…Och den som ser att hans huvud är som ett fårs huvud, då råder okunnighet över honom ….

…I en dröm är han en man med bekymmer, så den som ser honom har drabbats av honom, de vet inte dess konsekvenser . Och den som ser att han äter vattenmelon, han kommer ut ur fängelset, för Gud den Allsmäktige säger : ( Så skicka en av er med dina papper till Madina, så låt honom se vilken av dem som är den bästa maten, så han ska ge dig en bestämmelse från den ). Betyder vattenmelon . Ibn Sirin sa : Den som såg att han sträckte sig ut till himlen och tog vattenmelon, han skulle söka en kung och få den snabbt . När det gäller den indiska vattenmelonen, den som ser den har gett den till människor, den är tung och kall i folks ögon, eller så talar han tunga ord . Och den kokta är till för sina egna män, och vattenmelon är bra för dem som vill älska en annan person och för dem som vill omskära en annan person och för dem som vill göra affärer är vattenmelon dåligt för honom och indikerar arbetslöshet . Och den som ser att vattenmelon kastas in i ett hus, han kommer att dö av sin familj genom antalet av var och en, och vattenmelon i drömmen är en sjukdom, och den råa gröna som den inte har mognat från är hälsosam för kropp . Och den gröna vattenmelonen är en stad, en pojke eller en fru . Gula vattenmeloner är kvinnor eller män som har gott beröm och godhet, och kan indikera en kvinna med vackra kvaliteter eller dåliga fel på grund av skorpans grovhet och den gula färgen på den röda färgen indikerar smycken . Se bågen ….

…Höjd : Den som ser som om han verkligen vill segra över ett folk, då är han arrogant och sedan förödmjukad, för Gud den Allsmäktige säger : (Detta är det här nedan vi gör det för dem som inte vill ha överlägsenhet på jorden eller korruption, och följden är för de rättfärdiga ). Och om han ser som om han inte vill ha höjden, når han sin höjd och ondska ….

…Och den som ser att han har träffat dinarer, som är beskurna eller har brist på vikt, och ödet är lätt ….

Och den som såg att han dog naken, han skulle vara väldigt fattig ….

…Det kändes som : dricka mat och dricka vatten : utvidga hans försörjning . Och all mat är näring, utom gröt, ägg och gröt, för han är bedrövad från sina arbetares sida för sina avkommor ….

…Om han ber ensam och människor ber individuellt, är de ute ….

…Profetens fruar, må Gud välsigna honom och ge honom frid, deras vision i en dröm indikerar mödrar, liksom godhet, välsignelser och barn, varav de flesta är döttrar . Kanske indikerade deras vision Al-Anad och Al-Right på grund av att de visade eller dolde en hemlighet och förtal . Om kvinnan såg Aisha, må Gud vara nöjd med henne i en dröm, uppnådde hon hög status, god berömmelse och nåd hos fäder och män, och om Hafsa såg, må Gud vara nöjd med henne, hennes vision visade bedrägeri, och om hon såg Khadija, må Gud vara nöjd med henne, hon indikerade lycka och rättfärdig avkomma, och Fatimas vision visar dotter till Guds budbärare, må Gud välsigna honom och ge honom frid, är förlusten av män och fäder och mödrar. När det gäller att se Hassan och Hussein, må Gud vara nöjd med dem, det är ett tecken på uppror och uppnående av vittnesbörd, och det kan indikera mångfalden av män och barn, resor och invandring, och att searen dör en martyr . Och den som ser en av männen från profetens fruar, må Guds böner och fred vara över honom, och han är ensam, han ska gifta sig med en rättfärdig kvinna . Om kvinnan ser någon av dem indikerar hennes vision Baal Saleh, som är tillräckligt för henne ….

