På samma sätt, om en kvinna ser att hon är halv eller gammal medan hon är ung, tyder det på hennes värdighet

…Och den som ser att den avlidne befinner sig i ett tillstånd som kräver att han är som den i vakenhet, sedan övergår han på en av hans klackar eller hans namn eller sin motsvarighet, och det sägs att den som såg att en död person gör något av hantverket och om hans typ är sympatisk så är han bra i sin rätt, och om hans typ är förkastlig så finns det inget gott i honom ….

…Och den som ser att hans hand är avskuren medan den är med honom, det är som om den föll och kan gynna en bror eller son, eller om den går bort från honom, då är det en katastrof, och om sökanden var en främling slog han pengar och återvände till sitt land ….

Om manteln går sönder och svärdet dras, dör kvinnan och pojken levereras . Om de alla var trasiga skulle barnet och mamman dö ….

…Och den som ser att han befinner sig på en av dessa platser och den är ny och inte känner till dess verklighet, då kommer den att expandera bakifrån och kan utföra Hajj om det aldrig var Hajj ….

…Den som ser att han rättfärdigar en penna och fyller i dess banner, han kommer att få betalt för sina affärer, och om han är svår för sin vision kommer han att vara emot det ….

…Och den som ser att en pelare har pengar i hans ställe, och om han är härskare, så har hans arbetare avvikit från hans lydnad och oense med honom, och om han var arbetare, lutar hans myndighet över honom, och om han är en slav hans herre sålde honom ….

…Och den som ser en turban på huvudet när det är mörkt, då ska han utföra Hajj eller stanna utomlands, och om han är sjuk kommer han att dö för att den mörka turbanen är som de döda ….

…Al-Kirmani sa: ”Den som ser att han dricker från havet när det är kallt, då finns det ett argument mellan honom och någon, och om han är forskare, kommer han att få kunskap vad hans syfte är och om han kommer från kungens kastrering, då är han beroende av honom i sina affärer ….

…Visionen om al-Tafil bin Sukhbara, på myndighet av Tufail bin Sukhbara, min bror Aisha, till hennes mor, att han såg i den att sovaren såg det som om han hade gått förbi judarna, så han sa : Vem är du? De sa : Vi, judarna, sa : Ni är folket, hade det inte varit för ni som hävdade att Uzayrah är Guds son. Då sa judarna : Och ni är folket, hade det inte varit att ni säger att Gud vill och Muhammad vill, då gick han förbi en kristen som sa : Vem är du? De sa : Vi är kristna, sa : Det är ni människorna att inte ni säger Kristus, Guds Son sa : Och att ni är folket att inte säga Gud välsigna och välsigna Muhammed blev sällan berättade för dem om berättelsen då kom Profeten med fred och berättade för honom, sade han : (Har du fått veta det om någon ) ? Han sa : Ja, när de bad sina predikningar, berömde han Gud och berömde honom. Sedan sa han : ( Om ett barn såg en vision, sa han det till den som berättade om dig, och du brukade säga ett ord som hindrade mig från blyg från dig att han förbjöd dig det. Han sa : Säg inte vad Gud vill och vad Muhammad vill

