…Räknar det med att se någon som har sovit mycket kort tid, till exempel en person som sover en kort sömn under dagen, eller lägger handen på skrivbordet, till exempel under arbetet och somnar för en mycket kort tupplur , och vissa kan till och med koppla av vid trafikljusen och stänga ögonen och se detta ögonblick som en sömn eller en vision, är dessa visioner pålitliga och uttrycker de ….. ? Det här är en fråga som ofta ställs av dem som är intresserade av denna konst, och mitt svar på det är att visioner i sådana fall är tillförlitliga och uttrycksfulla, och de kan till och med vara sannare än de visioner som ses med en lång, utdragen sömn . Så du tycker att forskare som är intresserade av denna konst föredrar häxkonst eller tupplurar; Det är en middags sömn, till skillnad från andra . Vissa har härledt sina ord med hadithen av Abu Sa’id [den mest sanningsenliga av uppenbarelsen av trollkarlarna ], som försågs av Ahmad med en marfoo ‘och autentiserad av Ibn Hibban . I Al-Fath kallade Ibn Hajar kapitlet om nattsynen, och han sa och förklarade det : Det vill säga en persons vision på natten, gör hans visioner på dagen lika eller olika, och finns det skillnader mellan tiderna för varje ? Det nämndes att Nasr bin Yaqoub al-Dinouri sa : Tolkningen av visionen i början av natten saktar ner dess tolkning, och från andra hälften påskyndas den med de olika delarna av natten, och att den snabbaste tolkningen av magiens visioner, särskilt när gryningen går sönder . På myndighet av Jaafar al-Sadiq : Att den snabbaste tolkningen av siestans vision är . Och om allt detta föredrar dagens syn framför nattens vision, så finner vi att vissa säger att det är lika mellan dem och att det inte finns någon skillnad mellan dem och vad som kom från det som berättades om detta är vad som kom i Sahih al-Bukhari, på myndighet av Ibn Sirin som sa : Dagens vision är som nattens vision . Al-Qayrawani sade och förklarade för henne : Det vill säga det finns ingen skillnad i avgörandet av frasen mellan natt- och dagvisioner, såväl som kvinnors och mäns vision….

…Och den som tror att han kommer ihåg Gud mycket, då indikerar han att den Allsmäktige säger: ~ Kom ihåg Gud så mycket att du kan bli framgångsrik .~…

…Han kände att mycket bärnsten tyckte att det visar sig för staten och att vara lika mycket ambition ….

…Om han ser mycket mat i munnen och det finns förmåga att lägga den, är hans angelägenheter förvirrade, och hans visioner visar att mängden mat som han är i har försvunnit från sitt liv, och det återstår lika mycket av hans livet som det finns i hans mun ….

…Den som ser mycket bröd, gammalt och ungt, utan att äta det, hans bröder och vänner kommer snart att besöka honom, och rent bröd är rent bröd för dem som äter det ….

…Och den som ser Zaga mycket, det indikerar militären ….

…Och den som ser mycket vandring, det är enorma pengar, oavsett om han räddade det eller såg det i en privat vision ….

…Och den som ser mycket löss medan han tillför det, det är inte Mahmoud ….

…Al-Kirmani sa: ~Den som tror att han har slagit mycket och inte äter något från det, kungen kommer att vara arg på honom och då är han nöjd med honom .~…

…Och den som tror att han har mycket kvicksilver, det indikerar att pengar erhölls från kvinnorna genom bedrägeri och bedrägeri ….

…Och den som ser två öron mycket, det indikerar att han hör orden och inte ägnar sig åt det och inte förstår det eftersom den Allsmäktige sa: ~Och de har öron som de inte hör .~…

…Och den som tror att han har mycket pengar, det indikerar en begränsning i oro, sorg och förträngning av hans sinne ….

…Och den som ser mycket lera och dränerar i den och inte finner någon väg ut eller frälsning för honom, han ska tolka sin död ….

…Och den som ser att han har hittat mycket silver, då indikerar han att det fanns en skatt av det beloppet ….

…Och den som ser att han har mycket vattenmelon, då indikerar han att han har fallit i trubbel och olycka så att han inte ser något botemedel mot det ….

…Och den som ser att en kvinna urinerar mycket, hon önskar män ….

…Och den som ser att han har mycket bröd och inte äter det, då når han sina släktingar skadliga för honom, och om han äter av det, får han en välsignelse och pengar med sin rätt ….