…Den som såg dem i sömnen med goda egenskaper, det var ett bevis på hans goda tro på dem och hans anhängare av deras Sunnah . Kanske visade deras vision soldaters rörelser och uppdrag . Kanske indikerade det spridning av kunskap, som föreskriver det goda och förbjuder det onda . Deras vision indikerar också förtrogenhet, kärlek, broderskap, hjälp och säkerhet mot fiendskap och avund och borttagande av fördomar, för de var, Gud nöjd med dem, för det . Om visionären är fattig blir han rik för att de är, må Gud vara nöjd med dem, erövra staterna . Och om den sökande är rik, kommer han att välja det Hädanefter på världen och spendera sitt liv och sina pengar på nöjen hos den Allsmäktige . Och deras vision, må Gud vara nöjd med dem, indikerar hedervärdiga byggnader som moskéer och renheten i härstamning, stammar och klaner . Att de vänder sig bort från searen eller förolämpar honom i en dröm indikerar att de faller i träd bland dem och föredrar några av dem framför andra och deras hat mot honom, och deras syn indikerar omvändelse och att ge upp allt annat än den Allsmäktige Gud . Deras vision, må Gud vara nöjd med dem, indikerar godhet och välsignelse enligt deras hem och deras välkända värderingar på deras väg och väg . Att kanske se var och en av dem visade vad som avslöjades för honom och vad som var i hans dagar av uppror eller rättvisa . Och den som ser att han är full av följeslagarna till Guds budbärare, må Guds böner och fred vara över honom, han är en av dem som söker integritet i religionen . Och den som ser en av följeslagarna, låt honom tolka härledningen, som Saad och Saeed, då blir han lycklig . Kanske hade han en del av sin biografi och handlingar . Och den som ser någon av dem levande eller att alla lever, hans visioner visar religionens styrka och indikerar att visionären når ära och ära och är högsta . Om han ser som om han har blivit en av dem kommer han att uppleva svårigheter och då blir nageln mjuk . Och om han ser dem upprepade gånger i sömnen är hans försörjning smal . När det gäller Ansar och deras barn och barnbarn, att se dem i en dröm indikerar omvändelse och förlåtelse . Att se invandrare indikerar god säkerhet och förtroende för Gud den Allsmäktige, avvikelse från denna värld och asketism i den, och ärlighet i tal och handling ….

…** Profetens vision, må Gud välsigna honom och ge honom frid, att han fick nycklarna till jordens skatter . På myndighet av Uqbah bin Amer – må Gud vara nöjd med honom – att Guds budbärare, må Guds böner och fred vara över honom, gick ut en dag och bad för familjen till en av hans böner över övernattningen och sedan gick till predikstolen och sa : ( Jag är över dig och jag är en martyr mot dig och jag, av Gud, tittar på mitt handfat nu och att jag har gett nycklarna till jordens skatter. Eller landets nycklar och Jag, av Gud, fruktar inte att du kommer att följa med mig efter mig, men jag är rädd att du kommer att tävla i det .) Abu Hurayrah – må Allah vara nöjd med honom – sa : Allahs budbärare vara med honom ( Nusrat skräck och med tanke på talets korthet och medan jag sover när Ji-nycklar har markskåp lagt i mina händer ), sade Abu Hurayrah – må Allah vara nöjd med honom -: Allahs budbärare har gått Allah välsigna fred vare med honom, medan du lyfter henne . Al-Hafiz Ibn Hajar sa i ( Fath al-Bari ): Uttrycksfolket sa : Nyckeln är pengar, ära och makt . Om han ser att han öppnar en dörr med en nyckel, kommer han att få sitt behov med hjälp av någon som är i trubbel, och om han ser att han har nycklar i handen, träffar han en stor auktoritet . Al-Khattabi rapporterades att han sa : Vad som menas med landets skattkammare är vad som öppnades för nationen från ammunitionen från Khosrau och Caesar och andra, och det är möjligt att jordens mineraler innehåller guld och silver . Andra sa : Det bärs mer generellt än så. Al-Hafiz sa : Nycklarna till landets skattkammare som är avsedda är det som öppnas för hans umma efter honom från al-Futuh, och det sades : mineraler . Jag sa : Detta är identiskt med verkligheten i vår tid, vilket kommer att förklaras av Gud den Allsmäktige . Och Al-Hafiz sa i sitt tal om sitt ordstäv, och du drar ut det från näsan vid nunnan och triangeln, vilket innebär att du extraherar det, du säger : Du skär brunnen om du extraherade dess jord . Äktheten av de två berättelserna om Uqba och Abu Huraira – må Gud vara nöjd med dem – uppträdde i vår tid när brunnar med olja och vatten dök upp långt i jordens djup, och vad som också framkom från guldmineraler och andra skatter av jorden som människor inte kunde nå utom i dessa tider ….