…Sjön : betecknar en kvinna till vänster som älskar direkt, eftersom sjön står och inte springer, och den dödar den som faller i den och inte skjuter den . Och vågorna är stränghet och plåga, för Gud den Allsmäktige säger : ~De är täckta av vågor som skuggor .~ Och den Allsmäktige sade : ~Och vågorna stannade mellan dem .~ Och det berättades att en köpman såg att han gick i havet, och han var livrädd av rädslan för havet, så han berättade om sina visioner vid en korsning . Han sa : Om du vill resa kommer du att ha det bra . Detta beror på att hans visioner visar att hans angelägenheter är stabila . Och en man såg som om havsvattnet var arg tills dess kant visade sig . Så han berättade det för Ibn Masada, och han sa : En plåga föll ner på jorden av kalifen, eller torka i länder, eller kalifens pengar stal . Det var bara en liten summa tills kalifen dödades, hans pengar plyndrades och länder förtryckades . Och den som såg att han tog ut en pärla från havet, han skulle dra nytta av kungen i pengar, slav eller flagga . Och om han ser att havsvattnet eller annat vatten har ökat tills det har överskridit gränsen, vilket är meningen med flödet tills det kom in i hus, hus och hem, så kommer dess folk att övervaka drunkningen, då kommer det att bli en stor rättegång . Principen ligger i det dominerande vattnet de är och upproret, för att Gud den Allsmäktige kallade sin seger och dess överflöd tyranni, och han sa att drunkning indikerar att en stor olycka har begåtts och att kätteri är manifestation, och att dö i drunkning är en död på grund av misstro . När det gäller den icke-troende, om han ser att han har drunknat i vatten, tror han, för Gud den Allsmäktige säger : ” Även om drunkning fångar honom, säger han, tror jag . ” Versen . Och den som ser som om han har drunknat och sjunkit i havet, Sultanen kommer att förstöra honom . Om han ser som om han har drunknat och fått honom att dyka en gång och flyta en gång och flytta händer och fötter, kommer han att vinna rikedom och stat . Om han ser det som om han lämnade honom och inte drunknade, återgår han till religionsfrågan, särskilt om han ser gröna kläder på sig själv . Det sades att den som såg att han dog drunknade i vattnet som hans fiende skulle vilja drunkna i det rena vattnet drunknade i mycket pengar . När det gäller simning : den som ser att han simmar i havet och var en forskare som har nått sitt behov i kunskap, om han simmar på land, då är han låst och blir tät i sitt inneslutning, och han stannar där så mycket som simning är svår eller lätt, och lika mycket som hans styrka . Om han ser att han simmar i en platt dal tills han når en plats han vill, går han in i en orättvis och mäktig sultans arbete som kräver av honom ett behov som han uppfyller för honom och kan honom och Gud den Allsmäktige skyddar honom lika mycket som han springer i dalen . Om han fruktar honom, fruktar han också en härskare , och om han flyr, flyr han från honom, och om han går in i havet och simmar bättre i det, då går han in i en stor sak och ett stort mandat, och han är kunna äga kungen och få ära och makt . Om han simmar på ryggen, omvänder han sig och återvänder från synden . Och den som ber medan han är rädd, han kommer att få rädsla, sjukdom eller fängelse, lika mycket som hans avstånd från rättfärdighet . Och om han tror att han inte kommer att fly från honom, kommer han att dö i den oro, och om han är djärv i sin simning, blir han sparat från det arbetet . Och om en sultan ser att han vill simma i ett hav och havet är turbulent med en våg, kämpar han mot en kung bland kungarna, och om han bryter havet genom att simma kommer han att döda den kungen . Och varje hav, flod eller dal som har torkat ut, det är tillståndet för de som tillskrivs det, och om vattnet återvänder kommer staten att återvända . Och det sades att om en person ser att han har rymt från vattnet som simmar innan han var medveten om sin sömn, är det bättre för honom att märka medan han är i vattnet och simma . Och det sades att den som såg att han simmade, ifrågasatte en motståndare och besegrade sin motståndare och vann över honom . Och att gå över vatten i ett hav eller en flod indikerar hans goda religion och giltigheten av hans säkerhet, och det sägs att han är säker på något som han är i tvivel om, och det sägs att han reser på en resa i fara för sin förtroende . Och den som ser som om vattnet strömmar på dess yta, han kommer att drabbas av en olycka från sultanen, vilket är ett tecken på linjalens ben, som han bara kan hantera, för sitt flöde och auktoritet . Och den som har stagnerat från honom är lättare och mildare och indikerar en krigare som skär vägen, och om han reser, korsar en tjuv eller ett lejon vägen mot honom, eller om hans sinne om sin resa är regn, en linjal eller ett mekka . Och om han var närvarande skulle han drabbas av sorg och olycka, för Gud den Allsmäktige sa : ”Du är förbannad av en flod .” När det gäller Sultan presenteras den för honom, särskilt om han kom in i den . Antingen fängslar han honom, beordrar honom att bli misshandlad, eller så uppnår han sorg om han har fått honom stor, eller hindrar honom från att räddas från sin ström, då faller antingen en sjukdom i honom från kyla eller droppig, så hur om det var i vintern och hans vatten var dåligt, är det allvarligare i allt som indikerar det? Om det skärs, korsas eller går ut ur det, kommer han att räddas från allt som finns i det av sorg och sjukdom och alla bevis på lidande och sorg . Och den som drar från en flod och drack, får pengar från en man som är lika farlig som den floden . Och den som kommer in i en flod och slår den från botten av lera eller lera, de kommer att träffas av en man vars tillstånd är som floden . Och den som skär en flod till andra sidan, han kommer att avskaffa oro, skräck eller rädsla, och han kommer att räddas från den om det finns lera ….

…Räknar det med att se någon som har sovit mycket kort tid, till exempel en person som sover en kort sömn under dagen, eller lägger handen på skrivbordet, till exempel under arbetet och somnar för en mycket kort tupplur , och vissa kan till och med koppla av vid trafikljusen och stänga ögonen och se detta ögonblick som en sömn eller en vision, är dessa visioner pålitliga och uttrycker de ….. ? Det här är en fråga som ofta ställs av dem som är intresserade av denna konst, och mitt svar på det är att visioner i sådana fall är tillförlitliga och uttrycksfulla, och de kan till och med vara sannare än de visioner som ses med en lång, utdragen sömn . Så du tycker att forskare som är intresserade av denna konst föredrar häxkonst eller tupplurar; Det är en middags sömn, till skillnad från andra . Vissa har härledt sina ord med hadithen av Abu Sa’id [den mest sanningsenliga av uppenbarelsen av trollkarlarna ], som försågs av Ahmad med en marfoo ‘och autentiserad av Ibn Hibban . I Al-Fath kallade Ibn Hajar kapitlet om nattsynen, och han sa och förklarade det : Det vill säga en persons vision på natten, gör hans visioner på dagen lika eller olika, och finns det skillnader mellan tiderna för varje ? Det nämndes att Nasr bin Yaqoub al-Dinouri sa : Tolkningen av visionen i början av natten saktar ner dess tolkning, och från andra hälften påskyndas den med de olika delarna av natten, och att den snabbaste tolkningen av magiens visioner, särskilt när gryningen går sönder . På myndighet av Jaafar al-Sadiq : Att den snabbaste tolkningen av siestans vision är . Och om allt detta föredrar dagens syn framför nattens vision, så finner vi att vissa säger att det är lika mellan dem och att det inte finns någon skillnad mellan dem och vad som kom från det som berättades om detta är vad som kom i Sahih al-Bukhari, på myndighet av Ibn Sirin som sa : Dagens vision är som nattens vision . Al-Qayrawani sade och förklarade för henne : Det vill säga det finns ingen skillnad i avgörandet av frasen mellan natt- och dagvisioner, såväl som kvinnors och mäns vision….

