…Visioner av några av följeslagarna : Kanske en av de mest framträdande visionerna av visionen för den stora följeslagaren Abdullah bin Zaid Al – Ansari och legitimiteten för bön och detaljer i denna vision i följande berättelse : ( b – 1) Mohammed bin Abdullah bin Zaid från sin far sa : Allahs budbärare, var med honom, de får trumpet och beordrade Bnaqos som han huggade , Varta Abdullah bin Zaid sa i en dröm : Jag såg en man som bar den Thawbaan Akhaddran en klocka , jag sa till honom : O Säljer Abdullah klocka? Han sa : Vad gör du med det? Jag sa : Ring honom till bön . Han sa : Ska jag inte visa dig bättre än så? Jag sa : Vad är det? Han sa : säger : Allahu Akbar Allahu Akbar Allahu Akbar Allahu Akbar . Jag vittnar om att det inte finns någon gud utom Gud . Jag vittnar om att Muhammad är Guds budbärare Jag vittnar om att Muhammed är Guds budbärare . Kom och be . Kom och be . Bo på bonden . Gud är stor , Gud är stor , det finns ingen gud utom Gud . Han sa : gick ut Abdullah bin Zaid tills han kom till Allahs budbärare, fred vare med honom och berättade för honom vad han såg »Han sa : O Allahs budbärare, jag såg en man som bar den Thawbaan Okhaddran en klocka . . . Berätta för honom nyheterna . Guds budbärare, må Guds böner och fred vara över honom, sade: ” Din vän såg hans syner , så han gick ut med Bilal till moskén och kastade den till honom och kallade Bilal , för han . Han gjorde en röst från dig. ”(1) Vad menas med en röst från dig är : starkare och mer förmåga än du att rösta , och pandaen är efter att omröstningen har gått , och jag föredrar det . För atttillbaka till historien . . Abdullah bin Zaid sa, så jag gick ut med Bilal till moskén och fick mig att kasta den för honom medan han efterlyste det . Han sa : hörde Omar ibn al – Khattab ljud , gick ut, han sa : O Allahs budbärare, och Allah har jag sett som den han såg . Den Hemligheten med denna följeslagare mycket av vad han sade i att : Ahmed Gud ära och härlighet Beröm programvaran så mycket som det kom till mig med al – Bashir Guds Vokrm honom att jag har glada budskap i nätter och för dem ytterligare tre gjorde mig tillmötesgående kom ( b – 2 ) liksom exempel visions följeslagare vad som kom från Abdullah ibn Umar, må Allah vara nöjd med honom : mannen i profetens liv är fred över honom om han såg en vision Oqsa budbäraren av Allah, fred vare med honom, sa : Jag var en pojke, en ung Azba – och ensam från hade inte ett par sägs Honom : celibat och singlar fredag – sa han . . Jag sov i den moskén vid tidpunkten för budbärare Allah veta honom och jag såg i sömnen ka n kungar Okhaddana De gick mig till elden , om landet Kti bra och om du har två horn Kqrna väl och innebörden av detta : århundraden brunnaspekterna som bygger på stenarna på galgen och att rullen är fäst vid den , och vanligtvis har varje brunn två horn , och vi går tillbaka till hadithen. Ibn Umar sa : Och om den har två horn som brunnens två, och om det finns människor i den som jag känner till, har jag sagt : Jag söker tillflykt hos Gud från elden , jag söker tillflykt hos Gud från elden , Jag söker tillflykt till Gud från elden . Han sa : Då mötte en kung dem, så han sa till mig : Du härjade inte så att det inte finns någon rädsla för dig eller skada . Hennes berättelse om Hafsa . Vqstha Allahs budbärare, fred vare med honom sade profeten, fred vare med honom : Ja Man Abdullah om han bad natten . Salem sade : Abdullah sedan inte sova på natten utom en liten ( överenskommits , och ordet för fred ). I den romanen Bukhari : sa : Jag sade till mig själv : Om du bra att se vad jag såg som dessa , när han hukade natten sa jag : Åh Gud, om du vet i god syn Varney . . . Överens prata och ord ångan . (2) Dessa korta exempel på några av de visioner budbärare Allah och bästa av skapelsen efter honom och de är följeslagare E och offentligt efter denna korta presentation , vänder vi oss till de delar av visioner som vi kommer att tala om i nästa del av denna bok . _______________________________________________________ (1 ) Berättat av Ibn Majah i sin Sunan i Mobile Book , och det ordet , att dörren för starten av Mobile – op – och Tirmidhi återberättade i boken bön dörr det som kom att starta Mobile – op Abu Dawood i bönboksdörr : Hur mobil – Tidigare referens – och det ingick av Ahmad i början av Musnad al-Madani, må Gud vara nöjd med dem, hadith av Abdullah bin Zaid, må Gud vara nöjd med honom, och det inkluderad av al-Darami i böneboken, kapitel om att börja kallelsen till bön – tidigare referens -. (2) Se Fath Al-Bari (12/418) – tidigare referens – och Al-Nawawi Ali Sharh Sahih Muslim (38/16) – tidigare referens ** Citerad från Dr Fahd Al-Osaimi…

…Den som ser att qiblah har avledts från sin plats till en annan sida och det följs av det, då är det på tre sätt som kungen förändras och visionären rör sig i riktning mot riktningen till qiblah och framväxten av en kung från den sidan och hans beslag med ett giltigt kontrakt. Det här är om folk ser dess anhängare. Han ber till en annan destination än qiblah ….

