…Luft : kanske anges av hans namn . Den som ser sig själv i honom stå, sitta eller söka, då är han på sin religiösa infall eller i bedrägeri i sin värld och sin anda att vandra i vilken hans arbete i luften eller i ett tillstånd av vakenhet och hans hoppas, om han är i sin kätteri, då är han hans kätteri, och om han är en otrogen myndighet, då kommer hans skuld att bli fördärvad med honom, annars fruktar han för sin själ med honom, och om han är i havsfartyget , han är rädd för skador . Och om han var på resa blev han rädd . Och om han är sjuk, leder han fördärvet, och om han faller från sin plats kommer han att skadas i sitt tillstånd och hamna i hans gärningar, för Gud den Allsmäktige säger : ” Eller vinden blåser på en krossande plats. ” Om han dör i sitt missfall är detta det högsta uppnåendet av målet som bevisas av den som dör, kätteri eller Kill eller så . Och när det gäller luften att bygga en struktur eller slå en planka i den eller installera ett djur eller ett hjul i den, och om en sjuk person dog eller med honom dog en patient, och det är hans kista och grav , om det var grönt, var han martyr, och om han såg det som en härskare eller härskare, är han isolerad från sitt arbete Eller förlorade han sin makt genom död eller liv, och om han såg att den som hade ett äktenskapskontrakt eller byggt sin familj, då luras han med henne och utan säkerhet från henne, och om han ser att vem som är i havet, är hans skepp skadat, eller hans fiende fångas, eller någon övervakar fördärvet. De två sakerna . Detta kan tyda på en korrupt handling som han gjorde utan kunskap eller Sunnah, om han inte byggde den på en stiftelse, inte heller byggde hans partytält eller hans pension på ett beslut . När det gäller att flyga i luften indikerar det resor i havet eller på land . Om det var med en vinge, är det starkare för dess ägare, och det är säkert för honom och mer uppenbart, då kan hans vinge vara pengar som han tar upp, en härskare som färdas i sina armar och under hans vinge . Detsamma gäller att simma i luften, och det kan också indikera om det är utan en vinge, att lura vad som kommer in i det i termer av jihad, beräkning eller resa annat än tidpunkten för resan, på land eller till havs och den som ser att han flyger avslappnat på himlen, han reste långt borta eller fick ära . När det gäller hoppet indikerar det överföringen från vad som finns i den till andra, antingen från marknad till annan, från hus till lokalitet eller från arbete till andra, beroende på omfattningen av de två platserna. Om han hoppar från moské till marknad kommer han att föredra världen framöver och om det är från marknad till marknad En moské, i motsats till det, och att flyga i luften kan stiga till dem som förökar ambitioner och förhoppningar och blir ett rör . Från plats till plats, förvandlad från stat till stat . Det avlägsna hoppet är en lång resa, så om hans hopp beror på en pinne, litar han på en stark man . När det gäller luftens färger, om sökandens ögon blev svarta tills han inte såg himlen, om hans syn var den mörkaste mellan honom och huvudet ovanför honom, då om han inte tilldelade honom till ett huvud, hans ögon var förblindade och hans blick blockerades av vägledningens ljus, och om visionen var av världen och de grät i en dröm eller grät eller de bönfaller, med intensitet nedåt på dem lika mycket som mörker, antingen lidande eller dysterhet eller barrness and barrenness . Den Detsamma gäller rodnad och araberna säga det år då torkan : en dammig år för dammet att stiga till mig från svårighetsgraden av torka, så luften är i ögonen på de hungriga, och han föreställer sig att det finns rök i det, så hur om den som mörknar luften från den är rök, då är det en plåga från kargenskap eller något annat, och när det gäller dimma är det förvirring och uppror Människor överväldigas av förvirring ….