…När det gäller att se de döda, blanda sig med dem, ta från dem och ge dem, den som ser att en död har levt, då kommer glädje och lycka att hända. Och den som ser att han har återupplivat de döda, då hälsar han en icke-troende och den som ser att en död har levt och frågar honom sedan att du har dött och han sa nej, men du levde, det indikerar hans goda tillstånd i The Hereafter, och den som ser att en död är arg, då indikerar det att han gav ett testamente och inte agerade efter sin vilja. Och den som såg att en död skrattade, är lovande, indikerar att välgörenhet har kommit till honom och det är acceptabelt, och den som ser att en död är i god form medan han bär sina kläder, då indikerar han att hans död är bra för monoteism. Han bodde medan han var i en moské, för han var säker från straffet av den Allsmäktige Gud, och den som såg att han umgav sig med de döda reste han långt borta, och den som såg att en död skrattade och sedan grät, det indikerar att han dog utanför islams religion, och den som ser att en död person har svartnat hans ansikte, det indikerar att han dog otro. Han såg att en död berättade för honom om sin sak, för som han sa, för de döda i Sanningens hus talar inte annat än en sanning. Och den som ser att en död har en krona, smycken eller ringar, eller vad som pryder honom, eller om han ser honom sitta på en säng, då visar han godheten i sin tur, och den som ser att en död bär gröna kläder, det indikerar att hans död var ett slags vittnesbörd, och den som såg att en död person skulle bestrida det medan han var ovillig att göra det eller predika det med ord från G. Laze, det indikerar att han har begått en synd, så han borde omvända sig till Gud, och kanske är den döda i synnerhet, och den som ser att de döda är nakna och hans nakenhet utsatta, då indikerar det att han lämnat denna värld naken från goda gärningar, och om han är från folket i rättfärdighet, då luktar han av det och den som ser en död med smutsiga kläder eller är sjuk, han är ansvarig för sin religion. Det är mellan honom och Gud den Allsmäktige, särskilt utan folket, och den som ser att en död person är upptagen med att göra ett gott jobb, då är han bra i sin rätt i det följande, och om hans arbete är klandervärt då mot det, och den som ser en död man som har bott och intagit sin plats, så får någon som följer honom vårdnadshavare och den som ser att en död klagar på sitt huvud, då är han Han ansvarig för att försumma sitt föräldrars angelägenheter, och om han klagar på sin nacke, är han ansvarig för att slösa bort sina pengar eller sin fru vänskap, och om han klagar på sin hand, är han ansvarig för sin bror eller partner eller för en ed han svor med en lögnare och om han klagade på magen är han ansvarig för faderns och släktingarnas rättigheter, och om han klagade på sitt ben är han ansvarig för att spendera sina pengar på annat sätt än vad Gud vill, och om han klagar på sitt lår, då är han ansvarig för att klippa sin livmoder, och om han klagar på benen, är han ansvarig för sitt livs död i falskhet, och den som ser att en död ber tillsammans med de levande, de blir bristfälliga i det som påtvingas de m av lydnad, och den som ser att han kom in bakom de döda i ett okänt hus då gjorde han inte Han kommer ut ur det, han dör, och den som ser att han reser med en död person Eftersom hans sak är förvirrad av honom och vem som helst såg en död person som kände honom och hälsade på honom och frågade honom, för att han inte dog det året och indikerar sin godhet och godheten i den avlidnes tillstånd, och den som ser att en känd död har dött igen och hans död gråter, han kommer att gifta sig med en del av sin familj och han kommer att vara en brud bland dem, annars kommer en person att dö om han inte har någon anledning. Då hans motpart eller hans namn dör, och den som ser att en död stönar och hans tillstånd inte är detsamma, det indikerar hans dåliga arbete och belöning för hans fula gärningar. Och den som ser att en grupp döda på en plats äter något, den saken är dyr och den som tror att han omfamnar de döda medan de ligger på en kudde, hans liv kommer att förlängas….

…Och den som ser att han slog någon med ett svärd och inte klippte eller spårade honom, så tolkas det av förekomsten av tal från honom till någon och påverkar inte honom . Och den som ser att han slår någon med ett svärd och gör en medlem av honom, då indikerar detta utfärdandet av en order för en grupp av de avlivade av de dödade ….

…Samlag : Vdalt på uppnåendet av för att krävas av människa, eller är det eller hopp om religion eller minimum, såsom resor och Ahart och tillgång till Sultan, och passagerarfartyg, och frågade egensinniga, eftersom spänningen i intimitet och den fördelen av trötthet och ingripande . Om han hade samlag med sin fru, fick han vad han ville av henne, eller så fick hon det från honom . När det gäller det förbjudna äktenskapet, om han hade samlag med dem, böner efter menstruation och gåvor hos modern, särskilt efter ett avbrott, för hans återkomst till den plats från vilken han lämnade underhållet och önskan efter blockeringen, såvida han inte gick in med dem under Hajj-månaderna, eller det finns bevis i hans vision, sedan steg han ingenmansland, och han når det . Och om det var hans nöje, och hans spermier är hans pengar som han spenderar på det bra stället som en student inte har, och om han återvänder från honom, kommer han att be honom att återvända till det . Den som äger något i sin hand från en sperma eller ser det i sina kläder, han kommer att få pengar från ett barn eller någon annan . När det gäller äktenskapet mellan kända djur och nötkreatur är detta ett bevis på välvilja för dem som inte ser det, eller spenderar på fel sätt, om det är okänt är det den som vinner av det djuret, oavsett om det är okänt en älskare eller en fiende, och vad som inte är tillåtet för honom kommer i det . Om djuret var det som gifte sig med honom, så var han den besegrade, besegrade, såvida han inte var ödslig, och han var inte från björnen eller de sju, och det gillades inte att likna det med honom, för han skulle vinna gott från sin fiende eller från vilken han inte hoppades på . Detta kan indikera samlag mellan förbjudna flickor och män, om det ändå finns ett vittne som stärker det . När det gäller analt samlag ber han om en svår fråga utan hans ansikte, och kanske kommer det inte att göras för honom, och hans pengar och kostnader går förlorade i det, och hans arbete försvinner med honom, eftersom anusen inte fullbordar en sperma och ingen nytta av det när det återvänder från slidan ….

