…Och den som ser att han har ett svärd från en tjur eller kulor, då indikerar han att det finns en fördel från en kvinna med stort öde. )…

…Josefs syn, fred vare med honom . Josefs vision – fred vare med honom – har Allah nämnt – den Allsmäktige – genom att säga : ( som Josef sa till sin far, min far, jag såg en av elva stjärnor och solen och månen såg dem skjuta sig inför mig , sa han, min son, gör inte Tqss vision till dina bröder, du Vicdwa Kida Satan är att bemanna en utlovad fiende , och som att Ijetbik din Herre och lära dig tolkningen av samtal och är hans nåd på honom och Jacob som komplettera dina föräldrar av Abraham och Isak att din Herre känner, klokt ) från Surat Yusuf vers 4-6. Tolkningen av denna vision inträffade efter fyrtio år, och man sa : Efter åttio år, den första äkta . Det är orden från Salman den persiska – må Allah vara nöjd med honom – och Abdullah bin Shaddad , sa till Gud – den Allsmäktige – för en tolkning genom att säga : ( när de kom till Josef för att gå och hans föräldrar sa Gå in i Egypten, Gud säker testamente , och uppfostra sina föräldrar på showen och föll nedslagen och sa, Har inte denna tolkning av min vision tidigare gjort den till min Herre ). Surah Yusuf Al-Eitan 99-100….

…Hår Om en kvinna drömmer om att hon har vackert hår och att hon tappar det, kommer hon vara likgiltig i sina personliga affärer och kommer att slösa bort framstegsvägarna på grund av att försumma användandet av hennes sinne . Om en man drömmer om att han slätar håret förutsäger detta att han kommer att bli fattig på grund av sin generositet och drabbas av en sjukdom till följd av intellektuella problem . Om du ser håret bli grått förutspår detta död och en smittsam sjukdom i familjen som överfördes av en släkting eller vän . Om du ser dig själv täckt av hår förskuggar detta en överseende till brott så att du hindrar dig från att komma in i samhället av artiga människor . Om en kvinna drömmer om detta kommer hon att gå in i en egen värld som gör anspråk på rätten att agera enligt sin egen vilja, oavsett moraliska normer . Om en man drömmer om att han har svart lockigt hår kommer han att lura människor med sitt intressanta tal, och det är mycket troligt att han kommer att lura de kvinnor som litar på honom . Om en kvinnas hår ser svart och lockigt ut, kommer hon att hotas av förförelse . Om du drömmer om att se en kvinna med gyllene hår kommer du att bevisa att du är en orädd älskare och du kommer att vara kvinnans lojala vän . Om du drömmer om att din älskling har rött hår kommer en kvinna du älskar att avvisa dig för svek . Rött hår föreslår förändringar . Om du ser bruxhår har du ingen tur att välja ditt yrke . Om du ser välskött hår kommer din tur att bli bättre . Om du drömmer om att klippa håret nära hårbotten, indikerar detta att du kommer att vara generös till extravagans mot en vän, och resultatet blir ekonomiska utgifter . Om du ser hår växa mjukt och lyxigt förutsäger detta lycka och välbefinnande . Om en kvinna jämför i sin dröm mellan ett svart hår och ett vitt hår som hon tog från huvudet, förutsäger detta att hon kan tveka mellan två äktenskapsförslag i kombination med tur utåt, och om hon inte tar mycket hand om saken, kommer hon att välja mannen som kommer att orsaka hennes förlust och sorg istället för den som kommer att ge henne lycka . Om du ser fluffigt och otydligt hår kommer livet att vara en utmattande förgäves, arbetet kommer att kollapsa och äktenskapets ok blir tungt . Om en kvinna inte lyckas styla håret kommer hon att förlora namnet på en respektabel man på grund av att hon visar onödigt temperament och förakt . Om en tjej drömde om kvinnor med grått hår, tyder detta på att de kommer att gå in i hennes liv som rivaler i en manlig släktes tillgivenhet, eller så kommer de att dominera hennes fästes känslor . Om du drömmer om att klippa håret, indikerar detta bittra besvikelser . Om en kvinna drömmer om att håret faller ut och skallighet är synlig, måste hon tjäna sitt eget försörjning, eftersom turen har ignorerat henne . Om en man eller en kvinna drömmer om att de har snövitt hår, indikerar detta att de kommer att ha en lycklig och trevlig resa genom livet . Om en man rensar kvinnans hår indikerar detta att han kommer att njuta av kärleken och förtroendet hos en respektabel kvinna som kommer att lita på honom även om världen fördömer honom . Om du ser blommor i ditt hår förutspår detta problem att komma, men när de kommer kommer de att orsaka dig mindre rädsla än rädslan du hade för dem medan de var långt borta . Om en kvinna drömde om att hennes hår hade förvandlats till vita blommor, betyder det att olika problem hon kommer att möta och kommer att göra det bra om hon stärker sin man med tålamod och stärker sina försök att uthärda prövningarna med piskning . Om du drömde att en hårstrå förvandlades till en defekt och föll ut, tyder detta på ett problem och besvikelse i dina affärer . Sjukdom kommer att sitta på ljusa förhoppningar . Om en person ser håret förvandlas till helt vitt hår på en natt och ansiktet fortfarande är synligt ungt, förutsäger detta en plötslig katastrof och djup sorg . Om en tjej såg denna dröm förutsäger detta att hon kommer att förlora sin älskare genom en plötslig sjukdom eller olycka . Hon kommer troligen att vara bekymrad över en hänsynslös handling från hennes sida. Hon borde se upp för sina kollegor ….

…Det sägs att den som såg en man som gav honom dinarer var en förseelse, och om han betalade det till någon, så är han orättvis, och om en man tar det när det är avskuret, är det en hård gräl och tvist mellan honom och en man ….

