…Och den som ser att han gav pemphigus till någon, det indikerar att förmånen kommer att uppnås ….

…Och den som såg att han gav något av det till någon, då anger han eftergifterna på den platsen det året och andra anger en försörjningsbegäran ….

…Och den som såg att han menstruerade, vare sig han var en man eller en kvinna, och han gjorde ghusl efter menstruationen och tog på sig kläderna, då indikerar detta framgången för hans religion och världsliga liv ….

…Och Ibn Sirin kom och en man sa : Jag såg som om ett djur hade talat till mig . Han sa till honom : Du är död . Den Allsmäktige sa : ” Och när ordet föll på dem, drog vi dem ut till dem med en vandring från marken för att tala till dem .” Så mannen dog från den dagen ….

…Visioner av några av följeslagarna : Kanske en av de mest framträdande visionerna av visionen för den stora följeslagaren Abdullah bin Zaid Al – Ansari och legitimiteten för bön och detaljer i denna vision i följande berättelse : ( b – 1) Mohammed bin Abdullah bin Zaid från sin far sa : Allahs budbärare, var med honom, de får trumpet och beordrade Bnaqos som han huggade , Varta Abdullah bin Zaid sa i en dröm : Jag såg en man som bar den Thawbaan Akhaddran en klocka , jag sa till honom : O Säljer Abdullah klocka? Han sa : Vad gör du med det? Jag sa : Ring honom till bön . Han sa : Ska jag inte visa dig bättre än så? Jag sa : Vad är det? Han sa : säger : Allahu Akbar Allahu Akbar Allahu Akbar Allahu Akbar . Jag vittnar om att det inte finns någon gud utom Gud . Jag vittnar om att Muhammad är Guds budbärare Jag vittnar om att Muhammed är Guds budbärare . Kom och be . Kom och be . Bo på bonden . Gud är stor , Gud är stor , det finns ingen gud utom Gud . Han sa : gick ut Abdullah bin Zaid tills han kom till Allahs budbärare, fred vare med honom och berättade för honom vad han såg »Han sa : O Allahs budbärare, jag såg en man som bar den Thawbaan Okhaddran en klocka . . . Berätta för honom nyheterna . Guds budbärare, må Guds böner och fred vara över honom, sade: ” Din vän såg hans syner , så han gick ut med Bilal till moskén och kastade den till honom och kallade Bilal , för han . Han gjorde en röst från dig. ”(1) Vad menas med en röst från dig är : starkare och mer förmåga än du att rösta , och pandaen är efter att omröstningen har gått , och jag föredrar det . För att gå tillbaka till historien . . Abdullah bin Zaid sa, så jag gick ut med Bilal till moskén och fick mig att kasta den för honom medan han efterlyste det . Han sa : hörde Omar ibn al – Khattab ljud , gick ut, han sa : O Allahs budbärare, och Allah har jag sett som den han såg . Den Hemligheten med denna följeslagare mycket av vad han sade i att : Ahmed Gud ära och härlighet Beröm programvaran så mycket som det kom till mig med al – Bashir Guds Vokrm honom att jag har glada budskap i nätter och för dem ytterligare tre gjorde mig tillmötesgående kom ( b – 2 ) liksom exempel visions följeslagare vad som kom från Abdullah ibn Umar, må Allah vara nöjd med honom : mannen i profetens liv är fred över honom om han såg en vision Oqsa budbäraren av Allah, fred vare med honom, sa : Jag var en pojke, en ung Azba – och ensam från hade inte ett par sägs Honom : celibat och singlar fredag – sa han . . Jag sov i den moskén vid tidpunkten för budbärare Allah veta honom och jag såg i sömnen ka n kungar Okhaddana De gick mig till elden , om landet Kti bra och om du har två horn Kqrna väl och innebörden av detta : århundraden brunnaspekterna som bygger på stenarna på galgen och att rullen är fäst vid den , och vanligtvis har varje brunn två horn , och vi går tillbaka till hadithen. Ibn Umar sa : Och om den har två horn som brunnens två, och om det finns människor i den som jag känner till, har jag sagt : Jag söker tillflykt hos Gud från elden , jag söker tillflykt hos Gud från elden , Jag söker tillflykt till Gud från elden . Han sa : Då mötte en kung dem, så han sa till mig : Du härjade inte så att det inte finns någon rädsla för dig eller skada . Hennes berättelse om Hafsa . Vqstha Allahs budbärare, fred vare med honom sade profeten, fred vare med honom : Ja Man Abdullah om han bad natten . Salem sade : Abdullah sedan inte sova på natten utom en liten ( överenskommits , och ordet för fred ). I den romanen Bukhari : sa : Jag sade till mig själv : Om du bra att se vad jag såg som dessa , när han hukade natten sa jag : Åh Gud, om du vet i god syn Varney . . . Överens prata och ord ångan . (2) Dessa korta exempel på några av de visioner budbärare Allah och bästa av skapelsen efter honom och de är följeslagare E och offentligt efter denna korta presentation , vänder vi oss till de delar av visioner som vi kommer att tala om i nästa del av denna bok . _______________________________________________________ (1 ) Berättat av Ibn Majah i sin Sunan i Mobile Book , och det ordet , att dörren för starten av Mobile – op – och Tirmidhi återberättade i boken bön dörr det som kom att starta Mobile – op Abu Dawood i bönboksdörr : Hur mobil – Tidigare referens – och det ingick av Ahmad i början av Musnad al-Madani, må Gud vara nöjd med dem, hadith av Abdullah bin Zaid, må Gud vara nöjd med honom, och det inkluderad av al-Darami i böneboken, kapitel om att börja kallelsen till bön – tidigare referens -. (2) Se Fath Al-Bari (12/418) – tidigare referens – och Al-Nawawi Ali Sharh Sahih Muslim (38/16) – tidigare referens ** Citerad från Dr Fahd Al-Osaimi…