…Trappan : Det anger orsakerna till det höga, höjden och lusten i denna värld och det följande, enligt Maarrib säger : graden av så-och-så har stigit, och så-och-så är av hög rang . Och det indikerar diktationen och övertalningen från den Allsmäktige säger : ~Vi kommer att dra dem från var de inte vet .~ Kanske indikerade det stadierna av resor och de resande hem att de kommer ner på statusens status och scenens scen . Kanske indikeras av livets dagar som leder till hans mål . Det välkända av det indikerar husets tjänare och tjänaren till dess ägare och hans djur, så den som går upp på en okänd trappa, jag kommer att undersöka hans sak, och om han når slutet av den och han är sjuk, han kommer att dö. Om han går in i ett rum ovanför det, har hans själ nått himlen, och om han fängslas utan det kommer han att hållas kvar från det efter döden. En resa som han gick ut till ansiktet och nådde försörjningen om hans resa var i pengar, och om det var för annat än det, drog jag slutsatsen om vad han ledde eller träffade vid tiden för sin uppstigning, vilket indikerar gott och ont och uppfyllande och brist på behov, som om han träffade fyrtio män eller hittade dinarer på detta nummer, då är det goda nyheter. Exakt vad han kom ut till, och om antalet var trettio gjorde han det inte, för de trettio var korta , och de fyrtio var färdiga, det fullbordades av Gud den Allsmäktige för Mose med svårigheter, även om han hittade tre och hans avgång var i ett löfte som gavs honom, för Gud den Allsmäktige sa i de tre : ” Detta är ett löfte som är inte falskt . ” På samma sätt, om han godkände hans uppkomst och hans avresa till Hajj, var hans Hajj fullbordad för honom, och om han inte hoppades på något av det, och han såg inte att han under Hajj-månaderna skulle uppnå auktoritet och höjd, antingen genom en stat, en fatwa, talesätt, eller kallelsen till bön på fyren, eller så flyr den från de berömda högprofilerade frågorna . När det gäller att gå nerför trappan kom han från en resa och om han nämndes som en ledare skulle han lämna sitt ledarskap . Och han var isolerad från sitt arbete, och om han var en ryttare, gick han till fots, och om han hade en sjuk kvinna skulle hon förgås, och om han var patienten hon såg ut och om han skulle till en brunn känd plats, till hans familj och hans hus, eller till mycket halm eller korn, eller till vad som är bevis på världspengar och deras erbjudanden Han återhämtade sig efter hennes sjukdom . Och om hans härkomst var från en okänd plats som han inte känner, eller en vildmark, eller till ett dött folk som han kände från dem som föregick honom, eller om hans fall var ett brott, eller om han föll från det i ett hål eller brunn eller begravd, eller till ett lejon som slukade det, eller till en fågel som han kidnappade, eller till ett förtöjt fartyg som tog av det Eller, till en kram över henne, och hon gick honom, för trappan är hans livs dagar och allt som skickades ner till honom från dem är hans död när den var fullbordad och hans dagar gick ut . Om han var ljudvaken av sjukdom och han var en tyrann eller en icke-troende, så tittade jag på vad som avslöjades för honom, och om det indikerar godhet som moskén, fertilitet, dagis, tvättning och liknande, då säkert och omvänder sig, och han kommer ner från vad han är och lämnar det och skär honom även om hans nedstigning är mot det som indikerar stor storhet och stora synder och misstro, såsom arrogans och skrämmande stor eld, lejon, ormar och stora fallgropar , för det dras till honom och tas inte plötsligt förrän det som går förlorat i det återlämnas till honom, och han straffas med honom och kan inte fly från det . Trappbyggnaden förnyades, eftersom bevis för godhet framgår av dess korruption, om det var från mjölk var det bra, och om det var från tegel, gillades det inte . Några av dem sa : Graden är att göra goda gärningar, den första är bön, den andra är fasta, den tredje är Zakat, den fjärde är välgörenhet, den femte är Hajj, den sjätte är jihad och den sjunde är Koranen ‘ an . Och alla Maraqi är goda gärningar, för han, fred och välsignelse över honom, sa : Läs och mjukna : Stigande upp från det om det är av lera eller mjölk, är bra i religion och islam, och det finns inget gott i det om det är från tegelstenar, och om han ser att han befinner sig i ett rum utan margarin och det inte finns någon fred i det, så är det fullkomligheten för hans religion och höjden hans rang hos Gud, för Gud den Allsmäktige säger : ~ Vi höja grader av vad vi önskar . ~ Lerkrukorna är gjorda av lera . Guvernören har höjd och stolthet med skuld, och köpmän handlar med religion, även om den är gjord av stenar, för det är höjden av hjärtas hårdhet . Och om det är av trä, så är det med hyckleri och hyckleri . Om det är av guld, uppnår det tillstånd, fertilitet och godhet . Och om det var av silver, skulle han få min hembiträde med antalet margariner, och om det var noll, skulle han skaffa sig världens varor . Den som går upp i Marqa kommer att dra nytta av en förståelse och skarpsinnighet som kommer att höja den . Och graden sägs vara en asketisk man som dyrkade, och den som var nära honom skulle uppnå höjd och asketism, för den Allsmäktige sade : ~ Gud upphöjer dem bland er som tror och de som har uppnått kunskap i grader .~ Och varje examen för guvernören är ett år . Och stegen i trä : en tunn, hycklerisk man och att stiga upp i den är en byggnad med avsikt, för Gud den Allsmäktige säger : ~ Eller en stege på himlen, och du skulle åberopa dem med ett tecken .~ Det sägs att uppstigningen involverar hjälp av ett folk med hyckleri, och det sägs att det är en reseguide . Om han stiger upp i den för att höra en persons ord, slår han auktoritet när han sa : ~ Eller ha en stege där de lyssnar, låt deras hörare komma med en tydlig auktoritet .~ En man sa till Ibn Sirin : Jag såg som om jag befann mig i en trappa, så han sa : Du är en man som lyssnar på människor . Fred på jorden är en sjukdom, och dess erektion är hälsa . Taq : Brett är bevis på en kvinnas goda uppförande, och smal är bevis på hennes dåliga uppförande . Om en man ser att han sitter i ett smalt band, skiljer han sig fru öppet, och om hans ställning på bandet är vidsträckt, frigörs kvinnan i hemlighet från sin man . Kapaciteten är en president godkänd av hushållet ….