…Al-Asfour : En enorm man med stor fara och pengar, ledig och människor som inte känner till hans rättigheter, skadliga för allmänheten, en skurk i hans angelägenheter, full i hans ledarskap, en man som var en bra man, och han sägs vara en vacker medkännande kvinna, och en man sägs ha kul och folk skrattade åt honom, och det sägs att han var en manlig pojke . Och från kungen av många fåglar finansierar han vårdnaden för ett folk som har faror, och det sägs att fågeln är goda ord, och ryperna är en liten pojke . Och det berättades att en man kom till Ibn Sirin och sa : Jag såg som om jag hade en pudel med mig medan jag jagade fåglar och knackade på deras vingar och kastade dem i den . Han sa : Du är en boklärare som spelar pojkar . Det var också berättas att en man kom till Ibn Sirin och sa : Hon såg ut som om jag hade döpt en fågel, och jag ville att slakta den, så hon talade till mig och sade : Do not slakta mig . Han sa till honom : Be Gud om förlåtelse, för du har tagit allmosa och det är inte tillåtet för dig att ta det . Han sa : Gud förbjuder att jag tar välgörenhet från någon . Han sa : Om du vill, sa jag hur många . Han sa hur mycket? Han sa : Sex dirhams . Han sa till honom : Du har rätt, och varifrån visste du? Han sa : Eftersom fågelns medlemmar är sex är varje medlem en dirham . Och det berättades att en man kom till Abu Bakr Al-Siddiq, må Gud vara nöjd med honom och sa : Jag såg som om det fanns många fåglar och fåglar i min ärm, så jag fick en att ta ut en efter en, och kväva den och kasta den . Han sa : Du är en förnuftig man, så frukta Gud och ångra honom ….

…Ringen : När det gäller ringen indikerar den vad han äger och kan, så den som gav en ring, köpte den eller gav den till honom, han skulle få auktoritet eller kung om han var en av hans familj, för kungen av Salomo, fred vare med honom, var i hans ring, och det är också från vad kungarna trycker sina böcker och de mest ära sina skatter . Kungen kan ha ett hus där han bor och komma in i eller äga det, och han låser det i hennes dörr, och det kan vara en kvinna som gifter sig med henne och tar sin okränkbarhet i besittning och bryter hennes ring eller tränger in i magen i den, och kryddnejlika blir hennes ansikte, och att ta ringen från den Allsmäktige Gud kan vara för den asketiska och tillbedjaren att vara säker från Gud den Allsmäktige från det onda vid avslutningen av avslutningen. Och han tog det från profeten, må Guds böner och fred vara på honom eller från världen ett gott budskap om att få kunskap, och allt detta är vad ringen är silver, men om den är guld finns det inget gott i den, och likaså om den är järn eftersom den är prydnaden av folket i helvetet, eller koppar för vad som är i dess namn, ordet dåligt, och vad som görs Inklusive en av ändarna av jinn, söker vi tillflykt hos Gud från allt ont . Det sades : Ringen indikerar också fadern och kvinnan, eller köpet av en slavflicka, ett hus, ett djur, pengar eller förmyndarskap, och om det är av guld är det en mans förödmjukelse, och det sägs att den som ser att han bär en järnring, det indikerar ett gott som han uppnår efter trötthet, och om den är av guld och har en kryddnejlika är det svårt . De ihåliga och tysta ringarna är alltid bra, och de uppblåsta ringarna som har ett fyllmedel inuti indikerar mord och bedrägeri, för det finns något gömt i dem, eller de indikerar hopp om något stort och många fördelar eftersom deras ben är större än deras vikt, och när det gäller ringarna på ett horn eller elfenben, är de lovvärda för kvinnor . Och det sades att ringen är en stor sultan, och ringen är kungens ursprung, loben är hans prestige, sälen är sultanens tillåtelse, hans pengar och mandat, och ringen är hans ordning och dess förbud, och inskriften i den är hans avsikt och avsikt . Den som tror att kungen präglat sin karaktär uppnår snabbt kungens auktoritet, motsäger honom inte, för stämpeln är starkare än ringen . Och den som ser att han bär en silverring, sedan utför den var han vill, och det är tillåtet för honom att göra det, då kommer han att få auktoritet . Och den som ser att han är stämplad med kalifens sigill och att han kommer från Bani Hashem eller från araberna, då får han ett stort mandat, och om han är från lojalisten eller har en far, dör hans far och blir en efterträdare, och om han inte har en far, kommer hans ärende att vända sig till något som strider mot vad han önskar . Och om han såg att en utomstående hade ett ogiltigt mandat . Och den som hittar en ring, han har pengar från icke-araberna, eller har en son född till honom eller gift, och den som ser kryddnejlika i hans ring blir instabil, blir hans auktoritet över separationen störd, och om han ser sin kryddnejlika har fallit, hans son dör eller har gått med några av sina pengar . Och den som tar sin ring och är guvernör, då tas han bort, hans egendom är borta eller hans fru är frånskild . Och att för kvinnan är hennes mans död eller folket närmast henne, och det har sagts att om en person bär den, kommer något som tillskrivs ringen att förnyas för honom, och den som ser ringen är trasig och borta och loben kvar, hans auktoritet kommer att tas bort och hans namn, minne och skönhet kvar . Och ringen av guld är en kätteri och gillar inte religion och förräderi i hans besittning och bedrägeri i sin hjord, och ringen är gjord av järn av en modig sultan eller en krånglig köpman, men han är ledig och ringen är av ledas av en härskare i honom och de är, och ringen med två lober är en uppenbar och dold auktoritet, och om den ringen är av något som tillskrivs handel är det vinst och om den tillskrivs kunskap, då läker den människor av religion och världen . Och ringens täthet indikerar komfort och vulva . Den som lånar en ring, då har han något som inte har någon överlevnad, och den som slår en fräckig ring, han har något som han aldrig har ägt, till exempel ett hus, ett djur, en piga eller en pojke . Och om han ser ringar som säljs på marknaden så säljer han folkhövdingarna . Om han ser himlen regna sälar får han barn det året . Ringen är för araberna en kvinna, och guldringen sägs vara en kvinna vars pengar är borta . Och den som förseglar den med en ring på sin rosa, tar sedan bort den från henne och lägger den i något annat, då leder han mot sin fru och ropar på korruption, och om han ser att hans ring som var på hans ringfinger en gång i hans seger och en gång i mitten utan att vara runt honom förrådde hans fru honom . Den som säljer sin ring för dirham, mjöl eller sesam lämnar sin fru med goda ord eller pengar . Kryddnejlika är född, och om kryddnejlika i hans ring är av väsentlig betydelse, är det en makt med godhet, prakt, stora pengar, ihågkomst och ära . Om hans kryddnejlika var av akvamarin, om han var härskare, var han en modig, majestätisk och stark, och om han var i pojken, så var han en artig pojke som skulle vara en säck, och om hans kryddnejlika var pärlor, då var han en svag och förolämpande auktoritet, och om kryddnejlika var safirgrönt, då föddes han för honom ett barn av en troende som är en värld av förståelse, och ringen är av trä av en hycklerisk kvinna eller en kung av hyckleri, och om en kvinna fick en ring, skulle hon gifta sig eller föda . Och det berättades att en man kom till Ibn Sirin och sa : Jag såg som om min ring var trasig . Han sa om du tror att du kommer att skilja från din fru . Det var bara tre dagar innan han skilde sig från henne . En man kom till honom och sa : Jag såg att jag hade en ring i min hand med vilken jag skulle försegla den i mäns människa och kvinnors livmoder, så han sa: Du är en man som kallar muezzin åt gången andra än tiden i månaden Ramadan, så människor är förbjudna att äta och äta . Och den som ser att det är en tätning för en man på lera, den som är förseglad för honom kommer att få auktoritet från ägaren till ringen . Och den som ser att en kung eller en härskare gav honom sin ring, han satte på den och han var värd det, och han uppnådde makten, annars skulle han återlämna det till ett folk som såg honom eller hans klan eller namngav honom bland folket eller hans motsvarighet i dem och säljer ringen som skiljer sig från kvinnan ….