…Men om hon gift kvinna är en man inte hennes man i en dröm : den kommer in i dem eller gynnar folket i hennes hem eller hennes man från en partner eller delad född eller assisterad tillverkare att tjäna honom och hans verk ….

…Och den som på sin hals ser en Koran, ett rep eller en tråd, det indikerar dygd och uppfyllandet av förbundet, sanningen, kunskapen och Koranen ….

…Och den som ser att han tar med sig en död grop och hittar en eld i den, då indikerar den fulhetens farbror och hans varning, och kanske begick gropens ägare en kätteri och vilseledning, liksom om han såg något i det från skadedjuret ….

Och den som ser sitt huvud som huvudet på en elefant, ett lejon, en tiger eller en varg, det har sagts att han tar skapandet av saker högre än sin förmåga och drar nytta av dem och uppnår ledarskapet och spiken på fiender

…Och den som ser att han har gett sin ring till någon som en oåterkallelig gåva, då ska han dra sig tillbaka från något av det han äger med sin egen godhet, och om han tänker återvända, kommer han att återvända till det ….

…Och den som ser att han gav pemphigus till någon, det indikerar att förmånen kommer att uppnås ….

…Inkomst Om du drömmer om att du ska ha din inkomst, betyder det att du kan lura någon och orsaka problem för din familj och vänner . Om du drömmer om att en av dina familjemedlemmar ärver inkomst, förutsäger detta din framgång . Om en kvinna drömmer om att hon har tappat sin inkomst, indikerar detta besvikelser i livet . Om du drömmer om att din inkomst är obetydlig för att hjälpa dig i livet, betyder det problem för släktingar eller vänner . Om du drömmer om att en del av din inkomst kan vara kvar, indikerar detta att du kommer att bli mycket framgångsrik under en kort period, men du kan förvänta dig mer än du kommer att få ….

…Leder sökandet efter drömtolkning till det som kallas förväntande ångest, och leder sedan till vanföreställningar, vanföreställningar och pessimistiskt tänkande? Detta är en synvinkel, och jag hör det mycket från några av psykiatrikyrkena, och sanningen är att detta kan vara sant för en grupp patienter, och de är få, men många av dem som har upprepade visioner kan har sin betydelse som indikerar goda nyheter eller goda nyheter, och upprepade drömmar kan förklara en synd som har inträffat Med den drömmaren, och då är uttrycket för denna dröm en anledning för ägaren av denna dröm att avstå från synd, och det kan vara en stor synd . Sammanfattningsvis : Denna hypotes har vissa terapeuter, psykologer tror inte på det hela taget och bör inte generaliseras för någon med upprepade visioner eller drömmar . Detta antagande kan vara orsaken till fientligheten hos en stor grupp av dem till uttryck för visioner, men här måste man skilja mellan visioner, drömmar och drömmar, och många av psykiatrikernas ord gäller för de så kallade rördrömmarna. , som skiljer sig från synen från Gud och inte drömmen från Satan, så låt honom veta det . Sammanfattningsvis : Jag noterar här att aspekterna av visionen inte är separata och inte har något samband mellan dem, utan är inbördes relaterade i den meningen att den som uttrycker inte bör utelämna en av dem, så att se datum och äta dem, till exempel är inte lovvärt om det inte stöds av den språkliga och tidsmässiga aspekten, och att se eld är inte alltid förkastligt om det är vinter. Det stöddes av den härledda sidan av visionen, och vi kan säga att följande figur visar oss aspekterna av vision överlappande : Denna cirkel kretsar i sinnet hos den person som uttrycker visionen när han hör visionen, och på mycket kort tid; Han försöker koppla visionen med en av aspekterna för att nå fridfullt på frälsningens strand, vilket är dess uttryck, och det är därför som tolkningen kallades ett uttryck, här erbjuder jag lite vägledning till dem som ville uttrycka : 1_ Beväpning med vapnet av juridisk kunskap från den Heliga Koranen, Profetens Sunnah och det arabiska språket och deras synonymer och formuleringar, att känna till tidpunkten för visionen och undersöka ägaren . 2_ ta hänsyn till den legitima litteraturen när uttrycket, och att följa det fina sättet och fred vare med honom . 3_ Att inte skrämma människor och terrorisera dem med de resultat som man uppnår – tänker – på visionerna . 4_ För att inte vara säker på uttrycket av de som uttrycker eller svär på uttrycket, så uttryck för visioner beror på gissningar när det blir klart för oss . 5_ Att inte öka denna typ av kunskap i varje session eller föreläsning; Eftersom detta leder till mildhet i uttrycket genom att inte iaktta de begränsningar som jag nämnde i aspekterna av synens uttryck, precis som den som är mer i konst har bränts i den, och detta är känt . 6_ korsar sig för att inte säga att de som uttrycker vilken insikt eller inspiration i denna rekommendation av mig själv, har beordrat oss att inte berömma oss själva . 7_ Att den som uttrycker – vad han kunde – skulle försöka avleda visioner till det goda, och om han inte kunde hitta ett sätt för det, skulle han inte uttrycka dem och akta sig för dem . 8_ Att inte förlita sig på drömmar och illusioner, så hur många människor som arbetar med denna vetenskap i den här tidsåldern, och de många som går in i den och frågar efter den förutom att ett tecken, om än sorgligt, indikerar att vi har blivit en drömnation, flyr från dess bittra och sorgliga verklighet, drömmar, och sedan bygga palats och förverkliga segrarna, bönen i Jerusalem och arméernas nederlag och suveräniteten över nationerna, inte genom handling utan genom att drömma, och detta är vår bittra verklighet , och det måste erkännas först för att korrigera det och behandla det, och sedan blir vi av med denna svaghet och skändlighet . 9_ Den som uttrycker sig bör hålla hemligheten för de människor som frågar honom om deras visioner och inte avslöja dem med stolthet eller hån . Ja, vi måste gå med i de avancerade ländernas led när det gäller vetenskap, makt och ekonomi, en verklighet och inte en dröm, om de inte uppnått Gud, vittna ….

