…Dörrarna : Dörrarna som öppnas är försörjningsporten, och husets dörr är dess värden, så vad som hände i det är i husets värden . Om han ser en liten dörr mitt i sitt hus, ogillar det, för han går in i skamens folk och han kommer in i huset för att förråda sin fru . Betydelsen av husdörrarna faller på kvinnor, och om de är nya är de jungfrur, och om de är fria från förslutningar, är de jungfru . Och om han ser dörren till ett hus falla, rivna ut, brända eller trasiga, är det en olycka för husets värden . Om dörren till hans hus är stor eller vidgad och stark, så är det värdenas goda skick, och om han ser att han ber om dörren till sitt hus, så hittar han det inte, då är han förvirrad över en världslig fråga . Och den som ser att han gick in genom en grind, och om han är i en gräl, då är han segerrik, för Gud den Allsmäktige säger : ~ Gå in i dörren till dem, och om du går in i den, kommer du att segra .~ Om han ser dörrar som har öppnats från kända eller okända platser, öppnas världens dörrar för honom såvida han inte överskrider sitt öde, och om han går bortom det, stör han huset och förstör det . Om portarna är på vägen går det som kommer från den här världen ut till främlingar och vanliga människor . Och om det öppnades för ett hus i huset, gav det det till folket i hans hus . Om han ser att dörren till hans hus har utvidgats bortom antalet dörrar, är det ett folks inträde över honom utan tillstånd i en katastrof, och kanske var dörren till huset från dess plats bortgången av husägaren om hans skapelse och hans förändring av folket i hans hus . Om han ser att han gick ut från en smal grind till en bred, är han hans utgång från smal till bred och de som befinner sig i en vagina . Och om han ser att hans hus har två dörrar, så är hans fru korrupt, och om han ser två ringar i sin massa, är han skyldig sig själv, och om han ser att han drog av sin dörrring, då går han in till kätteri . Och blockeringen av dörren till huset är en stor olycka för husets invånare . Tröskeln : en kvinna : Det berättades att Ibrahim al-Khalil, må Guds böner och fred vara över honom, sa till sin son Ismaels kvinna : Berätta för honom att han inte är tröskeln till din dörr, och hon sa till honom att, så han skilde sig från henne, och det sägs att tröskeln är staten, och manteln är kvinnan, och pelaren är husets huvud och hennes värderingar, så han ryckte upp henne för husets värderingar efter ära och hennes frånvaro Från synen av värderingarnas död, precis som borttagandet av kvinnans synder skiljer sig . Det berättades att en kvinna kom till Ibn Sirin och sa : Jag såg i en dröm den övre överdelen på min dörr föll på den nedre, och jag såg de två dörrarna falla, och en föll utanför huset och den andra inuti huset . Han sa till henne : Har du en frånvarande man och son? Hon sa ja . Han sa: När det gäller de övre trösklarnas fall kommer din man att komma snabbt, och när det gäller fönsterluckan som faller utanför, gifter sig din son med en konstig kvinna . Snart tills hennes man och son presenterade en konstig sammankomst ….

…Och al-Kirmani sa att mitt i huset är ett bevis på dottern och systern, så vad som ses från det från Zayn eller Shin, det tolkas i det, och beskrivningen av huset är ett bevis på mor och far ….