…Trappan : Det anger orsakerna till det höga, höjden och lusten i denna värld och det följande, enligt Maarrib säger : graden av så-och-så har stigit, och så-och-så är av hög rang . Och det indikerar diktationen och övertalningen från den Allsmäktige säger : ~Vi kommer att dra dem från var de inte vet .~ Kanske indikerade det stadierna av resor och de resande hem att de kommer ner på statusens status och scenens scen . Kanske indikeras av livets dagar som leder till hans mål . Det välkända av det indikerar husets tjänare och tjänaren till dess ägare och hans djur, så den som går upp på en okänd trappa, jag kommer att undersöka hans sak, och om han når slutet av den och han är sjuk, han kommer att dö. Om han går in i ett rum ovanför det, har hans själ nått himlen, och om han fängslas utan det kommer han att hållas kvar från det efter döden. En resa som han gick ut till ansiktet och nådde försörjningen om hans resa var i pengar, och om det var för annat än det, drog jag slutsatsen om vad han ledde eller träffade vid tiden för sin uppstigning, vilket indikerar gott och ont och uppfyllande och brist på behov, som om han träffade fyrtio män eller hittade dinarer på detta nummer, då är det goda nyheter. Exakt vad han kom ut till, och om antalet var trettio gjorde han det inte, för de trettio var korta , och de fyrtio var färdiga, det fullbordades av Gud den Allsmäktige för Mose med svårigheter, även om han hittade tre och hans avgång var i ett löfte som gavs honom, för Gud den Allsmäktige sa i de tre : ” Detta är ett löfte som är inte falskt . ” På samma sätt, om han godkände hans uppkomst och hans avresa till Hajj, var hans Hajj fullbordad för honom, och om han inte hoppades på något av det, och han såg inte att han under Hajj-månaderna skulle uppnå auktoritet och höjd, antingen genom en stat, en fatwa, talesätt, eller kallelsen till bön på fyren, eller så flyr den från de berömda högprofilerade frågorna . När det gäller att gå nerför trappan kom han från en resa och om han nämndes som en ledare skulle han lämna sitt ledarskap . Och han var isolerad från sitt arbete, och om han var en ryttare, gick han till fots, och om han hade en sjuk kvinna skulle hon förgås, och om han var patienten hon såg ut och om han skulle till en brunn känd plats, till hans familj och hans hus, eller till mycket halm eller korn, eller till vad som är bevis på världspengar och deras erbjudanden Han återhämtade sig efter hennes sjukdom . Och om hans härkomst var från en okänd plats som han inte känner, eller en vildmark, eller till ett dött folk som han kände från dem som föregick honom, eller om hans fall var ett brott, eller om han föll från det i ett hål eller brunn eller begravd, eller till ett lejon som slukade det, eller till en fågel som han kidnappade, eller till ett förtöjt fartyg som tog av det Eller, till en kram över henne, och hon gick honom, för trappan är hans livs dagar och allt som skickades ner till honom från dem är hans död när den var fullbordad och hans dagar gick ut . Om han var ljudvaken av sjukdom och han var en tyrann eller en icke-troende, så tittade jag på vad som avslöjades för honom, och om det indikerar godhet som moskén, fertilitet, dagis, tvättning och liknande, då säkert och omvänder sig, och han kommer ner från vad han är och lämnar det och skär honom även om hans nedstigning är mot det som indikerar stor storhet och stora synder och misstro, såsom arrogans och skrämmande stor eld, lejon, ormar och stora fallgropar , för det dras till honom och tas inte plötsligt förrän det som går förlorat i det återlämnas till honom, och han straffas med honom och kan inte fly från det . Trappbyggnaden förnyades, eftersom bevis för godhet framgår av dess korruption, om det var från mjölk var det bra, och om det var från tegel, gillades det inte . Några av dem sa : Graden är att göra goda gärningar, den första är bön, den andra är fasta, den tredje är Zakat, den fjärde är välgörenhet, den femte är Hajj, den sjätte är jihad och den sjunde är Koranen ‘ an . Och alla Maraqi är goda gärningar, för han, fred och välsignelse över honom, sa : Läs och mjukna : Stigande upp från det om det är av lera eller mjölk, är bra i religion och islam, och det finns inget gott i det om det är från tegelstenar, och om han ser att han befinner sig i ett rum utan margarin och det inte finns någon fred i det, så är det fullkomligheten för hans religion och höjden hans rang hos Gud, för Gud den Allsmäktige säger : ~ Vi höja grader av vad vi önskar . ~ Lerkrukorna är gjorda av lera . Guvernören har höjd och stolthet med skuld, och köpmän handlar med religion, även om den är gjord av stenar, för det är höjden av hjärtas hårdhet . Och om det är av trä, så är det med hyckleri och hyckleri . Om det är av guld, uppnår det tillstånd, fertilitet och godhet . Och om det var av silver, skulle han få min hembiträde med antalet margariner, och om det var noll, skulle han skaffa sig världens varor . Den som går upp i Marqa kommer att dra nytta av en förståelse och skarpsinnighet som kommer att höja den . Och graden sägs vara en asketisk man som dyrkade, och den som var nära honom skulle uppnå höjd och asketism, för den Allsmäktige sade : ~ Gud upphöjer dem bland er som tror och de som har uppnått kunskap i grader .~ Och varje examen för guvernören är ett år . Och stegen i trä : en tunn, hycklerisk man och att stiga upp i den är en byggnad med avsikt, för Gud den Allsmäktige säger : ~ Eller en stege på himlen, och du skulle åberopa dem med ett tecken .~ Det sägs att uppstigningen involverar hjälp av ett folk med hyckleri, och det sägs att det är en reseguide . Om han stiger upp i den för att höra en persons ord, slår han auktoritet när han sa : ~ Eller ha en stege där de lyssnar, låt deras hörare komma med en tydlig auktoritet .~ En man sa till Ibn Sirin : Jag såg som om jag befann mig i en trappa, så han sa : Du är en man som lyssnar på människor . Fred på jorden är en sjukdom, och dess erektion är hälsa . Taq : Brett är bevis på en kvinnas goda uppförande, och smal är bevis på hennes dåliga uppförande . Om en man ser att han sitter i ett smalt band, skiljer han sig fru öppet, och om hans ställning på bandet är vidsträckt, frigörs kvinnan i hemlighet från sin man . Kapaciteten är en president godkänd av hushållet ….