…F : Är det möjligt att se Budbäraren, må Gud välsigna honom och ge honom frid? Hade den som såg Budbäraren, må Guds böner och fred över honom, på någon sida, ha sett det som i sanningen? Ja , och kanske de viktigaste exemplen på god syn, visionen om profetens fred vare med honom styrdes av Imam Bukhari och muslimska ord från Hadeeth i Abu Hurayrah sa : Allahs budbärare var med honom : ~ från Rani i en dröm har Rani, djävulen är inte för mig ~(1). I sin roman, ~ från Rani i en dröm Vsarani vaken eller om Rani vaksamhet är inte till djävulen mig . I den romanen, sade han frid vare med honom :~ från Rani var yttrandet från höger , ~ Ibn Sirin sade : Om Rah i hans avbild (2 ). Det faktum att forskare har skiljt sig åt i betydelsen av fred : från Rani i en dröm såg hon mig … ~ Ibn Albaqlani sa : betyder att hans syn är korrekt inte Bodgat eller liknar den djävulen , och stöds säger romanen ~ var yttrandet från höger ~ suck vision är korrekt , och det var Ibn Sirin om nedskärning av en man som han såg profeten frid vare med honom, sade : rad mig att jag såg Om han beskrev ett attribut som han visste inte, sade han : Du såg honom inte . Ibn Hajar sa och hans transmissionskedja är äkta (3). Andra sa : men modernt fenomen innebar att han hade sett det fångar gör inget emot att förhindra det . Andra sa : sannolikt att säga fred vara med honom : ~ förlorade Rani eller rätt såg djävulen är i bilden ~ ska göras om den beskrivningens uppfattning kände honom i sitt liv, bakom tvisten var en visionstolkning av Araaa faktum , och det är sant att han ser ett faktum, oavsett om det var på hans kända eller andra kapacitet . Vissa forskare säger : pekas Nabih Gud Allsmäktig att folk ser honom korrigera all uppriktighet och förhindra djävulen föreställa sig i skapad så att ligga på tungan i sömnen som brott mot Gud vanan av profeterna frid över dem ett mirakel , och som omöjligt att den djävulen trott i sin bild i vaksamhet , om undertecknat misstänks sanningen med lögn och inte Aathag vad han förde rädsla för denna uppfattning Vhamaha Allah från Satan och Nzgh och Osuste och recitera och Kedah (4), sade Imam Ibn Hajar : det verkar för mig att vad som menas med Rani i en dröm något recept var Felictbhr och visste att han hade sett uppenbarelsens sanning som är från Gud, inte det fel som är drömmen, djävulen är inte för mig (5) ~ Men meningen av ~ till som om Rani i vaksamhet ~ är föremål för orden : en av dem : att det som menas med folket på hans tid och betyder att Rah sover och inte har migrerat hjälper honom den Allsmäktige Gud för migration och ser sedan aposteln synligt den andra frågan : han ser th e ratificering av denna vision vaksamhet i Livet ; för han ser i världen efter livet hela nationen från Rah i världen och har inte sett . III : han ser i den här synen av sin egen i närheten av den och få Chweath och så ________________________________ (1 ) Berättad av Bukhari Som i öppningsdörren ( 12/383 ) såg profeten fred vara över honom i en dröm , och som en muslim i nukleära (15 /24 ). (2 ) Berättat av Bukhari som i öppningen (12 /383 ) dörr sågen den profeten fred vare honom i en dröm , och som en muslim i nukleära (15 /26 ). (3 ) Se : Ibn Hajar – op (4) Ibn Hajar – op – (12/389) och kärnkraftsreferens – (15/25). (5) Ibn Hajar – Tidigare referens – (12/389). ** Citerat av Dr Fahd Al-Osaimi…