…Han kom in i ett hus och andra människor som i en dröm såg att han gick in i en mans hus, för att han är övervunnen av sitt världsliga liv . Och den som ser att han har kommit in i Imams hus och bosatt sig i det och är lugn, han kommer att gå in i hans befallningsegenskaper . Och inträdet av Imam al-Adl till en plats indikerar nedstigningen av välsignelse och rättvisa i den . Och om han är en orättvis imam, är hans inträde korruption och olyckor, och om han brukade komma in på den platsen skadar det honom inte . Och den som ser att han har kommit in i himlen, då kommer han att gå in i den, allsmäktig, och det är ett gott budskap för honom om vad han gjorde för sig själv eller vad han erbjuder . Och den som ser att han har gått in i helvetet och sedan lämnat det, detta ses av ägarna av synder och stora synder, och det är en varning för honom att omvända sig och återvända . Och det sades : Den som kommer in i helvetet, oavsett om han är en icke-troende eller en troende, kommer att drabbas av feber, fattigdom och fängelse, och om han är en vulgär, kommer han stor eller inuti de otrogna och ogudaktiga, och det sades : Att komma in i paradiset för pilgrimen är ett bevis på att han utför sin Hajj och når Kaaba, och om han är en icke-troende är han muslim, och om han är En sjuk troende botas av sin sjukdom, och om han är en icke-troende blir han av med sin otrohet, och om han är celibat gifter han sig, och om han är fattig blir han rik och han kan ärva en arv . Och den som går in i ett hus vars konstruktion, mark, plats och familj är okänd, och det är skilt från rollen, särskilt om han ser döda människor i det som känner dem, och det är efterlivet, då dör han och om han går in och lämnar den, kommer han att övervaka döden och sedan räddas . Och den som ser sig själv i det följande och var sjuk, leder till det på ett fridfullt sätt, fritt från världens frestelser och ondska, och om han inte är sjuk, är det ett gott budskap enligt omfattningen av hans arbete, såsom pilgrimsfärd , jihad, askese, tillbedjan, kunskap, välgörenhet, anslutning eller tålamod för en katastrof . Och den som ser att han kommer in i det följande och ser vad som finns i det, för visionen om en som var god och effektiv gör det med kunskap och förmåga och indikerar arbetslöshet och skada, och den som var rädd, orolig eller överväldigad, hans rädsla , villfarelse och ångest är borta, och den som ser att han har återvänt från det Hädanefter efter att ha kommit in i den, återvänder sedan från alienation till sitt land . Och om efter tiden visade att han skulle förbli i främling . Och när han går in i Makkah i en dröm har den olydiga omvändelse, den icke-troende har islam, och singeln har en fru, även om seraren är en gräl, indikerar hans seger i sin gräl, och hans inträde i Mecka indikerar säkerhet av rädsla . Och den som går in i Abrahams helgedom, må välsignelser och fred vara över honom och var rädd för säkerhet, och kanske går in i helgedomen antar antagandet att den ärade positionen som kung, eller konfronterar nyttan av kunskap, eller arv från sin far eller mamma . Och att komma in i huset och Grand Mosque är ett bevis på att gå in i huset med en brud . Och att komma in i Grand Mosque indikerar säkerhet från rädsla och uppriktighet av löfte . Och att komma in på marknaden är flit i att söka försörjning . Att komma in i hemmet indikerar avsikten att gifta sig . Och att komma in i moskén avsked från synder . Och in i kyrkan korruption av religion ….

Lion Roar, rädsla för Sultan Azloum, och Dghae Pussy, tjänare för demoniseringstjuven ….

…Det sades att visionen av palmträdet i huset indikerar hans anhörighet med en renrasig man, och om den blir torr, separerar de ….

…Och tillverkaren av det slående huset tolkas på strejkans ansikte, en talande man stolt över sina ord ….

…Och den som ser att det finns en händelse inuti huset eller i dörrarna, då har något hänt kvinnor ….

…Och den som ser att han kom in i huset, då är han säker, för Gud den Allsmäktige säger: ~ Och den som går in i det är säkert .~…

…Och den som ser att det byggda huset placeras på marken, det indikerar ackompanjemanget av en rättvis kung ….

…Och den som ser att det byggda huset är dekorerat eller har det som är utsmyckat, så tolkas det av ordningen på kommandot och resultatet av förhållandena till vetenskapen ….

…Negev i huset : bedrägeri . Om han såg som om han grävde i ett hus och nått puberteten, söker han en kvinna och anländer med bedrägeri . Om han ser att han gräver i en stad letar han efter religionen hos en kunskapsman, för profeten, må Guds böner och fred vara över honom, sade: ” Jag är kunskapens stad och jag är vid dess grind . ” Om han såg som om han borrade i en klippa letade han efter en hård härskande religion ….

Ibn Sirin sa: Den som såg att taket, taket eller väggen föll från huset eller att det brändes, då inträffar en olycka i hans hus ….

…Jaafar Al-Sadiq sa att visionen om huset tolkas i åtta aspekter: en kvinna, en man, rikedom, trygghet, gott liv, pengar, vårdnad, stolthet och att ha ett förtroende ….

…Och den som ser en kamel i sitt hem, och om han är sjuk, oskyldig för sin sjukdom, och om han har en tvist, avslutar han den. Annars, den som ser en kamel punkteras i sitt hem, då kommer den äldste i huset att dö, och på samma sätt om han ser det dött ….

…Och om han såg att han utvidgade ett hus, skulle han bli grumlig och rivas Grand Imams hus, ett brott i muslimernas mun, och huset rivdes på något sätt, ljudet av en sjal ….