…Det är i en dröm som indikerar husets värden . Och öppna dörrar är försörjningens portar . Betydelsen av husdörrar faller på kvinnor, om dörrarna är nya är kvinnor jungfrur, och om dörrarna inte är stängda är kvinnor jungfruliga . Och den som såg att han stängde dörren till ett järnhus, han skulle gifta sig med en jungfru . Och den som ser att dörren till huset har förändrats från sitt tillstånd, då har han ändrat tillståndet hos husets ägare, och om han ser det falla eller räddas ut till utsidan, eller om han ser det brännas eller trasigt, då är det en katastrof som värdena i huset utsätts för . På samma sätt, om sovaren ser dörren stängd efter att den har dragits ut, är det för mannen att stanna, och om han ser att den är blockerad, är det en stor olycka för folket i huset . Och om han ser en liten dörr i mitten av sitt hus, då ogillar det, för det kommer in i skammen, eftersom det har förstorat dörren till hans hus och expanderat och starkt utan fulhet, då är det värdenas bästa . Och om han ser ett av lejonen hoppa vid dörren till sitt hus, följer det omoraliska folket hans fru . Om han ser att han letar efter dörren till sitt hus, hittar han honom inte, för hon är förvirrad över hans världsliga materia . Och om han såg att han kom in genom en dörr, var han i en gräl där han vann . Och om han ser portar öppnas, öppnas världens portar för honom . Och om han ser att dörren till hans hus har expanderat över antalet dörrar, så är det inträde för människor över honom utan tillstånd . Kanske var dörrens bortgång från dess läge husets ägare från hans moral och villkor och hans förändring av villkoren för hans hushåll till en motsägelse till vad de hade tidigare . Om han ser att han gick ut från en smal dörr till ett brett ställe, lämnar han från nöd till kapacitet och från ångest och rädsla till säkerhet . Och dörrringen är som ögonbrynet eller budbäraren, så den som ser att dess kärna har två ringar, han har en skuld för två personer, och om han ser att han klippte av sin dörrring, går han in i en innovation . Och den som ser elden brinna dörrarna, hans fru kommer snart att dö . Och stadens portar är vägledande för dess ägare som ansvarar för religionens fråga och världen i den . Dörren till huset är vägledande för dess byggare och den som ansvarar för sitt folks intressen . Och dörren till huset visar vem som bor i den . Och att komma in genom de okända dörrarna indikerar seger över fienderna, och kanske indikerar de okända dörrarna vetenskap, näring, vinster och resor . Att lämna dörrarna är en paradox för vad vi har nämnt. Om dörren är bra, indikerar den att den har delat med det goda, och om den förstörs eller är smal, indikerar den att den skiljer sig från det onda och avser att leverera för sig själv . Kanske indikerar dörren döden, och om han går ut ur dörren och hittar en vidsträcka, grönska eller en behaglig lukt, som indikerar det goda i det följande, och om han hittar mörker, lik eller eld, ska han straffas i slutet . Att öppna dörren i en dröm indikerar att det blir lättare och att stänga dörren nöd, nöd och störningar av skäl . Att öppna dörren i himlen indikerar svaret på bönen eller förbudet mot att begå vad som är förbjudet, eller längden på plåga, hämnd och motgång, och om regnet fängslas indikerar det dess nedstigning och återupplivandet av jorden efter dess död . Kapitlet om hemligheten som uppdaterats i huset indikerar det goda och dåliga som visionären antyder, eftersom han var dold och välbyggd, nådde han sitt mål genom att dölja det, och om han dyker upp för honom i huset, indikerar det att visa sitt hemligheter och avslöja hans villkor, och kanske mysteriets dörr indikerar ära, höjd, nation och ungdom . Kanske visade det på välgörenheten i hemligheten och god behandling mellan honom och hans Herre . Och den som ser en ny dörr till sitt hus eller ser en snickare som har installerat eller installerat det, det här är ett gott hälsobudskap . Och den som ser att han vill stänga en dörr men inte kan, det är något svårt för honom av sin fru . Och den som ser att han gick in i ett folk genom porten, han kommer att vinna seger över sina fiender och motbevisa sina motståndares argument . Och den som ser sin dörr rotad och har installerat någon annan, han säljer sitt hus, och den som går in i ett hus och stänger sin dörr är skyddad från synd, och dörren och de två ringarna är generösa och kräver en skuld ….