…Spear Att se spjut i en dröm betecknar krig, stridigheter och tvister, och betecknar stickande symtom och olaglig vinst . Och searens seger över sina motståndare . Och spjutet motsvarar kungen i statens kapacitet . Och spjut betecknar reformatorn för hycklarna och varpens folk . Och spjutarna inser de stora uppgifterna och de stora byten . Och spjutet i en dröm är en pinne från lutan, en kanal från en kanyl och en rad av fel . Och spjutet är en kvinna eller en pojke eller ett intyg om sanning eller resa . Den som ser att han har ett spjut i handen, han kommer att föda en ung pojke . Om spjutet var i Sinan, skulle hans son vara vårdnadshavare för folket . Spjutbrott är ett fel hos pojken . Och varje fraktur är inte tillräckligt bra för det . Och den som ser ett spjut i sin hand medan han rider, han är en kraft av höjd och härlighet . Om spjutet tillskrevs sultanen och sedan bröts, inträffar en olycka inom hans myndighet . Och om det tillskrivs en bror, är det en olycka i honom, det vill säga om den bryter och kastar den och inte kan repareras . Och förlusten av tanden är hans brors eller sons död, och Mazraq också . Och spjutet är en bror eller ägare som försvarar sin ägare . Och den som ser ett spjut i sin hand medan han driver det genom marknaden, han kommer att få en manlig son, och om han lägger den bakom sin dörr eller täcker den för hand, föder hans hustru en piga . Och spjutet utan järn är en dotter till den gravida kvinnan, och den flickan hade döttrar efter antalet knutar på spjutet om seraren räknade henne . Och den som ser en sultan ger honom ett spjut, han antar ett mandat . Och om spjutet var en flagga hade staten ett rykte . Och den som ser en person sticka honom med ett spjut, han skadar honom med tungan och sticker hans ära . Och om en kung ser att hans spjut har gått för långt, förmörkar han sin hjord . Och den som såg att han blev knivhöjd med ett spjut och blod strömmade från honom, han kommer att belönas för vad han slog från anfallaren . Och det sades : Hans kropp är frisk och hans pengar är riklig . Om han var frånvarande skulle han återvända säkert till sin familj . Och den som tror att han är sårad av ett spjut och såren blir allvarligare, då slår den sårade från den sårade förbjudna pengar, så om spjutet skärs med ett kött eller ett organ, och detta blir i händerna på förövaren, sedan slår han från den skadade personen något som är klanderligt i skuld . Och den som ser att han har kämpat mot fienderna med sitt spjut, han kommer att få olagliga pengar ….

…Och den som såg att han tog med min farfars kött, han fick pengar ….

…Den som såg att han drack en drink från ett kärl eller annat, och det var klart och fuktigt, då är det ett långt liv, näring och nytta, och om det är varmt, är det sjukdom och sjukdom, och om det är nöd , då är det nöd och nöd, och att tala om vatten presenterades i hans kapitel i kapitlet om havet ….

…Och måttet tolkas av en man och en rättvis man om han inte släcks ….