…Frukten, om frukten ses i en dröm och den är söt, indikerar försörjning, nytta och användbar kunskap, och den sura frukten för den som går med på att äta är också, och för dem som inte håller med honom är det förbjudna pengar och en ökning av hans sjukdom, och vad som inte slutar med frukten indikerar hans ätande och innehav av religion eller förekomsten av icke-muslimska kvinnor och män Slav eller dumma av dem . Och den dolda frukten upprätthåller trötthet, och den ångade frukten har liten eller ingen misstanke om den eller har inte räddats från zakat . Och frukten som inte har några stjälkar eller skal indikerar att saker är lätta och det lagliga försörjningen som inte är smittad av någonting . Om frukten är i sin säsong och mognad, så är det ett brådskande goda, och om det inte är i sin säsong då dess nytta efter ett tag, eller det är ett bevis på försörjning . Och att äta det vid en annan tid än dess tid är en lättnad som har missat goda och enkla svårigheter, och en undersökning av vad man fruktar att gå . Och varje frukt kombinerat är ett tecken på förtrogenhet och möte och vice versa . Varje konstig frukt är ett tecken på sitt land . Frukten är män, barn, pengar, butiker, vetenskap, egendom, goda gärningar, familj, släktingar, individer eller botemedel mot sjukdomar hos dem som besitter dem, och de kan ange vilken dryck som görs av dem . Förutom att mashmoum anger dess vatten eller fett . Och den som plockar något från ett träd som inte är frukt, då stannar han kvar i en fråga som inte är tillåten för honom, eller så söker han något som inte är obligatoriskt för honom . Och att plocka frukten från trädets rötter är ett bevis på en gräl med en hedervärd man, och den som ser att han plockade olika frukter från träden, det påverkar kunskap och rättspraxis från män som har positioner i kunskap och prestige . Om han valde det medan han satt, skulle han ha försörjning utan hårt arbete . Och den som såg ett fruktigt träd på vintern och han tyckte om det, då var han en man som hade tvingats och antog att han hade pengar, och om han plockade något ur dem skulle hans pengar gå så mycket till den mannen som han valde den . Frukten är rikedom och värdighet, så den som ser att han skördar från ett annat träd än dess frukt, då anger han en rättfärdig svoger eller en partner i honom som är god . Och vilken frukt som helst som fanns i bergen som inte ägdes, det är kunskap, näring och talanger från Gud den Allsmäktige, och ingen har en tjänst för det ….