…Fear God 103 – på auktorisation av muslimska Khayat, som sa : En man sa till Ibn al-Musayyib : Jag visade mig urinera i min hand, så han sa, ~Fear God~, om en kvinna som är förbjuden kommer i kontakt med du, se sedan, och det finns en kvinna mellan henne och honom som ammar . 104 – Och en annan kom till honom och sa : O Abu Muhammad, jag ser som om jag urinerade i en olivlund. Han sa : Titta under dig, en kvinna under dig, vars äktenskap inte är tillåtet för honom . 105 – På muslimsk al-Khayyats auktoritet sa han : En man – som betyder Saeed bin Al-Musayyib – sa till honom att jag såg en duva som föll på fyren i moskéns fyr, och han sa : Al-Hajjaj gifter sig dotter till Abdullah Ibn Ja`far Ibn Abi Talib (5). Al-Hajjaj gifte sig med Bint Abdullah bin Jaafar, så Abdul-Malik bin Marwan skrev till honom med avsikt att skilja sig från henne, så han skilde sig från henne . 106 – På auktorisation av muslimska al-Khayyat sa han : En man kom till Ibn Al-Musayyib och sa : Jag ser att en get kommer för att strama vikningen, och han sa : Slakta det, sade han, slaktade, sa han : Ibn Umm Sala’a dog, så vad tills han kom att han hade dött, sa Muhammad ibn Umar – betyder Allowavdy – var sonen eller Slae en man av lojala människor i staden söker människor 107 – en man med förståelse för Musayyib son han ser i sömn Konhh kämpa i elden, sa han : om ratificerad Raaam inte dör ens rida havet och dö dödades, sa han : han red havet ska botas på undergång och dödas En ny dag (2) med en svärd (3). 108 – från hippocampus bin Obeid – Allah ibn Nawfal sa : frågade pojken inte genererade mig, jag sa till sonen till Musayyib : Jag kan se att han lade i stenägg, sonen till Musayyib sa : kyckling Agamy fråga en anledning till perserna sa Vtsrit att Fuld Li inte var Azld mig (4). 109 – På den muslimska al-Khayyats auktoritet sa han : En man sa till Ibn al-Musayyib : O Abu Muhammad, jag såg som om jag satt i skuggan, så jag stod upp till solen , så Ibn al- Musayyib sa : Av Gud, om du hade rätt, skulle du komma ur islam, o Abu Muhammad, jag gick ut tills jag gick in i solen och satte mig ner. Han sa : Du hatar På misstro, sa han : Så han gick ut vid tiden för Abd al-Malik bin Marawan och togs till fängelse, och han tvingades misstro, så han återvände och kom sedan till Medina, och han var valet med detta (5). 110 – På myndighet av Ghaleb Al-Aqili sa han : Saeed bin Al-Musayyib kom för att komma och sa : O Abu Muhammad, jag såg magi i hans ansikte, som om Mose kämpade mot Farao, så han sa till honom : Vem är vinnaren ? Han sa : Mose besegrade farao. Han sa och ropade högst upp : ~Ibn Marawan och Kaebas herre omkom – tre gånger .~ Då kände han stadens ägare, så han gick ut tills han stod på huvudet och sa sedan : Du önskar döden för de trogna befälhavaren. Jag hoppas att Gud kommer att döda dig inför honom. Saeed sa : Din historia kommer att avslöjas för nio dagar , han sa : De stannade bara nio dagar tills en passagerare kom med sin död och den nyfödda tog sin son ….

…Den som ser att han är full, då tolkas det på två sätt : sticka och ändra kroppen, och hans visioner sades till köpmannen som indikerade hans uppriktighet. Om något kommer ut ur honom i händerna på en ung man, sprider han sin hemlighet till sin fiende, och det kan hända och sedan går han ….