…Och den som ser att han äter mycket varmt bröd, då får han nöd ….

…Vilka är de viktigaste direktiven för dem som ville vara uttrycksfulla? Jag ser en önskan att gå med i kommentarernas ledning från många medlemmar och medlemmar, och detta glädde mig, och som ni märker öppnade vi vägen för medlemmarna att svara på era visioner, och de som vill gå med dem bör skriva till mig på den privata posten, så att vi överväger hans begäran, oavsett om den accepteras eller avvisas . Och jag råder dem som vill lära med kunskap först och uttrycka en vision; En vetenskap som beror mycket på ditt intryck av personen i synen genom att du slukar hans ord och att känna igenom essensen av hans personlighet för att nå den verkliga innebörden av hans vision, om Gud vill . Därför hoppas jag att du kommer att undersöka hans ord, lära känna honom genom symbolerna för hans syn och inte skynda dig och fråga dig själv hur Ibn Sirin, må Gud vara nådig över honom, skilja mellan två män som såg en syn, så han sa om en av dem en tjuv och sa om den andra att han skulle utföra Hajj? Svaret är att han såg dem, och den ena kännetecknet var bra, så han förklarade för honom att han utförde Hajj, och den andra kännetecknet var annat än det, så han anklagade honom för stöld . Och du, min bror, korsningen, ser inte den här som skriver visionen åt dig i detta forum, så var försiktig med brådskande, och passera inte visionen om det inte är klart för dig detaljerna om dess ägare, som jag frågade inte godtyckligt, utan snarare efter lång erfarenhet och lidande med visionerna och deras ägare . Tänk på orden, det finns en skillnad mellan världens ord och andra, och det finns en skillnad mellan studentens och arbetstagarens ord, prinsen, de rika och de fattiga, och var och en av dem har en mening som passar honom när du gör uttrycket, så kan du märka detta och fundera över det, o Gud, ta hand om dig ! Jag såg och uttryckte fortfarande inte de skriftliga visionerna, förutom att kravet på uttryck av denna typ är högt och svårigheten att höra ibland, men det är omöjligt för många av frågarna. Han fick mig att dra sig tillbaka från denna begränsning och uttrycka de skriftliga visionerna, även om jag säger och jag säger fortfarande att noggrannheten i dem är mycket mindre än de visioner som uttrycker hörsel och detta är en högre grad, eller ansikte mot ansikte, och detta är högsta grad . Och att veta att den tid då du såg visionen är mycket viktig; Vad är vinterens visioner, annorlunda än visionerna om sommaren ,,,, eftersom elden i den första är berömvärd, och i den andra är den klandervärd, så ge inte upp att veta tiden för visionen . Och den sista av dessa riktningar, för berättaren, hans vision, är att veta att visionen är en massa, och att den ofta har en betydelse, så dela inte den, och kom ihåg en del och lämna delar som du kanske tror har ingen betydelse, medan det är mycket viktigt för dem som uttrycker det. De visioner som indikerar nutiden är ofta deras uttryck för honom. Det är relaterat till den visionära nutiden, så om du är förvirrad över det och betydelsen av dess symboler är många, och detta händer mycket, behöver du inte fråga ägaren om det ämne som upptar honom då, eftersom det kan öppna horisonterna för dig att dechiffrera visionen, och frågeställaren måste vara sant vid korsningen och hur många som har berättat för mig om hans förhållanden där han lever. I uttrycket för sin vision räddades han från en ekonomisk, familje- eller processkris, och detta händer mycket, och den här saken förolämpas inte vid korsningen, utan indikerar snarare hans ärlighet och hans iver att tjäna frågeställaren och min bror märks att uttrycken idag är mindre än de som uttrycker inspiration. Han är den som uppfyller sanningen på sin tunga, och dess ägare kallas inspiration, som lyckades fördjupa sig i den mening som uppfattar frågeställarens sinne vid den tiden, och de behövde inte fråga frågeställaren utan var är vi och dessa, och Gud har barmhärtighet över en person som kände sitt eget öde ,,,,,, Gud vet bäst…

…Och den som ser mycket grönhet på jordens yta som inte känner till dess väsen, då tolkas den av religion och överlevnad, och kan tolka plantagesynen eller gräset för män om den står på hans ben ….

…Och den som ser mycket berusning, det indikerar rikedom och nåd ….

…Jaber al-Maghribi sa: ~Den som såg mycket socker, så hans uttryck är bra och att sälja socker är bra .~…

…Och den som såg att han kräkade mycket bra färg, då indikerar det att ett bra barn kommer att födas för honom, och det sägs annars ….