…Gör det min färdighet att tolka familjens visioner och drömmar mig representativ? Det finns en man eller kvinna som läser i vetenskapen om tolkning av visioner och drömmar, och hans kärlek till denna vetenskap utvecklas för att försöka tolka sina drömmar, och detta kan utvecklas för tolkning för dem omkring honom, särskilt för de nära honom, och han kan lyckas tolka några eller många av dem enligt sin uppfinningsrikedom, besittning och kultur . En tjej kan lyckas när hon hör flera visioner från sin mamma och där symbolen för regn upprepas, och detta är till exempel, men inte begränsat till, att veta vad som är korrekt för att bestämma dess betydelse för att se sin mor i synnerhet, och detta är möjligt, men min fråga är : Kommer hon att lyckas när hon sitter framför många kvinnor och kan Vet hon inte dem om de vet innebörden av själva symbolen och förväntar sig att den får sin lämpliga betydelse för alla som frågar henne? En av dem kan lyckas uttrycka att se sin kollega en gång analogt, till exempel, om uttrycket för en vision genom vilken någon skicklig inom denna teknik, men han kommer inte att kunna uttrycka liknande visioner till andra än sin vän. På grund av skillnaden mellan hans vän och andra frågare, och det här är mycket likt någon som ger sin son medicin för att lindra värmen, men han kan inte och kan till och med betraktas som en förövare om han delade ut ett annat läkemedel till honom i en annan sjukdom, frågan är mycket allvarlig, eftersom visionerna inte mäts mot varandra i uttryck och här Svårighet; Därför ligger kriteriet inte i uppfinningsrikedom av så och så, hans framgång i tolkning är inte bara för hans familj och hans familj, men standarden är bredare och mer omfattande än detta, och så sa jag vad jag sa tidigare. Den som vill bli en framgångsrik uttryckare, han måste öva och detta är uttrycket för visioner för många prover utan djup kunskap om dem, och visionens rytm enligt rätt avsedd betydelse, detaljerad enligt storleken på dess ägare . En människas framgång med att uttrycka sina kollegers visioner och en människas framgång med att uttrycka sin familjs visioner räcker inte för att ge honom titeln [ uttrycksfull ] och vad som presenteras då och då om detta ämne berättelser för vissa i deras framgång i uttryck för visioner eller drömmar om familj eller vänner faller under detta avsnitt, var uppmärksam. För den skillnaden…

Med mig, om du drömde om att se tarmar, indikerar detta att en dödlig katastrof är på väg att drabba dig och kommer att försvinna, denna katastrof med en vän . Om du ser dina tarmar betyder det att tragiska situationer omger dig och att en onormal sjukdom kommer att påverka dig genom dina dagliga kontakter med andra som hotar dig . Det betyder också potentiell förlust med mycket sorg . Om du drömmer om att du lägger på det på något och det förvandlas till en värmeelement och temperaturen börjar stiga och gör dig väldigt orolig, be andra att hjälpa dig och de vägrar, detta förutsäger en oväntad katastrof, och det är troligt att det kommer i form av en hopplös sjukdom eller elände och du kommer att klandras inför de som tidigare var dina vänner . Du kan hitta problem med att extrahera dig själv från ett hjälpsamt problem ….