Myror i en dröm är svaga människor, bekymmersamma och korsas av soldater och familj . Och den som såg myrorna på sin säng, många av hans barn . Och den som ser det flyga och där är sjuk, han kommer att dö eller resa . Det indikerar fertilitet och försörjning eftersom det bara kan vara på en plats där det finns försörjning . Och om patienten ser att myrorna springer genom hans kropp kommer han att dö . Och den som ser myror komma ur sin grop, de kommer att få dem . Och den som ser myror komma ut ur ett hus, hans familj säger om döden . Om myrorna har en vinge, indikerar de förstörelsen av många soldater . Och den som ser myror komma in i sitt hem med mat kommer att öka sitt hems bästa, och den som ser myror ta mat ut från sitt hem kommer att vara fattig . Och myrarnas utträde från näsan, örat eller andra organ medan de är glada, indikerar således searens död som martyr . Och den som såg att han hade dödat en myra, han begick en synd på grund av ett svagt folk . Och den som hör myrornas ord och är lämplig för emiratet, han kommer att få det, annars får han fertilitet och godhet . De stora myrorna av krigare dödar dem, de sjuka de dör och de som vill resa är trötta och förlorade ….

…Och den som ser att myror kommer ut ur munnen eller från näsan, han kommer att tolka hans förstörelse, och det sägs att myrans syn tolkas av tjuvar ….

…Och den som avger en vind : hon har en röst i en folkmassa eller som inte utför tvättning, han glider med ett ord, och den som spottar ett tal, och den som sticker ut kommer att befrukta ett barn ….

…Och den som ser att en son eller en dotter kom ut ur magen, då kommer detta från honom och hans hushåll kommer att segra ….

…Och den som ser att en kvinna kommer ut ur mjölken från hennes bröst och tar slut, då indikerar det godhet och ökad nåd ….

…Och det sades att om en kvinna såg att en fisk skulle komma ut ur slidan, skulle den tolkas av flickan ….

…Och det sades att den som såg att han kom ut ur inkräktarna följer sedan det godas och rättfärdighetens väg ….

…När det gäller myrorna, den som ser ett stort antal myror i sitt hus, så ökar antalet människor i huset och deras avkommor. Om det i hans vision finns bevis på pengar, så träffar han mycket pengar, och den som ser att en myror kommer ut från hans land eller från sitt hem, så kommer antalet av dem på plats att orsaka dem död eller allmän evakuering…

…Jaber al-Maghribi sa att visionen om många myror tolkas av den svaga fienden, och visionen för många myror i hans hus utan att utfärda vad som skadar avkomman, och hans avgång från huset leder till brist på avkomma ….

…Byn : det välkända betecknar sig själv och dess folk och vad som kommer från det och är känt av det, för platsen indikerar sitt folk, som den Allsmäktige sa : ” Fråga byn ”, vilket betyder sitt folk . Kanske indikerade byn bostad för orättvisa, kätterier, korruption, avvikelse från gruppen och avvikelse från Medinas befolknings åsikter, och det är därför Gud den Allsmäktige utsåg förtryckarnas roll i sin bok i byarna . Det kan hänvisa till myrornas hus och myrornas hus till byn, för araberna kallar det en by . Den som förstör en by eller förstör den, eller ser den förstörd och de som finns i den är borta, eller en ström är borta i den eller bränd med eld, och om det är känt, driver myndigheten över det, och detta kan indikera gräshoppor , vildmark, kvistar och ålder . Och fyll i myrstolen på taket på huset, liksom i upp och ner som gjorde det med alkov av myror eller ormar, med undantag för byarna i orättvisa och aggressioner, och på en kyrka eller hus känt för omoral, och den som ser att han har gått in i en befäst by, han dödar eller kämpar för att Gud den Allsmäktige säger : ”De slåss inte med er alla utom i befästa byar . ~ Och det sägs att den som såg att han passerade från land till by, då skulle han välja en ödmjuk fråga framför en fin sak, eller så har han gjort en god gärning som han tycker är bra, eller så har han gjort gott som han tycker är ond, då återvänder han från det, och inte med påstående, och om han ser att han gick in i en by, så följer det Sultan, om han avgår från en by, kommer han att fly från svårigheter och vila, för Gud den Allsmäktige säger : ” För oss ut ur den här byns förtryckare av sitt folk .” Om han ser att en välmående by har förstörts och gårdar är lediga, är det en vildled eller olycka för dess ägare . Och om han ser det fullt, då är han godheten hos religionens herrar ….