…Och den som ser att han har mycket rosenvatten att ge alla av det, då indikerar han att hans namn sprids på den platsen med godhet och välgörenhet, och alla människor berömmer honom, och om han är en vetenskapsman, då människor dra nytta av hans bön ….

…Vin : Ursprungligen är förbjudna pengar utan svårigheter. Om någon ser att han dricker vin, kommer han att drabbas mycket av synd och rikedom, för den Allsmäktige säger : ”De frågar dig om alkohol och underlättaren, säger att det finns en stor synd i dem, och det finns en större fördel med dem . ” Och den som ser att dricka det har ingen att bestrida det, för det kommer att träffa förbjudna pengar, och de sa snarare att pengar är tillåtna . Om han dricker det och han har någon att bestrida det, kommer han att bestrida honom med avseende på tal och gräl lika mycket . Om han ser att han slog en flod vin, drabbar han uppror i sin värld . Det inträffade honom i uppror så mycket som han fick från honom . Några av tolkarna sa : Överdrivet drickande av vin i synen är inte bara dåligt, och om en person ser att han är bland en stor folkmassa som smittar vin, är det dåligt, för att drickets överflöd följs av berusning och berusning i det är orsaken till upplopp, opposition och strider . Al-Khamr sa till dem som ville ha äktenskap och äktenskapsgodkännande på grund av dess blandning . Och det berättades att en man såg som om han hade svart ansikte med ett rakat huvud som drack vin, då berättade han sin syn vid en korsning och sa : När det gäller ansiktet är svart, du råder över ditt folk och vad gäller raka huvudet, ditt folk lämnar dig och din order är borta, och när det gäller att dricka vin har du en kvinna . En man kom till Ibn Sirin och sa : Jag såg som om det fanns två kärl i mina händer, varav det ena var vin och det andra hade mjölk . Han sa : Mjölk är rättvisa, och vin isoleras, och snart isolerades han och han var guvernör . Och han drack vin till guvernören, som var isolerad, och han delade ut dadelvin med misstänksamhet och drack dadelvin . De skilde sig åt i att dricka vin blandat med vatten, och det sägs att han fick pengar, varav en del är tillåtet och en del av det är förbjudet, och det sägs att han tar pengar i sällskap, och det sägs att han tar pengar från en kvinna och faller i uppror . Och socker utan dryck är rädsla och skräck . För Gud den Allsmäktige säger : ~Och du kommer att se folket full, men de är inte fulla .~ Och berusning från att dricka är pengar, dålighet och makt som visionären uppnår . Och socker från att dricka är en säkerhet av rädsla, för att en berusad person inte får panik från någonting . Om han såg att han var full och slet sina kläder . För han är en människa om hans värld utvidgas och han inte kan tolerera välsignelser och han inte kontrollerar sig själv . Och den som dricker alkohol och blir full av den, han kommer att tjäna förbjudna pengar, och han kommer att vinna på de pengarna lika mycket som mängden socker från dem . Det sades att berusning är dåligt för män och kvinnor, och det är att det indikerar mycket okunnighet, och han såg en man som om han var en vårdnadshavare, och han red i sitt arbete med ett folk, och när han ville lämna, han hittade dem alla fulla, så han kunde inte hjälpa någon av dem, och var och en stannade kvar på sin berusning . Han berättade det för Ibn Sirin, så han sa : De finansierar och avstår från dig och svarar dig inte och följer dig inte ….

När det gäller de många tolkas det genom att skaffa pengar från en eländig sida, och några av uttryckarna sa, kanske indikerade många överflödet av något för att få sitt namn ….

