…1 – Tid för uttryck : notera när några av korsningarna som efter uttrycket av en vision som säger : kommer att falla denna vision efter sådant, i dagar eller månader eller år, och vissa av dem överdriver tills du hittar säga ibland liknande datum , till exempel : kommer att falla din vision den tredje dagen i månaden Den tredje är efter tre år, och några av dem säger : Det kommer att falla på ett sådant datum månader före det eller månader efter det, så det börjar inte som föregående . Efter min forskning för det här ämnet och hittade flera fasta texter, visar jag dig och kommentera vad öppnar Gud och säga : Den första katalogen : I den berättelsen om Josef , ascites såg Bosevh frid över honom Rabah och skär på hans far sade till sin far : När Joseph sa till sin far Aaopt såg jag en tio en planet och solen och månen såg jag dem böja sig ( Yusuf : 4 ). Forskarna sa : Denna vision uppnåddes efter fyrtio år , när Gud återförenade Joseph, hans föräldrar och hans bröder, elva , och tillbad all hans hälsning och vördnad när Koranen klippte hans berättelse . Han säger : hans föräldrar på tronen och föll nedkastade och sade, min far, denna tolkning av min vision kan göra det verkligen till att min Herre har bättre mig eftersom den tog mig ur fängelset och kom till dig från beduinerna efter det med flyttbar djävul mellan mig och mina bröder, min herre trevligt vad han vill, han är den vetande, den vise ( Yusuf : 100 ). Om den här visionen om Josef, en ung pojke som är sju år gammal, har uppnåtts i Egypten bokstavligen , satt Josef på sin tron, böjde sina föräldrar och hans bröder som böjde sig ner och noterar att visionen om Josefs visioner är sant att du inte behöver uttrycka , men fallet sågs också , och det är viktigt här att tolkningen av visionen försenade fyrtio år, vilket framgår av en intervju med persen Salman sa : ~ bland visionen om Josef och dess uttryck fyrtio år, ~ sa Ibn Hajar efter honom . Berättarna från al-Tabari , al-Hakim och al-Bayhaqi med en giltig kedja av berättare (1). Andra Guide : I den berättelsen om Josef också , efter att han kom in i fängelset , den såg kungen en syn orolig honom och frågade Aoolha honom när män av vetenskap och staten omkring honom och innehav av möten E och sade till dem : ~The Konungen sade , Jag ser sju tjocka kor han skulle äta sju magra och sju Snblatt Khader. Och den sista, skorpiga, o offentliga, snälla råd mig om min vision, om du ska se visionen uttrycka (43). ( De sa pipedrömmar, och vi tolkar inte drömmar i två världar. ~(44) ( Joseph 44 43) Sanningen är att svaret på dessa liknar svaret från en del av allmänheten som inte tvekar att svara på visionernas uttryck. De säger, till exempel : död, länge, liv , skrattade och gråta och detta kan säga till Gud utan kunskap , eller hitta dem så här fotnoten Badan det svaret då frågade dem vände höger och vänster att fly, eller i jakt på vem som skickade honom fråga . vad gäller att Joseph medan hela visionen svarade och välj tid säger han var sju år hårdare kultivera vad som skördade Vdhiroh spike i bara lite av vilka du äter) 47 () tm kom efter att sju hård äta vad du gav dem bara lite än Thsnon () 4 8 ( ( Yusuf : 47 – 48 ) . Joseph , påminde T denna vision kommer att uppnås inom en period på femton år , dröm som är glad HÄRLEDA Josef från dem fjorton års säga kungen av sju feta kor , och sju kor lutar , och lärda sade : Orden av Joseph : ) tm kommer efter ett år då Agat-folket och det Aasron ( ( Yusuf : 49 ) inte visade honom synen , men det är vad Gud lärde Yusuf och bra uttryck (2). Tredje guide : Anas bin Malik, må Allah vara nöjd med honom att Allahs sändebud frid vare med honom gick in eller att flickan är haram Milhan , Vttamh , och modern är förbjuden under bin tyst tillbedjan och gick in på Allahs sändebud frid vare med honom dag Votamth och satte sig sedan ner Tvla huvud – alla inspektera vad det dödar löss – Vnam Allahs budbärare vara med honom och vaknade sedan skrattande , sa hon : Jag sa : vad Idgk O Allahs budbärare? Han sa : ~ Människor från min nation, erbjöd inkräktare i namn på Gud ridning Thbj detta hav . Och Thbj havet varje åktur tillbaka o r mitten – kungar i familjen eller som kungar i familjen , ~ sa : sa : Jag sa : O Guds budbärare , be till Gud att göra mig till en av dem, han kallade henne, satte sedan huvudet och han sov och sedan vaknade skrattar, sade hon : jag sa : vad Idgk O budbärare Gud, sade : ~ folk från min nation, erbjuds för skull inkräktarna Alte Gud, ~ han sade i första, sade hon : sa jag : O Guds budbärare , be till Gud som gör mig till dem, sa : du är från de två första ~ , Frckpt eller haram-tjejen Milhan havet vid tiden för Sid Vsrat för Daptha när jag kom ut ur havet Vhlkt . överenskomna ord från en muslim (3). efter lång sökning i denna berättelse fann att visionen av tiden var efter avsked Hajj, och förekomsten av syn var vid tiden för Othman bin Affan, så de installerade havet i följd Othman, på väg till Cypern Vsrat för Daptha Kathy och begravdes där, och det var som en sten son sade att öppna år twenty – åtta . tiden är mellan visionen och uttrycket arton år, Gud jag vet . Observera den här tiden mellan synvinkel och uttrycksavstånd . berätta sedan för dig att du tror att den som frågar efter en vision Vtakbrh såg hennes uttryck och sedan förvånade honom efter en period av s. En natt säger han till dig : Jag sa : sådant och sådant kommer att hända, och nu en månad, två månader eller ett år kommer att gå, och det har inte uppfyllts som om hans tillstånd är : Du har fel ! ! ! Ja . . Linjen kommer från korsningen, men synen kan försenas. ”Och om saken nämns, säger jag här : Korsningens strävan att sätta en tid för tiden för synens inträde måste undersökas och sinnets arbete och trötthet, vad behövs en tid att komma, men visionären kanske ibland insisterar på att fråga om tid, så om jag berättade för honom och jag sa till honom : Gud känner till och med bort från dig själv förläget av fel, bli förvånad över Antqsk säger : han berättade för mig korsningen och fick inte ja , och några av dem hånar genom att säga : vad har ovanstående ? Efter denna presentation säger jag : Vem har rätt enligt din åsikt? ________________________________________ (1 ) Se : Fath al – Bari Ibn Hajar – op – ( 12/377 ). (2 ) Abu Bakr algerisk : Acers stora tolkningar av ord Högste och Bhamch River Good Acer exeges, i 4 /1420 av – , bibliotek vetenskap och styrning . ( S. 578 ). (3 ) Berättat av Bukhari i boken av Uppenbarelseexpressions dörr under dagen på två ställen (11 /72 ) , (391/12 ) – op – och Berättat av Muslim, som i den nukleära (13 /58 ) i boken av emiratets dörr Han föredrog invasionen till sjöss – tidigare referens -. ** Citerat av Dr Fahd Al-Osaimi

…Pärlor : Pärlor regleras i tolkningen av Koranen och kunskapen, så den som ser som om han genomborrar en platt pärla, så tolkar han Koranen korrekt, och den som ser det som om han sålde eller svalde pärlor, han glömmer Koranen, och det sägs att den som ser det som om han säljer pärlor, då häller han en flagga och sprider den bland människor . Och att sätta in pärlor i munnen indikerar god religion. Om han ser som om han sprider pärlor från honom och människor tar dem medan han inte tar dem, är han en användbar predikant . Pärlan sägs vara en kvinna han gifter sig med eller en tjänare . Och det sägs att pärlor föddes, för Gud den Allsmäktige sa : ~ Två pojkar kommer att omringa dem när du ser dem, och du räknar dem som utspridda pärlor .~ Metaforen för pärlor indikerar ett barn som inte lever, och utvinning av pärlor från havets botten eller från floden är tillåtna pengar från vissa kungars sida . Många pärlor är också ett arv, och det är för statens guvernör, världen har en flagga och köpmannen har vinst . Pärlan är perfektion och skönhet i allt . Och den som ser som om han genomborrar en pärla med ett träd, han ska gifta sig med en kvinna som är förbjuden . Och den som sväljer pärlor, han döljer vittnesbörd med honom, och från att tugga pärlor ryggar han människor, och den som ser det som om han kräks, tuggar och sväljer det, han lider av människor och ryggar dem, och den som ser pärlor mycket av det som är mätt med hopp och bär med vördnad som om han extraherade dem från havet, då slår han tillåtna pengar från kungarnas skatter. Som om han räknade pärlor sa man att de skulle drabbas av svårigheter . Och den som ser det som om han öppnade dörren till en garderob med en nyckel och tog ut juveler från den, då frågar han en forskare om frågor eftersom världen är en skattkammare och dess nyckel är frågan, och kanske var denna vision en kvinna som skulle kunna erövra och föda Hassans barn . Och den som ser som om han kastade en pärla i en flod eller en källa, han kommer att göra en tjänst för folket . Den som ser det som om han skiljer mellan en pärla och dess skal och tar skalet och kastar det som ligger mitt i det, då är han en skräpare, och en stor pärla är bättre än en liten och kanske en stor en visar den långa väggen i Koranen . Och den okorrigerade pärlan indikerar pojken, och om den är skriven är den grannskapet, och kanske hans utspridda indikerar att det rekommenderas att tala, och sorterna av pärlor, essens och andra indikerar kärlek till önskningar hos kvinnor och pojkar . Och det berättades att en man kom till Ibn Sirin och sa : Jag såg två män sätta in pärlor i munnen . En av dem kommer ut mindre än vad han lade in, och den andra kommer ut större . Han sa : När det gäller vad jag såg komma ut litet såg du det för mig medan jag pratade om vad jag hörde, och när det gäller den jag såg det var stort, såg jag det för Hassan al-Basri och tillbedjan talar mer än vad de hörde . Och en kvinna kom till honom och sa : Jag såg två pärlor i mina stenar, varav den ena är större än den andra, så min syster frågade mig en av dem, och jag gav henne den yngre, så han sade till henne: Du är en kvinna som har lärt sig två sura, varav den ena är längre än den andra, så jag lärde din yngre syster . Hon sa : Jag lärde mig kon och Imran-familjen, det gjorde min syster Imran-familjen också . En man kom till honom och sa : Jag såg som om jag slukade pärlor och sedan kastade dem, så han sa: Du är en man när du memorerar Koranen och glömmer den, så frukta Gud . En annan kom till honom och sa : Jag såg som om jag genomborrade en pärla, så han sa : Är det din mamma? Han sa ja, hon var, och hon förvisades. Han sa : Du har en piga som köpte henne från fångenskap. Han sa ja. Han sa : Frukta Gud, för din mor är hon . Och en annan kom till honom och sa : Jag såg som om jag gick på pärlor, så han sa : Pärlor är Koranen och borde inte lägga Koranen under dina fötter . Och en annan kom till honom, han sa : Jag såg som om min mun är full av pärlor och jag upprätthåller det berättas inte, han sa : Du är en man som förbättrar Koranen och läser den, du, sa han : ratificerad . Och en annan kom till honom och sa : Jag såg som om det fanns en pärla i ett av mina öron som såg ut som en örhänge, så han sa Frukta Gud och sjung inte Koranen . Och en annan kom till honom och sa : Jag såg som om pärlorna var utspridda från min mun, så han fick folk att ta från det och jag tar inget från det. Han sa : Du är en berättare som säger vad du inte gör ….