…Och om han ser att hans hand faller under vad han vill genom att arbeta med den och förtryck eller vissna, så får inte tolkningen i samma hand och förmåga vad han vill, och han svikas av dem som söker hans hjälp . Och om han ser i sin hand dygden av styrka och avslappning i förtryck, så ligger hans tolkning i hans hand och hans förmåga att göra vad han vill, och hjälp från dem som söker hjälp från honom, och det finns en annan aspekt i den , att dess längd, korthet, styrka och svaghet är en produkt av dess ägare, till vilken handen blir, och en hand av goda händer Enligt hans uppfattning använde de, som Abu Bakr och Saeed bin Al-Musayyib sade, fras ~vision~ med namn och deras betydelser, och förlitade sig på den visionen . Om han ser att hans hand har försvagats, öppnats, torkat ut eller dess vind stinkat : uteslutande andra av bytet, så är detta en korruption av dess ägares arbete, för vad det har blivit, eller lämnade han sitt slutförande hos , eller en svaghet i hans makt över honom . Om han ser att hans hand har vänt profetens hand bland profeterna eller några av de rättfärdiga, så se hur den profeten eller den rättfärdiga var som den som ledde Gud på deras händer från vilseledande eller som räddade honom från fördärvet, och hur hans öde var bland hans folk, vad han led av dem av skada och hur det var Konsekvensen av deras befallning och befallning, så leder Gud också ett folk genom visionärens hand, och det är handen som har beskrivits, och genom vilken Gud befriar ett folk från vägledning till vägledning, och vilken skada som helst orsakas av det, liknande det som profeten mötte i Gud, så hans tillstånd och hans gärningar är i dess konsekvens, liksom hantverk som profeten, och detta är en hedervärd vision som bara människor med dygd och som möttes knappast kan se . Och den som ser en sådan vision i synnerhet utan folket av dygd, fromhet och förmåga, och vad det än beskrivs är omöjligt för den att accepteras och förkastas ….

Är det att föredra att uttrycka visioner eller låta dem gå i uppfyllelse med tiden? För det första måste det vara känt här att det inte är sant att alla visioner uppfylls, även om visionären är en troende, kanske den troendes vision inte uppfylls direkt, den kan försenas och den kanske inte uppfylls alls. På samma sätt kan den troendes vision ljuga. På grund av haditen av Abu Hurairah, må Gud vara nöjd med honom, på profetens auktoritet , må Guds böner och fred vara över honom, sa han : [ När tiden närmar sig kommer muslimens vision knappt att ligga och muslimens vision är mer sanningsenlig för dig, och muslimens vision är en del av de fyrtiofem delar av profetskapet ] Enats om och formuleringen för en muslim . Och den som ser vad som behagar honom, det är bättre för honom att presentera det för den som korsar det för honom . När det gäller den som ser något som skrämmer honom eller bedrövar honom, ska han inte berätta det för någon, och han måste göra de nämnda försiktighetsåtgärderna . Vissa människor kanske säger varför vi inte tillåter att visioner eller drömmar tas om hand efter tid eller tid, vilket är en synvinkel som respekteras, och jag säger alltid : Min åsikt är fel som kan vara rätt, och åsikten från andra är korrekta och kan ha fel, men dessa människor bör inte skylla på dem som letar efter uttryck för sina visioner eller till och med sina drömmar. Det kan vara en god nyhet, eller en varning till dess ägare, och Imam Ahmad, må Gud vara barmhärtig över honom, sade : Synen glädjer den troende och bedrar honom inte . Och visionären kan dra nytta av det han ser i sömnen. Imam Al-Dhahabi sa i Al- Sirah [1/81] i visionen av Abd al-Rahman bin Auf, må Gud vara nöjd med honom, att han kommer in i paradiset de älskade, även om han är en av folket i paradiset , och en av de tio missionärerna, sa han : Dess överföringskedja är bra . Han och andra är en dröm, och drömmen har en tolkning, och Ibn Auf, må Gud vara nöjd med honom, gynnades av det han såg och vad han nått, tills han gav välgörenhet med stora pengar som släpptes åt honom – och beröm vara Gud – hans fötter, och han blev en av arvtagarna till paradiset och det finns ingen skada . Gud vet ,,…