…Den söker i tjänst för Sadat från de lärda och rättfärdiga . Kanske reste han till den destinationen och nådde sin destination . Om han såg att berget var ramt, skulle han dö eller isoleras, och searen kan ha fått vördnad och disciplin . Berg indikerar kungar, prinsar, rättfärdiga människor och forskare . Och kanske pekade berget på ägaren av en religion och religion . Och den som gräver en brunn i ett berg eller flyttar stenar från den till en annan plats, han slåss mot en tuffhjärtad person, och han försöker något rätt, svårigheter och trötthet . Och om han ser bergenmed honom, indikerar det ett krig där kungarna rör sig till varandra, eller att det kommer att bli en skillnad eller oro som kommer att äga rum mellan jordens forskare i en prövning och svårighet där allmänheten försvinner . Och den som i en dröm ser att han flydde från ett skepp till ett berg, då kommer han att bli fördärvad och förgås på grund av berättelsen om Ibn Noah, fred vare med honom, eller att han faller i strid med gruppens åsikt, och är ensam med passion och kätteri. Och att upphöra med kätteri om han flydde från något liknande, eller om hans fall var från en moské eller dagis och liknande . Och om berget höjdes i luften på varelsernas huvuden, är det en stor rädsla som kvarstår på folket från ägarens sida, och Israels barn lyfte upp berget ovanför dem som ett paraply för att frukta Gud den Allsmäktige för dem och ett hot mot olydnad . Att gå ett berg kan indikera en pest, och när det gäller berget att återgå till aska eller damm finns det inget gott i det . Och den som ser att han står på ett berg, han förlitar sig på en stor man, som kommer att få ära, godhet och rang på sina händer, och den som ser att han är knuten till honom, han klamrar sig också på en man . Och den som ser att han har rivet ett berg, en man kommer att förgås lika mycket som berget, och det sägs : hans liv kommer att förstöras . Och den som såg att han kastade sig från berget, han utförde sina ord i kraft som drabbade honom . Och den som ser att han går upp på ett berg med ett svärd i handen och bär ett klädesplagg där eller någon med myndighet med honom, han kommer att få myndighet eller vinna gott och ära . Och den som ser att han vill gå upp på berget, så smickar han en tuffhjärtad man som är långsökt . Och den som ser att berget sjunker ner i landet, då kommer landets auktoritet att dö ….

…Han är garantisten och garantisten, och hans vision kan indikera rädsla, och kanske höjden av ödet, presidentskapet, framsteg, föreskriver gott och förbjudande vice . Kanske angav hon ögonbrynet, fadern, mamman eller professorn. Om han i en dröm blev en imam och bad med människor på väg till qiblah med fullständig renhet, varken mer eller mindre, i den, och om han var värd förmyndigheten, härskningen eller konfronterade det som är nyttigt för folket, att kommer att hända honom, och han kan ha gått in i sig själv i en garanti eller ett gruppsponsorskap Eller han deltog i ett folk som hoppade på gott från dem, och om han hade bett med andra än qiblah, förrådde han sina kamrater och köpte sina kätterier , och han kan ha begått något förbjudet och folket ber honom om det med honom, och den som ser att han befaller ett folk i bön så följer han ett tillstånd där han justerar efter att hans kyss är rak, hans bön är fullbordad, eller han beställer människor eller förbjuder dem . Och den som ser att han leder okända människor på en okänd plats och inte vet vad man ska läsa, då är han till ära för döden . Och om en kvinna ser att hon leder män bön, dör hon för att hon inte är lämplig för att leda bönerna, så det är bara när hon dör före dem när de ber om henne . På samma sätt, om han ser en icke-mahram man som inte vet hur man ber eller läser, leder han ett folk, och den som ser att han ber i ett folk som står medan han sitter, då överträder han inte deras rättigheter, men de är brister i sina rättigheter, eller hans visioner tyder på att han åtar sig ett sjukt folk, och om han ber med dem sittande medan de står och sitter så förkortar han inte i en fråga som han tar över, om han ber med ett folk som står och sittande följer han befallningen från de rika och de fattiga, och om han ber med dem som sitter medan de sitter, förbannas de av att drunkna eller stjäla kläder eller fattigdom . Om han ser att han ber med kvinnor, följer han befallningen från ett svagt folk. Om folkets mor är på hans sida, eller om han ligger och bär vita kläder, och han förnekar sin ställning, och han reciterar inte i sin bön eller säger takbeer, kommer han att dö och folk ber över honom . Om guvernören ser sig själv leda folket är han isolerad och hans pengar är borta . Den som ber med män och kvinnor kommer att uppnå dom bland folket om han är värd detta, annars kommer han att kunna förmedla och förena människor . Och den som ser att han har fullbordat bönen med folket, hans mandat kommer att fullgöras, och om hans bön avbryts, avbryts hans vårdnad och hans beslut och ord genomförs inte, och om han ber ensam och folket ber individuellt, då är de ute . Och om han ber en överflödig bön, går han in i en garanti som inte skadar honom, och om folket har gjort honom till en imam, kommer han att ärva en arv . Om han tror att han leder människor, och inte läser bra, ber han om något och hittar det inte . Och den som ber med ett folk på ett tak, då kommer han att göra gott mot människor och ha ett rykte när det gäller hans lån eller välgörenhet ….

…Och den som ser att han är i fängelse, vilket är ett kännetecken för ett hushåll som han inte känner, då gifter han sig med en kvinna och får pengar från henne och en son ….