…Psykoterapi Vissa sömnstörningar, såsom mardrömmar, störande drömmar, promenader under sömnen och samtal under sömnen, orsakas av olösta problem och konflikter och omgivande upplevelser. Därför bör individen genomgå psykologisk behandling, eftersom det görs genom processen med emotionell urladdning och fri förening för att identifiera sådana konflikter och försöka förklara dem för patienten och sedan öka Astbesarh genom vilket hjälpte honom att återgå till normal sömn och se : ~ Encyclopedia of Psychiatry ~ – Volym I – d . Abdel Moneim El Hefny . ~ Beteendestörningar och deras behandling .~ D. Jumu’ah Syed Yusuf c : Jathoom : Det härstammar från vårt ordspråk : Personen eller djuret som satt uppe och dess betydelse förblev på plats och lämnade inte , eller vad det betyder är : att hålla sig till marken, så han uppflugen . En mardröm och kallade Ord i Jathaam eller al Koran 🙁 de blev i deras hus Jtman ) ( användningsområden : 78 ) Denna arabiska ord kallas barock Alnidlan , kan placeras i ett tryck på bröstet av sleeper är inte kunna röra sig med honom (1). För att illustrera detta förklarar jag för dig huruvida han såg en man i en dröm om så kallad Paljathom beskriven för att känna att den sovande Bshi E stänger av sig själv , inte heller kan frälsning , och att försöka vakna , inte bara efter ansträngande försök , Vistiqz har nått sin utmattning svett mycket svett och hand , och oroade sig själv , och känslan av detta fall kom till honom innan han Kalmchlol vaknade , och hoppas att en glida , utan tvekan att detta fall att mannen slog i sömn av panik . Den frid vare med honom vet när hans kamrater fruktar denna bön : ~ Jag söker skydd i ord Gud, full av ilska och från onda Hans slavar och från onda demoner Bibliografi , och delta ~ (2). Som anges i isti’aadhah av hotelser i en dröm berättad av Malik sa han : Khalid bin Walid sa till försäljning! : O Allahs budbärare , jag är i en dröm . Han sa fred med honom : ~ Säg : Jag söker tillflykt till Allahs perfekta Ichaelmat från ondskan av ilska och plåga och ond kult , och Bibliografi över demoner , och delta ~ (3). Här märkte meditatorn i dessa konversationer att profetens fred vare med honom riktade tjänaren när du ser sådana oroande drömmar , mardrömmar , styrd av tillträde till Gud och söker tillflykt med honom från ondska av ilska och ångest , och Bibliografi om demoner och irritation , för att inte delta i honom , och arrangerade en sit-i Gud Esme Gud . Det finns ingen tvekan om att återspegling av tillståndet i människor idag meddelande när de flesta av dem bort från Gud och att förlita sig på världen och nöjen och avstånd från bok Allah och wird ordstäv , och ersätta det med att lyssna på musikinstrument och sånger, så att vissa ungdomar sover och hörlursmusik i öronen och huruvida sådana deltar i honom Mullah Ikh och faller ner på honom nåd? Men idag när moskéer har blivit infekterade av musik , blev det som henne till deprivation ; Detta beror på de mobila enheterna, av vilka de flesta toner har blivit musikstycken som skadar tillbedjanas hörsel under deras böner , och vars ägare kan förhindra nedstigning av barmhärtighet och änglarnas närvaro , enligt Abu Bakr bin Musa som sa : Jag var med Salem bin Abdullah bin Omar , så jag passerade sällskapet till pojkarnas moder i klockorna , Salem kom för att passera sin far från profeten fred vare med honom, sade han : ~ änglar följer inte med dem Rkpo jingle , ~ och Algelgel : liten klocka fäst vid djurens halsar (4). Många har valt människor idag är långt från Gud , och avståndet från Koranen , och avståndet från manliga , och därför ersättas med valet av god kamratskap dåligt Balrvqh är inte Gud i sin bok säger : ) omn levande nämner Rahman antites av sin djävul är han hans make ) ( Zukhruf : 36 ). Vad menas : utställningar för Rahman och hans förening I motsats till vad som helst gör hans följeslagare till djävulen är han hans följeslagare i denna värld och i elden (5). Och denna djävul smyckar honom med falskhet och ondska , uttråkade honom med dhikr och lydnad och gör sina lyckligaste tider med nöjen, musik och sång , och så här är det nödvändigt för honom att hålla sig ansvarig och korrigera för det , och att likna den rättfärdiga och de sista som kommer ihåg att Gud stod och vilade och på deras sida är minnet inte skilt från tungan , människor i Gflathm klippte Flathm . Det känns också som denna typ av visioner öde och rädda för dem , förklara för honom att söka tillflykt hos dem , sade sten son i al- Fath nämndes i receptet som söker tillflykt från den onda syneffekten är sant , berättad av Sa ‘ eed ibn Mansoor och Ibn Abi Shaybah och Abdul Razak isnaads rätta Ibrahim Nakha’i sade : ~ Om du i en dröm såg vad han hatar, låt honom säga om han vaknade : Jag söker tillflykt hos Aazt av Guds änglar och budbärare av denna ondska som slår mig där min vision Maol i religiösa Dnaaa ~(6). Jag råder alla sova här ville läsa wird före ordstäv sömn och kan hittas mer lättare än många broschyrer i moskéer och bibliotek , och viktigast av dessa wird : 1 – State of the stolen . 2 – “ Säg, han är Gud är en ” 3 – Al- Mu`wadhatan : ( Säg jag söker tillflykt hos folks Herre ) , ( Säg jag söker tillflykt hos folks Herre ). 4 – Jag söker tillflykt i Guds fullständiga ord från det onda som han har skapat . 5 _ Jag söker tillflykt i Guds ord fulla av varje djävul och varje öga är viktigt för nationen . 6 _ I namn Gud, som inte skadar någonting med hans namn på jorden eller i himlarna och han är som hör allt, vet allt . 7 _ Ditt namn Lord sätta min sida och din Herre bära den upp , om jag tog mig Varahmha , och skickade honom spara det, inklusive reservation rättfärdiga slavar . 8 _ Åh Gud, jag överlämnar mig åt dig och riktade mig till dig och godkände min order till dig , och min rygg till dig önskar GATT och din vördnad , inte en tillflykt eller skonade dig bara till dig , säkrade din bok, som ades avslöjas och NPIK att du har sänt . 9 _ i ditt namn Åh Gud, jag dör och lever . 10 – verser från de tre dagarna av Suras startvers . : ” Gud är vad som är i himlen och vad som finns på jorden, och att ni visar vad som är i er själva …” verserna . Dessa Awrad vara – om Gud vill – Caldra, som skyddar dig från PROD förbannade Satan och hans skada , och detta är precis som striden inträffade och krigets klädsel , Ankomsten av spjut och svärd till honom har svårigheter , och upp till honom och sårade honom för att förhindra att hon klädde sig och så också, som sover och skyddar innan sömn denna snygga Legenden når inte Satan med Guds hjälp (7). ________________________________ (1 ) lexikonförmedlare – op – r (107 ). (2 ) hasan hadeeth berättat av Imam Tirmidhi i boken kallar dörren till vad Gah berömde för hand – op – 0 berättat av Imam Ahmad i palmkamraterna i Almktherin , palm Abdullah ibn Amr ibn al – Aas, må Allah vara nöjd med dem – op – Och det berättades av Abu Dawood i Book of Medicine, Bab How to Raqqa – tidigare referens -. (3 ) visioner av profeten fred vare med honom ( s. 19 ) – op – och rapporterad av Imam Ibn Hajar i al- Fath (371/12 ) och tillskrivs Imam Malik och kvinnor, olika Bosanao, sade ursprungligen Abu Dawood, Tirmidhi och klassas som linjal Och rätta till det . Se : Zaad för sonens värden ( 2/468 ) – op -. (4 ) Berättat av Imam Women i dörrdekorationerna Algela Gel-boken , Imam Ahmad i handflatan av Almktherin-följeslagare , palm Abdullah ibn Umar ibn al – Khattab må Allah vara nöjd med honom, en regissör i Albanys höga kedja (4 \ 493 ) – en referens tidigare -. (5 ) tolkning av Ibn Abbas – op – ( s. 413 ). (6 ) Se : Ibn Hajar – Fath al – Bari , ( 12/371 ) – op -. (7 ) Se : Zaad Ibn-värden – op – (365 \ 2 ) , sa jag : bevisade att många forskare har effekten av moderna jinn-människor, och de sa : är den verkliga effekten om fenomenet inte syns ; Och de ledde till att luft, mikrober och andra kom in i människokroppen . Detta bekräftar möjligheten av att komma in i jinn till människokroppen som också . ** Citerat av Dr Fahd Al-Osaimi

…Hem : En mans hus är hans dolda hustru i det hus som han bor i, och från det sägs att så och så kom in i hans hus, om han gifter sig, så tar han det för henne eftersom hon är i det , och hans dörr är hennes vagina eller hennes ansikte, och garderoben och garderoben är jungfru som hans dotter eller styvdotter för att hon är dold, och mannen bor inte hos henne . Och kanske visade han sitt hus också för sin kropp, tjänarhuset, hans tjänare, vetehandeln sin mor, som var anledningen till att han levde med mjölk för tillväxt och utbildning, och cenefen anger tjänaren som gjorde sopa och tvätta, och kanske angav han att frun som är ensam med henne för att tillgodose hans behov, fri från sin son och resten av sin familj . Och att titta på en person från nischen i hans hus indikerar att hans hustrus vagina övervakades eller hanterades, och han återvände till det när det gäller brist, odling, rivning eller reparation, återvände han till det som tillskrivits honom, såsom säger : Jag såg som om jag byggde ett nytt hus i mitt hem, och om han var sjuk skulle han vakna och hans kropp var frisk. På samma sätt, om det finns en patient i hans hem som indikerar hans godhet, såvida det inte är hans vana, begraver han den som dog för honom i sitt hem, så blir det patientens grav i huset, namnet om det byggdes på ett omöjligt ställe, eller det var ändå målat med vitt, eller det var i huset vid den blomningen eller två vindar, eller vad som indikeras av katastrofer, och om det inte finns någon patient, gifte han sig om han var singel, eller hans dotters make och förde henne in med honom om hon var gammal, eller om han köpte en hemlighet beroende på husets omfattning och dess fara . Och den som ser att han förstör ett nytt hus, han har drabbats av dem och ondskan, och den som bygger ett hus eller köper det kommer att drabbas av mycket gott, och den som ser att han befinner sig i ett nytt, okänt hus som är stuckat separat från husen, och med de ord som indikerar ondska är det hans grav . Och den som såg att han var fängslad i ett hus bundet och stängt med sin dörr, och huset ligger mitt i husen, han kommer att ha det bra och bra . Och den som såg att han hade utstått ett hus eller en mast, han skulle ta en kvinnas försörjning . Om ett hus eller en mast skulle bära det skulle en kvinna bära hans förnödenheter . Och dörren till huset var en kvinna, liksom hon höljde in den, och den som såg att han stängde dörren gifte sig med en kvinna . Och dörrarna öppnas, försörjningens portar . När det gäller vestibulen utför en tjänare på händerna lösningen, kontraktet och den starka saken . Och den som ser att han går in i ett hus och stänger sin dörr för sig själv, han kommer att avstå från att lyda Gud den Allsmäktige, för Gud den Allsmäktige säger : ~Och dörrarna är stängda .~ Om han såg att han var bunden av honom, dörrarna stängdes och huset var platt, skulle han vara frisk och frisk . Om han ser att hans hus är gjort av guld, träffar en eld honom i hans hus, och den som ser att han lämnar ett smalt hus, går han ut ur dem . Huset har inget tak och solen eller månen har stigit, en kvinna gifter sig där . Och den som i sitt hem ser ett rymligt hus som inte finns i det, då är hon en rättfärdig kvinna som kommer att lägga till mer i det huset . Om den är putsad eller byggd med tegel, är det en hycklerisk och virulent kvinna . Om det finns en svärm under huset är han en listig man . Om den är av lera är den bedräglig i religionen . Det mörka huset är en kvinna av dålig karaktär, av dålig karaktär, och om kvinnan ser det, så är det också en man . Om han såg att han gick in i ett beströdt hus, skulle de slå honom från en kvinna så mycket som fukt och lika mycket lera, då skulle det tas bort och fixas . Om han ser att hans hus är bredare än det var, kommer det goda och fertiliteten att utvidgas till honom och han kommer att tas emot väl av en kvinna . Och den som ser att han graverar ett hus eller pryder det kommer att bli en tvist och uppståndelse i huset . Ett ljust hus är en bra guide och god moral för kvinnor . Muren : En man, och kanske mannens tillstånd i sin värld är om han ser att han står på den, och om han faller från den, kommer han att tas bort från sin stat . Om han såg att han hade skjutit en vägg, kastade han ut den, sedan kastade han en man ur sin rang och förstörde honom . Och muren är en avhållsam man som har skuld, pengar och öde, lika mycket som muren i dess bredd, täthet och höjd, och arkitekturen runt den på grund av den . Och den som ser väggar bygga en lista i behov av en kanna, då är han en forskare eller imam vars tillstånd har gått . Om han ser folk kasta dem, har han kamrater som kastar sina affärer . Och den som ser att han har fallit på en mur eller något annat, han har begått många synder och skyndar på sitt straff . En spricka i en vägg, ett träd eller en gren är ödet för ett av hans hushåll, och två är som örhängen och två bröstvårtor . Och den som ser studiemurar, då är han en rättvis imam, hans följeslagare och hans familj gick . Om han förnyade det skulle de förnya och återvända till sin första stat i landet . Om han ser att han är fäst vid en vägg, är han fäst vid en tunn man, och hans styrka är så mycket han kan från väggen . Och den som ser på en vägg och ser sitt exempel i den, han kommer att dö och skrivas på sin grav ….