…Profetens vision, må Guds böner och fred vara över honom, döda Al-Hussain Profetens vision, må Guds böner och fred vara över honom, Ibn Abbas och Umm Salamah – må Gud vara nöjd med dem – angående mordet av Hussein bin Ali – må Gud vara nöjd med dem – när det gäller profetens vision, må Guds böner och fred vara över honom, för detta är det på uppdrag av Umm Salamah – må Gud vara nöjd med henne – Budbäraren av Gud, må Guds böner och fred vara över honom, lägg dig ner en natt för att sova, så jag vaknade förvirrad, la mig sedan och somnade, vaknade sedan förbryllad, utan det jag såg första gången, då lade han sig och vaknade upp med en röd jord i handen, kysser den, så jag sa : Vad är den här jorden, Guds budbärare? Han sa : ( Gabriel berättade för mig att detta dödar Iraks land till Hussein, så jag sa till Gabriel : Visa mig jorden i det land där han dödas, för det här är dess jord .) Och i en berättelse om myndigheten av al-Tabari att Guds budbärare, Guds frid och välsignelser över honom, lägg sig ner en dag och vaknade med en känsla av rodnad och med en röd jordhand som kysser den, så jag sa : Vad är den här jorden, Messenger av Gud? Han sa : ( Gabriel, fred vare med honom, sa till mig att detta dödar Iraks land för Hussein, så jag sa till Gabriel : Visa mig jorden i det land där han dödas, för det här är dess jord .)…

…Vilka är beskrivningarna av Budbäraren, må Guds böner och fred vara över honom, som kom i biografin , och som om jag såg det i en dröm, vet jag genom vilken jag såg honom verklig . . ? Jag gillade att skriva hans beskrivningar, så om någon av er såg en vision i Budbäraren, må Gud välsigna honom och ge honom frid, låt honom jämföra vad han såg med beskrivningarna, om de stämmer överens. Han såg honom och lät honom vid den tiden glädja sig och inte vara glad, och om det inte sammanfaller, såg han honom inte, och vid den tiden är visionen en syn på tolkning och enligt searens tillstånd , och dess beskrivning nämndes i flera hadiths, inklusive : Ali bin Abi Talibs hadith, må Gud vara nöjd med honom, sade han : Profeten , må Gud vara nöjd med honom, sa : Gud vare över honom, med lång och inte korta, böjda händer och fötter – det vill säga tjocka och grova fingrar – stora huvud, stora vaggar – det vill säga benen och korpuset, varje fullständigt ben är stort – långt läckt – det vill säga håret som är mellan bröstet och naveln – . Om han går går de i manschetten, som om de kommer ner från en hög som jag inte såg före eller efter den, fred vare med honom . Al-Tirmidhi sa : Detta är en bra och autentisk hadith . Mannen frågade Al-Bara : Var Guds budbärares ansikte, må Gud välsigna honom och ge honom frid, som ett svärd? Han sa : Nej, som månen . Och Ali bin Abi Talib, må Gud vara nöjd med honom, sa i en annan beskrivning : Det var inte långt, fluffigt eller vacklande kort, och det var fyra av folket, och det fanns ingen lockig katt eller en stam . Jag kryper i ögonen, kantar läpparna, svampens och axelns härliga, den nakna med läckage, händerna och fötterna böjda. Han har en ton och mjukar dem, och jag hedrar dem med tio. Den som ser honom kommer att ge honom ett vitt, och den som blandar honom med en kunskap som han älskar, han säger att hans namn har jag inte sett före eller efter honom, må Gud välsigna honom och ge honom frid . Förklara det konstiga samtalet : Almmguet : utgående längd AC : inuti en del av det i några palatskatter : svår Aljaudh Almthm : Albadn mycket kött Almkltm : Medawar ansiktsdryck : att i albumenrött Alodj : svår mörkare i ögat Alohdb : långa labia Ketd : axlar gemenskap, som vissnar läckt Det är den känsliga poesi som är som en penis från bröstet till naveln. Den tunna : de tjocka fingrarna från händerna och fötterna, de förskjutna : att gå med kraften från Jalil Al- Mushash : processorerna Aisha sa om honom : Guds budbärare berättade inte din berättelse, utan han brukade tala ord som klargör det, ett kapitel som han bevarar från den som spionerar för honom . Och Abdullah bin Al-Harith sa om honom : Guds budbärare, må Gud välsigna honom och ge honom frid, brukade skratta förutom med ett leende . På myndighet av Jabir bin Samra sa han : Det fanns en Hamousha i benen på Guds budbärare, må Gud välsigna honom och ge honom frid, och han brukade bara skratta med ett leende, och om jag tittade på honom jag sa att ögonen är mörkare, inte de mörkare . Och på honom sa han : Han, må Guds böner och fred vara över honom, brukade ha en ribbad mun, formad som ögon, besatt av hälarna . Förklara det konstiga samtalet : förvirrade ögon : ett långt snitt öga manhoos Stub : lite kött ,,,,, citerar Sunan al – Tirmidhi, Book dygder…