…Datum : Det berättades att Umar såg det som om han hade ätit dadlar, och han nämnde att till Guds budbärare, må Gud välsigna honom och ge honom frid och sa : Det är troens sötma . Och typer av datum är många, och datum för dem som ser det indikerar regn . Och för dem som äter det, kommer det att göras en ren allmän försörjning för honom, och det sägs att det indikerar läsning av Koranen, och det sägs att datum indikerar sparade pengar . Visionen med hänsynslös ätning är för dimmierna . Och det sades att den som såg det som om han åt goda datum, han hör ett bra och användbart ord . Och den som ser det som om han begraver datum, han lagrar pengar eller får pengar från några av kassorna . Och den som ser som om han skär ett datum och urskiljer dess avsikter från det, då kommer han att få en son, för Gud den Allsmäktige säger : ” Gud skapar verkligen kärlek och frön . ” Visionen att äta datum med tjära är ett bevis på en kvinnas hemliga skilsmässa . När det gäller att se spridningen av datum är det en resekonst . Och datumagenten, Ghanima . Och den som ser som om han kommer från en palm i sina egna dagar, han kommer att gifta sig med en vördnadsvärd, rik och välsignad kvinna . Och det sades att han träffar pengar från ett ädelt folk utan att bli trött eller från sina gods, och det sägs att han träffar en användbar kunskap som han arbetar med . Om det är för sent, hör han en flagga och arbetar inte med den . Om han såg som om han hade plockat en palm med svarta druvor, födde hans fru en son till en svart ägare . Om han såg som om han hade skördat från en torr och våt handflata, lär han sig av en omoralisk man en vetenskap som kommer att gynna honom . Och om drömmaren var bedrövad, skulle han få lättnad, för vad den Allsmäktige sa i berättelsen om Maria : ~ Och jag kommer att håna dig med en palmstam .~ Det sägs att datum spridda dirhams inte finns kvar . Och den som ser att datum skördas för honom, då skördas pengar för honom från män med faror . Det berättades att en man kom till Ibn Sirin och sa : Jag såg som om jag hittade fyrtio datum, och hon sa : Du slog fyrtio pinnar . Sedan såg han honom ett tag senare och sa : Jag såg som om jag hade hittat fyrtio datum vid dörren till sultanen . Han sa : Det påverkar fyrtio tusen dirham . Mannen sa : Jag korsade mina visioner den här gången till skillnad från vad jag gjorde första gången . Han sa : Eftersom du berättade för dig din vision första gången, och träden torkade upp, och du lyckades året, och den här gången kom du till mig med liv i träden . Frågan var båda gånger vad han korsade . Och Guds budbärare, må Gud välsigna honom och ge honom frid, sa : Jag såg som om en man kom till mig och matade mig en bit dadlar, så jag blev utländsk, och om en kärna kom ut, stavade jag ut den . Sedan gav jag mig en andra bit, och om en kärna blåste jag den . Sedan gav jag mig ett tredje toppmöte, och om en kärna Vlvztha . Abu Bakr sa : Låt mig, o Guds budbärare, korsa den . Han sa : korsa den . Han sa : Ett företag skickas, och de vinner och hälsar och smittar en man . Sedan sändes ett sällskap, och han sa tre gånger, och han, må Guds böner och fred vara över honom, sade : Likaså sa kungen . Anas bin Malik såg i en dröm som om Ibn Omar åt en hemlighet, så han skrev till honom att jag såg dig äta i hemlighet, och det är troens sötma . Och det sägs att en naken man såg korgar med korgar falla från svinens magar, när han pressade dem och bar dem till sitt hem . Så han frågade den som uttryckte det, och han korsade det med bytet på de otrognas pengar. Snart kom romarna ut och segern var för muslimerna, och det han passerade kom till honom . Ibn Sirin frågades om en kvinna som såg som om hon suger ett datum och ger det till sin granne och suger det, så han sa : Den här kvinnan delar en god tjänst med honom, så hon tvättar hans plagg . Och Ibn Sirin kom till en man och sa : Jag såg som om jag hade ett vattenfall i min hand och hade dadlar i det, och mitt huvud och ansikte var nedsänkt i det, och jag åt det och sa : Hur surt det är . Ibn Sirin sa att du är en man som har gett dig intäkter till höger och vänster, och du bryr dig inte om säkerheten för förbjudna. Säkerhet var tillåten, men jag vet att det är förbjudet . Det var så . Om en kvinna ser att hon äter dadlar med tjära tar hon sin mans arv och hon skiljs från honom ….