…Den tredje typen av visioner : som är inspirerad av All slav , och spelade in vissa forskare visioner säger : när rensa upp sig , och bli av med sina hemligheter av idéer dåligt , och respekt för hans hjärta, det minnet av Allah , inte ser den enda riktigt ärliga , och det är den sanna visionen som beskrivs som en del av profetskapet (1). Den Helige Profeten, må Guds böner och fred vara över honom, säger i den överenskomna hadithen som är med Ahmad i hans Musnad också från berättelsen om Anas bin Malik, må Gud vara nöjd med honom : ”Den troendes syn är en del av profetodens fyrtiosex delar ”(2). Crown när detta prat paus långa eftersom det innebär några av de frågor som är viktiga : Jag säger : Denna hadith berättas ur en grupp följeslagare olika verbalt , berättad Anas detta shejker , och berättad av Imam Ahmad och shejker som Bin tyst tillbedjan , liksom Abu Dawood och Tirmidhi , och berättat av Imam Ahmad Och de två shejkarna och Ibn Majah från hadithen Abu Hurairah . För antalet delar : flera romaner kom eller klippte begränsade till endast vittnet som anges i förklaringen av Sahih Muslim – Nawawi detaljerade : det kom i Bukhari och Muslim : ~ drömmar är en del ~ av de 46 delar av profetian ~ såsom tidigare (3). enligt till den muslimska ~ fyrtio – fem delar ~, också anger : ~ sjuttio delen .~ enligt Tabaraani : ~ del av sjuttio – sex del ~ . till Ibn’Abd al-Barr ‘s roman ~ twenty – sex delar .~ när Imam Ahmad ~ en del av femtio del .~ Enligt al – Tirmidhi : ~ en del av fyrtio – delen ~ . när Tabari : ~ en del av fyrtio – nio del ~, och har också ~ av fyrtio – fyra .~ Han kom också från Ibn Abbas : ~ del fyrtio del . ~ Vi är här framför flera romaner och minst en del av de tjugo- sex och de flesta av de sjuttio- sex , sa Nawawi när han förklarade den sanna muslimen (4): denna skillnad hänför sig till fallet med seerskillnaden , troende är bra att vara Rev. Weah del av fyrtio – sex delar och reprobate del av sjuttio delar , The skillnad på människor älskar madrasser och när jag sade delarna var visionen närmare sanningen , och det sades vara att av vilka den dolda delen av sjuttio , och uppenbarligen en del av forty – sex . Sheikh sade Muhammad bin Uthaimin, må Gud förbarma dig över honom : det faktum att antalet är en del av fyrtio-sex delar motsvarar verkligheten i förhållande till uppenbarelse som uppenbarades för mig, profeten, må Guds böner och fred vara över honom, för den första uppenbarelsen var den rättfärdiga synen från Rabi ‘al-Awwal till Ramadan, och detta är sex månader , då uppenbarade Gud för honom efter detta i vakna under resten av sitt liv , om du skriver Utan detta till resten av uppenbarelsens era, var det en del av fyrtiosex delar : eftersom uppenbarelsen var tjugotre år och sex månader. ~(5) Det faktum att visionen var en del av profetdomen har blivit problematisk även om profetdomen avbröts av profetens död, må Gud välsigna honom och ge honom frid, och jag kommer att nämna en del av det som sagdes för att klargöra detta . Han sade att innebörden av vers är en del av profetian : att muslimska uppriktig bra, passar fallet om profeter, som ser det osynliga, till skillnad från otrogna och reprobate och blandas och spåra detta att säga Imam Muhammad Safaareeni genom att säga : ( men liknar fallet med profeterna i synens hälsa och tydlighet i hans sinne och rör vid hans själ om han sov i rikets rike ). Detta är sant, inte bara vet det osynliga är den Allsmäktige sa några forskare : den innebörden av att vara en del av profetia delar av en metafor , som det gäller godkännande av profetian , Orsaken är att det är en del av profet . det sades : betyder : det är en del av hennes kunskap, eftersom det var avskurna och den profetian Flmha kvar s . Och det sades : innebörden av att vara en del av profetens delar liknar den i sanningen om nyheter om det osynliga ; Nyheten om det osynliga är en av profetdoms frukter . Slutsats av detta erbjudande : att visionen om den otrogna inte ursprungligen kommer från delar av profetian , och efter reprobat, som liksom den otrogna , nämnde en del av dem att visionen av reprobaten är en av de maximala delarna förblir en god muslimsk tro. som vision av detta slag säger majestät Suyuti Guds barmhärtighet och är bekymrad över detta samtal : ( detta talar mig om liknande samtal där vi tror och NCL betyder att vara en författare fred vare med honom och inte gå in på denna tolkning av delen av detta nummer och visdom, särskilt varierade romaner i mängden antalet ger också Gud vet Balemrad vad som menas med det ) en . E (6). Visionen om det goda i avsnitten i Uppenbarelseboken , kan vara orsaken till lagarna i vissa av bestämmelserna och att visionen om Abrahams fred vare över honom , var Abraham ett löfte om att Guds levande son till Sara skulle slakta en offer såg han i en dröm : att Av ditt löfte (7) och en intervju med parasitbror Aisha, hennes mor om att säga vad Gud vill och Muhammed vill, och Budbäraren instruerade dem sedan att säga : Vad Gud vill ensam , eller vad Gud vill och sedan Muhammad , och inte säga : Vad Gud vill och Muhammad (8), och Abdullah bin Zaids vision i kallelsen till bön och lagstiftningen i kallelsen till bön efter att den har bevisats. Gud vare över honom och ge honom frid som han sa om det : Det är en sann vision . Abu Bakr, må Allah också (9) kring skölden rånade honom efter hans död och återhämtning av denna vision och genomförandet av budet av och ta tag i skölden för dem som är i hans hand ut , men Abu Bakr är den första kalifen Waller Ashden, en Bland dem som kom ihåg Budbäraren, må Guds böner och fred vara över honom, hans flit i detta och följeslagarnas acceptans av denna ijtihad i närvaro av Koranen som indikerar sanning är acceptabel , och det finns många bevis för sådan i rättspraxisböckerna , men idag är det inte tillåtet att genomföra en testamente eller fråga relaterad till lagen genom visioner, varken anledning eller sharia som ingen hemlighet för någon med hjärtat . Denna goda vision kom från denna stora följeslagare för att försäkra oss om att det finns en rättfärdig man, eftersom forskarna erkände denna konstmoderna byggnad på profeten fred vare med honom, och han sa : ~.. Och Asedkkm vision av en ny Asedkkm . .. ~ Och han kommer att svara, om Gud vill . Och säger fred vare med honom : ~the vision troende är en del av ….~ Modern , innehåller en rättfärdig troende kvinna som väl , har Bukhari titeln i sin Saheeh : den dörren ser kvinnor , citerad av Ibn Hajar : vad Ibn Battaal gick med på att visionen om de rättfärdiga troende inkluderade i att säga fred vara med honom : ~ visionen om den troende goda delen av profetian ,~ det finns ingen skillnad mellan män och kvinnor när det gäller visioner , men det kan finnas en skillnad i termer av Altobeirh säger Valmabron : att om en kvinna såg vad Est hans folk i E är han hennes man , Och de sa : Likaså har barnet sina visioner oftast för sina föräldrar , och Gud vet (10). Jag går tillbaka till berättelsen om Thabit bin Qais bin Shammas, och det var en av kamraternas val, må Gud vara nöjd med dem , och det har bevisats att Guds budbärare, må Guds böner och fred vara över honom, sa till honom : ” O Thabit, accepterar du inte att leva en god man och döda en martyr och komma in i himlen? ” Sa Malik bin Anas, som är en av hadiths berättare. : fast bin Qais dödades på duvamartyren (11). Fast och den historia som nämnde son värden (12) sade : På dagen för al – Yamamah, ett krig mot avfällingar , fast med Khalid bin Walid kom ut för att bekämpa Musaylimah när de träffades och Tkhvoa konstant sade Salim Mawla Abu Hudhayfah : Se, så vi kämpade med Allahs budbärare på honom och gav fred , sedan grävde var och en en grop, så han stod och kämpade tills de dödades. Den dagen kom en sköld med ädelstenar till honom, och en muslimsk man gick förbi och tog henne , medan en muslimsk man sov när han kom till honom i sömnen . Alla fasta – sade han till honom : Jag råder dig att se upp testamente säger att detta är en dröm Vtadhaah , jag passerade vad som dödade mig en man av muslimer tog Deri , Venslh i de avlägsna folket vid hans tälthäst – Westin – som bara glatt aktivitet . Sköldens handflata skruvar ihop mängder stenar – och ovanför garn till vänster – som placeras på baksidan av ett djur för resan ‘ Bring the eeuw är en gång att skicka ut till Deri tar det , och om staden tillhandahöll Khalifa Messenger av Allah, fred vare med honom betyder Abu Bakr , säg till honom : Ali är av sådan religion och så och så från min gamla klass , så mannen kommer till evigheten och säger till honom , så han skickade till skölden, och han kom och fann det som han sa till dem i synen under snöre, och sedan pers som han , och Abu Bakr godkände resten av hans vilja . Abu Omar bin Abd al- Barr sa, och andra äldre , liksom Sheikh Mohammed Bin Saleh Al- Uthaymeen, nyligen Guds barmhärtighet över dem : passerade Abu Bakr och whoop för förekomsten av bevis som visar uppriktighet, Abu Omar bin Abd al – Barr sa : Vi känner inte till någon godkänd, hans vilja efter hans död är en konstant Bin Qais, må Gud vara nådig över honom, a . E (13). Om du också noterar : kom överens om Khalid bin Walid och Abu Bakr och hans följeslagare med honom att arbeta i denna vision och genomförandet av det som kom in . _________________________________________________ (1 ) Mohammad HLA Wei – op – s. 5 . (2 ) utmatas : Berättat av Bukhari som i öppningen (12 /373 , 383, 404 ) – op -, och som en muslim i nukleära (15 /22 , 23 ) – op -, och al – Tirmidhi I Bok i Uppenbarelseboken kapitlet att den troendes vision är en del av fyrtiosex delar av profetskapet – en tidigare referens – och i kapitlet om vad som kom i profetens vision, må Guds böner och fred vara över honom, skalan och pluggen som berättas av Abu Dawud i litteraturboken, kapitel om vad som kom i visionen – tidigare referens – och Ibn Majah i De placeras i boken om visionens uttryck, kapitlet om den rättfärdiga visionen att Muslim ser eller ser för honom, och dörren till de verkligaste människorna till en vision som har tillskrivits dem nyligenen tidigare referens – och Ahmed i resten av Musnad av många i Musnad i Abu Hurairah och i Musnad av Anas bin Malik – en tidigare referens – och Darami i visionens bok är ett kapitel i Mus lims vision En del av profetodens fyrtiosex del – tidigare referens -. (3 ) Se ibid . (4 ) Sahih Muslim nukleär förklaring (15 /21 ) – en referens tidigare . (5 ) Muhammad’Uthaymeen, säg användbar bok om monoteism ( 2/348 ) – op . (6 ) expansion Se : Mohammed Safaareeni – op – ( 1/808 ). (7 ) belysa storleken på tolkningen av Ibn Abbas Abu Taher Turkos Abadi – Dar trodde – Beirut ( s. 377 ) 0 och Ibn Hajar – op ( 12/377 ). (8 ) Berättat av Imam Ibn Majah i boken Alkavarat dörr som förbjuder vad man ska säga, om Gud vill, och du vill – op -. (9) Ibn ‘ – op – ( 1/349 ). (10) op – ( 12/392 ). (11 ) Denna hadith berättades av Ibn Hajar i al- Fath sa att denna starka referenssändare berättad av Ibn Saad Maan bin Isa för sin ägare . Berättat , Daaraqutni i galna av Ismail bin Abi Uys för ägare som väl . (12 ) Ande . Son of values ​​fatawa , Arab Book House – uppnå : d . Mr. Jumaili , i 1412 (13 ) Se : Ibn fatawa-värden – op – s. 43 . ** Citerat av Dr Fahd Al-Osaimi