…Och med avseende på skägget : Den som ser att det har vuxit för länge, hans visioner indikerar skuld och nöd . Om det fortsätter tills det faller till marken indikerar det döden, för Gud den Allsmäktige säger : ~Ur det skapade vi dig, och i det kommer vi att återvända dig .~ Om det varade tills det fastnade i magen slog han pengar och ansiktet som han skulle trötta så mycket som det var på magen . Om han såg att hennes längd var bra, skulle han ha tjänat pengar, värdighet och ett gott liv . Och det sades att om det förlängdes tills det kom till naveln, indikerade det att det inte var i lydnad mot Gud . Om han såg att sidorna var långa utan midjan, skulle han få pengar som andra skulle njuta av, och Ibn Sirin kom till en man och sa : Jag såg att mitt skägg nådde min navel och jag tittade på det . Han sa : Du är en muezzin som tittar på grannarnas roll . Skägget hyllas inte i tolkningen av pojken som inte är vuxen, och om han ser att han tog ett annat skägg än honom i handen och drog i dem, ärver han sina pengar och äter dem . Förlusten av skägget om det inte ökar är bevis på lätthet och eliminering av skuld och vagina . Och om dess minskning är större indikerar det förnedring och pengar och prestige . Om han ser som om en kudde talar till sin fru, förväxlas hans sak av hans öde, och han skiljer mellan honom och sina nära och kära, för djävulen, Gud förbannade honom, talade till Eva i form av en kosmetik . Och svartheten i skäggets hår indikerar att han utmatades om det var mörkt, så om det var svartnat till grönt skulle han få mycket besittning och pengar, men han skulle vara en tyrann, för det är ett kännetecken för faraos skägg . Dess gulaktighet är ett tecken på fattigdom och knapphet, och den röda är ett tecken på fromhet . Och om han såg att han tog sitt skägg och hade håret spritt i handen . Han grep den och kastade inte till honom, för pengar går från hans hand och återvänder sedan till dem. Om han ser som om han kastade dem går det bort pengar från honom och de återlämnas inte till honom . Ökat mustaschhår är avskyvärt . Och dess ofullständighet är prisvärt, och tolkningen av att plocka skägget för den rike mannen är hans extravagans av hans pengar, och för de fattiga indikerar att två personer möter honom tillsammans och indikerar att han lånar av en person något och lånar ut det till en annan . Och rakning av skägg, ekonomi och prestige går . Om han ser som om han har klippt av sig skägget som är kvar från hans grepp, betalar han zakat på sina pengar . Och grå hår i skägget och värdighet och prestige . Och hemoglobin : Lester, om Hb Balhina, indikerade sitt engagemang för året . Om han såg som om han hade rakat huvudet utan skägget, skulle han hålla hemligheten för sin chef . Om han ser som om han drabbat alla, strävar han efter att dölja sin fattigdom och han söker ödet med folket . Och om poesi accepterade dess pigmentering, kommer den att återvända till sin riktning och inte stanna för mycket . Om han ser som om han dör av lera eller gips, ber han om butiker och hans sak är välkänd . En kvinnas skägg indikerar att hon aldrig föder, och det sägs att det indikerar hennes sjukdom. Det sägs att det tolkades som ökningen av hennes mans pengar och hennes son och hennes sons ära, och det sägs att om hon var gift angav hon sin mans bakslag . Om hon ser att hon är gravid kommer hon att föda en son och hans affärer är uppfyllda . Och det sades att den som har långt skägg och mycket hår kommer att ha ett långt liv och mer pengar . Och det sades att något som inträffar före sin tid indikerar ondska, till exempel när manliga pojkar ser skägg eller vitt i känslan, och kvinnliga unga pojkar har ett bröllop eller en son . På samma sätt är allt som ligger utanför hans tid förutom att tala, för att tala är en bra vägledning, för människan är till sin natur ett talande djur . Om en ung man som ännu inte har nått drömmen ser att han har skägg, dör han och når inte drömmen, och det beror på att tiden har föregått när han borde ha haft skägg . Om pojken inte är långt ifrån skäggväxtens tid, är det ett bevis på att han är ensam och gör sin egen sak . Och det berättades att en man kom till Ibn Sirin och sa : Jag såg som om mitt skägg blev längre och Sabalai inte växte länge, så han sa : Du slog pengar som andra kan gratulera till . Och kroken är hjälpen för mannen som stoltserar med den och lever med den bland folket, så vad han såg i det hände så han tolkade det som du nämnde . Och den som ser hälften av sitt skägg rakad, då saknas han och han går mot det, så om han rakade det en okänd ung man, gick han mot en fiende han kände, eller hans namn eller hans motsvarighet . Om en shejk rakar den, går han med sin uppskattade gräns, och om den är okänd, går han i sin riktning av händerna på en förtryckande exploaterande chef, som inte har någon grund och om han ser att den är avskuren. då skulle han klippas av sina pengar och gå från sin sida lika mycket som han klippte från sitt skägg . Om han ser att de har flugit, går han till sin familj, och hans förmåga kommer från hans pengar . Rakning är lättare än att plocka, och plockning kan vara bra för vissa av hans affärer om ansiktet inte är misstänksamt, men den godheten är svår för honom ….