…På myndighet av Abu Bakr bin Abdullah bin Abi Al-Jahm, på myndighet av sin far på myndighet av sin farfar, sa han : Jag hörde Abu Talib tala på myndighet av Abd al-Muttalib sa : Medan jag sov i stenen, jag såg en syn som slog mig, och jag var livrädd för den, så jag kom till Quraish-prästen i slutet av sticket och mitt uttag slog i axlarna, så när jag tittade på visste jag i mitt ansikte förändringen , och jag är på den tiden befälhavaren på min nation , och hon sade : Vår herre Mabal har kommit till oss med en förändring av färg. Har du sett något från tidens två händelser? Så jag sa : Ja , och ingen pratade med henne förrän han kysste hennes högra hand och sedan lade handen på hennes huvudmor och sedan nämnde hans behov, och jag gjorde det inte för att jag var en stor nationalist , så jag satt och sa : Jag såg ikväll medan jag sov i stenen som om ett träd hade vuxit upp, huvudet hade nått himlen och träffat dess ljusa grenar. Och Magrib och jag såg inget blommande ljus från det var sjuttio gånger större än ljuset från solen, och jag såg araber och icke-araber böja sig för den när den ökade varje timme i styrka , ljus och höjd , en timme gömd och en timme blommade, och jag såg ett band av Quraysh klamra fast vid dess grenar, och jag såg människor från Quraysh som vill klippa den. Ansiktet var bättre än honom, och vinden var inte bättre än han, så han bröt deras revben och drog ut deras ögon, så jag lyfte min hand för att ta en del av den, så den unge mannen stoppade mig, så jag sa : Vem är andelen? Han sa : Andelen är för dem som klamrade sig fast vid henne och föregick dig till henne , och jag märkte i panik och panik , och jag såg prästinnans ansikte hade förändrats, då sa hon : Om du tror på din vision kommer de att komma ut ur ditt hjärta, en man som äger öst och väst och är skyldig människor åt honom , då sa han till Abu Talib : Kanske blir du den nyfödda . Han sa : Så det var Abu Talib Denna hadith inträffar och profeten, må Guds böner och fred vara över honom , har gått ut och säger : ” Trädet var. ” Och Gud känner bäst till Abu al-Qasim al-Amin , så det sägs till honom : Tror du inte på det? Han säger : ( Förolämpning och skam )….

…Och den som såg att han tystade om att be om förlåtelse, han indikerade sin hyckleri, för den Allsmäktige sa, ~ Och om det blev sagt till dem: Kom, Guds budbärare skulle be om förlåtelse för er, de vridde sina huvuden .~…

…Och den som ser att han har slitit på sina kläder, han spenderar sina pengar på sina barn, men med avdrag ….

Och den som tror att han fastar för någon annan än Gud den Allsmäktige, men för hyckleri och rykte, han kommer inte att hitta vad han ber om

…Och den som ser att han rör sig i badrummet från en plats till en annan, sedan flyttar han från en stat till en annan, och det sägs att de är på kvinnors sida ….

…Och den som ser ett träd och känner till dess ägare, då ser han det överföras från en plats till en annan, då tolkas det av den manens alienation, och om han inte känner till dess ägare, korsar det honom ….

…F : Har bilder och symboler som människor ser i sina drömmar, när de liknar varandra, ett enda uttryck? Svar : Den här frågan ställs ofta , så har det som en person ser i sömnen ett uttryck som inte förändras , vilket betyder att en man till exempel såg solen och månen, så de skulle vara en symbol för hans föräldrar , en slav och en far , analogt med Josefs vision , och den som såg en ko betecknar Sunnah när Josef korsade den , och så vidare . . Svaret : Nej , visionerna varierar i deras uttryck från en person till en annan , och då och då, Budbäraren, må Guds böner och fred vara över honom, genom hans visioner när han såg korna som slaktades , genom att döda deras följeslagare på en söndag, må Gud vara nöjd med dem, och Josef, fred och välsignelser över honom, genom de tjocka korna under de bördiga år då de är överflödiga. Livförsörjning och magra kor i år av torka där försörjningen och regn minskar . Hänvisningen till övergången i denna vision, och hoppas att lägga till sin ordalydelse, och förhoppningar i händelse av ägaren och tiden för uppenbarelse och allt detta drar han korsar uttryck för exempelvis har sol flera aspekter när det gäller av uttryck och i denna referens till korsningen . För en sa man uttryckare : Jag såg solen och månen komma in i grundvattnet, sade dö och protesterade och sade den Allsmäktige : { Om blixtens syn (7) och förmörkad måne (8) och samla solen och månen (9 ) Human säger att Day Where to Flee (10) ( Resurrection : 10 – 7). Han sade Habis bin Saad al – Tai var de styrande i ålder väsendet , O Commander av Faithful : Jag såg solen och månen Aguettlan och stjärnor mellan de två halvorna . Umar sa : med vilken du? Han sa : Med månen mot solen . Omar sa : Jag var med en vers Berömd, gå, jag arbetar inte för mig, inte bara döda i att ha på sig den . . Det var som Omar, må Gud vara nöjd med honom, sa, så han dödades på dagen för Safeen (1 `) och Josef när han såg sina syner över solen och månen med sina föräldrar . Solen och månen om du tänker på , det fanns ingen i den meningen i dessa visioner, och visar dig därför diffusa fel mellan människor – och särskilt – allmänheten av dem, när de till exempel ser de döda , tror att det är en metafor för den närmaste tiden, eller en indikator på meddelandet eller kommer inte att implementeras, och när de gråter i Dreams säg : Han är glädje, och detta är inte korrekt som det verkade för oss genom tidigare bevis ….