…Och den som tror att vissa saker har kommit ut från den avlidne, såsom urin, avföring, pus, blod, sputum, sputum och liknande, då är det på två sätt. Det sades att det inte tolkades för att det inte kunde utfärdas från det, och det sägs att allt detta tolkas utifrån ovanstående och kommer på dess klackar, och det kan vara i ett slag. Annat än det som uttryckarna ser starkt om innebörden, och andra har sagt något annat, och det är avancerat att om han ser något som inte kan hända den avlidne från det, uttrycks det genom analogi, toxicitet, konsekvens och så vidare ….

…Och den som ser att han har gått ut från havet, han kommer att drabbas av gott från sultanen, och oro och nöd kommer att tas bort från honom ….

…Och den som ser en myra ta bort något från sitt hus, det finns inget gott i det, och om det överförs till hans hus, så skiljer det sig från det ….

…Spear Att se spjut i en dröm betecknar krig, stridigheter och tvister, och betecknar stickande symtom och olaglig vinst . Och searens seger över sina motståndare . Och spjutet motsvarar kungen i statens kapacitet . Och spjut betecknar reformatorn för hycklarna och varpens folk . Och spjutarna inser de stora uppgifterna och de stora byten . Och spjutet i en dröm är en pinne från lutan, en kanal från en kanyl och en rad av fel . Och spjutet är en kvinna eller en pojke eller ett intyg om sanning eller resa . Den som ser att han har ett spjut i handen, han kommer att föda en ung pojke . Om spjutet var i Sinan, skulle hans son vara vårdnadshavare för folket . Spjutbrott är ett fel hos pojken . Och varje fraktur är inte tillräckligt bra för det . Och den som ser ett spjut i sin hand medan han rider, han är en kraft av höjd och härlighet . Om spjutet tillskrevs sultanen och sedan bröts, inträffar en olycka inom hans myndighet . Och om det tillskrivs en bror, är det en olycka i honom, det vill säga om den bryter och kastar den och inte kan repareras . Och förlusten av tanden är hans brors eller sons död, och Mazraq också . Och spjutet är en bror eller ägare som försvarar sin ägare . Och den som ser ett spjut i sin hand medan han driver det genom marknaden, han kommer att få en manlig son, och om han lägger den bakom sin dörr eller täcker den för hand, föder hans hustru en piga . Och spjutet utan järn är en dotter till den gravida kvinnan, och den flickan hade döttrar efter antalet knutar på spjutet om seraren räknade henne . Och den som ser en sultan ger honom ett spjut, han antar ett mandat . Och om spjutet var en flagga hade staten ett rykte . Och den som ser en person sticka honom med ett spjut, han skadar honom med tungan och sticker hans ära . Och om en kung ser att hans spjut har gått för långt, förmörkar han sin hjord . Och den som såg att han blev knivhöjd med ett spjut och blod strömmade från honom, han kommer att belönas för vad han slog från anfallaren . Och det sades : Hans kropp är frisk och hans pengar är riklig . Om han var frånvarande skulle han återvända säkert till sin familj . Och den som tror att han är sårad av ett spjut och såren blir allvarligare, då slår den sårade från den sårade förbjudna pengar, så om spjutet skärs med ett kött eller ett organ, och detta blir i händerna på förövaren, sedan slår han från den skadade personen något som är klanderligt i skuld . Och den som ser att han har kämpat mot fienderna med sitt spjut, han kommer att få olagliga pengar ….

…Löss är i en dröm en värld med pengar, och om lössen var i den nya skjortan var det förnyelsen av mandatet . Om tröjan är sliten är det en skuld att frukta . Och lössen på marken är svaga människor, och om de klämmer dem, sticker de svaga . Och den som ser en lus flyga från hans bröstkorg, då har hans anställde eller hans pojke eller hans son flytt från den . Och löss har soldater och fiender, och ministrar är chakrianer, och polisen har assistenter, forskare har studenter och sjuka människor har en lång sjukdom . Om han såg att han kastade en levande lus, skulle han göra något i strid med Sunnah . Många löss är en plåga, och folket är barn och ett oseriöst folk som misshandlas, eller så är det bra, nåd, välsignelse och frälsning från sorger och bekymmer . Om han såg många löss är det ett bevis på en lång sjukdom, förlust och fattigdom, och Faraj, som drabbats av sin nöd och frälsning från sin nöd, dödade henne . Och den som fångar löss från sina kläder ljuger för honom en obscen lögn . Från en lössnyp kastar svaga människor ord åt dem ….