…Och den som ser att han vill be och inte kan, det finns inget gott i det ….

…Det sägs att visionen om att döda för en som vill utföra Hajj indikerar att han har nått och uppnått den, och om visionären är sjuk kommer han att botas ….

…Och den som tror att han vill baka något men inte baka, det är inte Mahmoud och Gud vet bäst ….

…Den som tror att han vill öka dörren till sitt hus och inte stänga, då avstår han från något som han inte kan göra ….

…Visionen om al-Tafil bin Sukhbara, på myndighet av Tufail bin Sukhbara, min bror Aisha, till hennes mor, att han såg i den att sovaren såg det som om han hade gått förbi judarna, så han sa : Vem är du? De sa : Vi, judarna, sa : Ni är folket, hade det inte varit för ni som hävdade att Uzayrah är Guds son. Då sa judarna : Och ni är folket, hade det inte varit att ni säger att Gud vill och Muhammad vill, då gick han förbi en kristen som sa : Vem är du? De sa : Vi är kristna, sa : Det är ni människorna att inte ni säger Kristus, Guds Son sa : Och att ni är folket att inte säga Gud välsigna och välsigna Muhammed blev sällan berättade för dem om berättelsen då kom Profeten med fred och berättade för honom, sade han : (Har du fått veta det om någon ) ? Han sa : Ja, när de bad sina predikningar, berömde han Gud och berömde honom. Sedan sa han : ( Om ett barn såg en vision, sa han det till den som berättade om dig, och du brukade säga ett ord som hindrade mig från blyg från dig att han förbjöd dig det. Han sa : Säg inte vad Gud vill och vad Muhammad vill

…Ibn Sirin sa : Den som ser Gud den Allsmäktige medan han pratar med honom indikerar att denna tjänare kommer att vara kär Gud, för Gud den Allsmäktige sa: ~Och vi närmade oss honom och räddade .~ Den som ser att Gud talade till honom bakom en slöja indikerar ökningen av hans rikedom, nåd, styrka i sin religion och trofasthet . Och den som ser att Gud inte talade till honom bakom en slöja indikerar att talet föll på honom för religionens skull, för Gud den Allsmäktige sa: ” Och ingen människa skulle ha talat till Gud förutom genom uppenbarelse eller bakom slöjan . ”…

…Om han såg det som om han gick in i det från vilken dörr han ville, är de nöjda med honom, och om det är som om han gick in i det, uppnådde hon lycka och trygghet i dirhamerna, för Gud den Allsmäktige sa : ” Gå in dem i fred och säkerhet . ”…

…Jaafar al-Sadiq sa: Om hon ser en krona på huvudet, om hon inte har en man, kommer hon att gifta sig, och om hon har en man, kommer hon att segra framför många kvinnor, och om hon ser att den kronan togs från hennes huvud, då kommer hennes man att gifta sig med henne, och om kronan faller av hennes huvud, skiljer sig hennes man från henne ….

…Återförening i en dröm betecknar äktenskapet, så den som ser att han sitter med någon han älskar kommer att gifta sig, och på samma sätt om flickan ser att hon sitter med sin älskare kommer hon att gifta sig . Och den som ser att han ingår i samlingen och kan komma ut ur denna värld, hans sak kommer att minskas och hans tillstånd kommer att förändras . Den som ser att hans älskade har besökt honom, han får glädje och glädje ….

…Om du drömmer om att du rider på en mula betyder det att du är inblandad i saker som kommer att orsaka dig oro och ångest . Men om du når ditt mål utan svårigheter, kommer du att uppnå dina mål och vinna vad du strävar efter . Om en tjej drömmer om en vit mul, kommer hon att gifta sig med en rik främling eller en rik person, men hon kommer inte överens med honom . Om hon drömde om en mul som roddade i fältet betyder det att hon har många beundrare, men ingen av dem kommer att erbjuda henne att gifta sig . Om du drömmer om att en mula har sparkat dig, betyder det misslyckande i kärlek och äktenskap . Om du ser en död mul, betyder detta att annullera förlovningen och isolera dig från dina följeslagare ….

