatten och faller ner i det och inte når botten, då drabbar han en stor värld och blir trött, och det sägs att det faller in i en stor mans sak . Att tvätta med kallt vatten är en ånger och ett botemedel mot sjukdom, en befrielse från fängelse, avskaffande av skuld och säkerhet från rädsla . Och den som ser det som om han drack mycket färskt vatten, det var ett långt liv och ett gott liv. Om han drack det från havet, fick han pengar från kungen, och om han drack det från floden, fick han det från en man, som en flod i floder, och om han drog det från en brunn, slog han pengar med trick och bedrag . Och den som ser att han drar vatten och bevattnar en fruktträdgård och odlar med det, han kommer att dra nytta av pengar från en kvinna, så om fruktträdgården eller plantorna bär frukt, kommer han att ge kvinnan pengar och ett barn och vattna fruktträdgården och plantering, samlag med sin fru . Och vattnet finns i en pojkes glasmugg, om muggen bryts och vattnet förblir, kommer mamman att dö och barnet kvar, och om vattnet är borta och muggen kvar, kommer barnet att dö och modern kvar . Ibn Sirin frågades om en kvinna som hade en vision att hon drack vatten, så han sa : Låt den här kvinnan frukta Gud och inte söka ljuga bland människor . En man kom till honom och sa : Jag såg som om jag drack ur trasorna i mitt plagg, utsökt, kallt vatten, och han sa : Frukta Gud och var inte ensam med en kvinna som inte är tillåten för dig, så han sa : Hon är en kvinna som jag föreslog för mig själv ….

…Att se byggnaden skapad på marken, ett minimum av privat eller offentlig nytta så långt han såg det . Kanske var tolkningen av konstruktionen att bygga en man med sin familj, så om han bygger något, indikerar det kvinnornas fråga . Om han ser att hans hus har utvidgat en välkänd mängd, så är det hans världsliga kapacitet, och om bredden översteg sin storlek, kommer ett folk att gå in i huset utan tillstånd i en katastrof, bröllop eller panik . Och det sades : Den som ser att han bygger en byggnad, han kommer att samla sina släktingar, vänner och soldater . Om han är härskare är det hans tillstånds återkomst, hans lycks fullständighet och höjden av hans angelägenheter beroende på byggnadens tjocklek och täthet . Om han ryckte upp och tog bort den, separerade han församlingen av sina släktingar, kamrater, vänner och soldater, och hans stat var borta . Om han ser att det förnyar en gammal världsstruktur, är det en förnyelse av världens liv. Om byggnaden är för en farao eller en orättvis person är det en förnyelse av hans liv . Om han såg att han hade börjat bygga, grävde han det från dess grund och byggde det från sitt beslut, tills han byggde det, då strävar han efter kunskap, stat eller hantverk, och han kommer att få vad han vill . Och den som ser att han bygger i en stad eller by i Bunyana, då kommer han att gifta sig med en kvinna där, och om han bygger av lera, pryder han och pryder ett hyckleri, om han bygger av lera tjänade han på tillåtet, och om det är graverad då är det kunskap eller tillstånd, med renhet och glädje . Om han ser att han byggde en byggnad av gips och betalade en bild för den, går han i falskhet, för att bygga med stuckatur och lön är hyckleri, och hyckleri bygger med stuckatur och löner . Och det sades : Den som gör gipsarbete gör det som inte är tillåtet för honom . Och den som ser att han bygger i främling, då gifter han sig med en kvinna vars namn inte har nämnts för honom, eller att han bor i främling och dör . Att bygga med lera är religion och säkerhet . Och torr lera är en styggelse för pengar . Och den som ser att det är lera i profetens grav, må Gud välsigna honom och ge honom frid, då ska han utföra Hajj . Och den som ser att hans hus är lerigt och ett ton är vått, då är han bra . Och den som ser att han äter det, han äter lika mycket pengar som han åt . Och den vackra konstruktionen indikerar intimitet, kärlek, avkomma, försörjning, vördnadsfulla kläder och kvinnors förstfödda . Och kanske den snäva konstruktionen indikerade styrka och intensitet, eller stöd och hjälp, och kanske visade byggnadens vision ett långt liv, och kanske indikerade byggnaden dess byggare, och om det var en kyrka indikerades det av en kristen, och om det var en moské det indikerades av en muslim, och om det var en skola så var det Det indikerades av dess jurist, eller Ribat indikerades av en asketisk dyrkare . Och den som i en dröm byggde en moské eller en plats nära Gud den Allsmäktige, om han var en kung som fastställde sanningen och föreskrev det goda och förbjöd det onda, och om han var en forskare som sammanställde en bok som människor gynnade av hans kunskap eller fatwas , och om han hade pengar betalade han zakat av sina pengar . Om han var singel gifte han sig . Om han var gift skulle han få en son och en bra man spred sig till honom . Och om han var fattig, skulle han vara rik, annars skulle han samla människor med det goda och hjälpa dem att lyda Gud den Allsmäktige, annars kommer han att omvända sig till Gud den Allsmäktige för det han begick, eller konvertera till islam, eller dö en martyr . Om han bygger efter det som inte är tillåtet att bygga, eller avviker från mihrab, eller avled det till annat än dess riktning, indikerar det motsatsen till gott och ont. Om han ser kupoler eller bygger dem i en dröm, indikerar detta att han höjer sin status eller går med i ödet . Och den som ser att han byggde en kupol över molnen, han kommer att få auktoritet och makt för sitt styre . Och den som såg att han hade strukturer över himlen och jorden från gröna kupoler, hans gärningar var goda, och han dog på vittnesbördet . Och den som ser att han bygger ett badrum, han bygger det med en kvinna . Om han ser patienten som om han byggde sitt hus och inte vet när han förstörde det, har hans kropp återhämtat sig och sjukdomen där han är borta från honom . Och den som ser att hans far har etablerat en struktur och höjer sin fisk, då kommer han att fullborda sin fars gärningar, som han hade i en religion eller en värld . Och den som ser att arbetarna arbetar i hans hem, han kommer att gräla med sin fru eller lämna en vän av honom och liknande ….

Och den som ser att den döda känner honom, då kommer han att ha godhet i sin religion lika mycket som det ….

…När det gäller minskningen av låret : detta är bevis på bristen på en klan, alienation från familjen och ensamhet . Smärtan i låret indikerar att ägaren är stötande mot sin klan . En mans smärta indikerar ett överflöd av pengar….

Och den som ser att han känner Koranen från jinn, han ska tolka ledarskapet ….

Och det sades att den som såg att han övergav ett hantverk och lärde sig ett annat hantverk, och om det var bättre än det eller liknande, skulle det tolkas med gott och nytta i hans inkomster, och om det var annorlunda än honom, då han är i hans ägo, och Gud vet bäst ….

Lärande En människa lär sig i en dröm om en Koran som han får, eller en profetisk hadith som han skriver, eller en visdom han lär sig, eller en bransch som han lär sig, vilket indikerar rikedom efter fattigdom och vägledning efter vilseledande . Om seraren är ensamstående, gifter han sig eller har en son eller följer med någon som vägleder honom och leder honom till sanningen, och om han lär sig stöld, omoral eller misstro är detta ett bevis på hans vilseledande efter hans vägledning, eller hans fattigdom efter hans rikedom, eller han avfärdar efter sin tro, Gud förbjuder ….