…Det är sällsynt att en kvinna kom till profeten, fred vare med honom, och sa, o Guds budbärare, jag såg som om pelaren i mitt hus hade brutit och sa : Din man kommer från att resa . Eller som han sa, då gick kvinnan och kysste sin man, sedan såg hon det och hon kom till profeten, fred och välsignelser över honom, men hon hittade honom inte, så hon kom till Abu Bakr al-Siddiq , må Gud vara nöjd med honom och berättade för henne visionen, din man kommer att dö, och vad som menas med detta är att hennes första vision var hennes man ) frånvarande så han accepterade och andra gången hennes man var närvarande och kapitlen Olika ….

…The Ram : Han är den enorma ogenomträngliga mannen, som sultanen, imamen, emiren, befälhavaren för armén och den som befallde soldaterna . Och anger muezzin och herden . Och den djärva vädret är servilen eller eunucken för att inte vara hornad, för hans styrka är lika mycket som hans horn, och den djärvaste indikerar också den ensamma som är rånad av sin auktoritet, och vår arms och hans anhängares vårdslöshet . Den som slaktar en ram som inte vet varför han slaktade det är en man som kommer att segra över den, eller han kommer att vittna om det med sanning, om hans slakt är enligt Sunnah och qiblah, och Gud den Allsmäktige nämnde för slaktar det, och om annars dödade han en man eller gjorde orätt eller torterade honom . Om det slaktades för kött, baseras dess tolkning på vad som tidigare nämnts beträffande kameler och kor . Och om han slaktades för asketism, kommer han att omvända sig om han var skyldig, och om han var i skuld betalade han sin skuld och uppfyllde sitt löfte och närmade sig Gud i lydnad, såvida han inte var rädd för att dödas, fängslas, sjuk eller fängslad, för han skulle räddas för att Gud den Allsmäktige räddade Isak, fred vare med honom, och den vackra beröm kom till honom och hans far. Och han behöll det som ett år och en liturgi, och det är nära dagen för Dom . Och den som slaktar en ram och var i krig, han kommer att ha stora fiender . Och baggar slaktade på en plats, människor dödade . Den som köpte en ram, en hedervärd man skulle behöva den, och han skulle räddas från sjukdom eller förstörelse på grund av den . Och den som ser en ram som han ångrar, något som han hatar, kommer att slå honom från sin fiende, och om han tarmar, kommer han att skadas eller förolämpas bland dem . Och ramens horn togs förbjudet, och dess ull var skada på pengar från en hedervärd man, och han tog sitt förmyndarskap över några av adelsmännen och ärvde sina pengar eller gifte honom med sin dotter, för gudinnan är efter ram . Och att ta den i magenen ram tar över den skattkammaren för en hedervärd man, till vilken den vädret tillskrivs . Och den som bär en ram på ryggen, han kommer att få leveransen av en ärlig man . Och den som såg en ram som stötte en kvinnas vagina, hon skulle ta hårets vagina med ett klipp . Och profeten, må Guds böner och fred vara över honom, sa: ” Jag såg som om jag var en ram av en ram, så jag bestämde mig för att döda en ram för ett folk . Jag såg som om mitt svärd sprängde det sönder, så jag bestämde mig för att det dödade en man från min klan . ” Han dödade Hamza, må Gud vara nöjd med honom . Och Guds budbärare, må Gud välsigna honom och ge honom frid, dödade Talha, ägaren till polyteistbrigaden . Och den som strippar en ram, skiljer mellan en stor man . Och den som knäböjer på det kan han . Fett av vädrar och tackor, deras mjölk, deras skinn och deras ull är pengar och det bästa av dem som har slagit det . Och den som får ett offer kommer att drabba en välsignad son . Och den som ser att han kämpar med en ram, han grälar med en enorm man, så den som besegrar dem kommer att segra, för de är två olika typer . När det gäller de två typerna som är överens, till exempel de två männen, om de grälar i en dröm, är de besegrade segrande . Och den som rider på något av lamm kommer att bli bördig, liksom den som äter kokt kött . Och den som ser i sitt hus slaktas av lamm, det finns en person som dör, liksom djurets medlem, och att äta rått kött är bakbett, och gödningskött är bättre än det som slaktas . Och han såg en man som om han hade blivit en väder som stiger upp i ett träd med många folk och löv, så han klippte denen korsning och sa : Du kommer att få ledarskap och minne i skuggan av en hedervärd man som har pengar och konto, och kanske tjänade du en kung av kungar . Så den troende på Gud använde det ….

…När det gäller handskadorna : Skadorna på handen indikerar brödernas nöd . På fingrarna pekar hon på broderskapets barn . Och den som ser att han inte har några händer, han kommer att be om vad han inte når . Och den som ser det som om han skakar hand med en muslimsk man och tar av sig handen, han betalar honom ett förtroende och betalar inte det . Och den som ser som om hans rätt fortfarande är avskuren, då är han en svordomare, och den som ser som om hans rätt är avskuren och placerad framför honom, han kommer att slå pengar från sina inkomster . Bristenen hand är en indikation på brist på styrka och hjälpare, och kanske att skära av handen indikerar att man lämnar ett jobb som är i färd . Om han ser ut som om hans hand var avskuren från handflatan, kommer det inte att hända honom, och om den skärs från leden, påverkar det orättfärdigheten hos en linjal, och om den skars från överarmen och borta dog hans bror, om han hade en bror . För Gud den Allsmäktige säger : ~ Vi kommer att stärka din arm med din bror .~ Om han inte har en bror eller någon som kan ta hans plats, minskas hans pengar, och om han ser att en guvernör skär av händerna och fötterna på sin hjord, tar han deras pengar och förstör deras inkomster och pension . Ibn Sirin frågades om en man som såg ut som om hans hand hade skurits av, och han sa : Det här är en man som gör ett jobb och vänder sig till honom mot någon annan . Som snickare bytte han till ett annat jobb . En annan man kom till honom och sa : Jag såg en man hade skurit av händerna och fötterna, och en annan korsfästes : Han sa : Om du tror på din vision, ta bort prinsen och någon annans väktare . Så han isolerade från sin dag smart bin Madrak och väktaren för Jarrah bin Abdullah . Om han såg som om en härskare avbröt sin ed, tog han med våld en falsk ed . Om han ser ut som om han har avskärat sin vänster, är det döden för en bror eller syster, avbrottet av intimiteten mellan honom och dem, eller klippning av livmodern, separationen av en partner eller skilsmässan mellan en kvinna . Om han såg att hans hand hade skurits av vid sultanens dörr, lämnade kungen sin hand . När det gäller förkortning av handen är det en indikation på att man saknar vad som menas och att man inte kan göra det som menas, och att agenterna och bröderna misslyckas med det . Ibn Sirin frågades om en man som såg att hans högra är längre än hans vänstra, och han sa : Detta är en man som gör tjänsten och når livmodern . Och den som såg att han var korta underarmar och underarmar, hans visioner visade att han var en tjuv, en förrädare eller en förtryckare . Om han ser armarna och armarna längre än de var, är han en modig, generös skurk . När det gäller förlamning av händerna och deras leder, den som ser som om hans händer har förlamats, han är skyldig till en allvarlig synd . Om han ser att hans ed är förlamad, slår han en oskyldig och förtrycker svag . Om han såg att hans vänstra hand var förlamad, dog hans bror eller syster, och om tummen torkade ut, dog hans far, och om pekfingret torkade, dog hans syster, och om hans midja torkade, dog hans bror . Och om ringen torkade slog han sin dotter . Och om pinken torkade ut skadades han av sin mor och hans familj . Om han ser en varp bakom sin hand, undviker han synder . Och det sägs att han vinner en stor synd, för vilken Gud kommer att straffa honom . Och den som ser sina händer och fötter avskärda från oenighet, då kommer han att öka korruption eller komma ur auktoritet . För den Allsmäktige sade : ”Den belöning för dem som kämpar Gud och Hans Sändebud är belöningen ” versen . Och det sägs att den som såg hans ed var avbruten, då stjäl han, för Gud den Allsmäktige sa : ~ Så skär av deras händer .~ En man såg som om hans hand var avskuren, så han berättade om sin syn vid en korsning och sa : En bror, vän eller partner är avskuren från honom, så han berättade för honom att hans vän hade dött . En man såg att hans hand hade skurits av av en välkänd man, så han sa : Du kommer att få fem tusen dirham på hans hand om du är dold, annars kommer du att sluta med något fel på hans hand ….