…Flaggorna på kläderna kommer att resa till Hajj . Och den som ser att han bär ett tunt plagg under sina kläder, då kommer han att ha pengar att spara, och hans säng kommer att vara bättre än hans öppenhet, och om han bär det över sina kläder, då blir han ogillad och han har gjort fel i sin religion, är offentlig i utbrott, och en fräck klänning är bättre än en tunn klänning . Om en kvinna ser att hon har tagit på sig ett tunt plagg är det hennes ära, och om hon bär ett tjockt plagg är det hennes hårda arbete . Och kläderna vävda med guld och silver är bra i religionen och världen och uppnå döden . Och den som tror att han bär mjuka kläder av stort värde, detta är ett bra bevis för de rika och de fattiga . För slavarna indikerar det de sjuka . Att bära nya kläder för den rika personen kommer att förbättra hans försörjning, för de fattiga har rikedom, och gäldenären har rätt att spendera en skuld . Och den som tar ett bad och tar på sig nya kläder, hans sorg är borta, och han kommer att ha det bra . Och den som gör tvättning och inte bär nya kläder, vad han får från Faraj uppfyller inte sina angelägenheter enligt vad han håller med om . Om de nya kläderna slits sönder och som de inte kan repareras i vakenhet, tyder de på att inget barn föds till sin ägare, och om de kan repareras, är bäraren trolld . Och den som bär två kläder, slitna och avbrutna, det är hans död . Och den som ser att han har på sig ett slitet plagg, han blir ledsen och sjuk . Och den som ser att hans plagg rivs av misstag, dess bredd ska rivas och slås av dem på sidan av en ond man, och om det rivs i en längd, ska hans befallning frigöras från honom . Och om han ser att hans plagg är sönderrivet, kommer hans religion att rivas isär eller hans försörjning kommer att minska . Det fula lapptäcken av kläder indikerar förlust och arbetslöshet . Och den som ser våt i sina kläder, han stannar kvar på en resa, och han är låst för något han har varit bekymrad över, och det görs inte för honom förrän plagget har torkat . Och den som ser det som om han tvättar sina kläder eller andras kläder, detta indikerar den börda och skada han utsattes för i sin pension, och indikerar utseendet på dolda saker . Och den som ser att alla hans kläder har tagits bort från hans myndighet . Den som ser att han slösar bort kläder, detta är ett gott tecken, såvida inte den som drömmer är fattig, en slav, en fånge eller en gäldenär . Och den som ser att han bär kvinnokläder och har med sitt samvete att han efterliknar dem, han kommer att drabbas av allvarlig och fruktansvärd auktoritet . Och om han ser att han hade på sig kvinnokläder och tror att han har en vagina, kommer hans tillstånd att förändras och svikas . Och den som ser att han har okända kläder på sig, då vänder hans hjärta det som han ville . Och den som ser att han äter sitt plagg, han äter av sina pengar . Om han i en dröm ser en hund som bär ett ullplagg, indikerar det sultanens rättvisa och rättvisa . Om han ser ett lejon som bär ett plagg av bomull eller linne, är han en orättvis härskare som berövar människor sina pengar . Och de blå kläderna är ett moln och en illusion . Och den som såg att han hade på sig ett linnekläder, han skulle få hedervärd levande och tillåtna pengar . Och ta bort smutsiga kläder i en dröm, ta bort bekymmer och bränna dem . Att äta nya kläder äter halalpengar och att äta smutsiga kläder äter förbjudna pengar . Och att köpa slitna kläder tycker inte om tolkningen, och slitage är fattigdom . Och gröna kläder är bra för att de är paradisens kläder . Om någon ser gröna kläder, indikerar detta religion, styrka och ökad tillbedjan hos de levande och de dödas goda tillstånd hos Gud den Allsmäktige . Att bära grönt för de levande indikerar en arvsskada och indikerar för den avlidne att han kom ut från denna värld som martyr . Och tolkningen av grönhet är islam, och om han tror att han uppnått det i sömnen, är han en from och religiös person . Kall indikerar det bästa i denna värld och i det följande . De bästa svarta plaggen är hädiska och tolkas starkare än ull . Och kyla randig i religion är bättre än i denna värld, och kyla än klöver är förbjudna pengar, och om det är av bomull är det världsliga religiösa pengar ….

…Den som ser att hans ben är insvept i ett annat ben är ett tecken på förintelse ….

…Och den som ser att han förstör ett hus, ett hus, en gammal butik eller liknande, då får han mycket gott ….

…Och den som ser att han befinner sig på ett berg och har blivit ett snyggt resultat i det, då är ägaren till den platsen nådig mot sin hjord och får pengar och nåd för den sökande från hans sida ….

…När det gäller att gräva en grop och en brunn, om ingen ville komma in i dem, gifte han sig med en kvinna ….

…Och den som ser att han bar en ring och dess kryddnejlika hade sitt ursprung, det ska tolkas genom förvärv av ett barn eller köp av en hembiträde, djur eller hus, och ringens lob har skiftat från sin position, det ska anförtros kungarna genom att övervaka isoleringen och andra enligt ändrade förhållanden ….

…Och den som ser en grupp människor samlas för en fest, och om festen är känd, då är det bra, ära och prakt, och om det är okänt, så är det en hatad sak som inträffar, och det sägs att visionen om festen medför tio aspekter : Profetens födelse, må Guds böner och fred vara över honom, hans vision, äktenskap, postpartum, omskärelse, sjukdoms hälsa, frånvarande ankomst, tröst för de döda, uppfyllande av ett löfte och gästfrihet en grupp ….

…Spegeln : Den som tittar på hans ansikte i det från ungkarlarna, han kommer att gifta sig med någon annan och kasta sitt ansikte, och om han har en graviditet som liknar honom, vare sig betraktaren eller kvinnan, och han kan indikera uppdelningen av makarna , tills han ser sitt ansikte i andras land och på den plats där han är, och betraktarens struktur har separerat i det. Det är hans beskrivning och hans förhoppningar, och om han ser på dem för att fixa sitt ansikte eller att mörknar hans ögon, då tittar han på frågan om sina bröder, fruktansvärt, och hans spegel kan peka på hans hjärta, så vad han såg av rost var orättfärdighet och grumlade hans hjärta . Och den som ser i en silverspegel får något dåligt i ansiktet . Och tittar i spegeln på sultanen och isolerar honom från sin auktoritet och ser sin motsvarighet i hans ställe, och kanske lämnade han sin fru och efterträdde sin motsvarighet 0 och man sa att spegeln är mannens kvinna och hans rang är lika stor när spegeln och hennes majestät, om han ser sitt ansikte i det är större, stiger hans position i den, och om hans ansikte är bra i det, kommer hans spegel att förbättras. Om han ser sitt skägg svart i det med ett bra ansikte, och han skiljer sig från denna egenskap i vakenhet, hedrar han människor och förbättrar deras ställning i denna världs fråga . På samma sätt, om han ser sitt skägg, ett platt, hårlöst skägg . Om han ser henne som vit, kommer han att sakna och öka sin status och stärka sin religion . Om han ser vitt hår i ansiktet där hår inte växer, är han borta och hans religion stärks, och på samma sätt tittar i en silverspegel kommer ära att gå förlorad . En annan sa : Spegeln är en kvinna, och om han ser en kvinnas vagina i spegeln kommer han att ha en vulva . Och att se i spegeln full av bekymmer och i den rostiga spegeln dålig . Om han ser som om han tittar in i en spegel, söker han lättnad från honom i dem . Om han inte kan skrubba henne på grund av det stora antalet rost, kan han inte hitta lättnad . Och det sades att om han såg det som om han såg i en spegel och om han var ensamstående, gifte han sig, och om hans fru var frånvarande, träffade han henne . Om han tittar i spegeln bakom henne, begår han omoral från sin fru, och han är isolerad om han är härskare, och hans planteringar är borta om han är utmattad . Och om en kvinna ser i spegeln och hon är gravid, föder hon en flicka som ser ut som henne, eller hennes dotter föder en flicka . Om inget av det var att gifta sig med sin man med en annan kvinna som har en motsvarighet, kommer hon att se hennes likhet . På samma sätt, om en pojke såg att han såg i en spegel medan hans föräldrar födde, skulle han slå en bror som han och hans motsvarighet . På samma sätt, om en tjej såg det, skulle hon slå en syster som hon, och om en man såg det och hon var gravid med en son som liknade honom ….