…Guds syn, må Gud vara nöjd med honom, sade professor Abu Saad, må Gud vara nöjd med honom : Den som ser i sömnen som om han står i händerna på Gud den Allsmäktige, och Gud den Allsmäktige ser på honom, och om visionären är en av de rättfärdiga, då är hans vision en syn på barmhärtighet, och om han inte är en av de rättfärdiga, måste han vara försiktig, för Gud den Allsmäktige säger : ( Den dagen kommer människor att resa sig till Herrens Herre) världar ). Om han ser som om han talar till honom, var snäll mot honom och kärlek till folket, säger Gud den Allsmäktige : (Och för honom nära på flykt ). På samma sätt, om han såg att han kastade sig i händerna på Gud den Allsmäktige, för Gud den Allsmäktige sa : ” Vänta och kom nära .” Om han såg att han talade till honom bakom en slöja, skulle han vara god i sin religion och utföra ett förtroende om det var i hans hand och stärka hans auktoritet . Och om han såg att han talade till honom utan slöja, skulle det vara ett misstag i hans religion, för Gud den Allsmäktige sa : ( Och ingen människa kunde tala till honom utan en uppenbarelse eller bakom en slöja ) , om han såg honom med sitt stora hjärta, som om han förhärligade honom, han förde honom nära honom, hedrade honom och förlät honom, eller han räknade inte honom attribut, mötte Gud den Allsmäktige i uppståndelsen . På samma sätt, om den Allsmäktige ser honom, har han utlovat honom förlåtelse och barmhärtighet, löftet är utan tvekan sant, eftersom Gud den Allsmäktige inte bryter tidsfristen, men drabbar honom med olycka i sig själv och hans försörjning så länge han lever . Om den Allsmäktige ser honom som om han uppmanar honom, har han avslutat med det som den Allsmäktige inte samtycker till, för Gud den Allsmäktige säger : ~Han uppmanar dig, så att du kan komma ihåg .~ Om han var klädd i ett plagg är han oro och sjukdom för det han levde, men han förtjänar mycket tack . Det berättades att vissa människor såg som om Gud hade klätt honom i två kläder, så han lade dem på sin plats, och han frågade Ibn Sirin, och han sa, förbered dig på sin olycka, och det dröjde inte länge därefter tills han mötte Gud den Allsmäktige, och om han såg ett ljus i honom, kunde han inte beskriva honom, han hade inte nytta av sina händer vad han levde . Om han såg att den Allsmäktige Gud kallade honom vid sitt namn eller ett annat namn . Hans befallning är hög och han erövrar sina fiender, och om han ger honom en del av världens gods, förtjänar han snarare sin barmhärtighet . Om han ser att den Allsmäktige är arg på honom, indikerar det föräldrarnas förargelse mot honom. Om han ser som om hans föräldrar är arg på honom, tyder det på att Gud är arg på honom . För Ezz sa att han heter ~ Tack mig och dina föräldrar .~ Och det berättades i vissa nyheter, Guds allsmäktiga nöje föräldrarnas tillfredsställelse och Guds allsmäktiges vrede i föräldrarnas vrede . Och det sades : Den som ser som om Gud den Allsmäktige är arg på honom, då kommer han att falla från en höjd . Eftersom Gud den Allsmäktige säger : ( Och den som tillåter ilska mot honom, han kommer att förlora sitt infall ). Om han såg som om han föll från en mur, himmel eller berg, betyder det Guds allsmäktiges vrede mot honom . Om han ser sig själv i Gud den Allsmäktige, på en plats som han känner, kommer rättvisa och fertilitet att spridas på den platsen, och dess förtryckare försvinner och de förtryckta segrar . Om han såg som om han tittade på Guds tron, den välsignade och upphöjda var han, skulle han ha nåd och barmhärtighet . Om han ser ett exempel eller en bild, och han får veta att han är din gud, eller om han tror att han är hans gud, ära honom, då tillbad han honom och tillbad honom, då är han engagerad i falskhet, på att förstå att det är sant, och detta är en vision av någon som ljuger för den Allsmäktige Gud . Om han ser som om han förolämpar Gud den Allsmäktige, är han inte den troende av hans Herres, den upphöjda, nåd och är inte nöjd med sin dom ….