…Och den som såg att han gav något av det till någon, då anger han eftergifterna på den platsen det året och andra anger en försörjningsbegäran ….

…Och den som ser att han har gett en lunga till någon, han får glädje i händerna, och om han inte känner honom kommer han att bli förvirrad av människor ….

…Och den som ser att han säger att det inte finns någon gud utom Gud, då kommer lättnad snart, och han kommer att räddas från sorg och beseglas för honom med vittnesbörd ….

…Judar Om du drömmer om att du följer med en jud, tyder detta på en bekväm ambition och en okontrollerbar längtan efter rikedom och en hög position, och detta kommer att uppnås i viss utsträckning . Om du har kontakt med en jude kommer du juridiskt att blomstra i viktiga affärsfrågor . Om en tjej drömmer om en jud, förskuggar detta henne att hon kommer att göra misstag, så hon kommer att betrakta smicker som sanningen, och hon kommer att upptäcka att hon bara söker nöje . Om en man drömmer om en jud, betyder det att hans önskningar balanseras med sensualitet och lätt komfort . Han måste betrakta sig själv som en förespråkare för kvinnor . Om en icke-jud drömmer om judarna, indikerar detta världsliga bekymmer och fördelen med att hantera dem . Om du grälar med judar är ditt rykte i fara ur affärssynpunkt ….

…Och den som ser att han har tvättat och tagit på sig sina kläder, då kommer han att sluta oroa sig och vara säker från all lidande och sjukdom, och om kläderna var nya, blev han mer informerad eftersom Job tvättade och hade på sig nya kläder, så han kom av den olycka som var i honom ….

…Kan jag berätta visionen för ett av de två uttrycken och korsa den och sedan berätta den för en annanatt han korsar den helt annorlunda? Svaret är : Ja, det kan hända . Anledningen till detta är skillnaden i förståelse, förmåga, förmåga och behärskning, från ett uttryck till ett annat, och uttrycksvetenskapen har sina verktyg genom vilka visioner uttrycks, och enligt uttryckarens skicklighet att behärska dessa verktyg, han bedöms utifrån dess kvalitet eller brist . För att klargöra bilden lite, ge ett exempel på läkare, vissa av dem lyckas diagnostisera sjukdomen briljant, medan andra inte känner igen den, även om de är lika i vetenskapliga kvalifikationer, och därför kanske den djupa innebörden av visionen inte dyker in i det, och det kan dyka briljant in i det, så några av förbipasserarna är bra på Dyk är långa avstånd, och vissa av dem kan inte gå bortom kusten, och några av dem sjunker, men för några avstånd, så den som är starkare och högre i korsningen är han mer genial, och tvärtom, och så sa kungen till sina sittare ( Om du ska se den vision du korsar ) Yusef 43: det vill säga du ber tills dess slut, och du kommer ihåg dess slut, och lingvister säger : Att komma över vattnet genom att simma, ett fartyg eller något annat kallas det : korsning, som om korsningen passerar från utsidan av visionen till dess inre, och detta är den dykning som jag menar…