…Indikerar i en dröm hans livslängd utan hans motsvarigheter i åldern . Om han ser att alla tänderna har fallit ut, kommer han att leva ett långt liv . Och om han ser att alla hans tänder har fallit ut och han inte längre ser dem, kommer hans hus att dö före honom eller bli sjuk . Och den som ser att hans övre tänder har fallit i hans hand, så är det pengar som blir hans, och om de faller i hans knä, då är han en manlig pojke, och om de faller till marken, är det en olycka av död . Och den som ser att hans undre tänder har fallit ut, han kommer att drabbas av smärta och smärta, illusion och ångest . Och den som är skyldig en skuld om tänderna faller ut i en dröm, det indikerar att han fullgör sin skuld . Och om han ser att en av hans tänder har fallit ut, kommer han att betala av alla sina skulder på en gång . Och om alla tänder faller ut, kommer alla i huset och hans vänner att förgås . Och den som ser att hans tänder faller ut medan han tar dem i handen, detta indikerar barns död . Och det sades : Den som såg tänderna falla ut visade skada på några av sina vänner . Om han ser att hans vik har fallit, gynnar han en son eller en bror eller en syster . Och förlusten av en enda tand om den inte behandlades och han tog den i handen, och om han var gravid, kom en son till honom, annars skulle han vara till förmån för en bror eller släkting som hade klippt den . Och det sades : tändernas fall indikerar ett hinder som hindrar honom från vad han vill . Det sades : Det är bevis på skuldeliminering . Och om han tog det som föll från tänderna, kanske han hade talat ett misstag och ångrat det och hållit det hemligt . Och kanske indikerade förlusten av tänder för jihadisternas mästare på nödvändigheten av intet . Och den som ser att hans tänder har fallit ut och han inte kan äta, han kommer att sakna ….

…Och den som ser att han sticker en kvinna med sitt spjut, han är fri med henne i korruption ….

…Predikanten Abu Saeed sa att många myror tolkar sultanens armé ….

…Och den som ser myror i något av maten, det tolkas av höjden eller hyckleriet av den saken ….

…Den som ser myror komma in i sitt hus, han ska skydda sig mot dem ….

…Och den som ser en myra som lämnar sitt hus medan den flyger i luften, det tolkas av resan från hans familj, och deras sällskap och deras antal kan vara säkra på resan, och deras löften är omedvetna ….

…Och den som såg att hans minne blev en lättnad, han var arbetsoförmögen efter styrka . Om han ser sin fru som en man som en man, om hon har en son eller i livmodern, når han och råder över sin familj . Och om hon inte har ett barn eller ett barn i livmodern, kommer hon aldrig att föda ett barn . Och om jag föddes dog pojken innan han blev puberteten . Kanske avviker tolkningen från den till dess värden eller dess ägare . Så han har ett omnämnande i folket och en ära lika mycket som dhikr ….

…Den som ser att han gräver ett hål för att möta någon eller en brunn, då bedrar han och vänder sig mot honom när han går bland folket från ordspråket: Som grävde för sin troende bror en källa som Gud har kastat i den ….

…Och det sägs att den som såg att han kastade damm från honom, han skulle spendera sina pengar ….

…Och om hon ser att bröd kom ut ur henne, så indikerar det fattigdom, konkurs och behov, och vad hon än ser i hennes vagina från ett sken eller zin, så är det hennes återkomst ….

…Ibn Sirin sa: Den som såg att han hade försvunnit på en plats som krävde hans plats, då var han befriad från nöd och nöd ….

…Den som såg att han gick ut med folket till en säsong av säsonger, då är det utgången för dem som är i nöd, även om de är i krig och ångest, Gud avslöjade det om dem, och det sägs att det finns frälsning från fångenskap eller fängelse, eller det sägs att det finns glädje och glädje, och det kan indikera säsongens tröst och säkerhet. Och rening, fest, erövringen, den berömda materien och resan ….

Och den som ser att hans finger är svag och smärtsam, då hamnar han i sin bön ….

Jaafar al-Sadiq sa att myrarnas vision tolkas på fyra aspekter av hushållet, släktingar, grupp och pengar ….