…Badrummet : anger kvinnan att upplösa mizarah med honom, och personen tas med honom när hans svett kommer ut, eftersom hans spermier faller i livmodern, och det är som en vulva . Och kanske antydde han rollen för helvetets folk och ondskans folk, strid och tal, såsom äktenskapsbrytares och fängelsers roll, och rollen för härskare och samlare för hans eld och förtryck eller hans familj och klamret goda portar till den och det överflöd av vatten som flyter i den . Och kanske indikeras av havet och sjukdomen och till helvetet . Den som ser sig själv i ett badrum eller någon annan ser honom i det, och om han ser honom död, då är han i elden och det intima, för helvetet är uppfattande och har olika portar, och i det det intima och det rodnande, och om en patient ser det, kommer jag att titta på hans tillstånd, och om han ser att han är utanför värmehuset till renhetens hus, och hans sjukdom är Vakna fri, stod jag upp . Så den som tvättar och kom ur det, han kom ut intakt . Om hans sjukdom var förkyld, ökade den och fruktade för honom . Om han tvättar och bär vita kläder, i motsats till sin vana, och åker en båt som inte är lämplig för honom, så är det att tvätta honom, hölja honom och hans kista . Och om det var på vintern skrämde krampen honom . Om han ser att han är inne i värmehuset, är han emot det som tidigare nämnts i utgången, då kommer övervägande att tas och mitthuset kommer att vara för de sjuka som satt i det, vilket indikerar att han förmedlar i sin sjukdom tills han går in eller lämnar, då är det antingen bakslag eller återhämtning . Och om han inte var sjuk, och han hade ett gräl eller behov i en härskare, en härskare eller en härskares hus, en dom för honom och honom baseras på omfattningen av värmen eller kyla han fick i badrummet, eller hal eller spray . Om inget av det, och mannen var celibat, gifte sig eller deltog i en fest eller begravning, och det var buller eller buller, bekymmer och sorg i det, som det i badrummet, annars skulle han ha en anledning för honom från världens pengar med en härskare på grund av flödet av vatten och svett, vilket är pengar . Svett kan indikera oro, trötthet och sjukdom, särskilt i grumlighet och temperatur i badrummet . Om han avlägsnades från sina kläder, är det med sin fru och för hennes skull och för hennes familj och för hennes familj, vad badet kräver kommer att utföras på honom . Om han är i sina kläder, är frågan ur en främmande synvinkel eller några förbjudna frågor som mor, dotter och syster så att hans villkor också beaktas, och hans led och bostäder överförs och vad han träffas eller möts av hans förfogande i badrummet, och hans överföring i det från plats till plats . Och om han ser att han gick in i den genom en kanal eller en liten energi i sin dörr, eller om det fanns ett lejon, lejoninna, odjur, kråkor eller liv i det, då är han en kvinna som går in i henne i en dekoration, och han möter folket av ondska och omoral bland folket . Några av dem sa : Badrummet är ett skadligt hus, och den som går in i det blir sårad av kvinnorna . Duvor härstammar från deras intima namn, för de är skinka, och duvor är en svåger eller släkting . Om varmt vatten användes i det skulle kvinnorna bli nödställda och om det blev överväldigat och kom in i badrummet, kom det ut ur molnet . Om han sitter i badrummet, då bryter han kvinnan och meddelar sitt kommando, för badrummet är platsen där ‘awrah exponeras . Om han bygger ett bad kommer han att begå oanständighet och avsky honom med det . Om badrummet är varmt och mjukt, är hans familj, svärson och släktingar till hans kvinnor överens, hjälper honom och tycker om honom . Om det är kallt blandar det sig inte med det och drar inte nytta av dem . Och om han var väldigt het, skulle de vara tuffa, och han såg dem inte nöjda med deras svårighetsgrad . Och det sades att han såg att han var i det heta huset . För en man förråder honom med sin fru, och han strävar efter att stoppa honom, så han förbereder sig inte för honom . Om handfatet är fullt och vatten rinner från det heta huset till mitthuset, kommer det att göra honom arg på sin fru, och om badrummet tillskrivs världens vrede, och om det är kallt, då personen som har visionen är dålig och med lite inkomst, och hans hand når inte vad han vill . Och om han är varm, mjuk och sympatisk, så är hans affärer av kärlek, och han kommer att vara en älskare av en stat, som ser i honom en lättnad och glädje . Och om det är väldigt varmt, kommer det att vara bördigt och det kommer inte att få ett mått, och det kommer inte att berömas av folket . Och det sades att den som såg att han gick in i ett badrum är bevis på en kylande feber . Om han ser att han drack varmt vatten från det heta huset, eller hällde det eller badade med det på annat sätt än att tvätta, är det oro, ångest, sjukdom och rädsla, lika mycket som varmt vatten, och om han drack det från mitthuset, då är det en fast feber . Om en drink från ett kallt hus, då är han en målare, och om han ser att han tvättar sig i varmt vatten och vill resa, ska han inte resa . Om han anställs av en person som söker hans fördel, har han ingen lättnad, för Gud den Allsmäktige säger : ~ Och om de söker hjälp, kommer de att behandlas med vatten som en tid .~ Om badet, tvättningen och nouran kombineras, ta badet och badet och lämna badet, för det är starkare i tolkningen . Om han ser en okänd duva i hans ställe, så finns det en kvinna som folk kommer att titta på . Och några av dem sa : Den som såg det som om han byggde ett badrum, han lindrade sig själv . Och han berättade att en man såg som om han hade glidit i badrummet, så han klippte den vid en korsning och han sa : Du är så dålig . Han visade honom att han hade halkat i badrummet och att hans ben var bruten ….

…Satellit tre 52 – Aisha – må Allah vara nöjd – sa : Jag såg i en dröm som om tre satelliter släppte av i två Vqsst min vision till Abu Bakr – må Allah vara nöjd med honom – när han begravde profeten – fred vare med honom – i mitt hus, sade Abu Bakr – må Allah vara nöjd med honom -: Detta är en av dina månar, och det är det bästa (1). * ; Och i berättelse (2): Aisha – må Gud vara nöjd med henne – sa: Jag såg tre månar som föll i mitt rum, så jag frågade Abu Bakr – må Gud vara nöjd med honom – och han sa, o Aisha, om du tro din vision, det bästa av jordens folk kommer att begravas i ditt hus tre. När Guds budbärare – må Gud välsigna honom – arresterades Salaam – sa Zidfan Abu Bakr till mig : O Aisha, det här är din bästa måne, och han är en av dem . ( Sedan begravdes Abu Bakr och Omar i hennes hus ). Umar ibn al-Khattabs vision att han kommer att dö. 53 – På myndighet av Maadan bin Abi Tabha al-Yamari att Omar bin al-Khattab – må Gud vara nöjd med honom – stod på predikstolen på fredag ​​och prisade Gud och berömde honom, då nämnde han Guds budbärare – må Guds böner och fred vare med honom – och nämnde Abu Bakr – må Gud vara nöjd med honom – då sa han : Jag såg en vision som jag inte ser förutom närvaron av mig som jag såg var ett par Decca Enkerna (3). Och i en berättelse sa han : Han nämnde för mig att det var en röd tupp, så Ali Asma bint Umais, fru till Abu Bakr – må Gud vara nöjd med dem , sa till henne – och hon sa : En icke-arabisk man kommer döda dig . I romanen (4) sa : Jag såg i en dröm som om Decca Enkerna tre klick, jag sa : Oagami, som om från kommandot – må Allah vara nöjd med honom – att Assanh Abu Lu’lu’ah och dog i år 23 AH . (1) Berättat av guvernören i (( Mustadrak )) sade sann tillskrivning Golden Ali instämde, korrigerad . (2) Denna roman berättades av Tabarani i (( stor )) , guvernören och Bayhaqi i (( kataloger )) och tillskrivs korrekt . (3) Berättat av Ahmad med en äkta kedja av berättare . (4) Det är med linjalen i framtiden ….