Ett badrum är i en dröm en ärlig budbärare, en uppriktig vän och en avundsjuk älskare . Kanske indikerar det de skyddade fruarna som håller hemligheter . Duvor kan hänvisa till duvor, som är döden . Och det indikerar en kvinna med barn, eller en man med många barn, som är mottaglig för folket i hans hushåll . Och duvens syn indikerar ropet . Husduvan är en bra arabisk kvinna och hennes ägg är flickor eller grannar, hennes torn är en sammansättning av kvinnor och hennes kycklingar är söner . Duvens vrål klandrar en man för en kvinna, och det vita är en religion, det gröna är fromt, det svarta är en kudde och det vita är en blandning . Och om hans duva har vänt sig bort och inte återvänder till honom, kommer han att skilja sig från sin fru, annars dör hon . Och om han har flygande duvor, så har han kvinnor och tjänarinnor som han inte spenderar på, så om han rensar en vinge från sitt hem . Och duvan är en arabisk hembiträde, och på Ibn Sirins auktoritet, må Gud den Allsmäktige vara nådig med honom, att hon är en nyhet som kommer långt ifrån . Och duvan är en älskad kvinna som är fri eller slav . Och den som såg att han hade slaktat en duva skulle gifta sig med en jungfru . Och en duva är född från en piga . Och den som såg att han åt av hennes kött var en njutning . Och duvor med sina kycklingar fångenskap med sina barn . Och den som ser att han jagar duvor, han kommer att få pengar från ära män . Och det sades : Den som ser en duva, han ber inte Gud den Allsmäktige om något annat än han ger den . Om han ser att det finns en duva i hans hus och den sökande är ensamstående, kommer han att gifta sig med en vacker och vänlig kvinna . Och hemmafrun är överens med sin man . Om han ser att han är en duva och står på honom eller flyger med honom i flykt, kommer han att få glädje eller glädje, godhet och nåd . Och det sades : Den som ser att han har blivit en duva som äter sina fienders pengar, och duvan anger de brådskande nyheterna och boken, för den överför nyheterna i en bok, och det är goda nyheter för någon som är i nöd eller hans frånvarande om ett plan kommer till honom, såvida han inte är sjuk och faller på honom, för det är dödsduva, och inte särskilt om det var från duvan och ropade på hans huvud . Kanske var duvan ett frö . Och de bästa gröna duvorna . Den som ser en brist i Ain Hamama, det är en brist i sin frus religion och moral . Och den som ser att han kastar en duva, han förtalar en kvinna eller smsar henne med dåliga ord . Och den som ser att han har slagit från duvens ägg, det kommer att drabba kvinnor och barn med pengar . Och den som ser att han fångar en husduva, han kommer att fånga en kvinna som är förbjuden . Och den som ser att han matar en duva, han talar en kvinna och lär henne det . Och den som ser en duva eller en fågel på huvudet eller på axeln eller knytas till hans hals, detta indikerar hans handling mellan sig själv och sin Skapare . Om fågeln var svart och ful att se, indikerar detta att han accepterar sitt arbete och att hans religion är fördärvad . Om det var vitt i färg såg det bra ut, vilket tydde på hans goda arbete och hans rättfärdighet . Och den som ser att han har slagit från fjädrar av duvor eller deras kött, han kommer att lida mycket pengar och gott . Se även Lunar ….

En kvinnas graviditet i en dröm indikerar att hon är uthållig i sina affärer och får av det pengar och en växande ökning, stolthet och ära och gott beröm . Och om en man ser att han har ett rep, så är de tunga och dolda för folket, och han är rädd för dess ökning och dess utseende, och repet är en ökning i världen för de visionära, manliga eller kvinnliga . Att se en gravid kvinna indikerar ångest, nöd och dolda saker . Uppfattningen om män i en dröm indikerar en ökad kunskap för världen, och det kan indikera hans bekymmer, klagomål och hans fienders närhet, eller kärlek och passion, och det kan indikera någon som kombinerar män och kvinnor på ett ställe , eller planterar något på sin plats, eller en tjuv kommer in i sitt hem, eller gömmer sig i hans hus är en cache, eller han stjäl stöld och döljer den för dess ägare . Kanske visade mannens rep att han skulle förstöra sig själv, och kanske skulle de främmande döda begravas med honom . Kanske var han en lögnare som låtsades vara omöjlig, och kanske dolde han sin korrupta tro och tro . När det gäller arrogansens rep kan det indikera nöd som når hennes familj på grund av henne, och det kan tyda på en ond olycka som inträffar i hennes ställe, såsom en tjuv eller eld, och kanske bär hon en jean eller gör en anordning för henne som passar henne, eller någon som inte är kompetent för henne, eller hennes oskuld försvinner innan hon gifter sig . När det gäller den karga kvinnans uppfattning, eller manliga nötkreatur och nötkreatur, är detta ett bevis på Sunnahs torrhet, bristen på dess goda och överflödet av dess frestelse och dess ondska av tjuvar . Och den som ser att hans fru är gravid, han hoppas på bättre än den här världens redogörelse . Och den som tror att han har en graviditet, det är en ökning av hans rikedom och värld, och det gäller i alla fall för kvinnor och män . Och det gamla repet av ett skåp med vapen är en rättegång . Och det sades : Hennes graviditet är ledigt arbete . Det sades : Det är bördig efter karg . Och en fri kvinna utan make, liksom en jungfru, om de ser att de är gravida, kommer de att gifta sig ….