…Dirhams : En hästs dirham är en religion, kunskap och uppfyllandet av ett behov eller en bön, och det rena är det minimum av visionären och hans behandling varje söndag för lojalitet och överlevnad av inkomster och förtroende . Al-Sahih och dess förvirring hos en man som hör ordet sant . Och deras antal är antalet rättfärdighetshandlingar eftersom det står skrivet på det finns ingen gud utom Gud och Muhammad är Guds budbärare, och gärningarna fullbordas inte utan minnet av Gud den Allsmäktige . Om en person ser det, kommer frågan om religion och världen att uppfyllas för honom. Om han ser ett brett och vackert kapitel med honom, är det en religion, och om han är en av barnen i denna värld kommer han atten vid värld och ett bra försörjning . Och om en gravid kvinna födde en bra pojke . Och de många dirhamerna om han drabbas av ett vittnesbörd är mycket bättre än glädje och glädje, och om han ser att han har en bra och hälsosam dirham på en person, har han ett rätt intyg, och om han ber honom om det, då ber han honom om ett vittnesbörd, så hans återkomst är ett vittnesbörd om sanning och hälsa. Han råder okunniga människor och accepterar honom inte . De uppblåsta dirhamerna är bedrägeri, lögner, oenighet och förräderi i att leva, eller begå stora synder där det inte finns någon inskription i ord som inte innehåller fromhet . Och som graverades av Tyrus, kätteri i religion och omoral, och den avbrutna rivaliteten upphör inte, och det sägs att artikeln är avskuren . Att ta det är bättre än att betala det eftersom de betalade det. Om han stjäl en dirham och ger den i välgörenhet, berättar han vad han inte kan höra . Om han ser tio dirham med honom, blir fem hans brist på pengar, och om han ser fem blir det tio, vilket fördubblar hans pengar . Några av dem sa att dirhamerna i visionen är bevis på ondska, och allt som var förseglat med skenan, och dirhamerna sägs indikera frekventa ord av ädla saker, och dirhamerna sa ord och argument om de var framträdande, och om dirhamerna gavs i en bunt eller påse, deponerades de i hemlighet . Kanske var en dirham ett barn, och pengarna var dåliga och svåra, och hästdirham var bra ord och de dåliga dirhamerna var dåliga ord. Det fick höra att en man kom till Ibn Sirin och sa : Jag såg som om jag hade två dinarer i det, så jag frågade efter dem och han sa : Se, jag har tappat något från dina böcker . Sa han och jag tittade om jag hade tappat två argument . Och det berättades att en man kom till profeten, må Guds böner och fred vara över honom och sa : Jag såg som om jag hade slagit tjugofyra dinarer, som räknades för dem alla, och jag hittade bara fyra av dem . Han sa : Du ber ensam och saknar församlingarna . Och det berättades att en man kom till Ibn Sirin och sa : Jag såg som om jag hade träffat en dirham som en kasrawi, så han sa : Du kommer att få gott, men han rörde inte vid det förrän han gynnade honom . Sedan kom en annan och sa : Jag såg som om jag hade skjutit en arabisk dirham . Han sa till honom att du slår . Så det visades för honom att han hade slagit hundra knop . Det sades till Ibn Sirin Hur vet du det? Han sa : Kasrawi har en kung och en krona på sig, och araben måste slå denna dirham . Och en annan kom och sa : Jag såg som om jag träffade dirham . Han sa, känner du dig? Han sa ja . Och han såg en man som om han hade lagt en dirham under hans fot, så han berättade om sina syner vid en korsning . Han sa, ~ Du är – du kommer att vända dig bort från skulden .~ Personen i visionen var livrädd och stod upp, och han tänkte att jihad skulle ge upp sin religion. När de två grupperna såg de otrognas familj slogs han med plågorna tills han avföll från sin religion, och beviset för hans avfall är hans steg på namnet på den Allsmäktige Gud . En annan man kom och sa : Det är som om jag trampade profetens ansikte, må Guds böner och fred vara över honom med mina fötter. Ibn Sirin sa till honom : ~ Bita igår och frukta dig i ditt ben?~ Han sa ja . Han sa, ta av den . Så tog han av det, och en dirham föll från honom, på vilken Guds namn och namnet på Guds budbärare ….

…Skytten är en kvinna som är snabb att föda, eller en pojke, en bror eller en resa eller närhet till den Allsmäktige Gud . Och bågen i locket på en pojke i sin mors livmoder . Fören med andra vapen, Sultan och Glory . Och den som ger sin hustru en båge, hon föder en flicka, och om kvinnan ger honom en båge, kommer han atten son . Att förlänga fören utan pil är en reseguide . Och den som ser att han har förlängt en arabisk båge, han kommer att resa till en hedervärd man för att resa i ära, och om bågen är persisk, kommer han att resa till folket i Ajam . Senans upphörande är ett bevis på att resan hindras och indikerar en kvinnas skilsmässa . Och den trasiga bågen är ett bevis på att kvinnan eller pojken och partnern eller några släktingar dör, och kanske indikerar bågen ett mandat, och dess brutethet indikerar isolering . Svårigheten med bågen är en indikation för resenären på för mycket trötthet, för köpmännen att förlora, hos barnet till olydnad och hos kvinnan till olydnad, och hennes lätthet indikerar motsatsen till det, och om han kastar en pil på henne och träffar syftet, når han sitt mål . Och kanske att se bågen indikerar närhet till några av adelsmännen , för Gud den Allsmäktige säger : ” Sedan kom han ner och hängde ner ” versen . Och den som sträcker en båge utan en pil, han kommer att resa långt och återgå till gott skick : om strängen klipps av, stannar han i den position till vilken han reste om han hade nått den . Och om hans båge bröts, inträffar en olycka i hans myndighet genom att beställa och förbjuda . Att kasta från nötbågen är att kasta dem som kastar den . Den som tar en båge kommer att slå en ung pojke och få mer auktoritet . Och den som ser att han hugger en båge och är singel och tänker gifta sig, han kommer att gifta sig och hans fru blir gravid när han går in med henne . Och om han tillträder, följer församlingen inte honom . Snarare gjorde han tolkningen av bågen till en kvinna, för folk säger : En kvinna är som en båge , om hennes nivå är trasig . Den båge som pojken tillskrivs är ett barn som har skrift och bokstäver, och om han sträcker ut en båge som har en tydlig röst och kastar bort den och utför pilen, följer han ett värdigt tillstånd och utför sitt befallning om rättvisa och rättvisa . Det sägs att den som såg i hans hand en trasig båge gifte sig med en fri kvinna ….