…När det gäller samlag, den som ser att han har samlag med sin fru enligt hennes vana, då förbinder han henne med rättfärdighet och godhet, och om hans samlag med henne var i baksidan, ber han om en order som innebär kätteri , och det händer inte honom i hans krav som ett resultat. Han har samlag med en av sina mahrams, då är han liten kärlek till den som förbinder sig med henne, och om hon är död, tyder det på att de lider och sorg. Det sades att se att det är bra för den som gör och effekten och det kan indikera Hajj. Och den som såg att han hade samlag med sin fru och hon var död, det finns inget gott i honom. Han såg att kalifen och den som intar sitt äktenskap har fått ett förmyndarskap från honom, och den som ser att han har ridit en jungfru, då äger han en piga eller gifter sig med en bra kvinna det året, och den som ser att han gifter sig en död kvinna ansluter honom sedan till bön, och den som ser att han gifter sig med en slavkvinna och hon är död, då har hans liv gått ut och den som ser att han gifter sig med något av ett djur Han skapar en tjänst till dem som inte tror på honom och den som ser att han gifter sig med en av sina föräldrar utan utlösning, då bad han med dem, och om han utlöste, avbröt han sin nåd. Och om han ursprungligen var från folket av godhet B. Med kunskap och välsignelse, och äktenskapet indikerar förverkligandet av vad som menas med religion eller världen, och den som ser att hans motståndare är gift med honom, kommer han att vinna honom och vem som helst ser att han gifter sig med sultanen eller vem som tar sin plats, då går hans pengar bort, och om han gör det med honom kommer han att ha ett stort gott. Och det sägs att äktenskapet på baksidan indikerar begäran om en svår fråga och den som tror att han har samlag med sin grannas fru, det finns inget gott i det…

…Helvetet : ett tecken på auktoritet för dess väsen och auktoritet över vad som ligger under det, med dess skada och nytta, och kanske indikerar det helvetet själv och Guds straff, och det kan indikera synder, synder och förbjudna och allt som leder till den och för den närmare den . Från att säga eller göra . Kanske indikerade det vägledning, islam, kunskap och Koranen, för med den styrs den i mörkret, tillsammans med Mose ord , fred vare med honom : ~ Eller hitta vägledning i eld, ~ och han hittade och hörde Guds Allsmäktiges ord med vägledning . Kanske indikerar det försörjning, förmåner och rikedom, för det innehåller godhet i pensionen för resenären och nuet, som Gud den Allsmäktige sa: ~ Vi har gjort det till en påminnelse och ett nöje för de troende .~ Det sägs till den som är fattig eller dör, hans eld slocknar . Eftersom araberna erbjöds som gåvor till Ibn al-Sabil och den avbrutna gästen, för att hon skulle kunna vägledas och skyddas för henne, så att de med hennes närvaro skulle uttrycka generositet och rikedom och hennes passivitet från elände och fattigdom . Kanske indikerade det jinnet för att de skapades från giftig eld . Och det kan indikera svärdet och upproret, om det har ljud, åska, tungor och rök . Kanske indikerade det myndighetens plåga, för det är Guds plåga och han är de två världarnas auktoritet . Kanske indikerade det obarnhet och gräshoppor . Och det kan indikera sjukdomar, smittkoppor och pest . Den som ser en eld falla från himlen i hus och butiker, och om den har tungor och rök, så är det uppror och svärd som bor där, särskilt om det är i de rika och de fattigas hem, och en älskare kastar det på folket, särskilt om det är i de rika hemmen i synnerhet, och om det är kol utan tungor. De är sjukdomar, smittkoppor eller epidemier, särskilt om de är allmänna när de blandar människor . Men om nedgången av elden sker i sanddynerna och feddans och odlingsplatser och växter, så är det en karga som bränner växter eller gräshoppor som bränner och fångar dem . När det gäller den som tänder en eld på en vandringsled eller att människor ska vägledas av den om han hittar den när han behöver den, så är det kunskap och vägledning som han uppnår, eller han sänder den och publicerar den om han är värt det, annars kommer han att få auktoritet, kamratskap och nytta, och folket gynnas med honom . Om elden ligger på en annan väg än vägen, eller om den bränner någon som passerar den eller gnistor den eller skadar honom med sin rök, eller om den bränner hans plagg eller hans kropp eller skadar hans syn, är det en kätteri att han gör eller övervakar, eller en orättvis myndighet som tar sin tillflykt till honom eller är orättvis mot honom beroende på omfattningen av hans tjänst för det eller hans flykt från dem . Men om det var en stor eld som inte liknade den här världens eld, tändes det för honom att kastas i den, då ville många av hans fiender plåga honom, så han skulle vinna seger över dem och vara överlägsen dem , och om de kastade honom i det, skulle han ha räddat Ibrahim, fred vare med honom . Och allt detta om de som begick det var hans fiender, eller föremålet i honom var en rättfärdig man . Men om han ser att hon hotar honom i synnerhet, eller de som tog över belysningen av det träffar honom, låt Gud frukta sin Herre och ta bort från vad han är från helvetets folk innan han kommer till henne, då han tillrättavisade henne för att han fruktade henne . När det gäller den som ser eld med honom i en ugn, ugn, kanon eller liknande på de ställen där han bränns, då är det rikedom och nytta som han uppnår, särskilt om hans försörjning är för eldens skull, speciellt om det också är på vintern . Och om han ser att hans eld slocknar eller släcks, eller förvandlas till aska, eller vatten eller regn slocknar den, kommer han att sakna och bli avstängd från sitt arbete och sin industri . Och om någon som inte lever vidare från det på sådana ställen för att passa in i mat, vill han ha pengar eller försörjning för att tjäna en härskare eller till hans auktoritet och hjälp, eller genom tvister, förvaltning, strid och förmedling, annars blir han attackeras av ord och onda och dåliga ord . När det gäller den som ser det, bränns det med mat, olja eller något från försäljningen, då överdriver han, och kanske kommer sultanen be om honom och folket tar med sig pengarna . När det gäller döden av att äta eld är det förbjudna pengar och en skadlig försörjning som han äter, och kanske är det från föräldralösa pengar på grund av vad som finns i Koranen. Om han såg eld tala i en burk eller en påse eller en skål med andra kärl som indikerar både män och kvinnor, kommer det som tillskrivs det fartyget att träffa jinn och dess ingångar, tills han talar på tungan . Några av dem sa : Eld är krig om det har en låga och ett ljud, och om platsen där du ser det inte är ett krigsland är det en pest, smärta, koppor eller död som inträffar där . Abu Amr Al-Nakha’i sa till Guds budbärare, må Guds böner och fred vara över honom : Jag såg en eld som kom ut från jorden och vände mellan mig och min son, och jag såg den säga : A siktflamma och en blind, mat mig att ni alla äter din familj och dina pengar, så han sa, fred vare med honom : det här är en rättegång som kommer att ske i slutet av tiden och dödar människor framför dem, sedan grälar de med rätter och grälar mellan hans fingrar, och gärningsmannen tycker att han är en filantrop, och de troendes blod är bättre för de troende än att dricka vatten . Och den som bränner en eld för att bränna den, han rasar en order för att fylla sin fattigdom, för kyla är fattigdom . Ibn Sirin frågades om en man som såg en lampa på tummen och sa : Detta är en blind man som leds av en del av hans son . Om jag rör upp det för att steka kött med det, upplyser jag något där människor bakbitar . Om jag träffade grillen skulle jag ha lite försörjning med sorg . Om han rörde upp den för att laga en kruka med mat i den, tog han upp något som skulle dra nytta av värdet av hans hem . Om det inte finns mat i potten, ska han attackera en man med ord och få honom att göra något obehagligt . Oavsett vad som träffar elden och brinner från kroppen eller kläderna är det skada och olyckor . Och den som tar eld kommer att slå förbjudna pengar från Sultan . Och den som drabbas av glöd av eld, människor kommer att bakbita honom ….

…Hennes hand torkade ut i Manan 88 – på befogenhet av Hashan bin Hassan på befogenhet av Wasel Mawla Abi Ayyainah, på myndighet av Musa bin Ubaidah, med befogenhet för Safiya bint Shaybah, som sa : Jag var med Aisha – må Gud var nöjd med henne – och en kvinna kom till henne med sin hand och han fick kvinnor att förbanna henne och hon sa : Jag kom till dig utom min hand Min far var en man med tolerans, och jag såg i en dröm män som menstruerade med vattenkärl som vattnade den som kom till dem, och jag såg min far, sa jag : Var är min mamma? Han sa : Titta, då tittade jag, och om min mor inte hade något annat än en trasa, sa han : Hon gav aldrig välgörenhet förutom med trasan och fettet från en ko de slaktade, för det fettet smälte och mjuknade upp med det och hon sa och törstade, hon sa : Så jag tog ett kärl och vattnade det, och jag ropade uppifrån : Den som gav det att dricka, Gud kommer att torka sin hand. Så min hand blev som du kan se…

…Solens kamp går ut mot kungen, och minskningen av solens strålar kommer att försämra kungens prestige . Om han ser solen delas i två halvor, återstår hälften av den och den andra är borta, då kommer den ut till kungen utanför, och om den återstående halvan följer den gyllene halvan och går med och återvänder till en frisk sol, då utanför tar hela landet, och om den pågående halvan återvänder till den återstående halvan och solen återvänder som det brukade vara hans kung återvände till honom och han vann utsidan . Om var och en av de två halvorna blir solen på egen hand, så äger utsidan det som är med kungen från kungen och blir hans motsvarighet och tar hälften av sitt rike . Om han ser solen falla är det en katastrof för jordens värden eller för föräldrarna . Om han såg som om solen hade stigit upp i ett hus och tänt upp hela huset, skulle husets folk ha ära, värdighet och näring . Och den som såg att han hade svalt solen, han skulle leva i ett tungt liv . Om han såg det skulle kungen dö . Och den som drabbas av solljus, Gud kommer att ge honom stor skatt och pengar . Och den som ser solen sjunka ner på sin säng, han blir sjuk och inflammerad i kroppen . Om han ser som om han gör gott mot honom, indikerar han fertilitet och lämnat och indikerar hos många människor hälsan . Och den som solen tar något från honom eller ger honom något, det är inte Mahmoud . En av indikationerna på goda gärningar är att en person ser solen i sin normala form och vana, och en ökning eller minskning av den kan vara skadlig . Och den som hittar värmen från solen och tar sin tillflykt i skuggan, han kommer att räddas från sorg . Och den som finner kyla i skuggan och sitter i solen, hans fattigdom är borta, för kylan är fattigdom . Och den som kan se solen när den är svart och rörig, kungen är skyldig honom i alla frågor . Och det berättades att domaren av Homs såg som om solen och månen dödades, och planeterna separerade, så den delades med solen och den delades med månen . Han berättade om sina visioner om Omar bin Al-Khattab, må Gud vara nöjd med honom . Han sa till honom : Vilken var du med? Han sa : Med månen . Umar läste : ” Så vi raderade nattens vers och fick oss att se dagens vers .” Och han avledde honom från Homs arbete, så han bestämde att han åkte med Muawiya till två rader, och han dödades . Och den som ser solen, månen och stjärnorna samlas på ett ställe och deras kung, och de har ljus och strålar, då är ordet acceptabelt för kungen, ministern och presidenterna . Om det inte är lätt, finns det inget gott i det för visionären . Om han ser solen och månen se ner på honom är hans föräldrar nöjda med honom . Om de inte har en stråle är de arg på honom . Om han ser en sol och en måne till höger och vänster, framför sig eller bakom honom, kommer han att drabbas av rädsla eller olycka och nederlag, och han tvingas fly med den, för Gud den Allsmäktige säger : ”Och det solen och månen har samlats, och personen ska säga det som är dagen för flykt .” Och solens, månens och stjärnans svarta och deras rotation förändrar välsignelserna i denna värld . Och en solförmörkelse hände med kungen . Och den som ser moln som täcker solen tills dess ljus är borta, kungen blir sjuk . Om han ser att det inte rör sig i molnen eller kommer ut ur det, kommer kungen att dö, och solen kan ha varit en vetenskapsman som vet hur molnen evakuerades, då kommer sorg att evakuera från honom . Moon : Ursprungligen ministern för den största kungen, eller en sultan utan den största kungen, och stjärnorna runt honom är soldater . Och hans hem och bostäder eller hans hustrur och tjänarinnor . Och kanske indikerar han forskaren och juristen och alla bevis som han leder, för han guidas i mörkret och lyser i allmänheten . Det indikerar pojken, mannen och herren och hustrun och sonen för hans skönhet och ljus, liknar honom med kvinnors och mäns skönhet, så det sägs som om fullmånen var som om det var en månmån . Då tolkas och praktiseras hans olyckor som liknar det som tidigare nämnts i solen, och det kan tyda på en ökning eller minskning, eftersom det ökar och minskar, såsom pengar, verk och kroppar, tillsammans med föregående uttalande om trafik, t.ex. som en patient som ser i början av månaden har fallit ner på honom eller tagit honom till honom, då kommer han att vakna upp från sitt problem. Han sparas från sin sjukdom . Och om det är en månad kort, så är dess ålder borta och dess deadline närmar sig det belopp som återstår i månaden, det kan vara dagar, och det kan vara en samling, månader eller år, med bevis som läggs till i en dröm eller i det vakna livet . Om han går ner i början av månaden, eller om han verkar frånvarande från sin plats, har han lämnat sin plats och har kommit från sin resa . Och om det var i slutet av månaden, efter att ha rest och lämnat sitt hemland . Och den som ser honom med honom eller i knäet eller i handen, han ska gifta sig med en man enligt hans ljus och ljus, oavsett om han är man eller kvinna . Aisha, må Gud vara nöjd med henne, såg tre månar som föll i hennes rum. Hon berättade sin vision för sin far, må Gud vara nöjd med honom och sa till henne : Om din syn är sann, är tre begravda i ditt rum, de är de bästa av jordens folk ….