…Aisha, må den Allsmäktige vara nöjd med henne, sa att Guds budbärare, må Guds böner och fred vara över honom, sa : Jag visade dig två gånger innan jag gifte dig. Jag såg kungen bära dig i en stjäl silke, så jag bad honom att avslöja det, och det var du. Jag sa att detta är från Gud, han passerar det, då såg jag honom bära dig i stölden av siden, så jag sa avslöja, avslöja, och om det är du, sa jag att det här är från Gud, det kommer att passera det . I sin mening berömde några av dem henne, må Gud den Allsmäktige vara nöjd med henne, från ett antal verser : Det är sällsynt. Abu Huraira, må Gud vara nöjd med honom, sa: Guds budbärare, må Gud välsigna honom och ge honom frid, sa : Medan jag sov såg du mig i himlen, och om en kvinna utför tvättning bredvid ett palats, då frågade jag vem är detta palats? Orkestrerad, Umar ibn al-Khattab, må Gud vara nöjd med honom, ropade och sade sedan: ”Är du avundsjuk, o Guds budbärare ….

…Att slå med piskor i en dröm är dåliga ord, och om blod rinner från honom är det en förlust av pengar . Och att slå med pärlor är att livet är dött . Att slå svärdet är ett bevis på seger över fienderna . Och slag i armhålorna på delar av det mellan hans familj och släktingar . Att slå är bra och är känt för misshandlad . Och om han ser att en ängel slår honom, kommer han att vara klädd, och om han slår honom på ryggen betalar han sin skuld, och om han slår honom på grund av sin funktionshinder, kommer han att gifta sig med honom . Slå predikas, så den som ser att han slår en man i huvudet, han vill att hans huvud ska gå . Om han slår honom i ögonlocket vill han bryta mot sin religion . Om han drog i ögonlockens blad, ville han ha en innovation från honom, så om han slår honom i hans skalle, kommer den som slår honom att få honom . Och att slå är en bön : Så den som ser att han slår en åsna är dess ryttare, då äter han inte förrän efter att han har påkallat Gud den Allsmäktige och ber honom . Om han såg att han slog en man, skulle han be mot honom . Och han slog andra än kvinnan under hans hand på grund av fördelarna med slagaren för dem . Och om han såg att han blev misshandlad, så är det ett gott bevis, om det som slogs inte var några änglar eller några av de döda, och slogs av att gå är ett dåligt bevis för att han är av läder, och detsamma är slående med en och om han ser att han slår någon annan är det mer fördelaktigt för honom än om någon annan träffar honom . Och det sades : Slå och piskning förklaras som att veta att de misshandlade kan bra sätt . Och slå i en drömresa . Den som ser att han träffar marken, han kommer att resa . Och den som har haft hundra ögonfransar i sömnen, då har han begått otukt eller är orolig för det . Piskningen av fyrtio fransar är av vin, och piskningen av åttio ögonfransar är kvinnornas kasta . Och den som ser en död slår honom, och den döda är arg, för den som slogs har begått en synd eller har beslutat sig mot honom, och att den döda är i sanningens bostad, han är inte nöjd förutom vad Gud vill . Och slog de levande för den döda styrkan i sin religion . Och det sades : Den som såg en död person som hade slagit honom blev bättre av att resa, och det sades : Den som slog en död kommer att betala sin skuld och slå en person utan att klia eller smärtsamma kläder om det finns i vintersäsong . Att slå djuret är en disciplin för den som inte är värd djuret och för den som inte förtjänar okunnighet och aggression ….

…Och den som såg att han hälsade på någon som det inte fanns någon fiend med, muslimen över honom skulle vara lycklig . Om det finns fiendskap mellan dem, erövrar han muslimen och tror på hans fördelar . Och den som ser som om han har hälsat på en shejk som inte känner honom, då är detta en säkerhet från straffet av den Allsmäktige ….

…Om searen säger att jag såg att sperman kom ut ur mig är det utsläpp av pengar, och om han säger att sperma kom till mig, så är det förekomsten av pengar, och innebörden är densamma och skillnaden i tal ….

…Al-Khattab ( Omar, må Gud vara nöjd med honom ) Den som ser honom i en dröm kommer att vara långlivad, berömvärd och tala sanningen . Och den som ser Omar, må Gud vara nöjd med honom och skakar hand med honom, han kommer att få en bred värld, studier och underhåll . Och den som såg honom rynka pannan av ilska, han skulle be om dom, föreskriva det goda och förbjuda det onda . Och den som ser det i ett land där torka regnar mycket, även om det finns en orättvisa rättvisa i det . Den som ser att Omar, må Gud vara nöjd med honom, slå honom med pärlan eller hota honom med ett straff, låt honom återvända från vad han är . Och den som såg att han fotograferades i sin bild, han kan dö som martyr . Om han ser honom i en armé kommer han att vara from och rädd, och han kommer att vara pålitlig . Och den som såg honom med profeten, må Gud välsigna honom och ge honom frid, skulle få mycket gott . Hans vision indikerar att sanningen i hans tid existerar, och det är vanligt att föreskriva det goda och förbjuda det onda . Kanske indikerade hans vision försoning efter fiendskap och kärlek efter hat och asketism i denna värld med förmågan till det . Om searen var kung, erövrade han landet och etablerade religionen som den borde ….

…Och den som tror att han vill klättra upp på ett berg, då klamrar han sig fast på en hårdhjärtad man som är långt ifrån förgäves eller vill ha något, för berget vid den tiden är här ett mål i sig själv som han når, och omfattningen av hans klättra på berget och så mycket som han är lätt eller svår för honom när han reser sig, det vill säga ….

…Och den som tror att han vill baka något men inte baka, det är inte Mahmoud och Gud vet bäst ….