…Surat Ibrahim, fred vare med honom, Jaafar al-Sadiq, må Gud vara nöjd med honom, sade : Min far, må Gud vara nöjd med honom, sa till mig att han frågade Hajib bin Abdullah om hennes reciter när han sov. Han sa : Jag hörde Aisha, må Gud vara nöjd med henne och sade : Han är en av de två Alawabeen-berömningarna, och det sades : Han är en anledning att avslöja sina bekymmer. Han får belöningen enligt antalet av varje tjänares avgud fram till uppståndelsedagen, och Gud den Allsmäktige kommer att rädda honom från allt han varnar i den här världen . Det sades : Hans religion är god och hans befallning är hos den Allsmäktige Gud ….

…Solens kamp går ut mot kungen, och minskningen av solens strålar kommer att försämra kungens prestige . Om han ser solen delas i två halvor, återstår hälften av den och den andra är borta, då kommer den ut till kungen utanför, och om den återstående halvan följer den gyllene halvan och går med och återvänder till en frisk sol, då utanför tar hela landet, och om den pågående halvan återvänder till den återstående halvan och solen återvänder som det brukade vara hans kung återvände till honom och han vann utsidan . Om var och en av de två halvorna blir solen på egen hand, så äger utsidan det som är med kungen från kungen och blir hans motsvarighet och tar hälften av sitt rike . Om han ser solen falla är det en katastrof för jordens värden eller för föräldrarna . Om han såg som om solen hade stigit upp i ett hus och tänt upp hela huset, skulle husets folk ha ära, värdighet och näring . Och den som såg att han hade svalt solen, han skulle leva i ett tungt liv . Om han såg det skulle kungen dö . Och den som drabbas av solljus, Gud kommer att ge honom stor skatt och pengar . Och den som ser solen sjunka ner på sin säng, han blir sjuk och inflammerad i kroppen . Om han ser som om han gör gott mot honom, indikerar han fertilitet och lämnat och indikerar hos många människor hälsan . Och den som solen tar något från honom eller ger honom något, det är inte Mahmoud . En av indikationerna på goda gärningar är att en person ser solen i sin normala form och vana, och en ökning eller minskning av den kan vara skadlig . Och den som hittar värmen från solen och tar sin tillflykt i skuggan, han kommer att räddas från sorg . Och den som finner kyla i skuggan och sitter i solen, hans fattigdom är borta, för kylan är fattigdom . Och den som kan se solen när den är svart och rörig, kungen är skyldig honom i alla frågor . Och det berättades att domaren av Homs såg som om solen och månen dödades, och planeterna separerade, så den delades med solen och den delades med månen . Han berättade om sina visioner om Omar bin Al-Khattab, må Gud vara nöjd med honom . Han sa till honom : Vilken var du med? Han sa : Med månen . Umar läste : ” Så vi raderade nattens vers och fick oss att se dagens vers .” Och han avledde honom från Homs arbete, så han bestämde att han åkte med Muawiya till två rader, och han dödades . Och den som ser solen, månen och stjärnorna samlas på ett ställe och deras kung, och de har ljus och strålar, då är ordet acceptabelt för kungen, ministern och presidenterna . Om det inte är lätt, finns det inget gott i det för visionären . Om han ser solen och månen se ner på honom är hans föräldrar nöjda med honom . Om de inte har en stråle är de arg på honom . Om han ser en sol och en måne till höger och vänster, framför sig eller bakom honom, kommer han att drabbas av rädsla eller olycka och nederlag, och han tvingas fly med den, för Gud den Allsmäktige säger : ”Och det solen och månen har samlats, och personen ska