…Jaber al-Maghribi sa: ”Den som såg att han gick in i ett hus och det var hans egendom, då skulle han få avkommor, och närhelst det fanns ett nytt utrymme, ökade försörjningen och religionen, och man sa att visionen om huset är ett bra tecken på hälsa och säkerhet och faderns och mammans livslängd , och det sägs att han gifte sig med en bra kvinna, samtycke och säkerhet från panik och ångest, och kanske var han rik och fick ett mandat ….

Den som ser som om han kämpar mot ett stort lejon och slår honom, han kommer att besegra en blind kung ….

…Och den som ser att han kysser lejonet medan han tittar på honom med medlidande eller medkänsla, då anger han att nå myndigheten och få fördel för honom, och om han är i sultanens tjänst är hans värde högre . Och den som ser något annat, hans uttryck är emot honom ….

…Och den som ser att han började eller gjorde någon typ av tillbedjan i honom, då anger han att hans mål har uppnåtts ….

…Och den som ser små grisar komma in i sitt hem, han är överväldigad av sultanens tjänst, låt honom se upp ….

…Om en person i sin dröm ser jinnan stå nära sitt hem, så indikerar hans vision en av tre egenskaper : antingen för förlust eller för vanära, eller att han har ett löfte som han inte uppfyllde ….

…Och om han ser att en ängel har kommit in i hans hus, bör han akta sig för att tjuven kommer in i hans hus . Och om han ser som om en kung tog sitt vapen från honom, så är hans styrka och nåd borta, och han kan ha lämnat sin fru…

…Och den som ser att han går in i ett okänt hus bakom en död, lämnar det inte, då ska han dö ….

…Om örat är i ett hus, då bjuder han in en kvinna att förena sig, och om kallelsen till bön är obligatorisk, då bedrar han en kvinna ….

…Al-Kirmani sa: ~Den som tror att han använder al-Darasini för att avvärja skada, för hans fördel är bra för honom, och om han inte gynnar honom, är det emot honom .~…

Husets omlopp : Om han är en av dem som tjänar sultanen och omger honom, närma sig honom och lycka till med honom . Och om han var en av dem som tjänar en forskare och omger hans behov, eller om han var en slav som lydde sin herre och tjänade honom med råd, eller om hans mor gick till honom för att öka hennes rättfärdighet och kringgå rättfärdighet över henne eller hans hustru att söka henne och sträva efter henne med sin rättfärdighet och kärlek till henne hade han något av det . Så hans omvandling är ett gott budskap om omvändelse för vad han gör i uppvaknandet av dessa gärningar och liknande, såsom att tjäna en moské eller moské, och den frekventa omkretsen och bindningen i öppningarna och folkmassorna och mellan de två raderna ….

…Och den som ser som om elden brinner i sitt eget hus och det inte finns rök för det, då kommer han att välsigna pilgrimsfärden, om Gud allsmäktig vill, och den som ser en lysande eld i en mörk natt, han kommer att drabbas av styrka, glädje och ära, för den Allsmäktige sa i berättelsen om Mose att jag glömmer en eld, och han uppnår styrka och ansikte och profet. När det gäller den ljusa elden där det inte finns rök är det för guvernören. Och för köpmannen en vinst, ensamstående kvinna och en drink av eld, fula ord från Sultan ….

…Och han såg en man som om han sparkade kungen med foten, så han slog när han gick en dinar med kungens bild på . Det berättades att en man kom till Ibn Sirin och sa : Jag såg som om det fanns mycket hår på mina ben, och han sa : Dean rider på honom och dör i fängelset . Han sa till dig att jag såg henne . Så han tog tillbaka Ibn Sirin, sedan dog han i fängelse på grund av fyrtio tusen dirham, och han spenderade det för hans räkning efter sin död, och han såg en man som om han var handikappad, och han korsade det för honom och sa : Du bli en äktenskapsbryter . Sedan togs han med en kvinna . Och Ibn Sirin kom till en man och sa : Jag såg som om mitt finger var på ett kol, och om jag lade det på det som en brandsläckare, och om jag lyfte det från det, återvände det som det var, och han sa : Detta är en person med passion, och han sa : Han är inte ett fan av passion, men han talar i ödet . Han sa : Vad är allvarligare än ödet? . En kvinna såg som om hennes mans tumme hade skurits av, så hon berättade sin syn för Ibn Sirin, och han sa : Du ber ett folk att du har avskärat ….

Och den som ser att han har fallit på en eldfest, kungen ska ta alla sina pengar ….

…Och den som såg att fartyget stod med honom i det stillastående vattnet, de var styva och längre bort ….