…Och Jaafar Al-Sadiq sa, ~Den som ser någon som har dött medan han är i form av de döda, han kommer inte att nå det mål som han hoppats på från världsliga frågor .~…

…Tolkning av himlen, luft, natt och dag, vindar, regn, strömmar, förmörkelse, jordbävningar, blixtar, åska, regnbågar, lera, sol, måne, planeter, moln, hagel, snö och frost, himlen indikerar sig själv, så vad som än kom ner från det kom dess motsvarighet från Gud, det finns ingen orsak i det, såsom att eld faller från det. I rollen drabbas människor av sjukdom, smärta, koppor och död . Och om en eld föll från den på marknaderna, är det förhärligat och upphöjt som säljs med det från försäljningen . Och om det föll på tunnland, knappa och växtplatser, skulle du skada människor, och växten brände och slog den med hagel eller gräshoppa, och om bevis på fertilitet, försörjning och pengar härstammar från den, såsom honung, olja, fikon och korn, då skulle människor regna fördelaktiga regn, det som kom ner från himlen skulle vara till nytta för det, och kanske indikerade himlen att styrkan hos sultanen och honom själv, på grund av deras överlägsenhet över skapelsen och deras oförmåga att nå den , med sin vision och sin volatilitet i dess kraft, och deras svaghet att komma ut under den . Vad som sågs från det och i det eller ned i det och på det, tecken på gott och ont, och kanske indikerade det hans palats, hans besittnings hus, hans hovmän och hans pengars hus, så den som går upp till det genom fred eller förnuft, kommer att nå höjden med kungen . Och det har han, och om han steg upp till det utan anledning eller fred, skulle han ha upplevt stor rädsla för sultanen, och han gick in i mycket överflöd i sitt möte eller i vad han hoppades på honom eller från honom . Om hans samvete avlyssnade spionerade han på sultanen eller smög in i sitt pengarhus och sitt palats för att stjäla det . Och om han nådde himlen, nådde han målet för saken, och om han återvände till jorden, skulle han räddas från det han gick in i, och om han föll från sin plats blev han skadad i sitt tillstånd, enligt omfattningen av hans befallning i hans fall, och vad hans organ bröts för honom, och om den som nådde himlen var sjuk medan han var vaken, då återvände han inte till jorden, försvann från hans sak, och hans själ steg också upp till himlen . Och om han återvänder till jorden, har skadan nått hans mål och hans folk förtvivlar honom och då kommer de att räddas, om Gud vill, såvida det inte är medan han sjunker ner i en brunn eller Hafir och sedan inte kom ut ur den , för det är hans grav där han återvänder efter sin återkomst, och detta är en god nyhet om islam för döden, för de otrogna öppnar inte himmelens portar för dem, och deras själar stiger inte upp till den . När det gäller att se dörrarna kan det tyda på att om du ökar räntorna, om människor befinner sig i några av dess bevis, eller i visionen finns det flugor, bin, fåglar eller liknande och liknande, och om folket är i torrhet, regn och regn sa Gud den Allsmäktige : ” Så vi öppnade himmelens portar med hällande vatten. ~ i synnerhet vars värdshus visar medkänsla, bördig, som damm och sand utan damm och skada . Men om människor kastade pilar från dem, om de var i något bevis på pesten, öppnades dess dörrar för dem . Och om pilarna skadar alla som har blivit slagna och blöder, då är det en konfiskering av auktoritet över varje människa med sin pil, och om deras avsikt är mot öronen och ögonen, så är det en prövning av deras pilar, i som skulden för alla vars hörsel eller syn kommer att försvinna i den . Och om de skadas, samlar de dem och plockar upp dem, sedan byter från Gud, såsom gräshoppor och fågelsorter som sparvar, sticklingar och manna, förstör och pilar på grund av auktoriteten i jihad och liknande, eller försörjning och gåvor för vilka han öppnar sina pengahus och lådor, och när det gäller himmelens närhet tyder det på närhet till Gud, och det är för folket i lydnad och goda gärningar . Kanske indikerar detta distre ssed person som är i nöd, den som ringer, som accepterar hans bön och besvaras, för när man gör en bön med ögat mot himmelens riktning, och kanske detta indikerar närhet och närhet till imamen, världen, fadern, fadern make och herre, och alla som är över dig av en examen, är krediten baserad på bestämningen av varje person i hans vaksamhet och efterfrågan och mer hans sömn, och vad som föll i hans samvete . När det gäller himmelens fall på jorden om han reser kan det också bero på drömmarens auktoritet och huvudet ovanför honom, vare sig en far, make eller herre och liknande, och det kan indikera dess falla på det torra landet, eller folket trampade det med benen efter dess fall medan de var Hamid, och de tog upp. Några av dem är ett tecken på försörjning, fertilitet och pengar, för de är fördelaktiga regn med stor betydelse, och araber kall regn en himmel, för den kommer ner från den ….

…Och Ibn Sirin kom och en man sa : Jag såg som om ett djur hade talat till mig . Han sa till honom : Du är död . Den Allsmäktige sa : ” Och när ordet föll på dem, drog vi dem ut till dem med en vandring från marken för att tala till dem .” Så mannen dog från den dagen ….

…Det är sällsynt att Muhammad bin Abdulaziz berättade om Abd al-Rahman al-Salamis auktoritet på Profetens auktoritet, må Guds böner och fred vara över honom, att han är min bror mellan Abu Bakr Al-Siddiq och Salman Al- Farsi, må Gud vara nöjd med dem, och Salman såg en vision av Abu Bakr Al-Siddiq, och han gick bort från honom och lämnade honom på grund av den visionen. Abu Bakr Al-Siddiq sa till honom: Du lämnade mig inte, broder Så han sa till honom: Jag såg dig i en dröm med din hand i nacken, så Abu Bakr Al-Siddiq sa: Gud är den största, min hand är större och kort av ondska, så han berättade för profeten Salman, Guds fred och välsignelser över honom, om hans visioner och vad Abu Bakr, må Gud vara nöjd med honom, sa, så profeten, må Guds böner och fred vara trodde på honom och berömde honom från honom ….