…Det är i en drömglädje och nöje . Den som ser att den är förseglad med rubiner, då har han en prydnad . Och om han såg att han tog safirklyfta och ville gifta sig, skulle han gifta sig med en vacker, vacker religionskvinna, för Gud den Allsmäktige sa : (Som om de är rubiner och koraller ). Och den som hittar en safirklyfta, det blir pengar från icke-araber . Och många rubiner för världen är en vetenskap, guvernören har en stat och köpmannen har en handel . Man sa : Sapphire är en tuff vän . Och vem som helst som har en krans av rubin och korall, detta värdesätts och förstärks av en kvinna . Kanske safir för de fattiga var mat för att komma till dem, och kanske var det Koranen, och den sjuka personen kunde ha rymt från elden, för eld fungerar inte i safir . Och den som ser en ruby ​​kryddnejlika i sin hand, en vacker, hårdhjärtad kvinna älskar det . Och den som i sin hand ser en lob som ser ut som en safir och inte en rubin, då hävdar han ära och inte en hedervärd ….

…Byxor är en främmande kvinna i en dröm, så den som har nya byxor kommer att gifta sig med en utländsk kvinna . Och det sades : De nya byxorna är kysk att bära . Och den som bär byxor utan skjorta, han fruktar fattigdom, eller så reser han till icke-araberna eftersom han är den som bär dem . Och det sades : Byxor i en dröm är bra för ägaren om han bär den . Och det sades : byxorna är en genomsnittlig kvinna eller en främmande slavflicka, och om han köper dem från någon annan än deras ägare, kommer han att gifta sig med en kvinna utan vårdnadshavare . Och den som såg att han fick byxor, hans styrka kommer att tas bort från honom . Det sades : Byxor i en dröm uppnår mandatet ….

…Det kändes, säger han, att det inte är någon makt utom Gud den Allsmäktige, han tolkade att han skaffade pengar och nåd och var i att hålla Gud och hans säkerhet, sade att vissa av korsningarna kan hitta ammunition eller skatt för att säga fred vara över honom : ~ Det finns ingen makt utom Guds skatt av paradisets skatter . ~…

…Och den som såg att det vissnade, det är världens bortgång ….

…Kameln : en kvinna, ett år, ett träd, ett skepp, en palm eller en knut av världens knutar . Den som äger det eller rider på det kommer att gifta sig om han är ensam, eller om han reser om han reser, eller annars äger han ett hus eller mark eller en vinst eller en samling . Mjölkningen av det utnyttjade det som krävdes av det och gynnades av vad som bevisades av det, såvida det inte sugs in i det, då skulle det uppnå förödmjukelse . När det gäller nomader, kramar, kupol och muhafas : alla dessa är kvinnor, för de är förblindade och installerade, och den som ser en okänd kamel ge mjölk i moskén, rehabiliteringen eller planteringarna, det är ett bördigt år, såvida inte människor är under belägring, rädsla, uppror eller kätteri, sedan avlägsnas detta på grund av instinkt, eftersom kamelmjölk är vanlig och Sunnah . Den arabiska kamel som tillskrivs en kvinna är den ärade arabiska kvinnan . Det sades att kamelkött tillagades som en tillåten näring, och det sades att det var uppfyllandet av ett löfte till den Allsmäktige : ~ All mat var en lösning för Israels barn förutom vad han förbjöd Israel att vara .~ Det sägs att det är morotkött . Och kamelen för den som åker på den är en rättfärdig kvinna . Och kamelens rivning reser i rättfärdighet . Och den hjälplösa resan där han är rädd för att skära vägen . Och det sades att beröra fraktionen och varje litet barn var ledsen och upptagen . Det berättades på Ibn Sirins auktoritet att han frågades om en man som såg en kamel och sa : Hon kommer att gifta sig . En annan frågade honom om en man som han såg som om han körde en kamel och han sa : En kvinnas rang och lydnad ….

…Höjd : Den som ser som om han verkligen vill segra över ett folk, då är han arrogant och sedan förödmjukad, för Gud den Allsmäktige säger : (Detta är det här nedan vi gör det för dem som inte vill ha överlägsenhet på jorden eller korruption, och följden är för de rättfärdiga ). Och om han ser som om han inte vill ha höjden, når han sin höjd och ondska ….