…Den som faller i en blodkälla : eller en ärr eller blodkruka, efter att blodet är högt över honom . Det kan inte skjutas bort, för han är i blod som drabbas av honom . Likaså varje erövrande blod som han ser på en plats av vatten, i en skål, i en skål, i ett handfat eller andra spår av rinnande och stillastående vatten, efter det är det ofta, såvida han inte ser att blodet är svagt, han drack eller fläckade med det, då är det förbjudna pengar som drabbar honom och om det ofta var blod förbannat med det . Och den som ser blod sprutat på honom, han kommer att ta emot det från den som blodet ströts på, som en gnista från eld, så det är dåliga ord som drabbar den som gör det ….

En häst Om du drömde om att se eller åka på en vit häst, indikerar detta att indikatorerna är gynnsamma för framgång och trevlig blandning med harmoniska vänner och vackra kvinnor . Om hästen är smutsig och utmattad kommer ditt förtroende att förrådas av en avundsjuk vän eller kvinna . Om hästen är svart blir du rik, men du kommer att fuska och du kommer att bli skyldig till felaktiga datum . Denna dröm betyder för en kvinna att hennes man inte är lojal mot henne . Om du drömmer om mörka hästar indikerar detta uppfriskande förhållanden, men med mycket missnöje . Flyktiga nöjen följer ofta denna dröm . Om du ser dig själv rida på en vacker häst i en kastanjfärg, betyder det en ökning av rikedom och uppfyllande av känslor . För en kvinna betyder den här drömmen en längtan efter brådskande förbättringar, och hon kommer att njuta av materiella frågor . Om du ser hästar passera framför dig betyder det lätthet och komfort . Om du rider på en häst som påskyndar kommer dårskapen hos en vän eller användare att skada dina projekt . Om du ser en häst springa iväg med andra hästar betyder det att du kommer att höra om vänners sjukdom . Om du ser vackra hästhingstar indikerar detta välstånd och överdådigt levande och du kommer att domineras av en överdriven känsla . Om du ser ett föl betyder detta harmoni och brist på svartsjuka mellan gifta par och älskare . Om du rider på en häst och driver en bäck, kommer du att ge stor rikedom i dina händer och njuta av lyxiga läckerheter . Om strömmen är turbulent eller dimmig kommer de förväntade nöjen att bli besvikna något . Om du simmar på en häst i en klar och vacker flod, kommer du lätt att förverkliga din idé om känslomässig lycka, och det förutsäger affärsmannen en stor vinst . Om du ser en sårad häst talar det om problem för vänner . Om du drömmer om en död häst indikerar detta olika besvikelser . Om du drömmer om att åka på en vild häst betyder det att det är svårt att uppfylla dina önskningar . Om du drömmer om att han kastar ner dig kommer du att möta en stark konkurrent och ditt företag kommer att drabbas av svaghet på grund av konkurrensen . Om du drömmer om att en häst har sparkat dig, kommer någon du älskar att främja dig . Din dåliga hälsa kommer att förvirra din förmögenhet och rikedom . Om du drömmer om att du fångar en häst för att tämja den och bromsa eller använda den för ridning, kommer du att se en stor förbättring av arbetet inom alla områden, och människor kommer att blomstra i sina yrken . Om du inte lyckas fånga honom kommer turen att svika dig . Om du ser fläckiga hästar förutsäger detta att olika projekt ger dig vinst . Om du drömmer om att du har en hästsko, är din framgång säker . Denna dröm lovar kvinnan en bra och lojal make . Om du drömmer om att du lägger en hästsko på en häst betyder det att du kommer att försöka få, och du kan få, misstänkt rikedom . Om du drömde om en hästkapplöpning betyder det att du kommer att bli överväldigad av ett svagt liv, men den här drömmen betyder välstånd för kvinnor . Om du drömmer om att du monterar en häst i ett lopp kommer du att lyckas i livet och njuta av det . Om du drömmer om att döda en häst kommer du att skada dina vänner på grund av din själviskhet . Om du monterar en häst utan sadel får du rikedom och lätthet, men genom hård kamp . Om du monterar en sadelhäst i sällskap med män kommer du att träffa ärliga män som hjälper dig och din framgång kommer att vara välförtjänt . Och om du är i sällskap med kvinnor, kommer dina önskningar att vara fria och din framgång kommer inte att vara så riklig som det skulle ha varit om kvinnor inte hade fyllt ditt hjärta . Om du städar en häst försummar du inte arbetsprojekt på bekostnad av att vara en man med pengar eller en bra jordbrukare . Författare kommer att vara mycket flitiga i sina verk, och andra kommer att ta stor hand om dem . Om du drömmer om en häst, kommer du att samla rikedom och njuta av livet till sista droppen . Om du ser hästar dra vagnar betyder det rikedom med något hinder, och kärlek kommer att möta hinder . Om du klättrar uppför en kulle på en häst och hästen inte når toppen medan du lyckas, kommer du att vinna en förmögenhet även om du kommer att kämpa mot fiender och svartsjuka . Om du och hästen anlände till toppen, är din uppstigning säker, men den kommer att vara väsentlig . Om en tjej drömmer om att hon rider på en svart häst, betyder det att hon kommer att hantera en klok myndighet, och vissa önskningar kommer att förverkligas vid oväntade tider . Svart färg hos hästar indikerar en fördröjning i förväntningarna . Om du ser ett sto med svaga ben betyder det att en oväntad nöd kommer att skjuta sig in i din lovande position . Om du försöker fixa en trasig, mycket liten sko på en hästs lista kommer du att anklagas för att ha gjort bedrägliga affärer med omedvetna parter . Om du går nedförsbacke från en häst kommer ditt företag utan tvekan att göra dig besviken . Om en tjej drömmer om att en vän rider bakom henne på en häst, betyder det att hon kommer att vara i fokus för många framstående och framgångsrika män . Om hon är rädd kommer det att väcka svartsjuka . Om hästen förvandlas till en gris efter att den har övergivit den, kommer den inte att vara likgiltig för hedervärda äktenskapsförslag, utan föredrar frihet förrän den förlorar alla önskade äktenskapsmöjligheter . Om hon därefter ser grisen glida på blixtarna och telefonledningarna, kommer hon att driva dess centrum framåt av bedrägeriet . Om en tjej drömmer att hon rider på en vit häst går upp eller nerför en kulle och hon ständigt ser tillbaka och ser en person på en svart häst jaga henne, betyder det att hon kommer att möta en period av framgång blandad med sorg, och hennes fiender kommer inom denna period att försöka störa hennes beskrivning med depression och besvikelse outtröttligt eller uttråkad . Om du ser en häst med en mänsklig kropp falla ner på en hängmatta i luften och när den närmar sig ditt hus förvandlas den till en mänsklig form och närmar sig din dörr och kastar något som ser ut som en bit gummi vid din dörr men snart blir omöjligt i stora bin, då betyder detta besvikelse och värdelösa ansträngningar för att återvinna förlorade fördelar . Att se djur i mänskliga former indikerar en stor förbättring för drömmen och han kommer att få vänner genom att förvärva dygderna av ärlig vinst . Om den här människokroppen verkar sjuk eller fläckig med fräknar, betyder detta misslyckandet med noggrant och noggrant ritade planer ….

…Generositet och druvor : Generositet är ett tecken på kvinnor eftersom det är som trädgården för att dricka och bära det och njuta av smaken, särskilt eftersom kroppens narkotiska socker kommer från det, och det är som domningar i samlag med saften i det, och det är ett tecken på äktenskap eftersom det är som spermierna . Och kanske indikerade den generösa mannen den välgörande hästen på grund av överflödet av fördelar med druvor, eftersom han är som härskaren, världen och hästen med pengar, så den som äger en vingård som vi beskriver den kommer att gifta sig med en kvinna om han är celibat, eller om han kan en generös man, då tittar han på hans konsekvenser och vad som kommer att hända honom under generositetens tid i valdeltagandet och ledningen. Detta var under tiden och kvinnan var sjuk och försvann från sin sjukdom, och om hon var gravid kom hon till en slavflicka, och om han hoppades på en befrielse, anslutning eller pengar från en härskare eller i händerna av en härskare eller en härskare eller en kvinna som en mor, syster och hustru, som är förbjudet och han inte kan, även om hennes äktenskapskontrakt inte var Han måste nå sin fru till honom, och om han är rik, då han är fattig, och om han är efterfrågad och hyckleri på sin marknad och sin bransch, är han ursäktad och stillastående, och om det är på tiden och sommaren, är saken emot honom, och allt detta är giltigt . Svarta druvor på sin tid är sjukdom och rädsla, och de kan vara piskor för dem som äger dem enligt antalet kärlek, och det drar inte nytta av dess svarta färg med skada på dess substans . Vita druvor på hans tid är världens juice och godhet, och vid andra tillfällen kommer han att få pengar före den tid han hoppades på . Och den som ser att han pressar en vingård, ta saften och lämna kvar det som är kvar, det vill säga att kungen ska ta kungen av juice med våld . Likaså sockerrörsjuice och andra saker, för saft och dess fördelar råder över vad som är annat än vad som är med det från det som inte berörs av elden, förutom vad som är differentierat i dess väsen . Det sägs att den som plockade upp en massa druvor fick en summa pengar från sin fru, och man sa att pengarna var 1 000 dirham . Och det sades att svarta druvor är pengar som inte finns kvar, och om de ser dem hänga från sin vinstock, är det väldigt kallt och rädd . Några av kommentatorerna sa : Svarta druvor ogillar inte, för Gud den Allsmäktige säger : ~ Socker och god mat .~ Sakarja, fred vare med honom, brukade hitta honom med Maria, eftersom han inte hatade och de flesta uttryckare hatade honom . Det sades att han var bredvid Noas son när hans far kallade efter honom, och han var vit i färg, så när färgen förändrades förändrades druvorna runt honom, och ursprunget till det svarta är det . Och vad som var frukt är inte avskuret i alla delar, och det har ingen tid och inget ämne som förstör det, det är bra som dadlar och russin, och allt som hittades vid den tiden och utfördes vid andras tid, det är bra under sin tid förutom vad det har ett hatat namn eller en ful nyhet, och på annat sätt än dess tid så hatas det så småningom . Oavsett vad som har sitt ursprung som indikerar styggelsen är hans önskan och nöd, och vid andra tillfällen blev han misshandlad eller sjuk, som de två . Eftersom Adam, fred vare med honom, var rädd för sina löv och skyllde honom vid sitt träd, och han var orolig och ångrad, så detta var nödvändigt hela tiden, och hans träd och papper krävdes också . Vad som helst som var gult i färg var en sjukdom, såsom kvitten, hagtorn och vattenmelon, med sin skada utanför hans liv, och annat än gula bekymmer och sorger . Om det var surt, slogs det med piskorna för att äta det, speciellt om det var ett nummer, för piskens frukt i slutet . Och träden, som är fruktens rot, är en torr pinne . Och vad hade ett namn i dess härledning av nytta, bär dess tolkning till dess formulering om det var starkare än dess betydelse, som att grön kvitten vid andra tillfällen är trött, och gult är en sjukdom . Och gröna persikor : smärtan av dem eller en bror och gul sjukdom . Och jujuben : på sin tid utses han av företaget eller avdelningen, och det gröna på den andra än sin tid är olycka och olyckor som drabbar honom, och hans torrhet har alltid en blå blomma, och hans träd är en man med fullständigt sinne och gott ansikte, och det sades en hedervärd man som är en man med nöje, stolthet och sultanat ….