…Och den som ser att han sticker en kvinna med sitt spjut, han är fri med henne i korruption ….

…Kvinnor liknas vid män. Om en kvinna tycker att hon måste klä män, deras utseende eller deras båt, kommer hon att förbättra sitt tillstånd . Och om kläderna var hemska ändrade de sitt tillstånd med oro och rädsla . Om hon såg att hon hade blivit man var det bra för hennes man . Efterlikningen av judarna, kristna och andra är ett bevis på att de lutar till deras önskningar eller till deras religion, eller glädje i deras festivaler eller en begäran att gifta sig med dem ….

…Väggen: Den som ser i en dröm att han står på en vägg eller rider på den, då är väggen en ogenomtränglig man som har en skuld och har pengar och kan mäta bredden, tätheten och höjden på vägg . Om en man ser att hans mur har fallit, blir den en skatt . Och den som ser att en mur har fallit på den har begått många synder och skyndat på sitt straff . Och den som ser skolväggar, han är en stor lärare och imam, så om han förnyar dem kommer hans kamrater och soldater att förnyas och deras första tillstånd i staten kommer att återvända . Om han ser att han är fäst vid en vägg, är han för att hedra att den tas bort så mycket som han kan fästa den på den, och det sägs : Det är snarare relaterat till en tunn man . Om han höjer en mur och slänger den, kommer han att släppa en man från sitt försörjningsområde, eller han kommer att förstöras eller dödas, och om han slår på muren, kommer dess ägare att dö i nöd . Man sa : Muren är en man med dominerande auktoritet . Och stadsmuren plundrar män, en mäktig härskare eller en mäktig härskare som behöll sina pengar. Om han studsar från en vägg eller förlitar sig på en pinne, förvandlas han från en troende man till en hycklare, eller så lämnar han råd från en troende med råd från en hycklare . Och den som ser på en vägg och ser sitt exempel i den, han kommer att dö . Och den som faller från en mur har fallit ur sitt tillstånd eller av hopp . Och den som ser det som om han sitter på en vägg med ett guldarmband i handen, han kommer att uppnå höghet eller ära, rikedom och ära . Att se en mur i en dröm indikerar kunskap och vägledning, att se de onda, dom eller uppdelning mellan vänner . Och den som såg muren föll in i huset, husets ägare blev sjuk . Och om muren faller utanför huset är det hans död . Och om han reste, kom han från sin resa . Och den som ser en mur som har förnyats på plats, den är genom äktenskap . Den som bygger en leravägg kommer att göra en rättfärdig handling, och byggnaden kommer inte att prisas av lön och gips . Om väggen delas på plats är det en ökning av fängelset där ….

I paradiset, dess skattkammare, dess torg, dess palats, dess floder och dess frukter, berättade Al-Walid bin Ahmed predikanten, han sa Ibn Abi Hatim berättade för oss, han sa Muhammad bin Yahya al-Wasiti berättade för oss, han sa Muhammad bin al-Hussein al-Barjalani berättade för oss, han sa att Bishr bin Omar al-Zahrani Abu Muhammad berättade för oss, han sa att Hammad bin Zaid sa till oss, på myndighet av Hisham Bin Hassan, på myndighet av Hafsa bint Rashid, sade : Marwan al-Mahlami var vår granne, och han var ett flitigt monster, så han dog, så jag hittade honom som en väldigt stark man, så jag såg honom när han såg den sovande, så jag sa, Abu Abdullah, vad gjorde din Herre till dig? Han förde mig till himlen. Hon sa : Jag sa, vad då? Sa han och höjde sig sedan till högerhänder, hon sa : Jag sa, vad då? Han sa, då tog du upp det till de nära, jag sa: Vem har du sett från dina bröder? Han sa: Jag såg Al-Hassan, Ibn Sirin och Maimouna . Hammad sa, Hisham bin Hassan sa, Umm Abdullah talade till mig, och det var valet av kvinnorna i Basra. Hon sa att jag såg i sömnen som om jag gick in i ett bra hus, sedan gick jag in i en trädgård och jag såg av dess godhet vad Gud ville, så om jag är en man som lutar sig på en säng av guld och runt den och är i deras räcker Al-Akarib, sa hon, ~Jag är förvånad över vad jag ser så bra som han kom, och han fick veta detta?~ Han sa detta, Marwan Al-Mahlami kom och satte sig på sin säng, sa hon, så jag vaknade från min sömn, så om Marwans begravning hade gått för mig den timmen . Abu Al-Hussein Abdel-Wahhab bin Jaafar Al-Midani berättade för oss i Damaskus, han sa Ali bin Ahmed Al-Bazar berättade för oss, han sa: Jag hörde Ibrahim bin Al-Sirri Al-Mughalis säga : Jag hörde min far säga : Jag var i min moské en dag ensam efter att vi bad på eftermiddagen, och jag hade lagt en kotte med vatten för att kyla den till min frukost i nischen i moskén. Så mina ögon somnade, och jag såg som om en grupp poppel al-Ain hade kommit in i moskén och klappade i händerna, så jag sa till en av dem : Vem är du? Hon sa till Thabit al-Banani, så jag sa till den andra : Och du? Hon sa till Abd al-Rahman bin Zaid, och jag sa till den andra : Och du sa till tröskeln, och jag sa till den andra : Och du? Hon sa till Farqad, tills du stannade kvar, så jag sa : Vem är du för? Och hon sa till de som inte svalnar vattnet för att bryta fastan . Så jag sa till henne, om jag var ärlig, lämna konen, och konen vändes och föll från alkoven, och jag märkte från min dröm att bryta konen ….

…Och om han var i ett plagg eller i ett kärl, gick han ut på grund av en kvinna ….

…Och den som ser att han har fastat i två månader i följd för att förlora, då kommer han att omvända sig från sin synd ….