…Och den som ser vår profet Muhammad och var bedrövad, han kommer att släppas, eller en fånge frigörs från sitt fängelse, och om han är i höga priser kommer han att släppas, även om han blev orätt, seger, eller om han är rädd för säkerhet . Och hans vision är ett glädjande budskap för den som söker det goda resultatet i hans religion och värld . Om han ser honom komma till honom eller anförtro honom honom i sin bön, mata honom något gott eller klä honom på ett anständigt sätt, och om han är en lärde som har gjort vad han vet, och om han är en dyrkare som har nådde värdiga folks hem, och om han är en syndare omvänd han sig, och om han är en icke-troende, vägleds han, för Gud den Allsmäktige säger : ( Så tro på Gud och hans budbärare. Den analfabeterade profeten ). Profetens vision indikerar att man visar argument, artikelens sanningsenlighet och uppfyller löftet, och kanske fiendskap, avund och hat uppstod från hans familj och släktingar, och kanske hans familj skilde sig och flyttade från sitt hemland till andra, och kanske den föräldralösa från hans föräldrar fångade honom . Hans syn kan indikera uppvisning av värdigheter, för att fawn hälsade på honom, och kamel kysste hans fötter, och han tog honom till himlen, och armen talade till honom, och träden gick till honom . Om searen var en av kohlinerna som behandlar ögonen, nådde han mycket i sitt skapande, för, på honom, vara freden, svaret från Qatadas öga . Och om människor är utmattade av törst, indikerar detta nedgången av regn eftersom Gud välsignar honom och ger honom fred källan med vatten mellan fingrarna . Och om en kvinna såg honom som hade uppnått stor rang, god berömmelse, kyskhet och ärlighet, och kanske var hon drabbad av olyckor och födde goda avkommor, även om hon hade pengar spenderade hon på att lyda Gud den Allsmäktige . Att se honom fred vare med honom betyder tålamod mot skada . Kanske visade hans vision de troendes seger och de icke-troendes förstörelse, och om en gäldenär såg honom, spenderades hans skuld, och om han såg honom botades en patient av den allsmäktige Gud. Han tenderar till kätteri, och om han besökte sin grav, träffade han mycket pengar, och om han såg att han var sonen till budbäraren, fred vare med honom, indikerade han att hans tro var rensad och säker . Och den som såg att han förvandlades till sin avbild, fred vare med honom och var en elev av kungen, han fick honom och landet var fäst vid honom, och om han var i förnedring av Gud den Allsmäktige, och om han sökte kunskap, han erhöll den, och om han var fattig, eller celibat, gifte han sig eller var på en plats där han blev misshandlad, då lever han med sin välsignelse och den som såg honom, fred vare med honom. och hans män . Om hon ser honom gravid eller hennes man ser honom är sanningen ord . Och den som ser honom väl är en ökning av sökandens religion, och den som ser sitt svarta skägg kommer att få glädje och fertilitet . Och om han ser nacken förtjockas är Imam Hafez för muslimernas förtroende, och den som ser honom, fred vare med honom, i ett militärläger med vapen på sig medan han skrattar, då ska den muslimska armén besegras . Om han ser att han, fred vare med honom, kammar huvudet och skägget, indikerar han att de är borta . Och den som ser honom göra ett broderskap bland följeslagarna, han kommer att få kunskap och rättspraxis . Och den som såg hans grav, fred vare med honom, och han var en köpman, som hade vinst i sin handel . Om han ser att han är fadern till profeten om fred, då är hans religion fördärvad och hans säkerhet försvagas . Om han ser en av profetens hustrur, fred med honom, som är hans mor, ökar hans tro . Om han ser att han går efter profeten, fred vare med honom, så följer han Sunnah . Och den som ser att han äter ensam, sökaren förbjuder vätskan och ger inte allmosa . Och om han ser profeten, fred vare med honom, utan sko, då försummar han bönen med församlingen, och den som ser honom ha på sig sin osynlighet, han befaller honom att sträva för Guds, den Allsmäktiges skull . Och den som ser sitt blod blandat med profetens blod, fred vare med honom, han kommer att gifta sig med ära . Om profeten gav honom något som är önskvärt, såsom vått och älskling, skulle han memorera Koranen och få kunskap lika mycket som han gav den . Och den som ser profeten, fred vare med honom, i bilden av en lång ung man, det kommer att bli strid och mord bland människor. Om han ser honom medan han är en gammal sheik, är folket friskt, och om han ser honom som vit, så omvänder han sig till den Allsmäktige Gud och förbättrar hans gärningar . Och den som ser honom förmana honom eller argumentera med honom, detta är en kätteri som han har åstadkommit i religionen ….

…Och den som ser att han köpte en sadel eller någon gav det till honom, han köper en slavinna eller föreslår en kvinna med mycket pengar och får pengar från henne när det gäller arvet ….