…Och den som ser att en eld, en skorpion, en orm eller en sten som faller ner från himlen indikerar att Guds plåga har fallit ner på den platsen ….

…Vad sägs om att se de döda, har detta en praktisk förklaring och kan de levande andarna och de dödas själar sammanfalla? A : Forskarna har bevisat denna typ av vision, och några av dem betraktade det som en rättvis eller korrekt vision. Ibn al-Qayyim sa (Al- Ruwah _ s. 63) Den korrekta visionen har sektioner : En av dem är : en inspiration att Gud, ära åt honom, kastar i en tjänares hjärta och bland dem : mötet med den sovande själen med de dödas själar från sin familj Och hans släktingar, följeslagare och andra, inklusive : hans själs uppstigning till Gud, ära åt honom och hennes tal till honom, inklusive : hans själ går in i paradiset och bevittnar det , och så vidare. Mötet mellan levande och döda andar är en av de typer av sanna visioner som människor har av samma typ av sensuella . Bevis på denna vers : ( Gud dör själv när hennes död och som inte har varit i hennes dröm genom att undersöka det som tillbringades av döden och skickade den andra till obegränsad tid i det är tecken för dem som reflekterar ..) [ klick : 42] Detta är meningen med versen, att Gud avslutar tjänarnas liv genom att ta deras själar i slutet av sitt liv (och den som inte dog i sin sömn ) dvs sömntiden hindrar den från att fungera som om den vore en gripen sak, så den som dömdes till döden medan han sover tar den medan han sover, och han skickar den andra som inte dömdes till döden, så dess ägare lever till slutet av sitt liv . Ibn Abbas och andra kommentatorer sa : De levande och de dödas själar möts i en dröm, så de blir bekanta med vad Gud vill av dem. Om alla av dem vill återvända till kropparna grep Gud de dödas själar med honom och skickar själar till deras kroppar . ( Abu Bakr Al-Jazaery – s. 1124) Så verklig död kallas en stor död, och en sömndöd kallas en mindre död, och Guds budbärare, fred och välsignelser är över honom när han vaknade från sin sömn skulle säga : ( prisad vare Gud, som ibland efter att han dödade oss och för honom är en uppståndelse ) , så han kallade sömndöd . Och han bevittnade detta från Sunnah, jag menar, själ som håller vad de två shejkarna gjorde från bönens hadit innan de somnade. Han, må Guds böner och fred vara över honom, sa : (( om någon av er går till hans säng, låt honom skaka av sig sängen inuti slöjan, då vet han inte vad han lämnade honom, då säger han : I ditt namn, min Herre, jag placerade min sida och med dig höjer jag den om jag höll mig, så barmhärtig över henne, och om jag skickar henne, kommer jag att bevara den med det du bevarar dina rättfärdiga tjänare )). Och vittnet i att fånga själen i en dröm och skicka den, och för att något nämns, var han en av dem som var känd för lydnad, bön, fasta och välgörenhet, alltid klagande över sin brist på syn på sin avlidne far, med sin stort rykte för att se de döda och deras förhållanden, och många av hans närmaste frågades om sina döda, och han blev förvånad över att inte se honom till sin far, och en gång mötte jag honom med glädje, rapturous och glad, och säger vilka goda egenskaper du vill ha om hans tillstånd, och innan jag frågar honom om hans lycka, skyndade han mig som om han avslöjade min fråga genom att säga: Jag såg min far igår, jag såg min far igår, och han berättade för honom sina visioner, så Jag sa till honom : Bra, jag såg den onda kyvetten som Gud ville, tack och lov den här visionen är bättre för dig, och må Gud gynna din far Gud Verwah till din status, så Nhspk Gud Hsepk vi rekommenderar inte den ena Gud, (det överenskommes sunnierna om att de döda gynnas av att söka grann orhoods, Bdaaihm och Astgfaarham dem, välgörenhet, fasta och läsa Koranen och andra verk, detta kapitel talar för att förklara doktrinen Tahhaawi mark Ibn Abi Ezz Hanafi s. 115 och följande. ) Grät mycket Hamad Gud och ber om förlåtelse, har visat att de själar döda i varierande Mstqrha i näs största skillnaden, den mismatch : de liv de högsta Illiyun sprit Alonbea A, inklusive : sprit i grödor av gröna fåglar som vissa av martyrerna, och några av dem är fängslade vid himmelens port, och några av dem är låsta i sina gravar, och några av dem är huvudkontoret för himmelens port, och andra är låsta på jorden vars själ har inte stigit till den Högsta, och i Andens bok tog Ibn al-Qayyim hand om sådana undersökningar…

…Det är i en dröm för en man att vara rik och stolt . Om han ser att det är förlängt, kommer han att dra nytta av bra pengar och gott liv . Och om han ser att dess sidor är långa och inte ser i mitten, kommer han att ha pengar som förbereder dem för andra . Och om det sträcker sig bortom sitt öde, är det en skuld som dess ägare har, och de är sjuka . Och om det varade tills det föll till marken, skulle dess ägare dö . Och de sa : Den som har långt skägg och mycket hår är mer än hans ålder och pengar, och om det når naveln är han en man som inte lyder den Allsmäktige Gud . Om näven ökade är han en penninggivare . Och om han ser håret på sitt skägg bli svart, blir han rik . Om det är svart eller grönt, kommer det att vinna en kung om det inte är en tyrann och förtryckande, och faraos skägg var svart och slog grönt . Och om han såg dess färg lutas till gul, skulle han uppnå fattigdom och en sjukdom . Och om han såg henne som en blondin skulle han vara livrädd . Och om han ser att han har en mans skägg i handen medan han drar i den, bör han tunna sina pengar och äta dem . Om en ung man som ännu inte har nått drömmen ser att han har skägg, dör han och når inte drömmen . Om han ser sitt skägg bristfälligt och lätt, och han är skyldig en skuld, ska han betala av det, och om han är överväldigad är hans sorg borta . Och om han ser att hälften av hans skägg är guld, kommer en del av hans rikedom eller rikedom att gå förlorade . Och om han ser sitt skägg avskuret, kommer han att avskäras från sina pengar . Den som håller fast vid sitt skägg och klipper vad som är mer än näven, då är han en man som måste betala zakaah för sina pengar . Och den som skär skägget på någon annan, det är en ökning av hans eller hans sons pengar . Och det sades : En kvinnas skägg är ett sätt att hon inte kommer att föda en son . Om en kvinna ser att hon har skägg och är gift, förlorar hon sin man, och om hon är änka, gifter hon sig med en man som håller med henne, och om hon ser att hon är gravid, föder hon en man, och om hon har en gräl segrar hon och hon tar platsen för män . Och den som ser att han plockar sitt skägg, det är pengar som han förstör mellan sina händer . Och den som såg sitt skägg och huvud rakade ihop och var sjuk, han botades, och om han var i skuld, skulle hans skuld betalas av, och om han var bedrövad, var hans bekymmer borta . Och den som ser att hans skägg växer så länge att han invaderar det och väver det i ett plagg och säljer det på marknaden, då är han falsk . Och skäggprestige . Kanske indikerade skägget hans butik, hans kläder och hans vinst . Och om han skär sitt skägg med sin sorg, är hans ångest och nöd lång . Och skägget är ett avsnitt som man kan svära och det indikerar sanning, lögn, eländighet och generositet . Kanske hänvisar skägget till hustrun . Det vita håret i skägget är en varning på grund av vad han gör . Kanske skäggets vithet indikerar sjukdom och impotens . Och om skägget var vitt i sitt vakna liv och han såg det svärtat i en dröm, vilket indikerar kraft, styrka, beslutsamhet och intensitet . Om hans skägg växer längre än vanligt, tyder det på kul och spel eller att slösa pengar utan ansikte . Syndarens skägg har omvändelse, och om han går vilse, styrs han, särskilt om han ser vit i den . Att odla ett skägg för en kvinna är krusig eller oförskämdhet och att begå förbjudna saker . Barnets skägg har ett långt liv . Att se vad som är fäst i skägget från halm eller något annat är dåligt, att röra ord eller att bära hustrun med något som inte är skapat ….

…Och den som ser att han har klättrat upp på ett berg och sett ett hål i det och gått in i det, då kommer han att se kungens hemlighet och hans täckta angelägenheter, och om något kommer ut ur honom, kommer han att ha ett förhållande och en gåva ….

…Och den som ser att han har fallit från ett tak, en vägg, ett träd eller ett berg eller liknande, då är inte saken i vilken han befinner sig fullbordad för honom och han når inte vad han vill genom att avstå från det och fullbordar inte för honom vad han hoppas och når inte vad han vill, och det kan indikera fallet för någon som har en defekt i sin religion är relaterad till hans engagemang i synder, förförelser och vilseledande handlingar ….

…Och den som ser att han skriver med en penna medan han är min mamma, det finns inget gott i det, och det kan tyda på hans överhängande död ….

…** Synen av profeten, må Guds böner och fred vara över honom, av inkräktarna till havet .. En av de visioner som har uppnåtts är profetens vision, må Guds böner och fred vara över honom, av havsindrivarna som invaderade Cypern vid Uthmans tid – må Gud vara nöjd med honom – och de som invaderade romarna vid tiden för Mu’awiyah – må Gud vara nöjd med honom -. På myndighet av Ishaq bin Abdullah bin Abi Talha på myndighet av Anas bin Malik – må Gud vara nöjd med honom – sa han : När Guds budbärare, må Guds böner och fred över honom, gick till Quba, skulle han komma in Umm Haram bintar Melhan och matar honom, och Umm Haram var under dyrkan av Ibn al-Samit, så Guds budbärare, må Guds böner, kom in i henne. En dag matade hon honom och satt med huvudet och Guds budbärare, må Gud välsigna honom och ge honom frid, sov och vaknade sedan skrattande . Hon sa : Så jag sa : Vad får dig att skratta, Guds budbärare? Han sa : ( Människor från min nation erbjöd sina erövrar för Guds skull att rida på denna havs kungars kraft på familjen eller han sa : Som kungar i familjen ) Isaac tvivlade, så jag sa : O Guds budbärare, be till Gud att göra mig till en av dem, han ropade på henne, lade sedan ner huvudet och han sov, då vaknade jag och skrattade och jag sa : Vad får dig att skratta, Guds budbärare? Han sa : ( Människor från min nation erbjöd mig raiders för Guds skull som kungar över familjen eller som kungar över familjen. ) Som han sa i det första sa hon : Jag sa : O Guds budbärare, be till Gud att göra mig till dem. Han sa : ( Du är en av de första ) Han sa : Jag cyklade vid Mu’awiyahs tid. Hon föll av sin cykel när hon kom ut ur havet och omkom . Fördel :::: Umm Haram bint Milhan är syster till Umm Salim och hon är mostern till Anas bin Malik . Al-Bukhari översatte denna hadith genom att säga : ( Kapitel i dagens syn ) Han sa : Ibn Aoun sa på myndighet av Ibn Sirin : Dagens syn är som nattens vision. Al-Hafiz Ibn Hajar nämnde på Ali Ibn Abi Talib al-Qayrawanis auktoritet att han sa : Det finns ingen skillnad i avgörandet av frasen mellan visionen om dagen och natten och visionen om kvinnor och män . Och på myndighet av Zaid bin Aslam, på myndighet av Ataa bin Yasar, att en kvinna som talade till honom sa : Guds budbärare, må Gud välsigna honom och ge honom frid, somnade, och då vaknade jag upp och skrattade och sa : skrattar du åt mig, Guds budbärare? Han sa : ( Nej, men från en del av min nation som tar ut raiders i havet som kungar i familjen. ) Hon sa : Sedan somnade han och vaknade sedan skrattande så jag sa : O Guds budbärare, skrattar du på mig? Han sa : ” Nej, men från folk i min nation som tar ut inkräktare i havet, och de återvänder några vars byte är förlåtna. ” Jag sa : Jag ber till Gud att göra mig från dem, så han kallade på henne. Han sa : Ata bin Yassar berättade för mig, han sa : Jag såg henne bland de inkräktare som al-Mundhir ibn al-Zubayr invaderade till Rumets land, och hon var med oss ​​och hon dog på ett land Rum ….