säga det som är dagen för flykt .” Och solens, månens och stjärnans svarta och deras rotation förändrar välsignelserna i denna värld . Och en solförmörkelse hände med kungen . Och den som ser moln som täcker solen tills dess ljus är borta, kungen blir sjuk . Om han ser att det inte rör sig i molnen eller kommer ut ur det, kommer kungen att dö, och solen kan ha varit en vetenskapsman som vet hur molnen evakuerades, då kommer sorg att evakuera från honom . Moon : Ursprungligen ministern för den största kungen, eller en sultan utan den största kungen, och stjärnorna runt honom är soldater . Och hans hem och bostäder eller hans hustrur och tjänarinnor . Och kanske indikerar han forskaren och juristen och alla bevis som han leder, för han guidas i mörkret och lyser i allmänheten . Det indikerar pojken, mannen och herren och hustrun och sonen för hans skönhet och ljus, liknar honom med kvinnors och mäns skönhet, så det sägs som om fullmånen var som om det var en månmån . Då tolkas och praktiseras hans olyckor som liknar det som tidigare nämnts i solen, och det kan tyda på en ökning eller minskning, eftersom det ökar och minskar, såsom pengar, verk och kroppar, tillsammans med föregående uttalande om trafik, t.ex. som en patient som ser i början av månaden har fallit ner på honom eller tagit honom till honom, då kommer han att vakna upp från sitt problem. Han sparas från sin sjukdom . Och om det är en månad kort, så är dess ålder borta och dess deadline närmar sig det belopp som återstår i månaden, det kan vara dagar, och det kan vara en samling, månader eller år, med bevis som läggs till i en dröm eller i det vakna livet . Om han går ner i början av månaden, eller om han verkar frånvarande från sin plats, har han lämnat sin plats och har kommit från sin resa . Och om det var i slutet av månaden, efter att ha rest och lämnat sitt hemland . Och den som ser honom med honom eller i knäet eller i handen, han ska gifta sig med en man enligt hans ljus och ljus, oavsett om han är man eller kvinna . Aisha, må Gud vara nöjd med henne, såg tre månar som föll i hennes rum. Hon berättade sin vision för sin far, må Gud vara nöjd med honom och sa till henne : Om din syn är sann, är tre begravda i ditt rum, de är de bästa av jordens folk ….

…Surat Al-Fatihah den som reciterar det eller reciterar för honom må Gud den Allsmäktige ge honom orsakerna till godhet . Nafeh, Ibn Katheer, Jaafar As-Sadiq och Saeed bin Al-Musayyib, må Gud vara nöjd med dem, sa : Han åberopar bön och han besvaras . På samma sätt sa Al-Kasaei och tillade att : Och han uppnår den fördel som han kan berikas med . Abu Bakr Al-Siddiq, må Gud vara nöjd med honom, sa att hennes läsare gifter sig med sju kvinnor, och inbjudan besvaras, och bevisen för det är Guds budbärares handling, må Gud välsigna honom och ge honom frid, som han brukade recitera den före och efter bönen . Umar ibn al-Khattab, må Gud vara nöjd med honom, sa : Den som reciterar det i sömnen kommer att bevaras i sin religion, såvida han inte är sjuk, hans liv är nära . Och det sades : Den som läser det i en dröm, Gud kommer att stänga ondskans dörrar från honom och öppna nyhetsdörrarna för honom . Man sa : Att recitera Al-Fatihah i en dröm är en pilgrimsfärd ….

…Och den som ser att han rider på en häst medan den flyger i luften, eller att hästen har vingar medan han är en fågel, då indikerar han och säger Al-Kirmani, den som såg att han reste på en klippd häst med sin sadla och tygla på det medan han gick långsamt, då kommer han att slå auktoritet och ära så långt han kan göra den hästen och efter honom ….