…Vad är förhållandet mellan en troende eller en muslim , med en bra vision? Synerna är vad vi har kvar av profetdomen , och kanske budbärarens hadith, må Guds böner och fred vara över honom : ” Det finns inget kvar av profetskapet utom evangelisterna. ” De sa : Vad är det? Han sa : ~Den rättfärdiga visionen ses av en muslim eller en berättelse .~ Jag säger att det kanske hjälper i den här aspekten, eftersom det bekräftar den troende vid tidpunkten för främmande och är en hjälpar för honom och ger honom hopp om ära och bemyndigande. Därför tolkade vissa forskare Allsmäktighetens ord : Guds väktare är inte rädda för dem. De sörjer inte heller för dem som trodde och fruktade de goda nyheterna för dem i detta liv och i det följande ……. etc. Versen är att de goda nyheterna är den goda syn som den troende ser i sin sömn, och det är en bekräftelse och ett meddelande från Gud, inte som mänskliga budskap, för det är utan mellanhand, och detta är ett av tecknen Godhet för människan, det vill säga en som ser en vision och är anmärkningsvärd för hans uppmärksamhet , eller korrigerar sina misstag, och Gud vet bäst…

I en dröm är det en människas värld, så den som ser att han har ett nytt hem som är solidt och fullt av faciliteter, för om han är fattig är han välmående och om han är orolig kommer han att befrias , och om han är en arbetare som uppnår ett tillstånd som är lika bra som huset, och om han är i olydnad omvänder han sig, och att kapaciteten i huset är kapaciteten i hans världsliga liv och hans kunskap och hans generositet . Hon var bedrövad av hans elände, och hon hittade henne för att förnya sitt arbete och för att lösa sin religion, och hennes beslut skulle hantera honom, och hennes hus var hans kvinnor . Och järnhuset har en lång livstid för sin ägare . Om han går in i ett okänt hus och ser döda människor i det, är det här i det följande, och om han ser att han har gått in i det och inte kan lämna, kommer han att dö. Om huset är fast, är det hans tillstånd i det följande . Om det var av gips och tegel, tyder detta på ett dåligt tillstånd i det . Om han går in och lämnar den, övervakar han döden och då kommer han att räddas . Och om huset är ensamt och det ser de döda i det, kommer alla i det att dö . Om han lämnar sitt hem arg sitter han i fängelse . Om han ser att en man kom in i hans hus, går han in i hans hemlighet . Om han är omoralisk, förråds han av sin fru eller hans försörjning . För Imam al-Adel är huset en av muslimernas mun . Den som ser att hans hus har kollapsat, och om det var den rättvisa imams hem, så är det ett hack i några av muslimernas mun . Husets byggnad ligger på en okänd eller känd plats om en kvinna är celibat . Och den som ser ett hus på avstånd, det är en avlägsen värld som han kan uppnå, och om hans inkomster är byggda av lera, och det inte är skilt från dawr, är det en värld som händer det som tillåtet . Om den är gjord av gips, är det en förbjuden värld, och hans avgång från dessa byggnader är hans avgång från denna värld eller från vad han besitter . Om han ser att han har gått in i ett modernt hus och han är rik, kommer han att öka i rikedom, och om han är fattig blir han rik om ägaren eller invånaren av det behärskar huset . Och den som ser att han är i sitt gamla hem och det förstörs, då kommer han att ärva en arv från en släkting . Och det sades : Den som byggde ett hus, några av hans släktingar eller ett av hans barn dog . Den som sålde sitt hus skilde sig från sin fru . Om han själv ser ett bra hus, är det hans rättfärdiga gärning, och om det är smalt och fult, indikerar det dåliga gärningar . Kanske visade huset artighet och kanske fluktuationerna med tidens rotation . Människans hus anger hans kropp, själ och personlighet eftersom han är känd och känd av den, och det är hans ära, hans iver och döljande av hans familj . Och kanske visade det på hans rikedom, vilket är hans styrka . Kanske angav hon att hans plagg skulle gå in i honom, om hans kropp var hennes dörr och hans ansikte, och om hans fru var hennes dörr var hans privata del . Och den som såg att han sopade sitt hus blev plötsligt slagen av pengar . Och det sades : Att svepa huset kommer att ta bort sorg . Det sades : Rivningen av huset är dess ägares död . Och den som såg att han förstörde ett nytt hus, de drabbades av dem och ont . Den som bygger eller köper ett hus blir mycket bra . Och den som ser att gården till hans hus eller taket har expanderat bortom dess kända öde, då är det en kapacitet i hans värld och han har tur i sitt liv . Och om patienten ser att han har lämnat sitt hem medan han är tyst och inte talar, tyder det på hans död ….

…Det är i en dröm betecknar ett löfte, och ett löfte indikerar fasta . Och den som ser en fasta bryter fastan, då blir han sjuk, eller så baksätter han en muslim, och om han inte fastar genom glömska, kommer han att få ett bra försörjning, och den som ser att han fastar kommer att få ära och ånger, eller sona för en ed eller Hajj, eller om han ser att han fastar under Ramadan och var analfabeter, memorerade Koranen. Gud den Allsmäktige är bekymrad över honom, och om han var sjuk skulle Gud den Allsmäktige läka honom, och om han var i en villfarelse, skulle han vägledas, och om han var i skuld, tillbringade han sin skuld . Och den som ser att han medvetet bryter fastan under Ramadan, då dödar han medvetet en man och saknar en av islams lagar . Och den som ser att det bryter fastan i Ramadan månad, han kan resa i lydnad mot den Allsmäktige Gud . Fasta kan indikera patientens död, glädje och nöje eller hängivenhet mot den Allsmäktige Gud . Om den fastande personen i en dröm är sjuk, indikerar det att han har återhämtat sig, och om han bryter fastan, är det ett bevis på förekomsten av förbjudna saker . Att fasta Ramadan i en dröm är ett bevis på säkerhet från rädsla eller att betala av skulden och ångra människor . Att fasta de sex dagarna av Shawwal är ett bevis på att lappa upp bönen, betala zakat eller ångra vad han saknade . Fastande måndagar och torsdagar är ett bevis på släkt och släkt med dem . Att fasta de vita dagarna i en dröm är en indikation på religionens uppdelning eller Koranens lärdom . Att fasta den tionde Muharramen i en dröm är bevis på asketism, fromhet och pilgrimsfärd . Fasta på Arafahs dag är ett bevis på att man accepterar allmosor . Att fasta de tio dagarna av Dhu al-Hijjah i en dröm indikerar att han kommer att välsigna slutet på sitt liv med en bra avslutning eller uppfyllandet av ett utlovat löfte . Att fasta Ashuras dag i en dröm är ett bevis på att han gör goda gärningar och vittnen om frestelse och säkerhet från dem, på vittnen till årstiderna och högtiderna, och om hans fru är gravid, kommer hon till ett gott barn och har tillåten rikedom . Att fasta Rajabs månad i en dröm är ett bevis på högt rankad zoetjänst . Fasta Shaban i en dröm indikerar att stigbygeln får en begäran om vinst i butiken . Att fasta på dagen för tvivel i en dröm är ett bevis på att man begår synder och synder . Att fasta rättsväsendet i en dröm är ett bevis på att släppa fången, syndarens ånger och att betala skulder . Att fasta ett löfte i en dröm är ett bevis på att uppfylla behov, glädje och lycka . Att fasta för evigt i en dröm indikerar att det har antagit en svår Sunnah, och det kan ha varit mycket tystnad . Och om han fastar en dag och bryter en dag i en dröm, kanske en kombination av en slavkvinna och en fri kvinna, eller en dhimmi och en muslimsk kvinna . Att göra det som förstör fastan i en dröm indikerar att man bryter förbundet, gynnar världens kärlek över det som är hädanefter och faller in i det som kräver bot från en ed och andra . Och att bryta fastan efter fastan är ett bevis på att patienten återhämtar sig . Den som såg att han fastade för evigt och var bland rättfärdighetens och godhetens folk indikerade att han skulle undvika synder . Den som ser att han kompenserar för Ramadan blir sjuk, och den som frivilligt fastar blir inte sjuk det året . Och den som såg att han fastade för någon annan än Gud, men för hyckleri och rykte, han kommer inte att hitta vad han ber om ….

…Trädens träd betecknar kvinnor och män med olika moral . Att se träd är ett tecken på gräl och okända träd är ett tecken på oro och nöd, särskilt om han ser dem i en dröm på natten . Om det är en kätteri, upphör den, eller om han är en otrogen, blir han muslim . Om searen är en icke-troende blir han muslim eller en syndare, han omvänder sig . Oavsett vilka träd som är specifika för mashmum, såsom henna- och rosenträd, indikerar de godhetens och kunskapens mästare utan handling eller att säga utan handling . Att se vad som är specifikt för mashmum och citronsaft, som apelsin och citron, är specifikt för mashmoum, och restaurangen, som apelsin och citron, och handling och ord och handling . Att se vad som är specifikt för mutam, inte för malmö, såsom handflatan och valnötter, indikerar de herrar som inte tar vad de har förutom genom att anstränga sig och trötthet . Att se vad som inte är en restaurang eller sniffa, som poppel och cypress, indikerar snålhet och snålhet . Varje träd som dess blad faller från indikerar fattigdom och rikedom, bevarande och glömska, glädje och sorg . Och varje träd som inte tappar sina löv är ett tecken på livslängd, evig försörjning, rikedom och fasthet i religionen . Och den som såg att han låg på träd, hans barn ökade . Och den som planterar ett träd som hängs, då gifter han sig med ett folk och drabbar ära . Och ett träd som inte har någon frukt betecknar hårda, enorma män som varken har rikedom eller gott . Och trädet med taggarna är en svår man . Och den som såg att han huggade ett träd, hans fru dog, och om ett träd torkade ut, skulle en sjuk dö där . Och trädbark är en damm . Och den som ser att han planterar träd i en lund, han kommer att få barn . Och den som såg att träd omringade ett berg, efterkommarna av staden skulle föröka sig . Och trädet framför huset visar den lojala . Trädet som Gud den Allsmäktige talade med Mose, fred vare med honom, indikerar närhet till Gud den Allsmäktige . Trädet indikerar Guds allsmäktiges nåd, och det torra trädet är vägledning och näring . Att sitta under ett träd med människor är ett bevis på att den Allsmäktige godkänner det. Om sökaren är en icke-troende, en muslim eller en olydig, kommer han att omvända sig, och ett välsignat träd i en dröm indikerar en bra återkomst, och ett bra träd som en palm är ett bra ord, och ett ondt träd är som en melon , ett skadligt ord . Och den som ser att han skördar från ett annat träd än dess frukt, han tar pengar utan en lösning . Man sa : Trädskärning är en sjukdom som drabbar skäraren och dess folk ….

…Och den som ser någon av profeterna på ett annat sätt än en bra bild är nära det ….

…Och den som ser en omoralisk kvinna eller en äktenskapsbryter, om han tillhör rättfärdighetens och religionens folk, då är han god och extra och välsignad, och om han tillhör korruptionsfolket, då är han en brist på skuld och begår incest och förekomsten av ondska och skada ….

…Och den som såg att han tog en väg och såg en kvinna och vände sig bort från vägen, då skulle världen bli hans bedrag ….

…Och den som på sin hals ser en Koran, ett rep eller en tråd, det indikerar dygd och uppfyllandet av förbundet, sanningen, kunskapen och Koranen ….